hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoenquote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat soort "diepe" filosofie hadden wij op de kleuterschool.
[..]
En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?quote:[..]
En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
zucht..quote:Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:
[..]
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen![]()
he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
zucht..
Anyway, het lijkt mij logisch om aan te nemen dat er meer leven is buiten het leven op de planeet aarde. Of dat leven persé gelijkenis moet tonen met de mens door op 2 benen te lopen etc etc lijkt me dan weer niet. Helaas denken de meeste mensen dat het persé aliens moeten zijn met grote amandelvormige ogen etc etc, maar wat nou als het een soort van struik is ofzo, of in ieder geval iets wat op ons als een struik overkomt.
Dat kan natuurlijk ook, maar goed, een struik past dan weer niet zo goed bij het beeld van intelligent leven dat een vliegende schotel bestuurd.
Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan diequote:Op maandag 18 juni 2007 17:50 schreef huupia het volgende:
[..]
he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?
Nee, wie doet dat dan?quote:Op maandag 18 juni 2007 16:32 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?
[..]
Nee, dat vind ik niet lichtelijk arrogant, dat vind ik enorm dom... Wie beweert dat dan?quote:Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?
Voornamelijk in TRU en aanverwante forums. Ze claimen vaak juist heel erg bewust te zijn, van van alles en nog wat waar het bestaan niet van te bewijzen of zelfs maar aannemelijk te maken valt.quote:Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:
[..]
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:51 schreef Megumi het volgende:
Aangezien sneller reizen dan het licht niet mogelijk is. Ben ik niet bang voor een ruimteschip met stokoude bejaarden er in.
dat valt wel mee hoorquote:Op maandag 18 juni 2007 18:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan diesmiley ofzo. Je zou het namelijk ook zomaar serieus kunnen bedoelen, en dan is het heel wat minder 'grappig'.
Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theoriequote:Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....quote:Op maandag 18 juni 2007 22:59 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theorie
quote:Op maandag 18 juni 2007 23:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....
Leg het maar eens uit dan.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Dan begrijp jij dus niets van de hele theorie leer om atomen. En de theorien die Einstein erop nahield.
De vijf dimensies die Einstein aanhing en de atoomstructuur van ons universum is namelijk wel degelijk gestaafd op een dergelijke theorie die die poster naar voren haalde. Als je daarbij Dark Matter en dergelijke in ogenschouw neemt dan is dus alles mogelijk
Zonder dromers waren we nooit zover gekomen als dat we nu zijn....
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....quote:Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar niet over. Google maar en misschien pik je nog wat op
Ik denk dat als je niet begrijpt wat hij bedoeld en je volgens eigen zeggen zoveel gelezen hebt over het onderwerp dat je het waarschijnlijk nooit zult begrijpen.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
lees het boek " het heelal" van stephen hawkingsquote:Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
Your wrong.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dit topic gaat daar niet over. Google maar en misschien pik je nog wat op
Leg het dan eens uit ipv naar google te verwijzenquote:
Mijn god...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.
Zie : "Atomen bestaan uit ruimteschepen" door Harrie Weggelaar.
Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god...Dat is dus precies wat ik bedoel, een hoop gefantaseer en filosofie...
aankomt zetten.quote:daar hadden we het over in de kleuterklas
Een bepaald werk wat je aan kan raden?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.
Dit kan je allemaal in Einsteins filosofieen lezen en ik heb geen zin om een topic te verneuken omdat een of andere wijsneus niet kan bevatten wat Einstein beredeneerde. Of uberhaupt met opmerkingen als
aankomt zetten.
http://www.ingentaconnect(...)37/00000002/art00002quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een bepaald werk wat je aan kan raden?
Nee ik bedoelde quirks in quarks.... wijsneus.quote:En volgens mij bedoel je "quarks", toch?
Sterker nog, dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
Als ik zou weten waar dat topic was zou ik het misschien wel doen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
edit, verder in dat andere topic.
*uche*quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik zou weten waar dat topic was zou ik het misschien wel doen.
Al lijkt het me vrij relevant als er serieuze theorieën zouden bestaan over micro-universa ed. Vooralsnog lijkt het iig onzin![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:57 schreef jogy het volgende:
Een universum binnen een universum? Graag gedaan.
Ja, zo'n one-liner onder aan de pagina, die zie ik natuurlijk nietquote:
Ja, als dat zo zou zijn dan zou dit in fasen of stappen gaan, denk ik, een pionier fase. Er gaat natuurlijk een fase vooraf aan het moment dat jij en ik 'gewoon' de ruimte in kunnen waarin die pioneers verder gaan dan jij en ik kunnen gaan. Net zoiets als columbus die amerika ontdekt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:47 schreef Unrealist- het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag is:
We zijn nu druk bezig met ruimtevaart enzo, de ontwikkelingen gaan vrij hard in de ruimtevaart. Over 10.000 jaar is ruimtevaart voor iedereen beschikbaar. Dat houd dus in dat iedereen in zn eigen schip even ergens heen kan reizen in het heelal waar hij wil. Dit kan natuurlijk ook zo met aliens zijn. Dat betekend dat als wezens ons komen bezoeken ze helemaal geen doel hoeven te hebben (zoals ons onderzoeken ofzo) Het kunnen net zo goed toeristen zijn of jonge wezens die net een hun ruimtevaartbewijs hebben gehaald en een einde door de ruimte gaan vliegen...
Zo zal het met de mens tenslotte ook gaan (als er niks gebeurd) Wij zullen over zoveel jaar ook gewoon beschikking hebben over een ding wat de even de ruimte in kan vliegen net zoals iedereen een auto heeft nu( dat was vroeger ook totaal ondenkbaar)
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:11 schreef Cudles het volgende:
Ik koop gelijk een ruimteschip van de Aliens met mijn spaargeld en ga handel drijven. Ik doop mezelf Han Solo en Bokito wordt mijn co-piloot. Samen zullen wij flink gaan cashen dmv de grondstoffen die de aliens van de aarde willen hebben, en die ik voor ze vervoer.
Ik zal verheugd reageren iig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |