abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 16:16:51 #101
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50581276
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat soort "diepe" filosofie hadden wij op de kleuterschool .
[..]

En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen
pi_50581861
quote:

[..]

Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?
quote:
[..]

En hoeveel daarvan vertoont wat wij intelligent en zelfbewust gedrag noemen?
Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 16:35:55 #103
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50581999
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:

[..]

hier op fok kom ik ook genoeg grotere wezens tegen die niet aan die criteria voldoen
zucht..

Anyway, het lijkt mij logisch om aan te nemen dat er meer leven is buiten het leven op de planeet aarde. Of dat leven persé gelijkenis moet tonen met de mens door op 2 benen te lopen etc etc lijkt me dan weer niet. Helaas denken de meeste mensen dat het persé aliens moeten zijn met grote amandelvormige ogen etc etc, maar wat nou als het een soort van struik is ofzo, of in ieder geval iets wat op ons als een struik overkomt.

Dat kan natuurlijk ook, maar goed, een struik past dan weer niet zo goed bij het beeld van intelligent leven dat een vliegende schotel bestuurd.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 18 juni 2007 @ 17:50:28 #104
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50584580
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

zucht..

Anyway, het lijkt mij logisch om aan te nemen dat er meer leven is buiten het leven op de planeet aarde. Of dat leven persé gelijkenis moet tonen met de mens door op 2 benen te lopen etc etc lijkt me dan weer niet. Helaas denken de meeste mensen dat het persé aliens moeten zijn met grote amandelvormige ogen etc etc, maar wat nou als het een soort van struik is ofzo, of in ieder geval iets wat op ons als een struik overkomt.

Dat kan natuurlijk ook, maar goed, een struik past dan weer niet zo goed bij het beeld van intelligent leven dat een vliegende schotel bestuurd.
he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 18:09:36 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50585134
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:50 schreef huupia het volgende:

[..]

he zuurpruim, wel eens van humor gehoord?
Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan die smiley ofzo. Je zou het namelijk ook zomaar serieus kunnen bedoelen, en dan is het heel wat minder 'grappig'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_50586348
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:32 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Uitsluiten van elke mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven vind je intelligenter?
[..]
Nee, wie doet dat dan?
quote:
Wat maakt ons alwetend? De aarde bestaat miljoenen jaren, en hoeveel jaar weten wij nu dat de aarde rond is ipv plat? Vind je het niet lichtelijk arrogant om te denken dat we nu aan de top zitten wat wetenschappelijke kennis betreft?
Nee, dat vind ik niet lichtelijk arrogant, dat vind ik enorm dom... Wie beweert dat dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_50586406
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:16 schreef huupia het volgende:

[..]

Voornamelijk in TRU en aanverwante forums. Ze claimen vaak juist heel erg bewust te zijn, van van alles en nog wat waar het bestaan niet van te bewijzen of zelfs maar aannemelijk te maken valt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 juni 2007 @ 19:47:11 #108
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_50588391
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:51 schreef Megumi het volgende:
Aangezien sneller reizen dan het licht niet mogelijk is. Ben ik niet bang voor een ruimteschip met stokoude bejaarden er in.

Dat is eigenlijk wel het beste wat ik hier gelezen heb. Als ik hier even op aanhaak:
Ik weet niet of ik in UFO's geloof..waarschijnlijk wel, maar dan in andere dimensies. De quantummechanica vertelt ons dat elektronen zich niet door de ruimte verplaatsen, maar zich onmiddellijk verplaatsen! Dus zou op de een of andere manier een UFO gewoon opdoemen, ipv dat ze van een of andere stoffige ster hier 18 lichtjaar vandaan aan komen vliegen.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:30:47 #109
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50592678
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar het is toevallig bij jou altijd zo dat jij dergelijke opmerkingen plaatst, en als er op gereageerd wordt dan is het 'toevallig' altijd een grapje/humor. Gebruik dan die smiley ofzo. Je zou het namelijk ook zomaar serieus kunnen bedoelen, en dan is het heel wat minder 'grappig'.
dat valt wel mee hoor
  maandag 18 juni 2007 @ 22:59:07 #110
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50596897
quote:

[..]

[..]
Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theorie

Alles om ons heen is opgebouwd uit atomen. Uit niets blijkt dat onze zintuigen bestaan omdat wij bestaan en is het dus aannemelijk dat wij slechts dingen kunnen oppakken en aanraken door onze eigen interpretatie van die atomen.

Althans dat is waar Einstein over theorieseerde toendertijd
pi_50597145
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:59 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dan was je behoorlijk ver voor je leeftijd want wat die poster beschrijft is in feite een van de dingen die Einstein trachtte te bevatten met z'n relativeits theorie
Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....
  maandag 18 juni 2007 @ 23:13:11 #112
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50597646
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat Einstein atomen niet als mini-zonnestelsels (laat stáán hele sterrenstels of universa) zag. De gelijkenis tussen een zonnestelsel en een atoom is op zijn best "heel oppervlakkig" te noemen....

Dan begrijp jij dus niets van de hele theorie leer om atomen. En de theorien die Einstein erop nahield.
De vijf dimensies die Einstein aanhing en de atoomstructuur van ons universum is namelijk wel degelijk gestaafd op een dergelijke theorie die die poster naar voren haalde. Als je daarbij Dark Matter en dergelijke in ogenschouw neemt dan is dus alles mogelijk

Zonder dromers waren we nooit zover gekomen als dat we nu zijn....
pi_50598236
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:13 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dan begrijp jij dus niets van de hele theorie leer om atomen. En de theorien die Einstein erop nahield.
De vijf dimensies die Einstein aanhing en de atoomstructuur van ons universum is namelijk wel degelijk gestaafd op een dergelijke theorie die die poster naar voren haalde. Als je daarbij Dark Matter en dergelijke in ogenschouw neemt dan is dus alles mogelijk

Zonder dromers waren we nooit zover gekomen als dat we nu zijn....
Leg het maar eens uit dan.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:28:48 #114
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50598417
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Leg het maar eens uit dan.
Dit topic gaat daar niet over. Google maar en misschien pik je nog wat op
pi_50598599
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
pi_50600786
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geef eens een zetje in de goede richting dan, want alles wat ik over natuurkunde en Einstein heb gelezen heeft nooit met een woord gerept over atomen als mini-zonnestelsels....
Ik denk dat als je niet begrijpt wat hij bedoeld en je volgens eigen zeggen zoveel gelezen hebt over het onderwerp dat je het waarschijnlijk nooit zult begrijpen.

Iets met quarks enzo

Hint: zolang atomen en kleinere deeltjes zich gedragen als het oneindige kan elk deeltje een universum bevatten.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 07:52:33 #117
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_50603356
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

lees het boek " het heelal" van stephen hawkings

zware kost, dat wel
pi_50604441
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:55:57 #119
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50606812
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jullie gewoon iets gelezen hebben over fysica en daar zelf een boel bij zijn gaan fantaseren, correct me if I'm wrong.
Your wrong.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:01:48 #120
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_50607003
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:28 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.

Zie : "Atomen bestaan uit ruimteschepen" door Harrie Weggelaar.

Harrie is een dromer, dus het moet wel waar zijn.
zzz
pi_50607136
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:55 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Your wrong.
Leg het dan eens uit ipv naar google te verwijzen . Kijk ik ben een leek op het gebied en volgens mij heb jij ook geen fysica gestudeerd maar ik lees wel relatief veel over natuurkunde en wetenschap. Nog nooit heb ik echter fysici zien beweren dat een atoom een mini-zonnestelsel is of elk deeltje zijn eigen universum bevat. En ik heb toch ook behoorlijk wat exotische theorieën onder ogen gehad.
pi_50608650
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik heb even de moeite gedaan, en ik kan inderdaad wat wetenschappelijke verklaringen vinden voor wat je bedoelt.

Zie : "Atomen bestaan uit ruimteschepen" door Harrie Weggelaar.
Mijn god... Dat is dus precies wat ik bedoel, een hoop gefantaseer en filosofie...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:11:11 #123
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50609453
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn god... Dat is dus precies wat ik bedoel, een hoop gefantaseer en filosofie...
Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.

Dit kan je allemaal in Einsteins filosofieen lezen en ik heb geen zin om een topic te verneuken omdat een of andere wijsneus niet kan bevatten wat Einstein beredeneerde. Of uberhaupt met opmerkingen als
quote:
daar hadden we het over in de kleuterklas
aankomt zetten.
pi_50610402
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:11 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Maar dat bedoelde ik dus niet. Het gaat erom dat de kosmos uit meerdere dimensies bestaat en dat de ontdekking van quirks aanleiding gaf tot een het staven van de theorie die gebaseerd is op combinatie van dimensies en moment 0 en de mogelijkheid dat die quirks nog kleinere deeltjes kunnen bevatten die een universum op zich weer kunnen bevatten.

Dit kan je allemaal in Einsteins filosofieen lezen en ik heb geen zin om een topic te verneuken omdat een of andere wijsneus niet kan bevatten wat Einstein beredeneerde. Of uberhaupt met opmerkingen als

aankomt zetten.
Een bepaald werk wat je aan kan raden?

En volgens mij bedoel je "quarks", toch?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:57:36 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50611052
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')