Wat jij zegt!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:08 schreef Chinless het volgende:
Dat is alleen in Limburg....en wie geef daar nu om
rand·ver·schijn·sel (het ~)quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:29 schreef Sjeen het volgende:
Gaaf, ik hou wel van onweer... Even een weern00bvraagje, wat wordt verstaan onder randverschijnselen?
Rolwolk,shelfcloud,mammatus,hagel. Alles wat bij onweer ook voor kan komen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:29 schreef Sjeen het volgende:
Gaaf, ik hou wel van onweer... Even een weern00bvraagje, wat wordt verstaan onder randverschijnselen?
Ok, even wat woorden gaat opzoekenquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:34 schreef BlackWizard het volgende:
[..]
Rolwolk,shelfcloud,mammatus,hagel. Alles wat bij onweer ook voor kan komen.
Een onweersbuitje vind ik op zich niet erg, vind het zelf prachtig om ernaar te kijken, maar het liefst dan wel tegen de avond.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:56 schreef Fredo55 het volgende:
Zeggg,waarom is er geen oranje kleur?![]()
Nou eens hopen dat Zeeland wat meepikt,altijd dat Limburg maar.![]()
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:32 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Een onweersbuitje vind ik op zich niet erg, vind het zelf prachtig om ernaar te kijken, maar het liefst dan wel tegen de avond.
Dus hou ze zo tot een uurtje of 6 in Limburg en stuur ze dan maar onze kant op, ben ik tevreden
Je ziet graag dat ik door de bliksem getroffen word en/of verzuip in de regen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:08 schreef Chinless het volgende:
Dat is alleen in Limburg....en wie geef daar nu om
Vanavond onstaan er onweersbuien in NW-Frankrijk die via Westvlaanderen via het ZW de noordzee op trekken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:17 schreef _Qmars_ het volgende:
Vanavond maar naar Katwijk, als dat systeem de noordzee optrekt, heb je zon geweldig zicht.genieten met een rose erbij
Het blijft natuurlijk allemaal nowcasten, en je weet nooit wat de dynamiek van zo'n systeem is. En alle weerdiensten spreken elkaar tegen. Ik blijf hoop houden, en ga op mijn weerinstinct af. Dus hopelijk zit je goed!quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:28 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Vanavond onstaan er onweersbuien in NW-Frankrijk die via Westvlaanderen via het ZW de noordzee op trekken.
Als ik het goed begrijp zit ik vanavond hier dus goed.
Hier=Zeeland.![]()
Ik ookquote:Op donderdag 7 juni 2007 21:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik wil onweer...
Uhhh, dat komt van "ons" (lees: Noord-Holland) af...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:07 schreef SnowDoggg het volgende:
Mooie buien daar boven de Noordzee! Komt niet onze kant op zeker
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:17 schreef pfaf het volgende:
Nou, het heeft de hele week nog niet geregend.
Gelukkig.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:01 schreef Mss het volgende:
Zo, de regen komt er hier dus filnk uit vallen.
Hier in Maastricht rommelt het er flink op los... en een collega is net op de fiets naar huis vertrokkenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:15 schreef arneaux het volgende:
Gaat dat onweer nog beginnnen of is het, zoals het gebruikeiijk is in Nederland, weer eens overdreven?
Hier dus ook in Sprang-Capelle, volle bak regen/onweer. Hier buiten tegen het huis staat een feesttent voor morgen 25-jarige bruiloft van m'n pa/ma. Gaat flink tekeer hoor!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef Maisnon het volgende:
nou, hier bij Tilburg, superhard, het is groen buiten, donder bliksem de hele pannekoek. En dat blijft als ik zo de buienradars zie nog wel ff duren
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:30 schreef DemonRage het volgende:
Hier rommelt het een beetje... de lucht koelt af (best aangenaam). 'k zit eigenlijk net onder de oostelijke rand van de lijn waar nog geen neerslag is, maar er is wel mammatus te zien
die is ook precies richting eindhoven genomenquote:
onweersbui trekt weer langs Venlo...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:39 schreef DemonRage het volgende:
Er lijkt een nieuwe neerslagkern te ontstaan die wel over Eindhoven gaat trekken:
[afbeelding]
(in het oranje cirkeltje)
Waar dan precies? volgens mij gaat alles net boven Rotterdam langs!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:45 schreef Sehnsucht het volgende:
Onweer, en heel veel regen hier omg. Rotterdam![]()
Die hoorde ik ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:10 schreef Caesu het volgende:
wow. echt flits en meteen boem!! keihard (zwijndrecht)
Lekkerkerk. ligt tussen capelle en krimpen aan den ijssel en schoonhoven en bergambachtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Waar dan precies? volgens mij gaat alles net boven Rotterdam langs!
De wind is weg, de lucht lijk lichter te worden, klein beetje regen. Er is wel veel gevallen, eens voelen of het afgekoeld is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:40 schreef Marsepein het volgende:
Aalsmeer, tijd lang al donker, beetje spetterend. Maar nu behoorlijk wind, en wat meer regen. De lucht is groenig
Het lijkt erop dat ik ook onweer gaat krijgen,maar ik moet het nog afwachten.quote:Dode in Goirle door noodweer
Print Verstuur dit artikel
GOIRLE - Het noodweer in Brabant heeft vrijdag een slachtoffer geëist. In Goirle is iemand omgekomen toen hij of zij werd getroffen door de bliksem. De politie kan nog niet zeggen of het om een man of vrouw gaat.
In Oosterhout begaf het dak van de Gamma het deels tijdens een hoosbui. Het pand is ontruimd.
In Tilburg werd een huis getroffen door een uitzonderlijke bolbliksem. Het huis vloog daarbij in brand. Het vuur kon snel gedoofd worden en er raakte niemand gewond.
In de omgeving van Tilburg kunnen op verschillende plaatsen de riolen het water niet meer aan. Daardoor zijn er wegen onder water gelopen.
vrijdag 8 juni 2007
Toch wel he... boven Noord-Limburg en langs de oostgrens beginnen buien te ontstaan die deze kant op trekken, dus het lijkt me nu onvermijdelijk zolang de buien stand houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:46 schreef Cryptodome het volgende:
Als je op buienrader.nl kijkt bij de verwachten (klik ergens links op de pagina) zie je dat Eindhoven vanaf half 9 negen vanavond de volle laag lijkt te krijgen..
Langere sluitertijd?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Jodelaar het volgende:
Lucht is hier helemaal groen, en geen moment hoor je geen rommel, prachtigAlleen ik ben telkens bij de super flitsen net niet met mijn camera
Hier in Vlaardingen ook al sinds een kwartiertje!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:03 schreef Gewas het volgende:
Het onweert al in Den Haag.
Ah een stadsgenoot.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:04 schreef OA het volgende:
[..]
Hier in Vlaardingen ook al sinds een kwartiertje!
Zeker.quote:
Oeh... da's een bliksemflits uit de hel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:10 schreef NoralyZ het volgende:
WAAH! ik zag net een paarse bliksemflits!!
dat was te mooi.,
Niet dusquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:08 schreef Snowsquall het volgende:
Het rommelt en flitst al geregeld boven Nijmegen en het ziet er erg donker uit van hier uit.
Ben benieuwd of de 'Stones' in de Goffert het droog houden......
quote:19:05 08 Juni 2007
Dode door blikseminslag in Goirle
In Goirle is een vrouw omgekomen toen ze op straat door de bliksem getroffen werd. Het zuidelijke deel van het land gaat gebukt onder zwaar onweer met hagel en onweersbuien.
Het noodweer begon in het zuiden. In Maastricht hebben de buien geleid tot ondergelopen kelders en straten en onderlopende riolen. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven. De buien trekken naar het noordwesten.
Door het noodweer ontstond veel schade in het midden en westen van Brabant. In Leiden en Gouda kreeg de politie veel meldingen van ondergelopen kelders.
Vandaar die grijze wolken en regenbuien. Oké, dat laatste is net een paar minuten geleden gestopt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:10 schreef Papabear het volgende:
Zo te zien blijven we hier in de Kop van N-H vrij van alle narigheid
Wel een hoop wind nu en een iets donkere lucht (Grootebroek).
Hier in Oldenzaal ookquote:
Hier is nog geen druppel gevallen hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vandaar die grijze wolken en regenbuien. Oké, dat laatste is net een paar minuten geleden gestopt.
Hier lekker wel,quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:20 schreef Papabear het volgende:
[..]
Hier is nog geen druppel gevallen hoor.
Hier (Den Helder) wel prachtige donkere wolken en wat gedonder in de verte maar geen druppel gevallen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:10 schreef Papabear het volgende:
Zo te zien blijven we hier in de Kop van N-H vrij van alle narigheid
Wel een hoop wind nu en een iets donkere lucht (Grootebroek).
Ik vind het ook prachtig om te zienquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Hier (Den Helder) wel prachtige donkere wolken en wat gedonder in de verte maar geen druppel gevallen.
Tegen een mooie onweersbui heb ik niets hoor, ik vind het prachtig om naar te kijken.
Helaas waaien ze hier meestal over.
Ik ken ditquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:01 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Was toenstraks hier in de straatVoor alle duidelijkheid, er liggen eigenlijk achterlijk hoge drempels in de straat
|Hittegolfje?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:13 schreef aloa het volgende:
Volgens het KNMI blijft het nog wel even warm tot en met maandag
en enkele stevige onweersbuien![]()
[afbeelding]
Straat ligt bij ons gelukkig heel stuk lager dan de huizen, anders was het krap geweestquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ken dit17 juli 2004
maar toen lag het water letterlijk tot aan de huizen!!
Hier liggen de straten ook vrij laag hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:20 schreef Impry het volgende:
[..]
Straat ligt bij ons gelukkig heel stuk lager dan de huizen, anders was het krap geweest
Er komt een bui aan... zie de buienradarquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:14 schreef Cryptodome het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog wat interessants krijgen hier in Eindhoven, want tot nu toe is het een pot nat.. of juist niet eigenlijkIK WIL VERDORIE TOTALE DESTUCTIE, ARMAGGEDON!! HIER MET DIE REGEN ONWEER BLIKSEM WINDSTOTEN!
..zo dat moest er even uit
Whahahaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:19 schreef Impry het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Y50Sc2k7JJg
Daar nog een filmpje van toenstraks
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:19 schreef Impry het volgende:
Is hier elke keer met beetje pittige bui wel raak, maar tot aan de stoep had ik nog nooit meegemaakt. Laatste keer dat m'n moeder kon herinneren was 18 jaar terugquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
![]()
Zoiets heb ik ook weleens meegemaakt,8 jaar geleden ofzo.
Maar het is daar wel heftig tekeer gegaan zeg,in tegenstelling tot hier.![]()
Hier gelukkig geen last vanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:54 schreef flugeltje het volgende:
Volgens mij moet er hier zometeen weer iets aan gaan komen, vannacht de ramen maar dichthouden, kon daarstraks ook al dweilen
hé kijk een bootquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:19 schreef Impry het volgende:
oooh.knap opgemerkt!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:03 schreef senesta het volgende:
Jemig, de hele straat blank!
Tijdens de wisseling van de wacht sprak ik vandaag op het werk iemand die hier heel vlakbij woonde. Hij zei dat er een flits was en opeens was heel de huiskamer verlicht.... en de donder was een intercity in je huiskamer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:33 schreef IkWilbert het volgende:
In Goirle is een vrouw omgekomen toen ze op straat door de bliksem getroffen werd. Het zuidelijke deel van het land gaat gebukt onder zwaar onweer met hagel en onweersbuien.
Het noodweer begon in het zuiden. In Maastricht hebben de buien geleid tot ondergelopen kelders en straten en onderlopende riolen. Het KNMI heeft een weeralarm afgegeven. De buien trekken naar het noordwesten.
Door het noodweer ontstond veel schade in het midden en westen van Brabant. In Leiden en Gouda kreeg de politie veel meldingen van ondergelopen kelders.
Bron: NOS
Dus er komt weer een bak aan....quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:23 schreef Hi_flyer het volgende:
Er ligt weer een aardig complex boven brabant dat afbuigt naar Zeeland en Zuidholland.
Ik hoor nog niets.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 03:22 schreef Drugshond het volgende:
Onweer hoorbaar in EHV
quote:DISCUSSION
Have shifted the level 1 area over Benelux and Germany a little to the northeast, as the strongest thunderstorms are likely in the vicinity of the convergence Line that stretches roughly from Groningen to Cologne to Stuttgart. The sounding of Emden of 00Z suggests that with expected temperatures/dewpoints of 30/19 C
2000 J/kg MLCAPE could well form again, increasing the risk of large hail, torrential rains and wet downbursts despite deep-layer shear being weak.
In Maastricht ook... voor de derde keer binnen 24 uurquote:Op zaterdag 9 juni 2007 03:22 schreef Drugshond het volgende:
Onweer hoorbaar in EHV
Het was hier net 3 tellen vandaanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:38 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook iets vaags in de verte.
Geen idee, ik zit in Oldenzaal en dichter dan één keer 3 tellen is het hier niet bij geweestquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Saekerhett het volgende:
Aardige bonk net richting Enschede, ging alles goed daar?
Hengelo, ik hoorde wat richting het zuidoosten, dus vandaarquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit in Oldenzaal en dichter dan één keer 3 tellen is het hier niet bij geweest.
Nu af en toe nog gerommel, maar telkens zeker 7 seconden bij ons vandaan.
Waar zit jij dan?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:51 schreef debby1973 het volgende:
Hier in Enschede is het weer droog. Ik hoor ook geen gerommel helaas.
Het wordt wel weer flink donker hequote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:00 schreef HenkieVdV het volgende:
Gaat Enschede nou eens de volle laag krijgen?
En verder gebeurt er (hier tenminste) helemaal nietsquote:
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
En verder gebeurt er (hier tenminste) helemaal niets.
Maar als ik buienradar mag geloven, komt er nog wel een mooi complex vanuit het zuidoosten aan, dat ons wél bereiktipv net ten noorden van ons langs te trekken
![]()
Gaaahaaaafquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het komt recht op Groningen af!
Truequote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Het neemt allemaal weer in activiteit af.
noordwest overijssel denk ik ook nog welquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:53 schreef SnowDoggg het volgende:
Wow! Drente krijgt de volle laag!
Ah ja, zo!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:17 schreef immortalsean het volgende:
nog van gisteravond boven apeldoorn,
alleen de kwaliteit is ronduit kut, want ik was vergeten om de shake reduction uit te zetten toen 'ie op 't statief stond en dan gaat de SR juist tegenwerken...
Apeldoorn wel, Deventer niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:17 schreef immortalsean het volgende:
[afbeelding]
nog van gisteravond boven apeldoorn,
alleen de kwaliteit is ronduit kut, want ik was vergeten om de shake reduction uit te zetten toen 'ie op 't statief stond en dan gaat de SR juist tegenwerken...
We hebben hier in Den helder wel wat gerommel in de verte gehad, maar geen lekkere onweersbui met een beetje regenquote:Op zondag 10 juni 2007 13:17 schreef Frutsel het volgende:
Maarruh Speedy... jammer dat je de legenda er niet bij vermeldt hebt![]()
Ennuh, Twente blijft onweervrij helaas, hele week al![]()
Same here...quote:Op zondag 10 juni 2007 13:19 schreef senesta het volgende:
[..]
We hebben hier in Den helder wel wat gerommel in de verte gehad, maar geen lekkere onweersbui met een beetje regen![]()
http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Country=NL&lang=NL&ShowDate=quote:Op zondag 10 juni 2007 13:17 schreef Frutsel het volgende:
Nietus, ik heb gisteren wel 5 donderklappen gehoord hier in Oldenzaalquote:Op zondag 10 juni 2007 13:17 schreef Frutsel het volgende:
gisteren?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nietus, ik heb gisteren wel 5 donderklappen gehoord hier in Oldenzaal![]()
Maar VIJF
pas als wij het krijgenquote:Op zondag 10 juni 2007 20:09 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
zeeland-sucks.
Wanneer krijgen wij nou eens wat.![]()
Wij zijn in het najaar aan de beurt,al het onweer voor Zeeland,net over de provinciegrens zaktquote:
wij rulen gewoon hier in fryslan :-)quote:Op zondag 10 juni 2007 20:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Wij zijn in het najaar aan de beurt,al het onweer voor Zeeland,net over de provinciegrens zakt
alles als een pudding in elkaar.![]()
Ja hier in enschede gaat het nu best wel hard.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef Mss het volgende:
Hier is het dus ineens ontzettend zwart geworden.
De lucht he.
quote:
ik zit tussen jullie in, helemaal donker hier, het begint te spetteren en te flitsen! KOFFIEquote:Op zondag 10 juni 2007 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
Zutphen hier krijgt toch wel een een behoorlijk zwart pakket over zich heen. veel flitsendikke shit!!
even offline...
ik ben bezigquote:Op zondag 10 juni 2007 22:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Droog in R'dam
Blaas die bui eens deze kant op!
Heel goedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |