Dit was bij mij ook eventjes, van die vage grote regendruppels.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:33 schreef WasQ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1jtzuBj8yAI
Ook hier even posten. Tilburg West, 30 minuten geleden... Gaat nu net zo hard, of zelfs harder!
Ik kon net al mijn kleren uittrekken na mijn fietstocht tterug naar huis langs het kanaal in tilburg. Op het industrieterrein de vosseberg was op sommige plaatsen de weg aan het vollopen, het water kwam ook de rioleringen uitgezet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:33 schreef WasQ het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=1jtzuBj8yAI
Ook hier even posten. Tilburg West, 30 minuten geleden... Gaat nu net zo hard, of zelfs harder!
Beetje laat. Lijkt nu juist weer minder te worden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:44 schreef Cootz het volgende:
Weeralarm.
http://www.knmi.nl/weeralarm_oranje.html
Euhm, herstel, wolkbreuk, het lijkt net een grote waterstroom!quote:
Reken er maar niet op dat je wat krijgt in Twente. Weeronline geeft zelfs tot dinsdag geen neerslag en temperaturen tegen de 30 graden voor ons.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:49 schreef IkWilbert het volgende:
Hier nog steeds erg warm en geen teken van regen of wat dan ook (twente)
Ja, ik kreeg hem 5 min. geleden ook. Die hebben ze nog ff snel in elkaar geflantstquote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weeralarm SMS! Ik sta verstelt!!!!!
quote:17:58:29 08-06-07 25 I POLI graag opkomen ivm weeralarm
1433247 Politie Zuid-Holland Zuid
17:58:08 08-06-07 20 I BRAN PRIO 2 SO901 Meldkamer VRR Wilhelminakade 947 ROTTERDAM HV extreem weersomst.
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond
in vervolg je sepia filter even uitzettenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:03 schreef Xenwolfie het volgende:
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07235/Photo-0034.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit is de lucht een paar minuten geleden achter me, en dat lost nu zijn lading boven me.
Het onweert hier overigens nog steeds, zij het dan in een rustiger tempo en met nog maar een klein beetje regen....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:04 schreef flugeltje het volgende:
De meesten hier kennen me wel en weten dat ik dol ben op onweer en dan ook gewoon lekker achter de PC blijf zitten...
Nou... nét heb ik toch maar ff de hele boel van de stroom gehaald
Wat een bui, gewoon een uur lang
Dat was het?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euhm, herstel, wolkbreuk, het lijkt net een grote waterstroom!
Haha nee, de lucht is een beetje gelig. Nu donker met de randen gelig. EN WAT EEN WIND INEENS. Wat een weer ineens. Alleen de donders lijken nog te ontwijken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:05 schreef Bensel het volgende:
[..]
in vervolg je sepia filter even uitzetten
Heb ik hier ook een flink aantal gehad, je voelt de grond gewoon trillen en de ruiten trillen vrolijk meequote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:10 schreef Xenwolfie het volgende:
De donders zijn echt diep nu... iemand anders die hele zware dreunen opgemerkt?
Ja maar allemaal op afstandquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:10 schreef Xenwolfie het volgende:
De donders zijn echt diep nu... iemand anders die hele zware dreunen opgemerkt?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:13 schreef flugeltje het volgende:
Erg veel sirenes hier nu trouwens, ff P2000 bekijken.
Ik zit dan ook vlak langs de Ringbaanquote:
Ik heb anders nog niks gehadquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier nog niks aan de hand. Zo de zuidelingen wil ik niet meer horen klagen
Ik zag op de radar dat die lijn nu echt breed aan het worden isquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:14 schreef leroytje het volgende:
En er is een weeralarm afgegeven!!!
www.knmi.n l!!
Een groot onweerscomplex ligt momenteel op de lijn Maastricht - Tilburg - Haarlem en trekt vanavond langzaam verder noordwestwaarts. In de wijde omgeving van genoemde lijn zijn zeer veel blikseminslagen, er is kans op hagel en lokaal valt een grote hoeveelheid regen.
Reken maar nergens op, de richting van die lijn is noordwest. Ik heb zelfs het idee dat het in Arnhem droog gaat blijven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:07 schreef INViCTuS het volgende:
dikke shit. die lucht is gewoon zwart! Hier is het nog steeds om en nabij de 30 graden. In Zutphen. Wel komt er vanuit het zuiden bewolking opzetten maar ik hoop niet dat het alleen gaat plenzen. doe ook maar wat van die paarse vlekken
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:22 schreef Crazykill het volgende:
WTF
NET OPEENS UIT HET NIETS DONDER
Raam open, BADOEM, en daarna gelijk allemaal vogels schreeuwen + kleine kindjes die in de tuin zaten te spelen huilen van de schrik![]()
![]()
![]()
![]()
Daar heb ik een half uur in gezeten, echter wel op 17 juli 2004quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Zit al 5 minuten in een wolkbreuk...
In Eindhoven zelf ook niet, maar Best, Heeze, Maarheeze en Reusel hebben wel flinke wateroverlastquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:22 schreef Gitanki het volgende:
Hier, 20 km ten oosten van eindhoven, is het al uren zwaar bewolkt, maar tot nu nog geen regen of zelfs geen donder.
OMGquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:22 schreef Crazykill het volgende:
WTF
NET OPEENS UIT HET NIETS DONDER
Raam stond open, BADOEM, en daarna gelijk allemaal vogels schreeuwen + kleine kindjes die in de tuin zaten te spelen huilen van de schrik![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral die emmers zullen voor schade zorgen denk ik zoquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:23 schreef Merkie het volgende:
Regent hier behoorlijk hard. Lijkt wel alsof er emmers water naar beneden komen.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Vooral die emmers zullen voor schade zorgen denk ik zo![]()
![]()
Ja, zitten al flink wat deuken in de auto'squote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:25 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Vooral die emmers zullen voor schade zorgen denk ik zo![]()
![]()
Heftig, heb ik ook wel eens meegemaaktquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, ik durf m'n pc ook weer aan te zetten.
Het leek wel of ik meer dan een uur lang in een discotheek met een stroboscoop zat. Wat een ontladingen!!! In dat uur is het telkens maar een paar seconden niet aan 't flitsen geweest. En lekker harde dreunen
.
Valt mee dat RTL het nog doetquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Afzonderlijke puntjes zijn niet meer te onderscheiden.
Idd. Is een MCS. Die kunnen zich wel voor een lange tijd in leven houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die bui die vanmorgen vroeg over westen van het land is getrokken zit ook nog steeds vrolijk boven de Noordzee.
Vannacht bedoel je? Rond 1:00 ging het hier even aardig tekeer in de Noordkop. Maar er was nog aardig bij te slapen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die bui die vanmorgen vroeg over westen van het land is getrokken zit ook nog steeds vrolijk boven de Noordzee.
Wij hebben het over dezelfde inslag volgens mijquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:29 schreef Xenwolfie het volgende:
HOLY SHIT DAT WAS EEN INSLAG!!! JEZUS! Ik zag de flits al en gelijk knetterrrrKABOEEEEM!
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wij hebben het over dezelfde inslag volgens mij.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:29 schreef Merkie het volgende:
Jezus, ik werd net verblind door een flits. Leek wel alsof er een bom ontplofte.
Stommertquote:
Zie ook blids.de. 500 flitsen erbij in 5 minutenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:31 schreef zakjapannertje het volgende:
aantal flitsen hier in Zoetermeer is haast niet meer bij te houden, het gaat flink tekeer in de verte, het gedonder wordt luider en luider ook maar het gaat allemaal nog steeds heel langzaam, het is droog en de wind is gaan liggen ook
Vooral als het een dakraam is lijkt me dat wel slim jaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:04 schreef Xenwolfie het volgende:
Moet ik het raam dicht doen tijdens onweer eigenlijk.
Nee het is een raam wat nu uit de regen ligt dus ik HOEF het niet dicht te doen maar ik weet niet of openlaten met onweer wel verstandig isquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:35 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Vooral als het een dakraam is lijkt me dat wel slim ja![]()
Kleine moeite om die uit te trekken ... Anders slaat ie nog door je stekker heen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef emmy het volgende:
Wat doen jullie bij onweer met je PC en TV?
Is het voldoende om hem uit te zetten of moet ook de stekker uit het stopcontact
Het begint hier nu te onweren en regenen in de Bollenstreek)
Waar zie je zulk nieuws het snelst?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:38 schreef i2Them2 het volgende:
In Goirle iemand overleden door bliksem.
Bron?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:38 schreef i2Them2 het volgende:
In Goirle iemand overleden door bliksem.
Op de grens nu ook nog een buitje.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:35 schreef Cootz het volgende:
Woei, hier vlak over de grens ontwikkelt zich nu een stevige bui die over 1,5 uur precies over Arnhem gaat trekken
Echt zo'n loos buitje, compleet los van de lijn.. Die komt hier toch niet in de buurt.
Idd. Mooi te zien @ buienradar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:43 schreef Oom_Agent het volgende:
ten oosten van Nijmegen ''ontploft'' het !
Ook bolbliksem lees ikquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:42 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.nl/news.aspx?id=83264
Vergeet ook niet de coax uit de muur te trekken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kleine moeite om die uit te trekken ... Anders slaat ie nog door je stekker heen...
Komt recht deze kant op (Arnhem)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:43 schreef Oom_Agent het volgende:
ten oosten van Nijmegen ''ontploft'' het !
Gewoon alles laten draaien, lekker belangrijkquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:39 schreef emmy het volgende:
Wat doen jullie bij onweer met je PC en TV?
Is het voldoende om hem uit te zetten of moet ook de stekker uit het stopcontact
Het begint hier nu te onweren en regenen in de Bollenstreek)
Ik voorspel een raziaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:47 schreef zakjapannertje het volgende:
nu ook ten westen van mij onweer in Zoetermeer, ik ben omsingeld
Ga in je ferrari rijdenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Gewoon alles laten draaien, lekker belangrijk. Server heeft UPS dus die overleeft het sowieso wel. Laptop, werkstation en TV.... ach, de kans dat 't inslaat is nou niet zo geweldig groot, en wat moet ik anders? Ga geen boek lezen ofzo
Ik woon in Zutphen maar volgens mij komt er helemaal niet veel deze kant uit. het is hier nog een 28 graden ongeveer. Wel is het aardig bewolkt.quote:
quote:In het noorden van Frankrijk heeft hevige regenval overstromingen en aardverschuivingen veroorzaakt. In de buurt van Valenciennes en Beauvais werden tientallen bewoners uit hun huizen geëvacueerd.
In Auffay stond het water in de gebouwen tot 70 centimeter hoog, meldt hln.be.
Same here (Utrecht)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:49 schreef SuperRembo het volgende:
Hilversum: het waait, het is donker, maar droog
Terwijl het nu nagenoeg windstil is, en slechts weinig regen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:52 schreef Hi_flyer het volgende:
Schiphol is helemaal dichtgegooid!!!
Nu wel ja...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Terwijl het nu nagenoeg windstil is, en slechts weinig regen.
Bron?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:52 schreef Hi_flyer het volgende:
Schiphol is helemaal dichtgegooid!!!
Ik weet niet precies waar schiphol ligt. Maar toch wel aardig in de buurt van deze enorme wolkbreuk:quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Denk dat het duidelijk is waarom Schiphol dicht isquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar schiphol ligt. Maar toch wel aardig in de buurt van deze enorme wolkbreuk:
[afbeelding]
Voor als nog: http://schiphol.nl/quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:53 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Idem in Geldrop. Al enkele uren en ook gerommel maar droogquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:49 schreef SuperRembo het volgende:
Hilversum: het waait, het is donker, maar droog
Ja, heel raar, vanuit de slaapkamer kijk ik op schiphol. Het is echt bijna windstil en haast geen regen. Wel de hele tijd gerommel en wat flitsen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:55 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar schiphol ligt. Maar toch wel aardig in de buurt van deze enorme wolkbreuk:
[afbeelding]
quote:Het dak van de Ford-fabriek in Genk is ingestort door wateroverlast. Dat gebeurd in de hal waar de persen zich bevinden. Het is voorlopig niet duidelijk of er gewonden zijn. De arbeiders die er aan de slag waren, zijn geëvacueerd. Ze staan buiten in de gietende regen.
tering, als dat op de verkeerde plek gebeurt dan hebben ze een partij schadequote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_486965.html?wt.bron=homeArt1
[..]
Schiphol vliegt weer, ik hoor ze over komen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:02 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja, heel raar, vanuit de slaapkamer kijk ik op schiphol. Het is echt bijna windstil en haast geen regen. Wel de hele tijd gerommel en wat flitsen.
Same herequote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:13 schreef 61neorej het volgende:
Het is hier nu rustig geworden na 2 uur contiunue gedonder.
Daarbij is overigens geen druppel regen gevallen.
Dan valt 't blijkbaar hierquote:
Ja volgens mij gaat alles net langs ons heen, in de verte zie ik wel dikke donkere strook maar die komt maar niet dichterbij.quote:
let er maar op dat dat naar het westen trekt dus arnhem nauwelijk tot niks meemaakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:17 schreef Cootz het volgende:
Onweer boven Nijmegen, in Arnhem nog slechts dreigend gerommel...
Yep, dit was een voorproefje gok ik zo als ik buienradar ziequote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:33 schreef Xenwolfie het volgende:
Oh shit, ik zie net op RTL4 dat er nog een GROOT gebied aan komt...
Arnhem-Zuid meldt gedruppel...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:39 schreef Adelante het volgende:
Arnhem meldt gerommel en aantrekkende wind...
hoorde op rtl nieuws dat schiphol is gesloten
of welquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:41 schreef Marsepein het volgende:
Als ik de buienradar bekijk dan wilde je ook niet in de belgische ardennen zijn....
Zit jij ook op zo´n klote zolderquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef TommyGun het volgende:
Yeh nog maar 19 graden hier buiten. Tegen het eind van de middag nog 28 ofzo
Helaas @ zolder nog steeds 30
Druppelen hier in Geldrop zet niet echt door maar dat komt vast nog wel. Buienradar en wind is gunstig
Wacht maar, hier waait het al goed inmiddels, in Schagen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:44 schreef djkoelkast het volgende:
hier is het nog steeds bijna 30 graden... Den Helder
Yep. Vanmiddag was 't 32 graden. Vorige zomer dik 40 en hoger gehadquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:51 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Zit jij ook op zo´n klote zolder
Ik hang meer uit het raam dan dat ik hier ben, om maar wat koele lucht te krijgen. Vanavond wordt het weer zweten in bed..
Vorig jaar tijdens die enorme lange hitte golf was het hier ook dik 40+quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:52 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Yep. Vanmiddag was 't 32 graden. Vorige zomer dik 40 en hoger gehad
Slapen gaat wel, ventilator en heb grote dakkappel dus die gaat volledig open. Lekker koele wind
Kan beter met m'n laptop in de woonkamer gaan zitten
Ik hoor hier nog niet veel. Toch vreemd dat jullie eerder aan de beurt zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef djkoelkast het volgende:
gedonder te horen, nog maar 23 graden
of weerwoord ^^quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:58 schreef Xenwolfie het volgende:
Peter Timoffeef zei dat de bui ontplofte, hij leest dit forum dus ook.
Zeker niet de bui die nu oost-Belgie over trekt?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:58 schreef Xenwolfie het volgende:
Peter Timoffeef zei dat de bui ontplofte, hij leest dit forum dus ook.
Yep, ontstaan op de outflow van de lijn Maastricht - Haarlem. Het onweert nu zo'n 1,5 uur behoorlijk door hier in Nijmegen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:14 schreef Cootz het volgende:
Wat eerst een buitje was over de grens bij Nijmegen, ontwikkelt zich nu tot een tweede lijn...
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Ben benieuwd hoe het hier verderop bij de Rolling (hail)Stones is![]()
quote:KNMI: Zeldzaam veel bliksem
DE BILT - De onweersbuien die vrijdagavond over een groot deel van Nederland trekken, hebben zeldzaam veel ontladingen.
Dat stelt het weerinstituut KNMI, dat vrijdag een weeralarm uitgaf om te waarschuwen voor de buien. Volgens een woordvoerder gaat het onweer gepaard met meer dan vijfhonderd ontladingen binnen een periode van 5 minuten in een gebied van 50 bij 50 kilometer. „Dat is heel fors”, aldus een woordvoerder. „Dit gebeurt hooguit één keer per jaar.”
Volgens het weerinstituut volgen de onweersbuien, die rond 19.00 uur Den Haag bereikten, de lijn van Maastricht tot Haarlem. Naar verwachting neemt de intensiteit van de buien, die na Haarlem naar verwachting verder richting noorden trekken, rond 22.00 uur af.
De onweersbuien, die gepaard gaan met hevige regen en hagel, komen volgens het KNMI voort uit de hoge temperaturen van de afgelopen dagen.
Op 3FM hadden ze een uur geleden iemand aan de telefoon die er bijna was, en daar was het nog droog....quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Yep, ontstaan op de outflow van de lijn Maastricht - Haarlem. Het onweert nu zo'n 1,5 uur behoorlijk door hier in Nijmegen.
Ben benieuwd hoe het hier verderop bij de Rolling (hail)Stones is![]()
Het ontwikkelde ook verdomd snel... dat was niet echt te verwachten aan de hand van de modeluitvoeren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:21 schreef Cootz het volgende:
Ik heb het gevoel dat het weeralarm een beetje laat was. Het echte noodweer waar mensen voor gewaarschuwd moesten worden, was toen in Limburg en vooral rond Tilburg al behoorlijk aan de gang. Ik verwacht dat het alarm om 9 uur wel ingetrokken kan worden.
Ja precies, moet je deze satbeelden eens bekijken. Alsof er een atoomboom ontploft boven NL.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het ontwikkelde ook verdomd snel... dat was niet echt te verwachten aan de hand van de modeluitvoeren.
et-jequote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:21 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in Zutphen kijk ik tegen die bui aan die over Arnhem/nijmegen is getrokken. Het is hier alleen wat meer gaan waaien. Denk niet dat het gaat regenen.
Bizar, met zulk nog relatief koud zeewater!!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zie eens wat er vanuit Noord-Holland de Noordzee optrekt, Wordt nog steeds intensiever...
Pardon?? Er komt juist 1 op je af!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:45 schreef mrbomb het volgende:
Zou Utrecht nog een kansje maken? Volgens buienradar trekt alles net hier langs![]()
wel ingelast itemquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bestaande programmering onderbroken??
Volgens de voorspellende krachten van buienradar.nl zwaait die net voor de stad naar het noorden afquote:
waarom? een actualiteitenprogramma kan dat best even aanstippen, vind ik best goed!quote:
je kan een bui zelden simpel lineair extrapolerenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:50 schreef mrbomb het volgende:
[..]
Volgens de voorspellende krachten van buienradar.nl zwaait die net voor de stad naar het noorden af, hopelijk klopt dat dan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |