Ik heb altijd gedacht dat ik een meid zou krijgen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:02 schreef lily het volgende:
[..]
dat wordt het vast een jongetje![]()
![]()
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik 3 zonen zou krijgen![]()
quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:48 schreef marit1978 het volgende:
*meld*
na een goede nachtrust gelukkig
(had ik me net niet al gemeld trouwens ?? )
Voel alleen niets wat duidt op naderende bevalling...verdorie !!!!
Eens moet de eerste x zijn...quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:23 schreef Neuk het volgende:
[..]
![]()
'Der is er nog nooit 1 blijven zitten' Dat werd mij verteld en volgens mij is het echt waar, hoor!![]()
Bij wiequote:Op woensdag 6 juni 2007 16:59 schreef Vivi het volgende:
Ik ga straks op kraamvisite! (stiekeme lurk-tvp)
quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
...
Memmel, zag net je website, mooi hoor!
I beg to differquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Dat schijnt vaker zo te zijn 'the night before' zodat mams een beetje uitgerust is.
Dat wilde ik ook posten maar dacht doe het maar nietquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Had jij niet heel goed geslapen vannacht Marit? Dat schijnt vaker zo te zijn 'the night before' zodat mams een beetje uitgerust is.
Ik hoop dat die harde buiken snel overgaan in iets anders!
idd het is jou bevalling hopelijk heb je snel een gevonden die wel met jou eens is.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef Renda het volgende:
ja inderdaad, ik heb al wat vroedvrouwen in de omgeving gemaild met mijn "visie"![]()
Er is hier maar 1 VK in het dorp, veel keus is er dus niet![]()
Ik huppel vanmiddag wel even naar buurvrouw, misschien dat zij wat tips kan geven.
Ik wil gewoon lekker thuisbevallen en gewoon lekker in mijn eigen bed (of in een bad) en gewoon fijn en veilig en lekker voelen bij degene die bij de mooiste ervaring van ons leven is!
pfff, wat een advies en dat voor een verloskundige!quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:52 schreef wenneke1 het volgende:wonderolie
Ik wil gewoon zo graag een mooie buik om mee te pronken! Buikspieren? Ja kan. Ik sport wel 1 keer per week, maar verder heb ik weinig beweging. Verder ben ik ook niet dik, ik heb zelfs geen hangbuik (meer). Ik kan gewoon niet wachten tot ik trots vooruit met de buik kan lopen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, leuk Tan!
Ticootje, het is ook een beetje afhankelijk van je bouw enzo. Heb je stevige buikspieren dan kan het wat langer duren bijvoorbeeld, omdat de boel natuurlijk een beetje bij elkaar gehouden wordt.
Bij mij begin je het nu pas een beetje te zien. Natuurlijk heb ik al wel een buik van mezelf dus dan wordt er makkelijker overheen gekeken maar ik merk nu ook echt dat mijn broeken echt niet lekker meer zitten, ik heb er idd al een stuk of 2 die ik gewoon niet meer aan kan.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:47 schreef Lois het volgende:
[..]
I beg to differ![]()
Succes Marit, neem anders lekker een warme douche
Jeetje joh, kan me voorstellen dat de roze wolk dan niet overheerst, zowel voor deel 1 als deel 2 van je post.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:55 schreef vamperotica het volgende:
Nou uhm... 7 weken en een paar dagen...
Durf nog absoluut niet te genieten... Moet allemaal nog erg "inwerken"... Absoluut niet gepland...
Helemaal niet blij met de situatie... Zeer zeker wel met "het wondertje op zich"....
Maar pfff...
Ook erg bang en onzeker... veel bruin/roze slijmerig "spul".. geen echte pijn, maar wel een constant zeurderig gevoel in mn buik...
Ik gebruikte nog een pil die je ook kon gebruiken als je borstvoeding gaf... En was een beetje aan het nadenken over... Hoe "straks" Aangezien ik nogal een geschiedenis heb van "ongepland zwanger"... Nou hebben we dus 9 maanden langer om er over na te denken..quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:15 schreef bixister het volgende:
vamp, wat een schrik moet dat zijn!maar evengoed van harte geluk gewenst met deze zwangerschap. een vijfde monstertje op komst, jullie vinden er vast een plekje voor!
mag ik vragen hoe het kon gebeuren als je het zo absoluut niet van plan was, hadden jullie wel voorbehoedsmiddelen gebruikt?
memmel, ik zag net pas dat jij ook een hele mooie dochter Anna hebt, heel hartelijk gefeliciteerd nog!
Die ja...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:40 schreef bixister het volgende:
ah zo, dank je. de cerazette oid?
dat onplant maar raak.maar 't is je dus al eerder overkomen? ik zou dan al sowieso niet meer durven vertrouwen op wat dan ook.
![]()
Bij de dochter van mijn oude baas, en die ken ik ook weer uit de kroeg enzo, iig, het was echt een heel mooi kindje (naam was wat minder maar okquote:
quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Die ja...
Yup...Bij nr 1 (nu 10...) braaf al jaaaaren aan de pil... 2 weekjes Aruba (waar toen vriendlief, laterman, nog later ex zat voor de marine) en zwanger terug... Tijdsverschil... toch beetje ziekjes....
Ik wist dat ik zwanger was toen nr 1 pcies een half jaar was.... (en meneer tussen t varen door ff thuis was geweest...) Dit was ook niet gepland maar niet zo nauwkeurig geslikt omdat we er toch niet veel tijd tussen wilde laten zitten.... Nr 3.. (nu bijna 4) diende zich ook door de pil heen aan... en bij nr 4 had ik een spioraaltje wat plotseling kwijt....
Klinkt bijna als mijn historie (incl. door de pil heen, en vriend/later man/ nog later ex bij de marine, zwanger van de tweede toen de eerste een half jaar oud was), en ik krijg (ook) in januari de vijfde!quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Die ja...
Yup...Bij nr 1 (nu 10...) braaf al jaaaaren aan de pil... 2 weekjes Aruba (waar toen vriendlief, laterman, nog later ex zat voor de marine) en zwanger terug... Tijdsverschil... toch beetje ziekjes....
Ik wist dat ik zwanger was toen nr 1 pcies een half jaar was.... (en meneer tussen t varen door ff thuis was geweest...) Dit was ook niet gepland maar niet zo nauwkeurig geslikt omdat we er toch niet veel tijd tussen wilde laten zitten.... Nr 3.. (nu bijna 4) diende zich ook door de pil heen aan... en bij nr 4 had ik een spioraaltje wat plotseling kwijt....
Als er geen mediche toestand is, dan mag je inderdaad thuis bevallen, of je huurt een verloskamer. Dat is dan poliklinisch, dus je bent dezelfde dag thuis.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:46 schreef Iksje het volgende:
[..]
Wat heb jij een vruchtbare geschiedenis zeg! Hopelijk wen je snel aan het idee van een 5e kleintje, je kan alvast ervaringen uitwisselen met Tan, die is ook ongepland zwanger van haar 5e.
Alvast gefeliciteerd! (ook aan alle andere nieuwe zwangeren trouwens!)
Renda, ik hoop voor jou dat je toch een goede VK vindt. Amerika was het toch hè? Gek dat in een land waar veel geld in wetenschap en klinisch onderzoek wordt gestopt, alles zo overgemedicaliseerd wordt... (nu ja, misschien net daarom)
Hier verklaren mensen me ook al gek omdat ik geen 5d in het ziekenhuis wil blijven, maar gewoon daar wil bevallen en max 24u later weer naar huis wil.
Ik haal dan altijd als argument aan dat het in Nederland toch in de overgrote meerderheid van de gevallen zo gaat: of thuis of heel kort in het ziekenhuis... klopt toch hè?
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:46 schreef Iksje het volgende:
Hier verklaren mensen me ook al gek omdat ik geen 5d in het ziekenhuis wil blijven, maar gewoon daar wil bevallen en max 24u later weer naar huis wil.
Ik haal dan altijd als argument aan dat het in Nederland toch in de overgrote meerderheid van de gevallen zo gaat: of thuis of heel kort in het ziekenhuis... klopt toch hè?
In het buitenland krijgt je man volgens mij meer vrij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:11 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.
Misschien helpt 'iets' met ui!quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef marit1978 het volgende:
*meld*
vanmorgen rond 5uur wakker van pijnlijke krampen..om half 8 maar weer gaan slapen omdat het weg was!
Ik zit nu aan een boterham met roze muisjes
Precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
En ik begin nu serieus striea te krijgen. Eerst alleen op plekken waar het al zat, maar nu ook midden op mijn buik een klein blauw lijntje. En dan moet frutsel nog 8 weken groeien..
Ik kan ook terecht bij verschillende organisaties voor kraamhulp, gelukkig. Weet niet hoe het bvb in andere buurlanden zit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:11 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.
Ik at de dag ervoor hacheequote:Op donderdag 7 juni 2007 09:59 schreef bixister het volgende:
'iets' met ui??? wat dan!?
Is het vaderschapsverlof betaald verlof of onbetaald?quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:00 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ik kan ook terecht bij verschillende organisaties voor kraamhulp, gelukkig. Weet niet hoe het bvb in andere buurlanden zit.
Mijn vriend heeft verder recht op 3 dagen 'klein verlet' na de geboorte, ten laste van de werkgever en nog 7d vaderschapsverlof, te kiezen in de eerste 30d na de geboorte, die zijn ten laste van het ziekenfonds.
Verder natuurlijk ook ouderschapsverlof, maar da's nog een andere regeling
Hier krijgen vaders 2 dagen verlof, 1 dag voor de bevalling, 1 dag voor de aangifte. Verder niets. Je kan natuurlijk verlof opnemen, maar dat kost je dan wel je eigen verlofuren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:33 schreef Iksje het volgende:
betaald: "de eerste 3 dagen behoud je je volledige loon. De volgende 7 dagen krijg je 82% van het (begrensde) brutoloon via de ziekteverzekering"
"Jaymien" (als in: "Damian")quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:41 schreef Beaker het volgende:
Marit, wat spannend!
Vivi, hoe was die naam dan?
Oeh..... ja dat is ook niet echt mijn dingquote:
Hihi de poedersuiker is nu opquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Jahoe...38 weken ! En nog steeds op de (bak)fiets ! Knap hoor ! Gezellig even buurten bij Vicky en Amber (pas op met de poedersuiker)
Ik bedoelde meer het aantal zwangerschapswekenquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:59 schreef p_iglet het volgende:
neuh last van de warmte valt wel mee gelukkig.
Alleen last van slecht slapen 's nachts en en mini die zo onwijs hoog zit dat ik het er benauwd van krijg.
Die benauwdheid wil ik wel ruilen hoor Tan
ben ik blij dat ik aan de kust woon , hier is het dan een stuk minder warmquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:26 schreef Beaker het volgende:
Morgen kan het plaatselijk 30 graden wordenwarm!!
Ik ben Hight Tea'enipv thee vraag ik wel water
![]()
Maar de kraamzorg controleert ook jou en de baby, lijkt me voor de as papa toch niet echt dagelijkse kostquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In het buitenland krijgt je man volgens mij meer vrij.
Klopt inderdaad. Maar als je bv een zwangerschaps banner invult moet je de 1ste dag van je laatste menstuatie doen. Bij mij is dat 29 maart.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie echo idd.
Snap alleen je berekening van de datum niet zo.
Ik ben nu 12 weken en 21 december uitgerekend.
Als jij nu ruim 8 weken bent lijkt me de datum van 10 januari beter kloppen dan 3 januari. Toch?
Het echo apparaat rekent dat uit op basis van de grootte van het vruchtje en zoals ze het mij uitlegde was dat zeer nauwkeurig vanwege de hele steile curve die de grootte vroeg in de zwangerschap heeft.
Ken een heleboel dingen maar zulke boeken heb ik niet ontdektquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, net de stad in geweest.
Zwanger is...
emotioneel worden bij het kopen van je eerste positieboek.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:51 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ken een heleboel dingen maar zulke boeken heb ik niet ontdekt![]()
Dat is waar, maar ook daar wordt heel verschillend mee omgegaan. De ene vk/gynaecoloog wil al inleiden met een week over tijd, de andere laat vrouwen 3 weken overtijd gaan. Hangt ook erg van de situatie af, hoe het met de moeder en het kind gaat.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, op zich niet, maar als je gaat kijken naar evt. over tijd lopen vind ik 1 week nogal een verschil.
Herkenbaar!quote:Oh, net de stad in geweest.
Zwanger is...
emotioneel worden bij het kopen van je eerste positiebroek.
Zeker dat jullie geen kloon zijn?quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:54 schreef Tan het volgende:
[..]
Klinkt bijna als mijn historie (incl. door de pil heen, en vriend/later man/ nog later ex bij de marine, zwanger van de tweede toen de eerste een half jaar oud was), en ik krijg (ook) in januari de vijfde!
Maar gefeliciteerd! Ik ken je verwarde gevoelens, hier precies zo, maar nu ben ik er wel enigszins aan gewend hoor.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef DaviniaHR het volgende:
JAHOE!!!!![]()
![]()
![]()
(etc)
Guusje is een genie, we gaan hem aanmelden voor de uniHeb mn tentamen gehaald!!! Moet minimaal 30 goed hebben, en heb 31 goed! Ruim voldoende, dus! Oh, ben helemaal happy!
Nou, daar moest ik vanochtend aan denken. Sterkte LLM's!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:32 schreef Karin het volgende:
olifantenpootjes
hoest nou dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:17 schreef vamperotica het volgende:
Net de verloskundige aan de telefoon gehad... Die wilde toch even afwachten...
Ja Vamp, hoe is het nu?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:55 schreef marit1978 het volgende:
Vamp..inderdaad; hoe is het nou ??
Als er "iets veranderd" Of ik het toch allemaal te spannend vind gaan worden enzo...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef draculettetje het volgende:
gatsie, heb je nog afgesproken wanneer je eventueel wel de VK weer mag bellen of zoiets?
Ik ga even zoeken, ik ben zo terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:15 schreef Ardenlyn het volgende:
Ticootje: Heb jij toevallig ook zo'n klapper dagboek van Julie B Carr?
Ik tel idd vanaf de eerste dag menstruatie.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:11 schreef Ardenlyn het volgende:
BE: tel jij ook vanaf de 1ste dag van je laatste menstruatie?
Ik vind het een beetje lastig dat berekenen.
Ik snap je dat je van de 1ste dag van je laatste mentruatie rekent. Maar kijk in boeken dan klopt het weer niet.
Ik ben nu dus 10 week zwanger maar in het boek (Negen Maanden: De Zwangerschap van Week tot Week)staat bij 10 week een kindje van 4 a 5 cm maar de mijne was maandag 2 cm.
En in een ander boek (Het Grote Wonder) staat het wel goed bij 10 week.
Kan het klopen dat sommige boeken die 2 week extra niet meerekenen?
Voor de rest gaat het hier prima. Vandaag eindelijk wat kunnen doen. Ik was de laatste tijd zo moe dat ik alleen maar op de bank lag te niksen of op bed.
Ik zei al tegen haar dat de echo dus keek naar de lengte (wat zij denk ik ook wel weet) maar gelijk begon ze weer van "nee we gaan altijd uit van de 1ste dag van je laatste menstruatie!"quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik tel idd vanaf de eerste dag menstruatie.
Dan ben ik nu dus 12 weken.
Ons kindje was afgelopen maandag op de echo 4,4 centimeter en dat kwam overeen met 11wk en 2-3 dagen volgens de echoscopiste (en vandaag ook mijn eigen VK), ze heeft het me ook op de groeicurve laten zien.
Hoewel al die boeken heel veel goeie informatie bevatten bevatten ze ook allemaal tegenstrijdigheden ten opzichte van elkaar. Maar de meesten tellen net als de verloskundigen vanaf de eerste dag van de menstruatie als het goed is.
Afgaand op jouw verhaal denk ik dat de echo-mevrouw het bij jou bij het goede eind heeft omdat onze echo-mevrouw aan de hand van de curve uitlegde dat de eerste 12 weken alle kindjes zo goed als gelijk opgaan qua groei.
Maar goed, als jouw verloskundige vast wil houden aan de datum die is berekend aan de hand van je eigen menstruatiecyclus dan zou ik als ik jou was ook die datum vasthouden. Anders is het alleen maar verwarrend.
Misschien dat je wel bij de volgende afspraak eens kan vragen aan haar waarom ze aan die datum vast houdt als de echo heel duidelijk heeft laten zien dat het kindje waarschijnlijk een weekje jonger is. Mss kan ze dan uitleggen waarom.
Je woont in Assen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:33 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Ik zei al tegen haar dat de echo dus keek naar de lengte (wat zij denk ik ook wel weet) maar gelijk begon ze weer van "nee we gaan altijd uit van de 1ste dag van je laatste menstruatie!"
Ik zat daar als een dodo want en mijn man en ik weten alles niet en tja je laat het een beetje over je heen komen.
Over 4 week weer een afspraak en als wij haar weer hebben wil ik toch wat dingen vragen.
Zijn ook andere dingen die mij niet bevielen en daar wil ik het graag nog eens over hebben met haar.
Er zijn daar 3 VK's (In Assen) en die krijg je alle 3 te zien in je zwangerschap dus het is maar even afwachten of we haar weer krijgen in juli.
Achja misschien maar gewoon eens zijn met de eigen VKquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:58 schreef piglet het volgende:
Tegen mij zeiden ze dat het alleen aanpassen als het meer dan 1 week verschil is (hier scheelde het 5 dagen). Maar aan het einde van de zwangerschap ben je misschien wel dolblij dat ze die week niet verrekend hebben
niet te snel gaan hequote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:36 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Achja misschien maar gewoon eens zijn met de eigen VK
Over 26 juni 2de echo en ben dan benieuwd hoe groot (ahum klein) ons ukkie is![]()
Onwijs leuk idee dat shirtje
Yepquote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:53 schreef Popples het volgende:
[..]
randa jij woont toch in buul op zijn plat gezegt?
Misschien had ik de andere 3, dan die jij hebt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:34 schreef Ardenlyn het volgende:
Klopt in Assen op de Molenstraat.
Onze VK wil persee de 1ste dag van de laatste menstruatie vasthouden,
Op de echo stond duidelijk een verschil van ong 7 dagen maar nee hoor
Marit, zonder dollen: de dag voordat Anna geboren werd heb ik ook pannenkoeken gebakken en hebben we een badkamer uitgezocht! Zonder gekheid. En 's avonds hebben we samen nog Shaft gekeken op tv.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:19 schreef marit1978 het volgende:
kom net lekker uit een ontspannend bad,
inmiddels komt er weer onweer aan...dus ga ik ipv in de tuinstoel zitten maar lekker pannenkoeken bakken!
Vanmiddag gaan we richting badkamerzaken, omdat ik echt even uit huis wil zijn!
Vanavond fimpje huren...pizza bestellen...en gewoon maar genieten van nog een lekker avondje samen!
Beaker, als het dan bij mij niet start
laat het dan bij jou dan in ieder geval nu maar eens doorzetten !!!!
Ik heb het idee dat jij de afgelopen tijd het veel zwaarder hebt gehad dan ik,
ik gun het je dan ook van harte !!
(wil wel van minuut tot minuut met je meeleven...kan ik tenminste toch beetje bezig zijn met bevallen)
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:14 schreef marit1978 het volgende:
ehm..volle maan was het vorige week ...dus die kans hebben we al gemist!
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:24 schreef Memmel het volgende:
[..]
Marit, zonder dollen: de dag voordat Anna geboren werd heb ik ook pannenkoeken gebakken en hebben we een badkamer uitgezocht! Zonder gekheid. En 's avonds hebben we samen nog Shaft gekeken op tv.
Oeh...ik ga de popcorn maar tevoorschijn halen voor een F5-zondagje!!
zie heb ik wel de goede voor me.quote:
Mmm, dan zou ik je toch moeten kennen zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:41 schreef Popples het volgende:
[..]
zie heb ik wel de goede voor me.ik ken het dorpje heel goed. magneet is ooit eens bij ons thuis geweest ik wiert(plat) .
![]()
misschien een leuke tip voor jou maar bij de timco hebben ze difrax spulletjes voor weinig. ik had laatst voor 50 cent een bijt ring en heb er ook lakentjes, speelkleed enz van bambino vandaan.
Opgelost ws. niet dus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:10 schreef Popples het volgende:
ik weet niet of je me kent volgens mij was magneet toen alleen iets met pc spullen dat kan ik me nog herrineren.![]()
Dat zou wat zijn, lekker rommelen, je hebt niet bijster veel last, en als het echt begint heb je al een paar cm ontsluiting!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:01 schreef Jelief het volgende:
Beaker, ik hoop voor je dat het gauw doorzet. Toen ik zo aan het rommelne was zei iemand hier dat ik gewoon aan het bevallen was. Dat idee heb ik bij jou ook...
Dat had ik dus bij de laatstequote:Op zondag 10 juni 2007 00:14 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, lekker rommelen, je hebt niet bijster veel last, en als het echt begint heb je al een paar cm ontsluiting!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
Das een oud Indianse methode die wereldwijd toegepast wordt...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:54 schreef Moonah het volgende:
Grappig zeg. Elke 'generatie' zwangeren heeft haar eigen dingen om de bevalling zgn op te wekken.
Jullie hebben het over pannenkoeken. Ik heb hier al gelezen over de bananentruc (whatever that may be..). En mijn lichting prolandingeste, in navolging van Sugar en Sugarman....
zou dat iemand hier verbazen dan ?quote:Op zondag 10 juni 2007 09:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik denk stiekem dat Beaker eerder bevalt dan Marit....
oke okequote:Op zondag 10 juni 2007 10:04 schreef marit1978 het volgende:
[..]
zou dat iemand hier verbazen dan ?
zij is al lang en vermoeiend bezig met voorwerk..ik hoop zelfs voor haar dat het niet lang meer duurt!
maar; mag ik dan niet tòch ook ?
Nee, jij mag nog nietquote:Op zondag 10 juni 2007 10:04 schreef marit1978 het volgende:
[..]
zou dat iemand hier verbazen dan ?
zij is al lang en vermoeiend bezig met voorwerk..ik hoop zelfs voor haar dat het niet lang meer duurt!
maar; mag ik dan niet tòch ook ?
Ìk kon ook nog gewoon mijn veters strikken, hoor. Mijn buik was helemaal niet gigantischquote:Op zondag 10 juni 2007 10:57 schreef wenneke1 het volgende:
En in welke bocht heb je mogen wringen om dat nog te kunnen doen Beaker??
Het is gewoon blanke nagellak dus geen hip kleurtje hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 10:49 schreef Nijna het volgende:
Waar in t land zit je Beaker? Als je in de buurt zit wil ik best pannenkoeken voor je bakken hoor.
Als je nu gaat bevallen lig je in elk geval met nette teennagels te bevallen, netjes hoor
.
Ik ben blij dat er tenminste nog een iemand is die het ook belangrijk vind om met gelakte nagels het kraambed in te gaan! Bij mij verklaarde iedereen mij voor gek dat ik dat wilde, maar mijn man heeft toch mijn nagels gelakt hoor! En hij kreeg er een compliment over van de verpleegsters.quote:Op zondag 10 juni 2007 10:32 schreef Beaker het volgende:
...
Oja, ik heb zelfs nog mijn eigen teennagels kunnen lakken![]()
Ja in principe mag je alle sporten blijven beoefenen zoals je ze daarvoor ook deed, tot een maand of zes. Daarna kun je jezelf beter wat intomen, zeker als je voelt dat het niet gaat. Maar een stukje rennen kan wel, zag laatst een vrouw op TV die hoogzwanger nog aan het joggen/snelwandelen was. Of het prettig is, is een andere vraag.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:04 schreef amaranta het volgende:
Even een rare vraag maar...mag je rennen als je zwanger bent?
Amaranta.. die is gepland!quote:Op zondag 10 juni 2007 19:10 schreef amaranta het volgende:
En ik heb het even gemist maar waarom heeft Karin een keizersnee?
Naja, morgen is er op school dus een slagbal wedstrijd, juffen tegen groep 8, vandaar dat ik het vroeg.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja in principe mag je alle sporten blijven beoefenen zoals je ze daarvoor ook deed, tot een maand of zes. Daarna kun je jezelf beter wat intomen, zeker als je voelt dat het niet gaat. Maar een stukje rennen kan wel, zag laatst een vrouw op TV die hoogzwanger nog aan het joggen/snelwandelen was. Of het prettig is, is een andere vraag.
Wat Rijstebuiltje zei inderdaad. Bij Bram had ik uiteindelijk een keizersnee omdat hij niet indaalde, ondanks ruim een uur persen. Bram was 4650 gram.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:10 schreef amaranta het volgende:
En ik heb het even gemist maar waarom heeft Karin een keizersnee?
thx Maritquote:Op maandag 11 juni 2007 09:24 schreef marit1978 het volgende:
lijkt me voor de vk niet interessant in de zin dat ze er iets mee kan/moet
Hier konden we samen met de kraamverzorgster de tijden bepalen....de eerste dagen is ze de hele dag geweest, toen 2 halve dagen. Daarna moest mijn vriend weer werken en kwam ze weer wat langer...quote:Op maandag 11 juni 2007 09:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ga zo het huis aan kant maken. Morgen de intake van de kraamzorg. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
Ik wil in ieder geval even navragen wat er gebeurd als ze te weinig mensen hebben in de vakantie.
En welke tijden voor kraamzorg zijn handig? Ik dacht zelf aan 8 tot 13 (uitgaande van 44 uur).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |