abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:46:04 #101
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50195459
P_iglet.. 38 weken alweer, geen last van de warmte? (ruilen? )
pi_50195921
neuh last van de warmte valt wel mee gelukkig.
Alleen last van slecht slapen 's nachts en en mini die zo onwijs hoog zit dat ik het er benauwd van krijg.
Die benauwdheid wil ik wel ruilen hoor Tan
pi_50196105
ik ga vanavond haché maken..met als toetje chili ?

de frikadel speciaal van gisteren heeft het niet echt laten starten helaas
pi_50196535
Toch is het spannend hoor marit. Die krampen wijzen toch ergens op, vind ik
Variety is the spice of life
pi_50197234
p_iglet 38 weken have fun bij Vicky en Amber!

Marit ik duim voor je dat ht echte werk snel begint!
pi_50197351
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:43 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Jahoe...38 weken ! En nog steeds op de (bak)fiets ! Knap hoor ! Gezellig even buurten bij Vicky en Amber (pas op met de poedersuiker )
Hihi de poedersuiker is nu op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:12:59 #107
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50198270
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:59 schreef p_iglet het volgende:
neuh last van de warmte valt wel mee gelukkig.
Alleen last van slecht slapen 's nachts en en mini die zo onwijs hoog zit dat ik het er benauwd van krijg.
Die benauwdheid wil ik wel ruilen hoor Tan
Ik bedoelde meer het aantal zwangerschapsweken

Tijd gaat zo langzaam, al ben ik blij dat ik in de winter hoogzwanger loop en niet in de zomer (met als enige nadeel dat ik met de feestdagen ws. half voor pampus lig )
pi_50198731
Morgen kan het plaatselijk 30 graden worden warm!!
Ik ben Hight Tea'en ipv thee vraag ik wel water
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:08:19 #109
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_50200384
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:26 schreef Beaker het volgende:
Morgen kan het plaatselijk 30 graden worden warm!!
Ik ben Hight Tea'en ipv thee vraag ik wel water
ben ik blij dat ik aan de kust woon , hier is het dan een stuk minder warm
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:29:39 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50201284
Ik vind het maar warm hoor. Ook hier in den haag.

Oh ja en ik knal van de rugpijn. Maar dta komt door mijn slechte burostoel.. arggg ik ga echt kapot..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_50202236
Thee schijnt juist goed te zijn bij warmte. Dan wordt je lichaam aangespoort nog wat meer zijn best te doen om de warmte kwijt te raken. tijdens het drinken kan het wel warm zijn, maar daarna zou het beter moeten gaan..

Ik kom net bij de dietist vandaan. Eigenlijk heeft ze me precies verteld wat ik wel wist. Maar nu nog de praktijk. Vooral wat meer drinken, meer fruit en groente eten, en 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Beetje ritme inbouwen. Maar dat kan geen kwaad met zo'n hummeltje op komst
pi_50205417
Het is heeeeeeeeeeeeerlijk fietsweer. Dan staat er een lekker windje en dan geen last van de warmte!!
Want zeker uit de wind is het in den haag idd ook echt wel warm.
Net in totaal bijna 15km gefietst en ging echt super!
Was erg gezellig bij Vicky en Amber. Amber is lief
pi_50205613
* Vicky vond het ook gezellig!!
En Amber vond p_iglet ook lief!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50206627
Ik vind het enorm warm. Zo blij dat ik vanmiddag niet hoefde te werken... Evengoed weer meer gedaan dan ik van plan was. Kreeg bezoek van een dame van het CB en die was aan de late kant en in plaats van dat ik daarna mn middagdut ben gaan doen, ben ik nog maar wat dingen voor werk gaan regelen en toen ook nog maar even fruit halen (heerlijk bakkie fruit voor mezelf gemaakt overigens ). En nu is het al bijna 5 uur... misschien ga ik toch nog even een uurtje gestrekt .
Fake it till you make it...
pi_50206811
Zo ik ben er weer het was erg gezellig en lekker Morgen ga ik naar mijn ouders daar is het ook altijd een stuk koeler dan hier En ik hoef niet mijn eigen auto ( zwarte skaai bekleding en geen airco ) want Crook gaat op de fiets!

ik wilde gisteren ook ff fietsen,maar Crook vond het zielig want dan zit je op het hoofd mannen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_50207560
Pfff... De zwangerschapdementie slaat meteen hard in... Wilde eik gaan reageren op alle felicitaties, wijze raad en "het gelijk opgaan met Tan".... Maar denk je dat ik nu nog weet wat ik net allemaal gelezen heb....? Neuj...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:19:54 #117
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_50207755
even heel snel reageren. Ben druk bezig gaan het weekend kamperen dus druk aan het pakken. Vanavond op kraambezoek heerlijk even baby kijken.

Wat een hitte. Moest vanmorgen werken daarna rennen en vliegen met openbaar vervoer naar de vk. Mocht een extra controle omdat ik erge buikpijn gehad heb en nog steeds zo misselijk was.
En gelukkig voelde alles goed en vond ze het hartje snel ook aan de kant waar ik het idee heb af en toe wat gekriebel te voelen. Maar het lag niet stil maar toch gehoord. Nu heerlijk weg.
Marit succes
pi_50208123
Fijn weekend S-A-I-N-T !
gelukkig was de extra check bij de vk goed...kun je met geruster gevoel op pad!
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:01:45 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50210660
Ik heb buikfoto in buikentopic geplaatst!

En de sleutel van tentamen is binnen, maar durf zelf niet te controleren. FF wachten op PR, dus

Pretecho van vorige week (28w1d)

[ Bericht 39% gewijzigd door DaviniaHR op 07-06-2007 19:07:26 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_50210956
Ik ben door Anitra hierheen geschopt
Ik zit al een tijd op Fok maar ben nog niet hier geweest
Ook geen wonder want ik was niet zwanger.

Maar nu wel
We hebben afgelopen maandag een echo gehad en de VK zei dat onze kleine nu dik 8 weken zou zijn.
Over 3 weekjes dan nog een echo om het zeker te weten dus dan krijgen we onze kleine nog een keer te zien
Ik ben nog steeds heel bang dat het mis zal gaan maar zo te lezen overal heeft iedereen die angst.
Bij elke wc bezoek checken of er geen bloed zit oid en weer blij zijn dat er inderdaad geen bloed is.

Het is onze 1ste dus alles is heel erg wennen. Heb af en toe geen idee wat mij overkomt maar het zal allemaal vast wel goedkomen
(kan ik de echo ook gewoon posten in dit topic?)

EDIT: dat is wel een hele mooie pretecho!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 19:13:15 ]
pi_50211116
Ardenlyn, gefeliciteerd. De echo mag je hier posten Ben wel benieuwd, ik mag over een paar weekjes ook een echo laten maken, ik ben dan denk ik net 9 weken. Hoe klein zal het dan zijn he op zo een echo. Bij mijn eerste hadden we pas met ruim 11 weken een echo, toch een verschil.

Mooie echo Davina.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:19:58 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50211228
Gefeliciteerd Ardenlyn!
pi_50211307
Tis echt al een minimensje vinden wij.

Hoofdje zit onderop en je ziet 2 armpjes aan de zijkant en daartussen het lijfje
Hartje hebben wij ook zien kloppen tja en hups tranen in de ogen
Zo'n speciaal gevoel als je het ziet op het scherm
Ukkie zal nu ong 2 cm of iets meer zijn.

Er staat uitgerekend op 10 januari maar dat moet 3 januari zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 19:26:32 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:30:31 #124
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50211555
En een mooi minimensje! Gefeliciteerd!
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:34:01 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50211660
Mooie echo idd.
Snap alleen je berekening van de datum niet zo.
Ik ben nu 12 weken en 21 december uitgerekend.
Als jij nu ruim 8 weken bent lijkt me de datum van 10 januari beter kloppen dan 3 januari. Toch?

Het echo apparaat rekent dat uit op basis van de grootte van het vruchtje en zoals ze het mij uitlegde was dat zeer nauwkeurig vanwege de hele steile curve die de grootte vroeg in de zwangerschap heeft.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:37:12 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50211763
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In het buitenland krijgt je man volgens mij meer vrij.
Maar de kraamzorg controleert ook jou en de baby, lijkt me voor de as papa toch niet echt dagelijkse kost . Dat is ook de reden dat je in het buitenland vaak wat langer in het ziekenhuis blijft.
Maar als de VK de nacontroles doet zit je ook goed natuurlijk.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50212170
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Mooie echo idd.
Snap alleen je berekening van de datum niet zo.
Ik ben nu 12 weken en 21 december uitgerekend.
Als jij nu ruim 8 weken bent lijkt me de datum van 10 januari beter kloppen dan 3 januari. Toch?

Het echo apparaat rekent dat uit op basis van de grootte van het vruchtje en zoals ze het mij uitlegde was dat zeer nauwkeurig vanwege de hele steile curve die de grootte vroeg in de zwangerschap heeft.
Klopt inderdaad. Maar als je bv een zwangerschaps banner invult moet je de 1ste dag van je laatste menstuatie doen. Bij mij is dat 29 maart.
Maar kijk je naar de grote op de echo dan is het 8 1/2week.

Ik snap er aan de ene kant weinig van want maandag met de echo zei de VK (in het ziekenhuis) daar je bent nu dus gezien de grote van het vruchtje 8 1/2 week heen.
Kom ik vandaag bij de VK waar ik om de zoveel tijd heen moet gaf ze haast een preek van nee je kijkt naar de 1ste dag van je laatste mensturatie. Dat gebeurd al 100 jaar....of zoiets.
Dus nu weet ik het ook niet meer

Als ik een banner invul ben ik 9 week en 6 dagen vandaag en kijk ik naar de echo dan ben ik nu ong 9 week (maandag was de echo)
Ik snap dus ook geen ene moer er meer van hoelang ik nu zwanger ben

Volgens de ziekenhuis VK ben ik 10 januari 2008 uitgerekend en volgens de VK die mij gaat helpen bevallen enz ben ik 3 januari uitgerekend.

Snappen jullie het nog?

Ikzelf heb dus de neiging om van die echo uit te gaan. (lijkt mij ook logish want je bent niet zwanger als je ongesteld bent)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 19:49:45 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:04:08 #128
108648 cattie
lieve moeder
pi_50212722
Gefeliciteerd Ardenlyn! Leuke echo, met die armpjes.

Ik snap het heel goed qua berekening. Standaard wordt de uitgerekende datum berekend door 40 weken bij de eerste dag van de laatste menstruatie op te tellen. Dat is een beetje een schatting, aangezien die methode ervan uit gaat dat je op dag 14 je eisprong hebt gehad. Eigenlijk ben je dus 38 weken zwanger. Maar lang niet iedereen heeft op dag 14 de eisprong. Met een echo kunnen ze veel preciezer zien hoe lang je al zwanger bent en wanneer je dus uitgerekend bent.
De berekening van de echo zou ik persoonlijk dus volgen. Maar ja, maar 4% van de vrouwen bevalt op de uitgerekende datum, dus zoveel zegt zo'n datum ook weer niet.
pi_50213799
Gefeliciteerd Ardenlyn!!
Engig allemaal heh?!
Ik kan ook (nog steeds) niet zo goed wijs uit die berekeningen...
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:36:04 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50213808
Nee, op zich niet, maar als je gaat kijken naar evt. over tijd lopen vind ik 1 week nogal een verschil.
Iedere VK heeft haar eigen methode, de mijne zei, we gaan de datum pas aan passen de echo er een week naast zit. Dat zou in jouw geval dus zo zijn, maar ik zou voor jezelf aanhouden wat jouw eigen VK zegt, dat is wel zo makkelijk, anders loop je ongelijk met haar.

Maar ik snap nu wel waarom je 2 verschillende dingen zei, ik dacht dat het eerste ook op basis van de echo was.

Zal ik je dan maar gewoon met 3 januari in het lijstje zetten?

Oh, net de stad in geweest.
Zwanger is...
emotioneel worden bij het kopen van je eerste positiebroek.

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 07-06-2007 20:52:50 ]
pi_50214422
Dankjewel allemaal

Lijkt mij ook verstandig de datum aanhouden van mijn eigen VK
3 januari is goed
Gelukkig ben ik niet de enige die af en toe in de war is met die berekeningen.

Ik vind het allemaal heel eng en toch ook zo prachtig
Ben in februari pas gestopt met de pil en wijzelf hadden zoiets van mhaw...misschien een jaar en dan zal ik pas zwanger zijn want je moet ontpillen en de cyclus moet opgang komen enz.
Nou cylus had bij mij zoiets van menstruatie, 29 dagen en nog 1x menstruatie en whoppa zwanger.

BH's passen niet meer tieten vallen eruit
Broeken zitten nu al te strak maar positie broeken is nog te vroeg.
Soms misselijk maar niet vaak.
Ik slaap heel slecht en overdag heel erg moe.
Rugpijn na stofzuigen.
enz maar wat voel ik mij ontzettend gelukkig

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2007 20:51:11 ]
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:51:58 #132
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50214476
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Zwanger is...
emotioneel worden bij het kopen van je eerste positieboek.
Ken een heleboel dingen maar zulke boeken heb ik niet ontdekt

Ardenlyn en Vamp van harte
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:53:22 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50214529
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:51 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Ken een heleboel dingen maar zulke boeken heb ik niet ontdekt

Ik heb anders een hele stapel boeken liggen voor vrouwen in mijn positie.
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:05:54 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_50215052
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:36 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, op zich niet, maar als je gaat kijken naar evt. over tijd lopen vind ik 1 week nogal een verschil.
Dat is waar, maar ook daar wordt heel verschillend mee omgegaan. De ene vk/gynaecoloog wil al inleiden met een week over tijd, de andere laat vrouwen 3 weken overtijd gaan. Hangt ook erg van de situatie af, hoe het met de moeder en het kind gaat.
quote:
Zwanger is...
emotioneel worden bij het kopen van je eerste positiebroek.
Herkenbaar!
Ik geloof dat ik eerst 3x de prenatal in en uit geweest ben voordat ik ook echt positiekleding durfde te kopen.
pi_50215690
Ardenlyn je bent er Nogmaals gefeliciteerd!
Zie je echo en heb weer traantjes in mijn ogen.
Gewoon de berekening van vk aanhouden en je krijgt altijd 2 weken gratis erbij (vanaf je menstruatie tot de bevruchting zijn de gratis weken, dus als je werkelijk zwanger word ben je dus 3 weken zwanger volgens de telling)

Vamp ook gefeliciteerd, snap dat het ff schrikken is, maar weet zeker dat het ee goed plekje krijgt!
pi_50216361
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:54 schreef Tan het volgende:

[..]

Klinkt bijna als mijn historie (incl. door de pil heen, en vriend/later man/ nog later ex bij de marine, zwanger van de tweede toen de eerste een half jaar oud was), en ik krijg (ook) in januari de vijfde!

Maar gefeliciteerd! Ik ken je verwarde gevoelens, hier precies zo, maar nu ben ik er wel enigszins aan gewend hoor.
Zeker dat jullie geen kloon zijn?
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:41:49 #137
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50216633
JAHOE!!!! (etc)

Guusje is een genie, we gaan hem aanmelden voor de uni Heb mn tentamen gehaald!!! Moet minimaal 30 goed hebben, en heb 31 goed! Ruim voldoende, dus! Oh, ben helemaal happy!
pi_50216639
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zeker dat jullie geen kloon zijn?
pi_50216659
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef DaviniaHR het volgende:
JAHOE!!!! (etc)

Guusje is een genie, we gaan hem aanmelden voor de uni Heb mn tentamen gehaald!!! Moet minimaal 30 goed hebben, en heb 31 goed! Ruim voldoende, dus! Oh, ben helemaal happy!
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:44:34 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50216764
Super zeg!

Ik had vandaag ook een gelukje. Ging naar de inzagedag van mijn opleiding omdat ik 1 toets niet gehaald had. Ik had een 3,8 en aangezien ik nog niet lager ben geweest dan een 7 was ik wel benieuwd naar hoe dat zat dan. Voor mijn gevoel had ik hem ook echt niet zo slecht gemaakt. Zo moeilijk was het niet.
Afijn... ik krijg mijn toets en daar staat bovenaan 6.9. Dus ik
Vragen hoe dat zag, kreeg een vaag antwoord over iets met de 2e corrector.

Dus ik toch maar die toets in kijken, maar er waren echt maar een stuk of 6 kleine foutjes.
Kwam in totaal op -31 punten.
En er stond keurig onderaan 100-31=69 -> 6.9

Ik weer vragen, bleek dat ze toch een foutje hadden gemaakt. Niks niet gehaald dus, mooi wel gehaald!
Dus ook geen herkansing in November!

Eigenlijk moet dit natuurlijk op het speeltuinbankje.
pi_50216848
Fijn Davina!!

Das wel beter BE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:55:59 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_50217261
Vreemd. Ook bijzonder dat ze dan op een 3,8 komen... Maar goed dat je erachter aan bent gegaan!

Moet alleen niet meer rondspringen door het huis, want buik is acuut hard
pi_50218385
even iedereen welterusten wensen...voelt hier niet veel anders dan gisteravond en vanmorgen...

wat zal ik morgen dus eens eten ?
pi_50219032
Daar gaan we weer... De hele dag geen "gekleurde zooi" in mn onderbroek... Ook geen buikpijn gehad tot net... Even snel een plasje... En.... Bloed... helder rood bloed.. En natuurlijk ook weer meteen buikpijn...
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:40:10 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50219116

Wat naar.
Ik kan nu wel zeggen 'het hoeft niks te zijn' maar dat weet je zelf ook vast wel, en dat neemt niet weg dat het wel gewoon niet leuk is.

pi_50219197
Vamp, wat ontzettend K*T
heb je de VK gebeld? Of wacht je af?

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_50219985
Ik wacht af... Denk ik... Er kan toch niets gedaan worden, als het fout gaat...
En ik weet dat het niets hoeft te zijn... Maar toch...
Tussen nr 2 en 3 heb ik een miskraam gehad... Krampen vooraf waren stuk erger als nu...
Heb ook bij nr 2 schijnbaar een wondje achter de baarmoeder gehad... Kwam ik achter de dag nadat mn lakens zeg maar doorweekt waren van een enorme plas bloed...
Toen was op de echo duidelijk iets te zien wat absoluut geen gevaar was voor de zwangerschap....
Bij de echo afgelopen maandag zag alles er prima uit...
pi_50220022
K ga maar naar bed ofzo...
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:02:52 #149
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50220196
Vamp en Ardenlyn gefeliciteerd!

Vamp, wat eng. Hopelijk is het niks en is het snel weer normaal.
  donderdag 7 juni 2007 @ 23:10:52 #150
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50220598
Ach Vamp, sterkte, ik hoop dat je toch nog wat aan slapen toe komt al lijkt dat nu helemaal niet belangrijk...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')