pfff, wat een advies en dat voor een verloskundige!quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:52 schreef wenneke1 het volgende:wonderolie
Ik wil gewoon zo graag een mooie buik om mee te pronken! Buikspieren? Ja kan. Ik sport wel 1 keer per week, maar verder heb ik weinig beweging. Verder ben ik ook niet dik, ik heb zelfs geen hangbuik (meer). Ik kan gewoon niet wachten tot ik trots vooruit met de buik kan lopen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, leuk Tan!
Ticootje, het is ook een beetje afhankelijk van je bouw enzo. Heb je stevige buikspieren dan kan het wat langer duren bijvoorbeeld, omdat de boel natuurlijk een beetje bij elkaar gehouden wordt.
Bij mij begin je het nu pas een beetje te zien. Natuurlijk heb ik al wel een buik van mezelf dus dan wordt er makkelijker overheen gekeken maar ik merk nu ook echt dat mijn broeken echt niet lekker meer zitten, ik heb er idd al een stuk of 2 die ik gewoon niet meer aan kan.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:47 schreef Lois het volgende:
[..]
I beg to differ![]()
Succes Marit, neem anders lekker een warme douche
Jeetje joh, kan me voorstellen dat de roze wolk dan niet overheerst, zowel voor deel 1 als deel 2 van je post.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:55 schreef vamperotica het volgende:
Nou uhm... 7 weken en een paar dagen...
Durf nog absoluut niet te genieten... Moet allemaal nog erg "inwerken"... Absoluut niet gepland...
Helemaal niet blij met de situatie... Zeer zeker wel met "het wondertje op zich"....
Maar pfff...
Ook erg bang en onzeker... veel bruin/roze slijmerig "spul".. geen echte pijn, maar wel een constant zeurderig gevoel in mn buik...
Ik gebruikte nog een pil die je ook kon gebruiken als je borstvoeding gaf... En was een beetje aan het nadenken over... Hoe "straks" Aangezien ik nogal een geschiedenis heb van "ongepland zwanger"... Nou hebben we dus 9 maanden langer om er over na te denken..quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:15 schreef bixister het volgende:
vamp, wat een schrik moet dat zijn!maar evengoed van harte geluk gewenst met deze zwangerschap. een vijfde monstertje op komst, jullie vinden er vast een plekje voor!
mag ik vragen hoe het kon gebeuren als je het zo absoluut niet van plan was, hadden jullie wel voorbehoedsmiddelen gebruikt?
memmel, ik zag net pas dat jij ook een hele mooie dochter Anna hebt, heel hartelijk gefeliciteerd nog!
Die ja...quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:40 schreef bixister het volgende:
ah zo, dank je. de cerazette oid?
dat onplant maar raak.maar 't is je dus al eerder overkomen? ik zou dan al sowieso niet meer durven vertrouwen op wat dan ook.
![]()
Bij de dochter van mijn oude baas, en die ken ik ook weer uit de kroeg enzo, iig, het was echt een heel mooi kindje (naam was wat minder maar okquote:
quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Die ja...
Yup...Bij nr 1 (nu 10...) braaf al jaaaaren aan de pil... 2 weekjes Aruba (waar toen vriendlief, laterman, nog later ex zat voor de marine) en zwanger terug... Tijdsverschil... toch beetje ziekjes....
Ik wist dat ik zwanger was toen nr 1 pcies een half jaar was.... (en meneer tussen t varen door ff thuis was geweest...) Dit was ook niet gepland maar niet zo nauwkeurig geslikt omdat we er toch niet veel tijd tussen wilde laten zitten.... Nr 3.. (nu bijna 4) diende zich ook door de pil heen aan... en bij nr 4 had ik een spioraaltje wat plotseling kwijt....
Klinkt bijna als mijn historie (incl. door de pil heen, en vriend/later man/ nog later ex bij de marine, zwanger van de tweede toen de eerste een half jaar oud was), en ik krijg (ook) in januari de vijfde!quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Die ja...
Yup...Bij nr 1 (nu 10...) braaf al jaaaaren aan de pil... 2 weekjes Aruba (waar toen vriendlief, laterman, nog later ex zat voor de marine) en zwanger terug... Tijdsverschil... toch beetje ziekjes....
Ik wist dat ik zwanger was toen nr 1 pcies een half jaar was.... (en meneer tussen t varen door ff thuis was geweest...) Dit was ook niet gepland maar niet zo nauwkeurig geslikt omdat we er toch niet veel tijd tussen wilde laten zitten.... Nr 3.. (nu bijna 4) diende zich ook door de pil heen aan... en bij nr 4 had ik een spioraaltje wat plotseling kwijt....
Als er geen mediche toestand is, dan mag je inderdaad thuis bevallen, of je huurt een verloskamer. Dat is dan poliklinisch, dus je bent dezelfde dag thuis.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:46 schreef Iksje het volgende:
[..]
Wat heb jij een vruchtbare geschiedenis zeg! Hopelijk wen je snel aan het idee van een 5e kleintje, je kan alvast ervaringen uitwisselen met Tan, die is ook ongepland zwanger van haar 5e.
Alvast gefeliciteerd! (ook aan alle andere nieuwe zwangeren trouwens!)
Renda, ik hoop voor jou dat je toch een goede VK vindt. Amerika was het toch hè? Gek dat in een land waar veel geld in wetenschap en klinisch onderzoek wordt gestopt, alles zo overgemedicaliseerd wordt... (nu ja, misschien net daarom)
Hier verklaren mensen me ook al gek omdat ik geen 5d in het ziekenhuis wil blijven, maar gewoon daar wil bevallen en max 24u later weer naar huis wil.
Ik haal dan altijd als argument aan dat het in Nederland toch in de overgrote meerderheid van de gevallen zo gaat: of thuis of heel kort in het ziekenhuis... klopt toch hè?
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:46 schreef Iksje het volgende:
Hier verklaren mensen me ook al gek omdat ik geen 5d in het ziekenhuis wil blijven, maar gewoon daar wil bevallen en max 24u later weer naar huis wil.
Ik haal dan altijd als argument aan dat het in Nederland toch in de overgrote meerderheid van de gevallen zo gaat: of thuis of heel kort in het ziekenhuis... klopt toch hè?
In het buitenland krijgt je man volgens mij meer vrij.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:11 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.
Misschien helpt 'iets' met ui!quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef marit1978 het volgende:
*meld*
vanmorgen rond 5uur wakker van pijnlijke krampen..om half 8 maar weer gaan slapen omdat het weg was!
Ik zit nu aan een boterham met roze muisjes
Precies hetzelfde hierquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
En ik begin nu serieus striea te krijgen. Eerst alleen op plekken waar het al zat, maar nu ook midden op mijn buik een klein blauw lijntje. En dan moet frutsel nog 8 weken groeien..
Ik kan ook terecht bij verschillende organisaties voor kraamhulp, gelukkig. Weet niet hoe het bvb in andere buurlanden zit.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:11 schreef Leah het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat je hier in Nederland kraamhulp krijgt, in het buitenland niet.
Ik at de dag ervoor hacheequote:Op donderdag 7 juni 2007 09:59 schreef bixister het volgende:
'iets' met ui??? wat dan!?
Is het vaderschapsverlof betaald verlof of onbetaald?quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:00 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ik kan ook terecht bij verschillende organisaties voor kraamhulp, gelukkig. Weet niet hoe het bvb in andere buurlanden zit.
Mijn vriend heeft verder recht op 3 dagen 'klein verlet' na de geboorte, ten laste van de werkgever en nog 7d vaderschapsverlof, te kiezen in de eerste 30d na de geboorte, die zijn ten laste van het ziekenfonds.
Verder natuurlijk ook ouderschapsverlof, maar da's nog een andere regeling
Hier krijgen vaders 2 dagen verlof, 1 dag voor de bevalling, 1 dag voor de aangifte. Verder niets. Je kan natuurlijk verlof opnemen, maar dat kost je dan wel je eigen verlofuren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:33 schreef Iksje het volgende:
betaald: "de eerste 3 dagen behoud je je volledige loon. De volgende 7 dagen krijg je 82% van het (begrensde) brutoloon via de ziekteverzekering"
"Jaymien" (als in: "Damian")quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:41 schreef Beaker het volgende:
Marit, wat spannend!
Vivi, hoe was die naam dan?
Oeh..... ja dat is ook niet echt mijn dingquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |