quote:'Pasfoto-joker tipte over afval Koningin'
Bron : Nu.nl
AMSTERDAM - Robert Coleman, die bekend werd door als joker geschminkt een identiteitskaart te verwerven, heeft naar eigen zeggen het televisieprogramma NOVA getipt over het onbeheerde afval van het Kabinet der Koningin.
ANP
Hij doet zijn verhaal in Vrij Nederland van deze week. De non-actieve beveiliger van het ministerie van Algemene Zaken tipte het programma uit onvrede met de zijns inziens gebrekkige veiligheidsmaatregelen van het departement van de premier.
Ontslagen
Coleman zit al een tijdje ziek thuis en verwacht naar aanleiding van de joker-actie ontslagen te zullen worden.
Vorige week ontstond commotie doordat bleek dat iedereen de afgedankte informatie zomaar kon meenemen uit containers buiten de poorten van het Kabinet, dat onder de premier valt. NOVA ontdekte dat de koningin bezig is met voorbereidingen van minstens tien buitenlandse bezoeken, tot in 2010.
De verdere informatie was nogal onschuldig (vakantieplannen van medewerkers en vaak reeds bekende en zelfs voorbije evenementen), maar de kwestie was dat zo'n belangrijke dienst de boel zo maar op straat zette. De dienst beloofde na Kamervragen alles wat niet voor het archief bestemd is, voortaan te vernietigen.
Balkenende
Premier Jan Peter Balkenende kondigde verder aan dat hij ook op zijn eigen ministerie "volledigheidshalve de informatiebeveiligingsprocedures en de naleving daarvan laat doorlichten". Hij voegde eraan toe dat geen enkele organisatie kan garanderen dat er nooit fouten worden gemaakt en dat er nooit ongelukken gebeuren.
Coleman zegt: "Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.(...) "Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak."
Boek
Coleman wil een boek gaan schrijven. Daar komt nogal wat in te staan, belooft hij vervaarlijk: "Laat ik dit zeggen: die afluisterschroef bij de RVD, waar prinses Margarita het over had, die zat er echt."
Of vergis ik me nu?quote:Tipgever geheime stukken koningin is beveiliger van Balkenende
VN.nl
De klokkenluider die Nova heeft getipt over de geheime stukken van het Kabinet der Koningin, blijkt Robert Coleman, sinds 2001 werkzaam als beveiligingsambtenaar op het ministerie van Algemene Zaken. In een interview met Vrij Nederland zegt Coleman deze week dat hij de laatste jaren herhaaldelijk aan de bel heeft getrokken over gebrekkige veiligheidsmaatregelen op het ministerie.
Letterlijk zegt hij: 'Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.'
'Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak. Als ik die kan pakken, kunnen de schoonmakers dat ook. Bovendien werden de vuilniszakken gewoon buiten gezet.'
In het interview met Vrij Nederland geeft Coleman aan dat er nog meer schort aan de beveiliging van het ministerie van Balkenende. Sinds september vorig jaar zit hij ziek thuis, naar eigen zeggen omdat er niet naar zijn kritiek werd geluisterd en het werken hem onmogelijk werd gemaakt. 'Het verbeteren van de veiligheid was niet de prioriteit van mijn leidinggevenden.'
'Sorry Majesteit, schreef ik', klokkenluider op Algemene Zaken, in Vrij Nederland nummer 23, vanaf woensdag 6 juni in de winkel.
Maar gelijk heeft ie!quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:37 schreef CoT het volgende:
Kunnen we die sukkel niet negeren
Dat leleijke wijf van hem post toch ook op FOK!?
Een boek... Ikkanniewachte...quote:Pasfoto-joker tipte over Kabinet der Koningin
[knip zie OP]
Vorige week ontstond commotie doordat bleek dat iedereen de afgedankte informatie zomaar kon meenemen uit containers buiten de poorten van het Kabinet, dat onder de premier valt. NOVA ontdekte dat de koningin bezig is met voorbereidingen van minstens tien buitenlandse bezoeken, tot in 2010.
Onschuldige informatie
De verdere informatie was nogal onschuldig (vakantieplannen van medewerkers en vaak reeds bekende en zelfs voorbije evenementen), maar de kwestie was dat zo'n belangrijke dienst de boel zo maar op straat zette. De dienst beloofde na Kamervragen alles wat niet voor het archief bestemd is, voortaan te vernietigen.
Premier Jan Peter Balkenende kondigde verder aan dat hij ook op zijn eigen ministerie ,,volledigheidshalve de informatiebeveiligingsprocedures en de naleving daarvan laat doorlichten''. Hij voegde eraan toe dat geen enkele organisatie kan garanderen dat er nooit fouten worden gemaakt en dat er nooit ongelukken gebeuren.
Jarenlang rapportage
Coleman zegt: ,,Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.(...) ,,Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak.''
Coleman wil een boek gaan schrijven. daar komt nogal wat in te staan, belooft hij vervaarlijk: ,,Laat ik dit zeggen: die afluisterschroef bij de RVD, waar prinses Margarita het over had, die zat er echt.''
Welkom in het bedrijfsleven.quote:naar eigen zeggen omdat er niet naar zijn kritiek werd geluisterd en het werken hem onmogelijk werd gemaakt. 'Het verbeteren van de veiligheid was niet de prioriteit van mijn leidinggevenden.'
Nee, je meldt het aan de veiligheidsverantwoordelijke.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Welkom in het bedrijfsleven.
Als je een lek in de beveiliging ontdekt, dan zeg je dat tegen je superieuren en als die hotemetoten er vervolgens niks aan doen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hun en kan jij gewoon weer vrolijk verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.
een superieur dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je meldt het aan de veiligheidsverantwoordelijke.
Nee hoor, dat kan ook een ondergeschikte zijn.quote:
Wel hoor; aan de CSO (Chief Security Officer) dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan ook een ondergeschikte zijn.
Primaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:36 schreef Drugshond het volgende:
We maken ff dit topic leading.
Nu al?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:38 schreef The_stranger het volgende:
Hij begint me nu een beetje te vervelen...
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:38 schreef The_stranger het volgende:
Hij begint me nu een beetje te vervelen... Krijgt een beetje Edwin de Roy van Zuidewijn smaakje te krijgen....
Kom kom, het zijn wel redelijk ernstige zaken als het waar is wat hij zegt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:48 schreef Roellio het volgende:
Misschien kan Oversight eens stoppen met misbruik maken van het sociale vangnet, een baan gaan zoeken en gewoon aan het werk gaan, in plaats van steeds nieuwe manieren zoeken om zijn ex-wergever een poot te lichten.![]()
Ik vind het onterecht ontvangen van een ZW-uitkering inderdaad een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kom kom, het zijn wel redelijk ernstige zaken als het waar is wat hij zegt.
Vond het paspoort evrhaal wel grappig, daarna alles over hem genegeerd, dus dan duurt het even voordat je tot dit punt komtquote:
Dankquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:52 schreef Drugshond het volgende:
OP aangepast, thx to PV.
Ik vind dat hij dit aankaart volkomen okay, informatie beveiliging is een belangrijk thema, en de overheid heeft uitermate gevoelige informatie waar ze schandalig slecht mee omgaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:59 schreef Roellio het volgende:
Prima als 'ie aandacht tekort komt en dat op deze manier denkt te kunnen compenseren!
Maar laat die luie uitkeringstrekker aan het werk gaan!
Hij is officieel nog in dienst, zoals je in de OP kunt lezenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:59 schreef Roellio het volgende:
Prima als 'ie aandacht tekort komt en dat op deze manier denkt te kunnen compenseren!
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:51 schreef Jarno het volgende:
Oh fuck nee he, nu moeten we dít weer 3 maanden aanhoren!.
quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:37 schreef CoT het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:34 schreef Disorder het volgende:
Mijn God. Zijn zijn paps en mams vroeger om het leven gekomen toen hij nog jong was? Hij heeft wel érg veel aandacht nodig.
quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:59 schreef Roellio het volgende:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:38 schreef The_stranger het volgende:
Hij begint me nu een beetje te vervelen... Begint een beetje Edwin de Roy van Zuidewijn smaakje te krijgen....
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:33 schreef SteveBallmer het volgende:
Pff, hij weer.
Kan de AIVD dat joch niet gewoon omleggen?![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:01 schreef S1nn3rz het volgende:
geef die gast nu aub niet weer zoveel aandacht.
Verder nog iets inhoudelijks te melden?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een boek... Ikkanniewachte...
Die man heeft echt psychische hulp nodig
Waarom zoekt die nu ineens de media op hierover terwijl die dat vorige week ook zelf had kunnen doen door zelf die stukken uit de prullebak te vissen
De werkgever moet de eerste periode (van 2 jaar) van de ziektewet zelf betalen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Schandalig trouwens dat hij ziek thuis zit omdat ie een arbeidsconflict heeft. Dit soort gedrag is misbruik van de sociale voorzieningen
En de overheid is zijn werkgeverquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
De werkgever moet de eerste periode (van 2 jaar) van de ziektewet zelf betalen.
En? Werkgevers betalen de sociale voorzieningen altijd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
De werkgever moet de eerste periode (van 2 jaar) van de ziektewet zelf betalen.
Dan is het dus niet direct misbruik maken van sociale voorzieningen. Neem aan dat z'n werknemer hem met "verlof" heeft gestuurd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Werkgevers betalen de sociale voorzieningen altijd.
Het werknemersdeel komt ook van de werkgever..
Hoezo is het geen misbruik?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is het dus niet direct misbruik maken van sociale voorzieningen. Neem aan dat z'n werknemer hem met "verlof" heeft gestuurd.
Ik moest idd ook aan Willem Oltmans denken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:32 schreef Drugshond het volgende:
Controversieel Ja, a nigger with a bad attitude.
Ik ken niemand die zo hard kont durft te schoppen dat even voorop nou bijna niemand. Willem Oltmans was ook niet voor de poes.
Ik ken er wel een, maar die werd om die reden weggeschoten, nog voordat hij überhaupt de echte beerputten op het binnenhof kon opentrekken......quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:32 schreef Drugshond het volgende:
Controversieel Ja, a nigger with a bad attitude.
Ik ken niemand die zo hard kont durft te schoppen dat even voorop nou bijna niemand. Willem Oltmans was ook niet voor de poes.
Beide niet, userquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:38 schreef chromosoompje het volgende:
[..]is volgens mij zelfs admin of modje ofzo
Toch wel een verschilquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik moest idd ook aan Willem Oltmans denken.
Geweldige vent trouwens.
als die gast al melding heeft gemaakt van het beveiligingslek inclusief oplossingen en vervolgens doen ze niks...quote:
Maar die hebben ze vast niet op het ministeriequote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel hoor; aan de CSO (Chief Security Officer) dus.
't is wel vaak iets wat van de werkgever zelf uitgaat als er niets is gebeurt waarop je geschorst zou kunnen worden maar de arbeidsverhouding dusdanig verstoort is dat van normaal werken geen sprake meer kan zijn .. dan krijg je gewoon het advies om je ziek te melden en in de tussentijd is het een impasse ..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat hij dit aankaart volkomen okay, informatie beveiliging is een belangrijk thema, en de overheid heeft uitermate gevoelige informatie waar ze schandalig slecht mee omgaan.
Het is verder fout dat als je dit aankaart je in de ziektewet komt
Precies. Een beetje gericht schoppen tegen de overheid valt altijd te prijzen, vreemd dat zoveel mensen daar moeite mee hebben. Het zou me niet verbazen als dat dezelfde groep is die alle heil van de overheid verwacht.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik moest idd ook aan Willem Oltmans denken.
Geweldige vent trouwens.
Integendeel. Als er iemand is die kritisch staat tegenover privacywetgeving, cameratoezicht en bijvoorbeeld de internet bewaarplicht... De actie an sich kan ik daarom wel waarderen, alleen vind ik die OS zo'n verschrikkelijke eigengeilert (wat hij bij zijn vorig actie meer dan eens bewezen heeft), bah.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Precies. Een beetje gericht schoppen tegen de overheid valt altijd te prijzen, vreemd dat zoveel mensen daar moeite mee hebben. Het zou me niet verbazen als dat dezelfde groep is die alle heil van de overheid verwacht.
Nou en? Zolang hij het gelijk aan zijn zijde heeft mag het van mij een narcistische klootzak zijn die het om de aandacht gaat.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Integendeel. Als er iemand is die kritisch staat tegenover privacywetgeving, cameratoezicht en bijvoorbeeld de internet bewaarplicht... De actie an sich kan ik daarom wel waarderen, alleen vind ik die OS zo'n verschrikkelijke eigengeilert (wat hij bij zijn vorig actie meer dan eens bewezen heeft), bah.
post eens een pic van jouw vriendin...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef znarch het volgende:
Kan iemand die aandachtsgeile nerd met zijn lelijke vriendin de mond snoeren ?
Tof van je.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou en? Zolang hij het gelijk aan zijn zijde heeft mag het van mij een narcistische klootzak zijn die het om de aandacht gaat.
Ik heb liever een eigengeilaard die nog es wat nadenkt dan zo'n schapenmentaliteit van alle zegen komt van boven en t zal wel goed zijnquote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Integendeel. Als er iemand is die kritisch staat tegenover privacywetgeving, cameratoezicht en bijvoorbeeld de internet bewaarplicht... De actie an sich kan ik daarom wel waarderen, alleen vind ik die OS zo'n verschrikkelijke eigengeilert (wat hij bij zijn vorig actie meer dan eens bewezen heeft), bah.
Ik denk dat je hier op FOK! maar weinig van dat soort schapen tegenkomt hoor. Het is hier kut-overheid voor en kut-overheid na, of het nou rechts (te grote overheid! liberalisme!!) of links (stelletje gristenhonden!) betreft. Nou goed, het is verder ook geen biggie, maar die kop van OS had ik voorlopig niet meer in het nieuws hoeven zien eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb liever een eigengeilaard die nog es wat nadenkt dan zo'n schapenmentaliteit van alle zegen komt van boven en t zal wel goed zijn
Het ergste is dat we allemaal zo verbaasd reageren: het gebeurt overal, we willen het alleen niet weten. Snuffel bij een ziekenhuis eens in de oud papierhoek, hoeveel USB sticks is Defensie al kwijtgeraakt, hoe walgelijk slecht wordt er wel niet omgegaan met wachtwoorden, etc, etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:24 schreef sanni het volgende:
Geweldig als hij het idd blijkft te zijn geweest maar wat ik veel zorgelijker vind is het feit dat er iemand van binnenuit zoals hij nodig is om de noodklok te luiden inzake dit soort zaken. Andermaal zie je dus hoe Nederland omgaat met mensen die geheel terecht de noodklok luiden. [afbeelding] Tering houding en alles weer onder het tapijt schuiven en de burger in slaap sussen dat alles onder controle is. En wanneer het fout gaat weer de vermoorde onschuld spelen.
hmz, hij doet zijn werk toch, beveiliging, zelfs al stuurt zijn werkgever hem de ziektewet in omdat die niet zit te wachten op een klokkenluiderquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:15 schreef ShaoliN het volgende:
Kan OS trouwens niet gewoon weer aan het werk gaan i.p.v. dat geneuzel in vuilnisbakken?
zie boven .. als die werkschuw was zat die dus niet in die vuilnisbak te snuffelen .. die man blijft zijn werk doen, en goed ook zo te zienquote:Godvergetense werkschuwe teringhippie.
en wie ben jij om te kunnen beoordelen of die niet hartstikke in de stress zit omdat zijn werk, beveiligen, hem onmogelijk word gemaakt, mi is het namelijk behoorlijk frustrerend voor zo'n beveiliger als die ziet dat er achter elkaar .. wel 20 per dag .. staatsgeheimen voor de grabbel op straat liggen, en dat terwijl jij je superieuren meer dan eens erop attent hebt gemaakt .. en het feit dat die niet rustig door zit te werken voor zijn lekkere salaris maar aan de bel gaat hangen spreekt mi toch wel voor hem .. als persoon mag hij dan misschien wel onaangenaam/zwaar irritant zijn maar qua zijn werk doen .. nou dat doet die goed, zelfs in de ziektewet ..quote:Dat zijn problemen die aangekaart dienen te worden. Nekschot voor zij die op deze manier misbruik maken van de sociale voorzieningen.
wauw .. hoe kan jij iets bij de vuilnis zetten als je al een tijdje ziek thuis zit ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:43 schreef PDOA het volgende:
Het zou me niks verbazen als hij die 'waardevolle overheidsinformatie' zelf bij het oud vuil heeft gezet alvorens hij NOVA tipte.
Maar we vinden het wel belangrijk om mensen af te tappen. Internet te loggen etc. Maar het punt waar het lek optreed blijft een stortvloed.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het ergste is dat we allemaal zo verbaasd reageren: het gebeurt overal, we willen het alleen niet weten. Snuffel bij een ziekenhuis eens in de oud papierhoek, hoeveel USB sticks is Defensie al kwijtgeraakt, hoe walgelijk slecht wordt er wel niet omgegaan met wachtwoorden, etc, etc.
We vinden het allemaal kennelijk niet belangrijk genoeg.
Hij is niet ziek.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:04 schreef moussie het volgende:
[..]
wauw .. hoe kan jij iets bij de vuilnis zetten als je al een tijdje ziek thuis zit ?
duh, maar op zijn werk zitten doet die ook niet .. en noem me gek, maar als je op je werk een vuilniszak wil buitenzetten, al dan niet gespiked voor NOVA, moet je toch eerst op je werk zijn .. er is iig geen dispuut over de authenticiteit van de inhoud, dus het gaat wel degelijk over materiaal dat niet op straat hoort te liggenquote:
Hij zou die rommel ook gewoon uit de papierbak kunnen hebben gevist toen hij nog wel werkte, en dit een soort van wraakactie is omdat hij nu op non-actief (begrijpelijk) is gesteld.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:02 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, maar op zijn werk zitten doet die ook niet .. en noem me gek, maar als je op je werk een vuilniszak wil buitenzetten, al dan niet gespiked voor NOVA, moet je toch eerst op je werk zijn .. er is iig geen dispuut over de authenticiteit van de inhoud, dus het gaat wel degelijk over materiaal dat niet op straat hoort te liggen
OS is een stakker...... ga gewoon aan het werk zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:24 schreef jogy het volgende:
OS is gewoon een held, dat boek koop ik zeker.
zou kunnen idd, maar denk je niet ook dat, als dat zo was geweest, we dat wel terug zouden hebben gevonden in de reacties van de overheid .. zoals ik al zei, er is geen dispuut over de authenticiteit van het materiaal ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Hij zou die rommel ook gewoon uit de papierbak kunnen hebben gevist toen hij nog wel werkte, en dit een soort van wraakactie is omdat hij nu op non-actief (begrijpelijk) is gesteld.
OMG, volgens mij heb je als medewerker in dat soort beroepen gewoon simpelweg zwijgplicht, al het personeel (inclusief de schoonmakers) tekenen daar normaliter voor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:15 schreef -J-D- het volgende:
'Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak. Als ik die kan pakken, kunnen de schoonmakers dat ook. Bovendien werden de vuilniszakken gewoon buiten gezet.'
Hij heef volgens mij géén gelijk als hij het heeft over de stukken die nog BINNEN zijn, op bureaus liggen of binnen de muren in vuilnisbakken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij heeft groot gelijk. Het Rijk is dmv de Archiefwet verplicht om dit soort dingen te vernietigen, daar is nog een hele poppenkast omheen opgezet van onderlinge en externe controleurs. En niet voor niets, want je gooit zo complete mensenlevens op straat.
Wat moussy zegt. Die gozer is nog niet eens meer werkzaam als beveiliger maar blijft doorgaan. Als hij een werkschuwe hippie was geweest had ie wel lekker thuis blijven zitten met een biertje voor de tv.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:08 schreef Slasher het volgende:
[..]
OS is een stakker...... ga gewoon aan het werk zou ik zeggen!
dat is dus ook mijn probleem met hem: hij heeft zijn geloofwaardigheid zo op het spel gezet met die jokeracties en zijn reacties daarop hier op FOK! dat ik gewoon werkelijk niet weet wat ik hiervan moet denken. puik als hij dingen aan de kaak stelt maar de manier waarop begint mij een beetje de keel uit te hangen...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over het afval van de koningin maar over de tipgever, Oversight. De posts zijn dus wel degelijk inhoudelijk, alleen niet of nauwelijks onderbouwd.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:19 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Verder nog iets inhoudelijks te melden?
quote:Coleman wil een boek gaan schrijven. Daar komt nogal wat in te staan, belooft hij vervaarlijk: "Laat ik dit zeggen: die afluisterschroef bij de RVD, waar prinses Margarita het over had, die zat er echt."
Nee dat doet die vuige stinkhippie niet. Hij heeft toen hij nog niet te belazerd was om te werken eens wat opgevangen en nu uit frustratie NOVA getipt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:03 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, hij doet zijn werk toch, beveiliging, zelfs al stuurt zijn werkgever hem de ziektewet in omdat die niet zit te wachten op een klokkenluider
[..]
Die man moet een persoon bewaken, en niet documenten. Als hij in de vuilnisbak snuffelt kan hij geen kogels opvangenquote:zie boven .. als die werkschuw was zat die dus niet in die vuilnisbak te snuffelen .. die man blijft zijn werk doen, en goed ook zo te zien
[..]
Als hij zoveel stress heeft kan hij zich ook niet bezig houden met dit onnozele geneuzel.quote:en wie ben jij om te kunnen beoordelen of die niet hartstikke in de stress zit omdat zijn werk, beveiligen, hem onmogelijk word gemaakt, mi is het namelijk behoorlijk frustrerend voor zo'n beveiliger als die ziet dat er achter elkaar .. wel 20 per dag .. staatsgeheimen voor de grabbel op straat liggen, en dat terwijl jij je superieuren meer dan eens erop attent hebt gemaakt .. en het feit dat die niet rustig door zit te werken voor zijn lekkere salaris maar aan de bel gaat hangen spreekt mi toch wel voor hem .. als persoon mag hij dan misschien wel onaangenaam/zwaar irritant zijn maar qua zijn werk doen .. nou dat doet die goed, zelfs in de ziektewet ..
daarnaast, sinds wanneer valt de ziektewet onder de sociale voorzieningen ?
hij geilt op aandacht en is rancuneus volgens mijquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat moussy zegt. Die gozer is nog niet eens meer werkzaam als beveiliger maar blijft doorgaan. Als hij een werkschuwe hippie was geweest had ie wel lekker thuis blijven zitten met een biertje voor de tv.
Hij heeft gewoon een tekort aan aandacht, niets meer, niets minder!quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat moussy zegt. Die gozer is nog niet eens meer werkzaam als beveiliger maar blijft doorgaan. Als hij een werkschuwe hippie was geweest had ie wel lekker thuis blijven zitten met een biertje voor de tv.
ja joh, hij heeft maanden geleden "iets" opgevangen en gaat dan nu pas NOVA tippen .. dat houd dan dus in dat er of al die maanden geregeld geheimen op de vuilnisbak hebben gelegen of dat de vuilnis daar nooit opgehaald wordtquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee dat doet die vuige stinkhippie niet. Hij heeft toen hij nog niet te belazerd was om te werken eens wat opgevangen en nu uit frustratie NOVA getipt.
mwah, dat persoon bewaken is natuurlijk geen dagtaak, dus er blijft genoeg tijd over voor andere beveiligingstaken .. en dan is het natuurlijk bijzonder lullig als je bvb het geheime reisschema van het door jou te bewaken persoon op de vuilnisbelt vindt .. nietwaar ?quote:Die man moet een persoon bewaken, en niet documenten. Als hij in de vuilnisbak snuffelt kan hij geen kogels opvangen
begrijpend lezen is te moeilijk voor je ? Ik zei niet dat die stress heeft maar dat die het best zou kunnen hebben, het is tenslotte niet niets om op dagelijkse basis staatsgeheimen op straat te kunnen vinden en niemand die er wat aan doet ondanks herhaalde waarschuwingen ..quote:Als hij zoveel stress heeft kan hij zich ook niet bezig houden met dit onnozele geneuzel.
so what, er lopen wel meer aandachtshoeren rond in die contreien daar en zelfs al is die rancuneus, doet toch niets af aan het feit dat daar spul op straat ligt dat er niet hoort te liggen ..quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:52 schreef milagro het volgende:
[..]
hij geilt op aandacht en is rancuneus volgens mij
dat paspoortgedoe leverde zoveel aandacht op, daar smaakte naar meer.
het feit dat hij nu al aan komt zetten met "ik ga een boek schrijven en ooooooh jongens wat je daar in gaat lezen...."![]()
![]()
![]()
kom nu toch, zeg, trap er effe in anders
getuigt nu niet echt van iemand met een zuivere missie., het gaat meneer vooral om meneer zelf.
hij heeft die zooi ms zelf "weggegooid" om het te vinden weerquote:Op woensdag 6 juni 2007 10:27 schreef moussie het volgende:
[..]
so what, er lopen wel meer aandachtshoeren rond in die contreien daar en zelfs al is die rancuneus, doet toch niets af aan het feit dat daar spul op straat ligt dat er niet hoort te liggen ..
zoals ik al zei, dit was dan redelijk onschuldig, de tijd dat de Molukkers de koningin wilden gijzelen dus wat aan die reisschema's zouden hebben liggen gelukkig al lang achter ons .. maar welke reisschema's liggen er nog meer ?
Nu ja, de suggestie die rondom dat nieuwe systeem gewekt was, was natuurlijk wél dat er een flinke en strenge controle zou zijn en het systeem _niet_ afhankelijk zou kunnen zijn van de inschattingsfoutjes van een truusje-lokettiste bij de gemeente Grubbevkutteveen...quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef milagro het volgende:
die paspoortaffaire, same thing, 1 ambtenaar doet suf en meteen deugt het hele systeem niet volgens meneer, en voelt hij zich geroepen voor 'de goede zaak' te strijden.
ik vroeg het eerder al, als je, al dan niet ziek, thuis zit, hoe kom je dan aan recente papieren om op die vuilnisbak te gooien ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:34 schreef milagro het volgende:
[..]
hij heeft die zooi ms zelf "weggegooid" om het te vinden weer
het zou mij iig niet verbazen.
wel heel toevallig dat alle ingredienten van de vorige 'zaak' weer samenkomen, of all people die het hadden kunnen ontdekken, ontdekt meneer OS het, right.
zonder meer toegegeven, wat ik ervan heb opgevangen is OS geen aangename persoonlijkheid .. maar doet dat iets af aan de inhoud van hetgeen hij verteld .. er kan een loopje worden genomen met de nieuwe oh-zoooo-strenge pasfotoregels, er liggen geregeld staatsgeheimen op straat ?quote:deze meneer wilt een punt maken, ongeacht wat het punt is, als het de overheid maar te kakken zet en hem in het stralende middelpunt.
die paspoortaffaire, same thing, 1 ambtenaar doet suf en meteen deugt het hele systeem niet volgens meneer, en voelt hij zich geroepen voor 'de goede zaak' te strijden.
de goede zaak echter is vooral meneer OS himself.
tja, iedere systeem is nu eenmaal zo zwak als de zwakste schakel... wat OS vooral aantoont is dat hij zélf kennelijk de aller-, allerzwakste schakel op zn afdeling is/was.quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:11 schreef moussie het volgende:
.. er kan een loopje worden genomen met de nieuwe oh-zoooo-strenge pasfotoregels, er liggen geregeld staatsgeheimen op straat ?
ja, lees eens krantenquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:11 schreef moussie het volgende:
er liggen geregeld staatsgeheimen op straat ?
Er staat toch nergens dat het over recente papieren gaat?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vroeg het eerder al, als je, al dan niet ziek, thuis zit, hoe kom je dan aan recente papieren om op die vuilnisbak te gooien ?
Zou het niet eerder zo zijn dat er sinds jaar en dag van alles en nog wat onversnippert op die belt gegooid wordt ?
[..]
zonder meer toegegeven, wat ik ervan heb opgevangen is OS geen aangename persoonlijkheid .. maar doet dat iets af aan de inhoud van hetgeen hij verteld .. er kan een loopje worden genomen met de nieuwe oh-zoooo-strenge pasfotoregels, er liggen geregeld staatsgeheimen op straat ?
Meestal op de achterbank van huurauto'squote:
zijn het recente papieren dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:11 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vroeg het eerder al, als je, al dan niet ziek, thuis zit, hoe kom je dan aan recente papieren om op die vuilnisbak te gooien ?
Zou het niet eerder zo zijn dat er sinds jaar en dag van alles en nog wat onversnippert op die belt gegooid wordt ?
[..]
Als het een functie is waarin je vooral de hele dag belangrijk kunt lopen doen zonder daadwerkelijk iets te verrichten dan hebben ze d'r vast twintig van op het ministeriequote:Op dinsdag 5 juni 2007 19:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[chief security officer]
Maar die hebben ze vast niet op het ministerie.
nee, niet nieuwsgierig, totaal niet, ik hou wel van sensatie op zijn tijd, dat dan weer wel, maar ben vervolgens weer selectief wb de sensatie... de Mabel gate bijvoorbeeld, dat was hilarischquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:53 schreef yvonne het volgende:
@ Milagro, maar geef nou maar eerlijk toe dat jij ook nieuwsgierig bent naar die spijker/microfoon.
Hadden we niet zon "gate"lopen in SHO?
Och, ik verwacht Edwin de Roy van Zuydewijn nu ook wel weer in de persquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:56 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, niet nieuwsgierig, totaal niet, ik hou wel van sensatie op zijn tijd, dat dan weer wel, maar ben vervolgens weer selectief wb de sensatie... de Mabel gate bijvoorbeeld, dat was hilarisch
Misschien moeten ze de krachten bundelen tegen al die misstanden?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:58 schreef yvonne het volgende:
Edwin de Roy van Zuydewijn
Ik zie echt legio mogelijkheden!quote:Op woensdag 6 juni 2007 12:04 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de krachten bundelen tegen al die misstanden?
lees mijn zin anders nog eens .. het vraagteken sloeg niet op die geheimen maar op mijn vraag of zijn persoonlijkheid iets afdoet aan de inhoud van hetgeen hij zegtquote:
ik neem aan dat papieren van een ministerie ook gedateerd zijn en dat NOVA niet naar buiten komt met papieren van maanden terugquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er staat toch nergens dat het over recente papieren gaat?
ik ken hem niet persoonlijk, alleen van zijn posts hier .. en daar zaten er echt tussen waarvan ik dacht : zaag toch niet zo door man en doe eens een smilie of wat minder ..quote:En waar staat precies dat OS geen aangename persoonlijkheid is?
Hoeveel mensen kennen hem irl dan?
dat is toch wat ik zeg, doet er voor de rest niet toe wat die is en hoe die het zegt .. treurig zat dat het nog een keer verteld moet wordenquote:En ik heb hier mails liggen van naar ik meen 2004 en daar wordt al gesproken over prullenbakken en papieren.
Of OS nu een zakkenwasser is ja of nee, dit soort zaken hoort nieteens in een prullenbak maar meteen een versnipperaar in.
niet alleen de staat gezien de meeste reacties hier .. men heeft het liever over het persoon dan over het feit dat er ondanks eerdere gevallen geen enkele verbetering isquote:Hij weet heus wel dat hij een groot risico neemt ( hoop ik dan toch), baan kwijt en zoals je uit eerdere gevallen kunt weten, de staat is niet dol op klokkenluiders..
quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik mag dit wel... Je moet wel een erg nikserig kneusje zijn om deze kerel aandachtsgeil te noemen.
Misschien issie wel aandachtsgeil, maar hij weet het verdomde leuk te brengen allemaal
Kan ook gewoon irritant zijn.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik mag dit wel... Je moet wel een erg nikserig kneusje zijn om deze kerel aandachtsgeil te noemen.
Misschien issie wel aandachtsgeil, maar hij weet het verdomde leuk te brengen allemaal
Ik hou alleen m'n opties open, maar ik noem hem niet aandachtsgeil.quote:
Dat roept De Roy Van Zuydewijn ook al jaren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:29 schreef Jerruh het volgende:
Wel dat hij een boek wil uitbrengen.
ik zal over tien jaar eens op de bouquetreeksafdeling van de slegte kijkenquote:Op woensdag 6 juni 2007 13:36 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Dat roept De Roy Van Zuydewijn ook al jaren.
"En wat daar in staat zal het koningkrijk op zijn grondvesten doen schudden!"
Nu nog een uitgever..
Zover zal het niet komen want ze verkopen bij De Slegte geen stapeltjes printjes met een nietje erdoor.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:38 schreef Jerruh het volgende:
ik zal over tien jaar eens op de bouquetreeksafdeling van de slegte kijken.
Daarmee geef je dus impliciet aan dat al dat gedoe over veiligheid allemaal overbodig is. Tenslotte, als het vooral gaat om het *idee* van veiligheid, en niet om daadwerkelijke veiligheid, dan had je gewoon een advertentie in de krant kunnen zetten met als tekst 'nederland is veilig'. Niks geen noodzaak om mensen op te zadelen met een overbodige identificatieplicht.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:50 schreef Falco het volgende:
Interview is wel oke (behalve dan dat sneue antwoord op die laatste vraag), maar ik kan me voorstellen dat ze bij het werk na een tijdje ook dat ge-emmer van Oversight zat worden, net zoals dat ook hier op FOK! gebeurt
Idd. Kritische, ambitieuze medewerkers zijn één ding, maar een Jan de Lul beveiliger die zich als Chief Secuirity gaat gedragen is in de dagelijkse praktijk gewoon rete-irritant. Hoe gelijk -ie ook mocht hebben.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:50 schreef Falco het volgende:
Interview is wel oke (behalve dan dat sneue antwoord op die laatste vraag), maar ik kan me voorstellen dat ze bij het werk na een tijdje ook dat ge-emmer van Oversight zat worden, net zoals dat ook hier op FOK! gebeurt
Daar dacht ik ook nog aan, maar zou jij Gongrijp in een zin met Edwin de Roy v. Z. noemen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:50 schreef gronk het volgende:
Als ik oversight was zou ik even een mailtje naar Rob Gongrijp sturen.
exact, als staatsgeheimen bij de bron niet veilig worden gehouden, waarom zou er dan veiligheid gecreeerd kunnen worden met systemen die hun trust laag in die staatsgeheimen hebben.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Daarmee geef je dus impliciet aan dat al dat gedoe over veiligheid allemaal overbodig is. Tenslotte, als het vooral gaat om het *idee* van veiligheid, en niet om daadwerkelijke veiligheid, dan had je gewoon een advertentie in de krant kunnen zetten met als tekst 'nederland is veilig'. Niks geen noodzaak om mensen op te zadelen met een overbodige identificatieplicht.
Wat zijn de andere redenen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:16 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb als ik het interview lees, niet het idee dat zijn betrokkenheid bij zijn werk de enige reden is waarom hij nu twee keer naar de media is gestapt.
Ach, in z'n jonge jaren ging Gongrijp ook stevig tekeer tegen de KPN. Oversight pakt een tegenstander aan die een paar maatjes groter is, maar ik durf je op een briefje te geven dat Gongrijp hier net zo'n irritante betweter zou worden gevonden als Oversight. En om op je vraag terug te komen: ik denk dat Gongrijp ook wel uitspraken heeft gedaan over KPN, of KPN-affaires, die geen schoonheidsprijs verdienden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:08 schreef Skinkie het volgende:
Daar dag ik ook nog aan, maar zou jij Gongrijp in een zin met Edwin de Roy v. Z. noemen?
Ach ja, aangezien dat in die kringen (politiek) nog veel erger is prik ik daar doorheen. Zoals ik al eerder aangaf worden er momenteel bekrompen maatregelen ingevoerd die een schijnveiligheid proberen te creeeren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik zit zelf heel voorzichtig te denken aan een stukje profileringsdrang.
Ja, dat mag natuurlijk niet he.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik zit zelf heel voorzichtig te denken aan een stukje profileringsdrang.
Hij heeft geen lelijk wijfquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:37 schreef CoT het volgende:
Inhoudelijk heeft 'ie wel een punt, maar hij stelt zichzelf zo nadrukkelijk op de voorgrond, dat irriteert me mateloos.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:37 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ach ja, aangezien dat in die kringen (politiek) nog veel erger is prik ik daar doorheen. Zoals ik al eerder aangaf worden er momenteel bekrompen maatregelen ingevoerd die een schijnveiligheid proberen te creeeren.
Laat OverSight maar eens flink hard schoppen, J.P. in het nauw drijven (hell yeah, net of dat gebeurd). Jan van de straat kunnen ze aldaar netjes controleren. Maar zo gauw Jan van de straat zelf eens gaat controleren blijkt het ook niet pluis te zijn.
De teller staat op twee!quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:42 schreef maaike1987 het volgende:
[..]
Hij heeft geen lelijk wijfen ik vind het goed van hem dat hij laat zien dat er veel dingen niet kloppen in ons systeem
![]()
jawel, hoor, maar het is geen missie maar een karaktertrek cq obsessiequote:
Hou haar er eens buiten trouwensquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:37 schreef CoT het volgende:
Je moet ook niet fucken met een ambtenaarquote:
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:43 schreef Niek. het volgende:
Goed interview, ik zou het wel weten als ik een bedrijf had waarbij de beveiliging erg belangrijk is, meteen een baan aanbieden en hem zijn gang laten gaan om op die manier alles flink te verbeteren.
2 Smilies in één zin, dit is een kloon van OSquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:42 schreef maaike1987 het volgende:
[..]
Hij heeft geen lelijk wijfen ik vind het goed van hem dat hij laat zien dat er veel dingen niet kloppen in ons systeem
![]()
Dan zoek je een andere baan waar je je wel prettig voelt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef RealZeus het volgende:
Als jij je werk goed wilt doen en je wordt tegen gewerkt dan ga ja ja vreselijk lopen ergeren. En dat houdt een keer op.
Dan ben je dus echt een uberkneus. Zitten om het zitten blijven en 'ze' lekker terugpakken.quote:Dan barst de bom en denk je:"Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat." en doe je het op een manier waardoor men niet om je heen kan.
een goeie manager zorgt ervoor dat zijn ondergeschikten op zoek gaan naar fouten en mogelijke verbeteringen en zal de verdere afwikkelingen in goede banen leiden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Kritische, ambitieuze medewerkers zijn één ding, maar een Jan de Lul beveiliger die zich als Chief Secuirity gaat gedragen is in de dagelijkse praktijk gewoon rete-irritant. Hoe gelijk -ie ook mocht hebben.
Ik ben geen manager gelukkig, maar ik snap wel dat er vele manieren zijn om je kritisch op te stellen. En die zijn niet allemaal even opbouwend, constructief of positief.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:13 schreef Vistel het volgende:
[..]
een goeie manager zorgt ervoor dat zijn ondergeschikten op zoek gaan naar fouten en mogelijke verbeteringen en zal de verdere afwikkelingen in goede banen leiden.
slechte managers negeren ondergeschikten en trappen ze de grond is.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:05 schreef SteveBallmer het volgende:
Dan zoek je een andere baan waar je je wel prettig voelt.
Dan ben je dus echt een uberkneus. Zitten om het zitten blijven en 'ze' lekker terugpakken.
Kansloos.
Gelijk heb je. Dan maar vreten uit de staatsruif.quote:
Oh ja want iedereen gaat goed om met negatief gebrachte kritiek, da's waar ookquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:13 schreef Vistel het volgende:
[..]
een goeie manager zorgt ervoor dat zijn ondergeschikten op zoek gaan naar fouten en mogelijke verbeteringen en zal de verdere afwikkelingen in goede banen leiden.
slechte managers negeren ondergeschikten en trappen ze de grond is.
pff, nog een keer dan maar, ziektewet is geen staatsruif ..quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:03 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Dan maar vreten uit de staatsruif.
hmz, shooting the messenger is psychisch wel gezond ?quote:Idealisme, laat me niet lachen. We hebben hier te maken met een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
je hebt dat ingescande interview niet gelezen ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:13 schreef Vistel het volgende:
[..]
[quote]slechte managers negeren ondergeschikten en trappen ze de grond is.
Ik vind 't wel amusant dat OS bij sommige mensen als een lap op een rode stier werkt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:13 schreef thaleia het volgende:
Ik heb geen zin om me te gaan verdiepen in de persoon Oversight en z'n mogelijke psychische toestand, ik kijk alleen effe naar z'n acties en ik moet zeggen, hij is lekker aan het zieken. Ik mag dat wel![]()
Dat lek in die staatsruif kost vele malen meer.Want zoals het nu gaat verdwijnt dat geld in een bodemloze put en daar gaat waarschijnlijk genoeg geld in om om 20 Oversights 10 jaar thuis te houden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:03 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Dan maar vreten uit de staatsruif.
Idealisme, laat me niet lachen. We hebben hier te maken met een ernstige persoonlijkheidsstoornis.
Nogal wiedes. SteveBallmer zou ook maar wat graag betaald thuis willen zitten. OS doet 't. Dus kan oversight niet deugen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:58 schreef RealZeus het volgende:
Jij blijft maar doorzemelen over het feit dat hij thuis zit.
Whaha, hoe is het met die MILF van je!?!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat lek in die staatsruif kost vele malen meer.Want zoals het nu gaat verdwijnt dat geld in een bodemloze put en daar gaat waarschijnlijk genoeg geld in om om 20 Oversights 10 jaar thuis te houden.
Jij blijft maar doorzemelen over het feit dat hij thuis zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |