FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegeniers topic deel 10: Kerosine is geil.
Dragoljubmaandag 4 juni 2007 @ 20:42


Vorig deel:
Vliegeniers topic deel 9:

NSFW: Jets
Mojave: Jets
Alternate: Jets
The_stranger: Turboprop
Snowbite: KLS
YellowLedBetter: Zweefvliegtuigen / KLS
Domai: KLS
ChopperMick: Helikopters
Lightning_NL: Helikopters
FuriousFlitsFritsDragoljub: GA
cheukert: Zweefvliegtuigen / naar de KLS in Oktober
McDavid: Zweefvliegtuigen
MutZ: Zweefvliegtuigen
Autoreply: Zweefvliegtuigen (en L&R)

19 Juni zijn er weer theorie-examens.
mcDavidmaandag 4 juni 2007 @ 20:50
Autogas voor in de lier is stoerder.
Dragoljubmaandag 4 juni 2007 @ 20:52
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.
Dragoljubmaandag 4 juni 2007 @ 20:56
quote:
Vliegclub Rotterdam fuseert met Vliegschool 16Hoven

ROTTERDAM - Na maandenlange voorbereidingen is afgelopen week de fusie tussen de Vliegclub Rotterdam (VCR) en de Stichting Vliegschool 16Hoven gerealiseerd. De gebouwen van de VCR zullen voor de gezamenlijke huisvesting zorgdragen. Door de fusie is de grootste vliegclub en vliegschool van Nederland ontstaan.

De fusie leidt tot een vliegclub met meer dan achthonderd actieve leden, een vloot van twintig vliegtuigen (benzine- en dieselvarianten, twee-, drie- en vierzitters en zowel laag- als hoogdekkers). De school (een officiële Flight Training Organisation, FTO) kan bovendien beschikken over een complex één-, en twee-motorig vliegtuig, zodat alle relevante vliegopleidingen kunnen worden verzorgd.

Het naast de vliegclub gesitueerde en gelieerde Simulator Training Rotterdam beschikt over een zeer moderne Elite vliegsimulator, die in diverse configuraties kan worden ingezet en zelfs gecertificeerd is voor de MCC opleiding.
Kan ik eindelijk Cessna vliegen!
mcDaviddinsdag 5 juni 2007 @ 01:36
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.
Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.
SnowBitedinsdag 5 juni 2007 @ 08:22
Nee, maar de kerosine houd je wel boven.
YellowLedbetterdinsdag 5 juni 2007 @ 10:28
tvp
Alternatedinsdag 5 juni 2007 @ 11:13
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Toch zit je met kerosine niet in 30 seconden op 500 meter hoogte. Tenzij F16.
Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 seconden
mcDaviddinsdag 5 juni 2007 @ 17:33
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 11:13 schreef Alternate het volgende:

[..]

Net na T/O haal je toch zo'n 4000 ft per minuut, dus dat is meer dan 500 meter is 30 seconden
jamaar dan ben je al ruim 30 seconden aant rollen geweest!
Alternatedinsdag 5 juni 2007 @ 18:17
Met een top van 300 km/h
Dragoljubdinsdag 5 juni 2007 @ 18:26
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
mcDaviddinsdag 5 juni 2007 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:17 schreef Alternate het volgende:
Met een top van 300 km/h
die LS4 mag 280
mcDaviddinsdag 5 juni 2007 @ 18:35
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
Ieder zijn smaak, zullen we het maar op houden heh
SnowBitedonderdag 7 juni 2007 @ 08:21
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
YellowLedbetterdonderdag 7 juni 2007 @ 12:19
Feli, en dan kom je gezellig in de bar
Alternatedonderdag 7 juni 2007 @ 16:21
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:35 schreef mcDavid het volgende:

[..]

die LS4 mag 280
Mijnes mag mach .8
Public_NMEdonderdag 7 juni 2007 @ 18:15
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 12:19 schreef YellowLedbetter het volgende:
Feli, en dan kom je gezellig in de bar
Gefeliciteerd! Hoelang duurt je opleiding nog?
mcDaviddonderdag 7 juni 2007 @ 22:42
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:21 schreef Alternate het volgende:

[..]

Mijnes mag mach .8
mag'ie ook over de kop?

nouja, daarvoor moet ik dan ook even uit de LS4, en in de ASK21 of junior.
Dragoljubdonderdag 7 juni 2007 @ 22:58
mcDaviddonderdag 7 juni 2007 @ 23:00
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:58 schreef Dragoljub het volgende:
[afbeelding]
het duurde even voor ik door had wat ik zag!
Alternatedonderdag 7 juni 2007 @ 23:02
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Hehe mag je eindelijk in de C corner

Gefeliciteerd!
SnowBitevrijdag 8 juni 2007 @ 00:33
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 23:02 schreef Alternate het volgende:

[..]

Hehe mag je eindelijk in de C corner

Gefeliciteerd!
Haha jep Schijtzuur doen in de bar

@Public_NME
over een maandje begint ongeveer m'n grondschool, dan paar maandjes FNPT2 Simulator, dan paar maandjes Baron, en daarna weet ik het niet.
Ik zit zoiezo nog wel zo'n 7 maanden in Eelde.
YellowLedbettervrijdag 8 juni 2007 @ 09:57
Dan vertoon ik me even niet in de bar
Mojavevrijdag 8 juni 2007 @ 11:22
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:26 schreef Dragoljub het volgende:
Ik leg liever een afstandje af dan dat ik binnen een miliseconde op 3 kilometer hoogte zit en vervolgens alweer moet gaan uitzoeken waar te landen omdat de brandstof opraakt, maar dat is misschien heul persoonlijk.
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:21 schreef SnowBite het volgende:
Ik heb m'n CPL
Morgen m'n wing en maandag naar huis!
Gefeliciteerd ouwe!
Mojavevrijdag 8 juni 2007 @ 11:22
Ze moeten trwns een keer wat aan die baan doen daar op Eelde.... hobbelig ding.
Alternatevrijdag 8 juni 2007 @ 11:30
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:22 schreef Mojave het volgende:
Ze moeten trwns een keer wat aan die baan doen daar op Eelde.... hobbelig ding.
Echte mannen vliegen niet op Eelde, dan heb je daar geen last van
Mojavevrijdag 8 juni 2007 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:30 schreef Alternate het volgende:

[..]

Echte mannen vliegen niet op Eelde, dan heb je daar geen last van
Hahaha......ja wat zal ik hier nou eens op zeggen..

Ach met een volle -800 take off gaan op 1800 meter baan is ook niet mis...
Dragoljubvrijdag 8 juni 2007 @ 11:56
Ooooh dan krijg je zo'n lekkere duw in je rug.

Remmen erop, gas erop, remmen eraf. Wroaaaaaaaaaaaap.

YellowLedbettervrijdag 8 juni 2007 @ 13:51
Mojave, volgende keer kom je maar ff langs als je in Eelde bent, kan best!
Mojavevrijdag 8 juni 2007 @ 16:56
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:51 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mojave, volgende keer kom je maar ff langs als je in Eelde bent, kan best!
Haha na woensdag had idd gekund... uurtje vertraging dus maar op 't terras gehangen in de zon.

Woensdag over een week land ik er weer geloof ik maar dan is het direkt met de taxi mee...
SnowBitevrijdag 8 juni 2007 @ 20:21
Gelul, gewoon komen zuipen in de bar
Public_NMEzaterdag 9 juni 2007 @ 01:23
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ach met een volle -800 take off gaan op 1800 meter baan is ook niet mis...
Vlieg je AMS-GRQ-Turkije? Of moet je echt helemaal naar fucking Groningen?
The_strangerzaterdag 9 juni 2007 @ 22:00
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 11:54 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ach met een volle -800 take off gaan op 1800 meter baan is ook niet mis...
Als een F50 er al niet kan landen.....
cheukertzondag 10 juni 2007 @ 02:35
einz
Public_NMEzondag 10 juni 2007 @ 11:34
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als een F50 er al niet kan landen.....
Dat was een Belg heh?!
The_strangerzondag 10 juni 2007 @ 12:37
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:34 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat was een Belg heh?!
Mojavemaandag 11 juni 2007 @ 04:13
whehehe

nee kist kwam uit Palma enne wij deden Grunn - Enschede - Palma - Amsterdam..
Getankerd op Groningen voor Palma....

einzbierdreivier
YellowLedbettermaandag 11 juni 2007 @ 10:53
Als je dat de volgende keer op een vrijdag doet kun je mij vanuit grunn wel even meenemen naar enschede he ?
Mojavemaandag 11 juni 2007 @ 11:44
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als je dat de volgende keer op een vrijdag doet kun je mij vanuit grunn wel even meenemen naar enschede he ?
Dragoljubmaandag 11 juni 2007 @ 11:57
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
Als je dat de volgende keer op een vrijdag doet kun je mij vanuit grunn wel even meenemen naar enschede he ?
Zweef er maar lekker heen!
Public_NMEmaandag 11 juni 2007 @ 12:38
Wat de fuck moet je op Enschede doen
Mojavemaandag 11 juni 2007 @ 14:18
Enschede FTW!! jeweetst
YellowLedbettermaandag 11 juni 2007 @ 15:36
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:38 schreef Public_NME het volgende:
Wat de fuck moet je op Enschede doen
Jonge, daar woon ik toch in de buurt men! Lekker tukkers proat´n!
Mojavedinsdag 12 juni 2007 @ 01:15
Tuulk is mooi wark!

Ik heb ook tukkers proatn doan met de tank kearl op twente, vondtie mooi!
ChopperMickdinsdag 12 juni 2007 @ 07:13
REQ: plaatje van een heli bij de foto's in de OP?
Public_NMEdinsdag 12 juni 2007 @ 20:08
http://www.dumpert.nl/mediabase/17431/64a71df6/index.html

geil heur!
YellowLedbetterdinsdag 12 juni 2007 @ 20:42
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 01:15 schreef Mojave het volgende:
Tuulk is mooi wark!

Ik heb ook tukkers proatn doan met de tank kearl op twente, vondtie mooi!
Onmeunig mooi wark man!
mcDaviddinsdag 12 juni 2007 @ 21:56
quote:
Netjes is die wel heh!
mcDaviddinsdag 12 juni 2007 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 07:13 schreef ChopperMick het volgende:
REQ: plaatje van een heli bij de foto's in de OP?
Mojavedinsdag 12 juni 2007 @ 22:12
YellowLedbetterwoensdag 13 juni 2007 @ 10:07
whehe, een heli met een snor! Een snorriekopter!
Mojavewoensdag 13 juni 2007 @ 13:17
Eigenlijk zijn kerosine en bier de mooiste vloeistoffen die we tot onze beschikking hebben.
mcDavidwoensdag 13 juni 2007 @ 14:00
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:17 schreef Mojave het volgende:
Eigenlijk zijn kerosine en bier de mooiste vloeistoffen die we tot onze beschikking hebben.
Quotewaardig.
Koploperkopperzaterdag 16 juni 2007 @ 00:48
Tieters.
Public_NMEzaterdag 16 juni 2007 @ 17:49
Moja, nog veel wx delays gehad deze week?
Mojavezaterdag 16 juni 2007 @ 17:59
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:49 schreef Public_NME het volgende:
Moja, nog veel wx delays gehad deze week?
Nu lekker weekend

Donderdag 1.30 uur aan de grond gestaan in Prestwick, 5 mins voor het geweld stonden we aan de grond dus heb mazzel gehad
Public_NMEzaterdag 16 juni 2007 @ 18:58
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 17:59 schreef Mojave het volgende:

[..]

Nu lekker weekend

Donderdag 1.30 uur aan de grond gestaan in Prestwick, 5 mins voor het geweld stonden we aan de grond dus heb mazzel gehad
Is Prestwick eigenlijk een beetje boeiend veld? Vlieg er nl. dinsdag naar toe met Ryanair... Kon het voor die 5ct retour niet voorbij laten gaan
SnowBitezondag 17 juni 2007 @ 20:56
iemand nog iets boeiends meegemaakt?
ikke niet.
cheukertzondag 17 juni 2007 @ 21:09
ik heb een nieuwe printer/scanner/fax verder iemand>?
SnowBitezondag 17 juni 2007 @ 21:28
ik heb een nieuwe auto
Mojavezondag 17 juni 2007 @ 21:29
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 18:58 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Is Prestwick eigenlijk een beetje boeiend veld? Vlieg er nl. dinsdag naar toe met Ryanair... Kon het voor die 5ct retour niet voorbij laten gaan
Ja kicken veld man, vaak crosswind en bumpy final op de 13.
Staan ook vaak vracht 747-200's en een hele zooi circuit training wordt er gedaan.

Veel plezier!
Public_NMEzondag 17 juni 2007 @ 21:31
Hele week (incl. Zat/Zon) in de UB gezeten om te leren voor de 6 tentamens die ik nog moet doen...
mcDavidzondag 17 juni 2007 @ 21:58
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:09 schreef cheukert het volgende:
ik heb een nieuwe printer/scanner/fax verder iemand>?
Ik heb een nieuwe usb-stick. .
cheukertzondag 17 juni 2007 @ 22:04
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:28 schreef SnowBite het volgende:
ik heb een nieuwe auto
Gefeliciteerd, veel plezier met je nieuwe aankoop is dat die G-V ?
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:58 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe usb-stick. .
Gefeliciteerd, veel plezier met je nieuwe aankoop
Public_NMEzondag 17 juni 2007 @ 22:05
http://www.youtube.com/watch?v=jMrQnkbj1PA

ROFL!

Nog een: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=2022917785

en nog meer: http://www.youtube.com/watch?v=pZSP0QY3gQs how gay!

http://www.youtube.com/watch?v=SgiChVGOBtA is dit een hype ofzo?
Koploperkopperzondag 17 juni 2007 @ 22:25
Ik heb een Xbox 360, nu moet dat auto nog langer wachten.



Aankopen.
Mijn zwakte.

Koploperkopperzondag 17 juni 2007 @ 22:25
Oh ja, Furious trouwens.

cheukertzondag 17 juni 2007 @ 22:35
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:25 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, Furious trouwens.

Waar heb je die Servische generaal gelaten ?
Koploperkopperzondag 17 juni 2007 @ 22:50
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:35 schreef cheukert het volgende:

[..]

Waar heb je die Servische generaal gelaten ?
Die is ondanks mijn uiterste zorgvuldigheid ( ) toch geband omdat-ie gezien werd als kloon!
cheukertmaandag 18 juni 2007 @ 00:43
quote:
Op zondag 17 juni 2007 22:50 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Die is ondanks mijn uiterste zorgvuldigheid ( ) toch geband omdat-ie gezien werd als kloon!
Wat ga jij volgend jaar doen eigentlich?
Koploperkoppermaandag 18 juni 2007 @ 01:00
quote:
Op maandag 18 juni 2007 00:43 schreef cheukert het volgende:

[..]

Wat ga jij volgend jaar doen eigentlich?
Werken op Schiphol ofzo, en dan na volgend jaar vliegenier worden.

Zo eentje, de rasechte aviator brillen:


Mojavemaandag 18 juni 2007 @ 15:21
mcDavidmaandag 18 juni 2007 @ 15:36
quote:
Op maandag 18 juni 2007 01:00 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Werken op Schiphol ofzo, en dan na volgend jaar vliegenier worden.

Zo eentje, de rasechte aviator brillen:
[afbeelding]

Vroegâh, toen de vliegtuigen nog van hout waren... en de mannen nog van staal!
Autoreplymaandag 18 juni 2007 @ 17:22
Tering, ik mis gewoon een topique.

Congrats @ SnowBite
Autoreplymaandag 18 juni 2007 @ 17:23
Owja:

http://www.youtube.com/watch?v=L9HlfjM4WOo

Geyle foto's van mij tijdens de vlucht volgen.
Mojavedinsdag 19 juni 2007 @ 19:36
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Vroegâh, toen de vliegtuigen nog van hout waren... en de mannen nog van staal!
Je hebt mn post echt gequote
Mojavedinsdag 19 juni 2007 @ 19:37
Ow ja, ik ga binnenkort zweven
mcDaviddinsdag 19 juni 2007 @ 19:41
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:23 schreef Autoreply het volgende:
Owja:

http://www.youtube.com/watch?v=L9HlfjM4WOo

Geyle foto's van mij tijdens de vlucht volgen.
Die bakken zijn zó fucking lelijk! !!!
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Je hebt mn post echt gequote
ik vond 'm tof.
mcDaviddinsdag 19 juni 2007 @ 19:42
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:37 schreef Mojave het volgende:
Ow ja, ik ga binnenkort zweven
Ik ook!
cheukertdinsdag 19 juni 2007 @ 20:37
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:37 schreef Mojave het volgende:
Ow ja, ik ga binnenkort zweven
Dikke shit! waar?

Ohja hoe is het met nsfw en zijn zweef avontuurtjes afgelopen?
Autoreplywoensdag 20 juni 2007 @ 00:42
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:37 schreef Mojave het volgende:
Ow ja, ik ga binnenkort zweven
Eindelijk bekeerd
Mojavedonderdag 21 juni 2007 @ 03:28
haha we zullen zien

Eerst maar een arbeiten, mooie tijd, vindt u niet?
Koploperkopperdonderdag 21 juni 2007 @ 08:15
Nou.

Eerlijk gezegd vind ik dit al vroeg.

Alternatedonderdag 21 juni 2007 @ 11:10
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 03:28 schreef Mojave het volgende:
haha we zullen zien

Eerst maar een arbeiten, mooie tijd, vindt u niet?
Tering anders ga je even lekker zitten internetten voor je 4 am shift.
Ik probeer altijd elke seconde optimaal te benutten om zo lang mogelijk te kunnen slapen
Helaas kom je meestal niet verder dan een uur of 3 a 4 slaap
mcDaviddonderdag 21 juni 2007 @ 11:27
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:10 schreef Alternate het volgende:

[..]

Tering anders ga je even lekker zitten internetten voor je 4 am shift.
Ik probeer altijd elke seconde optimaal te benutten om zo lang mogelijk te kunnen slapen
Helaas kom je meestal niet verder dan een uur of 3 a 4 slaap
Ik zat laatst om 4am nóg te internetten joh

al was mijn geestelijke toestand toen niet meer zodanig dat ik in een vliegtuig zou stappen, maargoed
Alternatedonderdag 21 juni 2007 @ 13:27
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:27 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik zat laatst om 4am nóg te internetten joh

al was mijn geestelijke toestand toen niet meer zodanig dat ik in een vliegtuig zou stappen, maargoed
NOG te internetten is niets mis mee, maar AL internetten is ziek.
Mojavedonderdag 21 juni 2007 @ 16:19
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef Alternate het volgende:

[..]

NOG te internetten is niets mis mee, maar AL internetten is ziek.
Lekker man, wekkertje kwartiertje eerder, koffie, lang douchen, ff zitten met nog meer koffie, zo word ik echt wakker
mcDaviddonderdag 21 juni 2007 @ 18:30
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:19 schreef Mojave het volgende:

[..]

Lekker man, wekkertje kwartiertje eerder, koffie, lang douchen, ff zitten met nog meer koffie, zo word ik echt wakker
Ik ook. Alleen knap ik af op dat "wekker kwartiertje eerder"
Alternatedonderdag 21 juni 2007 @ 20:18
Ja alle slaap voor 6 uur telt dubbel
Public_NMEdonderdag 21 juni 2007 @ 22:54
Vandaag een stevige x-wind landing op STN, landde eerst op het linker deel van het gestel en en echt 4-5 sec later pas op rechts. Hingen echt vreselijk schuin, en was een aardige klap. Sommige mensen keken best bezorgd... Heerlijk! Viel me ook op dat alle andere kisten bij lange na niet zo'n ruige x-wind landing hadden als ons... Mooie shit hehe.
Was trouwens zwaar stuiteren op final, niet normaal, sinds tijden niet zo erg gehad. (stapelwolkjes ftw!) Zat ook op de laatste rij van de 738, dus kreeg nog ff extra waar voor mijn geld..
The_strangerdonderdag 21 juni 2007 @ 23:22
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:54 schreef Public_NME het volgende:
Heerlijk! Viel me ook op dat alle andere kisten bij lange na niet zo'n ruige x-wind landing hadden als ons... Mooie shit hehe.
Of er is wat overdreven met het geven van voeten en aileron...
Public_NMEvrijdag 22 juni 2007 @ 09:56
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:22 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of er is wat overdreven met het geven van voeten en aileron...
Ja dat zal het wel geweest zijn. Ik bedoelde ook te zeggen dat alle andere kisten veel rustiger landden, en dat het dus niet aan de omstandigheden lag... (er was gewoon een straf windje, maar geen storm ofzo)
Mojavevrijdag 22 juni 2007 @ 15:50
Ik kwam gister op Lanzarote ook met flinke crosswind binnen, dus netjes voeten gegeven en aileron in de wind.
En dan valt op 15ft tijdens het flaren de wind gewoon compleet weg..
cheukertvrijdag 22 juni 2007 @ 15:57
Goed voor de kontspieren
Koploperkoppervrijdag 22 juni 2007 @ 17:24
Waarom zijn die vliegeniersstoelen eigenlijk bekleed met stof? Poep is toch veel makkelijker van leer af te wassen? Dan blijft de stank ook niet zo hangen!

cheukertvrijdag 22 juni 2007 @ 18:00
Ja, met zo'n schapenkleed in zo'n Boeing moet er weer een nieuwe schaap worden afgeschoten
mcDavidvrijdag 22 juni 2007 @ 18:43
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:18 schreef Alternate het volgende:
Ja alle slaap voor 6 uur telt dubbel
6 uur 's avonds bedoel je, lijkt me?
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:50 schreef Mojave het volgende:
Ik kwam gister op Lanzarote ook met flinke crosswind binnen, dus netjes voeten gegeven en aileron in de wind.
En dan valt op 15ft tijdens het flaren de wind gewoon compleet weg..
Loik heh, windgradiënt!
maar met 90o crosswind zou het toch niet uit moeten maken?
SnowBitezaterdag 23 juni 2007 @ 00:09
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Loik heh, windgradiënt!
maar met 90o crosswind zou het toch niet uit moeten maken?
Hoe dat dan?
Mojavezaterdag 23 juni 2007 @ 12:50
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:43 schreef mcDavid het volgende:

Loik heh, windgradiënt!
maar met 90o crosswind zou het toch niet uit moeten maken?
???
Bartazmaandag 25 juni 2007 @ 00:59
Ik heb een vraag en vermoed dat de vliegers hier mij uit de brand kunnen helpen...

Sinds een tijd wil ik piloot worden. Vorig jaar examen gedaan en dit jaar aan een universitaire opleiding begonnen, maar nu ik een jaar bezig ben, krijg ik toch mijn twijfels of ik later wel 40 jaar in wetboeken wil bladeren en jurisprudentie wil lezen. Mijn interesse gaat uit naar het vliegen voor een vliegmaatschappij als KLM en dus 'gewoon' passagiers vervoeren.

Enfin: ik ben dus gaan zoeken naar hoe dit hele gebeuren gaat, in de aanloop van het 'piloot worden'. Nu kom ik op een aantal sites van vliegscholen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Volgens mij biedt namelijk niet elke vliegschool de opleiding aan die mijn interesse heeft.

Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen waar deze opleidingen gegeven worden of mij een site kan geven waar dit duidelijk opstaat?

EDIT: Verder lees ik hier op de site van de KLM Flight Academy dat de opleiding 40+22+12+6 weken duurt. In totaal is dat dus ongeveer anderhalf a 2 jaar. Ben je dan écht klaar met je opleiding en kun je dan gaan werken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartaz op 25-06-2007 01:07:39 ]
mcDavidmaandag 25 juni 2007 @ 01:31
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Hoe dat dan?
nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.
mcDavidmaandag 25 juni 2007 @ 01:36
Kun je zo'n boeing eigenlijk ook in een slip gooien als je een keer een beetje hoog op final zit?
Mojavemaandag 25 juni 2007 @ 12:05
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:31 schreef mcDavid het volgende:

[..]

nou, met 90o cross heb je geen component van voren, dus verlies je vrijwel geen snelheid door de windgradiënt.
Ja oke, maar als je ailerons geeft op yaw te compeseren en de wind valt dan weg... dan heb je dus een soort van wingdip en bij 10ft boven de grond is dat vrij jammer
Alternatemaandag 25 juni 2007 @ 12:28
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:36 schreef mcDavid het volgende:
Kun je zo'n boeing eigenlijk ook in een slip gooien als je een keer een beetje hoog op final zit?
Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen
Koploperkoppermaandag 25 juni 2007 @ 12:28
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen
Alternatemaandag 25 juni 2007 @ 12:32
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:59 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb een vraag en vermoed dat de vliegers hier mij uit de brand kunnen helpen...

Sinds een tijd wil ik piloot worden. Vorig jaar examen gedaan en dit jaar aan een universitaire opleiding begonnen, maar nu ik een jaar bezig ben, krijg ik toch mijn twijfels of ik later wel 40 jaar in wetboeken wil bladeren en jurisprudentie wil lezen. Mijn interesse gaat uit naar het vliegen voor een vliegmaatschappij als KLM en dus 'gewoon' passagiers vervoeren.

Enfin: ik ben dus gaan zoeken naar hoe dit hele gebeuren gaat, in de aanloop van het 'piloot worden'. Nu kom ik op een aantal sites van vliegscholen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... Volgens mij biedt namelijk niet elke vliegschool de opleiding aan die mijn interesse heeft.

Mijn vraag: Kan iemand mij vertellen waar deze opleidingen gegeven worden of mij een site kan geven waar dit duidelijk opstaat?

EDIT: Verder lees ik hier op de site van de KLM Flight Academy dat de opleiding 40+22+12+6 weken duurt. In totaal is dat dus ongeveer anderhalf a 2 jaar. Ben je dan écht klaar met je opleiding en kun je dan gaan werken?
Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.

Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.

Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt )
Autoreplymaandag 25 juni 2007 @ 12:54
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen


OT: www.airwork.nl heeft een grote sectie voor aspirant-piloten, daar is een hoop info en meningen te vinden

Edit: url verbeterd

[ Bericht 13% gewijzigd door Autoreply op 25-06-2007 15:56:14 ]
Mojavemaandag 25 juni 2007 @ 14:25
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:

[..]

Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.

Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.

Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt )
Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.
verder helemaal eensch.
Autoreplymaandag 25 juni 2007 @ 15:55
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:25 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ik zou het in eerste instantie houden bij KLS en EPST.
verder helemaal eensch.
Waarom niet de NLS? Over Stella hoor ik overigens ook veel positieve verhalen.
Autoreplymaandag 25 juni 2007 @ 17:27
http://www.youtube.com/watch?v=G0icOICQLTc

Been there, done that Wel met een Mirage 2000, maar da's nog steeds ubergaaf.
mcDavidmaandag 25 juni 2007 @ 18:01
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nee dan roept ie 'sinkrate sinkrate' en dan moet je op kantoor komen
Waarom dat? lijkt me goedkoper dan rondgaan!
cheukertmaandag 25 juni 2007 @ 20:00
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Alternate het volgende:

[..]

Je moet niet kijken naar 'een opleiding die je interesse heeft' dat is slap studenten geouwehoer. Het enige wat echt telt is hoe groot de kans is dat je na je opleiding met een schuld van anderhalve ton (1000 euro rente per maand) zit en geen fuck verdient.
Veel mensen verkijken zich daarop, als je 1000 euro netto mag lappen elke maand dan moet je al zo'n 1500 bruto verdienen om alleen maar je rente te betalen.

Op dit moment zijn KLS en NLS de beste keuzes wat banen betreft, stella zou ik alleen proberen als je bij de rest afgewezen wordt
En trap vooral niet in de praatjes van vliegscholen maar zoek gewoon eens op fora en op sites van klassen van de scholen om te zien waar iedereen terecht is gekomen.

Na de twee jaar opleiding ben je inderdaad helemaal klaar en kun je aan het werk! (in de bagagekelder tot je een baan als vlieger gevonden hebt )
Maar ik ben meer voor EPST dan NLS eigenlijk. EPST heeft een garantiefonds wat ook erg belangrijk kan zijn. Verder zijn er weinig(die zijn nog in selectie) tot geen ex-EPST zonder vliegende baan, zegt ook wel wat. Tuurlijk moet je het uiteindelijk zelf doen, maar als je EPST hebt afgemaakt kan de school jou dus blijkbaar jou makkelijk in de goeie richting trappen. Zelf heb ik gekozen voor de KLS, waar ik in oktober aan begin.
cheukertmaandag 25 juni 2007 @ 20:02
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:27 schreef Autoreply het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=G0icOICQLTc

Been there, done that Wel met een Mirage 2000, maar da's nog steeds ubergaaf.
Ganz geile shit is dat
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waarom dat? lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Tante Truus wordt dan bang terwijl zuster Miep en Sjon verhaaltjes gaan schrijven naar swaaa und brada Arnold B
mcDavidmaandag 25 juni 2007 @ 20:08
Kunnen we niet een keer een mannetje of 100 en een kist een paar uurtjes strikken, en dan alléén maar steile bochten, dolfijntjes en slipnaderingen doen?
Public_NMEmaandag 25 juni 2007 @ 20:09
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
Kunnen we niet een keer een mannetje of 100 en een kist een paar uurtjes strikken, en dan alléén maar steile bochten, dolfijntjes en slipnaderingen doen?
Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kist
cheukertmaandag 25 juni 2007 @ 20:23
Zulkse shit:


mcDavidmaandag 25 juni 2007 @ 20:26
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:09 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik zeg Parabool vluchtje doen met die kist
Dat zeg ik!
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:23 schreef cheukert het volgende:
Zulkse shit:

Zoemertje, doen we ook natuurlijk!
Autoreplydinsdag 26 juni 2007 @ 00:20
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:26 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Dat zeg ik!
[..]

Zoemertje, doen we ook natuurlijk! [afbeelding]
Wat nou laag. Da's veuls te hoog

http://www.youtube.com/watch?v=aumO0ZHwAro

Daaro! Op 0.45, 10 centimeter boven 't water, dát is laag.

Overigens is AR net terug van een weekendje Le Bourget en woescht feesten
YellowLedbetterdinsdag 26 juni 2007 @ 17:10
Het is verdomme geen top gun!
cheukertdinsdag 26 juni 2007 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:10 schreef YellowLedbetter het volgende:
Het is verdomme geen top gun!
you're dangerous

lochsmoker
Razz_Guldinsdag 26 juni 2007 @ 18:02
ik denk dan , leuk zo'n vliegbrevet maar ik zou het dan ook aardig vinden een eigen vliegtuig(je) te mogen besturen, precies zoals na een rijbewijsB ja !. tijdens je werk zoef je in vliegtuig/taxi rond en in je vrije tijd je eigen vliegtuig./auto ..... ohyeah sign me in ! dus wie hier heeft er een eigen vliegtuig ? gehuurd telt ook

ps: ik heb geen brevet of iets wat er maar op lijkt . maar ik zie er dan ook niets glamoreus aan, dat piloot-zijn. ik zie ze als niets meer dan veredelde taxi chauffeurs , leuk voor een paar jaar , maar niet als carriere.
Mojavedinsdag 26 juni 2007 @ 18:28
Goeie post, lekker onderbouwd, jij komt er wel!
YellowLedbetterdinsdag 26 juni 2007 @ 19:04
Eyey, veredelde buschauffeurs ja! Beetje respect, taxi´s daar passen bijna geen mensen in!
mcDaviddinsdag 26 juni 2007 @ 19:13
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:02 schreef Razz_Gul het volgende:
ik denk dan , leuk zo'n vliegbrevet maar ik zou het dan ook aardig vinden een eigen vliegtuig(je) te mogen besturen, precies zoals na een rijbewijsB ja !. tijdens je werk zoef je in vliegtuig/taxi rond en in je vrije tijd je eigen vliegtuig./auto ..... ohyeah sign me in ! dus wie hier heeft er een eigen vliegtuig ? gehuurd telt ook

ps: ik heb geen brevet of iets wat er maar op lijkt . maar ik zie er dan ook niets glamoreus aan, dat piloot-zijn. ik zie ze als niets meer dan veredelde taxi chauffeurs , leuk voor een paar jaar , maar niet als carriere.
Nou, ik betaal lidmaatschap. Dat is voor gebruik van de vliegtuigen. Dus ik kan me bij deze melden!

Veel plezier met in je vrije tijd in de file staan, overigens.
cheukertdinsdag 26 juni 2007 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:04 schreef YellowLedbetter het volgende:
Eyey, veredelde buschauffeurs ja! Beetje respect, taxi´s daar passen bijna geen mensen in!
taxichauffeurs vechten, buschauffeurs niet
cheukertdinsdag 26 juni 2007 @ 19:23
ik ben naar de kapper geweest
Public_NMEdinsdag 26 juni 2007 @ 19:35
Moja, veredelde buschauffeur! Hoeveel strippen is Las Palmas? (oh nee wacht, ik heb een OV kaart, is die ook geldig?)
Koploperkopperdinsdag 26 juni 2007 @ 20:17
Taxi's zijn te duur, ik neem wel de Tuk Tuk.
Mojavedinsdag 26 juni 2007 @ 22:00
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:35 schreef Public_NME het volgende:
Moja, veredelde buschauffeur! Hoeveel strippen is Las Palmas? (oh nee wacht, ik heb een OV kaart, is die ook geldig?)
Tuurlijk m'n jonge, alles kan!

Trouwens, wat is er mis met taxi- en buschauffeurs?
Public_NMEdinsdag 26 juni 2007 @ 22:01
Zo, tijd voor wat vids:

http://www.youtube.com/watch?v=cclH8ZSDVOM
IL-76 frontgear first, volgens mij doen ze dit standaard... (wel vet dat het zo'n gewicht kan hebben)

http://www.youtube.com/watch?v=haXK_WBLjjg&e
Inventief zijn in je Pipertje, echt stalen ballen

http://www.youtube.com/watch?v=p1PWMKjgr24&e
Piper, cockpit view op een lange runway lol
Public_NMEdinsdag 26 juni 2007 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:00 schreef Mojave het volgende:

[..]
Trouwens, wat is er mis met taxi- en buschauffeurs?
Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)
nsfwdinsdag 26 juni 2007 @ 22:04
deel 10 alweer
Mojavedinsdag 26 juni 2007 @ 22:07
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Haha, niks heur! Gewoon ff melige reactie op die ene knakkert zijn post. (omdat ie alles zo zat af te kraken)
I know, misschien kan ik hem beter die vraag stellen
ChillyWillydinsdag 26 juni 2007 @ 22:12
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:52 schreef Dragoljub het volgende:
Kerosine is lichtblauw, therefore; cool.
Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?
cheukertdinsdag 26 juni 2007 @ 23:01
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:04 schreef nsfw het volgende:
deel 10 alweer
nsfw leeft nog je ging toch zweefvliegen?
Koploperkopperdinsdag 26 juni 2007 @ 23:05
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:12 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Wat voor kerosine gaat er in jouw vliegtuig?
AVGAS 100LL
ChillyWillydinsdag 26 juni 2007 @ 23:20
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:05 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

AVGAS 100LL
Dat is geen kerosine
Koploperkopperwoensdag 27 juni 2007 @ 01:59
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:20 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Dat is geen kerosine
Voor mij wel.
Alternatewoensdag 27 juni 2007 @ 10:37
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waarom dat? lijkt me goedkoper dan rondgaan!
Tja 50 ton dat naar beneden komt donderen reageert nogal wat anders dan een zwever van 50 kilo.
Rondgaan is dus stukken goedkoper
Autoreplywoensdag 27 juni 2007 @ 11:01
* Mompelt iets over V1

http://www.youtube.com/watch?v=CXkSQW3xul8&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=haXK_WBLjjg&e
nsfwwoensdag 27 juni 2007 @ 12:45
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:01 schreef cheukert het volgende:

[..]

nsfw leeft nog je ging toch zweefvliegen?
Ik heb ook 3 weken in het ziekenhuis gelegen in een coma enzo!
YellowLedbetterwoensdag 27 juni 2007 @ 12:51
quote:
Ik heb net een tentamen over V1 gehad! Wat een toeval

En Piper Cub hoogh!!
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 13:46
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Waarom dat? lijkt me goedkoper dan rondgaan!
1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)

Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Autoreplywoensdag 27 juni 2007 @ 13:49
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)

Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond in Uiteindelijk toch nog een boterzachte landing van weten te maken, maar je moet wel met een passagier
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 14:03
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:49 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ja, idd. Gisteravond in de landing (op EHMZ), stond een knoopje of 15, 25g en een noordelijke component dus forse turbulentie. Kom ik daar met 130 km/h aan, whap, eerst linker- dan rechtervleugel bijna de grond in Uiteindelijk toch nog een boterzachte landing van weten te maken, maar je moet wel met een passagier
Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
YellowLedbetterwoensdag 27 juni 2007 @ 14:13
Maar daarom zit er ook autoland op!
cheukertwoensdag 27 juni 2007 @ 14:16
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

1000 keer rondgaan is nog altijd goedkoper dan 1 keer met 1000ft/min op het asfalt neer kwakken...(al dan niet de baan zelf)

Was wel weer ff grappig de wind van de laatste twee dagen
Ja, je moet m natuurlijk wel op tijd uit de slip trappen ja
Autoreplywoensdag 27 juni 2007 @ 14:22
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Hier idem. Alhoewel mijn vleugelbelasting op dat moment maar een tiende is van jullie "heavy metal"...
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 14:34
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Maar daarom zit er ook autoland op!
Niet op de F50...
Mojavewoensdag 27 juni 2007 @ 14:38
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Zo herkenbaar.
mcDavidwoensdag 27 juni 2007 @ 14:51
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:37 schreef Alternate het volgende:

[..]

Tja 50 ton dat naar beneden komt donderen reageert nogal wat anders dan een zwever van 50 kilo.
Rondgaan is dus stukken goedkoper
Gewoon optijd eruit trappen!
Moet toch lukken, zeker met die A340 met zijn giga-stuurbekrachtiging
YellowLedbetterwoensdag 27 juni 2007 @ 15:27
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet op de F50...
Nee, maar dat is ook nog echt vliegen!
mcDavidwoensdag 27 juni 2007 @ 15:28
http://www.youtube.com/watch?v=EkcX0KGIBwk
Alternatewoensdag 27 juni 2007 @ 16:12
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:03 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ben een prutser als het op landen aankomt, maar met 30kts Xwind zijn de landingen altijd beter dan met 5kts headwind op een stralend blauwe dag, zal wel met concentreren te maken hebben
Same here.
Maar ik zat te denken, misschien komt het omdat je met stevige x-wind op 1 wiel land, dan word een deel van de 'botsings' energie misschien omgezet in een beweging om het andere wiel neer te zetten.

Maar het heeft denkik ook voor een groot deel met concentratie te maken.
Alternatewoensdag 27 juni 2007 @ 16:15
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:16 schreef cheukert het volgende:

[..]

Ja, je moet m natuurlijk wel op tijd uit de slip trappen ja
Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.

Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 16:18
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:27 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook nog echt vliegen!
nou...
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 16:22
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.

Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
Plus natuurlijk dat de sinkrate warning niets met de slip ansich te maken heeft, maar simpelweg een waarschuwing is om een crash ten gevolge van een hoge daalsnelheid te voorkomen. Een slip veroorzaakt hogere vertical speed, welke dus die waarschuwing triggert.
mcDavidwoensdag 27 juni 2007 @ 16:24
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.

Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
Maar dan nog is het wel gaaf!
cheukertwoensdag 27 juni 2007 @ 16:41
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:15 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het gaat niet om de slip het gaat puur om de sinkrate.
Als een object van 40 000 kilo eenmaal onderweg naar beneden is dan kost het heel veel energie en tijd om die beweging te stoppen. Met de auto sta je ook sneller stil dan met een goederentrein.

Daar komt overigens ook nog bij dat als je een slip nodig hebt omdat je te hoog zit je al zo ontzettend opgeklood hebt dat je zowieso maar beter een go around kunt maken. En misschien moet je het dan je collega maar de 2e keer laten proberen en daarna naar huis gaan.
duideljk is het trouwens wel mogelijk om zo'n kist (met fbw) in de slip te gooien of trekt de compu dat gewoon niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door cheukert op 27-06-2007 16:58:32 ]
Mojavewoensdag 27 juni 2007 @ 16:55
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:41 schreef cheukert het volgende:

[..]

duideljk is het trouwens wel mogelijk om zo'n kist in de slip te gooien of trekt de compu dat gewoon niet?
Jij wilt de autopilot gebruiken om te slippen?
cheukertwoensdag 27 juni 2007 @ 16:58
Nee, beetje kut geformuleerd, maar bedoelde een kist met fly-by-wire
edit: daar controleren de computers toch altijd of iets kan of niet? of is dat weer iets anders?
cheukertwoensdag 27 juni 2007 @ 17:03
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:55 schreef Mojave het volgende:

[..]

Jij wilt de autopilot gebruiken om te slippen?
psst: kan dat ?
SnowBitewoensdag 27 juni 2007 @ 18:35
is daar ook een kabouter voor?
The_strangerwoensdag 27 juni 2007 @ 18:45
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:03 schreef cheukert het volgende:

[..]

psst: kan dat ?
Denk het wel, in de F50 tenminste is de ruddertrim niet autopilot controlled, dus een volledige uitslag zou wel een soort van slip moeten geven...
YellowLedbetterwoensdag 27 juni 2007 @ 18:56
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:35 schreef SnowBite het volgende:
is daar ook een kabouter voor?
Maar natuurlijk, waar zouden we zijn zonder kabouters?
Alternatewoensdag 27 juni 2007 @ 23:14
Ja de AP doet dat zelfs opzettelijk bij een N-1 go around. Hij rolt dan zelf de ideale 5 graden bank aan.
Mojavedonderdag 28 juni 2007 @ 04:31
maarja 5 graden een echte slip noemen..........
Alternatedonderdag 28 juni 2007 @ 09:47
Oowja nu moet het opeens een 'echte' slip zijn.
nsfwdonderdag 28 juni 2007 @ 10:45
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:47 schreef Alternate het volgende:
Oowja nu moet het opeens een 'echte' slip zijn.
Tuurlijk!

Anders is het niet cool!!

Heeft één van jullie die film Battle of Britain wel eens gezien? http://www.imdb.com/title/tt0064072/

Echt de topgun uit 1969 ofzo! Mooie beelden maar wel hele saaie dialogen (wat wil je uit die tijd )
Alternatedonderdag 28 juni 2007 @ 11:15
Ja die film is vet.
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 11:26
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 04:31 schreef Mojave het volgende:
maarja 5 graden een echte slip noemen..........
dat noemen wij gewoon "onzuiver vliegen"
YellowLedbetterdonderdag 28 juni 2007 @ 12:13
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:26 schreef mcDavid het volgende:

[..]

dat noemen wij gewoon "onzuiver vliegen"
En dat zit bij jou standaard in het pakket toch ?
cheukertdonderdag 28 juni 2007 @ 17:12
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef nsfw het volgende:

[..]

Tuurlijk!

Anders is het niet cool!!

Heeft één van jullie die film Battle of Britain wel eens gezien? http://www.imdb.com/title/tt0064072/

Echt de topgun uit 1969 ofzo! Mooie beelden maar wel hele saaie dialogen (wat wil je uit die tijd )
TAKakakakakaTAK!
Ik had laatst nog een .gif ervan hier neergezet
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 17:23
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:13 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

En dat zit bij jou standaard in het pakket toch ?
In de thermiek is het wel lekker het piefje een tikkeltje opzij te hebben. Maar er zijn ook hele theoriën over dat je in de bocht juist met het piefje naar buiten zuiver vliegt i.v.m. de bochtstraal en het feit dat het piefje vóór het zwaartepunt zit...
Public_NMEdonderdag 28 juni 2007 @ 19:35
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:47 schreef Alternate het volgende:
Oowja nu moet het opeens een 'echte' slip zijn.
Die kan alleen Maikuuul maken!
Koploperkopperdonderdag 28 juni 2007 @ 22:56
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:35 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die kan alleen Maikuuul maken!


De enige goeie slip is een slip die op de grond naast je bed ligt omdat hij al ontdaan is van het vrouwlijk figuur in je bed.
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 23:11
http://www.youtube.com/watch?v=GHrLB_mlir4

Dát is pas een crosswindlanding.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:56 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



De enige goeie slip is een slip die op de grond naast je bed ligt omdat hij al ontdaan is van het vrouwlijk figuur in je bed.
daar heb je een punt.
Public_NMEdonderdag 28 juni 2007 @ 23:22
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:11 schreef mcDavid het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=GHrLB_mlir4

Dát is pas een crosswindlanding.
http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIg

Deze is ook wel sjiek!
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 23:24
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIg

Deze is ook wel sjiek!
als'ie opzij geschoten was had 'ie die 74 ernaast ook meegepakt!
Public_NMEdonderdag 28 juni 2007 @ 23:25
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

als'ie opzij geschoten was had 'ie die 74 ernaast ook meegepakt!
Ja

MD-11 KL livery blijft echt een geile bak trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=Mao2i8I2bSY&mode=related&search=
Koploperkopperdonderdag 28 juni 2007 @ 23:27
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=M1w4KEnkWIg

Deze is ook wel sjiek!
Ah ja, da's een beruchte!

Zul je net na 11 lange, gefrustreerde, uren je zakje pinda's eindelijk open hebben gekregen, vliegt de inhoud door de cabine.
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 23:27
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:25 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja

MD-11 KL livery blijft echt een geile bak trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=Mao2i8I2bSY&mode=related&search=
die zet 'm nog best netjes neer trouwens!
mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 23:33
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:27 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ah ja, da's een beruchte!

Zul je net na 11 lange, gefrustreerde, uren je zakje pinda's eindelijk open hebben gekregen, vliegt de inhoud door de cabine.
De ellende die men tegenwoordig doormaakt doordat je nieteens meer een schaar mee aan boord mag nemen.
Public_NMEdonderdag 28 juni 2007 @ 23:34
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=

Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Koploperkopperdonderdag 28 juni 2007 @ 23:34
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:

[..]

De ellende die men tegenwoordig doormaakt doordat je nieteens meer een schaar mee aan boord mag nemen.
Ik smokkel gewoon een nagelschaartje mee aanboord als ik over een aantal maanden naar Hongkong vlieg hoor! Het zal mij niet gebeuren dat ik er 11 uur over doe om m'n zakje pindas open te krijgen!

Pssst; kan iemand een gratis upgrade naar first class voor me regelen? Kthxbai!

mcDaviddonderdag 28 juni 2007 @ 23:38
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=

Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Lekker die zwarte wolken eronder!
Public_NMEdonderdag 28 juni 2007 @ 23:44
Met vliegtuigjes kan je ook heel andere dingen doen :

http://www.youtube.com/watch?v=y_Lcjfdra2c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=lW19rzu49Xw

zo, wel weer genoeg voor vandaag!
nsfwvrijdag 29 juni 2007 @ 00:28
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=

Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Jezus, nu ik dat filmpje zie realiseer ik me in ééns wat een supergaaf vliegtuig die concorde eigenlijk is/was
DaMookvrijdag 29 juni 2007 @ 00:40
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=79LE4ty_gkM&mode=related&search=

Damn, GA Concorde, dan zitten de champagne ook tegen het plafond geloof ik hehe.
Vliegen er eigenlijk nog Concordes ? Of zijn ze echt allemaal uit de lucht gehaald ? Lijkt me best gaaf om daar eens mee te vliegen .
mcDavidvrijdag 29 juni 2007 @ 00:52
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 00:40 schreef DaMook het volgende:

[..]

Vliegen er eigenlijk nog Concordes ? Of zijn ze echt allemaal uit de lucht gehaald ? Lijkt me best gaaf om daar eens mee te vliegen .
Helaas

Maar niet getreurd, als je genoeg centen neerlegt, kun je vast een vluchtje boeken in zo'n russische concordski!
cheukertvrijdag 29 juni 2007 @ 01:20
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:23 schreef mcDavid het volgende:

[..]

In de thermiek is het wel lekker het piefje een tikkeltje opzij te hebben. Maar er zijn ook hele theoriën over dat je in de bocht juist met het piefje naar buiten zuiver vliegt i.v.m. de bochtstraal en het feit dat het piefje vóór het zwaartepunt zit...
Dus hoe kleiner je bochtstraal des te verder je piefje naar buiten moet wijzen eigenlijk? Opzich zit daar wel wat in.
Koploperkopperzaterdag 30 juni 2007 @ 11:21
Kan iemand mij toegang geven tot de Starbucks achter de paspoortcontrole op Schiphol?
ChillyWillyzaterdag 30 juni 2007 @ 12:16
Ik zou je mijn pasje wel willen lenen, maar ik denk niet dat je voorbij de irisscan komt
Autoreplyzaterdag 30 juni 2007 @ 12:24
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:20 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dus hoe kleiner je bochtstraal des te verder je piefje naar buiten moet wijzen eigenlijk? Opzich zit daar wel wat in.
Helaas, da's complete onzin. Wel vliegt het lekkerder overigens
Mojavezaterdag 30 juni 2007 @ 13:28
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:16 schreef ChillyWilly het volgende:
Ik zou je mijn pasje wel willen lenen, maar ik denk niet dat je voorbij de irisscan komt
Pasje is voldoende, moetie wel op je lijken overigens.
Koploperkopperzaterdag 30 juni 2007 @ 16:32
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:28 schreef Mojave het volgende:

[..]

Pasje is voldoende, moetie wel op je lijken overigens.
Als ik wat facemoss laat groeien, kan ik ermee door.

nsfwzaterdag 30 juni 2007 @ 19:43
't is wat met die bommen trouwens!!!

Ibiza!
Glasgow!
mcDavidzaterdag 30 juni 2007 @ 23:44
Sow weer lekkere sliplandingen gemaakt vandaag joh!
Koploperkopperzondag 1 juli 2007 @ 00:19
Ik heb vandaag melk gedronken en koekjes gegeten!
SnowBitezondag 1 juli 2007 @ 00:35
Ik lust geen melk!
Mojavezondag 1 juli 2007 @ 08:44
bier!
mcDavidzondag 1 juli 2007 @ 21:29
Iemand nog een technisch handboek van de Fokker100 kopen?
Autoreplyzondag 1 juli 2007 @ 22:22
quote:
Op zondag 1 juli 2007 08:44 schreef Mojave het volgende:
bier!
Goed idee. Na een fles Champagne ben ik daar ook wel aan toe
Mojavemaandag 2 juli 2007 @ 04:16
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:29 schreef mcDavid het volgende:
Iemand nog een technisch handboek van de Fokker100 kopen? [afbeelding]
ik denk Okki wel
mcDavidmaandag 2 juli 2007 @ 12:08
quote:
Op maandag 2 juli 2007 04:16 schreef Mojave het volgende:

[..]

ik denk Okki wel
Mooi. Ik doe 'm toch weg.
Koploperkoppermaandag 2 juli 2007 @ 12:20
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mooi. Ik doe 'm toch weg.
eBay Irak / eBay Afghanistan?
mcDavidmaandag 2 juli 2007 @ 12:23
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:20 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

eBay Irak / eBay Afghanistan?
puick plan!
Mojavemaandag 2 juli 2007 @ 13:18
Ff 2 PiCaZz vAn GiStAHr

747 op 2000ft boven ons zelfde airway, ons level bezet houdend



KLS vliegt nu met 737's

YellowLedbettermaandag 2 juli 2007 @ 13:29
dat laatste kan ik bevestigen
Mojavemaandag 2 juli 2007 @ 13:39
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:29 schreef YellowLedbetter het volgende:
dat laatste kan ik bevestigen
jij deed die take off zeker?

kleine tip: volgende keer beetje aileron in de wind
mcDavidmaandag 2 juli 2007 @ 15:42
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:18 schreef Mojave het volgende:
Ff 2 PiCaZz vAn GiStAHr

747 op 2000ft boven ons zelfde airway, ons level bezet houdend

[img=578xnull]http://i19.tinypic.com/54l719k.jpg[/img]
BARIUM!!
Mojavemaandag 2 juli 2007 @ 15:52
lol
Public_NMEmaandag 2 juli 2007 @ 20:35
http://www.liveleak.com/view?i=06b_1174690634 Kip anyone?
Koploperkoppermaandag 2 juli 2007 @ 21:01
Gekke vogels zijn ook helemaal niet gecleared voor zo'n grote hoogte.
SnowBitemaandag 2 juli 2007 @ 23:27
Woensdag weer grondschool in EHGG!
Koploperkopperdinsdag 3 juli 2007 @ 00:59
Hmm, is het aanvragen van een Flying Blue pas kostenloos?
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 01:10
Die kutvogel had ook geen ACL! Hij had die Jet maar moeten horen/zien aankomen hoor!
Koploperkopperdinsdag 3 juli 2007 @ 01:20
Of mag ik iemands Platinium-kaart lenen?
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 01:21
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 01:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Of mag ik iemands Platinium-kaart lenen?
ik heb wel een VFR kaart 2006, eventueel.
Koploperkopperdinsdag 3 juli 2007 @ 01:21
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 01:21 schreef mcDavid het volgende:

[..]

ik heb wel een VFR kaart 2006, eventueel.


Krijg ik daarmee gratis toegang tot bier en tieten in de KLM Lounge?
SnowBitedinsdag 3 juli 2007 @ 01:37
Okeujdinsdag 3 juli 2007 @ 16:16
Heuj, eindelijk definitief! 15 aug starten op de KMA
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 17:17
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:16 schreef Okeuj het volgende:
Heuj, eindelijk definitief! 15 aug starten op de KMA
Geniet nog maar even een maandje van het leven dan, zolang het nog kan!
Koploperkopperdinsdag 3 juli 2007 @ 18:18
Wat een belachelijk systeem hanteert dat Flying Blue zeg. Na een jaar sta je weer op 0?

Kun je weer opnieuw 60 vluchten maken om je Platinium te behouden.

Of behoud je je niveau waar je op zat?
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 18:23
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een belachelijk systeem hanteert dat Flying Blue zeg. Na een jaar sta je weer op 0?

Kun je weer opnieuw 60 vluchten maken om je Platinium te behouden.
Is dat zo pittig dan?
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 18:38
sommige mensen kunnen vliegen...

...en sommige mensen niet
Public_NMEdinsdag 3 juli 2007 @ 20:39
http://www.dailymotion.co(...)eing-747-folgorato/1

Onweer, altijd fijn!
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 22:12


Die slagbomen, daar stond ik een paar jaar geleden ook bij te kijken!

het landweggetje steekt gewoon de baan over!
Mojavedinsdag 3 juli 2007 @ 22:18
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:12 schreef mcDavid het volgende:
[afbeelding]

Die slagbomen, daar stond ik een paar jaar geleden ook bij te kijken!

het landweggetje steekt gewoon de baan over!
daar ben ik eens met de auto geweest man, achterna gezeten door een fucking zwerm horsels, nog nooit zo bang geweest.
Public_NMEdinsdag 3 juli 2007 @ 22:57
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:18 schreef Mojave het volgende:

[..]

achterna gezeten door een fucking zwerm horsels
Zo te zien waren het echte 'hornets'
Mojavedinsdag 3 juli 2007 @ 23:00
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Zo te zien waren het echte 'hornets'
scherp
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 23:13
Mooi heh, dan sta je daar, gaan de slagbomen dicht, stijgt er voor je neus even een straaljager op, gaan ze weer open kun je weer verder!
Alternatedinsdag 3 juli 2007 @ 23:43
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Wat een belachelijk systeem hanteert dat Flying Blue zeg. Na een jaar sta je weer op 0?

Kun je weer opnieuw 60 vluchten maken om je Platinium te behouden.

Of behoud je je niveau waar je op zat?
Tss pauper, 60 vluchten? Dat red ik in een maand nog wel
Koploperkopperdinsdag 3 juli 2007 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 23:43 schreef Alternate het volgende:

[..]

Tss pauper, 60 vluchten? Dat red ik in een maand nog wel
mcDaviddinsdag 3 juli 2007 @ 23:51
Ik sta precies op 60, voor dit jaar.
Mojavewoensdag 4 juli 2007 @ 00:02
er loopt hier eem fucking muis.........
kreewoensdag 4 juli 2007 @ 00:06
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:39 schreef Public_NME het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)eing-747-folgorato/1

Onweer, altijd fijn!
Tering, dat ziet er heftig uit.
Maar het vliegtuig heeft daar helemaal geen last van door de kooiconstructie?
Lijkt me dat alle bedrading ook wel afgeschermd is tegen inductie.
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 00:13
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:02 schreef Mojave het volgende:
er loopt hier eem fucking muis.........
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:18 schreef Mojave het volgende:

[..]

daar ben ik eens met de auto geweest man, achterna gezeten door een fucking zwerm horsels, nog nooit zo bang geweest.
Gast, heb je beestjesfobie ofzo?
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 00:13
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:06 schreef kree het volgende:

[..]

Tering, dat ziet er heftig uit.
Maar het vliegtuig heeft daar helemaal geen last van door de kooiconstructie?
Lijkt me dat alle bedrading ook wel afgeschermd is tegen inductie.
Misschien is de radio doorgefikt...
Alternatewoensdag 4 juli 2007 @ 01:24
Ik heb ook wel eens een blikseminslag gehad, vol in de neus, 2 meter bij m'n voeten vandaan.
Een keiharde knal en verblindende flits, maar verder niets aan de hand. Vliegtuigen zijn ontworpen om er tegen te kunnen. Je hebt hooguit een gat in de romp.
The_strangerwoensdag 4 juli 2007 @ 07:56
We kunnen weer een topic kapen: Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs
Mojavewoensdag 4 juli 2007 @ 10:30
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]


[..]

Gast, heb je beestjesfobie ofzo?
Nu je het zegt!! vind beide echt anti, ga zo eens even een oorlogsopstelling neerzetten tegen die muis
Mojavewoensdag 4 juli 2007 @ 10:31
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 07:56 schreef The_stranger het volgende:
We kunnen weer een topic kapen: Waarom wordt er neergekeken op buschauffeurs
OMG
Koploperkopperwoensdag 4 juli 2007 @ 11:00
Hilariteiten.
cheukertwoensdag 4 juli 2007 @ 17:45
ik doe wel mee ofzo daar
Koploperkopperwoensdag 4 juli 2007 @ 19:35
Ik vraag me altijd af waarom men altijd wil laten weten wat 'zij' weten van vliegen, terwijl de enige vlucht die ze meegemaakt hebben een overboekte chartervlucht met dikke engelse mensen naar Tenerife was. (NOFI jegens de piloten van de kist)

Kutspotters, ga dood aan een sterfgeval.
Mojavewoensdag 4 juli 2007 @ 22:12
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom men altijd wil laten weten wat 'zij' weten van vliegen, terwijl de enige vlucht die ze meegemaakt hebben een overboekte chartervlucht met dikke engelse mensen naar Tenerife was. (NOFI jegens de piloten van de kist)

Kutspotters, ga dood aan een sterfgeval.
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 22:31
kankerkringspiervliegeniers
Mojavewoensdag 4 juli 2007 @ 22:32
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:31 schreef Forklift het volgende:
kankerkringspiervliegeniers
daar heb je 'm weer
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 22:37
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:32 schreef Mojave het volgende:

[..]

daar heb je 'm weer
ja wie ben jij nou weer ben je piloot ofzo
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 22:47
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:37 schreef Forklift het volgende:

[..]

ja wie ben jij nou weer ben je piloot ofzo
Nee hij is buschauffeur!
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 22:49
owh ok dan is goed want mensen die zo'n kankervlieg besturen mogen van mij echt dood neer vallen
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 22:51
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef Forklift het volgende:
owh ok dan is goed want mensen die zo'n kankervlieg besturen mogen van mij echt dood neer vallen
volgens mij ben zjij zo'n type dat in zijn vrije tijd gaat bridgen om lekker te klagen met de bejaarden of niet?
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 22:51
wat zijn bridgen nou weer :S en bejaarden mogen stuk voor stuk dood vieze stinkende lui
nsfwwoensdag 4 juli 2007 @ 22:57
quote:
Op zondag 1 juli 2007 00:35 schreef SnowBite het volgende:
Ik lust geen melk!
Viespeuk!
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 22:59
wat bedoel je daar nou weer mee
nsfwwoensdag 4 juli 2007 @ 22:59
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:59 schreef Forklift het volgende:
wat bedoel je daar nou weer mee
Krijg de tyfus

Doe eens lief ofzo!

Xje
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 23:00
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:51 schreef Forklift het volgende:
wat zijn bridgen nou weer :S en bejaarden mogen stuk voor stuk dood vieze stinkende lui
Hihi een echte relkloon!
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 23:03
gadver lief ik ben geen homo kringspiernier :S
mcDavidwoensdag 4 juli 2007 @ 23:07
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:03 schreef Forklift het volgende:
gadver lief ik ben geen homo kringspiernier :S
Je bent ook niet grappig, dus ga nu maar naar bed.
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 23:08
ja ik weet ook niet waar ik zij dat ik grappig was hoor.....
Forkliftwoensdag 4 juli 2007 @ 23:13
waarom is me post nou gesloten
DaMookwoensdag 4 juli 2007 @ 23:48
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:13 schreef Forklift het volgende:
waarom is me post nou gesloten
Knap dat jij een post gesloten kunt krijgen .

Ga snel gebanned worden jij .
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 00:15
Franse DC3@ Chalons-Ecury (LFQK), 4 juli '07.

Klein duimpje en de reus:
Public_NMEdonderdag 5 juli 2007 @ 00:22
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:15 schreef Autoreply het volgende:
Franse DC3@ Chalons-Ecury (LFQK), 4 juli '07.

Klein duimpje en de reus:
[afbeelding]
DC3's zijn übergeil! Vooral in chrome
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 00:25
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

DC3's zijn übergeil! Vooral in chrome
En vl:iegend ook wel... twee low passes op z'n Frans. Cockpit is overigens reteklein, foto's op verzoek
DaMookdonderdag 5 juli 2007 @ 01:19
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 00:25 schreef Autoreply het volgende:

[..]

En vl:iegend ook wel... twee low passes op z'n Frans. Cockpit is overigens reteklein, foto's op verzoek
Verzoek .
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 11:56
Tof hoor, hiero


800PK, best tof zo.


Binnenkant landingsgestel


Ik sta er altijd zo ruk op



"Moi, je suis un sac"




mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 12:00
Heeftie nou aan de ene kant een nederlandse registratie en aan de andere kant een franse
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 12:07
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:00 schreef mcDavid het volgende:
Heeftie nou aan de ene kant een nederlandse registratie en aan de andere kant een franse
Ja, tis een Franse kist met twee kanten, maar geen van beide kanten hebben de officiele registratie
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 12:08
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:07 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ja, tis een Franse kist met twee kanten, maar geen van beide kanten hebben de officiele registratie
Dat dat zomaar mag daar!
YellowLedbetterdonderdag 5 juli 2007 @ 12:16
Niet zo tof doen he auto reply!!
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 12:26
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Niet zo tof doen he auto reply!!
Check anders even het Delft-topic in Stad en Streek voor een uitgebreid verslag over hoe hij die meid geneukt heeft.
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 12:36
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Niet zo tof doen he auto reply!!
Ik post foto's van een vliegtuig in een vliegenierstopic. Als je dat niet bevalt moet je vooral lekker opzouten naar het treinentopique

OT: ook in Nederland vliegt er een DC-3 rond met zo'n beschildering. De minimale grootte voor het callsign is in centimeters, wat je er verder opschildert moet je zelf weten. De kleine registratie is dus de echte
cheukertdonderdag 5 juli 2007 @ 12:45
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:35 schreef Koploperkopper het volgende:
ga dood aan een sterfgeval.
einz!!
hee buschauffeur! we gaan je busje slooopen
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 12:47


Airbussen mogen sowieso wel kapot.

Oh ja, nieuw OP-plaatje?
The_strangerdonderdag 5 juli 2007 @ 12:48
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:


Airbussen mogen sowieso wel kapot.

Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
Neem dan een transavia met jumbo beschildering

mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 12:50
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:


Airbussen mogen sowieso wel kapot.

Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
De huidige vertegenwoordigd iets beter de verschillende kanten van vliegerij.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Neem dan een transavia met jumbo beschildering

[afbeelding]
!
The_strangerdonderdag 5 juli 2007 @ 12:53
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:50 schreef mcDavid het volgende:


!
Is geen geintje


http://www.airliners.net/open.file/1223126/M/
cheukertdonderdag 5 juli 2007 @ 12:57
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:47 schreef Koploperkopper het volgende:


Airbussen mogen sowieso wel kapot.

Oh ja, nieuw OP-plaatje?
[afbeelding]
Doe eens zoiets met een F14 netals in de filluuum of nog een beter een Spitfire!
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 12:57
Jets is waar het uiteindelijk om gaat.

cheukertdonderdag 5 juli 2007 @ 12:59
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Jets is waar het uiteindelijk om gaat.

doe nou maar gewoon wat ik zeg
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 12:59
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Jets is waar het uiteindelijk om gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=EkcX0KGIBwk

!!!
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 13:02
Klinkt als m'n broers 30 jaar oude Tomos met kapotte uitlaat.
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:02
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is geen geintje


http://www.airliners.net/open.file/1223126/M/
Moar grappig istie wel.
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 13:03
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:48 schreef The_stranger het volgende:
Neem dan een transavia met jumbo beschildering
[afbeelding]
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:50 schreef mcDavid het volgende:
De huidige vertegenwoordigd iets beter de verschillende kanten van vliegerij.
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:03
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:02 schreef Koploperkopper het volgende:
Klinkt als m'n broers 30 jaar oude Tomos met kapotte uitlaat.
Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.
cheukertdonderdag 5 juli 2007 @ 13:04
een spitfire vertegenwoordigd alles!
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 13:04
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.
Dat is anders een rasechte 747-200 motor hoor!
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:06
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dat is anders een rasechte 747-200 motor hoor!
Zie filmpje. "My computer is harder to start" "turbines dont blow up enough, leading to aircrew boredom"
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:07
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:04 schreef cheukert het volgende:
een spitfire vertegenwoordigd alles!
Als je die erin zit is iedereen blij ja!
cheukertdonderdag 5 juli 2007 @ 13:07
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Beter een tomos met kapotte uitlaat, dan de haarfohn van je moeder.
beter 10 tomosjes met kapotte uitlaten in de lucht dan 1 fohn met je moeder eraan je in hand!
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:14
Beter 1 merlin V12 in je vliegtuig dan 4 turbofans.
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 13:17
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:06 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Zie filmpje. "My computer is harder to start" "turbines dont blow up enough, leading to aircrew boredom"
Waar stond die ook al weer, in foto's?
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:17
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:17 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Waar stond die ook al weer, in foto's?
quote:
!!!!!
mcDaviddonderdag 5 juli 2007 @ 13:25
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 13:27
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:17 schreef mcDavid het volgende:
[..]
[..]
!!!!!
Sorry, ik had die helemaal niet gezien, alleen de eerste post ervan. Topic 9 al helemaal doorgespit
Autoreplydonderdag 5 juli 2007 @ 13:35
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:25 schreef mcDavid het volgende:
[afbeelding]
Je vergeet de 10! Nevertheless een buitengewoon toffe SOG-unit

Alternatedonderdag 5 juli 2007 @ 13:46
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Is geen geintje


http://www.airliners.net/open.file/1223126/M/
Tering wat kansloos
Dan vlieg ik liever in een Fokker waar alle verf al vanaf is gevallen.
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 15:19
Hijs
Koploperkopperdonderdag 5 juli 2007 @ 15:20
vol

Vliegeniers topic deel 11: September