Wellicht moet ik dat eens doen. Kan natuurlijk heel verhelderend zijn. Het kan nmelijk ook zo zijn dat dan blijkt dat ze totaal niet op me zitten te wachtenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat houdt je nu tegen om gewoon eens te reageren op die advertenties die je net postte?
Stel dat de reactie positief is, dan heb je opeens een hele concrete kans. Dan heb je toch een heel ander uitgangspunt dan wanneer je van een afstand over iets vaags zit te fantaseren.
Heerlijk. Maar weer minder makkelijk (niet onmogelijk) als je kinderen hebt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Neuh, het is iets wat pas de laatste 2 jaar ter sprake komt en dan meer als een 'what if' scenario. Het heeft natuurlijk wel wat aantrekkelijks, jezelf losmaken van alles waar je mee verankerd ben en ver weg van die 'sleur' volledig opnieuw beginnen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Wellicht moet ik dat eens doen. Kan natuurlijk heel verhelderend zijn. Het kan nmelijk ook zo zijn dat dan blijkt dat ze totaal niet op me zitten te wachten
Je bent 22? Ik ben op m'n 19e en 21e geemigreerd.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef liefie_ het volgende:
ik vind mezelf nu nog te jong, maar misschien ga ik wel na mn opleiding.... hoewel ik mn opleiding wel een tikje stom heb gekozen omdat ik er in t buitenland niet veel mee kanmaar dat zie ik dan wel
Die heeft uiteraard niets te vertellenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:44 schreef phileine het volgende:
Maar hoe denkt je vrouw er eigenlijk over?
bijna 22quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Je bent 22? Ik ben op m'n 19e en 21e geemigreerd.![]()
'Jullie' hebben toch nog inkomsten vanuit Nederland?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:04 schreef phileine het volgende:
Ja kijk maar uit, wij zaten ook in whatif en ineens hadden we een huis in Spanje gekocht. Die tussenstappen hķef je niet te maken
Da's natuurlijk een perfecte basis voor een geslaagde emigratie.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Die heeft uiteraard niets te vertellen![]()
Sorry dat ik het even tussendoor vraag maar wat voor bedrijf hadden jullie? En doe je nu weer hetzelfde in Spanje of ben je iets heel anders gaan doen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:54 schreef phileine het volgende:
Ja klopt, maar dat gaat binnenkort wel ophouden. inderdaad hielp het wel enorm dat we een eigen bedrijf hadden/hebben. Dan ben je niet zo afhankelijk van een baan. Sowieso is het dan ook wat makkelijker om te denken over het starten van een bedrijf elders, je kent het ondernemersbestaan immers al.
Tuurlijk is dat gemakkelijker.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:25 schreef Light het volgende:
Ik denk dat een beetje zekerheid ook wel lekker is, zeker als je alle schepen achter je verbrandt en op onbekend terrein komt met weinig kennis van de lokale gebruiken en gewoontes.
Ik ben niet bilingual. Tenminste, ik neem aan dat ze in Canada met bilingual geen Nederlands en Engles bedoelenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:29 schreef E.T. het volgende:
Ik zei gister dus al 'waarom solliciteer je niet eens?'
Maar Swets kennende, denk ik dat dat dan ineens te dichtbij komt en te concreet wordt
Dat was ik ook wel van plan hoor, maar er staat er nu ook maar 1 in die regio. Vanaf heden hou ik monsterboard in de gaten voor die regio's. Overigens doet mijn vrouw hier nu of zij de tickets al geboekt zou hebben, maar dat is ook enigzins naast de waarheidquote:Op zondag 15 juli 2007 14:52 schreef phileine het volgende:
Kom Swets, je kent toch wel de regel dat je heus niet aan alle eisen hoeft te voldoen die in de vacature staan? Ik zou inderdaad eens wat sollicitaties uitsturen, gewoon om te kijken hoe je in de markt ligt. Dan weet je of het reeël is of niet om die kant op te denken.
Van mij mag het het hele jaar door winter zijnquote:Op zondag 15 juli 2007 17:34 schreef popolon het volgende:
Ik hoop dat je van echte winters houdt dan.
Okay, hier heb ik ook al over gedacht jahquote:Op zondag 15 juli 2007 20:49 schreef E.T. het volgende:
Als je voor je opleiding nog stage moet doen, zou ik proberen om die in het buitenland te doen.. wellicht dat je via hun later een 'echte' baan kan versieren
Jah das waar, hoe is het bij jou in de buurt? en waar woon je precies?quote:Op zondag 15 juli 2007 21:49 schreef Vincenski het volgende:
Dat ligt er echt totaal aan waar je ergens heen wil precies, New York City is uiteraardduurder dan ergens in de middle of nowhere van Minnesota
Kijk hier maar eens voor de grap, huizen in West Michigan. Voor hele specifieke vragen m.b.t. hoe het er is kun je ook in het VS/Canada of wat-dan-ook-topic terecht.quote:Op zondag 15 juli 2007 21:51 schreef voskat het volgende:
[..]
Jah das waar, hoe is het bij jou in de buurt? en waar woon je precies?
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Kijk hier maar eens voor de grap, huizen in West Michigan. Voor hele specifieke vragen m.b.t. hoe het er is kun je ook in het VS/Canada of wat-dan-ook-topic terecht.
De site doet wat 't moet doen, en heeft zeer uitgebreide zoekmogelijkheden: http://public.grar.com/public/pubsrch.mac/startquote:Op zondag 15 juli 2007 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens wel weer een verschrikkelijk lelijke website
Ik ben het helemaal met je post eens phil, maar nu, om het toch even op mezelf te betrekken, heb ik zoiets van 'waarom heb ik dit niet eerder gedaan?'.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:37 schreef phileine het volgende:
Swets, ik bedoel ook niet dat je serieus op zo'n sollicitatie moet ingaan. Alleen maar eens wat brieven versturen om te kijken of je reacties krijgt. Dat geeft namelijk al dan niet weer een nieuwe wending aan je "what if". Dat fantaseren blijft nou gewoon eenmaal enorm leuk, ongeacht of je het ooit gaat doen of niet.
Hals over kop vertrekken lijkt me helemaal niet zo verstandig, maar júist door wat je het laatste jaar allemaal hebt doorgemaakt denk ik dat je wensen en waarden ook behoorlijk zijn gaan verschuiven (en vooral: dat je beter weet wat nu eigenlijk echt belangrijk is voor je). Opnieuw inventariseren wat je mogelijkheden zijn is op zo'n moment helemaal niet zo slecht, en legt je ook nergens vast. (maar ik geef toe dat nu gewoon even een tijdje heel tevreden zijn met je gezinnetje en je baan ook heel aantrekkelijk en verstandig is)
Zuid-Hollandquote:Op zondag 15 juli 2007 21:51 schreef voskat het volgende:
[..]
Jah das waar, hoe is het bij jou in de buurt? en waar woon je precies?
Kwam gister op een andere site met zooi huizen in Michigan, damn wat een mooie huizen heb je daar zegquote:Op zondag 15 juli 2007 23:01 schreef popolon het volgende:
[..]
De site doet wat 't moet doen, en heeft zeer uitgebreide zoekmogelijkheden: http://public.grar.com/public/pubsrch.mac/start
Tja 'fancy' is anders maar goed, ik heb er voordat we gingen kopen veel aangehad.
Ik bedoel dat er werk voor me isquote:Op zondag 15 juli 2007 23:01 schreef popolon het volgende:
[..]
De site doet wat 't moet doen, en heeft zeer uitgebreide zoekmogelijkheden: http://public.grar.com/public/pubsrch.mac/start
Tja 'fancy' is anders maar goed, ik heb er voordat we gingen kopen veel aangehad.
Ga ik ook zeker doen, al is het alleen maar om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigenquote:Op maandag 16 juli 2007 00:37 schreef phileine het volgende:
Swets, ik bedoel ook niet dat je serieus op zo'n sollicitatie moet ingaan. Alleen maar eens wat brieven versturen om te kijken of je reacties krijgt. Dat geeft namelijk al dan niet weer een nieuwe wending aan je "what if". Dat fantaseren blijft nou gewoon eenmaal enorm leuk, ongeacht of je het ooit gaat doen of niet.
Hals over kop vertrekken lijkt me helemaal niet zo verstandig, maar júist door wat je het laatste jaar allemaal hebt doorgemaakt denk ik dat je wensen en waarden ook behoorlijk zijn gaan verschuiven (en vooral: dat je beter weet wat nu eigenlijk echt belangrijk is voor je). Opnieuw inventariseren wat je mogelijkheden zijn is op zo'n moment helemaal niet zo slecht, en legt je ook nergens vast. (maar ik geef toe dat nu gewoon even een tijdje heel tevreden zijn met je gezinnetje en je baan ook heel aantrekkelijk en verstandig is)
En bij die laatste keuze geldt nog steeds: tijd vergaat maar geld blijftquote:Op maandag 16 juli 2007 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er werk voor me is
[..]
Ga ik ook zeker doen, al is het alleen maar om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigenEn sowieso zou ik nooit gaan verkassen zonder zekerheid van een baan op dat moment.
Afgelopen jaar en overigens ook de tropen jaren ervoor, hebben ons inderdaad wel aan het denken gezet. We staan nu een beetje op een tweesprong wat kwaliteit van leven bepaald. De klassieke keuze tussen inkomen en tijd zeg maar.
Op zich zien sommigen er wel mooi uit maar ze zijn van hout...... Super gehorig.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:11 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Kwam gister op een andere site met zooi huizen in Michigan, damn wat een mooie huizen heb je daar zeg
Lees: Hoe groter hun wereld wordt, hoe moeilijker het is om ze eruit te rukken. Nu bestaat de wereld uit de huiskamer en de slaapkamer, strakjes komt daar de tuin en de stoep achter het huis bij, daarna de 4 straten in je buurt, en voor je het weet fietsen ze zelf naar school en vriendjes/vriendinnetjesquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:44 schreef phileine het volgende:
Swets, jouw kinderen zijn nog jong genoeg om de overstap zonder problemen te kunnen maken. Hoe ouder ze worden, hoe lastiger het wordt. Maar je hebt nog wel een paar jaartjes.
Huren is inderdaad geen enkel probleem in de VS, je hebt geen woningbouwverenigingen en inschrijf-wachtlijsten waar je 3 jaar moet wachten om in aanmerking te komen voor een huurflatje....quote:Op zondag 15 juli 2007 20:46 schreef StefanP het volgende:
Onderdak kun je overal krijgen. In tegenstelling tot in NL zijn er tig woningen te koop en tig^2 appartementen te huur. Werk is een verhaal apart en dat hangt helemaal af van welk visum je hebt.
Ah nice!quote:Op maandag 16 juli 2007 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Huren is inderdaad geen enkel probleem in de VS, je hebt geen woningbouwverenigingen en inschrijf-wachtlijsten waar je 3 jaar moet wachten om in aanmerking te komen voor een huurflatje....
Ik kan binnen twee weken een fatsoenlijk appartement regelen.Kopen kan in sommige staten wel een probleem zijn, in California is de huizenmarkt ziekelijk duur bijvoorbeeld, en in mijn straat word een huis met 4 slaapkamers en een garage verkocht voor $960.000
In het mid-westen bestaal je voor zoiets slechts $200.000 bijvoorbeeld
Louisiana is niet het zuid-westenquote:Op maandag 16 juli 2007 19:30 schreef voskat het volgende:
shit man da's duur!Maar dat heb je altijd wel eigenlijk. Ik zit zelf te denken om naar het Zuid-westen te gaan, Louisiana, iemand daar ervaringen?
Is dat niet meer Zuid-oosten?quote:Op maandag 16 juli 2007 19:30 schreef voskat het volgende:
[..]
Ah nice!Dat is dan wel relaxed.
Shit man da's duur!Maar dat heb je altijd wel eigenlijk. Ik zit zelf te denken om naar het Zuid-westen te gaan, Louisiana, iemand daar ervaringen?
Hahah ojahquote:Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Is dat niet meer Zuid-oosten?Maar kijk anders even op www.realtor.com , staan hele zooi huizen op en kan je per staat zoeken enzo, dus geeft je wel een redelijk beeld van de huizenmarkten daar volgens mij
Dit is onzin. Kijk naar Brussel waar de kinderen Frans thuis spreken en op een Nederlandstalige school zitten of andersom. Bij mijn collega spreekt zelfs een van de ouders enkel Spaans waardoor de kinderen van 6 en 8 jaar oud, perfect 3 talen spreken.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een tweede moedertaal bestaat niet. Dergelijke kinderen die een tweede taal te intensief en te vroeg leren kunnen zich vaak zeer slecht uitdrukken en lopen taal achterstand op school op mbt. de moedertaal. Ik spreek niet uit ervaring, maar wel van zeer dichtbij mogen zien, en het fenomeen schijnt behoorlijk normaal te zijn![]()
Bijna een jaar overheen gegaanquote:Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:
Lijkt mij ook, ik zie alleen maar voordelen van het tweetalig opvoeden.
Lekkere kick trouwens.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:
Lijkt mij ook, ik zie alleen maar voordelen van het tweetalig opvoeden.
Mijn schuld.quote:Lekkere kick trouwens.
quote:Op zondag 8 juni 2008 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Mijn schuld.hihi Of zelfs die van Individual!
![]()
quote:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!quote:Danny, kan je ons vertellen wat je allemaal hebt overwogen en waarom je het toch maar niet (neem ik aan?) gedaan hebt en het misschien toch alsnog ooit van plan bent?
Danny, Intussen lopen we dicht op de 3 jaar aan toen je dit topic startte..... zijn er nog steeds plannen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:58 schreef maartena het volgende:
Danny, we zijn inmiddels twee maanden verder met dit topic.... en ik vroeg me gewoon eens af of er al een update was. Heb je al uitvoerig zitten kijken wat de opties zijn, de eventuele kosten etc, is Canada misschien een optie omdat het makkelijker binnenkomen is, etc, etc?
Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 07:49 schreef Danny het volgende:
nope. vooral omdat we de kinderen niet een dermate grote verandering voor willen schotelen.
Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
Ach, hangt van de persoon af. Mijn vrouw is meerdere keren geemigreerd toen ze jong was (Canada -> NL toen ze 7 was. NL -> VS toen ze 15 was) en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.
't Is wel een gedoe maar blijven dromen is ook geen optie imho. Dan moet je het gewoon van je afzetten.
Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.
Tijdelijke verstandsverbijstering. Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef static het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.
klopt. we zetten het een jaar of 15-20 opzij. Als de kinderen volwassen zijn en een eigen leven hebben kunnen we altijd onze oude dag nog slijten in florida, hoewel we het dan ws weer niet zullen doen ivm de kleinkinderenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.
Dat doet 95% van de bevolking ook, dus in dat opzicht voel ik mij niet schuldig. De kinderen zitten allebei op scouting en zwemles en alicia doet toneelschool. Ik denk dat het allemaal wel meevaltquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederlandquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
Ik ben het met je eens mijn beste vriend.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederland
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederland
Niet helemaal mee eens Maarten. Ik denk wel dat ze vocaler worden, en je dus meer te horen krijgt wat ze niet aanstaat, maar ik denk eigenlijk niet dat jongere kinderen het makkelijker vinden. Wat het voor de ouders ook erg ingewikkeld maakt, juist omdat ze minder van zichzelf snappen en het niet kunnen uitdrukken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:46 schreef maartena het volgende:
Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.
Boven de 6, als ze wat meer beginnen te snappen van de wereld om hun heen, vriendjes beginnen te maken, etc..... dan word het wat lastiger.
Emigreren moet je inderdaad doen als je nog geen kinderen hebt, of je kinderen nog JONG zijn.
Why ? I herriner me dat ik soms binnen 3 uur op een andere plek al woordjes oppikte en me thuis voelde.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:26 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb nog vaak teruggedacht aan een boekje over expats, waarin stond "whatever you do, do not move a two-year old. Jongste was net 6 dagen twee toen we verhuisden, en dat hebben we geweten....
Er is nog meer dan een school, dat is maar 30% van de tijd van je kind ongeveerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.
Kloptquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
Ik wil eerst even wat meer geld sparen en wat studies afmaken voor ik de grote oversteek ga maken. Je kunt beter goed voorbereid gaan en er een succes van maken dan onvoorbereid vertrekken om vervolgens in den verre wat maanden te tobben voor je berooid terug moet keren naar Nederland.
Dat is het risico van je goed voorbereiden. Ga je je te goed voorbereiden, dan komt het er zeker niet van. Dat probeer ik te voorkomen. Het blijft een beetje schipperen natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Klopt
Maar wacht ook niet TE lang.... anders krijg je dus hetzelfde als Danny: Je ontmoet een vrouw, en voor je het weet ben je getrouwd, heb je kinderen, en zit je vastgeroest in de Nederlandse samenleving.
Wat wel aan te raden is, is dat je bij je studies eens kijkt wat de mogelijkheden zijn voor een semester in een ander land. Op zo'n manier kun je toch vaak een half jaar of een jaar in een ander land verblijven, en zo een redelijk beeld krijgen of het iets is wat je wil.
Ik lees dat je kinderen kinderprogramma's kijken en dus nog niet al te oud zijn. Ik zou de stap dan nu maken. Beter nu dan over pakweg 10 jaar. Hoe jonger kinderen zijn, hoe makkelijker ze zich aanpassen. Na 2 jaar VS weten ze niet meer beter en weten ze niet eens meer van het bestaan van Nederland af.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:11 schreef Danny het volgende:
Een stap naar Amerika, wat een compleet andere levensstijl is, zal minstens zoveel problemen geven. Wij zijn volwassen en kunnen dat ws wel aan, maar als we de stap maken nemen we die beslissing ook meteen voor de kinderen.
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.quote:
Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
Tja, dat heb je met de woningbouwverenigingen en zo.... Ik zou als ik terug ga naar Nederland niet eens een woning KUNNEN huren middels dat traject.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
Ik sta geen 10 jaar op een wachtlijst. Ook als ik niets doe, verhuis ik binnen 2 jaar. En particulier huren doe ik liever niet, mede vanwege de kosten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?
True. Is alleen wat lastig als je nog geen werk hebt, denk ik. Of als je net begonnen bent met een baan. Zonder hypotheek kan ik geen huis kopen iig (of misschien wel in Afrika, maar daar wil ik niet heen). Ook weer lastig.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:50 schreef maartena het volgende:
Je kunt ook een huis in het buitenland kopen, twee vliegen in 1 klap.
Je kunt je koopwoning in NL ook verhuren. Door enkel en alleen een koopwoning zou ik me niet tegen laten houden.quote:
Noorwegen trekt me wel. En het belangrijkst zijn natuurlijk woonruimte en werk. En papieren, maar da's meer een formaliteit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:57 schreef maartena het volgende:
Een hypotheek heb je zeker wel nodig.... maar je zou kunnen overwegen om binnen nu en twee jaar naar een ander land te verhuizen. Waar zou je eigenlijk heen willen?
Dat blaten en niet doen gebeurt wel vaker hier in KAA. Ik zou over 2-3 jaar wel willen zien wie van de mensen met plannen het ook daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Altijd_Lastig het volgende:
Jaren gewild om te vertrekken, nooit gedaan. Informatie opgevraagd, plannen gemaakt, toch nooit gedaan. Toen ook op een leeftijd (35) gekomen dat ik al bedacht had dat ik het type was van veel blaten maar het toch niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |