abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52139580
Danny, ik ben geemigreerd naar NL als kind zijnde (13jaar). Ik heb het zelf niet als een probleem gevonden op langer termijn. Tuurlijk is het even wennen dat het allemaal wat anders gaat in je nieuwe land. Maar met goede begeleiding vanuit school, moet dat wel lukken.
Ik heb extra begeleiding gehad met Nederlands. En binnen 1jaar kon ik deze haast vloeiend.

Je kinderen goed van te voren begeleiden naar de nieuwe situatie moet helpen. Laat ze alvast de taal leren (wat je dus nu al doet) en zorg dat ze iets weten over het land.

Niet schieten is altijd mis!
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:58:15 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52148321
Danny, we zijn inmiddels twee maanden verder met dit topic.... en ik vroeg me gewoon eens af of er al een update was. Heb je al uitvoerig zitten kijken wat de opties zijn, de eventuele kosten etc, is Canada misschien een optie omdat het makkelijker binnenkomen is, etc, etc?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 20:23:25 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52149126
Ben ook wel benieuwd

Onze zoon is vandaag voor het eerst naar school geweest hier in Duitsland. Het ging prima. Het scheelt allicht dat het een tweetalige school is. Hij gaat naar de tweede klas (= groep 4). Er waren nog twee nieuwe Nederlandse kinderen vandaag, waarvan eentje aanvankelijk in tranen. Dat ging wel over toen hij in de gaten kreeg dat hij niet de enige nieuwe was

Zoonlief vond het allemaal prima. Alleen het buitenspelen beviel hem niet zo: te weinig speelgoed We hebben hem verzekerd dat we de vorige keer heel veel speelgoed gezien hebben, en dat ze dat vast nog wel tevoorschijn zouden halen deze week
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_59191802
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Een tweede moedertaal bestaat niet. Dergelijke kinderen die een tweede taal te intensief en te vroeg leren kunnen zich vaak zeer slecht uitdrukken en lopen taal achterstand op school op mbt. de moedertaal. Ik spreek niet uit ervaring, maar wel van zeer dichtbij mogen zien, en het fenomeen schijnt behoorlijk normaal te zijn
Dit is onzin. Kijk naar Brussel waar de kinderen Frans thuis spreken en op een Nederlandstalige school zitten of andersom. Bij mijn collega spreekt zelfs een van de ouders enkel Spaans waardoor de kinderen van 6 en 8 jaar oud, perfect 3 talen spreken.

Twee moedertalen is geen probleem mits beide talen tot het 8ste levensjaar actief onderhouden blijven. Pas dan kan er gesteld worden dat beide talen een moedertaal zijn wat min of meer betekent dat het kind kan denken en dromen in beide talen.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 06:25:40 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59191807
Lijkt mij ook, ik zie alleen maar voordelen van het tweetalig opvoeden.

Lekkere kick trouwens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59191809
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:

Lekkere kick trouwens.
Bijna een jaar overheen gegaan
pi_59209894
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:
Helemaal mee eens!
quote:
Lekkere kick trouwens.
Mijn schuld. hihi Of zelfs die van Individual!
 FR
  zondag 8 juni 2008 @ 11:18:09 #158
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_59213065
quote:
Op zondag 8 juni 2008 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:

Mijn schuld. hihi Of zelfs die van Individual!

Danny, kan je ons vertellen wat je allemaal hebt overwogen en waarom je het toch maar niet (neem ik aan?) gedaan hebt en het misschien toch alsnog ooit van plan bent?
reset
pi_59234219
quote:
Op zondag 8 juni 2008 11:18 schreef Individual het volgende:

[..]

quote:
Danny, kan je ons vertellen wat je allemaal hebt overwogen en waarom je het toch maar niet (neem ik aan?) gedaan hebt en het misschien toch alsnog ooit van plan bent?
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
 FR
  vrijdag 29 januari 2010 @ 07:36:58 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77404076
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:58 schreef maartena het volgende:
Danny, we zijn inmiddels twee maanden verder met dit topic.... en ik vroeg me gewoon eens af of er al een update was. Heb je al uitvoerig zitten kijken wat de opties zijn, de eventuele kosten etc, is Canada misschien een optie omdat het makkelijker binnenkomen is, etc, etc?

Danny, Intussen lopen we dicht op de 3 jaar aan toen je dit topic startte..... zijn er nog steeds plannen?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Admin vrijdag 29 januari 2010 @ 07:49:27 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_77404161
nope. vooral omdat we de kinderen niet een dermate grote verandering voor willen schotelen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:22:02 #162
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77404453
Ik wilde je bijna toespreken op de topickick.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:46:03 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77420000
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 07:49 schreef Danny het volgende:
nope. vooral omdat we de kinderen niet een dermate grote verandering voor willen schotelen.
Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.

Boven de 6, als ze wat meer beginnen te snappen van de wereld om hun heen, vriendjes beginnen te maken, etc..... dan word het wat lastiger.

Emigreren moet je inderdaad doen als je nog geen kinderen hebt, of je kinderen nog JONG zijn.
-
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:01:33 #164
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77420660
Ach, hangt van de persoon af. Mijn vrouw is meerdere keren geemigreerd toen ze jong was (Canada -> NL toen ze 7 was. NL -> VS toen ze 15 was) en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.

't Is wel een gedoe maar blijven dromen is ook geen optie imho. Dan moet je het gewoon van je afzetten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:19:14 #165
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77421376
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
Ach, hangt van de persoon af. Mijn vrouw is meerdere keren geemigreerd toen ze jong was (Canada -> NL toen ze 7 was. NL -> VS toen ze 15 was) en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.

't Is wel een gedoe maar blijven dromen is ook geen optie imho. Dan moet je het gewoon van je afzetten.
Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.
-
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:19:42 #166
15080 static
pi_77421396
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.

Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:29:05 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77421765
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef static het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.
Tijdelijke verstandsverbijstering. Kan gebeuren.
  Admin vrijdag 29 januari 2010 @ 18:10:55 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_77424995
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.
klopt. we zetten het een jaar of 15-20 opzij. Als de kinderen volwassen zijn en een eigen leven hebben kunnen we altijd onze oude dag nog slijten in florida, hoewel we het dan ws weer niet zullen doen ivm de kleinkinderen
In een volgend leven doe ik 't als ik nog jong ben!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:15:21 #169
15080 static
pi_77425106
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
  Admin vrijdag 29 januari 2010 @ 18:55:01 #170
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_77426200
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
Dat doet 95% van de bevolking ook, dus in dat opzicht voel ik mij niet schuldig. De kinderen zitten allebei op scouting en zwemles en alicia doet toneelschool. Ik denk dat het allemaal wel meevalt
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:19:26 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77426858
Veel reizen dan maar, Danny!
-
pi_77427649
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:45:40 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77427697
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens mijn beste vriend.
pi_77433592
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 30 januari 2010 @ 04:26:36 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_77441299
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 15:46 schreef maartena het volgende:

Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.

Boven de 6, als ze wat meer beginnen te snappen van de wereld om hun heen, vriendjes beginnen te maken, etc..... dan word het wat lastiger.

Emigreren moet je inderdaad doen als je nog geen kinderen hebt, of je kinderen nog JONG zijn.
Niet helemaal mee eens Maarten. Ik denk wel dat ze vocaler worden, en je dus meer te horen krijgt wat ze niet aanstaat, maar ik denk eigenlijk niet dat jongere kinderen het makkelijker vinden. Wat het voor de ouders ook erg ingewikkeld maakt, juist omdat ze minder van zichzelf snappen en het niet kunnen uitdrukken.

Ik heb nog vaak teruggedacht aan een boekje over expats, waarin stond "whatever you do, do not move a two-year old. Jongste was net 6 dagen twee toen we verhuisden, en dat hebben we geweten....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')