Dit is onzin. Kijk naar Brussel waar de kinderen Frans thuis spreken en op een Nederlandstalige school zitten of andersom. Bij mijn collega spreekt zelfs een van de ouders enkel Spaans waardoor de kinderen van 6 en 8 jaar oud, perfect 3 talen spreken.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een tweede moedertaal bestaat niet. Dergelijke kinderen die een tweede taal te intensief en te vroeg leren kunnen zich vaak zeer slecht uitdrukken en lopen taal achterstand op school op mbt. de moedertaal. Ik spreek niet uit ervaring, maar wel van zeer dichtbij mogen zien, en het fenomeen schijnt behoorlijk normaal te zijn![]()
Bijna een jaar overheen gegaanquote:Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:
Lijkt mij ook, ik zie alleen maar voordelen van het tweetalig opvoeden.
Lekkere kick trouwens.
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 06:25 schreef popolon het volgende:
Lijkt mij ook, ik zie alleen maar voordelen van het tweetalig opvoeden.
Mijn schuld.quote:Lekkere kick trouwens.
quote:Op zondag 8 juni 2008 02:22 schreef Bora-Bora het volgende:
Mijn schuld.hihi Of zelfs die van Individual!
![]()
quote:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!quote:Danny, kan je ons vertellen wat je allemaal hebt overwogen en waarom je het toch maar niet (neem ik aan?) gedaan hebt en het misschien toch alsnog ooit van plan bent?
Danny, Intussen lopen we dicht op de 3 jaar aan toen je dit topic startte..... zijn er nog steeds plannen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:58 schreef maartena het volgende:
Danny, we zijn inmiddels twee maanden verder met dit topic.... en ik vroeg me gewoon eens af of er al een update was. Heb je al uitvoerig zitten kijken wat de opties zijn, de eventuele kosten etc, is Canada misschien een optie omdat het makkelijker binnenkomen is, etc, etc?
Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 07:49 schreef Danny het volgende:
nope. vooral omdat we de kinderen niet een dermate grote verandering voor willen schotelen.
Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
Ach, hangt van de persoon af. Mijn vrouw is meerdere keren geemigreerd toen ze jong was (Canada -> NL toen ze 7 was. NL -> VS toen ze 15 was) en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.
't Is wel een gedoe maar blijven dromen is ook geen optie imho. Dan moet je het gewoon van je afzetten.
Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:01 schreef popolon het volgende:
en ze heeft ze allemaal nog redelijk op een rijtje.
Tijdelijke verstandsverbijstering. Kan gebeuren.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef static het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Ze is met jou getrouwd.
klopt. we zetten het een jaar of 15-20 opzij. Als de kinderen volwassen zijn en een eigen leven hebben kunnen we altijd onze oude dag nog slijten in florida, hoewel we het dan ws weer niet zullen doen ivm de kleinkinderenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat Danny dat dan ook wel gedaan heeft, gezien zijn korte antwoord.
Dat doet 95% van de bevolking ook, dus in dat opzicht voel ik mij niet schuldig. De kinderen zitten allebei op scouting en zwemles en alicia doet toneelschool. Ik denk dat het allemaal wel meevaltquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederlandquote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef static het volgende:
Maar aan de andere kant laat je je kinderen wel een schat aan ervaring mislopen. Taal, cultuur, omgang, etc.
Ik ben het met je eens mijn beste vriend.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederland
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen beter land voor een schoolgaand kind dan Nederland
Niet helemaal mee eens Maarten. Ik denk wel dat ze vocaler worden, en je dus meer te horen krijgt wat ze niet aanstaat, maar ik denk eigenlijk niet dat jongere kinderen het makkelijker vinden. Wat het voor de ouders ook erg ingewikkeld maakt, juist omdat ze minder van zichzelf snappen en het niet kunnen uitdrukken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 15:46 schreef maartena het volgende:
Ja, dat is inderdaad een probleem...... Als de kinderen onder de 6 zijn, dan is het nog allemaal prima te doen. Ze passen zich dan razendsnel aan op school, en voor je het weet spreken ze de taal beter dan jezelf.
Boven de 6, als ze wat meer beginnen te snappen van de wereld om hun heen, vriendjes beginnen te maken, etc..... dan word het wat lastiger.
Emigreren moet je inderdaad doen als je nog geen kinderen hebt, of je kinderen nog JONG zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |