Why ? I herriner me dat ik soms binnen 3 uur op een andere plek al woordjes oppikte en me thuis voelde.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 04:26 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb nog vaak teruggedacht aan een boekje over expats, waarin stond "whatever you do, do not move a two-year old. Jongste was net 6 dagen twee toen we verhuisden, en dat hebben we geweten....
Er is nog meer dan een school, dat is maar 30% van de tijd van je kind ongeveerquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.
Kloptquote:Op woensdag 17 februari 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
Ik wil eerst even wat meer geld sparen en wat studies afmaken voor ik de grote oversteek ga maken. Je kunt beter goed voorbereid gaan en er een succes van maken dan onvoorbereid vertrekken om vervolgens in den verre wat maanden te tobben voor je berooid terug moet keren naar Nederland.
Dat is het risico van je goed voorbereiden. Ga je je te goed voorbereiden, dan komt het er zeker niet van. Dat probeer ik te voorkomen. Het blijft een beetje schipperen natuurlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Klopt
Maar wacht ook niet TE lang.... anders krijg je dus hetzelfde als Danny: Je ontmoet een vrouw, en voor je het weet ben je getrouwd, heb je kinderen, en zit je vastgeroest in de Nederlandse samenleving.
Wat wel aan te raden is, is dat je bij je studies eens kijkt wat de mogelijkheden zijn voor een semester in een ander land. Op zo'n manier kun je toch vaak een half jaar of een jaar in een ander land verblijven, en zo een redelijk beeld krijgen of het iets is wat je wil.
Ik lees dat je kinderen kinderprogramma's kijken en dus nog niet al te oud zijn. Ik zou de stap dan nu maken. Beter nu dan over pakweg 10 jaar. Hoe jonger kinderen zijn, hoe makkelijker ze zich aanpassen. Na 2 jaar VS weten ze niet meer beter en weten ze niet eens meer van het bestaan van Nederland af.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:11 schreef Danny het volgende:
Een stap naar Amerika, wat een compleet andere levensstijl is, zal minstens zoveel problemen geven. Wij zijn volwassen en kunnen dat ws wel aan, maar als we de stap maken nemen we die beslissing ook meteen voor de kinderen.
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.quote:
Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
Tja, dat heb je met de woningbouwverenigingen en zo.... Ik zou als ik terug ga naar Nederland niet eens een woning KUNNEN huren middels dat traject.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
Ik sta geen 10 jaar op een wachtlijst. Ook als ik niets doe, verhuis ik binnen 2 jaar. En particulier huren doe ik liever niet, mede vanwege de kosten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?
True. Is alleen wat lastig als je nog geen werk hebt, denk ik. Of als je net begonnen bent met een baan. Zonder hypotheek kan ik geen huis kopen iig (of misschien wel in Afrika, maar daar wil ik niet heen). Ook weer lastig.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:50 schreef maartena het volgende:
Je kunt ook een huis in het buitenland kopen, twee vliegen in 1 klap.
Je kunt je koopwoning in NL ook verhuren. Door enkel en alleen een koopwoning zou ik me niet tegen laten houden.quote:
Noorwegen trekt me wel. En het belangrijkst zijn natuurlijk woonruimte en werk. En papieren, maar da's meer een formaliteit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:57 schreef maartena het volgende:
Een hypotheek heb je zeker wel nodig.... maar je zou kunnen overwegen om binnen nu en twee jaar naar een ander land te verhuizen. Waar zou je eigenlijk heen willen?
Dat blaten en niet doen gebeurt wel vaker hier in KAA. Ik zou over 2-3 jaar wel willen zien wie van de mensen met plannen het ook daadwerkelijk uitvoeren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Altijd_Lastig het volgende:
Jaren gewild om te vertrekken, nooit gedaan. Informatie opgevraagd, plannen gemaakt, toch nooit gedaan. Toen ook op een leeftijd (35) gekomen dat ik al bedacht had dat ik het type was van veel blaten maar het toch niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |