abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78087622
Ik denk dat dit heel erg verschilt. Natuurlijk hebben ze vriendjes, maar die raak je ook kwijt als je van woonplaats veranderd. Kinderen leren ook spelenderwijs, ook als ze ouder zijn dan zes jaar. Ik denk dat de druk in huis wel eens onderschat wordt, en dat daar ook meer naar gekeken moet worden. Als je in een spannende tijd zit met bijv. een verhuizing, is dit voor kinderen al stressvol. Laat staan als je verhuist naar een ander land en je hebt geen baan. Je ouders moeten een huis zoeken, een nieuwe auto kopen, allerlei administratieve zaken afronden en doordat je nieuw bent zit je altijd bij mekaar op de lip.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:49:57 #177
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78089880
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 04:26 schreef Gaoxing het volgende:
Ik heb nog vaak teruggedacht aan een boekje over expats, waarin stond "whatever you do, do not move a two-year old. Jongste was net 6 dagen twee toen we verhuisden, en dat hebben we geweten....
Why ? I herriner me dat ik soms binnen 3 uur op een andere plek al woordjes oppikte en me thuis voelde.
Wereld van een kind veranderd heel snel. Naar een nieuwe crash is voor een kind soms hetzelfde als naar een nieuw land.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:42:08 #178
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_78091265
2 wordt nog wel eens de 'peuterpubertijd' genoemd. Of 'the terrible twos'. De meeste kinderen willen dan erg graag regels, regelmaat, grenzen, en dan lekker ertegenaan duwen/schoppen. Verkassen, in een totaal nieuwe routine proberen te komen en de nodige spanning in huis is dan niet echt de makkelijkste weg.

Het was niets vreselijks hoor, maar wel duidelijk merkbaar.
pi_78101817
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb zowel op Nederlandse en Zweedse scholen gewerkt en kan je zeggen dat voor mij de balans op dit moment wel degelijk doorslaat naar het Zweedse schoolsysteem. Neemt niet weg dat het Nederlandse systeem ook heel goed is, hoor. Het is meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren en waar je meer belang aan hecht dan dat er supergrote verschillen zijn.
Er is nog meer dan een school, dat is maar 30% van de tijd van je kind ongeveer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78113068
Ik wil eerst even wat meer geld sparen en wat studies afmaken voor ik de grote oversteek ga maken. Je kunt beter goed voorbereid gaan en er een succes van maken dan onvoorbereid vertrekken om vervolgens in den verre wat maanden te tobben voor je berooid terug moet keren naar Nederland.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:38:29 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78114653
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
Ik wil eerst even wat meer geld sparen en wat studies afmaken voor ik de grote oversteek ga maken. Je kunt beter goed voorbereid gaan en er een succes van maken dan onvoorbereid vertrekken om vervolgens in den verre wat maanden te tobben voor je berooid terug moet keren naar Nederland.
Klopt

Maar wacht ook niet TE lang.... anders krijg je dus hetzelfde als Danny: Je ontmoet een vrouw, en voor je het weet ben je getrouwd, heb je kinderen, en zit je vastgeroest in de Nederlandse samenleving.

Wat wel aan te raden is, is dat je bij je studies eens kijkt wat de mogelijkheden zijn voor een semester in een ander land. Op zo'n manier kun je toch vaak een half jaar of een jaar in een ander land verblijven, en zo een redelijk beeld krijgen of het iets is wat je wil.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78114854
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:38 schreef maartena het volgende:

[..]

Klopt

Maar wacht ook niet TE lang.... anders krijg je dus hetzelfde als Danny: Je ontmoet een vrouw, en voor je het weet ben je getrouwd, heb je kinderen, en zit je vastgeroest in de Nederlandse samenleving.

Wat wel aan te raden is, is dat je bij je studies eens kijkt wat de mogelijkheden zijn voor een semester in een ander land. Op zo'n manier kun je toch vaak een half jaar of een jaar in een ander land verblijven, en zo een redelijk beeld krijgen of het iets is wat je wil.
Dat is het risico van je goed voorbereiden. Ga je je te goed voorbereiden, dan komt het er zeker niet van. Dat probeer ik te voorkomen. Het blijft een beetje schipperen natuurlijk.

De studie die ik hierna op het oog heeft kent een semester in Zuid Afrika. Dat is dan niet het land van mijn dromen, maar misschien wel leuk om mee te maken. Aan de andere kant is een periode van twee jaar nog wel te overzien. Intussentijd kan ik wat papieren halen en wat aan mijn CV werken, dan betaalt zich altijd wel terug in de VS.
pi_78160860
quote:
Op maandag 4 juni 2007 00:11 schreef Danny het volgende:

Een stap naar Amerika, wat een compleet andere levensstijl is, zal minstens zoveel problemen geven. Wij zijn volwassen en kunnen dat ws wel aan, maar als we de stap maken nemen we die beslissing ook meteen voor de kinderen.
Ik lees dat je kinderen kinderprogramma's kijken en dus nog niet al te oud zijn. Ik zou de stap dan nu maken. Beter nu dan over pakweg 10 jaar. Hoe jonger kinderen zijn, hoe makkelijker ze zich aanpassen. Na 2 jaar VS weten ze niet meer beter en weten ze niet eens meer van het bestaan van Nederland af.
pi_78162157
Lastig onderwerp dit. Emigreren klinkt als een leuk plan, aan de andere kant is er de optie een woning te kopen in NL. Probleem bij het kopen van een woning is dat je daarna niet meer op korte termijn weg kunt (als je de woning met winst weer van de hand wilt doen).
Niet verhuizen is niet echt een optie, ik moet binnen 2 jaar verhuizen. En 'k heb geen zin om te wachten tot de hele buurt is veranderd in een spookwijk.
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:43:42 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78162378
Huren dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78163642
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef SeLang het volgende:
Huren dus.
Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 23:10:49 #187
45833 crew  Fogel
pi_78164068
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:

[..]

Daar heb jij natuurlijk ervaring mee. Nadeel is dan dat je niet echt weet hoe lang het duurt voor je een woning hebt.
Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:32:12 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78165698
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Light het volgende:
Tja, dat heb je met de woningbouwverenigingen en zo.... Ik zou als ik terug ga naar Nederland niet eens een woning KUNNEN huren middels dat traject.

Maar als je binnen 2 jaar moet verhuizen, kun je dan geen plannen maken voor een emigratie binnen 2 jaar? In de meeste andere landen heb je niet zoveel problemen met huren.

Particulier huren kan natuurlijk ook nog altijd.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78166259
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Particulier huren, dan heb je zo wat. En ja, dat kost wat meer, maar 10 jaar op een wachtlijst staan terwijl je droomt hoe het in een ander land is, nja, da's ook niet echt een alternatief toch?
Ik sta geen 10 jaar op een wachtlijst. Ook als ik niets doe, verhuis ik binnen 2 jaar. En particulier huren doe ik liever niet, mede vanwege de kosten.
  donderdag 18 februari 2010 @ 23:50:07 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78166796
Je kunt ook een huis in het buitenland kopen, twee vliegen in 1 klap.
-
pi_78167271
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:50 schreef maartena het volgende:
Je kunt ook een huis in het buitenland kopen, twee vliegen in 1 klap.
True. Is alleen wat lastig als je nog geen werk hebt, denk ik. Of als je net begonnen bent met een baan. Zonder hypotheek kan ik geen huis kopen iig (of misschien wel in Afrika, maar daar wil ik niet heen). Ook weer lastig.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 00:57:06 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78169376
Een hypotheek heb je zeker wel nodig.... maar je zou kunnen overwegen om binnen nu en twee jaar naar een ander land te verhuizen. Waar zou je eigenlijk heen willen?
-
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 07:48:33 #193
45833 crew  Fogel
pi_78171803
Je kan overal wel huizen huren, meteen kopen zal voor de meesten niet weggelegd zijn. En waarschijnlijk ook niet handig omdat je het land en de directe omgeving nog niet kent. Als je dan een huis op de voor jou verkeerde plek koopt zit je daar vast.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_78205772
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef SeLang het volgende:
Huren dus.
Je kunt je koopwoning in NL ook verhuren. Door enkel en alleen een koopwoning zou ik me niet tegen laten houden.
pi_78206273
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:57 schreef maartena het volgende:
Een hypotheek heb je zeker wel nodig.... maar je zou kunnen overwegen om binnen nu en twee jaar naar een ander land te verhuizen. Waar zou je eigenlijk heen willen?
Noorwegen trekt me wel. En het belangrijkst zijn natuurlijk woonruimte en werk. En papieren, maar da's meer een formaliteit.
pi_78224743
Ik kom nu pas in dit Forum dus een hele late reactie op de TS en zijn vraag: Waarom ben jij nog niet geëmigreerd terwijl je dat dolgraag zou willen? Of ben je het al wel en herken je dit soort twijfels?

Jaren gewild om te vertrekken, nooit gedaan. Informatie opgevraagd, plannen gemaakt, toch nooit gedaan. Toen ook op een leeftijd (35) gekomen dat ik al bedacht had dat ik het type was van veel blaten maar het toch niet doen. Maar dan komt er af en toe een kans voorbij die zo voor het grijpen ligt dat niet pakken heel dom is. De kans een half jaar in Afrika te gaan kijken. Dan blijkt die wens die je al jaren had niet voor niks te zijn. Heel erg goed bevallen. Besloten dat ik dus idd weg wil en ik ben nu aan het voorbereiden om te gaan. Daarna ook geen seconde meer getwijfeld of ik wel weg wil.

Rond juni zit ik in het vliegtuig, het voordeel van van te voren even rondkijken is dat je al contacten hebt en dat werk ook geen probleem is. Mijn huis staat te koop, zodra de koop rond is licht ik mijn baas in en ga.

Ik ben er nu ook achter dat ik gewoon niet te lang op één plek wil zitten, ik ga dus niet emigreren. Eerst een jaar of 5 in Afrika (Oeganda) werken en dan weer verder. ik zie mij (behalve voor vakantie) ook niet meer terugkeren in NL. Als zal ik dat niet met zekerheid zeggen, smoor verliefd worden kan van alles in je leven veranderen.

Ja, jaren gewild, uiteindelijk onverwacht gaan doen en helemaal blij.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:37:05 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_78225281
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:18 schreef Altijd_Lastig het volgende:
Jaren gewild om te vertrekken, nooit gedaan. Informatie opgevraagd, plannen gemaakt, toch nooit gedaan. Toen ook op een leeftijd (35) gekomen dat ik al bedacht had dat ik het type was van veel blaten maar het toch niet doen.
Dat blaten en niet doen gebeurt wel vaker hier in KAA. Ik zou over 2-3 jaar wel willen zien wie van de mensen met plannen het ook daadwerkelijk uitvoeren.

De meeste mensen vertrekken als ze onder de 25 zijn (iig hier op fok!), dus om het op je 35e te doen is misschien wel een grotere stap.

Veel plezier iig!

Hierbij de KAAers: Leeftijd emigratie
reset
  woensdag 15 december 2010 @ 14:40:41 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89958307
Toch een subtiel kickje. Danny, als je dit ooit leest, je ziet de laatste tijd veel Nederlanders verhuizen naar Duitsland. Vaak vlak over de grens vaak omdat daar de leuke huizen met wat grond nog betaalbaar zijn. Waarom dat eigenlijk niet? Blijven familie/vrienden relatief dichtbij, heb je wat meer leefruimte en kun je gewoon je baan houden. :P

Een uurtje (of twee) in de auto om familie te bezoeken is eigenlijk niks. En dat hoef je natuurlijk niet elke week te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')