quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:37 schreef Lod het volgende:
Maar eigenlijk is dit gewoon een ordinarie tvp.
Waar staat die precies?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben nu eindelijk toegekomen aan die fanfictie van eerder in deze reeks topics. Best leuk om te lezen allemaal, al ben ik nu pas op pagina 163. Ik werd wel gek van het gezever over Ginny. En het seksueel getinte. Ginny die het al drie keer over shagging heeft, Harry met een tent... Ik denk dat dat niet in het echte boek aan bod gaat komen.
Maar het verhaal tot nu toe algemeen hoe dat verloopt staat me wel aan.
Schaken......daar heb ik geen kaas van gegeten, maar 't klinkt allemaal wel passend.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:19 schreef wonderer het volgende:
We hadden het over de schaak-analogie. Hier verder!
Ik denk dat Snape een iets te belangrijke rol speelt aan beide kanten om een pion te zijn. Ik vind Fawks wel een pion, die aan de overkant komt om de koningin (Dumbledore) terug te halen. En met terughalen bedoel ik communicatie tussen Harry en Dumbledore.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:16 schreef wonderer het volgende:
Snape kan ook een pion zijn... die helemaal bij het einde komt en dan veranderd wordt in een beter stuk.
Toch?
Ik heb die niet geschreven in elk geval.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
De schaakanalogie heb ik al eens eerder ergens gelezen en dat lijkt me echt iets voor Rowling. Zeker omdat wizard chess zo prominent aanwezig is in het eerste boek.
Ik hoop ook dat Ron een glansrol krijgt in het laatste boek: hij is toch wel de tacticus van het trio. Soms heb ik het idee dat hij een beetje de schlemiel van het groepje is.
Deze editorial van Mugglenet geeft weer hoe de moord op Dumbledore in het kader van een schaakspel gezien kan worden:
Bishop to Queen's Rook Seven
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:37 schreef Lod het volgende:
Misschien dat de analogie niet over schaken gaat maar over dammen. Dat als Harry zometeen de andere kant van het bord bereikt dat dan Dumbledore weer in het spel komt met Harry op zijn schouders.
quote:
Dat is inderdaad wel een goede vraag!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren heb ik dus de confrontatie op de begraafplaats gelezen en ik vraag me eigenlijk af hoe Voldemort het voor elkaar heeft gekregen om zijn wand terug te krijgen. Als hij tot weinig meer dan niets verschrompelde toen hij James en Lily vermoordde, hoe kan hij dan nog steeds het broertje van harry's wand in bezit hebben?
Ik heb daar ook vaak over nagedacht maar nog niet bewust genoeg om het in dit topic te posten... Tis inderdaad wel een goede vraag, ik vind het ook raar dat die toverstaf nog steeds bij Voldemort is.....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goede vraag!
Zou er niet een Dooddoener zijn toverstok in bewaring hebben gehad? Maar wie dan? En waarom wordt daar niets over gezegd?
En heeft het iets te maken met de verdwijning van Olivander?
Een mysterie!
Er stond direct na het verschijnen van de kaften een heel verhaal van iemand over dit egyptische symbool.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:37 schreef dmace het volgende:
Iemand hier iets opgevangen over het symbool op de rug van de kinderversie? Daar gaan heel wat geruchten over de ronde.
Het ding staat bovenaan. het is een doorgesneden cirkel in een driehoek.
iets met Runen? Hermoine heeft Oude Runen als examenvak.
Dat het egyptisch is, wordt ook betwist op andere fori.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er stond direct na het verschijnen van de kaften een heel verhaal van iemand over dit egyptische symbool.
Ron was geen toren.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:42 schreef archgallo het volgende:
Dumbledore en Ron waren toch allebei een toren, en daarom was Dumbledore Ron!!!
Zoiets stond in ieder geval een paar jaar geleden op internet, helaas is de theorie al door JKR ontkracht.
quote:In the Ancient Egyptian measurement system, the Eye Of Horus defined an Old Kingdom rounded off notation that continued in use in the Middle Kingdom, with each part of the eye representing a different fraction. The definition of one(1) was 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + 1/64 , written as a 6-term rounded off number. It dropped the remainder
# 1/64. The metaphorical side of this information linked all six fractions, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, and 1/64 to separate parts of the eye, as noted by:
# 1/2 was represented by smell, symbolized by the right side of the eye in a form of the nose. The pyramid text says: "Behold [the fire] rises in Abydos and it comes; I cause it to come, the Eye of Horus. It is set in order upon thy brow, O Osiris Khenti-Amenti; it is set in the shrine and rises on thy brow."
# 1/4 was represented by sight or the sensation of light, symbolized by the pupil. The pyramid text says: "Perfect is the Eye of Horus. I have delivered the Eye of Horus, the shining one, the ornament of the Eye of Ra, the Father of the Gods."
# 1/8 was represented by thought, symbolized by the eyebrow. The pyramid text says: "...the Eye of Horus hath made me holy...I will hide myself among you, O ye stars which are imperishable. My brow is the brow of Ra."
# 1/16 was represented by hearing, symbolized by the left side of the eye in the form of an arrow pointing towards the ear. The pyramid text says: "That which has been shut fast/dead hath been opened by the command of the Eye of Horus, which hath delivered me. Established are the beauties on the forehead of Ra."
# 1/32 was represented by taste, by the sprouting of wheat or grain from the planted stalk, symbolized by a curved tail. The pyramid text says: "Come, the Eye of Horus hath delivered for me my soul, my ornaments are established on the brow of Ra. Light is on the faces of those who are in the members of Osiris."
# 1/64 was represented by touch, symbolized by a leg touching the ground, or what can also be thought of as a strong plant growing into the surface of the earth. The pyramid text says: "I shall see the Gods and the Eye of Horus burning with fire before my eyes!"
Nee idd, Ron is paard dat weet toch iedereen?quote:
Maar Rowling heeft wel een fout gemaakt. Ze liet hem 1 naar voren schuiven, maar een paard maakt altijd een L.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:50 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Nee idd, Ron is paard dat weet toch iedereen?
Wnnr liet ze hem 1 naar voren schuiven? In de film iig niet. Daar heb ik nog opgelet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Maar Rowling heeft wel een fout gemaakt. Ze liet hem 1 naar voren schuiven, maar een paard maakt altijd een L.
quote:Ron is playing the part of knight, so he can't move just one step. Knights move in an L-pattern of two and three squares. This error is fixed in later editions of the books. It now reads:
Dat klopt dus inderdaad niet, maar is inmiddels vervangenquote:"I make my move and she'll take me-- that leaves you free to checkmate the king, Harry!"
quote:"That's chess!" snapped Ron. "You've got to make some sacrifices! I take
one step forward and she'll take me -- that leaves you free to checkmate
the king, Harry!"
Hmm, je hebt gelijk, was me nooit opgevallen. Ik neem echter aan dat dat de laatste stap van de L was. Ik had de boeken trouwens niet op m'n kamer dus wat doe je dan als je iets wilt opzoeken? Precies, audiobooks downloaden en beluisterenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
In 't boek schoof ze hem 1 naar voren. Niemand die echter weet of hij de L daarmee voltooit of niet.
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.quote:
Ron is iig paard en sommige vinden dat Dumbledore ook paard is, maar ik vind zelf dat Dumbledore koningin is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.
Als ik het me goed herinner was dat vooral vanwege fysieke overeenkomsten, haarkleur kon je ageren, het breken van Ron z'n been in PoA en Dumbledore's scar boven z'n linkerknie, beide lang, Dumbledore die op meer dan speaking terms is met de Weasleys, de hele boel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.
quote:The board is set, the pieces are moving... The great battle of our time...
Ja dat was het ook inderdaad. Helaas heeft JKR gezegd dat het niet waar was.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:29 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner was dat vooral vanwege fysieke overeenkomsten, haarkleur kon je ageren, het breken van Ron z'n been in PoA en Dumbledore's scar boven z'n linkerknie, beide lang, Dumbledore die op meer dan speaking terms is met de Weasleys, de hele boel.
Ik heb Snape maar bij Black geplaats omdat hij een dubbelspion is en het beter uitkwam als hij bij Black wasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:42 schreef wonderer het volgende:
Snape een loper van zwart?
En het klopt toch niet, Black heeft de eerste zet gedaan, dat moet dus wit zijn
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:43 schreef archgallo het volgende:
Snape is goed en die weerwolf heet Fenrir.
Hagrid, Moody, Shaklebolt, etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Het trio was zwart, als ik het me goed herinner.
Invullen maar voor de pionnen... Wat dachten jullie van...
Neville
Luna
Tonks
Moody
McGonagall
Ginny
Bill
<OotP member>
Al is dit natuurlijk gefit naar jouw indeling.
"Goed" doet nooit de eerste zet, want aanval=slecht.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:46 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik heb Snape maar bij Black geplaats omdat hij een dubbelspion is en het beter uitkwam als hij bij Black wasEn hoezo heeft Black de eerste zet gedaan? Dumbledore is het oudste dus die heeft vast de 1e zet gedaan
Bovendien heeft Dumbledore Tom Riddle altijd al door gehad dus vanuit dat oogpunt kun je ook zeggen dat Dumbledore (dus wit) de eerste zet heeft gedaan.
[..]
Zie hierbovenIk kwam er later achter dat het idd Fenrir moet zijn, maar het is een plaatje dus lastiger aan te passen en aangezien ik het druk heb doe ik dat later wel
Wat? Zwarts komt stiekum toch terug?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Wit begint, zwart wint? Zullen we van dat laatste maar Zwarts maken dan?
Kan ook door een redacteur gemaakt zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:19 schreef Biancavia het volgende:
Ik denk ook niet dat Rowling het allemaal zo bedacht heeft, want als ze Ron zo'n fout laat maken in het eerste boek zal ze niet zo heel erg goed zijn met het schaakspel.
Paard is 3, eigenlijk, en de loper is officieel ook 3. Het verschil zit hem in het gebruik en de positionele waarde. De enige reden dat een paard 3 is, is dat hij potentieel sterker is dan de loper met de irritante vorkjes. In 't eindspel, echter, is een loper vele malen beter.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:11 schreef poon het volgende:
koningin=9 toren=5 loper=3 paard =2,5 pion=1. Maar in het eindspel (en daar zijn we nu) zijn pionnen soms zoveel waard als een koningin. Verder hoop ik niet dat het een remise wordt (wat bij schaak nog wel eens het geval is).
Volgens mij heeft ze ooit toegegeven dat ze het ook gewoon verkloot had, en dat ze ook niet kon schaken. Maar goed, je zou dan toch wel verwachten dat je zoiets dan wel even uitzoekt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kan ook door een redacteur gemaakt zijn.
Hm. Da's wel een aanwijzing dat het misschien niet klopt dan...quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze ooit toegegeven dat ze het ook gewoon verkloot had, en dat ze ook niet kon schaken. Maar goed, je zou dan toch wel verwachten dat je zoiets dan wel even uitzoekt.![]()
Jaquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jullie ook allemaal een code gekregen voor geen verzendkosten bij HP & DH bij bol.com?
quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jullie ook allemaal een code gekregen voor geen verzendkosten bij HP & DH bij bol.com?
Kun je niet meer annuleren en opnieuw bestellen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:27 schreef Koningin het volgende:
[..]
JaMail kwam om 14.00 uur binnen en ik heb hem om 10.00 uur bij Bol gereserveerd vandaag.
Hadden ze wel wat eerder kunnen zeggen!!
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:27 schreef Koningin het volgende:
JaMail kwam om 14.00 uur binnen en ik heb hem om 10.00 uur bij Bol gereserveerd vandaag.
Hadden ze wel wat eerder kunnen zeggen!!
Zoals ik op de vorige pagina al poste:quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
Hm. Da's wel een aanwijzing dat het misschien niet klopt dan...
quote:Ron is playing the part of knight, so he can't move just one step. Knights move in an L-pattern of two and three squares. This error is fixed in later editions of the books. It now reads:
Het is dus in latere edities aangepast. het zal wel een klein foutje geweest zijn zonder verdere betekenis. Hetzelfde was het geval bij Priori Incantatem: in de eerste versies kwam James voor Lily uit Voldemort's toverstok, terwijl Lily als laatste vermoord is en dus als eerste had moeten komen. Dat is in latere edities ook aangepastquote:"I make my move and she'll take me-- that leaves you free to checkmate the king, Harry!"
Maar niet helemaal. Toen ik het boek opnieuw las, merkte ik dat het moment dat Harry het verhaal vertelt aan DD hij James eerst heeft vermeld en dan pas Lily. En aangezien hij de rest in dezelfde volgorde heeft opgesomd, veronderstel ik dat het om een fout gaat die is blijven staanquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
Het is dus in latere edities aangepast. het zal wel een klein foutje geweest zijn zonder verdere betekenis. Hetzelfde was het geval bij Priori Incantatem: in de eerste versies kwam James voor Lily uit Voldemort's toverstok, terwijl Lily als laatste vermoord is en dus als eerste had moeten komen. Dat is in latere edities ook aangepast
Dat is zo onlogisch.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.
Ik heb DH niet bij bol.com besteld hoor...quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.
Het is gewoon een nieuwe uitlaatklep voor fanatieke HP-fansquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:55 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het verhaal over het schaakspel leuk bedacht, maar véél te ver gezocht. Ik denk niet dat het terug zal komen in DH.
In de theorie die ik gisteren wou posten maar met mijn botte kop om 2:30 in de nacht heb gedelete omdat ik de PC afsloot had ik Ginny als de Queen van het geheel staan. There's more than meets the eye to that lady.quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:05 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Het is gewoon een nieuwe uitlaatklep voor fanatieke HP-fansTrouwens, als je het schaakspel bekijkt, is het toch logisch dat nog een paard, loper of toren sneuvelt? Dat zou dan Ron, Hermione of Lupin (?). Ik vind dat in het verhaal ook nog wel logisch. Trouwens, ik bedenk me net dat we Ginny helemaal zijn vergeten te plaatsen. Die doet toch ook zeker wel mee!
Hmmm, ik ben nog steeds van mening dat Dumbledore Queen is en dat Ginny eventueel het andere paard is. Dumbledore was gwn ontzettend machtig en nu ligt het lot in handen van mindere bekwame, oftewel de paarden, lopers en torens. Bovendien vind ik het wel leuk dat de 2 paarden nu 2 Weasleys zijn. Die kunnen rare sprongen maken en zijn totaal onverwachtquote:Op donderdag 31 mei 2007 01:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
In de theorie die ik gisteren wou posten maar met mijn botte kop om 2:30 in de nacht heb gedelete omdat ik de PC afsloot had ik Ginny als de Queen van het geheel staan. There's more than meets the eye to that lady.
Bij deel 5 en 6 in het nederlands en engels is het goed gegaan en had ik het tussen 10 en 11 's ochtends. En ik denk dat voor zo'n boek wat zo belangrijk is en zo bekend bol.com zeker hara goed enaam wil handhaven en er alles aan doet om de boeken ook ditkeer weer op tijd bezorgd te krijgen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef poon het volgende:
Zou dat bol.com betrouwbaar zijn qua afleverdatum? Ik wil het boek dan wel dezelfde dag hebben!
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik denk dat Snape een iets te belangrijke rol speelt aan beide kanten om een pion te zijn. Ik vind Fawks wel een pion, die aan de overkant komt om de koningin (Dumbledore) terug te halen. En met terughalen bedoel ik communicatie tussen Harry en Dumbledore.
Kan je bestelling niet annuleren en een nieuwe plaatsen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:47 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat is zo onlogisch.![]()
Wat is de kans dat ik na de 1e bestelling er nog eentje ga bestellen?
Ik heb ze al gemaild met deze vraag.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:23 schreef Mikani het volgende:
[..]
Kan je bestelling niet annuleren en een nieuwe plaatsen?
Oh jaquote:
Inderdaad. Bovendien heb ik nog steeds moeite om te bepalen bij welke kleur hij zit. Ik denk dat ie goed is dus dat zou betekenen dat hij bij wit (=goed) moet horen. In het boek denkt iedereen echter dat hij nu een Death Eater is en dan zou die juist bij zwart moeten zitten.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja
Ja, je hebt wel gelijk. Hij kan niet makkelijk opgeofferd worden.
Misschien is hij wel de schaakklokquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:56 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien heb ik nog steeds moeite om te bepalen bij welke kleur hij zit. Ik denk dat ie goed is dus dat zou betekenen dat hij bij wit (=goed) moeten horen. In het boek denkt iedereen echter dat hij nu een Death Eater is en dan zou die juist bij zwart moeten zitten.
Het bord zelf.quote:
Ik heb de mijne al een tijdje terug bij bol.com besteld, maar ik heb niets gekregen. Geen mail of iets dergelijks.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:14 schreef Juzme het volgende:
Heee mensen! Ik had ook DH besteld en kreeg toen de coupon... Bestelling geannuleerd, dat kan namelijk prima omdat het boek nog niet eens uit is! En toen nog een keer besteld mét de coupon.. Gewoon allemaal doen dus!
Hoe annuleer je dat dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:53 schreef Etcetera het volgende:
toch maar geprobeerd, ik annuleer 't morgen wel weer ofzo
hoe lang duurt het voor je die code krijgt?
Snape was nog best leuk zo in zijn spijkerbroekquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:00 schreef bladibladibla het volgende:
Ik weet niet waar ik harder om moest lachen:
Snape in spijkerbroek
of
Yolanthe Cabau van Kasbergen als Death Eater
(En ik dacht dat ik vage dromen had)
als je bovenin (rechtsboven) naar 'bestelstatus' gaat, zie je een lijstje met bestellingen. klik op die van HP (ff datum bekijken, is ws de bovenste) en dan krijg je een overzichtje van wat de bestelling is en je kunt er op annuleren klikkenquote:
Het is me geluktquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:34 schreef Etcetera het volgende:
[..]
als je bovenin (rechtsboven) naar 'bestelstatus' gaat, zie je een lijstje met bestellingen. klik op die van HP (ff datum bekijken, is ws de bovenste) en dan krijg je een overzichtje van wat de bestelling is en je kunt er op annuleren klikken
en ik heb nog steeds geen mail met een gratis verzenden code
LOL!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:03 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik weet hoe deel 7 aflooptIk heb het gedroomd vannacht
Ik was Harry Potter en het moment van de eindstrijd was daar... Er werd een gigantisch feest gegeven in een groot skeletvormig gebouw waar zo'n beetje de hele wizardwereld aanwezig was. Ik wist dat die dag de einconfrontatie zou komen en dat het niet lang meer zou duren.... Ik was strontzenuwachtig. Ik zat naast Dumbledore aan een lange tafel waar iedereen zat te eten en kletsen en ineens knijpt Dumbledore in mijn hand: er lag een rood oog buiten, Voldemort was de omgeving aan het bekijken. Even later verscheen hij in zijn ware gedaante en er brak paniek uit. Iedereen rende weg en ik was mijn toverstaf kwijt. Ik rende buitenom, waar Sneep zat (in een spijkerbroek). Sneep had mijn staf en gaf hem terug, met een knipoog, ook al lachte hij niet. Het gebouw was leeg en Voldemort en ik begonnen rondjes te lopen rond een grote tafel. Het is tijd om 6 vriendne uit te nodigen, zei hij. Dus ik haalde Neville, Luna, Ron, Hermoine en nog wat naar binnen en Voldemort kwam aanzetten met zijn nieuwe death eathers; yolanthe cabeau van kasbergen en yasmine sendar zaten er ook bij. Toen gingen we eerst gumnastiek doen om onze spieren los te maken en ik bakte er niks van.
Gelukkig ging toen de wekkerWat een droom zeg, en wat akelig dat hij zooo echt leek!
Zulke dingen liggen altijd net op de grens, maar als de auteur geen aanklacht indient dan is er niets aan het handje.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:14 schreef poon het volgende:
Barry Trotter lijkt me briljant. Die teks als inleiding ook. Mag dat eigenlijk zomaar?
En zou ie door de brievenbus passen? Anders kan ik hem alsnog een paar dagen later afhalen bij het postkantoor.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef poon het volgende:
Zou dat bol.com betrouwbaar zijn qua afleverdatum? Ik wil het boek dan wel dezelfde dag hebben!
De vorige twee delen kwamen met pakketpost.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:43 schreef Smirnov het volgende:
[..]
En zou ie door de brievenbus passen? Anders kan ik hem alsnog een paar dagen later afhalen bij het postkantoor.
Ik wil 'm ook nog steeds herlezen om straks nog meer van de film te genietenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:56 schreef Etcetera het volgende:![]()
ik zit midden in deel 5, die is nu veel leuker dan de vorige keer dat ik 'm laszit erg veel goede humor in
Het lijkt me heerlijk om op die manier lekker in de film te duiken maar dat lukt me gewoon niet als ik mezelf ondertussen steeds allerlei zit af te vragen over het boek..ik kan dat niet uitschakelen.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:14 schreef wonderer het volgende:
Ik lees deel vijf juist expres niet om meer van de film te genieten... anders ga ik vergelijken en klopt het uiteindelijk toch niet met het boek. Heb de afgelopen drie films ook lekker als film bekeken en niet als verfilming. Van anderen hoorde ik van "ja, dit klopt niet en dat hebben ze geknipt" enzo... maar daar had ik geen last van.
Ik heb het wel door als ze iets hebben weggelaten, maar ik stoor me d'r niet aan. Ik erger me meer aan personages die niet goed worden gespeeld.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:14 schreef wonderer het volgende:
Ik lees deel vijf juist expres niet om meer van de film te genieten... anders ga ik vergelijken en klopt het uiteindelijk toch niet met het boek. Heb de afgelopen drie films ook lekker als film bekeken en niet als verfilming. Van anderen hoorde ik van "ja, dit klopt niet en dat hebben ze geknipt" enzo... maar daar had ik geen last van.
Van mij mogen de films best wat langer duren. Lord of the Rings - Return of the King duurde ook 3.5 uur en daar verveelde ik me geen seconde. Ik zeg niet dat Harry Potter zo lang moet duren, maar een stukje langer mag van mij wel.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het heeft natuurlijk allebei wat. De boeken hebben het volledige verhaal, en in de films komen de fantasievolle scenes echt prachtig tot leven.
En nu net ook goblet of fire gekeken op film3, je ziet dan echt dat ze veel schrappen omdat de film anders echt véél te lang wordt.
Ik heb precies het zelfde. Ik had wel verwacht dat ik minimaal een mail zou krijgen of iets dergelijks maar ik heb nog helemaal niks. Komt dat omdat het boek nog niet uit is?quote:[..]
Ik heb de mijne al een tijdje terug bij bol.com besteld, maar ik heb niets gekregen. Geen mail of iets dergelijks.
Elke keer dat je het vraagt duurt het 5 minuten langerquote:Op woensdag 6 juni 2007 14:53 schreef Smittend het volgende:
Is het al 21 juli ?
en die deel je niet even met ons?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:27 schreef FranticDJ het volgende:
Ik kreeg net een pdf "leak"/hoax doorgestuurd van iemand..
quote:De toegang tot het bestand is tijdelijk onmogelijk.
en dat heb je van wiequote:Op woensdag 6 juni 2007 19:05 schreef Molluck het volgende:
En ik weet niet wat ik van die pdf moet denken, ik durf niet te zeggen of de stijl aansluit bij de rest van de boeken, het enige wat ik kan vertellen is dat die vermeende scene in Gringotts er wel inzit.
Heb je hem helemaal gelezen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:42 schreef leonieke het volgende:
De PDF die hier al een tijdje geleden de rond heeft gedaan![]()
Ik zal hem straks nog eens voor een tweede maal lezen. Kwestie van de fanfiction ook niet te vegeten
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:56 schreef Molluck het volgende:
[..]
Heb je hem helemaal gelezen?
Als we er van uit kunnen gaan dat het fake is dan mag ik er hier vast wel over praten zonder spoilertags. Ik heb uit de stukjes die ik gelezen heb begrepen dat ie samen met Ginny op pad gaat om de horcruxen te vinden? Ik dacht dat de eenzaamheid juist zo centraal stond in deel 7 en de order of the phoenix duikt opeens ook overal op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit als ik het goed begrepen heb, ik heb echt alleen maar dat hooofdstuk gelezen verder....
[ Bericht 11% gewijzigd door zoeperzazke op 06-06-2007 20:22:15 ]I had a signature once. It was awful.
Du'uh heb ik hem helemaal gelezen. Ik heb zelfs geweendquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:56 schreef Molluck het volgende:
[..]
Als we er van uit kunnen gaan dat het fake is dan mag ik er hier vast wel over praten zonder spoilertags. Ik heb uit de stukjes die ik gelezen heb begrepen dat ie samen met Ginny op pad gaat om de horcruxen te vinden? Ik dacht dat de eenzaamheid juist zo centraal stond in deel 7 en de order of the phoenix duikt opeens ook overal op...
Hij vertrekt de eerste keer zonder iemand te verwittigen (terug naar het huis van zijn ouders), komt daar in contact met wormtail en wordt 'gered' door (ik dacht) lupin.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:56 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ookquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:33 schreef poon het volgende:
Zal ik de fanfiction wel of niet lezen? Ik ben bang dat als ik hem wel lees dat het echte verhaal dan minder leuk is. Niet omdat hij tegen kan vallen ofzo, maar omdat je het door elkaar gaat halen ofzo ik weet het niet. Maar als ik de ff erna ga lezen dan lijkt dat ook weer zo on... on eh onnozel. Je hebt immers het echt/goede/beste verhaal al gelezen.
Ik heb hem ook al 1x helemaal gelezen en daarna nog een paar keer de leuke stukjes, waaronder de eindbattle en de hele nasleep. Vind "happily ever after"-eindes wel leukquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Du'uh heb ik hem helemaal gelezen. Ik heb zelfs geweend![]()
En ik was sowieso van plan om hem nog eens terug te lezen aangezien ik de andere 6 boeken voor de achthonderddertigste keer uit heb
Zie de OPquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef Patch het volgende:
Wanneer komt de volwassen-editie (zwarte hardcover) nu uit?
En is de omslag al bekend?
Ja ik krijg dat dus echt níét meer uit mijn kop....quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:47 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Zie de OP
Zoeperzazke: geweldige usericon heb je
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ja ik krijg dat dus echt níét meer uit mijn kop....
Ron
Ron
Ron
Ron Weasley!
Snape
Snape
Severus Snape....![]()
(voor de onwetenden.... http://www.youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4 )
Die is idd zaligquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon dezelfde?quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=_Hk6qyeYjIY&mode=related&search=
Ze zijn allemaal leuk trouwens. Die blote DumbledoreNaked Time!
Dumbledore!quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ja ik krijg dat dus echt níét meer uit mijn kop....
Ron
Ron
Ron
Ron Weasley!
Snape
Snape
Severus Snape....![]()
Harry! Snape! Harry! Snape! Harry! Snape! Harry! Snape! Harry! Snape!quote:
idd geniaal... I'm so taking the day off...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:34 schreef bladibladibla het volgende:
Deze is ook geweldig, een live performance
"No more Mr Nice Snape"
"They bothered me, I bothered back. it was self-defence!"
Idd grappig alleen jammer dat geschreeuw van het publiek. Kunnen ze niet gwn hun bek mond dicht houden?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:40 schreef IedeK. het volgende:
http://www.mugglenet.com/gallery/displayimage.php?album=2097&pos=0
Deluxe US 'Deathly Hallows' cover art!
Wow!
Tja daar zijn het comments voor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:44 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Idd grappig alleen jammer dat geschreeuw van het publiek. Kunnen ze niet gwn hun bek mond dicht houden?
Wtfquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:34 schreef bladibladibla het volgende:
Deze is ook geweldig, een live performance
"No more Mr Nice Snape"
"They bothered me, I bothered back. it was self-defence!"
Gaaf!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:40 schreef IedeK. het volgende:
http://www.mugglenet.com/gallery/displayimage.php?album=2097&pos=0
Deluxe US 'Deathly Hallows' cover art!
Wow!
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:07 schreef IedeK. het volgende:
Het boek gaat dan niet om Harry/Hermione/Ron, maar om:
Buckbeak Norbert en Dobby
"The Hippogrif, The Dragon an The House-elf fight back!"
Ik weet het echt niet meer. Het is dus ook een vraag en geen "dat kan nooit!" in vraagvormquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Norbert in boek 1 groeide ook als kool toch?
Ik vind dat Pig er ook bij hoort. Pig is cool!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:07 schreef IedeK. het volgende:
Het boek gaat dan niet om Harry/Hermione/Ron, maar om:
Buckbeak Norbert en Dobby
"The Hippogrif, The Dragon an The House-elf fight back!"
Jij weet meer he van de afloop van boek zeven... als je al dezelfde namen gebruikte vroeger.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:07 schreef bladibladibla het volgende:
Koe, afkorting van Koekeroekus
Zo noemde ik mijn broertje vroeger regelmatig...
Ik heb het momenteel erg druk dus dan vliegt de tijd voorbij. Als mijn tentamens en hertentamens voorbij zijn, komt het boek net uit. Perfecte timing dus!quote:Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef leonieke het volgende:
* leonieke is trouwens nog eens de fanfiction aan het lezen
Het duurt gewoon te lang vooraleer het laatste boek er is en anderzijds kan het niet lang genoeg durentweestrijd
Nou ja, met vroeger bedoel ik de periode nadat de Nederlandse vertaling van Goblet of Fire in Nederland uitkwam. Dat was in 2001, toen was ik nog 15 en dat noem ik vroegerquote:Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef leonieke het volgende:
Jij weet meer he van de afloop van boek zeven... als je al dezelfde namen gebruikte vroeger.
Zeg weet je al of er toevallig toch nog een boekhandel in de buurt opengaat? Ik zag dat de Standaard Boekhandel in sommige plaatsen open zouden gaan?quote:Op zondag 10 juni 2007 12:08 schreef leonieke het volgende:
* leonieke is trouwens nog eens de fanfiction aan het lezen
Het duurt gewoon te lang vooraleer het laatste boek er is en anderzijds kan het niet lang genoeg durentweestrijd
Ik heb het nagevraagd in de winkels waar ik naartoe kan gaan (ik heb geen zin om er heel veel km's voor te rijden namelijk) en de winkels in mijn buurt (west-vlaanderen) zijn niet open. Pas terug open op maandagmorgen.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Zeg weet je al of er toevallig toch nog een boekhandel in de buurt opengaat? Ik zag dat de Standaard Boekhandel in sommige plaatsen open zouden gaan?
Nee, gewoon in Nederland (wel aan de grens, maar dat maakt niet zoveel uit natuurlijk), maar je leest zo nu en dan eens wat.quote:Op zondag 10 juni 2007 14:04 schreef leonieke het volgende:
Woon jij ook in België? Waar ergens dan?
Je bent niet de eerste die dat bedenkt hoor.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had gisteren tijdens het lezen van boek 5 echt een knoepert van een brainwave (ok, het zou heel goed kunnen dat jullie dit ook al bedacht hebben, maar toch..).
Ik was bij het stuk waarin Harry droomt dat hij als slang Arthur Weasley aanvalt. Hij gaat naar Dumbledore en die stuurt een aantal oud-Headmasters uit de schilderijen in zijn kamer naar hun andere schilderijen om alarm te slaan enzo.
Nu bedacht ik, dat nu DD ook dood is, hij op deze manier ook kan helpen! Alle oud-Headmasters worden blijkbaar vereeuwigt in een schilderij en zijn verplicht de huidige Headmaster te helpen. Als Harry in het laatste boek nou eens een schilderijtje op zakformaat bij zich gaat dragen, heeft hij DD altijd bij zich.
En omdat DD ook Chief Warlock of the Wizengamot was, zal hij vast ook vereeuwigd zijn op een of meerdere schilderijen op het Ministry, dus kan hij daar ook spieken.
Ik denk dat er ook nog veel dingen rondom Dumbledore's office gaat gebeuren. Misschien met sommige spullen die er staan? want lees altijd dat er heeeeeel veel spul staat enzo. (wil meestal ook graag uitleg over die spulletjes.. gewoon leuke bij informatie maargoed..)quote:Op zondag 10 juni 2007 14:15 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je bent niet de eerste die dat bedenkt hoor.
Ik denk dat ook wel het schilderij in Dumbledore's office nog een belangrijke rol gaat spelen. Je weet alleen niet hoe zo'n schilderij wordt gemaakt en hoeveel dat schilderij dan weet...
Een schilderij op zakformaat lijkt me niet echt dat dat er gaat komen.
Het is ook de veer van Felixquote:Op zondag 10 juni 2007 19:29 schreef Silaz het volgende:
Nu ik toch net Harry Potter 1 maar weer ff aan het lezen ben.. (dit keer in engels.. ff voorbereiden op de engelse deel 7) valt het me dus op adt voldermort en Harry zelfde phoenix veer in hun wand hebben , we know that. mmmmaaaar kan het niet zijn dat die veer van die Phoenix van DD is? (kan ff niet op naam komen..)
Dat staat ook in de boeken. OOTP als ik me niet vergis.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:29 schreef Silaz het volgende:
Nu ik toch net Harry Potter 1 maar weer ff aan het lezen ben.. (dit keer in engels.. ff voorbereiden op de engelse deel 7) valt het me dus op adt voldermort en Harry zelfde phoenix veer in hun wand hebben , we know that. mmmmaaaar kan het niet zijn dat die veer van die Phoenix van DD is? (kan ff niet op naam komen..)
Ik weet niet zeker of het al in boek 4 aan bod komt (zou logisch zijn, als hij het speciale effect van dezelfde kern uitlegtquote:Op zondag 10 juni 2007 19:31 schreef Etcetera het volgende:
ja dat is bekendFelix heeft de 2 veren gegeven aan de 2 toverstaffen van Harry en Voldemort
dat vertelt Dumbledore volgens mij in deel 4
ik geloof wel in deel 4 maar ben niet 100% zekerquote:Op zondag 10 juni 2007 19:32 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of het al in boek 4 aan bod komt (zou logisch zijn, als hij het speciale effect van dezelfde kern uitlegt![]()
Ik zoek het anders eens op
HP4: HP and the goblet of fire (voorlaatste hoofdstuk waarin Harry uitlegt wat hij allemaal heeft meegemaakt op het kerkhof)quote:"The Reverse Spell effect?" said Sirius sharply.
"Exactly," said Dumbledore. "Harry's wand and Voldemorts wand share cores.
Each of them contains a feather from the tail of the same phoenix. This phoenix, in
fact," he added, and he pointed at the scarlet-and-gold bird, perching peacefully on
Harry's knee.
"My wand's feather came from Fawkes?" Harry said, amazed.
"Yes," said Dumbledore. "Mr. Ollivander wrote to tell me you had bought the
second wand, the moment you left his shop four years ago."
Dat is het idd niet. Betreffende posts dus maar even verwijdertquote:Op zondag 10 juni 2007 21:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik vraag me af of dit is toegestaan op FOK! i.v.m. auteursrechten.
De Order en het werk lijken me twee hele verschillende dingen.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:21 schreef Artianos het volgende:
Ik las gisteren even in deel 5 en kreeg en realiseerde me iets waar ik tot nogtoe overheen gelezen had. Ik schrijf het maar even in het NL omdat ik het engelse boek niet bij de hand heb.
OOTP:
Wie heeft ons gehoord? vroeg Harry.
'Levenius', en toen ze hem verbaasd aankeken lachte hij.
'Hij was de heks mt de sluier'
'Was dat Levenius?'zij Harry verbijsterd. 'Wat deed hij in de Zwijskop?'
'Wat dacht je?' Ze Sirius ongeduldig. 'Jou in de gaten houden natuurlijk'.
'Wordt ik nog steeds gevolgd?' zei Harry boos.
'Klopt' zei Sirius. 'En dat is maar goed ook als je in je eerste vrije weekend meteeb al een illegale verdedigingsgroep opricht.'
'Waarom zei Lor niet wie hij was?' vroeg Ron teleurgesteld. 'We hadden het leuk gevonden om hem te zien.'
'Hij mag al twintig jaar niet meer in de Zwijnskop komen' zei Sirius 'en die barman vergeet nooit iets.'
Dat kun je toch op zijn minst vreemd noemen, gezien het feit dat de barman, hoogst waarschijnlijk de broer van Perkamentus, ook een OOTP lid is.
Door de beschrijving van de barman, het feit dat hij Harry vaag bekend voorkomt en dat hij naar geiten ruikt.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:41 schreef zoeperzazke het volgende:
He, is de barman de broer van perkamentus? waar komt die theorie vandaan??
Dat heb ik dan helemaal gemist zeg... Zo zie je maar hoeveel details er in zo'n boek staanquote:Op maandag 11 juni 2007 11:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Door de beschrijving van de barman, het feit dat hij Harry vaag bekend voorkomt en dat hij naar geiten ruikt.![]()
levenius Lorrebos, is een vertaling van eh... dat ga ik even voor je opzoekenquote:
Voor de beeldvorming? Dat verzin ik bij de boeken liever zelf.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ga deze foto's toch ook maar even hier posten van de nieuwe film (deel 5), omdat ik ze erg bijzonder vind... Ook voor de beeldvorming... Waarom heeft James ook zo'n flutkapsel??? Afijn, dit poste ik net in het order of the phoenix-topic:
Hier staan 120 nieuwe foto's. Zitten erg gave tussen!
http://www.oclumencia.com.br/galeria/thumbnails.php?album=194
Deze vond ik het meest bijzonder:
jonge Sneep
[img=578xnull]http://www.oclumencia.com.br/galeria/albums/agenda2007-2008/normal_91.jpg[/img]
Jonge James en Lily
[img=578xnull]http://www.oclumencia.com.br/galeria/albums/agenda2007-2008/normal_112.jpg[/img]
James
[img=578xnull]http://www.oclumencia.com.br/galeria/albums/agenda2007-2008/normal_103.jpg[/img]
Peter Pippeling:
[img=578xnull]http://www.oclumencia.com.br/galeria/albums/agenda2007-2008/normal_72.jpg[/img]
Sirius, James en Peter:
[img=578xnull]http://www.oclumencia.com.br/galeria/albums/agenda2007-2008/normal_76.jpg[/img]
Missie geslaagd dan.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:25 schreef wonderer het volgende:
James lijkt op een jonge Balkenende...
Ik moest denken aan die gozer die nu Hannibal Lecter speelt. Uliel of zoquote:Op maandag 11 juni 2007 18:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Snape's gezicht in die eerste heeft ergens iets van Marilyn Manson weg.
Wist ik dus echt nietquote:Op maandag 11 juni 2007 04:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is het idd niet. Betreffende posts dus maar even verwijdert
Ik mag hopen dat deze tekst niet rechtstreeks uit het boek komt.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:21 schreef Artianos het volgende:
Ik las gisteren even in deel 5 en kreeg en realiseerde me iets waar ik tot nogtoe overheen gelezen had. Ik schrijf het maar even in het NL omdat ik het engelse boek niet bij de hand heb.
OOTP:
Wie heeft ons gehoord? vroeg Harry.
'Levenius', en toen ze hem verbaasd aankeken lachte hij.
'Hij was de heks mt de sluier'
'Was dat Levenius?'zij Harry verbijsterd. 'Wat deed hij in de Zwijskop?'
'Wat dacht je?' Ze Sirius ongeduldig. 'Jou in de gaten houden natuurlijk'.
'Wordt ik nog steeds gevolgd?' zei Harry boos.
'Klopt' zei Sirius. 'En dat is maar goed ook als je in je eerste vrije weekend meteeb al een illegale verdedigingsgroep opricht.'
'Waarom zei Lor niet wie hij was?' vroeg Ron teleurgesteld. 'We hadden het leuk gevonden om hem te zien.'
'Hij mag al twintig jaar niet meer in de Zwijnskop komen' zei Sirius 'en die barman vergeet nooit iets.'
Oeh Oeh wordt maar bang zometeen gaat JK Rowling FOK! nog aanklagenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:12 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat deze tekst niet rechtstreeks uit het boek komt.![]()
Ik denk dat hij vanwege de spel- en typefouten bedoelt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:34 schreef Wouser het volgende:
[..]
Oeh Oeh wordt maar bang zometeen gaat JK Rowling FOK! nog aanklagen... Terwijl zowat de helft van alle boeken gewoon allemaal @mugglenet forum staan
bij geposte vragen discussie's etc etc etc
Dat had ik ook al opgemerkt ja. Ik snap het echt niet, dat ze dat zo kunnen doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:16 schreef archgallo het volgende:
Ik zie aan die foto's dat we hoogstwaarschijnlijk niet Snape's onderbroek te zien zullen krijgen.
Ghehe, ik zie JK idd al een boek schrijven met "Harr zij: Ik wordt..."quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:42 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vanwege de spel- en typefouten bedoelt.
Nee, in het boek staat het wel goed.
Nou ja, dat is een soort van ultieme vernedering waaruit de haat en wraak van Snape verklaard kan worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:28 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo enorm belangrijk is Snape's onderbroek nou ook weer niet toch?Liever niet dan wel eigenlijk...
Ze hebben het alle films zo gedaan dus zou apart zijn als ze het nu opeens veranderen. Het lijkt me trouwens echt iets voor een film om Snape eerst op de kop te zetten, broek bewust naar beneden te trekken, zodat we als nog de onderbroek zien. Dit versterkt het hele gedoe en haalt het "subtiele" eruit, wat vaak gebeurt bij films.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat had ik ook al opgemerkt ja. Ik snap het echt niet, dat ze dat zo kunnen doen.
Voor Britse begrippen is dat knapquote:Op woensdag 13 juni 2007 00:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben nu net in boek 5 aan het lezen over Snape's onderbroek. Er wordt elke keer gezegd dat James zo'n knappe jongen was, deze acteur is niet echt knap. Ik bedenk nu ook: als Harry zo op zijn vader lijkt behalve zijn ogen, waarom is Harry dan geen lekker ding?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Nou ja, we zullen het zien. Ik hoop alleen wel dat ze die scene erin hebben gelaten, het is toch best bepalend voor een aantal dingen omtrent Snape...quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:51 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ze hebben het alle films zo gedaan dus zou apart zijn als ze het nu opeens veranderen. Het lijkt me trouwens echt iets voor een film om Snape eerst op de kop te zetten, broek bewust naar beneden te trekken, zodat we als nog de onderbroek zien. Dit versterkt het hele gedoe en haalt het "subtiele" eruit, wat vaak gebeurt bij films.
Omdat Snape een broek onder zijn schoolgewaad aan heeft, wat betekent dat als hij op de kop hangt, je z'n onderbroek niet kan zien, wat wel in het boek gebeurde. Ik denk echter dat ze alsnog zijn broek uittrekken. Kijk maar naar de 3e film, waar Malfoy door een onzichtbare Harry met sneeuwballen wordt bekogeld. In de film haalt Harry veel meer uit dan in het boek. Zal ook wel zo zijn in deze film.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zijn er anders foto's van acteurs die Wormtail, Moony, Padfoot en Prongs spelen in hun Hogwartstijd als het niet gaat om de pensieveherinnering van Snape en zijn onderbroek? Waarom zouden we die onderbroek niet te zien krijgen?
Aha, dat had ik nog even niet door. Die broek, leiden jullie dat af van bovenstaande foto of ook van andere? Op die foto boven zou het namelijk wel kunnen dat zijn robe toevallig zo valt dat het er uit ziet als een broek. Maar we zien het volgende maand wel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:08 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Omdat Snape een broek onder zijn schoolgewaad aan heeft, wat betekent dat als hij op de kop hangt, je z'n onderbroek niet kan zien, wat wel in het boek gebeurde. Ik denk echter dat ze alsnog zijn broek uittrekken. Kijk maar naar de 3e film, waar Malfoy door een onzichtbare Harry met sneeuwballen wordt bekogeld. In de film haalt Harry veel meer uit dan in het boek. Zal ook wel zo zijn in deze film.
Edit: Maar ipv Harry is het James die de streken uitvoert. Hoezo, vader en zoon
Er is nog een foto van Sneep waarop 100% duidelijk is dat hij een broek draagt. Misschien transfigureren ze die broek wel in zo'n cliche boxer met rode hartjes, kan ook nog...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Aha, dat had ik nog even niet door. Die broek, leiden jullie dat af van bovenstaande foto of ook van andere? Op die foto boven zou het namelijk wel kunnen dat zijn robe toevallig zo valt dat het er uit ziet als een broek. Maar we zien het volgende maand wel.
Dit topic?quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Kijk niet in dat Harry Potter fans topic in onzin, volgens mij is het een serieuze spoiler!
Zou het echt zijn, met al die strenge security enzo?quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:11 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik vervloek je!![]()
Sectum sempra!
Crucio! CRUCIO!![]()
![]()
Ik denk het niet. Maar je weet maar nooit. Het zou kunnen dat iemand een foto met een telefoon heeft gemaakt ofzo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:13 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Zou het echt zijn, met al die strenge security enzo?![]()
En trouwens, Remules wordt daar als Rimulus ofzo gespelt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Maar je weet maar nooit. Het zou kunnen dat iemand een foto met een telefoon heeft gemaakt ofzo.
Wie is Remules dan? De enige speculatie die ik gehoord heb is dat RAB Regulus zou zijn...quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:18 schreef IedeK. het volgende:
[..]
En trouwens, Remules wordt daar als Rimulus ofzo gespelt.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:24 schreef Molluck het volgende:
[..]
Wie is Remules dan? De enige speculatie die ik gehoord heb is dat RAB Regulus zou zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er een nieuwe? Ik heb alleen de 2e gemaakt maar ik ben volgens mij mijn code kwijt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Heeft iedereen de derde WOMBAT test op jkrowling.com al gemaakt.![]()
![]()
Je hoeft niet per se je oude code te gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:33 schreef archgallo het volgende:
[..]
Is er een nieuwe? Ik heb alleen de 2e gemaakt maar ik ben volgens mij mijn code kwijt.
Wat is het en hoe kom ik aan zo'n code?quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Heeft iedereen de derde WOMBAT test op jkrowling.com al gemaakt?![]()
![]()
WOMBAT part 3 now up!quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat is het en hoe kom ik aan zo'n code?
Zul je wel moeten gokken, maar ik denk dat veel vragen terug komen in het boek.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
WOMBAT part 3 now up!
De geheime deur openmaken met die vlieg op het raam, met die figuurtje dat teken wat ook op de zijkant van DH staat maken, en dan die Wombat maken maar. Code krijg je op het eind vanzelf (wel code even opslaan, daarmee kun je later je uitslag bekijken).
De vorige twee waren best makkelijk, deze was best moeilijk.Is dat van die geschiedenisvragen allemaal in de boeken terug te vinden?
O.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:04 schreef alwaysthebest het volgende:
Mja, het duurt een paar dagen voordat je je uitslag kunt opvragen.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:32 schreef IedeK. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a signature once. It was awful.
JKR heeft volgens mij zelf gezegd dat dit het laatste deel is. Wel komt er misschien nog een encyclopedie.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:46 schreef Mainport het volgende:
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat het zevende deel misschien niet het laatste deel is? Er bestaat uiteraard altijd de mogelijkheid dat Harry door allerlei omstandigheden doubleert.
Is fakequote:Op woensdag 13 juni 2007 14:10 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Dit topic?
Harry Potter fans, hier melden!
Dat die pagina fake is, wil niet zeggen dat alle gebeurtenissen ook fake zijn...quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:19 schreef leonieke het volgende:
Dus Snape gaat zich niet opofferenGing nochtans een goeie zet geweest zijn
Het ultieme bewijs van zijn goedheid
Dat is leuk, maar dan komt de Simpsons film uit. Ben het met je eens dat dat uitermate interessant is, maar daar is dit draadje niet voor.quote:
Ik heb gezocht, maar ik kan alleen count downs vinden voor op je MySpace enzo. Ik wil er ook een op mn desktop! Heb je een linkje?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 19:34 schreef Silaz het volgende:
Download gewoon zo'n countdown van Mugglenet. heb ik ook. Is echt dik lol. echt zo'n timertje op je bureaublad
http://www.mugglenet.comquote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb gezocht, maar ik kan alleen count downs vinden voor op je MySpace enzo. Ik wil er ook een op mn desktop! Heb je een linkje?
Tof!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:46 schreef IedeK. het volgende:
[..]
http://www.mugglenet.com
Bovenin: Add to your desktop.
Doet niet eens bij mij krijg steeds zo'n xml file te zien...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:46 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Nee, er wordt 'relikwieën' of iets dergelijks mee bedoeld.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:01 schreef Molluck het volgende:
Freaks
Zijn er eigenlijk al speculaties wie die Deathly Hallows nou moeten zijn? Hallows=heiligen?
Interessant idee. Alleen ik weet niet hoe de Hersenpan precies werkt, maar misschien zaten er nog wel meer herinneringen in en dat Harry toevallig in die ene 'pestherinnering' terechtkwam.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:29 schreef Mainport het volgende:
Ik ben nu deel vijf aan het herlezen, waarbij mij iets opvalt aan het occlumentie-gedeelte. De herinneringen die Harry niet mag ontdekken doet Snape in een hersenpan, maar als Harry in de hersenpan kijkt ziet-ie alleen beschamelijke taferelen uit Snapes jeugd. Géén samenzweringen met Voldemort of andere aanwijzingen dat Snape aan de verkeerde kant staat. Heel curieus.
werkt niet bij Applequote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:46 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |