quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:37 schreef Lod het volgende:
Maar eigenlijk is dit gewoon een ordinarie tvp.
Waar staat die precies?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben nu eindelijk toegekomen aan die fanfictie van eerder in deze reeks topics. Best leuk om te lezen allemaal, al ben ik nu pas op pagina 163. Ik werd wel gek van het gezever over Ginny. En het seksueel getinte. Ginny die het al drie keer over shagging heeft, Harry met een tent... Ik denk dat dat niet in het echte boek aan bod gaat komen.
Maar het verhaal tot nu toe algemeen hoe dat verloopt staat me wel aan.
Schaken......daar heb ik geen kaas van gegeten, maar 't klinkt allemaal wel passend.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:19 schreef wonderer het volgende:
We hadden het over de schaak-analogie. Hier verder!
Ik denk dat Snape een iets te belangrijke rol speelt aan beide kanten om een pion te zijn. Ik vind Fawks wel een pion, die aan de overkant komt om de koningin (Dumbledore) terug te halen. En met terughalen bedoel ik communicatie tussen Harry en Dumbledore.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:16 schreef wonderer het volgende:
Snape kan ook een pion zijn... die helemaal bij het einde komt en dan veranderd wordt in een beter stuk.
Toch?
Ik heb die niet geschreven in elk geval.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:31 schreef bladibladibla het volgende:
De schaakanalogie heb ik al eens eerder ergens gelezen en dat lijkt me echt iets voor Rowling. Zeker omdat wizard chess zo prominent aanwezig is in het eerste boek.
Ik hoop ook dat Ron een glansrol krijgt in het laatste boek: hij is toch wel de tacticus van het trio. Soms heb ik het idee dat hij een beetje de schlemiel van het groepje is.
Deze editorial van Mugglenet geeft weer hoe de moord op Dumbledore in het kader van een schaakspel gezien kan worden:
Bishop to Queen's Rook Seven
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 07:37 schreef Lod het volgende:
Misschien dat de analogie niet over schaken gaat maar over dammen. Dat als Harry zometeen de andere kant van het bord bereikt dat dan Dumbledore weer in het spel komt met Harry op zijn schouders.
quote:
Dat is inderdaad wel een goede vraag!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisteren heb ik dus de confrontatie op de begraafplaats gelezen en ik vraag me eigenlijk af hoe Voldemort het voor elkaar heeft gekregen om zijn wand terug te krijgen. Als hij tot weinig meer dan niets verschrompelde toen hij James en Lily vermoordde, hoe kan hij dan nog steeds het broertje van harry's wand in bezit hebben?
Ik heb daar ook vaak over nagedacht maar nog niet bewust genoeg om het in dit topic te posten... Tis inderdaad wel een goede vraag, ik vind het ook raar dat die toverstaf nog steeds bij Voldemort is.....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een goede vraag!
Zou er niet een Dooddoener zijn toverstok in bewaring hebben gehad? Maar wie dan? En waarom wordt daar niets over gezegd?
En heeft het iets te maken met de verdwijning van Olivander?
Een mysterie!
Er stond direct na het verschijnen van de kaften een heel verhaal van iemand over dit egyptische symbool.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:37 schreef dmace het volgende:
Iemand hier iets opgevangen over het symbool op de rug van de kinderversie? Daar gaan heel wat geruchten over de ronde.
Het ding staat bovenaan. het is een doorgesneden cirkel in een driehoek.
iets met Runen? Hermoine heeft Oude Runen als examenvak.
Dat het egyptisch is, wordt ook betwist op andere fori.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Er stond direct na het verschijnen van de kaften een heel verhaal van iemand over dit egyptische symbool.
Ron was geen toren.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:42 schreef archgallo het volgende:
Dumbledore en Ron waren toch allebei een toren, en daarom was Dumbledore Ron!!!
Zoiets stond in ieder geval een paar jaar geleden op internet, helaas is de theorie al door JKR ontkracht.
quote:In the Ancient Egyptian measurement system, the Eye Of Horus defined an Old Kingdom rounded off notation that continued in use in the Middle Kingdom, with each part of the eye representing a different fraction. The definition of one(1) was 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + 1/64 , written as a 6-term rounded off number. It dropped the remainder
# 1/64. The metaphorical side of this information linked all six fractions, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32, and 1/64 to separate parts of the eye, as noted by:
# 1/2 was represented by smell, symbolized by the right side of the eye in a form of the nose. The pyramid text says: "Behold [the fire] rises in Abydos and it comes; I cause it to come, the Eye of Horus. It is set in order upon thy brow, O Osiris Khenti-Amenti; it is set in the shrine and rises on thy brow."
# 1/4 was represented by sight or the sensation of light, symbolized by the pupil. The pyramid text says: "Perfect is the Eye of Horus. I have delivered the Eye of Horus, the shining one, the ornament of the Eye of Ra, the Father of the Gods."
# 1/8 was represented by thought, symbolized by the eyebrow. The pyramid text says: "...the Eye of Horus hath made me holy...I will hide myself among you, O ye stars which are imperishable. My brow is the brow of Ra."
# 1/16 was represented by hearing, symbolized by the left side of the eye in the form of an arrow pointing towards the ear. The pyramid text says: "That which has been shut fast/dead hath been opened by the command of the Eye of Horus, which hath delivered me. Established are the beauties on the forehead of Ra."
# 1/32 was represented by taste, by the sprouting of wheat or grain from the planted stalk, symbolized by a curved tail. The pyramid text says: "Come, the Eye of Horus hath delivered for me my soul, my ornaments are established on the brow of Ra. Light is on the faces of those who are in the members of Osiris."
# 1/64 was represented by touch, symbolized by a leg touching the ground, or what can also be thought of as a strong plant growing into the surface of the earth. The pyramid text says: "I shall see the Gods and the Eye of Horus burning with fire before my eyes!"
Nee idd, Ron is paard dat weet toch iedereen?quote:
Maar Rowling heeft wel een fout gemaakt. Ze liet hem 1 naar voren schuiven, maar een paard maakt altijd een L.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:50 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Nee idd, Ron is paard dat weet toch iedereen?
Wnnr liet ze hem 1 naar voren schuiven? In de film iig niet. Daar heb ik nog opgelet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Maar Rowling heeft wel een fout gemaakt. Ze liet hem 1 naar voren schuiven, maar een paard maakt altijd een L.
quote:Ron is playing the part of knight, so he can't move just one step. Knights move in an L-pattern of two and three squares. This error is fixed in later editions of the books. It now reads:
Dat klopt dus inderdaad niet, maar is inmiddels vervangenquote:"I make my move and she'll take me-- that leaves you free to checkmate the king, Harry!"
quote:"That's chess!" snapped Ron. "You've got to make some sacrifices! I take
one step forward and she'll take me -- that leaves you free to checkmate
the king, Harry!"
Hmm, je hebt gelijk, was me nooit opgevallen. Ik neem echter aan dat dat de laatste stap van de L was. Ik had de boeken trouwens niet op m'n kamer dus wat doe je dan als je iets wilt opzoeken? Precies, audiobooks downloaden en beluisterenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
In 't boek schoof ze hem 1 naar voren. Niemand die echter weet of hij de L daarmee voltooit of niet.
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.quote:
Ron is iig paard en sommige vinden dat Dumbledore ook paard is, maar ik vind zelf dat Dumbledore koningin is.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.
Als ik het me goed herinner was dat vooral vanwege fysieke overeenkomsten, haarkleur kon je ageren, het breken van Ron z'n been in PoA en Dumbledore's scar boven z'n linkerknie, beide lang, Dumbledore die op meer dan speaking terms is met de Weasleys, de hele boel.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:01 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nou ja, paard dan, weet ik veel, ik schaak niet. Het punt was in ieder geval dat Ron Dumbledore was omdat ze allebei zogenaamd dezelfde positie in schaken waren.
quote:The board is set, the pieces are moving... The great battle of our time...
Ja dat was het ook inderdaad. Helaas heeft JKR gezegd dat het niet waar was.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:29 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner was dat vooral vanwege fysieke overeenkomsten, haarkleur kon je ageren, het breken van Ron z'n been in PoA en Dumbledore's scar boven z'n linkerknie, beide lang, Dumbledore die op meer dan speaking terms is met de Weasleys, de hele boel.
Ik heb Snape maar bij Black geplaats omdat hij een dubbelspion is en het beter uitkwam als hij bij Black wasquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:42 schreef wonderer het volgende:
Snape een loper van zwart?
En het klopt toch niet, Black heeft de eerste zet gedaan, dat moet dus wit zijn
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:43 schreef archgallo het volgende:
Snape is goed en die weerwolf heet Fenrir.
Hagrid, Moody, Shaklebolt, etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Het trio was zwart, als ik het me goed herinner.
Invullen maar voor de pionnen... Wat dachten jullie van...
Neville
Luna
Tonks
Moody
McGonagall
Ginny
Bill
<OotP member>
Al is dit natuurlijk gefit naar jouw indeling.
"Goed" doet nooit de eerste zet, want aanval=slecht.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:46 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik heb Snape maar bij Black geplaats omdat hij een dubbelspion is en het beter uitkwam als hij bij Black wasEn hoezo heeft Black de eerste zet gedaan? Dumbledore is het oudste dus die heeft vast de 1e zet gedaan
Bovendien heeft Dumbledore Tom Riddle altijd al door gehad dus vanuit dat oogpunt kun je ook zeggen dat Dumbledore (dus wit) de eerste zet heeft gedaan.
[..]
Zie hierbovenIk kwam er later achter dat het idd Fenrir moet zijn, maar het is een plaatje dus lastiger aan te passen en aangezien ik het druk heb doe ik dat later wel
Wat? Zwarts komt stiekum toch terug?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Wit begint, zwart wint? Zullen we van dat laatste maar Zwarts maken dan?
Kan ook door een redacteur gemaakt zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:19 schreef Biancavia het volgende:
Ik denk ook niet dat Rowling het allemaal zo bedacht heeft, want als ze Ron zo'n fout laat maken in het eerste boek zal ze niet zo heel erg goed zijn met het schaakspel.
Paard is 3, eigenlijk, en de loper is officieel ook 3. Het verschil zit hem in het gebruik en de positionele waarde. De enige reden dat een paard 3 is, is dat hij potentieel sterker is dan de loper met de irritante vorkjes. In 't eindspel, echter, is een loper vele malen beter.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:11 schreef poon het volgende:
koningin=9 toren=5 loper=3 paard =2,5 pion=1. Maar in het eindspel (en daar zijn we nu) zijn pionnen soms zoveel waard als een koningin. Verder hoop ik niet dat het een remise wordt (wat bij schaak nog wel eens het geval is).
Volgens mij heeft ze ooit toegegeven dat ze het ook gewoon verkloot had, en dat ze ook niet kon schaken. Maar goed, je zou dan toch wel verwachten dat je zoiets dan wel even uitzoekt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kan ook door een redacteur gemaakt zijn.
Hm. Da's wel een aanwijzing dat het misschien niet klopt dan...quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze ooit toegegeven dat ze het ook gewoon verkloot had, en dat ze ook niet kon schaken. Maar goed, je zou dan toch wel verwachten dat je zoiets dan wel even uitzoekt.![]()
Jaquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jullie ook allemaal een code gekregen voor geen verzendkosten bij HP & DH bij bol.com?
quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jullie ook allemaal een code gekregen voor geen verzendkosten bij HP & DH bij bol.com?
Kun je niet meer annuleren en opnieuw bestellen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:27 schreef Koningin het volgende:
[..]
JaMail kwam om 14.00 uur binnen en ik heb hem om 10.00 uur bij Bol gereserveerd vandaag.
Hadden ze wel wat eerder kunnen zeggen!!
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:27 schreef Koningin het volgende:
JaMail kwam om 14.00 uur binnen en ik heb hem om 10.00 uur bij Bol gereserveerd vandaag.
Hadden ze wel wat eerder kunnen zeggen!!
Zoals ik op de vorige pagina al poste:quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
Hm. Da's wel een aanwijzing dat het misschien niet klopt dan...
quote:Ron is playing the part of knight, so he can't move just one step. Knights move in an L-pattern of two and three squares. This error is fixed in later editions of the books. It now reads:
Het is dus in latere edities aangepast. het zal wel een klein foutje geweest zijn zonder verdere betekenis. Hetzelfde was het geval bij Priori Incantatem: in de eerste versies kwam James voor Lily uit Voldemort's toverstok, terwijl Lily als laatste vermoord is en dus als eerste had moeten komen. Dat is in latere edities ook aangepastquote:"I make my move and she'll take me-- that leaves you free to checkmate the king, Harry!"
Maar niet helemaal. Toen ik het boek opnieuw las, merkte ik dat het moment dat Harry het verhaal vertelt aan DD hij James eerst heeft vermeld en dan pas Lily. En aangezien hij de rest in dezelfde volgorde heeft opgesomd, veronderstel ik dat het om een fout gaat die is blijven staanquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
Het is dus in latere edities aangepast. het zal wel een klein foutje geweest zijn zonder verdere betekenis. Hetzelfde was het geval bij Priori Incantatem: in de eerste versies kwam James voor Lily uit Voldemort's toverstok, terwijl Lily als laatste vermoord is en dus als eerste had moeten komen. Dat is in latere edities ook aangepast
Dat is zo onlogisch.quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.
Ik heb DH niet bij bol.com besteld hoor...quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:08 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Je kreeg de code alleen als je DH bij bol.com besteld had, dus dat had niks uitgemaakt.
Het is gewoon een nieuwe uitlaatklep voor fanatieke HP-fansquote:Op woensdag 30 mei 2007 23:55 schreef Thisbe het volgende:
Ik vind het verhaal over het schaakspel leuk bedacht, maar véél te ver gezocht. Ik denk niet dat het terug zal komen in DH.
In de theorie die ik gisteren wou posten maar met mijn botte kop om 2:30 in de nacht heb gedelete omdat ik de PC afsloot had ik Ginny als de Queen van het geheel staan. There's more than meets the eye to that lady.quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:05 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Het is gewoon een nieuwe uitlaatklep voor fanatieke HP-fansTrouwens, als je het schaakspel bekijkt, is het toch logisch dat nog een paard, loper of toren sneuvelt? Dat zou dan Ron, Hermione of Lupin (?). Ik vind dat in het verhaal ook nog wel logisch. Trouwens, ik bedenk me net dat we Ginny helemaal zijn vergeten te plaatsen. Die doet toch ook zeker wel mee!
Hmmm, ik ben nog steeds van mening dat Dumbledore Queen is en dat Ginny eventueel het andere paard is. Dumbledore was gwn ontzettend machtig en nu ligt het lot in handen van mindere bekwame, oftewel de paarden, lopers en torens. Bovendien vind ik het wel leuk dat de 2 paarden nu 2 Weasleys zijn. Die kunnen rare sprongen maken en zijn totaal onverwachtquote:Op donderdag 31 mei 2007 01:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
In de theorie die ik gisteren wou posten maar met mijn botte kop om 2:30 in de nacht heb gedelete omdat ik de PC afsloot had ik Ginny als de Queen van het geheel staan. There's more than meets the eye to that lady.
Bij deel 5 en 6 in het nederlands en engels is het goed gegaan en had ik het tussen 10 en 11 's ochtends. En ik denk dat voor zo'n boek wat zo belangrijk is en zo bekend bol.com zeker hara goed enaam wil handhaven en er alles aan doet om de boeken ook ditkeer weer op tijd bezorgd te krijgen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef poon het volgende:
Zou dat bol.com betrouwbaar zijn qua afleverdatum? Ik wil het boek dan wel dezelfde dag hebben!
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:31 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik denk dat Snape een iets te belangrijke rol speelt aan beide kanten om een pion te zijn. Ik vind Fawks wel een pion, die aan de overkant komt om de koningin (Dumbledore) terug te halen. En met terughalen bedoel ik communicatie tussen Harry en Dumbledore.
Kan je bestelling niet annuleren en een nieuwe plaatsen?quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:47 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat is zo onlogisch.![]()
Wat is de kans dat ik na de 1e bestelling er nog eentje ga bestellen?
Ik heb ze al gemaild met deze vraag.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:23 schreef Mikani het volgende:
[..]
Kan je bestelling niet annuleren en een nieuwe plaatsen?
Oh jaquote:
Inderdaad. Bovendien heb ik nog steeds moeite om te bepalen bij welke kleur hij zit. Ik denk dat ie goed is dus dat zou betekenen dat hij bij wit (=goed) moet horen. In het boek denkt iedereen echter dat hij nu een Death Eater is en dan zou die juist bij zwart moeten zitten.quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh ja
Ja, je hebt wel gelijk. Hij kan niet makkelijk opgeofferd worden.
Misschien is hij wel de schaakklokquote:Op donderdag 31 mei 2007 18:56 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien heb ik nog steeds moeite om te bepalen bij welke kleur hij zit. Ik denk dat ie goed is dus dat zou betekenen dat hij bij wit (=goed) moeten horen. In het boek denkt iedereen echter dat hij nu een Death Eater is en dan zou die juist bij zwart moeten zitten.
Het bord zelf.quote:
Ik heb de mijne al een tijdje terug bij bol.com besteld, maar ik heb niets gekregen. Geen mail of iets dergelijks.quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:14 schreef Juzme het volgende:
Heee mensen! Ik had ook DH besteld en kreeg toen de coupon... Bestelling geannuleerd, dat kan namelijk prima omdat het boek nog niet eens uit is! En toen nog een keer besteld mét de coupon.. Gewoon allemaal doen dus!
Hoe annuleer je dat dan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 19:53 schreef Etcetera het volgende:
toch maar geprobeerd, ik annuleer 't morgen wel weer ofzo
hoe lang duurt het voor je die code krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |