quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:13 schreef leonieke het volgende:[..]
Anders luistert hij natuurlijk ook nooit direct naar de wijze raad van ouderen/anderen
![]()
Heeft Harry inderdaad ooit geluisterd?
Even over Snape. Snape heeft dus die Unbreakable Vow gemaakt dat ie de taak moet uitvoeren die Draco uit moet voeren. Ik heb geen idee of Snape ook echt weet wat die taak is, of dat ie een potje zit te liegen. Ik ben geneigd om eerder aan het tweede te denken, to be honest.
quote:
"Snape caught hold of her wrists and removed her clutching hands. Looking down into her tear-stained face, he said slowly, "He intends me to do it in the end, I think. But he is determined that Draco should try first. You see, in the unlikely event that Draco succeeds, I shall be able to remain at Hogwarts a little longer, fulfulling my useful role as spy."
Slowly, niet soothing, maar slowly. Ik denk dat Snape hier, omdat Narcissa de barrières rond haar herinneringen heeft laten zakken vanwege de emotie. (Vergeet niet hoe hij Harry uitkaffert omdat hij met het hart op de tong rondloopt.), en dat daardoor Snape, toch wel een fatsoenlijke Legilimens. (En ik denk nog niet eens zo gek veel slechter dan Voldemort, to be honest.), het plan kon lezen.
Daarna heeft hij Dumbledore dit verteld, die hem vervolgens de post van DADA geeft zodat hij na het jaar gegarandeerd van Hogwarts afgaat, waarna Harry Slughorn over mag halen. Waarom geeft Dumbledore dan DADA aan Snape? Omdat Snape een goede leraar is, hoe je het ook wendt of keert. Harry haalt niet voor niets een E in Potions, en hij leert meer van de Half Blood Prince dan van 5 jaar les van Snape, wat betekent dat Snape gewoon erg goed is in Potions, maar ja, Harry is een beetje blind en gaat met zware tegenzin naar Potions. Dito bij DADA, ik denk dat non-verbal spells heel belangrijk gaan worden, to be honest. Snape is waarschijnlijk het beste gepositioneerd om Harry dingen te leren die voor hem uitmaken qua DADA.
Snape is nu bij Voldemort, en Dumbledore is uit de vergelijking verdwenen. Een theorie die al vaker is genoemd is de schaakspelanalogie. (Interessant detail is dat Ron in de film de opening e4 d5 gebruikt, een opening die naar enorm scherpe varianten leidt. Misschien een teken dat het ook echt een scherp spel is? Then again kan dit een gevalletje te ver doordenken zijn.) En bij schaken moet je, zoals Ron al zegt in het eerste boek, offers maken. Dumbledore is zo'n offer, en misschien is hij wel dat paard waar ze het over hebben. Sirius was een schok, maar meer een schok voor Harry dan voor de rest. De dood van Dumbledore schokt iedereen. Nu kan ik Dumbledore ook wel in de rol van een paard zien.
Zie welke rollen de drie nemen. Harry heeft de loper, die maar de helft van alle velden kan gebruiken, maar schuin kan om overal tussendoor te glippen, net zoals een slang. Hermione wordt een toren, recht-toe-recht-aan, en net zoals de loper, het sterkste in samenwerking met een ander stuk. Een toren alleen is een slechte aanvaller, een tweetal torens is een plaag voor de tegenstander. Ron is een paard, en paarden hebben een groot voordeel maar ook een groot nadeel. Het voordeel is dat ze overal kunnen komen, het nadeel is dat ze beperkte bewegelijkheid hebben. Maar het is niet makkelijk om een paard te vangen, met ontsnappingen die soms op een aftocht lijken, maar eigenlijk tactische omzwervingen zijn. Klinkt dat niet als Dumbledore, die miraculeus ontsnapt aan de Horcrux die hem waarschijnlijk had moeten doden of anderzijds moest uitschakelen, zie de andere twee Horcruxes. (Dagboek / Locket). Dumbledore die ontsnapt aan de Aurors in boek 5, die aan Voldemort ontsnapt aan het einde, terwijl Voldemort boos wordt over dat Dumbledore zo kalm is. En door het vertellen van Snape dat hij dus die Unbreakable Vow heeft gemaakt, is het offer opgezet, waardoor Harry kan ontsnappen omdat Dumbledore de enige kans om zichzelf te verdedigen opgeeft.
Ik denk dat Snape samen met Dumbledore dit allang heeft geplanned, en dat de vraag niet meer óf was, maar wanneer. Wat nu nog overblijft is dit:
Is Snape goed of niet.
Als Snape goed is, hoe de fuck gaat Harry hem dan vergeven of sorts? (Of iig, lang genoeg mee kunnen rondbazuinen om niet hem te Avada Kedavra-en.
Wie is de loper die Hermione slaat nadat het paard eraf is gemikt.
Iemand anders iets toe te voegen / ontkrachten?
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories diedImagination is more important than knowledge.