Ja, dat hou ik mezelf ook voor, waarom zou ik nou een onvoldoende halen als ik toch een 6,8 gemiddeld sta, maar ja, ik blijf toch een stresskip..quote:Op maandag 28 mei 2007 22:45 schreef MaxC het volgende:
Inderdaad nu even rustig aan doen, zet een TV-serie op ofzo en niet meer aan denken.
Morgen helemaal niet meer leren!!!!!!! Dan ga je juist dingen door elkaar halen.
Je staat een 6,8 gemiddeld waarom zou je in godsnaam nu zo'n enorme onvoldoende halen?
Dus gewoon optimistisch zijn, morgen presteer je veel beter dan thuis oefenen
Het klopt inderdaad dat het antwoordmodel fout is, er moet een U komen in plaats van een T. Je krijgt namelijk CUC en GTG op het DNA. Base tabellen gaan altijd over RNA ipv. DNA.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Juzme het volgende:
Nog even mijn vraag:
Vraag 25
[afbeelding]
Je moet dus aangeven welke base anders is op het DNA waardoor er geen proline maar leucine wordt gevormd. Mijn vraag is niet heel belangrijk voor het antwoord, maar ik heb het idee dat het verkeerd is geformuleerd op het antwoordmodel...
Op het antwoord model staat dat er op het DNA T voorkomt in plaats van C op het DNA.
Als er CCC staat op het RNA moet het GGG zijn op het DNA, dacht ik zo. En als het RNA dan CUC is is het DNA GTG, maar er is dan een T ipv een G op het DNA. En volgens mij niet een T ipv een C op het DNA... Ik had dat zo opgeschreven, en vraag mij af of het dan fout wordt gerekend...
Stomme biochemie.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Juzme het volgende:
Nog even mijn vraag:
Vraag 25
[afbeelding]
Je moet dus aangeven welke base anders is op het DNA waardoor er geen proline maar leucine wordt gevormd. Mijn vraag is niet heel belangrijk voor het antwoord, maar ik heb het idee dat het verkeerd is geformuleerd op het antwoordmodel...
Op het antwoord model staat dat er op het DNA T voorkomt in plaats van C op het DNA.
Als er CCC staat op het RNA moet het GGG zijn op het DNA, dacht ik zo. En als het RNA dan CUC is is het DNA GTG, maar er is dan een T ipv een G op het DNA. En volgens mij niet een T ipv een C op het DNA... Ik had dat zo opgeschreven, en vraag mij af of het dan fout wordt gerekend...
Dat klopt toch niet? De U kan sowieso niet tegenover een T staan. Als er op het coderende stuk van het DNA eerst CCC stond, en dat nu veranderd is in CUC (= CTC), dan ligt op de matrijsstreng daar toch GAG tegenover? Op een stuk DNA heb je nooit een U, vandaar dat je dus ipv de U een T moet schrijven.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:57 schreef leejow het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat het antwoordmodel fout is, er moet een U komen in plaats van een T. Je krijgt namelijk CUC en GTG op het DNA. Base tabellen gaan altijd over RNA ipv. DNA.
idd, daar heb ik toch niet voor gekozen?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:05 schreef Game_Error het volgende:
[..]
tja ik vind het nergens op slaan dat NTers die biochemie moeten kennen![]()
ja geef ons waar we voor kiezen ofzo, ipv van op elk examen de biochemie te doenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
idd, daar heb ik toch niet voor gekozen?
De sterkste red of ox reageert dan toch?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:28 schreef Lakai het volgende:
redox....
je mikt aluminium in een kopersulfaatoplossing....
hoe weet je dan of de koper...of de sulfaat reageert....
Jup, de sterkste reactie verloopt altijd (behalve bij salpeterzuur ofzo, dacht ik...)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:41 schreef Juzme het volgende:
[..]
De sterkste red of ox reageert dan toch?
Gelukkig vind ik het 1 van de simpelste dingen van het examenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:13 schreef Game_Error het volgende:
[..]
ja geef ons waar we voor kiezen ofzo, ipv van op elk examen de biochemie te doen
SO42- is alléén een oxidator in warm, geconcentreerd H2SO4 volgens: H2SO4(l)+ 2H++ 2e-<-->SO2(g) + 2H2O(l)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:28 schreef Lakai het volgende:
redox....
je mikt aluminium in een kopersulfaatoplossing....
hoe weet je dan of de koper...of de sulfaat reageert....
Staat ook in Binas tab 48quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:35 schreef Cinch het volgende:
[..]
SO42- is alléén een oxidator in warm, geconcentreerd H2SO4 volgens: H2SO4(l)+ 2H++ 2e-<-->SO2(g) + 2H2O(l)
Vraag me niet hoe ik eraan kom, staat in mn rekenmachine
Daar zou ik niet van uit gaan hoor! Maar meestal zijn ze zo lief om heel expliciet neer te zetten: stof x, stof y in verwarmd H2SO4, blabla..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:41 schreef Game_Error het volgende:
staat ook in je fucking binas, je kan er dus gewoon van uitgaan dat SO4 nooit een oxidator zal zijn![]()
Niet vergeten he!quote:Een eetbaar vet of een eetbare olie is een ester van glycerol (1,2,3-propaantriol) en vetzuren. Een vetzuur is een organisch zuur met een heel lange alkylketen. Vetten ontstaan uit verzadigde vetzuren en oliën ontstaan uit onverzadigde vetzuren. Bij vetharding reageert een olie met waterstof zodat er een vast vet ontstaat. Bij de vorming van esters stelt zich een evenwicht in tussen de heengaande en de teruggaande reactie. De heengaande reactie waarbij een ester en water ontstaan wordt verestering genoemd en de teruggaande reactie waarbij een ester door water wordt ontleed, wordt hydrolyse genoemd. Als bij een ester loog (OH–) wordt toegevoegd, vindt er verzeping plaats. Er kan dan een zeep ontstaan.
Hm we krijgen vast wel iets in de trant van het zelf maken van een ester, mbv structuurformules.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:26 schreef fokME2 het volgende:
Buffers is één van de dingen die ik nooit gesnapt heb.![]()
[..]
Niet vergeten he!
Volgens mij moet je dit jaar hetzelfde als vorig jaar wel/niet kennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:32 schreef 2Mini het volgende:
ja hallo.. vorig jaar hoefde ik geen redox te leren.. snap er dit jaar dus ook niks van
Omdat die andere fucking duur zijn om te makenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:21 schreef killko het volgende:
Ik heb nog even snel een vraagje over buffers maken. Ik heb hier een samengevat boekje (vorig jaar gekocht) en op blz 43 gaan ze een buffer maken. De pH moet 4,0 zijn en ze kiezen methaanzuur met een pKz van 3,75 "omdat die het dichtst in de buurt komt". Maar... toen ik in Binas keek zag ik dat er andere stoffen waren die dichter bij de 4,0 in de buurt komen. Waarom kiezen ze die niet??
Kz = [H3O+][Z-] / [Hz]quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:46 schreef fokME2 het volgende:
Wat valt er dit jaar weg dan? 0-)
@Killko: Volgens mij is methaanzuur in dit geval de meest toegankelijke stof, want de stoffen die een pKz hebben die dichter in de buurt komt zijn best zeldzaam volgens mij.Kun jij me nu uitleggen hoe ik een buffer maak met een pH van 4?
OK, dat zal het zijn. Voor zover ik weet maak je zo een bufferoplossing:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:46 schreef fokME2 het volgende:
Wat valt er dit jaar weg dan? 0-)
@Killko: Volgens mij is methaanzuur in dit geval de meest toegankelijke stof, want de stoffen die een pKz hebben die dichter in de buurt komt zijn best zeldzaam volgens mij.Kun jij me nu uitleggen hoe ik een buffer maak met een pH van 4?
Shit, te laatquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:53 schreef xzane het volgende:
[..]
Kz = [H3O+][Z-] / [Hz]
[H3O+] = 10^-4
Kz opzoeken
Verhouding [Z-]/[HZ] kan je dan uitrekenen want [H3O+] = kz . [HZ]/[Z-]
(3x10^-3)^2 / 1,7x10^5quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:03 schreef SuperRogier het volgende:
Last minute vraagje
Bladzijde 41 van samengevat: 1,7x10^-5 = ( (3x10^-3)^2 / CH3COOH)
CH3COOH is volgens hun 0,5. Hoe dehebben ze dat uitgerekend?
Jup dat is hem, maar bij mij komt hij niet uit. Met haakjes komt hij wel uit, stom van me maargoed bedanktquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:05 schreef xzane het volgende:
[..]
(3x10^-3)^2 / 1,7x10^5
3 = 6/2 => 2 = 6/3
Ja precies ik let ook altijd op de haakjesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:08 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Jup dat is hem, maar bij mij komt hij niet uit. Met haakjes komt hij wel uit, stom van me maargoed bedankt![]()
Dus om (1,7x10^5)
Okey, dank je xDquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:17 schreef xzane het volgende:
Bij zuur base H3O+, bij redox H+
Bij sterke base mag je toch ook H+ gebruiken?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:17 schreef xzane het volgende:
Bij zuur base H3O+, bij redox H+
Nee, want dan laat je H20 weg wat onstaat :pquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:39 schreef Agiath het volgende:
[..]
Bij sterke base mag je toch ook H+ gebruiken?
NH2- + H+ --> NH3 ?
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:37 schreef fokME2 het volgende:
Wat kan sk1,2 nou eigenlijk meer dan sk1?
Anders was je nu wel aardig te laat geweestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Cinch het volgende:
Wacht, tis toch pas om half 2 he?
Je kan toch ook gewoon het etiketje aflezenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het is![]()
Met die pieken, dat is wel extreem simpel, gewoon een beetje kijken waar de balkjes staan en je hebt het antwoordquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het is![]()
O ja, dat was mquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Gaat dan de Kz waarde niet meer kloppen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:41 schreef xzane het volgende:
[..]
Nee, want dan laat je H20 weg wat onstaat :p
In ieder geval niet iedereen, ik woon nog geen 5 minuten fietsen van schoolquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:00 schreef fokME2 het volgende:
[..]
O ja, dat was m
Woont iedereen een uur van school vandaan ofzo?![]()
5 á 10 min fietsen, maar gewoon een beetje eerder gaan, kan je ook niet te laat komen enz.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:00 schreef fokME2 het volgende:
[..]
O ja, dat was m
Woont iedereen een uur van school vandaan ofzo?![]()
-Nvmquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:02 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Gaat dan de Kz waarde niet meer kloppen?
Ik schrijf wel altijd als H3O+ dus..
Zure regen, veroorzaakt door chemische industrie, door de uitstoot van NOxquote:
Gedeeltelijk, maar het haalt niets uit voor de CO2 uitstootquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Cinch het volgende:
Bekalking werkt goed tegen zure regen volgens 2005-II
Ja, dat waren nog eens de echte uitvindersquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef ThaRooP het volgende:
GIng wel aardig, zo ff nakijken, die 6 voor een 7 heb ik wel![]()
Maar toch rest mij een vraag:
Hoe de fuck kom je er op om lood boven azijnzuur te hangen in een keramische pot die je afsluit met houtenplank en dan bedekt met paardenstront ?![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, van die 6 ben ik nog niet zo heel zeker eigenlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef ThaRooP het volgende:
GIng wel aardig, zo ff nakijken, die 6 voor een 7 heb ik wel![]()
Maar toch rest mij een vraag:
Hoe de fuck kom je er op om lood boven azijnzuur te hangen in een keramische pot die je afsluit met houtenplank en dan bedekt met paardenstront ?![]()
![]()
![]()
![]()
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:06 schreef FL13 het volgende:
Tussen de 3,9 en de 5,9.
Een normering van 0,3 komt er wel hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.![]()
Het begin was lekker makkelijk maar op een gegeven moment snapte ik er echt gewoon helemaal niets meer van. Ik zat wel het één en ander te prutsen, in de hoop om toch wat puntjes te kunnen sprokkelen maar dat had ik dus net zo goed niet kunnen doen, het heeft niets opgeleverd.![]()
![]()
Zelfde hierzoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.![]()
Het begin was lekker makkelijk maar op een gegeven moment snapte ik er echt gewoon helemaal niets meer van. Ik zat wel het één en ander te prutsen, in de hoop om toch wat puntjes te kunnen sprokkelen maar dat had ik dus net zo goed niet kunnen doen, het heeft niets opgeleverd.![]()
![]()
Nou ik hoor al van zoveel mensen dat het zo moeilijk was, dus minimale normering van 0,6. Dan heb ik ook weer genoegquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
![]()
idem dito, 29 punten met streng nakijken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
![]()
Ik denk niet dat scheikundeleraren zo streng er naar toe kijken. Dat is meer natuurkunde.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:39 schreef Juzme het volgende:
Hij ging volgens mij aardig, maar ik denk dat ik wel punten ga missen door dat significantie gedoe
http://www.examen.nl/inde(...)/en0/vn71en0a01.htmlquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kan de uitwerkingen niet vinden
Let's hope soquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:41 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat scheikundeleraren zo streng er naar toe kijken. Dat is meer natuurkunde.
Die was juist wel makkelijk toch? Misschien een beetje te makkelijk, dat je daarom in de war raakte..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:44 schreef Jealousy het volgende:
M'n scheikundeleraar vond in elk geval som 21 al "apart"
Die van 6 punten had ik helemaal, dat was meer wiskunde eigenlijk, wel moest je ff oppassen dat het 2 Ag+ + Cl2 --> 2 AgCl was, molverhouding 1:2 dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:41 schreef Jealousy het volgende:
ik heb minimaal 28 punten maar hoop op nog zo'n 10 punten waar ik niet zeker meer van was... en die zou ik wel kunnen gebruiken want ik heb een 5,6 nodig... ben ik nou echt de enige die het zo'n TYFUSexamen vond?!!! vooral die cyanide som van 6 punten...![]()
![]()
Bedankt voor de Engels uitwerkingenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:42 schreef Crazykill het volgende:
[..]
http://www.examen.nl/inde(...)/en0/vn71en0a01.html
ja want er moet nog een H aan de Oquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik bedoelde vraag 3
en is bij vraag 4
O=CH-CH2-CH3 fout??
Nou meer echt nietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bij vraag 4 heb ik 1-methylalokyetheen
hoeveel punten heb ik dan
sowieso 1 maar meer nog?
ja maar ik vond het best goed verzonnenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:49 schreef bloempje18 het volgende:
[..]
Nou meer echt nietalleen voor die etheen ja..
dan krijg je dacht ik toch nog 1 puntquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:50 schreef Principessa.Farfal... het volgende:
o en en en en en en bij 6 heb ik
ja langer want er kan meer gekoppelt worden van de scharose dus kun je nog een x een reactie aangaan met die epoxyding dus langer
ja ik heb dus gewoon alleen methylalkoxyetheen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bij vraag 4 heb ik 1-methylalokyetheen
hoeveel punten heb ik dan
sowieso 1 maar meer nog?
Hoe heb jij het dan gedaan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nou ik heb bij 19 t zelfde gedaan maar een ander antwoord
eh..quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:13 schreef Juzme het volgende:
[..]
Same here, en dan lekker streng gerekendJeu, we zakken niet op SK olé olé
Ja, die uitwerkingen zijn een beetje kut idd. Maar je weet je antwoorden nog wel? Als die een beetje overeen lijken te komen dan heb je vast wel een aantal punten per vraag...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb nu tussen 3 en 5 want ik snap de uitwerkingen al niet
en ik moet een 5.7
Het was 99,6%quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
eh..
nou
96.6 procent van 12.5 kg is goud
dus goud = 12.5* 0.966 = 12,075
90% van beginstof = 12,075 dus beginstof is 13.4 kg
daarvan moet minstens 9.6% zilver = ...1.28 kg omgezet worden
1.28 kg is ... mol
1 mol zilver is .. gram
dus 1.28 kg = 12.3 mol
zilver chloor
1 : 1
dus ook 12.3 mol chloor
dus.... de algemene gas ding is 2.45*10^-2 * 12.3 mol
is zoveel m3
en dan nog *10*10*10 is aantal dm3
Whehe, nja nooit meer examen SK iigquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:14 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nooit meer scheikunde
![]()
![]()
![]()
Oh wacht, ik ga waarschijnlijk biomedisch wetenschappen studeren![]()
In ieder geval, nog 2 te gaan en daarna lekker vrij.
Met 35 punten heb je zeker wel hoger dan een 4,4 toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:20 schreef MaxC het volgende:
Kankerhard verneukt
Zit op 35 punten, heb een 4,4 nodig dus gaat spannend worden.
Wat een tyfusexamen.
Ergste nog is dat ik Wiskunde(nog iets beter) hetzelfde had, dus geen idee of ik nu Wiskunde en Scheikunde voldoende sta.Scheikunde
je hebt al een 4,7 met 35 punten hoor..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:20 schreef MaxC het volgende:
Kankerhard verneukt
Zit op 35 punten, heb een 4,4 nodig dus gaat spannend worden.
Wat een tyfusexamen.
Ergste nog is dat ik Wiskunde(nog iets beter) hetzelfde had, dus geen idee of ik nu Wiskunde en Scheikunde voldoende sta.Scheikunde
Die van hoeveel procent enzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:34 schreef MaxC het volgende:
kan iemand trouwens 20 uitwerken(SK1,2). Ik heb totaal ander antwoord maar wel hetzelfde gedaan
Ja die was erg makkelijk, maar mensen raakten denk ik in de war omdat ze dachtenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:29 schreef Agiath het volgende:
Vraag 21 was toch echt dodelijk simpel? (of hebben jullie het over sk1 examen?)
oja klopt ik had idd 2:1quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:17 schreef freiss het volgende:
[..]
Het was 99,6%
Ook reageert zilver met chloor als 2:1.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:41 schreef freiss het volgende:
pH = 9,5 => pOH = 4,5
[OH-] = 10-4,5 = 3,16.. * 10-5
Kb = ([OH-][HCN]) / [CN-)
Kb opzoeken => 1,6 * 10-5 = 3,16.. * 10-5 * [HCN] / [CN-]
[HCN] / [CN-] = 0,505
Ik had exact hetzelfde, maar waarom zegt het antwoord model dan 30%quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:41 schreef freiss het volgende:
pH = 9,5 => pOH = 4,5
[OH-] = 10-4,5 = 3,16.. * 10-5
Kb = ([OH-][HCN]) / [CN-)
Kb opzoeken => 1,6 * 10-5 = 3,16.. * 10-5 * [HCN] / [CN-]
[HCN] / [CN-] = 0,505
Hij gaat verderquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
die heb ik dan goed
![]()
Teminste als die 0,505 het goede antwoord isDacht dat ik hem fout had gedaan..
Weet niet waar jullie het over hebben, maar dit is gewoon goed. C3H6Oquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik bedoelde vraag 3
en is bij vraag 4
O=CH-CH2-CH3 fout??
Ja ik denk het wel, want de berekening is goed, er staat ook voor de berekening die jij hebt uitgevoerd 3 punten en dan krijg je nog 1 punt voor de (zoals het antwoordmodel het noemt) rest vd berekening.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:59 schreef MaxC het volgende:
Ik heb die 0,505 * 100 gedaan = 51 %, rest alles goed gedaan, 3 van de 4 punten?
Ja dat is wel goed lijkt me, het zijn in principe gewoon esters...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:58 schreef Cinch het volgende:
Ik had bij vraag 13 (sk1,2) over die zeepbellen op die schilderijen dat de esters uit die olie gingen verzepen, maar in het antwoord model staat niks over esters, maar er staat wel bij de tekst dat triglyceriden tri-esters zijn. Heb ik t nou wel of niet goed?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en ik zat in BINAS te zoeken naar de molecuul-/molmassa van Cyanide.Blijkt 't gewoon C + N te zijn: 12,01 u + 14,01 u = 26,02 u. Wat dom.
Sorry, maar ..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en ik zat in BINAS te zoeken naar de molecuul-/molmassa van Cyanide.Blijkt 't gewoon C + N te zijn: 12,01 u + 14,01 u = 26,02 u. Wat dom.
Bij 12 heb ik dus ook ester opgeschreven, maar in t antwoordmodel staat olie/triglyceride en indien "vet" gegeven goed rekenen, maar weer hetzelfde verhaal, die triglyceriden zijn tri-estersquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:04 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja dat is wel goed lijkt me, het zijn in principe gewoon esters...
Het zou wel streng zijn daar een punt voor af te trekken iig
Ik had glycerol opgeschreven, ik was toch vrij dicht bijquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:08 schreef Cinch het volgende:
[..]
Bij 12 heb ik dus ook ester opgeschreven, maar in t antwoordmodel staat olie/triglyceride en indien "vet" gegeven goed rekenen, maar weer hetzelfde verhaal, die triglyceriden zijn tri-esters
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:42 schreef Juzme het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de normering vorig jaar was?
Hoe zit dat dan ook alweer, hoe lager hoe lagere cijfers?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:11 schreef Jealousy het volgende:
[..]
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..
Nee, je "begint" dan lager. Bij een nomering van 1 is het normaal, komt er 0,1 bij de normering op dan komt er ook 0,1 bij je cijfer op. Hoe groot is de kans dat de normering lager dan 0,6 wordt?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan ook alweer, hoe lager hoe lagere cijfers?
Dat heb ik ook, als ik deze heb verprutst kan ik wiskunde niet over doen. Daar kan ik makkelijk hoger voor halen, sk niet..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:20 schreef Sjizzel het volgende:
nu heb ik dus net wel of net niet hoog genoeg gescoord![]()
![]()
![]()
GODVERDOMME ZEG
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:24 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, als ik deze heb verprutst kan ik wiskunde niet over doen. Daar kan ik makkelijk hoger voor halen, sk niet..
En economie engels en nederlands waren simpel.. als je daar een x een onvoldoende voor haalt boeit het niet zo
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:28 schreef MaxC het volgende:
Als ik Biologie en Natuurkunde even goed(of slecht) maak als deze, worden het straks zenuwslopende weken tot de uitslag
Gewoon beter plannenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
ik heb ook economie als keuzevak
inderdaad alle drie verschrikkelijk simpel
ongelofelijk dat er zo veel klachten over zijn ZEKER IN TEGENSTELLING TOT SCHEIKUNDE!!!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
(ook los van de verhouding omdat meer mensen Engels maken, voor de wijsneuzen)
OOH@@#@@#
en dan ook nog zo veel punten kwijt omdat ik er niet aan toe kwam!!! FUCKING 10 PUNTEN SOWIESO PLEITE
GODVERDOMME![]()
![]()
Ik leef met je mee, heb dus precies hetzelfde als jouwquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]ik heb ook economie als keuzevak
ongelofelijk dat er zo veel klachten over zijn ZEKER IN TEGENSTELLING TOT SCHEIKUNDE!!!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
OOH@@#@@#
en dan ook nog zo veel punten kwijt omdat ik er niet aan toe kwam!!! FUCKING 10 PUNTEN SOWIESO PLEITE
GODVERDOMME![]()
![]()
Ik heb niet echt het idee dat ze ook daadwerkelijk wat doen met de klachten, behalve als het er echt overdreven veel zijn zoals vorig jaar bij biologie (meer dan 8000)..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:33 schreef Crazykill het volgende:
Gewoon 10x een klachtenformulier opsturen, meer kans dat de n hoger word. Toch?
Die was niet zo lastig, had ik een 7 op... En ik ben niet uitermate goed in Skquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:11 schreef Jealousy het volgende:
[..]
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..
kloptquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat ze ook daadwerkelijk wat doen met de klachten, behalve als het er echt overdreven veel zijn zoals vorig jaar bij biologie (meer dan 8000)..
Ze baseren de uiteindelijke normering toch op de behaalde resultaten van de eerste 5 leerlingen van alle scholen?
Vooral ook op geschiedenis... Ik vind dat echt dom. De meeste klachten komen vast van C&M en daar is geschiedenis natuurlijk wel het moeilijkste vak in het pakketquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]ik heb ook economie als keuzevak
![]()
!!!
![]()
![]()
OOH@@#@@#
GODVERDOMME![]()
![]()
o die kon ik ook niet vinden en zelf bedachtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:05 schreef Agiath het volgende:
[..]Die dingen heb ik ook wel is ja
Een gozer die ik kende kon die halfreactie O2+ 2 H2O --> 4 OH- niet vinden in binas, had ie em zelf bedacht, was nog goed ook
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat ze ook daadwerkelijk wat doen met de klachten, behalve als het er echt overdreven veel zijn zoals vorig jaar bij biologie (meer dan 8000)..
Ze baseren de uiteindelijke normering toch op de behaalde resultaten van de eerste 5 leerlingen van alle scholen?
Dat kan niet, want volgens de antwoorden komt dat ethaanzuuranhydride dat in reactor 1 nodig is, alleen uit reactor 2. Op het moment dat je na 60 uur reactor 1 aanzet, is er nog geen ethaanzuuranhydride.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:09 schreef BotY het volgende:
ik vond dit examen wel goed te doen, heb ongeveer 45 punten, dus dat wordt wel een voldoende:), over die reactor, het spul gaat van reactor 1 naar 2, het spul zit 80 uur in reactor 2, als je dus na 60 uur reactor 1 weer aanzet, is na 80 uur het proces in reactor 1 voltooid(proces duurt 20 uur), dan kan het ontstaande spul gelijk naar reactor 2 en het spul uit reactor 2 is dan ook net klaar, hopelijk is het een beetje duidelijk:P
Nouja zoiets zelf bedenken is zo ongeveer nog makkelijker dan het opzoekenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:05 schreef Agiath het volgende:
[..]
Een gozer die ik kende kon die halfreactie O2+ 2 H2O --> 4 OH- niet vinden in binas, had ie em zelf bedacht, was nog goed ook
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Marurk het volgende:
Ik snap dat als je na 60 uur reactor 1 aanzet, je niet in de knoop komt met de kristalistatietank. Maar volgens mij is er na die 60 uur nog geen ethaanzuuranhydride. Die stof doet toch minimaal 80 uur over een rondje?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:25 schreef freiss het volgende:
Je gaat er dus van uit dat de stoffen zich zonder dat het tijd kost verplaatsen, anders kan je natuurlijk heel de vraag niet beantwoorden, aangezien de snelheid helemaal niet gegeven is.
Als je er dus er van uit gaat dat de andere stappen geen tijd kosten, klopt het wel, want na 60 uur is reactor 2 ook klaar, en kan dan dus weer naar reactor 1 gaan.
Als je beide reactoren tegelijkertijd aanzet, gaat de reactie in reactor 1 beginnen, maar de reactie in reactor 2 is natuulijk ook al begonnen, met dus andere ethaanzuuranhydride enz. Na 20 uur is het mengsel in reactor 1 klaar, en moet dus 60 uur wachten op het mengsel wat dan nog in reactor 2 zit.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:28 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Ik snap dat als je na 60 uur reactor 1 aanzet, je niet in de knoop komt met de kristalistatietank. Maar volgens mij is er na die 60 uur nog geen ethaanzuuranhydride. Die stof doet toch minimaal 80 uur over een rondje?
Aha. Er zijn dan eigenlijk twee "porties" van die stof die rondgaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:32 schreef freiss het volgende:
[..]
Als je beide reactoren tegelijkertijd aanzet, gaat de reactie in reactor 1 beginnen, maar de reactie in reactor 2 is natuulijk ook al begonnen, met dus andere ethaanzuuranhydride enz. Na 20 uur is het mengsel in reactor 1 klaar, en moet dus 60 uur wachten op het mengsel wat dan nog in reactor 2 zit.
Je maakt dus de denkfout dat er alleen ethaanzuuranhydride in reactor 1 óf reactor 2 zit, terwijl er in allebei tegelijk ethaanzuuranhydride zit.
Is wel zo efficiënt hequote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:36 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Aha. Er zijn dan eigenlijk twee "porties" van die stof die rondgaan.
Daar had ik dan weer niet aan gedacht![]()
Ik heb ook nergens een structuurformule opgeschreven hoor ...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:28 schreef kcin22 het volgende:
ik heb zo'n ongelooflijke kut fout gemaakt bij de reactie van triglyceride tot glycerol en vetzuren.
Heb ik het niet in structuurformule gedaan, maar flink lopen tellen in de Binas waar precies de reactie staat uitgetekend
oeps, in verwarring met andre vraagquote:
Kijk eens op Binas 67B (Vetten, vetzuren en fosfolipiden) danquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:16 schreef Juzme het volgende:
Ik zat eerst vet lang te twijfelen hoe en waar ik die CxHy moest plaatsen en hoe ik me dat uberhaupt moest voorstellen, maar goed, eind goed al goed![]()
Nu al 1200, worden er zeker 1500.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:44 schreef Sjizzel het volgende:
Scheikunde 1: 878 klachten
kansloos dat dat de norm gaat beinvloeden
dat wordt in totaal niet veel meer dan 1000
Ja.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:17 schreef Agiath het volgende:
Ik heb trouwens bij vraag 24 gezegt dat Au(s) een zwakke reductor is ipv dat Au+ een sterke oxidator, maar dat komt toch op hetzelfde neer?
Ja, dat besefte ik uiteindelijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:36 schreef LogicalPsycho het volgende:
[..]
Kijk eens op Binas 67B (Vetten, vetzuren en fosfolipiden) dan![]()
Is dat niet Au(s)? Wordt niet opgenomen in een concentratievergelijking!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:24 schreef MaxC het volgende:
Waarom laten ze in die laatste vraag ineens een Au weg'?
Hier sluit ik me helemaal bij aan, ik heb precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:10 schreef bloempje18 het volgende:
Wat een vreselijk examen!!!!!!
Van die dingen die ik nog wist, heb k 28 punten. Tussen de 3,8 en 5,8. Moet een 4,4 hebben. Mja komen hopelijk nog wel paar puntjes bij.
Ik zag dat nergens staan in het correctiemodel, vandaarquote:
Daar kwam ik ook weer naderhand achter, echt dom dat ik dat vergeten was.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:39 schreef Juzme het volgende:
[..]
Is dat niet Au(s)? Wordt niet opgenomen in een concentratievergelijking!
Een sterke reductor is altijd een zwakke oxidator en omgedraaid, zou wel flauw zijn als ze er punten voor af zouden trekken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 01:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik zag dat nergens staan in het correctiemodel, vandaar
3 punten zelfsquote:Op woensdag 30 mei 2007 01:52 schreef Agiath het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook weer naderhand achter, echt dom dat ik dat vergeten was.
Maar volgens het correctiemodel krijg je dacht ik voor elke mogelijk balansrekening puntenOok al vergat je die Au(s) weg te laten, kreeg je alsnog 2 punten
Ik hadquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |