Ja, dat hou ik mezelf ook voor, waarom zou ik nou een onvoldoende halen als ik toch een 6,8 gemiddeld sta, maar ja, ik blijf toch een stresskip..quote:Op maandag 28 mei 2007 22:45 schreef MaxC het volgende:
Inderdaad nu even rustig aan doen, zet een TV-serie op ofzo en niet meer aan denken.
Morgen helemaal niet meer leren!!!!!!! Dan ga je juist dingen door elkaar halen.
Je staat een 6,8 gemiddeld waarom zou je in godsnaam nu zo'n enorme onvoldoende halen?
Dus gewoon optimistisch zijn, morgen presteer je veel beter dan thuis oefenen
Het klopt inderdaad dat het antwoordmodel fout is, er moet een U komen in plaats van een T. Je krijgt namelijk CUC en GTG op het DNA. Base tabellen gaan altijd over RNA ipv. DNA.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Juzme het volgende:
Nog even mijn vraag:
Vraag 25
[afbeelding]
Je moet dus aangeven welke base anders is op het DNA waardoor er geen proline maar leucine wordt gevormd. Mijn vraag is niet heel belangrijk voor het antwoord, maar ik heb het idee dat het verkeerd is geformuleerd op het antwoordmodel...
Op het antwoord model staat dat er op het DNA T voorkomt in plaats van C op het DNA.
Als er CCC staat op het RNA moet het GGG zijn op het DNA, dacht ik zo. En als het RNA dan CUC is is het DNA GTG, maar er is dan een T ipv een G op het DNA. En volgens mij niet een T ipv een C op het DNA... Ik had dat zo opgeschreven, en vraag mij af of het dan fout wordt gerekend...
Stomme biochemie.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:49 schreef Juzme het volgende:
Nog even mijn vraag:
Vraag 25
[afbeelding]
Je moet dus aangeven welke base anders is op het DNA waardoor er geen proline maar leucine wordt gevormd. Mijn vraag is niet heel belangrijk voor het antwoord, maar ik heb het idee dat het verkeerd is geformuleerd op het antwoordmodel...
Op het antwoord model staat dat er op het DNA T voorkomt in plaats van C op het DNA.
Als er CCC staat op het RNA moet het GGG zijn op het DNA, dacht ik zo. En als het RNA dan CUC is is het DNA GTG, maar er is dan een T ipv een G op het DNA. En volgens mij niet een T ipv een C op het DNA... Ik had dat zo opgeschreven, en vraag mij af of het dan fout wordt gerekend...
Dat klopt toch niet? De U kan sowieso niet tegenover een T staan. Als er op het coderende stuk van het DNA eerst CCC stond, en dat nu veranderd is in CUC (= CTC), dan ligt op de matrijsstreng daar toch GAG tegenover? Op een stuk DNA heb je nooit een U, vandaar dat je dus ipv de U een T moet schrijven.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:57 schreef leejow het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat het antwoordmodel fout is, er moet een U komen in plaats van een T. Je krijgt namelijk CUC en GTG op het DNA. Base tabellen gaan altijd over RNA ipv. DNA.
idd, daar heb ik toch niet voor gekozen?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:05 schreef Game_Error het volgende:
[..]
tja ik vind het nergens op slaan dat NTers die biochemie moeten kennen![]()
ja geef ons waar we voor kiezen ofzo, ipv van op elk examen de biochemie te doenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:09 schreef Agiath het volgende:
[..]
idd, daar heb ik toch niet voor gekozen?
De sterkste red of ox reageert dan toch?quote:Op maandag 28 mei 2007 23:28 schreef Lakai het volgende:
redox....
je mikt aluminium in een kopersulfaatoplossing....
hoe weet je dan of de koper...of de sulfaat reageert....
Jup, de sterkste reactie verloopt altijd (behalve bij salpeterzuur ofzo, dacht ik...)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:41 schreef Juzme het volgende:
[..]
De sterkste red of ox reageert dan toch?
Gelukkig vind ik het 1 van de simpelste dingen van het examenquote:Op maandag 28 mei 2007 23:13 schreef Game_Error het volgende:
[..]
ja geef ons waar we voor kiezen ofzo, ipv van op elk examen de biochemie te doen
SO42- is alléén een oxidator in warm, geconcentreerd H2SO4 volgens: H2SO4(l)+ 2H++ 2e-<-->SO2(g) + 2H2O(l)quote:Op maandag 28 mei 2007 23:28 schreef Lakai het volgende:
redox....
je mikt aluminium in een kopersulfaatoplossing....
hoe weet je dan of de koper...of de sulfaat reageert....
Staat ook in Binas tab 48quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:35 schreef Cinch het volgende:
[..]
SO42- is alléén een oxidator in warm, geconcentreerd H2SO4 volgens: H2SO4(l)+ 2H++ 2e-<-->SO2(g) + 2H2O(l)
Vraag me niet hoe ik eraan kom, staat in mn rekenmachine
Daar zou ik niet van uit gaan hoor! Maar meestal zijn ze zo lief om heel expliciet neer te zetten: stof x, stof y in verwarmd H2SO4, blabla..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:41 schreef Game_Error het volgende:
staat ook in je fucking binas, je kan er dus gewoon van uitgaan dat SO4 nooit een oxidator zal zijn![]()
Niet vergeten he!quote:Een eetbaar vet of een eetbare olie is een ester van glycerol (1,2,3-propaantriol) en vetzuren. Een vetzuur is een organisch zuur met een heel lange alkylketen. Vetten ontstaan uit verzadigde vetzuren en oliën ontstaan uit onverzadigde vetzuren. Bij vetharding reageert een olie met waterstof zodat er een vast vet ontstaat. Bij de vorming van esters stelt zich een evenwicht in tussen de heengaande en de teruggaande reactie. De heengaande reactie waarbij een ester en water ontstaan wordt verestering genoemd en de teruggaande reactie waarbij een ester door water wordt ontleed, wordt hydrolyse genoemd. Als bij een ester loog (OH–) wordt toegevoegd, vindt er verzeping plaats. Er kan dan een zeep ontstaan.
Hm we krijgen vast wel iets in de trant van het zelf maken van een ester, mbv structuurformules.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:26 schreef fokME2 het volgende:
Buffers is één van de dingen die ik nooit gesnapt heb.![]()
[..]
Niet vergeten he!
Volgens mij moet je dit jaar hetzelfde als vorig jaar wel/niet kennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:32 schreef 2Mini het volgende:
ja hallo.. vorig jaar hoefde ik geen redox te leren.. snap er dit jaar dus ook niks van
Omdat die andere fucking duur zijn om te makenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:21 schreef killko het volgende:
Ik heb nog even snel een vraagje over buffers maken. Ik heb hier een samengevat boekje (vorig jaar gekocht) en op blz 43 gaan ze een buffer maken. De pH moet 4,0 zijn en ze kiezen methaanzuur met een pKz van 3,75 "omdat die het dichtst in de buurt komt". Maar... toen ik in Binas keek zag ik dat er andere stoffen waren die dichter bij de 4,0 in de buurt komen. Waarom kiezen ze die niet??
Kz = [H3O+][Z-] / [Hz]quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:46 schreef fokME2 het volgende:
Wat valt er dit jaar weg dan? 0-)
@Killko: Volgens mij is methaanzuur in dit geval de meest toegankelijke stof, want de stoffen die een pKz hebben die dichter in de buurt komt zijn best zeldzaam volgens mij.Kun jij me nu uitleggen hoe ik een buffer maak met een pH van 4?
OK, dat zal het zijn. Voor zover ik weet maak je zo een bufferoplossing:quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:46 schreef fokME2 het volgende:
Wat valt er dit jaar weg dan? 0-)
@Killko: Volgens mij is methaanzuur in dit geval de meest toegankelijke stof, want de stoffen die een pKz hebben die dichter in de buurt komt zijn best zeldzaam volgens mij.Kun jij me nu uitleggen hoe ik een buffer maak met een pH van 4?
Shit, te laatquote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:53 schreef xzane het volgende:
[..]
Kz = [H3O+][Z-] / [Hz]
[H3O+] = 10^-4
Kz opzoeken
Verhouding [Z-]/[HZ] kan je dan uitrekenen want [H3O+] = kz . [HZ]/[Z-]
(3x10^-3)^2 / 1,7x10^5quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:03 schreef SuperRogier het volgende:
Last minute vraagje
Bladzijde 41 van samengevat: 1,7x10^-5 = ( (3x10^-3)^2 / CH3COOH)
CH3COOH is volgens hun 0,5. Hoe dehebben ze dat uitgerekend?
Jup dat is hem, maar bij mij komt hij niet uit. Met haakjes komt hij wel uit, stom van me maargoed bedanktquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:05 schreef xzane het volgende:
[..]
(3x10^-3)^2 / 1,7x10^5
3 = 6/2 => 2 = 6/3
Ja precies ik let ook altijd op de haakjesquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:08 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Jup dat is hem, maar bij mij komt hij niet uit. Met haakjes komt hij wel uit, stom van me maargoed bedankt![]()
Dus om (1,7x10^5)
Okey, dank je xDquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:17 schreef xzane het volgende:
Bij zuur base H3O+, bij redox H+
Bij sterke base mag je toch ook H+ gebruiken?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:17 schreef xzane het volgende:
Bij zuur base H3O+, bij redox H+
Nee, want dan laat je H20 weg wat onstaat :pquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:39 schreef Agiath het volgende:
[..]
Bij sterke base mag je toch ook H+ gebruiken?
NH2- + H+ --> NH3 ?
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het isquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:37 schreef fokME2 het volgende:
Wat kan sk1,2 nou eigenlijk meer dan sk1?
Anders was je nu wel aardig te laat geweestquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:46 schreef Cinch het volgende:
Wacht, tis toch pas om half 2 he?
Je kan toch ook gewoon het etiketje aflezenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het is![]()
Met die pieken, dat is wel extreem simpel, gewoon een beetje kijken waar de balkjes staan en je hebt het antwoordquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Wij kunnen licht door een stof heenschijnen en dan zeggen welke stof het is![]()
O ja, dat was mquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:45 schreef Cinch het volgende:
[..]
Gaat dan de Kz waarde niet meer kloppen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:41 schreef xzane het volgende:
[..]
Nee, want dan laat je H20 weg wat onstaat :p
In ieder geval niet iedereen, ik woon nog geen 5 minuten fietsen van schoolquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:00 schreef fokME2 het volgende:
[..]
O ja, dat was m
Woont iedereen een uur van school vandaan ofzo?![]()
5 á 10 min fietsen, maar gewoon een beetje eerder gaan, kan je ook niet te laat komen enz.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:00 schreef fokME2 het volgende:
[..]
O ja, dat was m
Woont iedereen een uur van school vandaan ofzo?![]()
-Nvmquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:02 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Gaat dan de Kz waarde niet meer kloppen?
Ik schrijf wel altijd als H3O+ dus..
Zure regen, veroorzaakt door chemische industrie, door de uitstoot van NOxquote:
Gedeeltelijk, maar het haalt niets uit voor de CO2 uitstootquote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:37 schreef Cinch het volgende:
Bekalking werkt goed tegen zure regen volgens 2005-II
Ja, dat waren nog eens de echte uitvindersquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef ThaRooP het volgende:
GIng wel aardig, zo ff nakijken, die 6 voor een 7 heb ik wel![]()
Maar toch rest mij een vraag:
Hoe de fuck kom je er op om lood boven azijnzuur te hangen in een keramische pot die je afsluit met houtenplank en dan bedekt met paardenstront ?![]()
![]()
![]()
![]()
Nou, van die 6 ben ik nog niet zo heel zeker eigenlijkquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:51 schreef ThaRooP het volgende:
GIng wel aardig, zo ff nakijken, die 6 voor een 7 heb ik wel![]()
Maar toch rest mij een vraag:
Hoe de fuck kom je er op om lood boven azijnzuur te hangen in een keramische pot die je afsluit met houtenplank en dan bedekt met paardenstront ?![]()
![]()
![]()
![]()
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:06 schreef FL13 het volgende:
Tussen de 3,9 en de 5,9.
Een normering van 0,3 komt er wel hoorquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.![]()
Het begin was lekker makkelijk maar op een gegeven moment snapte ik er echt gewoon helemaal niets meer van. Ik zat wel het één en ander te prutsen, in de hoop om toch wat puntjes te kunnen sprokkelen maar dat had ik dus net zo goed niet kunnen doen, het heeft niets opgeleverd.![]()
![]()
Zelfde hierzoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
Same here, 29 punten (wel enigszins streng nagekeken) en dat levert dus een punt tussen de 3,9 en 5,9 op. Ik moet en 4,2 hebben voor een voldoende, dus hopelijk wordt de normering 0,3+.![]()
Het begin was lekker makkelijk maar op een gegeven moment snapte ik er echt gewoon helemaal niets meer van. Ik zat wel het één en ander te prutsen, in de hoop om toch wat puntjes te kunnen sprokkelen maar dat had ik dus net zo goed niet kunnen doen, het heeft niets opgeleverd.![]()
![]()
Nou ik hoor al van zoveel mensen dat het zo moeilijk was, dus minimale normering van 0,6. Dan heb ik ook weer genoegquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
![]()
idem dito, 29 punten met streng nakijken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:12 schreef Kantar het volgende:
[..]
![]()
Ik denk niet dat scheikundeleraren zo streng er naar toe kijken. Dat is meer natuurkunde.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:39 schreef Juzme het volgende:
Hij ging volgens mij aardig, maar ik denk dat ik wel punten ga missen door dat significantie gedoe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |