Ik denk niet dat scheikundeleraren zo streng er naar toe kijken. Dat is meer natuurkunde.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:39 schreef Juzme het volgende:
Hij ging volgens mij aardig, maar ik denk dat ik wel punten ga missen door dat significantie gedoe
http://www.examen.nl/inde(...)/en0/vn71en0a01.htmlquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik kan de uitwerkingen niet vinden
Let's hope soquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:41 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat scheikundeleraren zo streng er naar toe kijken. Dat is meer natuurkunde.
Die was juist wel makkelijk toch? Misschien een beetje te makkelijk, dat je daarom in de war raakte..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:44 schreef Jealousy het volgende:
M'n scheikundeleraar vond in elk geval som 21 al "apart"
Die van 6 punten had ik helemaal, dat was meer wiskunde eigenlijk, wel moest je ff oppassen dat het 2 Ag+ + Cl2 --> 2 AgCl was, molverhouding 1:2 dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:41 schreef Jealousy het volgende:
ik heb minimaal 28 punten maar hoop op nog zo'n 10 punten waar ik niet zeker meer van was... en die zou ik wel kunnen gebruiken want ik heb een 5,6 nodig... ben ik nou echt de enige die het zo'n TYFUSexamen vond?!!! vooral die cyanide som van 6 punten...![]()
![]()
Bedankt voor de Engels uitwerkingenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:42 schreef Crazykill het volgende:
[..]
http://www.examen.nl/inde(...)/en0/vn71en0a01.html
ja want er moet nog een H aan de Oquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik bedoelde vraag 3
en is bij vraag 4
O=CH-CH2-CH3 fout??
Nou meer echt nietquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bij vraag 4 heb ik 1-methylalokyetheen
hoeveel punten heb ik dan
sowieso 1 maar meer nog?
ja maar ik vond het best goed verzonnenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:49 schreef bloempje18 het volgende:
[..]
Nou meer echt nietalleen voor die etheen ja..
dan krijg je dacht ik toch nog 1 puntquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:50 schreef Principessa.Farfal... het volgende:
o en en en en en en bij 6 heb ik
ja langer want er kan meer gekoppelt worden van de scharose dus kun je nog een x een reactie aangaan met die epoxyding dus langer
ja ik heb dus gewoon alleen methylalkoxyetheen...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Bij vraag 4 heb ik 1-methylalokyetheen
hoeveel punten heb ik dan
sowieso 1 maar meer nog?
Hoe heb jij het dan gedaan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nou ik heb bij 19 t zelfde gedaan maar een ander antwoord
eh..quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:13 schreef Juzme het volgende:
[..]
Same here, en dan lekker streng gerekendJeu, we zakken niet op SK olé olé
Ja, die uitwerkingen zijn een beetje kut idd. Maar je weet je antwoorden nog wel? Als die een beetje overeen lijken te komen dan heb je vast wel een aantal punten per vraag...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik heb nu tussen 3 en 5 want ik snap de uitwerkingen al niet
en ik moet een 5.7
Het was 99,6%quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
eh..
nou
96.6 procent van 12.5 kg is goud
dus goud = 12.5* 0.966 = 12,075
90% van beginstof = 12,075 dus beginstof is 13.4 kg
daarvan moet minstens 9.6% zilver = ...1.28 kg omgezet worden
1.28 kg is ... mol
1 mol zilver is .. gram
dus 1.28 kg = 12.3 mol
zilver chloor
1 : 1
dus ook 12.3 mol chloor
dus.... de algemene gas ding is 2.45*10^-2 * 12.3 mol
is zoveel m3
en dan nog *10*10*10 is aantal dm3
Whehe, nja nooit meer examen SK iigquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:14 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nooit meer scheikunde
![]()
![]()
![]()
Oh wacht, ik ga waarschijnlijk biomedisch wetenschappen studeren![]()
In ieder geval, nog 2 te gaan en daarna lekker vrij.
Met 35 punten heb je zeker wel hoger dan een 4,4 toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:20 schreef MaxC het volgende:
Kankerhard verneukt
Zit op 35 punten, heb een 4,4 nodig dus gaat spannend worden.
Wat een tyfusexamen.
Ergste nog is dat ik Wiskunde(nog iets beter) hetzelfde had, dus geen idee of ik nu Wiskunde en Scheikunde voldoende sta.Scheikunde
je hebt al een 4,7 met 35 punten hoor..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:20 schreef MaxC het volgende:
Kankerhard verneukt
Zit op 35 punten, heb een 4,4 nodig dus gaat spannend worden.
Wat een tyfusexamen.
Ergste nog is dat ik Wiskunde(nog iets beter) hetzelfde had, dus geen idee of ik nu Wiskunde en Scheikunde voldoende sta.Scheikunde
Die van hoeveel procent enzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:34 schreef MaxC het volgende:
kan iemand trouwens 20 uitwerken(SK1,2). Ik heb totaal ander antwoord maar wel hetzelfde gedaan
Ja die was erg makkelijk, maar mensen raakten denk ik in de war omdat ze dachtenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:29 schreef Agiath het volgende:
Vraag 21 was toch echt dodelijk simpel? (of hebben jullie het over sk1 examen?)
oja klopt ik had idd 2:1quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:17 schreef freiss het volgende:
[..]
Het was 99,6%
Ook reageert zilver met chloor als 2:1.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:41 schreef freiss het volgende:
pH = 9,5 => pOH = 4,5
[OH-] = 10-4,5 = 3,16.. * 10-5
Kb = ([OH-][HCN]) / [CN-)
Kb opzoeken => 1,6 * 10-5 = 3,16.. * 10-5 * [HCN] / [CN-]
[HCN] / [CN-] = 0,505
Ik had exact hetzelfde, maar waarom zegt het antwoord model dan 30%quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:41 schreef freiss het volgende:
pH = 9,5 => pOH = 4,5
[OH-] = 10-4,5 = 3,16.. * 10-5
Kb = ([OH-][HCN]) / [CN-)
Kb opzoeken => 1,6 * 10-5 = 3,16.. * 10-5 * [HCN] / [CN-]
[HCN] / [CN-] = 0,505
Hij gaat verderquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:45 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
die heb ik dan goed
![]()
Teminste als die 0,505 het goede antwoord isDacht dat ik hem fout had gedaan..
Weet niet waar jullie het over hebben, maar dit is gewoon goed. C3H6Oquote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik bedoelde vraag 3
en is bij vraag 4
O=CH-CH2-CH3 fout??
Ja ik denk het wel, want de berekening is goed, er staat ook voor de berekening die jij hebt uitgevoerd 3 punten en dan krijg je nog 1 punt voor de (zoals het antwoordmodel het noemt) rest vd berekening.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:59 schreef MaxC het volgende:
Ik heb die 0,505 * 100 gedaan = 51 %, rest alles goed gedaan, 3 van de 4 punten?
Ja dat is wel goed lijkt me, het zijn in principe gewoon esters...quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:58 schreef Cinch het volgende:
Ik had bij vraag 13 (sk1,2) over die zeepbellen op die schilderijen dat de esters uit die olie gingen verzepen, maar in het antwoord model staat niks over esters, maar er staat wel bij de tekst dat triglyceriden tri-esters zijn. Heb ik t nou wel of niet goed?
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en ik zat in BINAS te zoeken naar de molecuul-/molmassa van Cyanide.Blijkt 't gewoon C + N te zijn: 12,01 u + 14,01 u = 26,02 u. Wat dom.
Sorry, maar ..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:02 schreef Marurk het volgende:
Oh ja, en ik zat in BINAS te zoeken naar de molecuul-/molmassa van Cyanide.Blijkt 't gewoon C + N te zijn: 12,01 u + 14,01 u = 26,02 u. Wat dom.
Bij 12 heb ik dus ook ester opgeschreven, maar in t antwoordmodel staat olie/triglyceride en indien "vet" gegeven goed rekenen, maar weer hetzelfde verhaal, die triglyceriden zijn tri-estersquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:04 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja dat is wel goed lijkt me, het zijn in principe gewoon esters...
Het zou wel streng zijn daar een punt voor af te trekken iig
Ik had glycerol opgeschreven, ik was toch vrij dicht bijquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:08 schreef Cinch het volgende:
[..]
Bij 12 heb ik dus ook ester opgeschreven, maar in t antwoordmodel staat olie/triglyceride en indien "vet" gegeven goed rekenen, maar weer hetzelfde verhaal, die triglyceriden zijn tri-esters
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:42 schreef Juzme het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat de normering vorig jaar was?
Hoe zit dat dan ook alweer, hoe lager hoe lagere cijfers?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:11 schreef Jealousy het volgende:
[..]
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..
Nee, je "begint" dan lager. Bij een nomering van 1 is het normaal, komt er 0,1 bij de normering op dan komt er ook 0,1 bij je cijfer op. Hoe groot is de kans dat de normering lager dan 0,6 wordt?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan ook alweer, hoe lager hoe lagere cijfers?
Dat heb ik ook, als ik deze heb verprutst kan ik wiskunde niet over doen. Daar kan ik makkelijk hoger voor halen, sk niet..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:20 schreef Sjizzel het volgende:
nu heb ik dus net wel of net niet hoog genoeg gescoord![]()
![]()
![]()
GODVERDOMME ZEG
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:24 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, als ik deze heb verprutst kan ik wiskunde niet over doen. Daar kan ik makkelijk hoger voor halen, sk niet..
En economie engels en nederlands waren simpel.. als je daar een x een onvoldoende voor haalt boeit het niet zo
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:28 schreef MaxC het volgende:
Als ik Biologie en Natuurkunde even goed(of slecht) maak als deze, worden het straks zenuwslopende weken tot de uitslag
Gewoon beter plannenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]
ik heb ook economie als keuzevak
inderdaad alle drie verschrikkelijk simpel
ongelofelijk dat er zo veel klachten over zijn ZEKER IN TEGENSTELLING TOT SCHEIKUNDE!!!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
(ook los van de verhouding omdat meer mensen Engels maken, voor de wijsneuzen)
OOH@@#@@#
en dan ook nog zo veel punten kwijt omdat ik er niet aan toe kwam!!! FUCKING 10 PUNTEN SOWIESO PLEITE
GODVERDOMME![]()
![]()
Ik leef met je mee, heb dus precies hetzelfde als jouwquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]ik heb ook economie als keuzevak
ongelofelijk dat er zo veel klachten over zijn ZEKER IN TEGENSTELLING TOT SCHEIKUNDE!!!![]()
![]()
!!!
![]()
![]()
OOH@@#@@#
en dan ook nog zo veel punten kwijt omdat ik er niet aan toe kwam!!! FUCKING 10 PUNTEN SOWIESO PLEITE
GODVERDOMME![]()
![]()
Ik heb niet echt het idee dat ze ook daadwerkelijk wat doen met de klachten, behalve als het er echt overdreven veel zijn zoals vorig jaar bij biologie (meer dan 8000)..quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:33 schreef Crazykill het volgende:
Gewoon 10x een klachtenformulier opsturen, meer kans dat de n hoger word. Toch?
Die was niet zo lastig, had ik een 7 op... En ik ben niet uitermate goed in Skquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:11 schreef Jealousy het volgende:
[..]
Vorig jaar voor SK1 eerste tijdvak 0,4... maar heb jij dat examen gemaakt? heb geen idee of die moeilijk was ofzoiets..
kloptquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:39 schreef Juzme het volgende:
[..]
Ik heb niet echt het idee dat ze ook daadwerkelijk wat doen met de klachten, behalve als het er echt overdreven veel zijn zoals vorig jaar bij biologie (meer dan 8000)..
Ze baseren de uiteindelijke normering toch op de behaalde resultaten van de eerste 5 leerlingen van alle scholen?
Vooral ook op geschiedenis... Ik vind dat echt dom. De meeste klachten komen vast van C&M en daar is geschiedenis natuurlijk wel het moeilijkste vak in het pakketquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:30 schreef Sjizzel het volgende:
[..]ik heb ook economie als keuzevak
![]()
!!!
![]()
![]()
OOH@@#@@#
GODVERDOMME![]()
![]()
o die kon ik ook niet vinden en zelf bedachtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:05 schreef Agiath het volgende:
[..]Die dingen heb ik ook wel is ja
Een gozer die ik kende kon die halfreactie O2+ 2 H2O --> 4 OH- niet vinden in binas, had ie em zelf bedacht, was nog goed ook
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |