Atitool of ff zoeken naar coolbits. Coolbits is een verandering in de registry. Door deze verandering kun je in de standaard driver van de 8800 je kaart overclocken.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:57 schreef Black_Ninja het volgende:
En officieel lid van de 8800 club![]()
![]()
![]()
![]()
En ik heb uiteindelijk niet eens me kast hoeven vervangen. Misschien ga ik dit nog wel doen als ik een koper kan vinden voor mijn huidige kast want deze is toch wel aan de kleine kant en die nieuwe die ik toch al had gekocht (hij mag nog terug) heeft wel een hoop voordelen. Nog maar even aankijken. Heeft iemand trouwens nog handige programmatjes waarmee je je kaart kan tweaken of monitoren?
Dual-Screen he?quote:
Alsof de refreshrate er iets toe doet op een lcdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:25 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Dual-Screen he?
Btw.. ik vraag me af of dit je performance beinvloedt in games![]()
refreshrate enzo...
Hier op een GTS en de laatste WHQL drivers van de Nvidia site loopt het perfect!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:51 schreef Black_Ninja het volgende:
Ben ik trouwens de enige die problemen heeft met supreme commander?
Als ik het spel wil starten krijg ik de melding dat mijn videokaart niet wordt ondersteund![]()
Ook met alle updates er op?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:03 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Hier op een GTS en de laatste WHQL drivers van de Nvidia site loopt het perfect!
Alles max settings op Vista x64![]()
Ja gewoon automatisch gepatched via GPGNetquote:
Goeie link, thanks..quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:57 schreef Merovingian het volgende:
RivaTuner is een perfect tooltje. Hier is een pagina waarin staat hoe je je kaart kan tunen dat hij stil is in windows en koel is in games...
Ze zijn beter dan die kutdrivers van ATIquote:Op zondag 15 juli 2007 13:15 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Zijn de drivers nog een beetje te pruimen van nVidia?
Met een Ti4280 kan je 3dMark05 en 06 niet eens draaien, dus een vergelijking gaat niet opquote:Op maandag 16 juli 2007 09:28 schreef Verbal het volgende:
Hoe zou een 8800 GTS 320 (binnenkort in nieuw systeem) zich benchmarkgewijs verhouden met een GeForce 4280 Ti (nu) ?
V.
Voor die spellen heb je geen 8800 nodig hoorquote:Op maandag 16 juli 2007 10:11 schreef Verbal het volgende:
Nee, snap ik, en draait op een ander systeem. Ik kan alleen niet wachten tot ik over hopelijk een tweetal maandjes een systeempje heb waarop ik allemaal leuke dingen kan draaien die nu niet kunnen. En dingen als GTA en HL2 en Far Cry op volle grafische kracht
Maar ik zal het topic niet verder vervuilen tot ik ook lid ben van de club
V.
Weet ik, maar ik heb een verouderd AGP-systeem en heb geen zin om te investeren in onderdelen van verouderde technologie. Dus ik kan die spellen op dit moment spelen, maar HL2 en GTS:SA zijn het uiterste wat ik in uitgeklede versie kan draaien... En Cysis komtquote:Op maandag 16 juli 2007 10:39 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Voor die spellen heb je geen 8800 nodig hoor
Ik speel nu GTA-SA en Far Cry met 16x AA en 16x AF alles op max 1280*1024 met 60fps![]()
Fijn.quote:edit: wannabe-leden mogen ook berichten plaatsen hoor![]()
Crysisquote:Op maandag 16 juli 2007 10:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik heb een verouderd AGP-systeem en heb geen zin om te investeren in onderdelen van verouderde technologie. Dus ik kan die spellen op dit moment spelen, maar HL2 en GTS:SA zijn het uiterste wat ik in uitgeklede versie kan draaien... En Cysis komten daar heb ik wel wat sap voor nodig
![]()
Ik weet het, ik ben af en toe te soepelquote:[..]
Fijn.
V.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:23 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Het zijn me 7600 GT's in slileek alsof me boxed cpu koeler het was. Oww en de 8800 GTX past niet in een sonata 2
Nu moet ik dus ook een nieuwe case kopen.
Klopt, maar ook maar net dat moet ik wel toegeven en je flow is volledig ruk daarna. Ik heb daardoor toch besloten om hem in een antec 900 te stoppen. 3x 120 mm fan's en 1 200 mm fan moeten het zooitje wel koel houden...quote:
Op beurzen als de E3 gebruikt Crytek computers met een Core 2 Duo, 8800GTX en 2GB RAM als ik me niet vergis. En dat loopt dus prima en ziet er ook nog eens geweldig uit in een vrij hoge resolutiequote:Op donderdag 19 juli 2007 10:40 schreef Verbal het volgende:
Hoe zit dat nou met Crysis? Las gisteren op de FP een artikel (en reacties) over dat de prestaties onder DX10 van de eerste generatie kaarten nogal tegenvallen en daar riep iemand iets over dat Crysis óók onder DX9 werkt... kun je dat uitkiezen dan als je een DX10-kaart hebt
V.
Uit ervaring weet ik dat 1x 120mm je systeem ook koel houdt... En dat is dan een stuk stillerquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:57 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Klopt, maar ook maar net dat moet ik wel toegeven en je flow is volledig ruk daarna. Ik heb daardoor toch besloten om hem in een antec 900 te stoppen. 3x 120 mm fan's en 1 200 mm fan moeten het zooitje wel koel houden...
In mijn Sonata 2 had ik al na 10 minuten last dat de koeling van me kaart aan en uit sloeg, in me nieuwe kast heb ik nergens last van...
...maar ik ga een GTS aanschaffen. Maar dat zal ook wel lopen denk ik dan maar.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Op beurzen als de E3 gebruikt Crytek computers met een Core 2 Duo, 8800GTX en 2GB RAM als ik me niet vergis. En dat loopt dus prima en ziet er ook nog eens geweldig uit in een vrij hoge resolutie.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:51 schreef Catskill het volgende:
Na een maand twijfelen tussen GTS / GTX kom ik me ook maar melden met een Leadtek PX8800GTX![]()
Nu maar wachten op Crysis.![]()
Het schijnt dat met de nieuwe drivers je minesweeper ook volluit kan spelen, maar nog niet in DX10...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:31 schreef DarkManta het volgende:
Damn eindelijk de Asus Nvidia 8800 Ultra in Sli. Het was even wachten, maar nu kan ik Patience in volle glory spelen.
Ik haal met mijn 8800GTS 640 en een 6600 zo'n 8000, dus jij zit way te laag...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:44 schreef Catskill het volgende:
Hmmmm, volgens mij is het niet de bedoeling dat ik maar 3048 punten heb in 3DMark06.![]()
Screen: http://xs.to/xs.php?h=xs317&d=07305&f=4565466.jpg
Voltages:
[afbeelding]
Drivers: 162.22_forceware_winvista_32bit_international_whql. (ook al een vorige versie geprobeerd)
![]()
Dat dacht ik dus ook al, kan alleen niet bedenken wat ik er nog meer aan kan doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik haal met mijn 8800GTS 640 en een 6600 zo'n 8000, dus jij zit way te laag...
Wat zijn de rest van je specs dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:59 schreef Catskill het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al, kan alleen niet bedenken wat ik er nog meer aan kan doen.![]()
E6600, 3gb ddr2 maar dat kun je ook op de screenshot zien.quote:
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:47 schreef Catskill het volgende:
Had je dit niet ff een dag eerder kunnen posten?![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:53 schreef Catskill het volgende:
Das waar, zou nog wel ff kunnen wachten eigenlijk.
Heb de videokaart eigenlijk alleen maar voor crysis.![]()
Dumbassquote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:38 schreef Catskill het volgende:
[..]
Ik had dus maar 1 van de 2, 6 pins connectors aangesloten.![]()
Ik had het gelezen op T.net inderdaad... Ik twijfel of ik die ga halen, maar ik denk het niet. Tenzij het echt veel uitmaakt in de spellen tegen die tijd (op 1280x1024, de max resolutie van mijn schermen).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:39 schreef Jonathon het volgende:
Alle nvidia fans opgelet..![]()
By Q4 2007 NVIDIA will be releasing their GeForce 9800 series GPUs.
1 van de 2, 6 pins aangesloten? wat bedoel je daarmee dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 19:38 schreef Catskill het volgende:
[..]
E6600, 3gb ddr2 maar dat kun je ook op de screenshot zien.![]()
Ik heb het opgelost en ik durf bijna niet te zeggen wat ik fout heb gedaan.![]()
Ik had dus maar 1 van de 2, 6 pins connectors aangesloten.![]()
Mijn score is nu 9879.iig bedankt voor het meedenken.
![]()
De 8800 GTX heeft 2 extra stroomaansluitingen. Hij had er dus maar 1 aangeslotenquote:Op maandag 30 juli 2007 23:17 schreef Kyller het volgende:
[..]
1 van de 2, 6 pins aangesloten? wat bedoel je daarmee dan?
Oooow ok hehehe lolquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:19 schreef Devolution het volgende:
[..]
De 8800 GTX heeft 2 extra stroomaansluitingen. Hij had er dus maar 1 aangesloten
Omdat? Vanwege die nieuwe kaart? Dat zal wel begin volgend jaar ergens worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:42 schreef Verbal het volgende:
Misschien dat ik nog even een maand of vier wacht met mijn nieuwe systeempje...
V.
Probeer de Lost Planet demo (alles vol open en op een resolutie hoger dan 1280x1024). Trok bij mij op de DX9 versie nooit meer dan 30fps (8800GTX, E6600, 4GB).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:21 schreef DarkManta het volgende:
Zijn er nog games, waar de 8800 nog moeite mee heeft op dit moment?
Mijn Ultra Sli worden niet warmer als ik Dirt, Stalker, Oblivion of Lotro op ulta hoog speel... Heb al eens met de hoogtse resoluties gespeeld, maar blijkbaar heeft ie nergens moeite mee.
Ben ik wel blij mee, maar ik zou ze wel eens willen zien zweten, en zien wat ze dan eigenljk aan kunnen.
Wat is nou eigenlijk acceptabel qua frames? Bij een bioscoopfilm heb je voldoende aan 24/25 frames, maar hier schijn je er nooit genoeg van te kunnen hebben. Maar je oog ziet er niet meer dan 24/squote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:30 schreef Devolution het volgende:
[..]
Probeer de Lost Planet demo (alles vol open en op een resolutie hoger dan 1280x1024). Trok bij mij op de DX9 versie nooit meer dan 30fps (8800GTX, E6600, 4GB).
PC Format heeft deze maand een test van de ATI *2950 (?) en de 8800GTX. Een van de conclusies wat dat de GTX zwaaaaaaar overprijsd is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:48 schreef Darkwolf het volgende:
Dat gaat goed met nVidia zo!
Normaal doet videokaart land er minstens 2 jaar over om de performance van de top range kaart (meer dan) te verdubbelen.
Vraag mij dan meteen af om het dan wel een goed idee is om zo'n kreng te halen.
De E6600 is nu al een bottleneck voor de huidige 8800GTX.
Mag je ook weer een nieuwe proc gaan halen...![]()
Het wordt dan ook meer gebruikt als een meetinstrument, in praktijk heb je natuurlijk al genoeg aan 30 frames.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk acceptabel qua frames? Bij een bioscoopfilm heb je voldoende aan 24/25 frames, maar hier schijn je er nooit genoeg van te kunnen hebben. Maar je oog ziet er niet meer dan 24/s
How come?
V.
Het oog kan best meer dan 24 fps zien. Het zien van fps is niet hetzelfde als het knipperloos zien van een film.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk acceptabel qua frames? Bij een bioscoopfilm heb je voldoende aan 24/25 frames, maar hier schijn je er nooit genoeg van te kunnen hebben. Maar je oog ziet er niet meer dan 24/s
How come?
V.
Kijk, dát is natuurlijk ook weer waarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het oog kan best meer dan 24 fps zien. Het zien van fps is niet hetzelfde als het knipperloos zien van een film.
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
Een film geeft ook niet echt rustig beeld, zelf vind ik 30 frames het absolute minimum, daaronder merk je het gewoon als je snel moet reageren. Die 30 frames is dan in de meest zware situatie waarbij vele vijanden op je afkomen en waarbij veel ontploffingen plaats vinden, op de rustiger moment zit je dan zo aan 60 fps. Dat is ook waar de meesten op doelen denk ik. Als je gemiddeld op 50 fps zit dan betekent dat dat het minimum ongeveer op 30 fps ligt en het maximum op 70 fps.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:53 schreef Verbal het volgende:
Dat heet afroom prijspolitiek.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:54 schreef Verbal het volgende:
PC Format heeft deze maand een test van de ATI *2950 (?) en de 8800GTX. Een van de conclusies wat dat de GTX zwaaaaaaar overprijsd is.
Laten we dat als het waar is gewoon ziek noemenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:54 schreef Aasgier het volgende:
http://www.techpowerup.com/index.php?35899
8800, trage dingen man!!
====================
"G92" GeForce 9800 GTX specs.
- 65nm process technology at TSMC.
- Over one billion transistors.
- Second Generation Unified Shader Architecture.
- Double precsion support (FP64).
- GPGPU native.
- Over one TeraFLOPS of shader processing power.
- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)
- Fully Scalar design.
- 512-bit memory interface.
- 1024MB GDDR4 graphics memory.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- eDRAM die for "FREE 4xAA".
- built in Audio Chip.
- built in tesselation unit (in the graphics core"
- Improved AA and AF quality levels
Pros.
65nm process will allow for better yields and better power consumption. power consumption will be lower than that of a GeForce 8800 GTX. GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800 Ultra in real world games and applcations.
Release date : November 2007. There will be TWO products at launch: The flagship GeForce 9800 GTX and the second fastest GeForce 9800 GTS. Price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD. Price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD.
En je kan meteen een nieuwe pc er voor aanschaffen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:54 schreef Aasgier het volgende:
8800, trage dingen man!!
====================
- GPGPU native.
- Fully Scalar design.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- built in Audio Chip.
Pros.
65nm process will allow for better yields and better power consumption. power consumption will be lower than that of a GeForce 8800 GTX. GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800 Ultra in real world games and applcations.
Release date : November 2007. There will be TWO products at launch: The flagship GeForce 9800 GTX and the second fastest GeForce 9800 GTS. Price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD. Price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD.
Wat maakt het nu uit dat hele dx9 of dx10? Het ziet er echt niet zoveel beter uit met dx10, sneller gaat het ook niet echt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:18 schreef Kyller het volgende:
[..]
En je kan meteen een nieuwe pc er voor aanschaffen.
Ze maken nu al amper spellen voor direct x 10, en aan de berichten te zien zal het ook enige tijd in beslag gaan nemen willen ze een beetje optimaal gebruik gaan maken van direct x 10 en de ondersteunende kaarten. dus ik zal zeker nog ff gaan wachten om mijn gtx in te gaan ruilen voor z'n nieuwe!
Dat is goed nieuws, nu gaan de prijzen van de 8800 reeks vast en zeker dalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:54 schreef Aasgier het volgende:
8800, trage dingen man!!
<<specs>>
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:26 schreef Kyller het volgende:
Hey luitjes,
Nu las ik weer de de E6600 een bottleneck is voor de 8800gtx ? wtf, willen ze daarmee zeggen, dat de processor het niet bij kan houden ofzo? lijkt mij toch snel genoeg om crysis en derelijk goed mee te spelen. bedoelen ze ermee dat je niet het volledige uit je kaart kan halen?
En over een half jaar is deze weer rete traag. En zo blijven we bezig...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:54 schreef Aasgier het volgende:
8800, trage dingen man!!
====================
- GPGPU native.
- Fully Scalar design.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- built in Audio Chip.
Pros.
Alsof de 8800GTX nu retetraag isquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:41 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En over een half jaar is deze weer rete traag. En zo blijven we bezig...
Niet vooruit te schroeien.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:52 schreef Devolution het volgende:
[..]
Alsof de 8800GTX nu retetraag is![]()
Werktquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:40 schreef Biogarde het volgende:
Voor de peeps met een 8*** serie en die hun klassieke controlpanel-weergave weer terug willen hebben:
Ga naar regedit.exe te vinden in de map Windows.
Daarna HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/NVIDIA Corporation/Global/NvCplApi/Policies.
Maak vervolgens een nieuwe DWORD-waarde aan en noem deze: sedonadisable.
Vervolgens dubbelklik je erop en vul je bij waardegegevens: 2 in.
Nu ga je weer naar je NVIDIA configuratiescherm en kun je bovenin bij Beeld klassiek controlepaneel weer aanzetten.
if it aint broke...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:42 schreef clowncloon het volgende:
Loopt mijn computer vast tijdens een bios update....kutje!
Terug naar de winkel maar weer
vaarwel my precioussss
Zoals je die had t/m de 7-serie.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 06:38 schreef Merovingian het volgende:
En wat moet ik me voorstellen bij een "klassieke" controlpanel-weergave? Screenshot misschien mogelijk?
Oh dat! Dat was inderdaad veel beter... Ga het straks veranderenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:06 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zoals je die had t/m de 7-serie.
Google plaatje:
[afbeelding]
Zekers. Vooral omdat jij dan een volgens mij uniek exemplaar hebt gezienquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:54 schreef mark2012 het volgende:
8800 gtx 320mb ziet er wel interessant uit.
Neequote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:54 schreef mark2012 het volgende:
8800 gtx 320mb ziet er wel interessant uit.
Doe die kaart het goed met een antec 380 watt voeding?
dat is het hele eiereten...mijn moederbord (asus striker extreme) is/was niet compatible met mijn crusial ballistics (4x1 ghz)..damnquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:39 schreef R_B het volgende:
[..]
if it aint broke...
Don't try to fix it...
Ik heb amd dual core 4000+ (2.11 ghz)quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:20 schreef Jonathon het volgende:
380Watt is aan de lichte kant, de de 8800GTS heeft een 26Ampere zware 12V rail nodig, 8800GTX en Ultra 32Ampere.
Dus even kijken wat je Antec kan leveren op de 12v rail, en wat voor CPU heb je erin zitten? Quadcores verbruiken ook 95 tot 130 watt (Ligt aan de stepping) dus dan zal je misschien niet uitkomen met een 380Watt
[..]
Eventuele Discussies in FB topic gaarne en niet hier.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:19 schreef Merovingian het volgende:
Was er dan zoveel rotzooi in dit topic? Vond het nog wel meevallen
Beetje Antec voeding trekt dat wel. Waarschijnlijk zal hij dan tijdens gamen constant op z'n piek draaien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Merovingian het volgende:
Geef dan even antwoord hoeveel ampere je 12V rail kan leveren. Meer dan 26A?
Sorry hoe zie ik dat? Moet ik de kast daarvoor openmaken?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:12 schreef Merovingian het volgende:
Geef dan even antwoord hoeveel ampere je 12V rail kan leveren. Meer dan 26A?
Ook! Op zeker. Verplicht he.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:09 schreef dikkedorus het volgende:
D'oh, je hebt gelijk. Behalve op sommige OEM voedingen.
Ja dat dacht ik ook met mijn 430W voeding.. Alleen een C2D dus nog zuiniger dan jou. Standaard loopt alles goed.. maar zodra ik ga overklocken is er stroom tekort.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:21 schreef mark2012 het volgende:
[..]
Ik heb amd dual core 4000+ (2.11 ghz)
[afbeelding]
Gebruikt 89 watt volgens deze website.
Verder heb ik maar 1 dvd drive en 1 hardeschijf.
Moet toch lukken zou je zeggen?
de 8600 is wel zuiniger dan de 7900 geloof ik... ati kaartjes weet ik niet. dacht dat die wel aardig stroom lusten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:24 schreef mark2012 het volgende:
Welke is het zuinigste dan kwa aantal watts? 7900 , 8600 of die ati x1950 pro?
700Wquote:
Modulair FTW! Heb zelf ookquote:Op zondag 19 augustus 2007 11:31 schreef dikkedorus het volgende:
Tweakers Best Buy had een tijdje een 700W Tagan staan in hun specs, gelukkig zijn ze wat wijzer geworden en is het nu een mooie 520W. (Ik zelf ga voor een modulaire 480W)
Lees hier.quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:24 schreef nigel2 het volgende:
Hoe zien jullie precies dat de 8600gt xxx te langzaam is voor DX 10?
Alsof een C2D en 2 HD's van die stroomvreters zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:13 schreef Merovingian het volgende:
[..]
700W
Wil je 2x 8800GTX in sli ofzo![]()
Ik heb een 8800GTX, C2D, 2 HD's, en een Tagan 480W voeding die het prima trekt met stabiele spanningen.
Oke, dat is wel handig inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:45 schreef nigel2 het volgende:
Oke bedankt. Mark bij www.alternate.nl heb je zo goed als alle videokaarten en bij de videokaarten staat ook heel veel info o.a. het aantal watts wat de videokaart verbruikt.
![]()
Misschien wist je dit al maar je weet maar nooit.![]()
Ik heb 2 GTX'en (OC) een Q6600 (3.6Ghz) en momenteel 12 schijven waarvan 2 raptors. Dit hele zooitje in een CM Stacker met 6 casefans en een processorkoeler (Arctic).quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof een C2D en 2 HD's van die stroomvreters zijn.Maar inderdaad, voedingen van meer dan een halve kilowatt zijn echt niet nodig.
Ervan uitgaande dat crysis ook op een 8800GTS/GTX in DX9 mode te spelen zal zijn, dan is er geen kaart beter dan de 8800 (op dit moment) De 8800 serie is 99% van de tijd beter dan welke kaart dan ook in DX9. Als je DX9 vergelijkt met DX10 is op het moment een DX9 game op een snelle DX9 kaart vaak sneller dan DX10 op de 8800GTS/X. Maar of dat ook voor crysis opgaat?quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:41 schreef nigel2 het volgende:
Denken jullie dat een spel als bijv crysis het beter doet met een hele goede DX 9 kaart dan met bijv een 8800gts 320 mb(de 8600gtxxx dus niet) ? Systeem : 2.8 ghz pentium D 2 gb 500watt.
Bedankt voor die link k heb het gezien waarom de 8600gt te langzaam is.
Er bestaat geen 8600GT en je link geeft:quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:45 schreef nigel2 het volgende:
Ik zeg de hele tijd 8600gt maar het is de 8600gts xxx ik weet niet of dat uitmaakt.
Over deze heb ik het hier boven http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXXH1.
quote:Hartelijk bedankt voor uw interesse in dit product.
Helaas is dit product (tijdelijk) niet meer leverbaar.
Als u interesse heeft in een alternatief product dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons verkoop team.
Telefoonnummer: 0180-440844
Klopt inderdaad, ik zat fout, de 8600GT bestaat inderdaad..quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:28 schreef nigel2 het volgende:
uuhmm vreemd.
Maar de 8600GT bestaat wel deze link laat dat wel zien
Dat is bijna een workstation, is wel even wat anders dan een gewone PC.quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:13 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik heb 2 GTX'en (OC) een Q6600 (3.6Ghz) en momenteel 12 schijven waarvan 2 raptors. Dit hele zooitje in een CM Stacker met 6 casefans en een processorkoeler (Arctic).
Ding trekt op volle load 539 Watt.
Ligt eraan wat je ermee wilt doen. De 8600GT(S) is niet snel genoeg voor de hedendaagse spellen. Wat 'ie wel goed kan is het afspelen van (HD)films. Maar wat hij gaat doen in crysis weet ik neit, maar schat dat dat erg gaat tegenvallen...quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:50 schreef nigel2 het volgende:
Oke maar denk je dat het zin heeft om voor een 8800gts te gaan met mijn pc of dat ik togh beter voor de 8600GTS xxx kan gaan scheelt 50 euro.
Meh, scheelt nog geen 30% aan pixels dus zo doorslaggevend is het niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:16 schreef kraaksandaal het volgende:
Een goede DX 9 kaart zoals X1950 of 7900GT draait op een 17" of 19" monitor alles nog prima.
Met een 24" breedbeeld is 't wel nuttig om een 8800 te nemen.
Met 3 maanden komt de serie 9 voor een prijs ergens tussen de GTS en GTX in.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:37 schreef SoupNazi het volgende:
Deze week ga ik waarschijnlijk de 8800GTS 320MB kopen. Ik hoop dat deze goed genoeg is voor Crysis (1440x900) op high/ultra, en dat ik geen videogeheugen te kort kom. Die 80 euro meer die ik voor de 640MB-versie zou moeten betalen is me net iets te veel. Over het algemeen wordt ook geadviseerd om voor een resolutie die lager is dan 1600x1200 een 320MB te kopen, maar ik weet dus niet of dat voor een dik dx10-spel als Crysis ook geldt, gezien de grootte van de textures. Iemand die daar wat meer over weet? En of de 320MB voldoende zal zijn?
400 dollar voor de 9800GTS zou neerkomen op 300 euro? Dat is wel erg goedkoop dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:54 schreef Aasgier het volgende:
8800, trage dingen man!!
====================
- GPGPU native.
- Fully Scalar design.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- built in Audio Chip.
Pros.
Ik zag het ook net ja.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:41 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Met 3 maanden komt de serie 9 voor een prijs ergens tussen de GTS en GTX in.
Wellicht een optie om nog even te wachten?
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:47 schreef Biogarde het volgende:
De techniek is er al. Kwestie van het zorgen voor vraag.
En Ati zit ook niet stil.
Dat er kaarten op de plank liggen die 2 keer zo snel zijn als de huidige op de markt.quote:
Waarom zou het niet kunnen? nVidia komt de laatste jaren binnen een a anderhalf jaar met een nieuw model, waarmee het oude model dus verouderd is. Waarom zou dat nu opeens niet meer kunnen?quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:55 schreef dikkedorus het volgende:
Ik geloof er geen kont van dan nVidia z'n "nieuwe" 8000 serie gewoon weggooit in November. Of ze worden duurder, of ze overdrijven de snelheidswinst.
In computerland moet je niet de wisselkoers aanhouden. Door importheffingen en BTW e.d. kun je uitgaan van een 1:1 verhouding. Een kaart die in US 500$ kost, zal in NL 480-500¤ kosten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:43 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
400 dollar voor de 9800GTS zou neerkomen op 300 euro? Dat is wel erg goedkoop dan?![]()
Ik zie het ja. De GeForce 8800GTS 320MB kost maar 311 dollar in de VS (230 euro), terwijl hij hier 366 euro kost.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 06:44 schreef Merovingian het volgende:
[..]
In computerland moet je niet de wisselkoers aanhouden. Door importheffingen en BTW e.d. kun je uitgaan van een 1:1 verhouding. Een kaart die in US 500$ kost, zal in NL 480-500¤ kosten.
Toch maar hier halen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:41 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ik zie het ja. De GeForce 8800GTS 320MB kost maar 311 dollar in de VS (230 euro), terwijl hij hier 366 euro kost.![]()
Ik ga voor de Asus waarschijnlijk, want die komt incl.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 07:50 schreef Biogarde het volgende:
XFX versie is nu 259 bij Alternate.
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=jaxxga&baseId=3276
En hij is op voorraad.
Hallo... ik speel BF1942 op 1024x768 met zo'n beetje de helft uit... GeForce Ti4280quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:46 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ik zag het ook net ja.Alleen nog 3 maanden met een 7600GT is ook niet alles. Dirt en CoJ met alles op z'n laagst zien er niet uit.
![]()
Wat hedde gij veur CPU?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:18 schreef SoupNazi het volgende:
Morgen komt mijn Asus EN8800GTS binnen, dus dat wordt feest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |