Geheel offtopic, maar slechts een tipquote:Ga naar regedit.exe te vinden in de map Windows.
Daarna HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/NVIDIA Corporation/Global/NvCplApi/Policies.
Maak vervolgens een nieuwe DWORD-waarde aan en noem deze: sedonadisable.
Vervolgens dubbelklik je erop en vul je bij waardegegevens: 2 in.
Nu ga je weer naar je NVIDIA configuratiescherm en kun je bovenin bij Beeld klassiek controlepaneel weer aanzetten.
SLI is slechts een marketingverhaal. Weinig winst uit te behalen. En de tegenwoordige videokaarten crashen en je PC reboot bij een te hoge overclock. In het ergste geval een zwart beeld, maar dan mag ik toch wel hopen dat het in je opkomt je pc zelf even te resetten. Ik draai al jaren high-end videokaarten 24/7 met een overclock ver over het randje.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:48 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan wel een pietsie overklokken met standaard koeling, maar met zo'n kaart is het gewoon het risico niet waard, omdat het nogal een dure grap wordt als je het fout doet en veel schiet je er niet mee op, omdat 'ie nu toch nog alle spellen op hoge resolutie met alle details met twee vingers in z'n neus aan kan.
Je kan het wel overwegen als de loeizware DX10-spellen uitkomen, maar dan kan je waarschijnlijk beter een 2e 8800 GTX kopen en de boel in SLI laten draaien.
Niet echt, aangezien de 8800 kaarten stressed met de standaardkoeler op temps rond de 70-80 graden uitkomen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:55 schreef Biogarde het volgende:
En nog even iets. De 8800-serie heeft de beste koeler ooit, uitgebracht op de videokaarten markt.
SLI geeft je met de nieuwere kaarten (en spellen die SLI goed ondersteunen) echt wel een fatsoenlijke snelheidswinst (geen 100 procent, maar 80 procent toch wel).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
SLI is slechts een marketingverhaal. Weinig winst uit te behalen. En de tegenwoordige videokaarten crashen en je PC reboot bij een te hoge overclock. In het ergste geval een zwart beeld, maar dan mag ik toch wel hopen dat het in je opkomt je pc zelf even te resetten. Ik draai al jaren high-end videokaarten 24/7 met een overclock ver over het randje.
Er staat nergens btw dat ie bang is om z'n kaart op te blazen![]()
Hij vraagt alleen hoe en wat. Zijn hardware, zijn geld.
Waar staat dat 70 graden slecht is? Dingen throttle'n pas bij 110 graden ergens?!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien de 8800 kaarten stressed met de standaardkoeler op temps rond de 70-80 graden uitkomen.
De beste 8800koeler is de Thermalright HR-03 plus, welke de stressed temps terug brengt tot max 50-60 graden
[afbeelding]
![]()
Alleen zijn die spellen er nauwelijks en zijn er al kaarten aangekondigd die dubbel zo snel zijn dan de GTX en rond de 400 Dollar gaan kosten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
SLI geeft je met de nieuwere kaarten (en spellen die SLI goed ondersteunen) echt wel een fatsoenlijke snelheidswinst (geen 100 procent, maar 80 procent toch wel).
Tegen de tijd dat de TS zoiets nodig denkt te hebben is de 8800GTX waarschijnlijk best betaalbaar (goedkoper dan het vervangen door één enkele gloednieuwe kaart, mits zijn voeding het trekt) en met de tijd krijg je ook betere drivers en ondersteuning.
^^ Zie bovenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:07 schreef Flashwin het volgende:
een 8800GTX of Ultra in SLI is misschien 1337 h4x0rz etc, maar ook totaal onnodig.
Behalve dat die kaarten in SLI zeer slecht ondersteund worden (zelfs helemaal niet in Vista) is het stroomverbruik werkelijk absurd. Je zit dan op een stroomverbruik van rond de 300-400W in idle en dit loopt op tot 500-600W in stressed. En dan heb ik het alleen over wat de kaarten verbruiken!
Een andere reden dat het onnodig is, is omdat in november de 9 series uitkomen, die dubbele rekenkracht ten opzichte van de 8 series hebben en de helft minder stroomverbruik
70 is slechter dan 50 graden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Waar staat dat 70 graden slecht is? Dingen throttle'n pas bij 110 graden ergens?!
Dus mocht je ergens gezien hebben dat 70 graden slecht is, dan zie ik dat graag.
Waar lees je dat er geen fan aan kan hangen?quote:Leuk zo'n passief dingetje waar je een fannetje aan kan hangen![]()
quote:
Kaart zal er echt niet slechter door presteren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:10 schreef Flashwin het volgende:
[..]
70 is slechter dan 50 graden.
Maar ik zeg nergens dat 70 graden slecht zou zijn. Ik reageer op jouw claim dat de 8800 koelers de beste vga koelers zouden zijn. Dat is niet waar.
[..]
Waar lees je dat er geen fan aan kan hangen?![]()
Ik lief jouquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:40 schreef Biogarde het volgende:
Voor de peeps met een 8*** serie en die hun klassieke controlpanel-weergave weer terug willen hebben:
[..]
Geheel offtopic, maar slechts een tip![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |