Ik ook!quote:Op zondag 27 mei 2007 13:08 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond eten we theriyaki (met biefstuk+rijst). Lekker
Dank! dingen zijn opzich lekker vult ook goed maar na een tijd komen ze je strot uitquote:
quote:Op zondag 27 mei 2007 15:24 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond eten we pikante kalkoen uit de wok met paksoi en champignons.
Hier ook net.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:57 schreef Tezz het volgende:
Mijn frietpan staat aan.......
Dat ziet er smakelijk uit.quote:Op zondag 27 mei 2007 22:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit hebben wij zojuist (deels) verorberd
![]()
Jaj...![]()
Jamie Oliver!quote:Op zondag 27 mei 2007 23:47 schreef Tezz het volgende:
M&M's met nootjes!
WOW Duderinnetje! Ziet er echt super uit! Van wie is het recept, dan ga ik ff googlen.......
En anders gewoon zijn boek 'Kook!' kopenquote:Honeycomb Cannelloni
Serves 6-8
Sea Salt & Freshly Ground Pepper
Parmesan Cheese for grating
500g/1lb 2oz good-quality cannelloni tubes
Olive Oil
FOR THE VEGETABLE RAGU'
a small handful of dried porcini
150ml/5 1/2floz Olive Oil
3 carrots, peeled and diced
4 sticks of celery, trimmed and finely diced
1 large red onion, peeled and finely diced
1 leek, trimmed and outer leaves discarded, finely diced
2 cloves of garlic, peeled and sliced
5 portobello mushrooms finely chopped
5 x 400g good quality plum tomatoes
a large bunch of basil, leaves picked, stalks finely chopped
FOR THE SPINACH
680g/1 1/2lb fresh spinach
nutmeg for grating
FOR THE QUICK WHITE SAUCE
285ml/ 1/2pint single cream
500ml/17 1/2floz creme friache
4 good quality anchovy fillets in oil, drained and finely chopped
a handful of parmesan cheese, grated.
The first thing to do is find yourself a casserole pan or earthware dish that will snuggly hold all your cannelloni standing upright, i used one that's 20cm/8 inches in diameter and 12.5cm/5 inches deep. if you want to be precise-and in this recipe, being precise helps!
How:
Pre-heat the oven to gas5/375'f/190'c. To make your ragu'. Put your dried porcini in a bowl and just cover them in boiling water. leave to soak for 5 mins. meanwhile, put a large heavy-based saucepan on a medium heat and add the olive oil, carrots, celery, onion and leek. Cook gently for 8-10 mins. then add the garlic and portobello mushrooms. remove the porcini from the bowl, add them to the pan and cook for a further 5 mins until the veg has softened. Strain the porcini liquid through a sieve and add this to the pan with a large wine glass of water. Allow the liquid to reduce slightly, then tip in your tomatoes and add the chopped basil stalks. Season with salt and pepper, and bring to the boil. simmer for up to 45 mins, until you have a thick, rich ragu'. Tear in basil leaves.
In a saucepan, heat a slash of olive oil and add the spinach, stir, then leave to wilt down, season with salt and pepper and a grating of nutmeg and put to a side.
To make your quick white sauce, all you have to do is mix the cream, creme fraiche, anchovies and grated parmesan. Then check the seasoning and thats it! Now get out that dish or pan located at the beginning of the recipe and spoon in 1cm/ 1/2 inch of cheese sauce. sprinkle with parmesan and top with the spinach. Carefully ladle over half your ragu' and stand the cannelloni tubes in it. press the tubes down the sauce with the palm of your hand- the saucee will come through and will come up and half fill the tubes. spoon over the remaining cheese sauce, sprinkle over some parmesan, drizzle with olive oil and bake in the pre-heated oven for 45 mins until golden and bubbling. Bloomin' tasty.
Geweldig! Dankjewel, die ga ik inderdaad eens maken als ik een paar gasten krijg. Super!quote:Op maandag 28 mei 2007 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jamie Oliver!
Kon alleen de engelse tekst vinden:
[..]
En anders gewoon zijn boek 'Kook!' kopen![]()
Het is zo'n heerlijk recept voor als er een stel mensen komt eten. Grote pan op tafel en smullen maar![]()
Eet smakelijkquote:Op maandag 28 mei 2007 00:54 schreef Bluezz het volgende:
Dude, wat goed gelukt
Wel machtig zeker
*troostfood rules*
Niet lekker dus?quote:Op maandag 28 mei 2007 01:15 schreef Monotomy het volgende:
Ik drink nu:
[afbeelding]
... uit Wenen gehaald
Is gewoon Baileys.
Zeker lekkerquote:
Omdat je zo teleurgesteld leek door die smiley.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:21 schreef Monotomy het volgende:
[..]
Zeker lekker
Je hebt drie soorten: pure chocolate, chocolate cream, en white. Pure chocolate is het bitterst, en white is cream met een vleugje choco. Het smaakt alleen zo erg naar Baileys, maar omdat het uit Oostenwijk komt heet het Mozart Liqueur![]()
![]()
Ik ben wel vaker in CUL, maar niet in een reeks als dit, met zijn eigen mores en zo, vandaarquote:Op maandag 28 mei 2007 01:33 schreef Monotomy het volgende:
Welkom in CUL, dude
In principe mag een beetje SC hier wel, moet niet paginalang uit de hand lopen natuurlijk. En als je offtopic bezig bent maak je het zo goed met de plaatselijke mods:
OT: flesje water![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben wel vaker in CUL, maar niet in een reeks als dit, met zijn eigen mores en zo, vandaar![]()
OT: chardonnay
En als het moet, neem ik straks gewoon een plakje kaas of zo, om on topic te blijven![]()
Ja inderdaadquote:Op maandag 28 mei 2007 01:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dude is meer van de stoere cultopics, met houthakkers enzo
OT :
water
Annemiek heeft een recensie geschrevenquote:Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een hapje wezen eten in een eetcafe
Tomatensoep, sate en een aarbeienbavaros
Die vijgenjam heb ik al vaker gehoord van jou! Waar koop je die??? Ik heb een vijgenboom in de tuin die jaarlijks wel veel fruit geeft, maar zelf jam maken zie ik eigenlijk niet zo zitten............quote:Op maandag 28 mei 2007 10:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Nu Lipton Ice Tea Green en boterhammen met vijgenjam
Ik heb laatst per ongeluk 3 potten vijgenjam bij de Makro meegenomen, dacht dat het aardbeienjam was..quote:Op maandag 28 mei 2007 11:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
Die vijgenjam heb ik al vaker gehoord van jou! Waar koop je die??? Ik heb een vijgenboom in de tuin die jaarlijks wel veel fruit geeft, maar zelf jam maken zie ik eigenlijk niet zo zitten............
Bij de AH van die potten met een rode deksle en een "nostalgisch" etiket er opquote:Op maandag 28 mei 2007 11:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
Die vijgenjam heb ik al vaker gehoord van jou! Waar koop je die??? Ik heb een vijgenboom in de tuin die jaarlijks wel veel fruit geeft, maar zelf jam maken zie ik eigenlijk niet zo zitten............
thx!quote:Op maandag 28 mei 2007 12:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bij de AH van die potten met een rode deksle en een "nostalgisch" etiket er op
Oe, die heb ik lang niet meer op. Krijg er opeens zin in!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:19 schreef Qwea het volgende:
aardappelkroketten.
neh, had ik wel gewild en was ik ook van plan. Maar ik ben vanochtend pas bij vriendlief vetrokken en moest vanmiddag allerlei dingen doen. Dus heb een zak gekochtquote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:05 schreef Innocence het volgende:
[..]
Oe, die heb ik lang niet meer op. Krijg er opeens zin in!
Heb je ze zelfgemaakt en zo ja: Hoe?!
Omg, recept please. Favoriete taart is kersen en kruimel, eet het alleen niet vaak in 1 combinatie.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
stukje home made kersenkruimeltaart
een pak mix voor appel kruimeltaart, en 2 blikken vlaaivulling kersenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef n0a het volgende:
[..]
Omg, recept please. Favoriete taart is kersen en kruimel, eet het alleen niet vaak in 1 combinatie.
ja die zijn inderdaad misdadig lekker!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Lays Baked .. mjum!
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:40 schreef sanni het volgende:
Vandaag mezelf eens verwend vanwege een heugelijke gebeurtenis in de familiesfeer. Verse asperges!!
Het hele plaatje. [afbeelding]
Was lekker. Saus voor het eerst helemaal gemaakt naar aanleiding van dit traditionele receptquote:Op woensdag 30 mei 2007 13:54 schreef golfer het volgende:
Vanavond tagliatelle met zelfgemaakte traditionele carbonarasaus en sla.
Pan uitgeliktquote:Op woensdag 30 mei 2007 19:12 schreef golfer het volgende:
Was lekker. Saus voor het eerst helemaal gemaakt naar aanleiding van dit traditionele recept
Voor herhaling vatbaar.![]()
Ik ruik het alquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond: door onze dorpsslager gemaakte raapstelen stamppot met runderstoofvlees.![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:58 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik ging op dieet
Dat is geen dieet, dat is een hongerstaking.quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:58 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik ging op dieet dus heb geleefd op 4 mueslirepen vandaag.
Vandaar nu een vette hamburger aan het maken met dikke plakken kaas, veel uit, mayo, curry, tomaat en komkommer![]()
Vind dat ik dat wel verdiend heb![]()
Introducing "de SOLJOJO"quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:58 schreef SeaOfLove het volgende:
Vandaar nu een vette hamburger aan het maken met dikke plakken kaas, veel uit, mayo, curry, tomaat en komkommer![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:58 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik moest snel typen, was bezig met die overheerlijke hamburger te bakken en het zou niet voor het eerst zijn dat er iets aanbrandt terwijl ik aan het FOK!ken benquote:Op donderdag 31 mei 2007 20:30 schreef Cici het volgende:
Vraagje, waarom noemen mensen een UI een uiT???
Het is een ui, zonder T!!!
Net zoals oven geen over is.
Ontopic - denk dat we gaan bestellen vanavond.
quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:48 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ik moest snel typen, was bezig met die overheerlijke hamburger te bakken en het zou niet voor het eerst zijn dat er iets aanbrandt terwijl ik aan het FOK!ken ben![]()
Ik had honger ik moest en zou die hamburger veilig stellen, dat begrijp je toch wel, dan ga ik toch niet checken of ik typfouten maak![]()
En weet je wat? Het ding smaakte meer dan verrukkelijk![]()
Ohja ontopic: niks nu![]()
edit: @ Duderinnetje, Bluezz en Mini-Rulez:![]()
![]()
Dan maak je een overheerlijke koude aardappelsalade, recept aanwezig, dus geef maar een seintje als je het hebben wilt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:49 schreef Tezz het volgende:
Het enige vaststaande ingredient voor vanavond is varkenshaas met champsaus........voor de rest hoop ik nog wat inspiratie op te mogen doen hier!!!!!! Ik heb zin in een lekker apart aardappel gerecht maar heb dus totaal geen inspiratie........
goed plan!!!!!!! (ik wil graag het recept!)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:58 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dan maak je een overheerlijke koude aardappelsalade, recept aanwezig, dus geef maar een seintje als je het hebben wilt.
Aardappelsaladequote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:29 schreef Tezz het volgende:
[..]
goed plan!!!!!!! (ik wil graag het recept!)
Dankjewel! Ik stond ook net op het punt om naar de supermarkt te gaan dus ik dank je voor je snelle post!quote:
Ons kan je toch wel vertellen wat je gaat maken? We zullen het echt niet doorvertellen aan Bluezzquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:40 schreef golfer het volgende:
Vanavond een lekker verrassingsmaaltje koken voor Bluezz.
De verse ingrediënten ervoor in huis gehaald.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:43 schreef SeaOfLove het volgende:
Ons kan je toch wel vertellen wat je gaat maken? We zullen het echt niet doorvertellen aan Bluezz![]()
Nou, zelfgemaakte aardappelsalade (recept hierboven),quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:43 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik weet het nog niet. Tips zijn welkom.
Wat is dat?quote:
Klinkt goed! Ik denk dat ik dat morgen ook eens ga proberen.quote:
Tegen de tijd dat ze dit leest is ze thuis en weet ze het al:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:43 schreef SeaOfLove het volgende:
Ons kan je toch wel vertellen wat je gaat maken? We zullen het echt niet doorvertellen aan Bluezz![]()
*grom* lekker*quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:35 schreef golfer het volgende:
Het wordt op de huid gebakken filets van verse wilde zeebaars vergezeld door coquille St. Jacques met zeekraal, basmatirijst en een lekker sausje.
Ik ook!quote:
Ohhh, dat maak ik ook weleens. Met ijsblokjes, melk en van die Nescafe-zakjes. Hoe maak jij het?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:10 schreef Again het volgende:
Ik heb net een blender gekocht, dus nu drink ik lekker zelfgemaakte ijskoffie, lekkerrr!
Zo gaan we een uitsmijtertje bakken. Op zaterdag altijd makkelijk!
Ben jaloers, alhoewel ik vol zit van de zoute dropjes...quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:01 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb net muffins gemaakt.En ze zijn al bijna op.
Lekker adresje dus.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
bwhehe
overigens was het verder ook speciaal, er ging een hele bestekwagen aan serviesgoed om, bijna over een tafel, er werd een stel weggebonjourd (waren ze erg verbolgen over) omdat ze op 'onze' plek zaten, welke wij in eerste instantie niet kregen, omdat de persoon wie we aan de lijn hadden, had verzuimd dit te noteren
msaar dat kotsen was toch wel de kers op de appelmoes zeg maar![]()
![]()
nee hoor, boven de a4, in de buurt van hoofddorp, jeweetwel, dat brugrestaurantquote:Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker adresje dus.
Waar was dat? In Schagen?
OMG.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
nee hoor, boven de a4, in de buurt van hoofddorp, jeweetwel, dat brugrestaurant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |