Doet me denken aan dit:quote:PVV wil stadionverbod voor Marokkanen
DEN HAAG (ANP) - De Partij voor de Vrijheid (PVV) vindt dat er de komende jaren geen Marokkaanse toeschouwers meer in voetbalstadions mogen zijn als daar wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen worden gespeeld. Het stadionverbod moet vijf jaar duren.
De PVV stelde dat woensdag naar aanleiding van het wangedrag van Marokkaanse fans in het duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko dinsdag in het stadion van Willem II in Tilburg. De fractie heeft de ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) inmiddels schriftelijk om opheldering gevraagd.
De PVV wil onder meer weten hoe het kan dat na eerdere ongeregeldheden in Utrecht, Arnhem, Kerkrade en Amsterdam met Marokkaanse supporters de politie kennelijk niet voldoende aanwezig was om de rellen in Tilburg in goede banen te leiden. Als er geen stadionverbod voor Marokkaanse supporters komt, wil de PVV op z'n minst dat wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen vijf jaar worden verboden.
De relschoppers die nu zijn aangehouden, verdienen volgens de PVV een langdurige straf. Voordat ze die uitzitten, zouden ze eerst enkele voetbalstadions moeten schoonmaken ,,en daartoe hun tandenborstel'' moeten meenemen. Ter Horst zelf wilde woensdagochtend nog niet reageren op de ongeregeldheden in Tilburg. Ze zal zich eerst door burgemeester Ruud Vreeman laten inlichten over de gebeurtenissen, zo zei haar woordvoerder.
Niet elke Marokkaan is gewelddadig. Bovendien zet Wilders nu de bijl aan de wortel van het legaliteitsbeginsel: je bent kennelijk al schuldig voordat je iets gedaan hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:07 schreef ruud.nl het volgende:
Met als verschil dat die negers niets te verwijten viel en die maokkaantjes het zelf veroorzaken.![]()
Precies de kern.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet elke Marokkaan is gewelddadig. Bovendien zet Wilders nu de bijl aan de wortel van het legaliteitsbeginsel: je bent kennelijk al schuldig voordat je iets gedaan hebt.
Ik zou wel eens zien wat er gebeurt als een politicus gaat pleiten dat elke Hagenaas nooit meer het stadion mag inkomen. Dan staat de wereld op z'n kop.
Toch wel, het lukt de negers niet om complexe zaken te bewerkstelligen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:07 schreef ruud.nl het volgende:
Met als verschil dat die negers niets te verwijten viel en die maokkaantjes het zelf veroorzaken.![]()
Heb je gelijk in. Populistisch geschreeuw achteraf nu ineens van de PVVquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat gewoon het meest walgelijke is, is dat er helemaal geen voetbalwedstrijden meer worden gespeeld tegen Marokkaanse teams in de komende 5 jaar. De KNVB is prima in staat op dit zelf op te lossen, maar de PVV moet zonodig weer scoren met die racistische onzin.
Je vergeet vrouwen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als iedereen met een 'potentieel hooliganuiterlijk' dan ook een preventief stadionverbod opgelegd krijgt ben ik het compleet met Geertje eens. Kale mannen, mannen met tattoo's, mannen met foute kledingmerken, luidruchtige mannen, mannen in het algemeen, allemaal bij voorbaat een stadionverbod![]()
Vrouwen slaan elkaar meestal de hersens niet in, die trekken alleen aan haren...quote:
Wilders' partij is weer aandachtsgeil. Wat mij betreft mogen er 15 jaar geen wedstrijden meer gespeeld worden tegen Marokko in Nederland. Dan zijn die relpubers van nu al te oud om te rellen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Populistisch geschreeuw achteraf nu ineens van de PVV
Vrouw zijn is geen uiterlijk kenmerk van een potentiele relschopper. Mannen hebben het er zelf naar gemaakt, laat de goede maar lekker onder de slechten lijden.quote:
Ja dan kan de volgende generatie het ambacht overnemen van hun oudere meestersquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wilders' partij is weer aandachtsgeil. Wat mij betreft mogen er 15 jaar geen wedstrijden meer gespeeld worden tegen Marokko in Nederland. Dan zijn die relpubers van nu al te oud om te rellen.
Wat mij betreft moet er een MA-NL wedstrijd komen in Marokko. Kijk dan maar eens of er iets gesloopt wordt. (Als dat gebeurt verdwijnen er hele supportersvakken de cel in) De mensen die gisteren het stadion hebben gesloopt zijn niet gegaan voor het voetbal. Ze zijn daar heengegaan om hun machogedrag te laten zien. Dit waren typisch het soort marokkanen dat je ook vaak mensen ziet lastig vallen op straat.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:11 schreef M3R3L het volgende:
[..]
Toch wel, het lukt de negers niet om complexe zaken te bewerkstelligen.
Het mag dan ook geen wonder zijn dat Afrika na bijna 3,4 biljoen euro aan directe donaties van het Westen in de laatste 30 jaar nog steeds om voedsel, gelijkheid, respect, etc zit te krijsen. Ze zijn goed in fysieke prestaties, maar voor de rest valt ze wel veel te verwijten.
En je wint er makkelijk stemmen mee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:23 schreef renz0r het volgende:
Ik vind het begrijpelijk.
juistquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef HarryP het volgende:
Misschien moeten we voetbal gewoon afschaffen..
Dat scheelt een hoop problemen..
Apartheid is al jaren geleden afgeschaft. Ze noemen het nu onderscheid.
vandaar dat onzinnig hoge zeteltal van deze populist. Dit voorstel laat wel weer eens de ware aard van die idioten zien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Is natuurlijk iets over de top. Ik kan me echter voorstellen dat een groeiende groep mensen steeds minder moeite heeft met dit soort oplossingen.
De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen. Dus ja dan loop je het risico dat een 'idioot' de kar moet trekken. Maar dat intresseert de mensen/kiezers al niet meer.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:39 schreef teamlead het volgende:
[..]
vandaar dat onzinnig hoge zeteltal van deze populist. Dit voorstel laat wel weer eens de ware aard van die idioten zien.
Hoezo, dat is toch elk weekendquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen.
En een tijdje terug zaten die idioten ergens anders en hadden ze een ander kleurtje. Wil je voor mij even de kamervragen en andere voorgestelde maatregelen van de PVV opzoeken naar aanleiding van die wedstrijd?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen. Dus ja dan loop je het risico dat een 'idioot' de kar moet trekken. Maar dat intresseert de mensen/kiezers al niet meer.
Precies... Die relschoppers zijn op dat punt gewoon goed ingeburgerd. Niet van een autochtone hooligan te onderscheiden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Againzender het volgende:
Dan kunnen we in de Eredivisie ook gelijk wel al het publiek de toegang ontzeggen, want die zijn aanhanger van een club waar ooit wel eens problemen zijn geweest.
Nou ja, misschien dat RKC nog mag komen
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1quote:Stadionverbod voor jonge Marokkaanse voetbalhooligans - Kamervragen
woensdag 23 mei 2007
Vragen van de leden Wilders, Brinkman en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en aan de Minister van Justitie over rellen bij de voetbalwedstrijd Jong Oranje – Jong Marokko.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “ Chaos bij Oranje-Marokko”?
2.)
Hoe is het mogelijk dat na ongeregeldheden in Utrecht, Arnhem, Kerkrade en Amsterdam met Marokkaanse supporters, de politie kennelijk niet voldoende aanwezig was om de rellen, voor, tijdens en na dit “vriendschappelijke”duel in goede banen te leiden?
3.)
Bent u het met ons eens dat de politie al vóór deze wedstrijd had moeten ingrijpen en de Marokkaanse straatterroristen had moeten aanhouden? Zo nee waarom niet?
4.)
Bent u bereid een stadionverbod af te kondigen voor alle Marokkanen voor de duur van 5 jaar als het gaat om wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen of de Marokkaanse nationale (jeugd)ploeg?
5.)
Zo neen, bent u dan bereid een verbod af te kondigen voor wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen voor de duur van 5 jaar? Zo nee waarom niet?
6.)
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
(*) De Telegraaf, gedateerd 23 mei 2007
Grote god.. welke pillen slikt die gastquote:6.)
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Ik las uitzetten.quote:6.) Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen voor het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Ik kan me niet voorstellen dat deze vragen worden bedacht zonder dat ze zelf in hun broek schijten van het lachen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1
Wat een taalgebruik![]()
De afgelopen jaren is het bij verschillende (vriendschappelijke) interlands tegen (jong) Marokko uit de hand gelopen. Elke keer werden de stadions gesloopt, werden er mensen bedreigd en verschillende mensen in elkaar geslagen. Het lijkt me dan ook niet vreemd om deze wedstrijden dan maar te verbieden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat gewoon het meest walgelijke is, is dat er helemaal geen voetbalwedstrijden meer worden gespeeld tegen Marokkaanse teams in de komende 5 jaar.
De KNVB heeft dit ook zelf opgelost; de komende vijf jaar geen wedstrijden meer tegen Marokko.quote:De KNVB is prima in staat op dit zelf op te lossen, maar de PVV moet zonodig weer scoren met die racistische onzin.
Zijn er elke wedstrijd van ADO zulke rellen? Bij elke wedstrijd hier in Nederland, of het nu om jeugd of vriendschappelijk gaat, als Marokka speelt loopt het verschrikkelijk uit de hand...quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet elke Marokkaan is gewelddadig. Bovendien zet Wilders nu de bijl aan de wortel van het legaliteitsbeginsel: je bent kennelijk al schuldig voordat je iets gedaan hebt.
Ik zou wel eens zien wat er gebeurt als een politicus gaat pleiten dat elke Hagenaas nooit meer het stadion mag inkomen. Dan staat de wereld op z'n kop.
Bij elke wedstrijd van ADO staat er dan ook een kleine politiemacht paraat om te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hoe kinderlijk naief waren ze in Tilburg?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zijn er elke wedstrijd van ADO zulke rellen? Bij elke wedstrijd hier in Nederland, of het nu om jeugd of vriendschappelijk gaat, als Marokka speelt loopt het verschrikkelijk uit de hand...
Het was een oefenwedstrijd tussen jeugdteams...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Bij elke wedstrijd van ADO staat er dan ook een kleine politiemacht paraat om te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hoe kinderlijk naief waren ze in Tilburg?
Gammaquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het was een oefenwedstrijd tussen jeugdteams...
Volgens mij komt Wilders het Marokkaanse voetbalteam tegemoet.quote:de komende jaren geen Marokkaanse toeschouwers meer in voetbalstadions mogen zijn als daar wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen worden gespeeld.
Beide voor een periode van vijf jaren.quote:De KNVB overweegt serieus om de komende tijd geen vriendschappelijke wedstrijden meer te spelen tegen Marokko
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:59 schreef Jerruh het volgende:
en al die nederlandse hooligans dan, die al jaren rellen, waarbij ook doden vallen, de halve stad wordt afgebroken etc!? krijgen die dan ook meteen maar even 5 jaar stadionverbod voor de hele groep!? nationaliteit?
Een jaar geleden zeikten onze rechtse rakkers over de dure ksoten van kamervragen en hoe de vragen van de SP geldverspilling was...quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Die man is echt niet lekker![]()
En die vragenik heb me ooit zorgen gemaakt over de ontwikkelingen dat dit soort tuig stemmen wint maar hij maakt zichzelf zo onsterfelijk belachelijk dat je eigenlijk niets anders meer kunt dan hem meewarig een klopje op zijn schouder geven.
![]()
Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Op wat voor manier is dat emperisch gezien zeer logisch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Op wat voor manier is dat emperisch gezien zeer logisch?En waarom reageer je niet op de voorstellen van Wilders?
Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.
Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?quote:2. Hij vraagt de Minister van Justitie om de rechter te passeren bij het straffen van de verdachten.
Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.
Bananenrepubliek? Trias Politica?
Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.quote:Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.![]()
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is.
Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet?Emperische gegevens zijn 0,0 waard bij de schuldvraag in deze.
Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:55 schreef Igen het volgende:
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?
Ik weet niet of ik nou moet lachen of moet huilen.
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag. En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.
Trouwens, een land dat mensen veroordeelt om hun meningen kan als rechtstaat niet serieus genomen worden.
Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?quote:Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.
Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:
Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.![]()
Slecht lezen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.
Klopt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag.
Onzin.quote:En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.
Of alle aanhangers van Ajax, Feyenoord, Utrecht, ADO niet meer in stadions toelaten, die zijn ook vaker schuldig dan RKC, AGOVV en Omniworld supporters.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.quote:
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.
Buiten de kamer, bij Jensen of in de Elsevier ofzo, mag hij zeggen wat hij wil. Dan is hij de persoon Wilders die een mening mag hebben. Bij het indienen van een kamervraag is hij een onderdeel van de wetgevende macht, die hoort zich niet bij voorbaat al uit te spreken over de rechterlijke macht. Punt.
Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.quote:Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?
Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.
Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:00 schreef Igen het volgende:
Slecht lezen?
Sack-Blabbath: 1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Jij: Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Jij: Van onschuld [is] realistisch gezien nauwelijks sprake.
En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.
Ja, sorry!quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?
Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
[..]
Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.
Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef Igen het volgende:
En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.
Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?quote:Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.
Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.![]()
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
Nou nee, je denkt dat de meeste mensen dat zo doen. Thank god is dat niet het geval, het is totaal niet realistisch om zo te denken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.
Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.![]()
Ja, die vind toch gewoon plaats?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?![]()
Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.quote:Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?
Dat is geen Nederlandse cultuur hoor, alleen maar een parlementair gebruik.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?
Mogen... eerder niet horen te zeggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
Nee, de Joods-Christelijke cultuur afbreken moet je zeggen....quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?![]()
Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef Igen het volgende:
Mogen... eerder niet horen te zeggen.
Het Kabinet en de Kamer horen wetten te maken, waarover is nagedacht en waar in staat op welke wetsovertredingen welke straffen staan. Vervolgens is het taak voor de politie om wetsovertredingen op te sporen, en taak van de rechter om schuldig/onschuldig te bepalen.
En de kamer hoort zich níét met concrete gevallen bezig te houden. Wilders hoort ook geen kamervragen te stellen waarom Nawijn een bekeuring krijgt als hij door rood rijdt of waarom Volkert vdG niet de doodstraf krijgt.
quote:
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?quote:Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:52 schreef Gabry het volgende:
Persoonlijk zie ik niets in beide suggesties, simpelweg omdat ze niet volledig op de daders gericht zijn.
Laat zoveel mogelijk daders maar een tijdje zitten, gevolgd door een stadionverbod.
Nee, je zei dat uit emperische gegevens bleek dat ze schuldig waren of dat dat zeer logisch zou zijn als dat het geval is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.
Als je in de bak zit kun je toch geen stadion slopen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?
Maw, na het oordeel van de rechter.quote:Voor het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf
Dat is toch al een tijdje geleden doorbroken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:16 schreef Igen het volgende:
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?
Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
Nee, er staat duidelijk dat de 26 arrestanten een straf opgelegd gaan krijgen. Niet opgelegd kunnen gaan krijgen. Hoe woordblind ben je?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[..]
Maw, na het oordeel van de rechter.
En dat gedoe om die uitzettingsstop ws op dat vlak ook geen zuivere koffie. Maw, zowat de hele politiek is hier schuldig aan. of het erg is of niet, zullen we moeten zien, maar het is wel evolutie van de parlementaire gebruiken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:19 schreef Igen het volgende:
Bij Balkenende I toch? (Edit: ja) Ik was het daar dan ook niet mee eens!
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht, met te veel rekening voor "de moeilijke jeugd" en zo. Dus wat invloed van de volksvertegenwoordiging lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.
Hoe kan een individu nou verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:05 schreef LENUS het volgende:
Hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Dat waren hardwerkende Ajax- en Feyenoordsupporters. O.a. hoogopgeleidde mensen (serieus), dan mag het.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waren bij die voetbalrellen in Beverwijk dan bijvoorbeeld ook allemaal Marokkanen betrokken? Die rellen waarbij een dode viel?
Mauricologie?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht
Gesundenes Volksempfinden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Mauricologie?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
Idd, ze zijn tegenwoordig veel te lichtquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
vergeleken met wanneer, de middeleeuwenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ze zijn tegenwoordig veel te licht![]()
De straffen nu stellen toch niets voor een beetje crimineel krijgt als het mee zit 1 jaar of 2 of 240 dienst verleningquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:48 schreef Againzender het volgende:
vergeleken met wanneer, de middeleeuwenWas het vroeger idd allemaal beter?
Dat geldt zeker niet voor bijna iedereen. Misschien dat half Nederland dat vindt, maar de andere helft van Nederland vindt dat niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht, met te veel rekening voor "de moeilijke jeugd" en zo. Dus wat invloed van de volksvertegenwoordiging lijkt me een goed idee.
Het is wel iets complexer dan dat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:11 schreef M3R3L het volgende:
[..]
Toch wel, het lukt de negers niet om complexe zaken te bewerkstelligen.
Het mag dan ook geen wonder zijn dat Afrika na bijna 3,4 biljoen euro aan directe donaties van het Westen in de laatste 30 jaar nog steeds om voedsel, gelijkheid, respect, etc zit te krijsen. Ze zijn goed in fysieke prestaties, maar voor de rest valt ze wel veel te verwijten.
Als iemand een goeie reden post, dan ga je diegene stelselmatig proberen belachelijk maken, met je smileys en stompzinnige zinnen.quote:
Weet je, wat Marokkanen/Palestijnen etc betreft: het interesseert me geen eene flikker hoe ze die gasten gaan behandelen. En als dat WOII-associaties oproept: boeiend, ze hebben het er compleet zelf naar gemaakt. Enige empathie voor die gasten is TOTAAL niet aanwezig meer bij mij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ken d'r nog eentje.
[afbeelding]
Walgelijk weer van de PVV
De extreem-linkse hoek werd en wordt er wel degelijk op aangekeken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe kan een individu nou verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?
Als een Volkert van der G. (blank, Nederlander) iemand neerknalt heb jij (blank, Nederlander) er toch ook geen flikker mee te maken?
Meen je dat nou? Ben je echt voor een stadionverbod voor álle Marokkanen door deze rellen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Weet je, wat Marokkanen/Palestijnen etc betreft: het interesseert me geen eene flikker hoe ze die gasten gaan behandelen. En als dat WOII-associaties oproept: boeiend, ze hebben het er compleet zelf naar gemaakt. Enige empathie voor die gasten is TOTAAL niet aanwezig meer bij mij.
Vind het prima.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ben je echt voor een stadionverbod voor álle Marokkanen door deze rellen?
Interesseert me eigenlijk ook geen eene reet.quote:Vind je dan ook dat ADO Den Haag 5 jaar zonder supporters zou moeten spelen?
Ik begin er ook steeds meer genoeg van te krijgen. Het gejank, de haat, de agressie, het wangedrag en dat wordt dan van alle kanten gebagatelliseerd of goedgepraat. Het begint me steeds minder te schelen hoe het opgelost wordt, als het maar rap gebeurt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja, die gasten hebben gewoon alle goodwill verspeeld en wat er verder met ze gebeurt zal me worst wezen.
Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is. Tegenwoordig schamen volksvertegenwoordiger zich niet eens meer om zich uit te spreken voor selectief strafrechtelijk onderzoek te doen naar etnische groepen (Ruttequote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Precies, zo dom en ver heen zijn veel mensen al. DSat ze anderen verantwoordelijk stellen dan degenen die het gedaan hebben. Heb ik nooit begrepen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De extreem-linkse hoek werd en wordt er wel degelijk op aangekeken.
Maar nu heb je het toch ook over jezelf? Jouw gejank, jouw haat, jouw agressie, jouw wangedrag. Zie je dan niet dat je precies hetzelfde doet???quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik begin er ook steeds meer genoeg van te krijgen. Het gejank, de haat, de agressie, het wangedrag en dat wordt dan van alle kanten gebagatelliseerd of goedgepraat. Het begint me steeds minder te schelen hoe het opgelost wordt, als het maar rap gebeurt.
Je vergelijkt een minderheidsgroep met een meerderheidsgroep. Daar zit je vergelijking fout.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:09 schreef Croupouque het volgende:
Na de dood van Carlo Picorni schrok ik me rot. Ik heb mezelf toen meteen maar aangegeven op het politiebureau, je weet immers maar nooit waar blanken zoals ik allemaal toe in staat zijn. Het vertrouwen was gewoon he-le-maal weg.
Leuk voor je. Mocht je blijven?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:09 schreef Croupouque het volgende:
Na de dood van Carlo Picorni schrok ik me rot. Ik heb mezelf toen meteen maar aangegeven op het politiebureau, je weet immers maar nooit waar blanken zoals ik allemaal toe in staat zijn. Het vertrouwen was gewoon he-le-maal weg.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:13 schreef SCH het volgende:
Maar nu heb je het toch ook over jezelf? Jouw gejank, jouw haat, jouw agressie, jouw wangedrag. Zie je dan niet dat je precies hetzelfde doet???
Noem het hoe je wilt. Feit is dat ik gewoon geen enkele empathie meer voor dat soort gasten op kan brengen. Nul komma nul.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:07 schreef Gabry het volgende:
Jullie twee radicaliseren steeds meer. Je bent toch geen Marokkaan?!
Waarom?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergelijkt een minderheidsgroep met een meerderheidsgroep. Daar zit je vergelijking fout.
Hoe zou dat nou komen? Moet ik dat als klap op de vuurpijl nog erg gaan vinden ook?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is.
Ja en? Dus? Moet ik dat erg vinden of zo? Omdat dat soort gasten daarmee benadeeld worden? Ik zou iets om hun welzijn moeten geven? Kom op zeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is. Tegenwoordig schamen volksvertegenwoordiger zich niet eens meer om zich uit te spreken voor selectief strafrechtelijk onderzoek te doen naar etnische groepen (Rutte).
Steeds minder iig, en nog minder voor hun apologeten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Noem het hoe je wilt. Feit is dat ik gewoon geen enkele empathie meer voor dat soort gasten op kan brengen. Nul komma nul.
Wie dan wel?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Noem het hoe je wilt. Feit is dat ik gewoon geen enkele empathie meer voor dat soort gasten op kan brengen. Nul komma nul.
Je benadeelt jezelf en ons land.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en? Dus? Moet ik dat erg vinden of zo? Omdat dat soort gasten daarmee benadeeld worden? Ik zou iets om hun welzijn moeten geven? Kom op zeg.
Waarom kun je een minderheidsgroep niet met een meerderheidsgroep vergelijken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergelijkt een minderheidsgroep met een meerderheidsgroep. Daar zit je vergelijking fout.
Had je ervan gemaakt 'je weet immers maar nooit waar voetbalsupporters allemaal toe in staat zijn' dan was het juist geweest.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:19 schreef SCH het volgende:
Jouw haat en agressie is volgens mij groter dan omgekeerd.
Waarom zou ik ook maar iets om hun welzijn geven?quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie dan wel?
Maar waarom zou je het over alle Marokkanen hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |