abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:03:53 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49680180
quote:
PVV wil stadionverbod voor Marokkanen
DEN HAAG (ANP) - De Partij voor de Vrijheid (PVV) vindt dat er de komende jaren geen Marokkaanse toeschouwers meer in voetbalstadions mogen zijn als daar wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen worden gespeeld. Het stadionverbod moet vijf jaar duren.
De PVV stelde dat woensdag naar aanleiding van het wangedrag van Marokkaanse fans in het duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko dinsdag in het stadion van Willem II in Tilburg. De fractie heeft de ministers Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) inmiddels schriftelijk om opheldering gevraagd.

De PVV wil onder meer weten hoe het kan dat na eerdere ongeregeldheden in Utrecht, Arnhem, Kerkrade en Amsterdam met Marokkaanse supporters de politie kennelijk niet voldoende aanwezig was om de rellen in Tilburg in goede banen te leiden. Als er geen stadionverbod voor Marokkaanse supporters komt, wil de PVV op z'n minst dat wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen vijf jaar worden verboden.

De relschoppers die nu zijn aangehouden, verdienen volgens de PVV een langdurige straf. Voordat ze die uitzitten, zouden ze eerst enkele voetbalstadions moeten schoonmaken ,,en daartoe hun tandenborstel'' moeten meenemen. Ter Horst zelf wilde woensdagochtend nog niet reageren op de ongeregeldheden in Tilburg. Ze zal zich eerst door burgemeester Ruud Vreeman laten inlichten over de gebeurtenissen, zo zei haar woordvoerder.
Doet me denken aan dit:

Natuurlijk: Marokkaanse personen met een Nederlands paspoort hoeven zich geen zorgen te maken, die kunnen er gewoon in. Maar sinds die hele 'dubbele loyaliteits'-affaire weten we allemaal hoe vastgeketend Marokkanen aan hun Marokkaanse paspoort zitten.
Derhalve is dit voorstel van Wilders van een schandelijk niveau.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:05:40 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49680261
Hebben ze zelf in de hand gewerkt.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49680320
Met als verschil dat die negers niets te verwijten viel en die maokkaantjes het zelf veroorzaken.
pi_49680348
De vergelijkingen worden steeds gekker .

Feit blijft wel dat de marokkanen hun eigen ellende veroorzaken, uitzonderingen of niet.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:09:11 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49680394
Ik ken d'r nog eentje.

Walgelijk weer van de PVV
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:10:15 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49680433
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:07 schreef ruud.nl het volgende:
Met als verschil dat die negers niets te verwijten viel en die maokkaantjes het zelf veroorzaken.
Niet elke Marokkaan is gewelddadig. Bovendien zet Wilders nu de bijl aan de wortel van het legaliteitsbeginsel: je bent kennelijk al schuldig voordat je iets gedaan hebt.

Ik zou wel eens zien wat er gebeurt als een politicus gaat pleiten dat elke Hagenaas nooit meer het stadion mag inkomen. Dan staat de wereld op z'n kop.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:10:26 #7
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_49680438
Dan kunnen we in de Eredivisie ook gelijk wel al het publiek de toegang ontzeggen, want die zijn aanhanger van een club waar ooit wel eens problemen zijn geweest.

Nou ja, misschien dat RKC nog mag komen
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:10:45 #8
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49680449
Wat gewoon het meest walgelijke is, is dat er helemaal geen voetbalwedstrijden meer worden gespeeld tegen Marokkaanse teams in de komende 5 jaar. De KNVB is prima in staat op dit zelf op te lossen, maar de PVV moet zonodig weer scoren met die racistische onzin.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:11:26 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49680478
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet elke Marokkaan is gewelddadig. Bovendien zet Wilders nu de bijl aan de wortel van het legaliteitsbeginsel: je bent kennelijk al schuldig voordat je iets gedaan hebt.

Ik zou wel eens zien wat er gebeurt als een politicus gaat pleiten dat elke Hagenaas nooit meer het stadion mag inkomen. Dan staat de wereld op z'n kop.
Precies de kern.
pi_49680486
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:07 schreef ruud.nl het volgende:
Toch wel, het lukt de negers niet om complexe zaken te bewerkstelligen.

Het mag dan ook geen wonder zijn dat Afrika na bijna 3,4 biljoen euro aan directe donaties van het Westen in de laatste 30 jaar nog steeds om voedsel, gelijkheid, respect, etc zit te krijsen. Ze zijn goed in fysieke prestaties, maar voor de rest valt ze wel veel te verwijten.
pi_49680489
het is wel weer kort door de bocht bedoeld wordt dat er geen supporters van het marokkaanse elftal erin mogen... wel mag gezegd worden dat een bepaalde club geen fans mee mag nemen, maar als het dan om dit gaat is het weer kommer en kwel?
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:12:44 #12
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_49680522
Ik zeg, dan ook geen nederlanders meer bij wedstrijden, die zijn namelijk ook niet altijd even lief!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 mei 2007 @ 12:12:44 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49680523
de komende 5 jaar spelen we toch niet tegen ze
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:13:01 #14
67670 Skv
Cynist.
pi_49680531
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat gewoon het meest walgelijke is, is dat er helemaal geen voetbalwedstrijden meer worden gespeeld tegen Marokkaanse teams in de komende 5 jaar. De KNVB is prima in staat op dit zelf op te lossen, maar de PVV moet zonodig weer scoren met die racistische onzin.
Heb je gelijk in. Populistisch geschreeuw achteraf nu ineens van de PVV
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:13:52 #15
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49680565
Waren bij die voetbalrellen in Beverwijk dan bijvoorbeeld ook allemaal Marokkanen betrokken? Die rellen waarbij een dode viel?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49680615
Als iedereen met een 'potentieel hooliganuiterlijk' dan ook een preventief stadionverbod opgelegd krijgt ben ik het compleet met Geertje eens. Kale mannen, mannen met tattoo's, mannen met foute kledingmerken, luidruchtige mannen, mannen in het algemeen, allemaal bij voorbaat een stadionverbod
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:18:55 #17
67670 Skv
Cynist.
pi_49680742
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als iedereen met een 'potentieel hooliganuiterlijk' dan ook een preventief stadionverbod opgelegd krijgt ben ik het compleet met Geertje eens. Kale mannen, mannen met tattoo's, mannen met foute kledingmerken, luidruchtige mannen, mannen in het algemeen, allemaal bij voorbaat een stadionverbod
Je vergeet vrouwen.
RACIST!!!11 etc
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:20:54 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49680808
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Je vergeet vrouwen.
RACIST!!!11 etc
Vrouwen slaan elkaar meestal de hersens niet in, die trekken alleen aan haren...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:21:23 #19
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_49680823
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Populistisch geschreeuw achteraf nu ineens van de PVV
Wilders' partij is weer aandachtsgeil. Wat mij betreft mogen er 15 jaar geen wedstrijden meer gespeeld worden tegen Marokko in Nederland. Dan zijn die relpubers van nu al te oud om te rellen.

Wat mij betreft moet er een MA-NL wedstrijd komen in Marokko. Kijk dan maar eens of er iets gesloopt wordt. (Als dat gebeurt verdwijnen er hele supportersvakken de cel in) De mensen die gisteren het stadion hebben gesloopt zijn niet gegaan voor het voetbal. Ze zijn daar heengegaan om hun machogedrag te laten zien. Dit waren typisch het soort marokkanen dat je ook vaak mensen ziet lastig vallen op straat.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_49680826
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Je vergeet vrouwen.
RACIST!!!11 etc
Vrouw zijn is geen uiterlijk kenmerk van een potentiele relschopper. Mannen hebben het er zelf naar gemaakt, laat de goede maar lekker onder de slechten lijden.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:22:38 #21
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49680854
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:21 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Wilders' partij is weer aandachtsgeil. Wat mij betreft mogen er 15 jaar geen wedstrijden meer gespeeld worden tegen Marokko in Nederland. Dan zijn die relpubers van nu al te oud om te rellen.

Wat mij betreft moet er een MA-NL wedstrijd komen in Marokko. Kijk dan maar eens of er iets gesloopt wordt. (Als dat gebeurt verdwijnen er hele supportersvakken de cel in) De mensen die gisteren het stadion hebben gesloopt zijn niet gegaan voor het voetbal. Ze zijn daar heengegaan om hun machogedrag te laten zien. Dit waren typisch het soort marokkanen dat je ook vaak mensen ziet lastig vallen op straat.
Ja dan kan de volgende generatie het ambacht overnemen van hun oudere meesters
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49680863
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:11 schreef M3R3L het volgende:

[..]

Het mag dan ook geen wonder zijn dat Afrika na bijna 3,4 biljoen euro aan directe donaties van het Westen in de laatste 30 jaar nog steeds om voedsel, gelijkheid, respect, etc zit te krijsen. Ze zijn goed in fysieke prestaties, maar voor de rest valt ze wel veel te verwijten.
dude

ga naar uitzendinggemist.nl, en zoek naar een uitzending van de VPRO
"vette honger"

misschien leer je nog eens wat
pi_49680877
Ik vind het begrijpelijk.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:24:15 #24
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_49680921
Het ligt misschien aan mij als allochtoon zijnde, maar dit hooligangedrag wordt vaak weggeschoven aan de 'hooligans', maar als het Marokkanen betreft is het opeens de schuld van alle Marokkanen. ("Want ja, het is hun eigen schuld dat ze zo in het nieuws komen")
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:24:24 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49680927
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:23 schreef renz0r het volgende:
Ik vind het begrijpelijk.
En je wint er makkelijk stemmen mee.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:24:33 #26
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49680937
Misschien moeten we voetbal gewoon afschaffen..
Dat scheelt een hoop problemen..

Apartheid is al jaren geleden afgeschaft. Ze noemen het nu onderscheid.
pi_49681020
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef HarryP het volgende:
Misschien moeten we voetbal gewoon afschaffen..
Dat scheelt een hoop problemen..

Apartheid is al jaren geleden afgeschaft. Ze noemen het nu onderscheid.
juist
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:34:21 #28
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49681301
Jaja, principe blijft hetzelfde.
pi_49681347
Is natuurlijk iets over de top. Ik kan me echter voorstellen dat een groeiende groep mensen steeds minder moeite heeft met dit soort oplossingen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:39:28 #30
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49681513
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Is natuurlijk iets over de top. Ik kan me echter voorstellen dat een groeiende groep mensen steeds minder moeite heeft met dit soort oplossingen.
vandaar dat onzinnig hoge zeteltal van deze populist. Dit voorstel laat wel weer eens de ware aard van die idioten zien.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:40:34 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49681550
Hahahaha.

Hahahaa, die Geert.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49681712
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:39 schreef teamlead het volgende:

[..]

vandaar dat onzinnig hoge zeteltal van deze populist. Dit voorstel laat wel weer eens de ware aard van die idioten zien.
De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen. Dus ja dan loop je het risico dat een 'idioot' de kar moet trekken. Maar dat intresseert de mensen/kiezers al niet meer.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:46:03 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49681798
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen.
Hoezo, dat is toch elk weekend .

Is dit iets nieuws of zo?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_49681922
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De echte idioten zaten gisteren in dat stadion en niemand die daar wat aan durft te doen. Dus ja dan loop je het risico dat een 'idioot' de kar moet trekken. Maar dat intresseert de mensen/kiezers al niet meer.
En een tijdje terug zaten die idioten ergens anders en hadden ze een ander kleurtje. Wil je voor mij even de kamervragen en andere voorgestelde maatregelen van de PVV opzoeken naar aanleiding van die wedstrijd?
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:50:39 #35
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_49681974
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Againzender het volgende:
Dan kunnen we in de Eredivisie ook gelijk wel al het publiek de toegang ontzeggen, want die zijn aanhanger van een club waar ooit wel eens problemen zijn geweest.

Nou ja, misschien dat RKC nog mag komen
Precies... Die relschoppers zijn op dat punt gewoon goed ingeburgerd. Niet van een autochtone hooligan te onderscheiden.

Wat de inzet van de politie betreft: ik heb vanochtend op de radio een woordvoerder gehoord die aangaf dat er vooraf was afgesproken dat de politie alleen het terrein buiten het stadion zou controleren en dat de organisatie zelf met stewards voor de veiligheid in het stadion zou zorgen. Vandaar dat er zo weinig politie in het stadion was. Volgens mij vande de politie dus weinig te verwijten.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:14:32 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49682914
quote:
Stadionverbod voor jonge Marokkaanse voetbalhooligans - Kamervragen
woensdag 23 mei 2007
Vragen van de leden Wilders, Brinkman en De Roon (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en aan de Minister van Justitie over rellen bij de voetbalwedstrijd Jong Oranje – Jong Marokko.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “ Chaos bij Oranje-Marokko”?

2.)
Hoe is het mogelijk dat na ongeregeldheden in Utrecht, Arnhem, Kerkrade en Amsterdam met Marokkaanse supporters, de politie kennelijk niet voldoende aanwezig was om de rellen, voor, tijdens en na dit “vriendschappelijke”duel in goede banen te leiden?

3.)
Bent u het met ons eens dat de politie al vóór deze wedstrijd had moeten ingrijpen en de Marokkaanse straatterroristen had moeten aanhouden? Zo nee waarom niet?

4.)
Bent u bereid een stadionverbod af te kondigen voor alle Marokkanen voor de duur van 5 jaar als het gaat om wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen of de Marokkaanse nationale (jeugd)ploeg?

5.)
Zo neen, bent u dan bereid een verbod af te kondigen voor wedstrijden tegen Marokkaanse voetbalploegen voor de duur van 5 jaar? Zo nee waarom niet?

6.)
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?

(*) De Telegraaf, gedateerd 23 mei 2007
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1

Wat een taalgebruik
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:15:44 #37
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_49682951
Vraag 6
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:17:37 #38
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49683024
quote:
6.)
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Grote god.. welke pillen slikt die gast
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_49683216
quote:
6.) Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen voor het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Ik las uitzetten.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_49683272
Uit vraag 6. blijkt trouwens wel weer eens dat Wilders compleet geen idee heeft wat een moderne rechtsstaat is:

1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.

2. Hij vraagt de Minister van Justitie om de rechter te passeren bij het straffen van de verdachten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:24:40 #41
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49683338
quote:
Ik kan me niet voorstellen dat deze vragen worden bedacht zonder dat ze zelf in hun broek schijten van het lachen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:24:42 #42
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49683340
je zult toch minister zijn en vervolgens ook nog aan dit soort onzinvragen je tijd moeten besteden
pi_49683375
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat gewoon het meest walgelijke is, is dat er helemaal geen voetbalwedstrijden meer worden gespeeld tegen Marokkaanse teams in de komende 5 jaar.
De afgelopen jaren is het bij verschillende (vriendschappelijke) interlands tegen (jong) Marokko uit de hand gelopen. Elke keer werden de stadions gesloopt, werden er mensen bedreigd en verschillende mensen in elkaar geslagen. Het lijkt me dan ook niet vreemd om deze wedstrijden dan maar te verbieden.
quote:
De KNVB is prima in staat op dit zelf op te lossen, maar de PVV moet zonodig weer scoren met die racistische onzin.
De KNVB heeft dit ook zelf opgelost; de komende vijf jaar geen wedstrijden meer tegen Marokko.

Verder zitten er natuurlijk belachelijke punten aan de vragen van Wilders. Alle Marokkanen de toegang weigeren Slaat natuurlijk compleet nergens op, daar kunnen we het snel over eens worden. Aan de andere kant zijn er ook goede punten. Vooral op de vraag waarom er vanuit werd gegaan dat er geen problemen zouden ontstaan en waarom er dus te weinig politiemacht aanwezig was. Als de vorige twee wedstrijden ook uit de hand liepen dan ben je in het bezit van een grenzeloze naiviteit als je verwacht dat het deze keer wel goed zal gaan en daarop ook gokt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:26:47 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49683429
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn er elke wedstrijd van ADO zulke rellen? Bij elke wedstrijd hier in Nederland, of het nu om jeugd of vriendschappelijk gaat, als Marokka speelt loopt het verschrikkelijk uit de hand...
pi_49683515
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zijn er elke wedstrijd van ADO zulke rellen? Bij elke wedstrijd hier in Nederland, of het nu om jeugd of vriendschappelijk gaat, als Marokka speelt loopt het verschrikkelijk uit de hand...
Bij elke wedstrijd van ADO staat er dan ook een kleine politiemacht paraat om te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hoe kinderlijk naief waren ze in Tilburg?
pi_49683546
De PVV is een populistische partij en helaas ook erg simplistisch. Je moet mensen niet bestraffen vanwege hun nationaliteit, maar vanwege misdrijven die ze plegen, of vernielingen die ze aanrichten. Een vandaal moet worden bestraft omdat hij vandaal is, niet omdat hij Marokkaan is. Marokkaan zijn is niet strafbaar, vernielingen aanrichten wel.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:30:51 #47
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49683567
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Bij elke wedstrijd van ADO staat er dan ook een kleine politiemacht paraat om te voorkomen dat het uit de hand loopt. Hoe kinderlijk naief waren ze in Tilburg?
Het was een oefenwedstrijd tussen jeugdteams...
pi_49683630
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het was een oefenwedstrijd tussen jeugdteams...
Gamma
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:39:50 #49
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49683909
quote:
de komende jaren geen Marokkaanse toeschouwers meer in voetbalstadions mogen zijn als daar wedstrijden tegen Marokkaanse ploegen worden gespeeld.
Volgens mij komt Wilders het Marokkaanse voetbalteam tegemoet.

Als je het vergelijkt met:
quote:
De KNVB overweegt serieus om de komende tijd geen vriendschappelijke wedstrijden meer te spelen tegen Marokko
Beide voor een periode van vijf jaren.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:52:14 #50
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49684347
Persoonlijk zie ik niets in beide suggesties, simpelweg omdat ze niet volledig op de daders gericht zijn.

Laat zoveel mogelijk daders maar een tijdje zitten, gevolgd door een stadionverbod.
pi_49684416
Arme Noord-Afrikaantjes. Eerst slopen ze boel, daarna zijn ze nergens meer welkom.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:59:28 #52
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49684617
en al die nederlandse hooligans dan, die al jaren rellen, waarbij ook doden vallen, de halve stad wordt afgebroken etc!? krijgen die dan ook meteen maar even 5 jaar stadionverbod voor de hele groep!?
put
your
clothes
on!
pi_49684747
partij van de .vryheit.
pi_49684778
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:59 schreef Jerruh het volgende:
en al die nederlandse hooligans dan, die al jaren rellen, waarbij ook doden vallen, de halve stad wordt afgebroken etc!? krijgen die dan ook meteen maar even 5 jaar stadionverbod voor de hele groep!? nationaliteit?
pi_49688448
Die man is echt niet lekker
En die vragen ik heb me ooit zorgen gemaakt over de ontwikkelingen dat dit soort tuig stemmen wint maar hij maakt zichzelf zo onsterfelijk belachelijk dat je eigenlijk niets anders meer kunt dan hem meewarig een klopje op zijn schouder geven.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49688492
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Die man is echt niet lekker
En die vragen ik heb me ooit zorgen gemaakt over de ontwikkelingen dat dit soort tuig stemmen wint maar hij maakt zichzelf zo onsterfelijk belachelijk dat je eigenlijk niets anders meer kunt dan hem meewarig een klopje op zijn schouder geven.
Een jaar geleden zeikten onze rechtse rakkers over de dure ksoten van kamervragen en hoe de vragen van de SP geldverspilling was...

nee dit dan...

wat was het ook al weer? 6.000 ¤ per vraag?

--

De moslims waren wel goed geintegreerd, dat weer wel.
pi_49693291
Als er Nederlanders gaan rellen bij Ajax - AZ ontzeggen we ook alle Nederlands toegang tot de voetbalstadions.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:14:25 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694400
De mutliculturele weetikhetveel is toch een linkse uitvinding? Dat is de oorzaak van de segregatie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:15:27 #59
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694426
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
pi_49694467
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op wat voor manier is dat emperisch gezien zeer logisch? En waarom reageer je niet op de voorstellen van Wilders?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:20:31 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694593
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Op wat voor manier is dat emperisch gezien zeer logisch? En waarom reageer je niet op de voorstellen van Wilders?
Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.
pi_49694664
Tsja een stadionverbod voor alle Marokkanen gaat idd veel te ver. Gewoon een levenslang stadionverbod voor alle relschoppers. Ik ben echter bang dat daar een hoop Marokkanen bij zullen zitten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:34 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694810
Ter Dorst heeft weer eens gezopen: ze ziet geen reden om naar de achtergrond van deze lui te kijken, en dan komt ze met een absurde vergelijking met het clubvoetbal.
pi_49695176
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:39:26 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695211
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.
Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.
pi_49695382
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.

Bananenrepubliek? Trias Politica?

PS:

deze zie je over het hoofd?
quote:
2. Hij vraagt de Minister van Justitie om de rechter te passeren bij het straffen van de verdachten.
Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:51:24 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695613
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.

Bananenrepubliek? Trias Politica?
Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.

Trouwens, een land dat mensen veroordeelt om hun meningen kan als rechtstaat niet serieus genomen worden.
quote:
Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?
Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.
pi_49695735
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet? Emperische gegevens zijn 0,0 waard bij de schuldvraag in deze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49695782
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is.
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?

Ik weet niet of ik nou moet lachen of moet huilen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:56:43 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695799
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet? Emperische gegevens zijn 0,0 waard bij de schuldvraag in deze.
Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:57:17 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695812
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:55 schreef Igen het volgende:
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?

Ik weet niet of ik nou moet lachen of moet huilen.
Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.
pi_49695830
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag. En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49695836
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.

Trouwens, een land dat mensen veroordeelt om hun meningen kan als rechtstaat niet serieus genomen worden.
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.

Buiten de kamer, bij Jensen of in de Elsevier ofzo, mag hij zeggen wat hij wil. Dan is hij de persoon Wilders die een mening mag hebben. Bij het indienen van een kamervraag is hij een onderdeel van de wetgevende macht, die hoort zich niet bij voorbaat al uit te spreken over de rechterlijke macht. Punt.
quote:
Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.
Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:58:01 #74
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_49695838
Wilders kan wel meer willen want ik geloof nooit dat een dergelijk verbod grondwettelijk is toegestaan.
pi_49695885
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:
Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_49695892
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.
Slecht lezen?

Sack-Blabbath: 1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Jij: Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Jij: Van onschuld [is] realistisch gezien nauwelijks sprake.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 19:01:04 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:01:06 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695924
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag.
Klopt.
quote:
En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.
Onzin.
pi_49695931
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.
Of alle aanhangers van Ajax, Feyenoord, Utrecht, ADO niet meer in stadions toelaten, die zijn ook vaker schuldig dan RKC, AGOVV en Omniworld supporters.
pi_49695962
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Onzin.
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:03:29 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695993
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.

Buiten de kamer, bij Jensen of in de Elsevier ofzo, mag hij zeggen wat hij wil. Dan is hij de persoon Wilders die een mening mag hebben. Bij het indienen van een kamervraag is hij een onderdeel van de wetgevende macht, die hoort zich niet bij voorbaat al uit te spreken over de rechterlijke macht. Punt.
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
quote:
Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?
Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:02 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696013
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.
Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:52 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696047
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:00 schreef Igen het volgende:
Slecht lezen?

Sack-Blabbath: 1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Jij: Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Jij: Van onschuld [is] realistisch gezien nauwelijks sprake.
Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?
pi_49696049
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]

En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 19:05:26 ]
pi_49696067
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49696086
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?
Ja, sorry!
pi_49696135
quote:
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
[..]

Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:07:16 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696149
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef Igen het volgende:
En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.
Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
pi_49696183
quote:

[..]

Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?
quote:
Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:08:23 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696186
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
pi_49696193
Een verbod, hoe is dat realiseerbaar ?Of moet ik daarbij aan iets denken wat in de jaren 30 gebeurde
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:09:11 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696215
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.
Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.
pi_49696236
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_49696260
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.
Nou nee, je denkt dat de meeste mensen dat zo doen. Thank god is dat niet het geval, het is totaal niet realistisch om zo te denken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49696265
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:10:25 #95
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696272
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?
Ja, die vind toch gewoon plaats?
quote:
Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?
Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:11:09 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696298
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is geen Nederlandse cultuur hoor, alleen maar een parlementair gebruik.
pi_49696302
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
Mogen... eerder niet horen te zeggen.
Het Kabinet en de Kamer horen wetten te maken, waarover is nagedacht en waar in staat op welke wetsovertredingen welke straffen staan. Vervolgens is het taak voor de politie om wetsovertredingen op te sporen, en taak van de rechter om schuldig/onschuldig te bepalen.

En de kamer hoort zich níét met concrete gevallen bezig te houden. Wilders hoort ook geen kamervragen te stellen waarom Nawijn een bekeuring krijgt als hij door rood rijdt of waarom Volkert vdG niet de doodstraf krijgt.
pi_49696310
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, de Joods-Christelijke cultuur afbreken moet je zeggen....
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:12:01 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696327
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:13:15 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696373
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef Igen het volgende:
Mogen... eerder niet horen te zeggen.
Het Kabinet en de Kamer horen wetten te maken, waarover is nagedacht en waar in staat op welke wetsovertredingen welke straffen staan. Vervolgens is het taak voor de politie om wetsovertredingen op te sporen, en taak van de rechter om schuldig/onschuldig te bepalen.

En de kamer hoort zich níét met concrete gevallen bezig te houden. Wilders hoort ook geen kamervragen te stellen waarom Nawijn een bekeuring krijgt als hij door rood rijdt of waarom Volkert vdG niet de doodstraf krijgt.
Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.
pi_49696387
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, die vind toch gewoon plaats?

Welk merk beton is er gebruikt voor dat ding voor je hoofd? Goed spul
quote:
Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?
pi_49696401
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:52 schreef Gabry het volgende:
Persoonlijk zie ik niets in beide suggesties, simpelweg omdat ze niet volledig op de daders gericht zijn.

Laat zoveel mogelijk daders maar een tijdje zitten, gevolgd door een stadionverbod.

Voor de rest is het weer zo'n onmogelijjk voorstel dat het niet gaat redden en dat weten ze bij de PVV ook heel goed.
pi_49696465
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
Nee, je zei dat uit emperische gegevens bleek dat ze schuldig waren of dat dat zeer logisch zou zijn als dat het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49696535
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:16:57 #105
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49696541
quote:

[..]

Als je in de bak zit kun je toch geen stadion slopen?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:16 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696557
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?
quote:
Voor het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf
Maw, na het oordeel van de rechter.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:51 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696594
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:16 schreef Igen het volgende:
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?
Dat is toch al een tijdje geleden doorbroken?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:18:54 #108
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49696651
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.
pi_49696662
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[..]

Maw, na het oordeel van de rechter.
Nee, er staat duidelijk dat de 26 arrestanten een straf opgelegd gaan krijgen. Niet opgelegd kunnen gaan krijgen. Hoe woordblind ben je?
pi_49696667
Bij Balkenende I toch? (Edit: ja) Ik was het daar dan ook niet mee eens!

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 19:21:35 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:45:38 #111
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49697782
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:19 schreef Igen het volgende:
Bij Balkenende I toch? (Edit: ja) Ik was het daar dan ook niet mee eens!
En dat gedoe om die uitzettingsstop ws op dat vlak ook geen zuivere koffie. Maw, zowat de hele politiek is hier schuldig aan. of het erg is of niet, zullen we moeten zien, maar het is wel evolutie van de parlementaire gebruiken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:46:45 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49697841
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht, met te veel rekening voor "de moeilijke jeugd" en zo. Dus wat invloed van de volksvertegenwoordiging lijkt me een goed idee.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:53:02 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49698072
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:05 schreef LENUS het volgende:
Hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Hoe kan een individu nou verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?
Als een Volkert van der G. (blank, Nederlander) iemand neerknalt heb jij (blank, Nederlander) er toch ook geen flikker mee te maken?

Dat vervolgens sommige mensen bedacht hebben dat het handig voor de statistieken is om verschillende 'groepen' te maken, is een ander verhaal.
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waren bij die voetbalrellen in Beverwijk dan bijvoorbeeld ook allemaal Marokkanen betrokken? Die rellen waarbij een dode viel?
Dat waren hardwerkende Ajax- en Feyenoordsupporters. O.a. hoogopgeleidde mensen (serieus), dan mag het.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49698115
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht
Mauricologie?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:57:40 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49698270
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Mauricologie?
Gesundenes Volksempfinden.
pi_49699815
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
pi_49700100
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
Wat een onzin.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:44:48 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49700372
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Idd, ze zijn tegenwoordig veel te licht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:48:27 #119
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_49700523
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, ze zijn tegenwoordig veel te licht
vergeleken met wanneer, de middeleeuwen Was het vroeger idd allemaal beter?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:50:54 #120
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49700634
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:48 schreef Againzender het volgende:
vergeleken met wanneer, de middeleeuwen Was het vroeger idd allemaal beter?
De straffen nu stellen toch niets voor een beetje crimineel krijgt als het mee zit 1 jaar of 2 of 240 dienst verlening
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49700857
[edit]hou het wat netter[/edit]

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 21:25:50 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:03:53 #122
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49701145
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht, met te veel rekening voor "de moeilijke jeugd" en zo. Dus wat invloed van de volksvertegenwoordiging lijkt me een goed idee.
Dat geldt zeker niet voor bijna iedereen. Misschien dat half Nederland dat vindt, maar de andere helft van Nederland vindt dat niet.

Maar dan nog vind ik dat de volksvertegenwoordiging natuurlijk voorstellen mag doen om de maximumstraf te verhogen. Of zelf voorstellen mag doen om een minimumstraf in te stellen (waarbij ik hoop dat het er niet door komt, maar dat terzijde). Dat is de rol van de volksvertegenwoordiging en niet uitspraken doen in concrete gevallen, dat is aan de rechter.
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:06:15 #123
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_49701250
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:11 schreef M3R3L het volgende:

[..]

Het is wel iets complexer dan dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 23-05-2007 21:36:41 (Niet doen.) ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:17:12 #124
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49704527
De heer Wilders is een debiel die bang is voor alles wat een hoofddoek draagt. Dit idee van hem bevestigd het weer eens.

Maar ik dit idee van hem heel goed voorstellen, ben er heel klein beetje mee eens.
Drugs are good mkay?
pi_49704722
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Als iemand een goeie reden post, dan ga je diegene stelselmatig proberen belachelijk maken, met je smileys en stompzinnige zinnen.

Onderbouwen?

"Nee, daartoe ben ik niet in staat. Dan moet ik toch minstens een vergelijking maken met Hitler/Nationaal-Socialisten.

Jaap, je bent en blijft een akelig sneu mannetje..
pi_49705788
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik ken d'r nog eentje.
[afbeelding]
Walgelijk weer van de PVV
Weet je, wat Marokkanen/Palestijnen etc betreft: het interesseert me geen eene flikker hoe ze die gasten gaan behandelen. En als dat WOII-associaties oproept: boeiend, ze hebben het er compleet zelf naar gemaakt. Enige empathie voor die gasten is TOTAAL niet aanwezig meer bij mij.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49705867
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe kan een individu nou verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?
Als een Volkert van der G. (blank, Nederlander) iemand neerknalt heb jij (blank, Nederlander) er toch ook geen flikker mee te maken?
De extreem-linkse hoek werd en wordt er wel degelijk op aangekeken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:49:57 #128
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49705905
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Weet je, wat Marokkanen/Palestijnen etc betreft: het interesseert me geen eene flikker hoe ze die gasten gaan behandelen. En als dat WOII-associaties oproept: boeiend, ze hebben het er compleet zelf naar gemaakt. Enige empathie voor die gasten is TOTAAL niet aanwezig meer bij mij.
Meen je dat nou? Ben je echt voor een stadionverbod voor álle Marokkanen door deze rellen?
Vind je dan ook dat ADO Den Haag 5 jaar zonder supporters zou moeten spelen?
pi_49705974
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Ben je echt voor een stadionverbod voor álle Marokkanen door deze rellen?
Vind het prima.
quote:
Vind je dan ook dat ADO Den Haag 5 jaar zonder supporters zou moeten spelen?
Interesseert me eigenlijk ook geen eene reet.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:55:09 #130
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49706127
Wat mij betreft een stadionverbod voor alle daders. Als de knvb besluit om geen oefenwedstrijden meer tegen Marokko te spelen, ook prima. Maar op basis van groepen oordelen dat vind ik echt onzin.
pi_49706185
Tja, die gasten hebben gewoon alle goodwill verspeeld en wat er verder met ze gebeurt zal me worst wezen. Voor mijn part gaat iemand ze allemaal koud maken, op 1 greintje medelijden hoeven ze van mij niet meer te rekenen. En ik weet zeker dat een hele hoop mensen zo denken.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:02:17 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49706423
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja, die gasten hebben gewoon alle goodwill verspeeld en wat er verder met ze gebeurt zal me worst wezen.
Ik begin er ook steeds meer genoeg van te krijgen. Het gejank, de haat, de agressie, het wangedrag en dat wordt dan van alle kanten gebagatelliseerd of goedgepraat. Het begint me steeds minder te schelen hoe het opgelost wordt, als het maar rap gebeurt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:07:48 #133
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49706668
Jullie twee radicaliseren steeds meer. Je bent toch geen Marokkaan?!
pi_49706724
Na de dood van Carlo Picorni schrok ik me rot. Ik heb mezelf toen meteen maar aangegeven op het politiebureau, je weet immers maar nooit waar blanken zoals ik allemaal toe in staat zijn. Het vertrouwen was gewoon he-le-maal weg.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:10:20 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49706761
quote:

[..]

Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is. Tegenwoordig schamen volksvertegenwoordiger zich niet eens meer om zich uit te spreken voor selectief strafrechtelijk onderzoek te doen naar etnische groepen (Rutte ).
Begrijp dan dat er zo steeds meer een self-fullfilling prophecy ontstaat waardoor gevangenisstatistieken weinig meer zeggen.

Sowieso zijn de gevangenisstatistieken nu al erg vertekend: de grote criminaliteit wordt in Nederland relatief slecht aangepakt terwijl men erg goed is in Nederland om de kleine randverschijnselen aan te pakken. Verder is nog van belang dat grote steden (30-40% van de inwoners is daar allochtoon) succesvoller zijn in het bestrijden van criminaliteit dan kleinere gemeentes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_49706838
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De extreem-linkse hoek werd en wordt er wel degelijk op aangekeken.
Precies, zo dom en ver heen zijn veel mensen al. DSat ze anderen verantwoordelijk stellen dan degenen die het gedaan hebben. Heb ik nooit begrepen.
pi_49706897
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik begin er ook steeds meer genoeg van te krijgen. Het gejank, de haat, de agressie, het wangedrag en dat wordt dan van alle kanten gebagatelliseerd of goedgepraat. Het begint me steeds minder te schelen hoe het opgelost wordt, als het maar rap gebeurt.
Maar nu heb je het toch ook over jezelf? Jouw gejank, jouw haat, jouw agressie, jouw wangedrag. Zie je dan niet dat je precies hetzelfde doet???
pi_49706950
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:09 schreef Croupouque het volgende:
Na de dood van Carlo Picorni schrok ik me rot. Ik heb mezelf toen meteen maar aangegeven op het politiebureau, je weet immers maar nooit waar blanken zoals ik allemaal toe in staat zijn. Het vertrouwen was gewoon he-le-maal weg.
Je vergelijkt een minderheidsgroep met een meerderheidsgroep. Daar zit je vergelijking fout.

Had je ervan gemaakt 'je weet immers maar nooit waar voetbalsupporters allemaal toe in staat zijn' dan was het juist geweest.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:15:39 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49706975
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:09 schreef Croupouque het volgende:
Leuk voor je. Mocht je blijven?
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:16:11 #140
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49706997
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:13 schreef SCH het volgende:
Maar nu heb je het toch ook over jezelf? Jouw gejank, jouw haat, jouw agressie, jouw wangedrag. Zie je dan niet dat je precies hetzelfde doet???
pi_49707007
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:07 schreef Gabry het volgende:
Jullie twee radicaliseren steeds meer. Je bent toch geen Marokkaan?!
Noem het hoe je wilt. Feit is dat ik gewoon geen enkele empathie meer voor dat soort gasten op kan brengen. Nul komma nul.
pi_49707012
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je vergelijkt een minderheidsgroep met een meerderheidsgroep. Daar zit je vergelijking fout.
Waarom?
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:17:17 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49707037
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is.
Hoe zou dat nou komen? Moet ik dat als klap op de vuurpijl nog erg gaan vinden ook?
pi_49707052
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie dan eens in dat langzamerhand er een pogrom-sfeer aan het ontstaan is. Tegenwoordig schamen volksvertegenwoordiger zich niet eens meer om zich uit te spreken voor selectief strafrechtelijk onderzoek te doen naar etnische groepen (Rutte ).
Ja en? Dus? Moet ik dat erg vinden of zo? Omdat dat soort gasten daarmee benadeeld worden? Ik zou iets om hun welzijn moeten geven? Kom op zeg.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:17:47 #145
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49707058
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Noem het hoe je wilt. Feit is dat ik gewoon geen enkele empathie meer voor dat soort gasten op kan brengen. Nul komma nul.
Steeds minder iig, en nog minder voor hun apologeten.
pi_49707067
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wie dan wel?

Maar waarom zou je het over alle Marokkanen hebben?
pi_49707083
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja en? Dus? Moet ik dat erg vinden of zo? Omdat dat soort gasten daarmee benadeeld worden? Ik zou iets om hun welzijn moeten geven? Kom op zeg.
Je benadeelt jezelf en ons land.
pi_49707132
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jouw haat en agressie is volgens mij groter dan omgekeerd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:20:18 #149
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49707163
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Had je ervan gemaakt 'je weet immers maar nooit waar voetbalsupporters allemaal toe in staat zijn' dan was het juist geweest.
Waarom kun je een minderheidsgroep niet met een meerderheidsgroep vergelijken?

Dus als de Wilderiaanse doemscenario's (een meerderheid van Marokkanen/Turken in Nederland) werkelijkheid worden, dan kun je die vergelijkingen niet meer maken?
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:21:00 #150
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49707192
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:19 schreef SCH het volgende:
Jouw haat en agressie is volgens mij groter dan omgekeerd.
pi_49707211
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie dan wel?

Maar waarom zou je het over alle Marokkanen hebben?
Waarom zou ik ook maar iets om hun welzijn geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')