Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.![]()
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
Nou nee, je denkt dat de meeste mensen dat zo doen. Thank god is dat niet het geval, het is totaal niet realistisch om zo te denken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een manier om een lekenoordeel te vellen ja. Zo doen de meeste mensen dat.
Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.![]()
Ja, die vind toch gewoon plaats?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?![]()
Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.quote:Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?
Dat is geen Nederlandse cultuur hoor, alleen maar een parlementair gebruik.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?
Mogen... eerder niet horen te zeggen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
Nee, de Joods-Christelijke cultuur afbreken moet je zeggen....quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je wil de Nederlandse cultuur afbreken?
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ja, logisch toch. 3 op de 100 Marokkaanse jongeren maakt zich schuldig aan criminaliteit. Dus als we nou de computer at random 3% van de Marokkaanse jeugd laten uitkiezen en die voor een gemiddelde tijd vastzetten is alle misdaad opgelost. Hoe dom ben je dat je dat niet begrijpt?![]()
Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef Igen het volgende:
Mogen... eerder niet horen te zeggen.
Het Kabinet en de Kamer horen wetten te maken, waarover is nagedacht en waar in staat op welke wetsovertredingen welke straffen staan. Vervolgens is het taak voor de politie om wetsovertredingen op te sporen, en taak van de rechter om schuldig/onschuldig te bepalen.
En de kamer hoort zich níét met concrete gevallen bezig te houden. Wilders hoort ook geen kamervragen te stellen waarom Nawijn een bekeuring krijgt als hij door rood rijdt of waarom Volkert vdG niet de doodstraf krijgt.
quote:
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?quote:Nee hoor. Hij wil dat de schuldigen die straf er bij krijgen.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:52 schreef Gabry het volgende:
Persoonlijk zie ik niets in beide suggesties, simpelweg omdat ze niet volledig op de daders gericht zijn.
Laat zoveel mogelijk daders maar een tijdje zitten, gevolgd door een stadionverbod.
Nee, je zei dat uit emperische gegevens bleek dat ze schuldig waren of dat dat zeer logisch zou zijn als dat het geval is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, daar denkt hij anders over en dus stelt hij die vragen wel. Wat een conventioneel gedachtenpatroon zeg.
Als je in de bak zit kun je toch geen stadion slopen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg ik natuurlijk niet. Ik zeg dat de kans dat Marokkanen schuldig zijn hoger is dan de kans dat anderen dat zijn, omdat er relatief meer in de bak zitten.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hij noemt notabene expliciet in diezelfde zin de 26 aangehouden Marokkanen. Hoe woordblind ben je?
Maw, na het oordeel van de rechter.quote:Voor het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf
Dat is toch al een tijdje geleden doorbroken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:16 schreef Igen het volgende:
Een demissionair kabinet hoort ook geen ingrijpende wetswijzigingen meer door te voeren. Is dat ook een 'conventioneel gedachtenpatroon' dat nergens goed voor is?
Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
Nee, er staat duidelijk dat de 26 arrestanten een straf opgelegd gaan krijgen. Niet opgelegd kunnen gaan krijgen. Hoe woordblind ben je?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[..]
Maw, na het oordeel van de rechter.
En dat gedoe om die uitzettingsstop ws op dat vlak ook geen zuivere koffie. Maw, zowat de hele politiek is hier schuldig aan. of het erg is of niet, zullen we moeten zien, maar het is wel evolutie van de parlementaire gebruiken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:19 schreef Igen het volgende:
Bij Balkenende I toch? (Edit: ja) Ik was het daar dan ook niet mee eens!
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht, met te veel rekening voor "de moeilijke jeugd" en zo. Dus wat invloed van de volksvertegenwoordiging lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik wel. Naar mijn idee hoort het bij de Trias Politica. Om beïnvloeding van de politiek op de rechtsprekende macht te voorkomen, is het beter als politici zich niet over concrete gevallen uitlaten.
Hoe kan een individu nou verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:05 schreef LENUS het volgende:
Hebben ze zelf in de hand gewerkt.
Dat waren hardwerkende Ajax- en Feyenoordsupporters. O.a. hoogopgeleidde mensen (serieus), dan mag het.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waren bij die voetbalrellen in Beverwijk dan bijvoorbeeld ook allemaal Marokkanen betrokken? Die rellen waarbij een dode viel?
Mauricologie?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik niet. Zowat iedereen vindt de straffen te licht
Gesundenes Volksempfinden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef SCH het volgende:
Mauricologie?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
Idd, ze zijn tegenwoordig veel te lichtquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. Er is geen kip te vinden die de huidige straffen te zwaar vind.
vergeleken met wanneer, de middeleeuwenquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ze zijn tegenwoordig veel te licht![]()
De straffen nu stellen toch niets voor een beetje crimineel krijgt als het mee zit 1 jaar of 2 of 240 dienst verleningquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:48 schreef Againzender het volgende:
vergeleken met wanneer, de middeleeuwenWas het vroeger idd allemaal beter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |