abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:20:31 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694593
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Op wat voor manier is dat emperisch gezien zeer logisch? En waarom reageer je niet op de voorstellen van Wilders?
Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49694664
Tsja een stadionverbod voor alle Marokkanen gaat idd veel te ver. Gewoon een levenslang stadionverbod voor alle relschoppers. Ik ben echter bang dat daar een hoop Marokkanen bij zullen zitten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:34 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49694810
Ter Dorst heeft weer eens gezopen: ze ziet geen reden om naar de achtergrond van deze lui te kijken, en dan komt ze met een absurde vergelijking met het clubvoetbal.
pi_49695176
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:39:26 #65
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695211
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Empirisch gezien is iedereen onschuldig tot de rechter anders bepaalt heeft. Punt.
Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.
pi_49695382
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou nee, dat is de legalistische aanpak. Realistisch gezien is er altijd een waarheid, of die nu boven tafel komt of niet.
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.

Bananenrepubliek? Trias Politica?

PS:

deze zie je over het hoofd?
quote:
2. Hij vraagt de Minister van Justitie om de rechter te passeren bij het straffen van de verdachten.
Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:51:24 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695613
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Realistisch gezien hebben wij in Nederland een rechtsstaat. Natuurlijk weten zowel jij als ik dat de kans enorm groot is dat alle 24 dalijk schuldig bevonden gaan worden. Maar meneer Wilders heeft, in zijn functie als volksvertegenwoordiger, te aanvaarden dat zij momenteel onschuldig zijn. Het vooruit lopen op de gang van zaken in de rechtszaal door de politiek, zoals Wilders nu doet, is pure ondermijning van de rechtsorde en pure beinvloeding van de rechtsgang.

Bananenrepubliek? Trias Politica?
Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.

Trouwens, een land dat mensen veroordeelt om hun meningen kan als rechtstaat niet serieus genomen worden.
quote:
Of ben je het met me eens dat Wilders daar z'n boekje te buiten gaat?
Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.
pi_49695735
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, omdat ze, aan de gevangenissen te zien, bovengemiddeld vaker schuldig zijn.
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet? Emperische gegevens zijn 0,0 waard bij de schuldvraag in deze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49695782
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is.
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?

Ik weet niet of ik nou moet lachen of moet huilen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:56:43 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695799
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
Sinds wanneer kijkt het strafrecht naar de gevangenispopulatie om erachter te komen of iemand schuldig is of niet? Emperische gegevens zijn 0,0 waard bij de schuldvraag in deze.
Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:57:17 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695812
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:55 schreef Igen het volgende:
Realistisch gezien zijn (bijna) alle Marokkanen voetbalhooligans en schuldig aan vandalisme?

Ik weet niet of ik nou moet lachen of moet huilen.
Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.
pi_49695830
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, voor de rechter. Voor eenieder met gezond verstand is het logisch. Er zijn trouwens vast wel camerabeelden van.
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag. En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49695836
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb daar geen enkel probleem mee, omdat er van onschuld realistisch gezien nauwelijks sprake is. Ik zie nergens dat hij de rechter niet wil laten oordelen, of zich niet bij dat oordeel neerlegt. Daar gaat het uiteindelijk om.

Trouwens, een land dat mensen veroordeelt om hun meningen kan als rechtstaat niet serieus genomen worden.
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.

Buiten de kamer, bij Jensen of in de Elsevier ofzo, mag hij zeggen wat hij wil. Dan is hij de persoon Wilders die een mening mag hebben. Bij het indienen van een kamervraag is hij een onderdeel van de wetgevende macht, die hoort zich niet bij voorbaat al uit te spreken over de rechterlijke macht. Punt.
quote:
Natuurlijk niet. Hij is volksvertegenwoordiger, en heeft het recht z'n mening te geven en doet dat ook. Verder zie ik nergens dat hij voor de uitspraak van de rechter mensen wil gaan bestraffen.
Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:58:01 #74
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_49695838
Wilders kan wel meer willen want ik geloof nooit dat een dergelijk verbod grondwettelijk is toegestaan.
pi_49695885
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:20 schreef PJORourke het volgende:
Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_49695892
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zou idd gaan huilen als ik zo slecht zou kunnen lezen.
Slecht lezen?

Sack-Blabbath: 1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Jij: Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Jij: Van onschuld [is] realistisch gezien nauwelijks sprake.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 19:01:04 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:01:06 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695924
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
Voor de rechter is de gevangenispopulatie totaal irrelevant voor de schuldvraag.
Klopt.
quote:
En ook voor eenieder met gezond verstand. Het zijn namelijk twee dusdanig losstaande zaken dat er geen enkele band te vinden is voor die twee.
Onzin.
pi_49695931
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dan is het probleem heel makkelijk op te lossen. Een stadionverbod voor alle mannen. Die zijn immers ook bovengemiddeld vaak schuldig.
Of alle aanhangers van Ajax, Feyenoord, Utrecht, ADO niet meer in stadions toelaten, die zijn ook vaker schuldig dan RKC, AGOVV en Omniworld supporters.
pi_49695962
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Onzin.
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:03:29 #80
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49695993
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wilders spreekt als tweede kamerlid/volksvertegenwoordiger, want dit is een kamervraag en geen uitspraak buiten de kamer, en verklaard daarbij de 24 arrestanten al schuldig voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Dat is beinvloeding van de rechtsgang. Punt. Dat hoort niet in een land waar de wetgevende macht en de rechterlijke macht gescheiden zijn.

Buiten de kamer, bij Jensen of in de Elsevier ofzo, mag hij zeggen wat hij wil. Dan is hij de persoon Wilders die een mening mag hebben. Bij het indienen van een kamervraag is hij een onderdeel van de wetgevende macht, die hoort zich niet bij voorbaat al uit te spreken over de rechterlijke macht. Punt.
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
quote:
Hij eist nu al dat de rechter/Hirsch Ballin op gaat leggen dat ze stadions gaan schoonmaken. Hoe woordblind ben je?
Hij eist een bepaalde straf, dat is iets anders dan de schuldvraag.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:02 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696013
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
Toon jij dan maar aan hoe jij een buitenstaander schuldig kan bevinden van het plegen van een bepaalde wandaad aan de hand van de gevangenispopulatie. Dat is namelijk zeer knap en zal een enorme doorbraak wezen in het strafrecht en de rechtswetenschap.
Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:04:52 #82
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696047
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:00 schreef Igen het volgende:
Slecht lezen?

Sack-Blabbath: 1. Hij beschouwt de aangehouden Marokkanen al als schuldig voordat ze een eerlijk proces hebben gehad.
Jij: Dat lijkt me empirisch gezien zeer logisch.
Jij: Van onschuld [is] realistisch gezien nauwelijks sprake.
Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?
pi_49696049
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]

En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 19:05:26 ]
pi_49696067
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gaat niet om het strafrecht, maar om het gezond verstand. Law of averages en zo.
Dus volgens de law of averages bepaalt de gevangenispopulatie de uitkomst van de schuldvraag op individueel niveau.
Allah Al Watan Al Malik
pi_49696086
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit heeft toch niks met alle Marokkanen te maken, zoals je eerder suggereerde?
Ja, sorry!
pi_49696135
quote:
Volgens jouw mag hij dus in de kamer niet zeggen wat hij wil? Leuke volksvertegenwoordiging wordt dat!
[..]

Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:07:16 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696149
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:04 schreef Igen het volgende:
En dat is dus niet zijn taak, maar die van de slachtoffers, van het OM en van de rechter.
Hij vindt als volksvertegenwoordiger dat deze stafmaat terecht is voor de schuldigen, waarom zou hij dat niet mogen zeggen?
pi_49696183
quote:

[..]

Trias politica? Inlezen? Vrije rechtsgang?
quote:
Hij wil ze, al voordat ze door de rechter schuldig bevonden zijn, de straf van stadions schoonmaken opleggen. Hoe woordblind ben je?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:08:23 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49696186
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het is goed gebruik dat politici terughoudend zijn met uitspraken over zaken waarover de rechter zich nog moet buigen. Niets meer en niets minder dan dat.
Goed gebruik? Ik vind dat geen goed gebruik.
pi_49696193
Een verbod, hoe is dat realiseerbaar ?Of moet ik daarbij aan iets denken wat in de jaren 30 gebeurde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')