oh? Sigme? Wetenschappelijke onderbouwing? Gezond = bi or gay?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:42 schreef sigme het volgende:
Maar kom op, elk gezond persoon rommelt toch wel eens met mensen van gelijke sexe?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:42 schreef sigme het volgende:
Maar kom op, elk gezond persoon rommelt toch wel eens met mensen van gelijke sexe?
That's harsh. Onder de gordel.quote:
Ik denk dat je je nog wel eens kan vergissen in de taboes die er vooral onder mannen nog bestaan tov (seksuele) gevoelens voor de eigen seksequote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:42 schreef sigme het volgende:
dit is 1028210, jij bent/was 1028211quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik was eerder.
Mannen zoenen niet met elkaar voordat ze voor het eerst met vrouwen zoenen. Onder vrouwen is dat schering en inslag.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat je je nog wel eens kan vergissen in de taboes die er vooral onder mannen nog bestaan tov (seksuele) gevoelens voor de eigen sekse
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:58 schreef sigme het volgende:
Nou, zoenen met een vrouw heb ik ook nooit anders dan kuis gedaan. Boven de gordel dan he.
Tijd voor de ultieme loyaliteitsvraag.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
Oeh, jong Marokko vs jong NL.
Wilders mag mijn reet likken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Wilders Kamervragen gaat stellen.
Nog eentje die uit de kast komt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
Wilders mag mijn reet likken.
Als 1 anaalgefixeerd schaap over de dam is,...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nog eentje die uit de kast komt.Het is wel raak vandaag.
Is die net als Pim ook al niet vies van Marokkanenbilletjes?quote:
je loopt door de Schilderswijk?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
Oeh, jong Marokko vs jong NL.
* Mutant01 kietelt zichzelf.quote:
Wat een bout wedstrijd.quote:
Dat zouden die wouten ook s moeten doenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die nederlanders spelen weer agressief.
hoho, dat desertcamouflagepak is nieuw. Hij heeft ook geen bijpassende desertstrepen.. Opvallend.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:36 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
lekker in je ouwe kloffie naar Uruzgan, effe een biertje happen.
Rotzooi je met je gelijke sekse, PJ, of vind je het leuk dat zij met haar eigen sekse rotzooit?quote:
Dat laatste, R3.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
Rotzooi je met je gelijke sekse, PJ, of vind je het leuk dat zij met haar eigen sekse rotzooit?
de afghanistansnitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
hoho, dat desertcamouflagepak is nieuw. Hij heeft ook geen bijpassende desertstrepen.. Opvallend.
Pfff 0-2quote:
Helaas je bent gezakt voor je inburgeringstest.quote:
AHWHHAWHAWHAHHAWHAWHAHWHAWAWH!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Helaas je bent gezakt voor je inburgeringstest.![]()
![]()
Ouwe kop heeft die kid.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:36 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
lekker in je ouwe kloffie naar Uruzgan, effe een biertje happen.
U kent de route naar Schiphol?quote:
Een betere uitspraak was ook geweest dat elke gezonde vrouw wel 'ns rommelt met mensen van gelijke sexequote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik denk dat je je nog wel eens kan vergissen in de taboes die er vooral onder mannen nog bestaan tov (seksuele) gevoelens voor de eigen sekse
Heeft CPN Ella daar geen potje voor?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, zou je mijn ticket + taxi willen betalen?![]()
Righto kiddo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:14 schreef Monidique het volgende:
Breaking News: de doodstraf niet toepassen en een verbod op marteling luiden het einde van de Europese cultuur in.
Wat voor zeperd?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Sigme, kun je die zeperd van Elseetje even opzoeken aub. Gna..
Veel dank, ik ben te lui.
christmas is saved ho ho hoquote:
http://bieslog.vpro.nl/programma/bieslog/index.jspquote:Knikkebollen
Echt, ik had er zin in. Ik zat er klaar voor, pen en papier in de aanslag. Zinnetjes noteren, lichaamstaal observeren. De opgave die ik mezelf had gesteld: binnen een halfuur na afloop van de uitzending een stukje op Bieslog plaatsen. Waarmee ik ook het voordeel van een weblog kon aantonen - voor de ochtendkranten is een tv-uitzending na elven 's avonds te laat om te bespreken.
In de afgelopen negentig dagen had ik geen opmerking, grappig bedoeld stukje, of pittig commentaartje aan de politiek kunnen wijden. Niemand zit erop te wachten, maar ik vind het een dankbaar en belangrijk onderwerp waar ik graag over bericht.
Toen begon de uitzending. 'Knevel en Van den Brink, geen das om', noteerde ik. 'Premier en vice-premiers aan tafel, kabinet is studiopubliek', is de tweede regel op mijn notitievel. Dat voor de rest wit is gebleven. Meer staat er niet.
Ik ben in slaap gevallen.
Als ik dit hier intik is het niet ironisch bedoeld - 'de discussie was slaapverwekkend'.
Nee, zo makkelijk had ik me er niet vanaf willen maken. Ik weet er gewoon niets over te melden, waarvoor ik mijn excuses aanbied.
Vlak voor het einde schoot ik wakker. Even dacht ik nog dat ik maar enkele seconden was weggevallen, want de opstelling aan tafel was dezelfde. Maar de presentatoren sloten af en kondigden de uitzending van morgen aan.
Zijn de andere ministers nog aan het woord geweest? Ik weet het niet, ik heb een uur zitten knikkebollen.
Licht beschaamd stommelde ik naar bed. Er zit iets onaangenaams, zo niet angstwekkends aan zo'n black-out. Dat je je niet meer het moment kunt herinneren waarop je wegviel! Het zal je in de auto gebeuren, terwijl je met honderd kilometer over de A1 rijdt.
'Nou ja, het was maar een tv-uitzending', moest ik mezelf inprenten, voor ik pas om een uur of twee (denk ik) in slaap viel.
Fascist, een beetje uitmaken wat gezond is.quote:Maar kom op, elk gezond persoon rommelt toch wel eens met mensen van gelijke sexe?
Ja, onomstotelijk en vaststaande materie. Dat staat als een paal boven water.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:37 schreef Ryan3 het volgende:
Harry? Het was alleen een.
Maar toch..
[POL SC 1226] Een kabinet afzeiken doe je dus hier
Dit topic apropos: Twijfels...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Fascist, een beetje uitmaken wat gezond is.
Lijkt mij wel idd.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ja, onomstotelijk en vaststaande materie. Dat staat als een paal boven water.
Daarom is er volgens Femke Halsema geen Nederlandse cultuur, maar wel een Islamitische cultuur.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:14 schreef Monidique het volgende:
Breaking News: de doodstraf niet toepassen en een verbod op marteling luiden het einde van de Europese cultuur in.
IJsklontjes in je kraag gooien, kid.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Afkoeling.
Brando, Apocalypse Now, Conrad´s Heart of Darkness.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
The horror, the horror...
(Overigens een quote uit een film, wie was de acteur die dit zei, welke film uiteraard, naar welk boek, en wat speelde er precies in die film/dat boek...)
Kliko staat buiten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:19 schreef Aoristus het volgende:
ik zit nog te gniffelen over je onthulling![]()
Jij bent historicus, dan tel je niet mee, schalk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:29 schreef Apropos het volgende:
[..]
Brando, Apocalypse Now, Conrad´s Heart of Darkness.
Ja, iedere willekeurige jaargenoot zou dit terstond hebben gewetenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij bent historicus, dan tel je niet mee, schalk.
De ontaarding van het kolonialisme, of iets van die strekking. Het boek heet te verwijzen naar het privedomein van de Belgische vorst.quote:Maar wat speelde er in film en boek?
Ja, uiteraard, zou van een historicus niets anders verwachten ook. Hell, onze MP is historicus hč.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:35 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, iedere willekeurige jaargenoot zou dit terstond hebben geweten.
[..]
Ja, Conrad verwijst naar het kolonialisme dat specifiek door de Belgische koning in de Kongo werd uitgevoerd. Francis Ford Coppola trekt het vergelijk tussen de onmenselijke situatie in de Kongo indertijd en de Vietnamoorlog in de jaren 50-60-70 (in 'apocalypse, now redux' zie je ook Franse settlers en hun psychologie). Uiteindelijk is het een clash van culturen. Conrad heeft het over de onmenselijkheid van de Belgische kolonisatie in de 19de eeuw, die toen dat bekend werd internationaal veel stof deed opwaaien. Coppola laat zijn hoofdrolspeler (overigens zelfde achternaam als in Conrads novel) zeggen dat de VS de oorlog alleen maar zou kunnen winnen als zij net zo wreed zouden zijn als hun tegenstanders.quote:De ontaarding van het kolonialisme, of iets van die strekking. Het boek heet te verwijzen naar het privedomein van de Belgische vorst.
Good work, son.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
dit is 1028210, jij bent/was 1028211
Goei, ik drink ene biertje nog af (afbieren heet dat) en ga dan mijn meissie opzoeken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Aoristus het volgende:
met die gedachte kruip ik onder de wol
Ik vervang de Internationale door ´´Ho Chi Minh is a son of a bitch´´ op je Creative Zen, slaap lekker!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Aoristus het volgende:
met die gedachte kruip ik onder de wol
Al die mannen om je heen maken je te heet?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Afkoeling.
Ik ram hem wel uit hoor.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zo, moet ik het licht uitdoen en morgen weer aandoen?
Ben je tegen Europa?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zo, moet ik het licht uitdoen en morgen weer aandoen?
Jij bent zo rock'n'roll de laatste tijd!quote:
Niet tegen Europa, wel tegen die kut-francofielen.quote:
Die lui zitten onaangenaam dicht opeen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ze houden van wolfkesquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:16 schreef Apropos het volgende:
[..]
Die lui zitten onaangenaam dicht opeen.
Zoenen met een vrouw kun je alleen boven de gordel doen: een vrouw zoenen echter kan op allerlei manieren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:58 schreef sigme het volgende:
Nou, zoenen met een vrouw heb ik ook nooit anders dan kuis gedaan. Boven de gordel dan he.
Met enige vertraging, laat ik toch met genoegen de loftrompet schallen over dit staaltje onwetendheid.quote:Atheisme is de moeder van communisme en Darwin is de vader.
Om de opwarming te onderzoeken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zo, Finder_elf_towns is zojuist vertrokken naar Venus en omstreken. Ik denk dat ik het even van hem overneem.
Dan is het des te treffender dat je z´n vlaggen hebt overgenomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Om zijn plaats in te nemen tussen legenden en sagen.
Die ijsblokjes hielpen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar goed. Nu kan ik op de oude DrW voet verder. Over een week verwacht ik mijn eerste 48 uurs ban.
Je neemt het versieren van mannen van hem over?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:45 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zo, Finder_elf_towns is zojuist vertrokken naar Venus en omstreken. Ik denk dat ik het even van hem overneem.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Met enige vertraging, laat ik toch met genoegen de loftrompet schallen over dit staaltje onwetendheid.
quote:Rita in Rotterdam. Dan zit ze echt in het holst van de leeuw.
En men stemt luid juichend in, tenslotte is het voor eigen bestwil, en het kan toch niet zo zijn dat!quote:Ouders die hun kind geregeld zonder ontbijt naar school sturen, moeten te maken krijgen met 'bemoeizorg' van het Centrum voor Jeugd en Gezin.
En anders komt Verburg het eten persoonlijk bij je door de strot douwen. Dat zal je leren!quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:59 schreef sigme het volgende:
Nadat Big Brother effectief van z'n betekenis is beroofd kan dit:
[..]
En men stemt luid juichend in, tenslotte is het voor eigen bestwil, en het kan toch niet zo zijn dat!
En godverrrrrrdomme volkorenbrood!quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
En men stemt luid juichend in, tenslotte is het voor eigen bestwil, en het kan toch niet zo zijn dat!
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/international/#5286389quote:EP en Prodi willen uitgebreide grondwet
Het Europees Parlement heeft Nederland en enkele andere landen op het hart gedrukt niet al te veel wijzigingen na te streven in het ontwerp van de Europese grondwet. Het gaat daarbij onder meer om een handvest voor mensenrechten, dat volgens het Europees Parlement onmisbaar is. Premier Balkenende zal woensdag in een toespraak voor het parlement pleiten voor een uitgekleed verdrag, zónder onder meer de passage over de mensenrechten.
De Italiaanse premier Prodi was dinsdag aan de beurt om in Straatsburg zijn opvattingen uiteen te zetten over de Europese grondwet. Net als het parlement wil hij een zo uitgebreid en compleet mogelijk stuk.
De wijzigingen in de concept-grondwet zijn nodig omdat Nederland en Frankrijk het vorige voorstel in 2005 per referendum hebben verworpen. Achttien van de - toen nog - 25 EU-lidstaten accepteerden het stuk wel. Het is nu de bedoeling om tot een compromis te komen waarin alle landen zich kunnen vinden.
Nee = nee = nee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:57 schreef zakjapannertje het volgende:
den Europesche burgeroorlog is nog lang niet ten einde:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/actua/news/international/#5286389
Neequote:Op woensdag 23 mei 2007 10:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee = nee = nee.
Hoe komt het dat den haag denkt dat nee = ja?
Als ik dadelijk een meisje ontmoet in de trein is nee dan ook ja?![]()
ja dus? of moet je dan wachten tot na de verkiezingen?quote:
Neequote:Op woensdag 23 mei 2007 10:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
ja dus? of moet je dan wachten tot na de verkiezingen?
Welkom terug!quote:Op woensdag 23 mei 2007 02:42 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben 5 dagen thuis en verveel me nu al.
quote:
Ach het moet gewoon nog even doordringen bij de mensenquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nee = nee = nee.
Hoe komt het dat den haag denkt dat nee = ja?
Ja ik ook, maar goed bi verkiezingen kiest de meerderheid toch altijd wat anders dan ik wilquote:
Ik zie ze het zo verbieden...quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, nee, ho. Zo gaan we niet met elkaar om in dit land.
Ik ookquote:
Altijd, altijd?quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar goed bi verkiezingen kiest de meerderheid toch altijd wat anders dan ik wil.
Daar zou Berry niet blij van worden.quote:
Het is geloof ik 1 keer gelukt om op een winnende partij te stemmenquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar zou Berry niet blij van worden.
quote:'Qatar huurt 10.000 supporters van Vietnam'
Wat te doen als je geld zat hebt maar als bijna geen Qatarese voetbalfan het de moeite vindt zijn land bij uitwedstrijden te steunen. Dan huur je gewoon fans in om Qatar aan te moedigen.
Dat is volgens Thanh Nien het geval in de aanloop naar de Aziė Cup. De Vietnamese krant zegt dat de Qatarese bond tienduizend enthousiastelingen tegen een vergoeding wil inschakelen. De shirts van de nationale ploeg zouden al zijn besteld voor de huurlingen.
Het toernooi om de Aziė Cup wordt van 7 tot en met 29 juni gehouden in Vietnam, Indonesiė, Maleisiė en Thailand. Qatar zit een groep met Vietnam, Japan en de Verenigde Arabische Emiraten.
Bestaat die consensus alleen binnen Nederland of ook al binnen Europa?quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:57 schreef Reya het volgende:
Het meest bizarre aan de discussie over de Europese Grondwet is nog wel dat al sinds het Verdrag van Rome verdragen in EU-verband een constitutioneel karakter hebben; ze werden alleen niet zo genoemd. Ik denk dat de discussie dan ook niet zozeer over die Grondwet gaat (die dan ook weer niet zoveel voorstelde), maar over de meer principiele kwestie van in hoeverre Nederland haar soevereiniteit zou moeten inleveren. Daar lijkt nu redelijke consensus over te bestaan, maar de in feite oneigenlijke discussie over de Grondwet ettert nog voort.
http://www.nu.nl/news/1086522/1202/Hybride_is_niet_slecht%21.htmlquote:Hybride is niet slecht!
Uitgegeven: 23 mei 2007 07:33
Iedereen heeft tegenwoordig wel een mening over de hybride auto. Volgens loser Al Gore is het onze redding, volgens steeds meer media is het echter een deceptie. De Toyota Prius zou zelfs nog milieu-onvriendelijker zijn dan een Hummer. Yeah right, tijd voor een update. Door Vincent van Twillert/Autoblog.
De bron van alle negatieve berichtgeving lijkt afkomstig van de Engelse tabbloid Daily Mail, die het betreffende artikel overigens alweer verwijderd heeft. De strekking van het verhaal was dat de batterij van de Prius veel nikkel bevat, deze nikkel zou afkomstig zijn uit een Toyota-fabriek bij Ontario (Canada). De omgeving van die fabriek is door de nikkel zo vervuild dat het landschap lijkt op een andere planeet. Vandaar dat NASA er robotjes laat rondlopen om te testen hoe ze reageren op een maanlandschap. Ja, echt waar!
Anyway, de vervuiling rond de nikkel-fabriek is al ruim 30 jaar gaande, lang voordat de Prius het levenslicht zag. Daarnaast is de fabriek geen eigendom van Toyota, de Japanners zijn er wel klant maar nemen slechts een half procent van de jaarproductie af.
Op basis van het nikkelverhaal is automotive researcher Art Spinella (CNW Marketing Research) een tendentieus onderzoek gestart. Hij heeft gekeken naar de verwachte levensduur van diverse modellen en de kosten om deze auto's te produceren (AKA Lifecycle analysis). In december vorig jaar werden de eerste resultaten van het onderzoek "Dust to Dust: The Energy Cost of New Vehicles from Concept to Disposal" gepubliceerd. Wat bleek, de Hummer was milieuvriendelijker dan de Prius.
Artikel
Dit gaf een student journalistiek van de Connecticut State University inspiratie voor een artikel. Dit journalistieke hoogstandje werd wereldwijd opgepakt en klakkeloos overgenomen. De catchy titel was natuurlijk ook te mooi om te laten liggen: de Prius is 2x zo vervuilend als de Hummer!
Vooral de drie keer zo lange levensduur van de Hummer H1 leek de basis voor bovenstaande stelling. Niet echt een solide observatie volgens mij, je kunt tegenwoordig toch niet meer ontkennen dat Japanse auto's een stuk beter en betrouwbaarder zijn dan Amerikanen? Het enige nadeel van de Prius is dat deze gebruik maakt van nieuwe technieken, waardoor de exacte levensduur wellicht wat onzeker is.
Maar goed, een paar weken later kon de student toch nog wat nuance aanbrengen. Ook hij schreef dat er genoeg vraagtekens gezet kunnen worden bij de objectiviteit van het CNW rapport. Jammer genoeg was het te laat voor een groot deel van de publieke opinie, de media was de student alweer vergeten en op zoek naar een nieuw sensatieverhaal.
Update
Afgelopen maand kwam er een update van het CNW onderzoek. Volgens de nieuwe cijfers was de Prius nog steeds erg vervuilend. Maar de hybride auto won het ditmaal wel van de Hummer H1. De Prius zou $3,25 per mijl kosten (met een levensduur van 109.000 mijl) en de H1 kost $3,50 per mijl (met een levensduur van 380.000 mijl). Ter vergelijking, een Porsche Cayenne en een Volkswagen Touareg zouden rond de $4,10 per mijl kosten. De meest duurzame auto zou de Scion xB zijn (ook van Toyota), met $0,50 per mijl. Wat overigens opvalt is dat het rapport voornamelijk spreekt over bedragen, je leest nergens iets terug over milieubelasting of schadelijke uitstoot. Tja, op die manier is een Bugatti Veyron ook schoner dan een Prius. Voor de prijs van één Veyron koop je immers 54 Priussen. Als je dat meerekent dan verbruiken 54 Priussen veeeel meer dan één Veyron, zoals een lezer opmerkte. Je mag je eigen conclusies trekken, maar er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van partijen die het "onderzoek" van CNW zeer ongeloofwaardig maken. Ik heb hybride auto's dan ook nog lang niet afgeschreven.
(c) NU.nl/Autoblog
het grootste verschil over hoe machtig de EU moet zijn zit van oudsher tussen de Noordelijke landen Zweden, Finland, Denemarken en Groot-Brittannie en de Zuidelijke landen, vooral Italie en Spanje. De Noordelijke willen de EU het liefst hebben zonder teveel politieke bemoeienis vanuit Brussel, dat het vooral een economische unie is, de Zuidelijke dromen van de heroprichting van het Romeinse Rijk in EU-vorm, een sterke politieke eenheid dusquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:08 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Bestaat die consensus alleen binnen Nederland of ook al binnen Europa?
Is men het in Europa in grote lijnen eens over de souvereiniteit die de individuele lidstaten afstaan aan de EU, maar zijn sommige landen (waaronder Nederland) nu allergisch voor het woord grondwet?
Okquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Bleek ook dat ze minder zielig waren dan van te voren aangenomen, trouwens.
het platteland van Afrika dusquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:44 schreef problematiQue het volgende:
Ja, omdat alle blanken naar de beessies komen kijken. Zelf bakken ze er weinig van. Ze zakken al een paar jaar rustig af in recessie en ook op de Human Development Index (ofzo) zakken ze elk jaar langzaamaan een beetje. Een gezonde mix van corruptie, slechte educatie en dogmatisch geloof houdt ze terug in hun ontwikkeling.
Dat is voor heel Afrika niet anders, Zuid-Afrika is precies hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:44 schreef problematiQue het volgende:
Ja, omdat alle blanken naar de beessies komen kijken. Zelf bakken ze er weinig van. Ze zakken al een paar jaar rustig af in recessie en ook op de Human Development Index (ofzo) zakken ze elk jaar langzaamaan een beetje. Een gezonde mix van corruptie, slechte educatie en dogmatisch geloof houdt ze terug in hun ontwikkeling.
Zuid-Afrika is een geval apart (haha).quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is voor heel Afrika niet anders, Zuid-Afrika is precies hetzelfde verhaal.
Moeten we als blanke mannen maar weer kolonisator gaan spelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:44 schreef problematiQue het volgende:
Zuid-Afrika is zo langzamerhand één groot ghettoquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:51 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is een geval apart (haha).
Nog zoiets. Ze zijn er nog niet overheen dat een paar honderd jaar geleden hun overoveroudooms verkocht zijn door hun eigen dorpsoudsten aan de blanke meneer met die grote boot. Een heel groot deel van hun falen schrijven ze toe aan de koloniale overheersers van voorheen, of de handelsembargo's van nu. De vinger wijzen ze weinig naar hunzelf.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten we als blanke mannen maar weer kolonisator gaan spelen?
weer de meest nobele zoals Arie Olivier?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moeten we als blanke mannen maar weer kolonisator gaan spelen?
Wat ik gelezen heb en gehoord is dat ze zichzelf een beetje tekort doen met hun zogenaamde progressieve constitutie van 1996. Zo moet de overheid nu van de wet opdrachten geven aan door zwarten gerunde bedrijven, en ze dan ook nog is meer betalen. In die constitutie staat ook dat ze voor iedere Zuid-Afrikaan een huis moeten bouwen, maar omdat ze niet het meest kost-efficiente bedrijf mogen kiezen en die dan ook nog is meer moeten betalen, kunnen ze voor de arme (=zwarte) bevolking minder huizen bouwen voor hetzelfde geld. Zo benadelen ze dus eigenlijk de zwarte bevolking in het geheel, en bevoordelen ze alleen de zwarten die het al goed hadden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:52 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zo langzamerhand één groot ghetto
Dat is ook overdreven. Ik heb me eigenlijk de hele zomer dat ik er was niet onveilig gevoeld. met kanttekening dat ik de ghetto's heb ontweken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:52 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Zuid-Afrika is zo langzamerhand één groot ghetto
Zondequote:Op woensdag 23 mei 2007 11:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb en gehoord is dat ze zichzelf een beetje tekort doen met hun zogenaamde progressieve constitutie van 1996. Zo moet de overheid nu van de wet opdrachten geven aan door zwarten gerunde bedrijven, en ze dan ook nog is meer betalen. In die constitutie staat ook dat ze voor iedere Zuid-Afrikaan een huis moeten bouwen, maar omdat ze niet het meest kost-efficiente bedrijf mogen kiezen en die dan ook nog is meer moeten betalen, kunnen ze voor de arme (=zwarte) bevolking minder huizen bouwen voor hetzelfde geld. Zo benadelen ze dus eigenlijk de zwarte bevolking in het geheel, en bevoordelen ze alleen de zwarten die het al goed hadden.![]()
En het nieuwe kabinet heeft duizendeneen dingen verboden, of is nog van plan dat te gaan doen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Wat trouwens opvalt is dat hier behalve een kapsel hier een daar niets is veranderd.
Die doen voorlopig nog vooral nietsquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:02 schreef problematiQue het volgende:
Oh, de nieuwe regering natuurlijk, hoe doen die het?
Voorlopig zijn het enkel plannen natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:02 schreef Reya het volgende:
[..]
En het nieuwe kabinet heeft duizendeneen dingen verboden, of is nog van plan dat te gaan doen.
Maar het is voor ons eigen bestzijn, toch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:02 schreef Reya het volgende:
[..]
En het nieuwe kabinet heeft duizendeneen dingen verboden, of is nog van plan dat te gaan doen.
Ja, en bedrijven moeten į-la pre-genocide Rwanda een strikte verdeling tussen zwarte en blanke werknemers aanhouden, al naar gelang de verdeling over de hele samenleving (netzoals dat ging tussen Tutsi's en Hutus). Maar omdat de zwarte bevolking nog lang niet zo goed is opgeleid als de blanke bevolking (het verschil wordt kleiner, dat wel), kunnen de bedrijven dus veel minder goed draaien dan mogelijk zou zijn.quote:
Aan de ene kant heb ik met iemand gesproken die daar 6 maanden had gezeten en waarvan niets was gestolen of waarmee niets was gebeurd. Aan de andere kant vertelde iemand dat toen ze daar was, binnen vijf minuten ze eerst beroofd werden in hun auto, en daarna van hun auto.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven. Ik heb me eigenlijk de hele zomer dat ik er was niet onveilig gevoeld. met kanttekening dat ik de ghetto's heb ontweken.
Ze kunnen beter hun energie stoppen in het stimuleren van een goede opleiding van achtergestelden (de zwarten, kennelijk) dan het geforceerd te werk stellen van diezelfde achtergestelden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, en bedrijven moeten į-la pre-genocide Rwanda een strikte verdeling tussen zwarte en blanke werknemers aanhouden, al naar gelang de verdeling over de hele samenleving (netzoals dat ging tussen Tutsi's en Hutus). Maar omdat de zwarte bevolking nog lang niet zo goed is opgeleid als de blanke bevolking (het verschil wordt kleiner, dat wel), kunnen de bedrijven dus veel minder goed draaien dan mogelijk zou zijn.
Daarom ook zo langzamerhand... Het is nog niet helemaal zo, lichtelijk gecharcheerd. Maar ik voel me ook ontzettend veilig in Z-A hoor, als ik maar een drom mensen om me heen heb, want als blonde jongedame ben je ook bśiten de ghetto's niet veilig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven. Ik heb me eigenlijk de hele zomer dat ik er was niet onveilig gevoeld. met kanttekening dat ik de ghetto's heb ontweken.
Was je daar op vakantie?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:15 schreef problematiQue het volgende:
Het meest trieste van alle zwart tegen wit sentimenten is wel dat ze Mugabe weigeren te veroordelen voor zijn letterlijk ongeloofelijke wanbeleid omdat het een oude vrijheidsstrijder is.
Mwa: Problemen met anale seksquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef problematiQue het volgende:
Wat trouwens opvalt is dat hier behalve een kapsel hier een daar niets is veranderd.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Doe maar in de PM dan. Is niet erg joh, Yvonne heeft het ook gedaan.
Woordblindheid op het woordje nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Doe maar in de PM dan. Is niet erg joh, Yvonne heeft het ook gedaan.
Niet zo preuts hč.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:37 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Woordblindheid op het woordje niet
Als jij nou eerst een geile foto van jezelf plaatst?quote:
hihiquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als jij nou eerst een geile foto van jezelf plaatst?
Ik, preuts?quote:
Ja.quote:Er lopen cursussen voor hoor: "hoe krijg ik Sexy_Sadie zover dat ze mij stoute foto's stuurt?"
Dan is keuze 1 toch wel weer van toepassing:quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld! Ouders zijn zelf verantwoordelijk! En daarom moet de overheid ingrijpen.quote:Scholen zien het probleem ook en bieden dan soms zelfs een schoolontbijt aan. Maar Van Geel noemt dat de omgekeerde wereld. "Ouders moeten ervoor zorgen dat hun kinderen goed voorbereid aan een lange schooldag kunenn beginnen."
quote:***************************************
Paus:indianen leden door kerstening
` De paus heeft erkend dat het bekeren
van het Amerikaans continent leed heeft
veroorzaakt bij de indianen.Benedictus
gaf toe dat de inheemse volken vaak
zijn mishandeld.
De paus had deze maand tijdens zijn
bezoek aan Braziliė nog gezegd dat de
verspreiding van het katholicisme niets
te maken had met het opleggen van een
vreemde cultuur.Die uitspraak wekte de
woede van veel indianen.Ze noemden de
paus respectloos en arrogant.
De Venezolaanse president Chavez riep
Benedictus op om zijn excuses aan te
bieden,omdat hij de 'holocaust' van de
indianen zou hebben genegeerd.
Meestal is negeren voldoende. Dan volgen de geile foto's vanzelf.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:26 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Ik, preuts?Dat jij gewoon niet zo goed bent in het verkrijgen van mijn foto's als anderen kan je beter jezelf aanrekenen
Er lopen cursussen voor hoor: "hoe krijg ik Sexy_Sadie zover dat ze mij stoute foto's stuurt?"
Moet je wel eerst gaan negeren hčquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Meestal is negeren voldoende. Dan volgen de geile foto's vanzelf.
Mijn zoon!quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
fotoboek.fok.nl/Elseetje je kan zo in haar bloem kijkenquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
! 1 vd K3 meiskes.quote:
built for the killquote:
Hoe heet ze?quote:
het viel nog mee dat hij de indianen niet verwarde met de Indiersquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De paus lijkt Wouter Bos wel.Flip-flop.
[..]
Voor jou? Kimberley..quote:
http://www.knack.be/nieuw(...)n44-article4033.htmlquote:Danny Glover verfilmt de "Zwarte Napoleon"
23/05/2007 14:53
De Amerikaanse acteur Danny Glover zal, met de financiėle steun van de Venezolaanse regering, een film draaien over de Haļtiaanse revolutionair Toussaint Louverture, bijgenaam de "Zwarte Napoleon". Dat meldt de Hollywoodpers woensdag.
De 60-jarige Glover, ondermeer bekend van de "Lethal Weapon"-films naast Mel Gibson, wordt betaald door de Venezolaanse culturele organisatie Villa del Cine. Die organisatie werd in 2006 in het leven geroepen door de Venezolaanse president Chavez met als doel de filmdictatuur van Hollywood te bekampen.
Danny Glover, die zich inzet voor de burgerrechten van de Afro-Amerikanen en een aanhanger is van Hugo Chavez, loopt al jaren rond met de plannen om een film over Toussaint Louverture (1743-1803) te draaien. Aan het einde van de 18de eeuw kwamen slaven onder leiding van Toussaint Louverture (de "Zwarte Napoleon") op Haiti in opstand tegen de Franse kolonialen.
De prent beschikt nu over een budget van 30 miljoen dollar, waarvan 18 miljoen dollar afkomstig is van de Venezolaanse overheid. De opnames vinden plaats in Venezuela. Volgens de internetsite IMDb.com wordt de Amerikaanse acteur Don Cheadle (Hotel Rwanda) voorgedragen om de rol van Toussaint Louverture te vertolken.
Die van de film Lyndie England does Iraqi prisoners?quote:
Haal die PC uit het klaslokaal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik word gedold.
Gelukkig zijn er weinig wolken boven jou, bedoel je.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:58 schreef Napalm het volgende:
Rare dag vandaag. Gelukkig schijnt de zon.
Jij bent dan ook een huilie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Hij is wel erg niet-grappig zeg maar. Bijna niveau nu.nl cartoons.![]()
Wat dit soort cartoons betreft moet ik idd huilen van de slechte humor.quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Omgekeerde wereld! Ouders zijn zelf verantwoordelijk! En daarom moet de overheid ingrijpen.
Er staat nog FB voor je open.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:20 schreef sigme het volgende:
![]()
Precies wat ik vanochtend bij het ontbijt debiteerde!
Ik had het gelezen, ik dacht niet dat er nog wat openstond.quote:
Dat "apartheidstopic"?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:27 schreef sigme het volgende:
Ik had het gelezen, ik dacht niet dat er nog wat openstond.
Zonder enige stemverheffing uitgesproken in een lichtloos hoekje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:29 schreef Monidique het volgende:
Ik grok het nu. PJORourke is een linkse onruststoker, die van binnenuit probeert het gehele rechtse spectrumspectrum belachelijk te maken. Grokken doe ik het nu.
Altijd vervelend als 't uit gaat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zo. Groepslid uit de projectgroep geschopt die niet functioneerde. Het is echter wel het type dat in staat is zelfmoord te plegen. Ik hoop dat-ie dat laat.
Raadpleeg Schagen Intranet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
"Grokken"?
De Man van Mars grokt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
"Grokken"?
Ja, Counter-Strike. Op z'n best.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:35 schreef PJORourke het volgende:
Is ie ook in staat om met Finder te spelen?
Niet in SEX? Het is zo vernederend...quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, Counter-Strike. Op z'n best.
Naar aanleiding van jouw bruine poepgat dat je maar niet meer schoon kreeg?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zo. Groepslid uit de projectgroep geschopt die niet functioneerde. Het is echter wel het type dat in staat is zelfmoord te plegen. Ik hoop dat-ie dat laat.
Seventeen seconds is wel wat voor jou, of the funeral.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:38 schreef Monidique het volgende:
Nu ik wat CD's van The Cure heb, heb ik het idee een tijdje wat gemist te hebben.
Nee moslim, vanwege het uitblijven van resultaten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw bruine poepgat dat je maar niet meer schoon kreeg?
Wacht maar tot je waarachtig leeft!quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:38 schreef Monidique het volgende:
Nu ik wat CD's van The Cure heb, heb ik het idee een tijdje wat gemist te hebben.
Omdat die niet in je mond wilde klaarkomen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee moslim, vanwege het uitblijven van resultaten.
Seventeen Seconds heb ik net geluisterd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Seventeen seconds is wel wat voor jou, of the funeral.
Kun je ook nog een ander trucje dan mensen vervelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Omdat die niet in je mond wilde klaarkomen?
Ik lees hierin een verwijzing naar fellatio.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef Monidique het volgende:
Het fantacalyptische carniversum.
Ik dacht al dat ik je herkende bij het ontbijt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Precies wat ik vanochtend bij het ontbijt debiteerde!
Jij verveelt mij met je projectgelul dat totaal niet interessant is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Kun je ook nog een ander trucje dan mensen vervelen?
Als jij ophoud met die homo-onzin zal ik mijn onderwerpen beter uitkiezen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij verveelt mij met je projectgelul dat totaal niet interessant is.
Wie weet gaan we binnenkort een keer samen karten ofzo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik je herkende bij het ontbijt.
Pas op, van het nieuwe kabinet mag je dan niet een paar flesjes Gulden Draak vantevoren achterover tikken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Wie weet gaan we binnenkort een keer samen karten ofzo.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas op, van het nieuwe kabinet mag je dan niet een paar flesjes Gulden Draak vantevoren achterover tikken.
Je begint er zelf over.... Problemen met anale seksquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Als jij ophoud met die homo-onzin zal ik mijn onderwerpen beter uitkiezen.
Ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:11 schreef Monidique het volgende:
Ik had wel een zondag - 03:44 verwacht...
Vrete op aars?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:14 schreef Aoristus het volgende:
Ha, vrede op aard.
Ach op zo'n kartbaan moet je toch door de bochten slingeren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet aanbevelenswaardig, om niet te zeggen gevaarlijk, Gulden Draakjes achter de knopen bij het karten.
net als op fok! toch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach op zo'n kartbaan moet je toch door de bochten slingeren.
Nee lul, 0-0.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
EIN ZWEI!!!!!!!!!!!
zei mijn vrouw vannacht ookquote:
8-8 in die van jou.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
0-0 in Finder Elftown's aars jongeman.
quote:
Brown dick.quote:
http://www.youtube.com/watch?v=7iklb4omcY4quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
EINS ZWEI!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=GxwV1fLjy3I
Dat vrees ik ook. Allemaal achter SCH aanlopen om er "iets leuks" van te maken. Wrs allemaal Frau Verdonk roepen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat betekent vooral dat we het niet met hem oneens mogen zijn.
8er de wolken scheit de zon ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er weinig wolken boven jou, bedoel je.
Eigen schuld van die Frau.quote:
Eigen schuld van die homo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eigen schuld van die Frau.
Weer een keertje gekeken op de site van Meulenbelt?quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De Palestijnen worden slecht behandeld boehoe
Nu kwam ik zelf ook weer in de gelegenheid:quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Weer een keertje gekeken op de site van Meulenbelt?
quote:Een van de grote problemen is dat de Palestijnen last hebben van verkeerde beeldvorming, zei Halsema. Ik kan daar alleen maar geheel mee instemmen. We zien Palestijnen die oproepen tot wraak, we zien geweldzuchtige Palestijnen. Maar de bevolking er achter krijgt geen gezicht. Dus maakt Halsema zich ook woedend over de heethoofden hier, zoals Leon de Winter, die bij elke kritiek op Israel meteen roept dat je een antisemiet bent.
red de postbodequote:
nooitquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:08 schreef Apropos het volgende:
Lees nou eens een roman, joh.
Je hoeft niet altijd slim te zijn, Jehan. Onthou die tipquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:17 schreef Apropos het volgende:
Gesproken als een waar IDFAman.
''Predik het Evangelie, desnoods met woorden.''quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je hoeft niet altijd slim te zijn, Jehan. Onthou die tip
heb je ook hobbies?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
''Predik het Evangelie, desnoods met woorden.''
Martelen, Harry. Misschien ben jij wel het laatste stukje.quote:
wat een achterlijk gezever. Jan is echt heel conservatief, er ontstaan wel weer nieuwe soorten banen.quote:
Geef Ars Amandi van Ovidius een gooi zou ik zeggen, maar niet bij mijquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Martelen, Harry. Misschien ben jij wel het laatste stukje.
de postzegellikker moet nog worden uitgevondenquote:Op donderdag 24 mei 2007 00:26 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
wat een achterlijk gezever. Jan is echt heel conservatief, er ontstaan wel weer nieuwe soorten banen.
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=9247quote:Voorzitter Wereldtoiletvereniging klaagt over New York
Thalif Deen
BRUSSEL, 22 mei (IPS) - Er zijn veel te weinig openbare toiletten in New York, en het is een schande dat je in de meeste plaatsen in Europa moet betalen om naar het toilet te gaan, zegt de Zuid-Koreaanse politicus Sim Jae-Duck. Hij is voorzitter van de Wereldtoiletvereniging (WTA) die in november een internationale conferentie over sanitaire voorzieningen organiseert.
Burgemeesters van New York en het stadsbestuur discussiėren al vijftien jaar over openbare toiletten in de stad. In september 2007 kwam er een akkoord om er tegen 2007 twintig te installeren (in een stad van acht miljoen inwoners), maar veel schot in de zaak zit er niet.
De Zuid-Koreaanse Sim Jae-Duck gaf bij zijn bezoek aan New York het tegenvoorbeeld van de stad Suwon, niet ver van de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoul. Als burgemeester heeft hij daar gezorgd voor openbare toiletten met klassieke muziek die uit het plafond komt. “Een toilet is er niet alleen voor de hygiėne. Het is een weerspiegeling van iemands cultuur”, zegt hij. De verbetering in ‘toiletcultuur” paste in een campagne naar aanleiding van de Wereldvoetbalcup van 2002 in Zuid-Korea.
De internationale conferentie van Sims ‘Wereldtoiletvereniging’, van 21tot 25 november in Seoul, wil die toiletcultuur bevorderen. Ook moet een bijdrage geleverd worden aan de preventie van ziekten die samenhangen met vervuild water en de promotie van toiletten die minder of geen water verbruiken. De conferentie, waar vertegenwoordigers uit zo’n zeventig landen zullen samenkomen, valt samen met de lancering van het Internationale Jaar van Afvalwaterzuivering van de Verenigde Naties. Ruw geschat hebben twee op vijf mensen wereldwijd geen toegang tot minimale toiletvoorzieningen. MDG7(EINDE/2007)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |