Omdat de porthole toch wel iets smaller is dan Charlie z'n schouders, kan je vooral goed zien waarneer die rus die handgranaat tegen het glas houdt. Hij kon er dus simpelweg niet doorheen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:01 schreef splendor het volgende:
Waarom zwom charly trouwens niet gewoon door dat ruitje naar buiten en aan de onderkant het onderwaterstation weer in.
Ja maar ik bedoel dat mensen ineens andere dingen gaan verzinnen als reden terwijl dat toch echt de reden was, right?quote:
Omdat ie een mietje is die niemand kan vermoordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:36 schreef Symer het volgende:
Ik had trouwens echt verwacht dat Locke Jack neer zou schieten. Waarom legde hij zich ineens bij Jacks keuze neer?
Natuurlijk niet. De ruimte waarin Charly staat staat in open verbinding met het luik onderin dus de druk is gelijk aan de waterdruk op het diepste punt. Ergo, er ontsnapt eerst lucht en daarna gaat het pas stromen. Daarom sluit Charly de deur ook, als hij dat niet had gedaan was het waterpeil in het gehele station gestegen omdat de lucht kon ontsnappen door het geexplodeerde luik. Met een gesloten deur kan het water in die kamer echter nooit boven het raam uitstijgen, zelfs niet als Charlie de deur open had gelaten...quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:25 schreef Symer het volgende:
[..]
Het stopt alleen met stromen als de nog aanwezige lucht niet weg kan en voldoende tegendruk biedt. Wat niet het geval was.
We zien de ruimte ook vollopen.
Hij kan/durft nog steeds niet te moordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:36 schreef Symer het volgende:
Ik had trouwens echt verwacht dat Locke Jack neer zou schieten. Waarom legde hij zich ineens bij Jacks keuze neer?
Die helicopters zullen nog wel komen. Maar misschien zijn het wel bad guys.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat mensen ineens andere dingen gaan verzinnen als reden terwijl dat toch echt de reden was, right?
Charlie moest de code intypen om iedereen te redden. Zijn dood was daar niet voor nodig.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:38 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat mensen ineens andere dingen gaan verzinnen als reden terwijl dat toch echt de reden was, right?
Waarom niet? Begrijp ik je goed als ik zeg dat je een gat in de bodem van een onderzeeër dus ook niet hoeft te dichten omdat het water toch niet hoger komt dan het gat?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:40 schreef Autoreply het volgende:
...
Met een gesloten deur kan het water in die kamer echter nooit boven het raam uitstijgen, zelfs niet als Charlie de deur open had gelaten...
Ik zat bijna te roepen "Schiet, Locke, schiet!"quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hij kan/durft nog steeds niet te moorden![]()
Volgens mij heb je een stukje gemistquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:59 schreef SoupNazi het volgende:
Hoe is Desmond trouwens in godsnaam in dat station gekomen? Als hij via dezelfde weg als Charlie was gekomen was hij wel gezien, en er was geen andere ingang.![]()
Ik kreeg wel even een klein brokjequote:Op donderdag 24 mei 2007 15:00 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Geweldige seizoensfinale. Eindelijk ondernamen ze actie en lieten ze niet met zichzelf sollen. Mooie scene als Charlie dood gaat trouwens
.
Als de druk binnenin gelijk is aan de druk op het hoogste punt van het gat zal het niet hoger naar binnen stromen nee. Bij een onderzeeer houd je binnen in echter een constante druk omdat mensen niet zo goed tegen 10 of 15 bar druk kunnen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:00 schreef Symer het volgende:
Waarom niet? Begrijp ik je goed als ik zeg dat je een gat in de bodem van een onderzeeër dus ook niet hoeft te dichten omdat het water toch niet hoger komt dan het gat?
Da's dus een fout in de show, ze hebben dit uiteraard niet geheel onder water gefilmd...quote:En natuurlijk: als het water niet hoger kan komen dat de poort, waarom komt het water dan hoger dan de poort?
Tranen met tuiten hier!quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:16 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik kreeg wel even een klein brokje
Maar als in Lost-wereld de hele ruimte vol stroomt, hoe kan in diezelfde Lost-wereld Charlie dan op z'n gemakje door blijven ademen in de bovenste helft van de ruimte (die dus volgelopen is)? Laat we het idd maar op fout in de show houdenquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:21 schreef Autoreply het volgende:
...
Da's dus een fout in de show, ze hebben dit uiteraard niet geheel onder water gefilmd...
Google anders 's op waterdruk oid![]()
Volgens een poll op spoilerslost.blogspot.com zijn er ruim duizend mensen die Lostfan108 aan de hoogste boom op willen knopenquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:22 schreef spooky1234 het volgende:
HAHA!
Ik zei het toch![]()
![]()
![]()
ruim een week geleden was al tot in de kleinste details bekend wat er in de finale zou gebeuren!
http://www.imdb.com/title/tt0411008/board/flat/74315143?p=1
Why?quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:36 schreef Symer het volgende:
Volgens een poll op spoilerslost.blogspot.com zijn er ruim duizend mensen die Lostfan108 aan de hoogste boom op willen knopen
Idd, hypocriete kutyanks. Het staat er ultiem duidelijk bij. Ik had overigens wel verwacht dat 8, 15, 16, .... de code was om het uit te schakelenquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:43 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Why?
Hij zei toch dat het een spoiler was.. als je het niet wil lezen, lees het niet..
Ik wilde het wel lezen en ben blij dat ie het gelekt heeft..
Ik had precies hetzelfdequote:Op donderdag 24 mei 2007 13:14 schreef Symer het volgende:
[..]
Mij was die telefoon van hem opgevallen, ik dacht al 'das een mooie telefoon voor 2003', maar verder ook niet meer bij nagedacht
Wat is het nou voor bullshit dat de rest achterblijft? Dat we enkel Jack en Kate hebben gezien hoeft toch niet te betekenen dat de rest niet van het eiland af is?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:02 schreef 2Drix het volgende:
Kate en Jack worden dus gered en de rest blijft achter![]()
En Sawyer misschien vanwege Kates "he gonna be wondering were i am" Ik denk dat ze Sawyer daarmee bedoeld![]()
Hij had Naomi anders wel goed te pakken.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hij kan/durft nog steeds niet te moorden![]()
Schijnt dat een aantal mensen het nodig vond om die spoilers in gewone fora te plaatsen, in TTs enzo...quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:43 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Why?
Hij zei toch dat het een spoiler was.. als je het niet wil lezen, lees het niet..
Ik wilde het wel lezen en ben blij dat ie het gelekt heeft..
Dat stukje waar hij via dezelfde weg als Charlie kwam, hij ging snel achter die kast zitten toen die others naar buiten kwamen en Charlie ging zingen.quote:
Waarom zou Captain Jack anders terug willen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wat is het nou voor bullshit dat de rest achterblijft? Dat we enkel Jack en Kate hebben gezien hoeft toch niet te betekenen dat de rest niet van het eiland af is?
Maar dan zjjn Jack en Kate (en wij?) er dus nooit achter gekomen wat die verschijningen nou eigenlijk echt warenquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:56 schreef Kinga het volgende:
Ik bedenk me opeens iets, in die flash forward, waar Jack zo bezig is over zijn vader alsof hij nog leeft, misschien gelooft hij dat wel echt, omdat hij 'hem' gezien heeft op het eiland.
Bedoel je nou dat je de code niet herkent of jezelf afvraagt hoe charlie die code kan gekend hebben?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat ik niet snapte; waar haalde Charlie nou die code vandaan?
Dat lijkt me vreselijkquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:36 schreef Jivis het volgende:
...
Wat ik mij trouwens zat af te vragen... kan het niet zo zijn dat die flashforwards eigenlijk het heden waren en de gebeurtenissen op het eiland de daadwerkelijke flashbacksKlinkt best plausibel (en vaag)
Dus dat ze volgend seizoen niet op het eiland beginnen maar gewoon de bewoonde wereld...
Dat was de bedoeling ook, een echte cliffhanger zouden ze ons niet aan kunnen doen. Met die lange stop in het vooruitzicht vind ik dit een prima einde.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:22 schreef vingerplant het volgende:
...
Nu wachten tot februari, maar deze cliffhanger heeft me minder nieuwsgierig gemaakt dan die op het schip.
Vertel het nou maarquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:10 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat je de code niet herkent of jezelf afvraagt hoe charlie die code kan gekend hebben?
Dat vertelde die blonde vrouw, het was namelijk de melodie van een nummer van de beach boys, en laat charlie die nu weten en kunnen intikken, hij is ten slot van rekening muzikant. Of dat was hij aangezien hij nu dood is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat ik niet snapte; waar haalde Charlie nou die code vandaan?
Die zit er lekker naast. Het was de melodie van 'Good Vibrations'.quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:16 schreef SolidasRock het volgende:
Ik heb de aflevering nog niet gezien (wacht nog op de gesubte versie) maar ik las in een eerder bericht dat het idd de lostcode was. Volgens mij kan ik me herineren dat Charlie wel eens de code ingevoerd had op die pc, maar of dat zo vaak was dat ie hem uit de hoofd kende?
Sorrie, ik had Autoreply bericht verkeerd begrepenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:17 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Die zit er lekker naast. Het was de melodie van 'Good Vibrations'.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:52 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Idd, hypocriete kutyanks. Het staat er ultiem duidelijk bij. Ik had overigens wel verwacht dat 8, 15, 16, .... de code was om het uit te schakelen![]()
Inderdaad, want zodra Kate gered wordt zal ze waarschijnlijk direct naar de gevangenis moeten gaanquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
Is het wel zeker een flashforward? Kan bebaarde Jack niet van voor de crash zijn, tijdens de dood van zijn vader? Misschien is het wel een plottwist dat ie Kate wel degelijk al vantevoren kende. Het is me te ver terug om te herinneren hoe ze beide met elkaar omgingen in het begin van S1, maar wie weet hebben ze al history.
ja het is flashforward.. confirmed.. en overduidelijk.. oa moto-phone uit 2006, anagram dat flash-forward spelt etc..quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:01 schreef Edenoniphobic het volgende:
Is het wel zeker een flashforward? Kan bebaarde Jack niet van voor de crash zijn, tijdens de dood van zijn vader? Misschien is het wel een plottwist dat ie Kate wel degelijk al vantevoren kende. Het is me te ver terug om te herinneren hoe ze beide met elkaar omgingen in het begin van S1, maar wie weet hebben ze al history.
Jij gaat er gelijk vanuit dat ze door de overheid gered zijn. Kan ook door die organisatie van Naomi.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:09 schreef Geqxon het volgende:
Inderdaad, want zodra Kate gered wordt zal ze waarschijnlijk direct naar de gevangenis moeten gaan
Kate wordt door de overheid van Amerika gezocht, meende ik mij te herinneren. Dus ik gok dat ze na de reddingsoperatie niet naar Amerika zal gaanquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Jij gaat er gelijk vanuit dat ze door de overheid gered zijn. Kan ook door die organisatie van Naomi.
Daarnaast allemaal uitspraken die je redelijkerwijs kan herleiden
"You don't know what I've been through."
"We have to go back, Kate."
Dan zouden ze wel een erg grote historie met elkaar moeten hebben en dan ook nog eens in S1 perfect hebben weten te verbergen.
Dit dan?quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:25 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ze hebben wel meer weten te verbergen waar je achteraf van denkt hoe ze het voor elkaar krijgen om het zo te plottwisten, maar daar zou je nog beter voor S1 moeten analyseren. Vooral hoe Jack en Kate voor het eerst elkaar ontmoeten en met elkaar omgingen.
Die phone zegt me niet veel, kan een detail-fout zijn waar men niet op let (of een sponsordeal), en alleen die anagram is mij wat te mager. Zeg niet dat het geen flashforward kan zijn, maar ben nog niet zo overtuigt. Vooral door die vader die Jack erbij haalt.
Die Mikhail is onsterfelijk? Dat hij die harpoen zou overleven was wel te verwachten en ik snapte ook echt niet waarom er niet nog een kogel in z'n harses werd gepompt. Maar een granaat explosie en een dikke wond in je borst. Ik denk dat hij dood is nu.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:25 schreef Haunter het volgende:
Prachtige afleveringen!![]()
Mooi om te zien dat Kate en Jack in ieder geval van het eiland af zijn gekomen!![]()
Paar suggesties na het zien van de aflevering:Jack's vader leeft misschien nog (in seizoen 1 was de kist ook open op het eiland gevonden) Ik denk dat John in de kist ligt omdat:
- hij voor de rest niemand over had (vader weg, vrouw weg etc) en zich ook niet heel erg populair heeft gemaakt bij de Losties dit seizoen met zijn mysterieuze acties
- Jack dankbaar was dat de grootste fan van het eiland, John Locke, hem niet neergeschoten heeft op het eiland (wat je dus in de aflevering zag)Mikhail gaat zich tegen Ben verzetten De "reddingswerkers" van het schip zijn vijanden omdat:
- Penny ze niet kende
- Ze denk ik niet 3 seizoenen tegen een klein groepje Others gaan vechten (ook omdat de groep het gelieg van Ben zat is en Ben het niet alleen kan denk ik)
- Naomi nu al dood is en een veel te kleine rol gespeeld heeft om echt als vriendschappelijke mede-eilandbewoner te dienen
Lost![]()
![]()
Kate lives in the 310 (LA's West side) and drives a Volvo? Bonkers!! And we have to wait til February to find out what happens next? Well, that's just cruel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:24 schreef Geqxon het volgende:
Kate wordt door de overheid van Amerika gezocht, meende ik mij te herinneren. Dus ik gok dat ze na de reddingsoperatie niet naar Amerika zal gaan
Ik denk dat Sawyer inmiddels met Kate is getrouwd, aangezien Kate ook zegt: I've got to go back, he's gonna wonder where i am.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:28 schreef Symer het volgende:
Denk Ben. Als het Sawyer was zouden er wel mensen zijn geweest (Hurley bijv).
Don't count on it. Tis Kristin Veitch mên.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:14 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Okayokayokay, I give up.
Misschien is die site fake though.
Daarom dacht ik ook dat hij helemaal niet dood is, ook omdat in seizoen 1 zijn kist ontdekt werd die open en leeg wasquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:21 schreef TC03 het volgende:
Euhm, Jack's vader is toch dood? Maar hij leefde in zijn fast-forward?
Tijdens die aflevering dacht ik dat die Las Vegas negert zou zeggen: "You're father is dead, ye sodding wanker". Het zou natuurlijk goed kunnen dat Jacquelyn een beetje in de war was toen hij dat zei.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:21 schreef TC03 het volgende:
Euhm, Jack's vader is toch dood? Maar hij leefde in zijn fast-forward?
Wij letten op tijdens het kijken naar Lost.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:42 schreef TC03 het volgende:
Hoe weten jullie ook alweer dat Claire de zus van Jack is[afbeelding]
Dus dat hij kan lopen sinds dat hij op het eiland is is niet gek?quote:Op donderdag 24 mei 2007 18:20 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik vind Locke trouwens behoorlijk fitaal gezien het feit dat ie in z'n buik is geschoten door Ben.
Ohja. Ik weet het weer.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:51 schreef steeg het volgende:
flashback van claire nadat haar moeder in het ziekenhuis lag omdat claire nogal roekeloos reed. Christian kwam ze opzoeken.
De tempel waar Ben zijn mensen heen stuurtquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:21 schreef patriek het volgende:
Welke tempel. Heb ik iets gemist?
Oh ja, slipped my mindquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:51 schreef Haunter het volgende:
[..]
Dus dat hij kan lopen sinds dat hij op het eiland is is niet gek?![]()
Het is bekend dat hij door het eiland snel genas (ook die bijtwond van zijn vader was ook zo verdwenen)![]()
Dat is gebleken uit een flashback van Claire, waarin ze Christian Shepard ontmoet die vertelt dat hij haar vader is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:42 schreef TC03 het volgende:
Hoe weten jullie ook alweer dat Claire de zus van Jack is[afbeelding]
Hier een duidelijk screenshotquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:47 schreef magrec het volgende:
Ben wel benieuwd wat er op dat stukje krant stond, hij laat het ook zien aan kate. En zegt dan tegen kate dat hij hoopte dat ze misschien ook naar de begrafenis kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |