Waarom zou Sutil er last van hebben? Die had nog nooit in een F1 wagen gereden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:31 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Uit dit verhaal (het gehele verhaal van CA) zou je kunnen stellen dat hij tè afhankelijk is van de electronische hulpmiddelen of juist niet. Ik ben er daarom ook voorstander van om kwaliteiten van coureurs in dit opzicht voor zich te laten spreken. Weg met die troep.
Ik vraag me trouwens af of Sutil er dan geen last van heeft...
Waarom zou het ook, de replies zullen toch niets anders dan albersbashen worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:08 schreef Sally het volgende:
Wordt er nog iets gedaan met een nieuwssubmit???
Ik zie wel een ander stuk van Ron Dennis op sport.fok.nl, maar niet het artikel dat ik vanmorgen al had gestuurd van Albers die stopt met zich aanpassen.........![]()
Bronquote:FIA introduces tougher flexi-wing test
The FIA is to maintain its tough stance against movable aerodynamic devices in Formula One by ramping up its rear wing tests from the Canadian Grand Prix, autosport.com can reveal.
In the wake of the fresh controversy caused by the flexing of Red Bull Racing's rear wing at the Spanish Grand Prix, the FIA informed Formula One's teams yesterday that it is to revise its testing procedures immediately.
Up until now, the FIA has checked the rear wings with a pull-back test, where a 500 Newton force is applied horizontally across the wing span to ensure it does not deflect more than 5 millimetres.
But from the next race, the FIA will also apply a vertical load of 500 Newtons to each side of the rear wing - and it will be stricter than ever on how much the wing can deflect.
Although most deflection tests have currently allowed a tolerance of 5mm, Whiting has told the teams that the FIA will allow just two millimeters of movement on the rear wings from now on.
The clampdown comes ahead of Montreal, one of the venues on the calendar where a flexing wing - which can improve straightline speed without compromising downforce for the corners – can be most beneficial.
Last year at the race, BMW-Sauber were threatened with a protest over their rear wing after rivals Honda felt that it was flexing too much.
The Montreal race last year also coincided with the introduction of mandatory slot-gap separators on the rear wing to ensure the gap between the two wing elements remained constant when the car was at speed.
That move appeared to bring an end to the controversy at the time, with the focus switching to movable floors, but the matter was thrust back into the spotlight after the Barcelona race.
As autosport.com revealed, on-board footage of David Coulthard's RB3 showed the rear wing pivoting back on the straight before dramatically popping back up into its vertical position when the car slowed.
This prompted some concerns from rival teams, who subsequently urged the FIA to take action to ensure that no outfit was benefiting from flexible parts.
Despite the suspicions from rival teams, Red Bull Racing team principal Christian Horner was adamant his team had done nothing wrong in Barcelona.
"As far as we are concerned, the car fully complies with the regulations," he told autosport.com at the time.
"No other team or the FIA have mentioned this matter to us, and if the FIA felt there was an issue then I am sure it would have been raised with us. Our car passed post-scrutineering in Spain without a problem."
Daar vraagtie zelf om imoquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:26 schreef arexes het volgende:
[..]
Waarom zou het ook, de replies zullen toch niets anders dan albersbashen worden.
Als je dit leest, dan is het heel logisch dat hij in de regen en stuk langzamer was.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:44 schreef HPoi het volgende:
Albers zei op TV dat de Anti-lock te goed werkt. Dat betekent dat de motor teveel doorduwt bij het aanremmen om de wielen maar niet te laten blokkeren. (ABS-gevalachtig) Als je de anti-lock lager kan instellen heb je wel meer kans op blokkerende wielen, maar kan je wel 1 keer krachtig in de remmen om daarna weer op het gas te gaan. Nu smeert de overijverige anti-lock de remweg uit over een langer stuk asfalt, omdat de anti-lock de wielen wil laten draaien.
quote:Spyker wordt steeds meer lachertje van autoracerij
Formule 1 Van onze verslaggever Mark Misérus
MONTE CARLO - Met de vertrouwde nul punten en een door feestjes en andere verspillingen aangetaste bankrekening, keerde het Spyker-team maandag de azuurblauwe kustlijn de rug toe. Er restte niets dan de terugblik op een andermaal desastreus raceweekeinde.
Heel even, in de twee uur tussen de laatste vrije training en de eerste kwalificatiesessie, mocht de Hollandse renstal zich de prins van Monte Carlo wanen. Het was een schrale troost voor het team dat hard op weg is de risee van de Formule 1 te worden. Als Spyker zich die status niet al heeft toegeëigend.
Opnieuw slaagden beide coureurs er niet in de finishlijn te bereiken. Christijan Albers kreeg de ene na de andere blauwe inhaalvlag toegezwaaid op het stratencircuit, waar passeren toch een hachelijke onderneming is. Na 70 ronden dook hij de pitstraat in met een probleem aan zijn aandrijfas, dat niet meer kon worden verholpen. Hij werd nog wel in de uitslag opgenomen – als laatste.
Albers had het wonderwel langer volgehouden dan zijn meer competitieve teamgenoot Adrian Sutil, die zijn auto in een onbewaakt ogenblik tegen de vangrail stuurde. Het was het ongepaste slotakkoord van een toch opbeurend weekeinde voor de 24-jarige Duitser met de Latijns-Amerikaanse inborst.
Het verval lijkt zich elke week nadrukkelijker door te zetten bij Spyker. Slechts in twee van de vijf races slaagden de coureurs erin het aantal wedstrijdkilometers af te leggen. Krampachtig wordt steeds verwezen naar de set aanpassingen, die eind augustus in Istanbul moet worden gepresenteerd.
Albers beweerde dat ‘het gat met de rest steeds kleiner wordt’. Het klonk lachwekkend, zeker nadat de coureur weer eens andere oorzaken had aangedragen voor zijn tragisch verlopende seizoen. Bij Albers ligt het aan de banden, aan de elektronica, aan de hydraulica. Nooit zoekt hij de schuld bij zichzelf.
Veelzeggend was de reactie van Mike Gascoyne. De belangrijkste technische man bij Spyker vond dat Sutil een goede race had gereden. Over Albers sprak hij niet. Het zei genoeg over de wijze waarop de Schot aankijkt tegen de Nederlander die door de kruisende belangen met teambaas en financier Mol voorlopig nog zit vastgeketend aan de zwakste bewoner van de racepaddock.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)reigt_voor_mclaren_/quote:Ecclestone: "Uitsluiting dreigt voor McLaren"
30 mei 2007
Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kan het team van McLaren uit het kampioenschap worden gezet, als zij schuldig blijkt aan het geven van teamorders in de Grand Prix van Monaco. McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton kwamen in Monaco als eerste en tweede aan de finish. De FIA onderzoekt nu of de Britse renstal tijdens de race geen teamorders heeft gegeven aan haar coureurs. Het opzettelijk beïnvloeden van de uitslag van een race is ten strengste verboden.
Ecclestone zei tegen het Britse Sportsmail: "Als er teamorders zijn gegeven waarin een coureur de opdracht kreeg om aan de kant te gaan voor zijn teamgenoot of de coureurs werd verteld om de huidige posities vast te houden, dan druist dat tegen al onze sportieve regels in. Als dit zo blijkt te zijn, dan zou McLaren er nog goed vanaf komen met een boete zoals Ferrari die destijds kreeg. Voor McLaren dreigt uitsluiting uit het kampioenschap of puntenaftrek."
In de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 liet toenmalig Ferrari-coureur Rubens Barrichello na een dominante race zijn teamgenoot Michael Schumacher vlak voor de finishlijn voorbij. Schumacher werd daarop getrakteerd op een groot fluitconcert van het Oostenrijkse publiek. Ferrari kreeg een boete van één miljoen euro. Echter niet voor het vervalsen van de uitslag, maar voor het verstoren van de podiumceremonie. Geschrokken van de heftige reactie van het publiek besloot Schumacher de hoogste trede van het podium alsnog af te staan aan zijn Braziliaanse teammaat. Hierna werden de regels wel zo aangepast dat het geven van teamorders voortaan verboden zou zijn.
"Een geldboete zou bij McLaren gewoon niet hetzelfde effect hebben als een puntenaftrek", meent Ecclestone. McLaren gaat nu met 76 punten aan de leiding in het constructeurskampioenschap. Ferrari staat tweede met 56 punten.
Lijkt mij sterk dat McLaren uit het kampioenschap wordt gezet. Dan kunnen ze de constructeurstitel net zo goed aan Ferrari cadeau doen. Zwaarder dan eventueel puntenaftrek zie ik het niet worden. Al denk dat als McLaren schuldig wordt bevonden dat ze een geldboete krijgen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:42 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
http://f1.gpupdate.net/nl(...)reigt_voor_mclaren_/
Jij bent natuurlijk ook van mening dat de FIA dit niet zou doen als het nu om Ferrari gaat zeker?quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:49 schreef HPoi het volgende:
Dan kan ik net zo goed ophouden Formule 1 te kijken natuurlijk. Want o,o, o wie zal er dan winnen als McLaren wordt uitgesloten van deelname?
Dus in Monaco mogen teamorders wel als het aan jou ligt?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat een gezeik zeg. Het is toch logisch dat er op een circuit als Monaco gezegd word van joh we komen liever aan de finish dan dat jullie met elkaar gaan knokken. Was het op bijv Canada ofzo dan had je ze mogen aanpakken van mij want daar zijn zat punten om in te halen!!
Je kunt niet de regels per circuit veranderen, dan wordt het één grote chaos.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat een gezeik zeg. Het is toch logisch dat er op een circuit als Monaco gezegd word van joh we komen liever aan de finish dan dat jullie met elkaar gaan knokken. Was het op bijv Canada ofzo dan had je ze mogen aanpakken van mij want daar zijn zat punten om in te halen!!
Het waren geen teamorders, het was teamstrategiequote:Op woensdag 30 mei 2007 11:02 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dus in Monaco mogen teamorders wel als het aan jou ligt?
Nee. Ik wil gewoon competitie. Ik zie Ferrari graag winnen, maar het zal geen reet meer aan zijn als de concurrentie op een 'onnatuurlijke wijze' wegvalt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:49 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk ook van mening dat de FIA dit niet zou doen als het nu om Ferrari gaat zeker?
quote:'Britons Aside, No Single Person On the Planet Can See The FIA's Logic in This'
FIA steward Joaquin Verdegay says McLaren should not be penalised for employing allegedly illegal 'team orders' in the weekend's Monaco grand prix -- but F1 supremo Bernie Ecclestone does not agree.
The Woking based outfit led by Ron Dennis is currently under investigation by F1's governing body, after Fernando Alonso and teammate Lewis Hamilton were asked to safely finish in that order in the Principality last Sunday.
McLaren's tactics have already been defended as "wise" by triple world champion Sir Jackie Stewart, while Spaniard Verdegay told the broadcaster Telecinco: "For me, there is no irregularity (that needs to be punished)."
Verdegay, who was involved in the decision last year to penalise Michael Schumacher for 'parking' his Ferrari during qualifying at Monaco, said any team order issued by McLaren would have been "minor", in order to ensure that neither driver recklessly crashed on the way to the finish.
A writer for the Spanish newspaper Diario As, meanwhile - Carlos Miquel - offered a third opinion in support of the beleaguered McLaren team.
Referring to the decision to investigate Dennis' team, he wrote: "With the exception of some Britons, there is not a single person on the planet who can see the (FIA's) logic in this."
Countering Verdegay and Stewart, however, F1 supremo Ecclestone reckons McLaren should indeed be punished -- and the maximum possible penalty is total exclusion from the sport.
Recalling Ferrari's $1m fine after the Austrian GP in 2002, the 76-year-old told the Daily Mail: "If there were orders, they would be getting off lightly if they get the same sort of fine as Ferrari.
"A fine for McLaren, with its money, would not have the same effect as docking points."
Ecclestone, whose opinion is also shared by 1996 world champion Damon Hill, added that McLaren - if found guilty - would have committed a "more serious" offence than Turkish officials last year, who got a record $5m fine for politicising the podium ceremony.
A decision is expected to be reached in advance of the next grand prix, which takes place in Canada on 10 June.
De teamorder waar ze t over hebben is dat Hamilton een gewijzigde strategy kreeg. Deze strategy wijziging werd later door Dennis benoemd als een veilige methode de rijders in die volgorde te laten finishen (ze hadden toch al genoeg voorsprong). En er is idd een grote kans dat Hamilton had kunnen winnen mocht hij met de 1 stop strategy door zijn gegaan.. Maar zolang het er niet uitziet als teamorders, moeten ze gewoon niet zeuren. De vertoningen van Ferrari in het verleden zijn een schande voor de sport geweest, maar dit is echt overdrijven.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:46 schreef zBus het volgende:
Echt belachelijk, ik kan me bijna niet voorstellen dat er serieuze afspraken zijn gemaakt of orders zijn gegeven. Ron Dennis zal wel iets hebben gezegd als: " heren denk er aan we liggen 1 en 2, laten we onze constructeurs punten nu niet vergooien door elkaar van de baan te rijden". In mijn ogen zijn zulke uitspraken geen team orders, eerder een herinnering aan het feit dat ze teamgenoten zijn en elkaar niet van de baan moeten rijden.
Dat vind ik dan nog steeds geen teamorders, het is een verandering in strategie om ervoor te zorgen dat Hamilton dan geen gevaar zou lopen dat hij in problemen komt met Alonso. Het was gewoon op zeker spelen. Dat is dan toch geen gekke gedachte aangezien hij op de 2e plaats rijd en nog steeds hoog in het kampioenschap staat dan.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:37 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De teamorder waar ze t over hebben is dat Hamilton een gewijzigde strategy kreeg. Deze strategy wijziging werd later door Dennis benoemd als een veilige methode de rijders in die volgorde te laten finishen (ze hadden toch al genoeg voorsprong). En er is idd een grote kans dat Hamilton had kunnen winnen mocht hij met de 1 stop strategy door zijn gegaan.. Maar zolang het er niet uitziet als teamorders, moeten ze gewoon niet zeuren. De vertoningen van Ferrari in het verleden zijn een schande voor de sport geweest, maar dit is echt overdrijven.
Bronquote:The full statement from the FIA
Full statement from the FIA following the investigation of McLaren's one-two finish at the Monaco Grand Prix:
Having studied the radio traffic between Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) and its drivers, together with the FIA observer's report and data from the team, it is clear that McLaren's actions during the 2007 Monaco Grand Prix were entirely legitimate and no further action is necessary.
The facts
1. A two-stop strategy is the optimum at Monaco unless the safety car is deployed, in which case one-stop can sometimes be better.
2. The safety car has been deployed during four of the past five Monaco Grands Prix.
3. Under current rules the choice between a one-stop and two-stop strategy must be made before the final qualifying period.
4. It is clear from FIA measurements taken after qualifying that McLaren fuelled Hamilton for five more laps than Alonso.
5. This allowed Hamilton the option of a one-stop strategy should the safety car have come out during his first stint.
6. The safety car was not deployed.
7. The McLaren was significantly faster at Monaco than any other car.
Background
The primary objective of any team is for one of their drivers to win. If this can be achieved they will try to ensure their other car finishes second.
With no safety car during Alonso's first stint, there was a small but finite risk that it would come out during the five laps before Hamilton had to refuel. This would have put him behind the field and at a significant disadvantage to any car on a full (as opposed to optional) one-stop strategy. The latter cars would be expected to refuel around lap 40 - ie after the safety car had pitted if it came out during Hamilton's extra laps.
For similar reasons Hamilton was called in early for his second pit stop, thus assuring his second place, with or without a safety car.
Had the car in front of Hamilton not been his teammate, McLaren might (probably would) have decided to risk the safety car and let Hamilton run for as long as his fuel load allowed in the hope that he would come out of the pits in the lead after one of his pit stops. There is, however, no obligation on them to take this risk in order to overtake their own car. Indeed it would be foolish to do so.
It is standard procedure for a team to tell its drivers to slow down when they have a substantial lead. This is in order to minimise the risk of technical or other problems. It is also standard practice and entirely reasonable to ask the drivers not to put each other at risk.
McLaren were able to pursue an optimum team strategy because they had a substantial advantage over all other cars. They did nothing which could be described as interfering with the race result.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:38 schreef zBus het volgende:
Nadat ik die statement heb gelezen snap ik niet waar de FIA en dan vooral Bernie zo moeilijk over heeft gedaan. Bijna alles wat hier boven staat was dezelfde/volgende dag al bekend. Is het dan zo nodig om nog 2 dagen over moeilijk te gaan doen? Beetje Mclaren in slecht daglicht plaatsen door hen er van te beschuldigen van een soortgelijke actie als Ferrari in 2002.
Klopt, hij schreeuwt zelf van de daken dattie goed is enzo en maakt zich na 5 races belachelijk door te verklaren dat zn setup dus al die tijd al fokt op is.quote:
Violgens mij is die ego allang geschondenquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:16 schreef Atreidez het volgende:
Vraag me af wanneer Lewis is met minder brandstof mag qualificeren. Ze willen vast Alonso's ego niet schenden met t risico dat Hamilton voor m staat
Waarom zou Lewis dat willen? Hij kan met meer brandstof een tijd gelijk aan die van Alonso neer zetten.quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Violgens mij is die ego allang geschonden
Ik hoop dat JV 3 dagen mag testen ofzo, zoals hij zelf ook aangeeft. Ik weet niet of hij invloed zou kunnen uitoefenen op het team, maar je weet het maar nooit. Een comeback misschien? Nee, daar reken ik niet op, ook al zou het wel lachen wezen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:27 schreef sanger het volgende:
Verstappen: \'Spyker-test meer dan gerucht\'
Ik vind het maar een overtrokken reactie, het waren niet zozeer teamorders omdat er geen sprake was van het daadwerkelijk zichtbaar inhouden. Volgens mij is het gewoon normaal wat Mclaren deed in Monaco, er voor zorgen dat de 2 coureurs die 1 en 2 rijden elkaar niet van de baan rammen of een ander soort ongeluk veroorzaken.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:38 schreef Atreidez het volgende:
F1racing Special : Controverse op de finishlijn
Ja inderdaad. Het zou toch dom zijn om een gegarandeerde 1-2 op het spel te zetten terwijl dat helemaal niet nodig is. Vooral op Monaco kan je toch niet inhalen, makkelijk zat.quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:29 schreef zBus het volgende:
[..]
Ik vind het maar een overtrokken reactie, het waren niet zozeer teamorders omdat er geen sprake was van het daadwerkelijk zichtbaar inhouden. Volgens mij is het gewoon normaal wat Mclaren deed in Monaco, er voor zorgen dat de 2 coureurs die 1 en 2 rijden elkaar niet van de baan rammen of een ander soort ongeluk veroorzaken.
Dream on Bernie Dream on....quote:Ecclestone dreams about F1 race in Paris
31 May 2007
Formula One boss Bernie Ecclestone would love to see his F1 circus race through the streets of Paris. He does realise though such a race would be very difficult to organise a street race in Paris.
Click here
At the end of March the organisers of the French Grand Prix announced that it would not be able to organise a Formula 1 race in 2008. The French automobile federation is now searching for a good location to host the F1 race in 2009 in France.
Ecclestone has told French newspaper L'Équipe a race in Paris would be great. "I'd love to organise a race through the fabulous streets of Paris. Back and forth at the Champs-Elysées. It won't be easy to convince the authorities to organise such a race, but I can dream about it right? I always try to realise my dreams."
Ecclestone also thought about another location. "Why not Disneyland in Paris? There are hotels and you can get there very easy by car and train. It would be an ideal place.
Nou, toch wel. Hij heeft wel testervaring van vorig jaar, waar hij zelfs een aantal vrijdagen heeft gereden voor Spyker/Midland. Daarbij moet ook Sutil toch last hebben van het anti-lock systeem, als die zo slecht werkt. Albers deed het iig voorkomen alsof het systeem nu gewoon niet goed ingesteld is, en niet dat het van zijn rijstijl afhangt. Hij zei iets in de trend van dat het te vroeg in werking gaat, kortom dat het meer gefinetuned moet worden. Mij lijkt het dan logisch dat ook Sutil er last van moet hebben. En misschien is dat ook wel zo. Maar hoe dan ook, is het geen legitieme reden voor Albers om aan te dragen dat hij zo slecht gaat.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:34 schreef arexes het volgende:
[..]
Waarom zou Sutil er last van hebben? Die had nog nooit in een F1 wagen gereden.
Laten we Albers vooral niet een keer het voordeel van de twijfel geven. Laten we eerst maar eens de GP's in Amerika en Canada afwachten voordat we weer een mening gaan ontwikkelen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Nou, toch wel. Hij heeft wel testervaring van vorig jaar, waar hij zelfs een aantal vrijdagen heeft gereden voor Spyker/Midland. Daarbij moet ook Sutil toch last hebben van het anti-lock systeem, als die zo slecht werkt. Albers deed het iig voorkomen alsof het systeem nu gewoon niet goed ingesteld is, en niet dat het van zijn rijstijl afhangt. Hij zei iets in de trend van dat het te vroeg in werking gaat, kortom dat het meer gefinetuned moet worden. Mij lijkt het dan logisch dat ook Sutil er last van moet hebben. En misschien is dat ook wel zo. Maar hoe dan ook, is het geen legitieme reden voor Albers om aan te dragen dat hij zo slecht gaat.
Ik verwacht niet dat Spyker in Canada en Amerika dichterbij de rest zullen komen. Daarvoor komen ze mechanische grip te kort. In Monaco kan je dat nog compenseren door lekker veel wing te zetten. Daarvoor zijn America en Canada circuits met te lange rechte stukken. Wat betreft Albers denk ik dat die engineers gewoon een keer de auto van Albers en Sutil moeten ruilen, voor desnoods alleen de training. Kunnen ze zien of Albers met de auto van Sutil betere tijden rijd en of het bijvoorbeeld geen haarscheurtjes in de monocoque zijn ofzo.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:02 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Laten we Albers vooral niet een keer het voordeel van de twijfel geven. Laten we eerst maar eens de GP's in Amerika en Canada afwachten voordat we weer een mening gaan ontwikkelen.
? mechanische grip heeft vooral nut op trage circuitsquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:22 schreef zBus het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Spyker in Canada en Amerika dichterbij de rest zullen komen. Daarvoor komen ze mechanische grip te kort. In Monaco kan je dat nog compenseren door lekker veel wing te zetten. Daarvoor zijn America en Canada circuits met te lange rechte stukken. Wat betreft Albers denk ik dat die engineers gewoon een keer de auto van Albers en Sutil moeten ruilen, voor desnoods alleen de training. Kunnen ze zien of Albers met de auto van Sutil betere tijden rijd en of het bijvoorbeeld geen haarscheurtjes in de monocoque zijn ofzo.
Ben geen Albers-liefhebber, maar kan me nog wel een waanzinnige kwalificatieronde van hem herinneren in de Minardi 2 jaar terug op Gilles Villeneuve (waarbij hij dusdanig op de limiet reed dat hij bij het uitkomen van de laatste chicane heel lichtjes de muur toucheerde). Het wordt hoe dan ook tijd dat hij eens wat presteert. Hij heeft nu een beetje de rol van Tiago Monteiro afgelopen seizoen (nooit van je teamgenoot winnen maar wel een grote mond).quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:02 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Laten we Albers vooral niet een keer het voordeel van de twijfel geven. Laten we eerst maar eens de GP's in Amerika en Canada afwachten voordat we weer een mening gaan ontwikkelen.
Volgens mij is het altijd nog zo dat als je veel mechanische grip hebt je minder wing hoeft te zetten om in de bochten niet te veel tijd te verliezen en je daardoor op de lange enden minder topsnelheid inboet?quote:Op donderdag 31 mei 2007 16:59 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
? mechanische grip heeft vooral nut op trage circuits
Hoop dat er weer een aantal in stuiteren hebben wij wel verdiend na een suf Monaco!!quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:26 schreef 360sjors het volgende:
In ieder geval heb ik wel zin in Canada, eens kijken wie er nu kennis maken met de "Wall of Champions"![]()
Ja, maar helaas hebben ze die muur toen een meter verder geplaatst he. Dus zoveel risico is daar (ook) niet meer.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:46 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Hoop dat er weer een aantal in stuiteren hebben wij wel verdiend na een suf Monaco!!
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:30 schreef Atreidez het volgende:
Massa in de muurMag wel weer een keer..
ja tegelijke tijd met kimiquote:Op donderdag 31 mei 2007 23:30 schreef Atreidez het volgende:
Massa in de muurMag wel weer een keer..
quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:35 schreef WEST het volgende:
[..]
ja tegelijke tijd met kimi0 punten voor ferrari
![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 04:35 schreef zBus het volgende:
Poll: Wie rijd er de muur in?F Alonso L Hamilton F Massa K Räikkönen N Heidfeld R Kubica G Fisichella H Kovalainen N Rosberg A Wurz R Schumacher J Trulli D Coulthard M Webber T Sato A Davidson V Liuzzi S Speed J Button R Barrichello A Sutil C Albers
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat zn paellahersenen weer op zn plekkie vallen, bedoel je?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 07:46 schreef vosss het volgende:
Ik hoop dat Alfonso de muur in vliegt. Bij voorkeur heel hard
Ik bedoelde eik meer dat ze uit zn kop vallen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 07:48 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat zn paellahersenen weer op zn plekkie vallen, bedoel je?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 06:04 schreef Googolplexian het volgende:
dan blijkt alleen dat hij maar een halve Schoenmaker is ... of een halve zool.
Ik geloof er nog wel in, ben benieuwdquote:Albers vindt oplossing voor zijn probleem
Spyker F1-coureur Christijan Albers zegt een oplossing te hebben gevonden voor zijn problemen. De Nederlander heeft geen gemakkelijk begin van het seizoen achter de rug en zag zelfs regelmatig zijn minder ervaren teamgenoot Adrian Sutil snellere rondetijden noteren. Voor de Grote Prijs van Monaco liet hij weten problemen te hebben met het wennen aan de nieuwe banden van Bridgestone en dat hij zijn wat agressieve rijstijl moest zien aan te passen om tot betere prestaties te komen.
Albers zegt nu ook iets in de auto te hebben gevonden dat zijn manier van rijden niet ten goede kwam: "Het belangrijkste van mijn weekend in Monaco is dat ik iets belangrijks over mijn auto te weten ben gekomen. Ik weet nu wat er verkeerd gaat in de auto en denk dat ik een oplossing heb gevonden die een einde zal maken aan mijn problemen. Ik heb namelijk iets in de wagen gevonden dat mijn rijstijl niet ondersteunde. Het resultaat van Monaco was dus misschien niet om over naar huis te schrijven, maar soms heb je niet een goed resultaat nodig om iets te bereiken. Ik ben nu vol vertrouwen voor de Grand Prix van Canada en denk dat we daar iets moois kunnen laten zien."
Bron
Kijken wat ie doet.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:54 schreef Noud_ het volgende:
[..]
Ik geloof er nog wel in, ben benieuwd. Hij voert de druk wel hoog bij zichzelf op door dit soort dingen vooraf in de media te gaan verkondigen.
quote:Spyker: no plans to test Verstappen
By Pablo Elizalde Friday, June 1st 2007, 10:24 GMT
The Spyker team have no plans to test former Formula One driver Jos Verstappen, despite the Dutchman admitting he is looking for an opportunity to return to the wheel of a Grand Prix car.
Verstappen, who has not driven a Formula One car since the 2003 season, wrote in his column in De Telegraaf that he was in talks with Spyker boss Michiel Mol about the possibility of a test with the Dutch team.
"I'm looking forward to the test but there needs to be a plan, it's only useful when all parties benefit from it," Verstappen, 35, wrote. "I sincerely believe that I, with my years of F1 experience, can help Spyker with the development of their car, but I'll need to get a fair chance. I want to test a minimum of two days but three would be better.
"Spyker CEO Michiel Mol and I have talked on the phone about this plan. I know him from my time at Arrows when his former company Lost Boys sponsored the team. We agreed to have a serious talk about the plans soon, until then I'm waiting patiently."
Spyker, however, said they currently have no plans to give the veteran racer a chance to test.
"As a team we are committed to our race and test drivers," a team spokesperson told autosport.com. "They are an integral part of our planned testing programme.
"While we appreciate his experience in F1 several years ago, Jos is not part of our current development plans and we remain dedicated to the drivers we have this year."
Spyker currently have four test drivers: Markus Winkelhock, Giedo van der Garde, Adrian Valles and Fairuz Fauzy.
Volgens mij hebben er 2 van ook echt een keer getest... die winkelhoch en fauzi?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:40 schreef HPoi het volgende:
ohja, alleen hebben die nooit getest........
Van 15 tot en met 18 mei zaten Fauzy en Winkelhock in ieder geval in de wagen naast Sutil en Albers. Valles schreef toen dacht ik nog een Spyker af? En Van der Garde heeft eerder al eens getest.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:06 schreef zBus het volgende:
[..]
Volgens mij hebben er 2 van ook echt een keer getest... die winkelhoch en fauzi?
Bronquote:Ecclestone closes deal for Valencia GP
Formula One supremo Bernie Ecclestone confirmed on Friday that he has closed a deal for the Spanish city of Valencia to hold a Grand Prix on a brand new urban circuit next year.
"The agreement was signed this morning along exactly the same lines as we announced last month," Ecclestone told Reuters. "The agreement is for seven years."
The deal was signed with the Valmor Sport group, an organisation which has been set up by former motorcycle Grand Prix rider Jorge Martinez Aspar and local businessman Fernando Roig, who is also president of football club Villarreal.
The original announcement caused a political storm in Spain because Ecclestone appeared to link the deal to the victory of the conservative presidential candidate Francisco Camps in regional elections.
Ecclestone subsequently denied that he had made any such link.
"I said I wouldn't formalise a contract until after the elections because I didn't know who I would be signing it with," he said.
Camps was re-elected as president of the Valencian regional government last month.
The race, to be called the European Grand Prix, is scheduled for late in the season on a newly designed circuit based around the city's America's Cup port.
The inclusion of the Valencia race will give Spain two Grands Prix next year. Barcelona's Circuit de Catalunya has a contract to hold the Spanish Grand Prix until 2016.
Valencia's willingness to pay an estimated 26 million euros ($34.94 million) to stage each race, and the boom in popularity of Formula One in Spain since the emergence of double world champion Fernando Alonso, are seen as major factors behind the decision.
Prima! Een straten circuit is altijd goed. Nu maar hopen dat het daar wel wat makkelijker inhalen word dan in Monaco.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:13 schreef ElmarO het volgende:
De handtekeningen zijn nu ook eindelijk gezet.
[..]
Bron
Ja. Het wordt een heel breed circuit heb ik gehoord.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:46 schreef zBus het volgende:
[..]
Prima! Een straten circuit is altijd goed. Nu maar hopen dat het daar wel wat makkelijker inhalen word dan in Monaco.
Bron www.nu.nlquote:[b]
Spyker gaat niet met Verstappen testen
Uitgegeven: 1 juni 2007 17:22
Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 17:32
AMSTERDAM - Spyker heeft laten weten geen plannen te hebben om te testen met Jos Verstappen. Het Nederlandse Formule 1-team sprak daarmee de voormalige coureur tegen. Dit meldt Autosport.
ANP
Verstappen schreef donderdag in zijn column in De Telegraaf dat hij en het team in onderhandeling waren over een mogelijke testserie. De 35-jarige Limburger gaf te kennen dat hij graag drie dagen lang achter het stuur van de oranje bolide had willen kruipen.
Testprogramma
Een woordvoerder van Spyker verklaarde echter dat het team toegewijd is aan haar testcoureurs. "Zij zijn een integraal onderdeel van ons testprogramma."
"Hoewel wij zijn ervaring in de Formule 1 onderkennen maakt Jos geen onderdeel uit van onze toekomstplannen. Wij gaan gewoon verder met onze eigen rijders."
Spyker heeft naast wedstrijdrijders Christijan Albers en Adrian Sutil vier testrijders in dienst: Giedo van der Garde, Markus Winkelhock, Adrian Valles en Fairuz Fauzy.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:10 schreef vosss het volgende:
Bedankt! Dat stond er vanmiddag om 12 uur 37 nog niet
Helemaal overheen gelezenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:10 schreef vosss het volgende:
Bedankt! Dat stond er vanmiddag om 12 uur 37 nog niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |