abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:34:34 #101
12012 arexes
Oei LALA
pi_49890755
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:31 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Uit dit verhaal (het gehele verhaal van CA) zou je kunnen stellen dat hij tè afhankelijk is van de electronische hulpmiddelen of juist niet. Ik ben er daarom ook voorstander van om kwaliteiten van coureurs in dit opzicht voor zich te laten spreken. Weg met die troep.
Ik vraag me trouwens af of Sutil er dan geen last van heeft...
Waarom zou Sutil er last van hebben? Die had nog nooit in een F1 wagen gereden.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_49892177
Wordt er nog iets gedaan met een nieuwssubmit???

Ik zie wel een ander stuk van Ron Dennis op sport.fok.nl, maar niet het artikel dat ik vanmorgen al had gestuurd van Albers die stopt met zich aanpassen.........
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:26:31 #103
12012 arexes
Oei LALA
pi_49892931
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:08 schreef Sally het volgende:
Wordt er nog iets gedaan met een nieuwssubmit???

Ik zie wel een ander stuk van Ron Dennis op sport.fok.nl, maar niet het artikel dat ik vanmorgen al had gestuurd van Albers die stopt met zich aanpassen.........
Waarom zou het ook, de replies zullen toch niets anders dan albersbashen worden.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_49895109
quote:
FIA introduces tougher flexi-wing test

The FIA is to maintain its tough stance against movable aerodynamic devices in Formula One by ramping up its rear wing tests from the Canadian Grand Prix, autosport.com can reveal.

In the wake of the fresh controversy caused by the flexing of Red Bull Racing's rear wing at the Spanish Grand Prix, the FIA informed Formula One's teams yesterday that it is to revise its testing procedures immediately.

Up until now, the FIA has checked the rear wings with a pull-back test, where a 500 Newton force is applied horizontally across the wing span to ensure it does not deflect more than 5 millimetres.

But from the next race, the FIA will also apply a vertical load of 500 Newtons to each side of the rear wing - and it will be stricter than ever on how much the wing can deflect.

Although most deflection tests have currently allowed a tolerance of 5mm, Whiting has told the teams that the FIA will allow just two millimeters of movement on the rear wings from now on.

The clampdown comes ahead of Montreal, one of the venues on the calendar where a flexing wing - which can improve straightline speed without compromising downforce for the corners – can be most beneficial.

Last year at the race, BMW-Sauber were threatened with a protest over their rear wing after rivals Honda felt that it was flexing too much.

The Montreal race last year also coincided with the introduction of mandatory slot-gap separators on the rear wing to ensure the gap between the two wing elements remained constant when the car was at speed.

That move appeared to bring an end to the controversy at the time, with the focus switching to movable floors, but the matter was thrust back into the spotlight after the Barcelona race.

As autosport.com revealed, on-board footage of David Coulthard's RB3 showed the rear wing pivoting back on the straight before dramatically popping back up into its vertical position when the car slowed.

This prompted some concerns from rival teams, who subsequently urged the FIA to take action to ensure that no outfit was benefiting from flexible parts.

Despite the suspicions from rival teams, Red Bull Racing team principal Christian Horner was adamant his team had done nothing wrong in Barcelona.

"As far as we are concerned, the car fully complies with the regulations," he told autosport.com at the time.

"No other team or the FIA have mentioned this matter to us, and if the FIA felt there was an issue then I am sure it would have been raised with us. Our car passed post-scrutineering in Spain without a problem."
Bron
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:07:03 #105
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49896802
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:26 schreef arexes het volgende:

[..]

Waarom zou het ook, de replies zullen toch niets anders dan albersbashen worden.
Daar vraagtie zelf om imo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:20:27 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49897244
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:44 schreef HPoi het volgende:
Albers zei op TV dat de Anti-lock te goed werkt. Dat betekent dat de motor teveel doorduwt bij het aanremmen om de wielen maar niet te laten blokkeren. (ABS-gevalachtig) Als je de anti-lock lager kan instellen heb je wel meer kans op blokkerende wielen, maar kan je wel 1 keer krachtig in de remmen om daarna weer op het gas te gaan. Nu smeert de overijverige anti-lock de remweg uit over een langer stuk asfalt, omdat de anti-lock de wielen wil laten draaien.
Als je dit leest, dan is het heel logisch dat hij in de regen en stuk langzamer was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:15:57 #107
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_49901990
Sanger heeft een oogje op Albers
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:13:52 #108
72282 360sjors
King of the Hill
pi_49904423
http://www.volkskrant.nl/(...)rtje_van_autoracerij
quote:
Spyker wordt steeds meer lachertje van autoracerij

Formule 1 Van onze verslaggever Mark Misérus

MONTE CARLO - Met de vertrouwde nul punten en een door feestjes en andere verspillingen aangetaste bankrekening, keerde het Spyker-team maandag de azuurblauwe kustlijn de rug toe. Er restte niets dan de terugblik op een andermaal desastreus raceweekeinde.

Heel even, in de twee uur tussen de laatste vrije training en de eerste kwalificatiesessie, mocht de Hollandse renstal zich de prins van Monte Carlo wanen. Het was een schrale troost voor het team dat hard op weg is de risee van de Formule 1 te worden. Als Spyker zich die status niet al heeft toegeëigend.

Opnieuw slaagden beide coureurs er niet in de finishlijn te bereiken. Christijan Albers kreeg de ene na de andere blauwe inhaalvlag toegezwaaid op het stratencircuit, waar passeren toch een hachelijke onderneming is. Na 70 ronden dook hij de pitstraat in met een probleem aan zijn aandrijfas, dat niet meer kon worden verholpen. Hij werd nog wel in de uitslag opgenomen – als laatste.

Albers had het wonderwel langer volgehouden dan zijn meer competitieve teamgenoot Adrian Sutil, die zijn auto in een onbewaakt ogenblik tegen de vangrail stuurde. Het was het ongepaste slotakkoord van een toch opbeurend weekeinde voor de 24-jarige Duitser met de Latijns-Amerikaanse inborst.

Het verval lijkt zich elke week nadrukkelijker door te zetten bij Spyker. Slechts in twee van de vijf races slaagden de coureurs erin het aantal wedstrijdkilometers af te leggen. Krampachtig wordt steeds verwezen naar de set aanpassingen, die eind augustus in Istanbul moet worden gepresenteerd.

Albers beweerde dat ‘het gat met de rest steeds kleiner wordt’. Het klonk lachwekkend, zeker nadat de coureur weer eens andere oorzaken had aangedragen voor zijn tragisch verlopende seizoen. Bij Albers ligt het aan de banden, aan de elektronica, aan de hydraulica. Nooit zoekt hij de schuld bij zichzelf.

Veelzeggend was de reactie van Mike Gascoyne. De belangrijkste technische man bij Spyker vond dat Sutil een goede race had gereden. Over Albers sprak hij niet. Het zei genoeg over de wijze waarop de Schot aankijkt tegen de Nederlander die door de kruisende belangen met teambaas en financier Mol voorlopig nog zit vastgeketend aan de zwakste bewoner van de racepaddock.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:37:37 #109
798 voyeur
bemoeit zich
pi_49908406
Mark Miserus, mooie naam voor een zeikerige journalist die net van school is. Wat Mike Gascoyne echt zei was:
"Mike Gascoyne, chief technical officer:

"A disappointing end to quite a good weekend. Christijan started from the back after the problem in Qualifying and we went for two stops, relying on a safety car period as we had to do something with the strategy, but that didn't happen so we knew his race was compromised."

"Adrian had a good race on a one stop strategy and was very competitive in the group around him and was able to race other cars, but he made a mistake, touched a barrier and his race was over. It had been a good weekend until this point, so ultimately very disappointing."

Kul dus dat hij niet over Albers sprak en al helemaal onzin om daar aan vast te knopen dat hij Albers niet ziet zitten. Beginnend journalistje, maar al wel een grote duim!
Here we are now, entertain us.
pi_49918990
quote:
Ecclestone: "Uitsluiting dreigt voor McLaren"
30 mei 2007

Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kan het team van McLaren uit het kampioenschap worden gezet, als zij schuldig blijkt aan het geven van teamorders in de Grand Prix van Monaco. McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton kwamen in Monaco als eerste en tweede aan de finish. De FIA onderzoekt nu of de Britse renstal tijdens de race geen teamorders heeft gegeven aan haar coureurs. Het opzettelijk beïnvloeden van de uitslag van een race is ten strengste verboden.


Ecclestone zei tegen het Britse Sportsmail: "Als er teamorders zijn gegeven waarin een coureur de opdracht kreeg om aan de kant te gaan voor zijn teamgenoot of de coureurs werd verteld om de huidige posities vast te houden, dan druist dat tegen al onze sportieve regels in. Als dit zo blijkt te zijn, dan zou McLaren er nog goed vanaf komen met een boete zoals Ferrari die destijds kreeg. Voor McLaren dreigt uitsluiting uit het kampioenschap of puntenaftrek."

In de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 liet toenmalig Ferrari-coureur Rubens Barrichello na een dominante race zijn teamgenoot Michael Schumacher vlak voor de finishlijn voorbij. Schumacher werd daarop getrakteerd op een groot fluitconcert van het Oostenrijkse publiek. Ferrari kreeg een boete van één miljoen euro. Echter niet voor het vervalsen van de uitslag, maar voor het verstoren van de podiumceremonie. Geschrokken van de heftige reactie van het publiek besloot Schumacher de hoogste trede van het podium alsnog af te staan aan zijn Braziliaanse teammaat. Hierna werden de regels wel zo aangepast dat het geven van teamorders voortaan verboden zou zijn.

"Een geldboete zou bij McLaren gewoon niet hetzelfde effect hebben als een puntenaftrek", meent Ecclestone. McLaren gaat nu met 76 punten aan de leiding in het constructeurskampioenschap. Ferrari staat tweede met 56 punten.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)reigt_voor_mclaren_/

18 punten aftrek zou het kampioenschop ten goede komen, maar het is wel een erg zware straf.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_49919160
quote:
Lijkt mij sterk dat McLaren uit het kampioenschap wordt gezet. Dan kunnen ze de constructeurstitel net zo goed aan Ferrari cadeau doen. Zwaarder dan eventueel puntenaftrek zie ik het niet worden. Al denk dat als McLaren schuldig wordt bevonden dat ze een geldboete krijgen.
pi_49919262
Dan kan ik net zo goed ophouden Formule 1 te kijken natuurlijk. Want o,o, o wie zal er dan winnen als McLaren wordt uitgesloten van deelname?
pi_49919297
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:49 schreef HPoi het volgende:
Dan kan ik net zo goed ophouden Formule 1 te kijken natuurlijk. Want o,o, o wie zal er dan winnen als McLaren wordt uitgesloten van deelname?
Jij bent natuurlijk ook van mening dat de FIA dit niet zou doen als het nu om Ferrari gaat zeker?
.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:56:41 #114
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_49919554
Lijkt me sterk dat McLaren wordt uitgesloten of punten moet inleveren. Dan gooit de FIA haar eigen glazen in. Ze zullen wel een onderzoek doen (onder druk van de Britse pers?) om vervolgens te concluderen dat er niks aan de hand is. Beetje bang maken.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:00:55 #115
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49919705
Wat een gezeik zeg. Het is toch logisch dat er op een circuit als Monaco gezegd word van joh we komen liever aan de finish dan dat jullie met elkaar gaan knokken. Was het op bijv Canada ofzo dan had je ze mogen aanpakken van mij want daar zijn zat punten om in te halen!!
pi_49919761
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat een gezeik zeg. Het is toch logisch dat er op een circuit als Monaco gezegd word van joh we komen liever aan de finish dan dat jullie met elkaar gaan knokken. Was het op bijv Canada ofzo dan had je ze mogen aanpakken van mij want daar zijn zat punten om in te halen!!
Dus in Monaco mogen teamorders wel als het aan jou ligt?
.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:08:09 #117
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_49919916
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat een gezeik zeg. Het is toch logisch dat er op een circuit als Monaco gezegd word van joh we komen liever aan de finish dan dat jullie met elkaar gaan knokken. Was het op bijv Canada ofzo dan had je ze mogen aanpakken van mij want daar zijn zat punten om in te halen!!
Je kunt niet de regels per circuit veranderen, dan wordt het één grote chaos.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:09:35 #118
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49919954
Ligt eraan in welke vorm, kijk als Dennis gezegd heeft van " goh heren we liggen 1 en 2 met nog 15 rondjes doe geen gekke dingen" wel. Maar als McLaren duidelijk gezegd heeft voor de race Hami je mag niks proberen ook niet bij de start dan moeten ze gepakt worden! Maargoed iedereen zal een eigen mening hebben.
pi_49920733
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:02 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Dus in Monaco mogen teamorders wel als het aan jou ligt?
Het waren geen teamorders, het was teamstrategie
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 30 mei 2007 @ 11:51:43 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49921626
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49922450
Lekker op tijd sanger
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_49924430
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:49 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk ook van mening dat de FIA dit niet zou doen als het nu om Ferrari gaat zeker?
Nee. Ik wil gewoon competitie. Ik zie Ferrari graag winnen, maar het zal geen reet meer aan zijn als de concurrentie op een 'onnatuurlijke wijze' wegvalt.
  woensdag 30 mei 2007 @ 13:20:16 #123
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49924648
quote:
'Britons Aside, No Single Person On the Planet Can See The FIA's Logic in This'

FIA steward Joaquin Verdegay says McLaren should not be penalised for employing allegedly illegal 'team orders' in the weekend's Monaco grand prix -- but F1 supremo Bernie Ecclestone does not agree.

The Woking based outfit led by Ron Dennis is currently under investigation by F1's governing body, after Fernando Alonso and teammate Lewis Hamilton were asked to safely finish in that order in the Principality last Sunday.

McLaren's tactics have already been defended as "wise" by triple world champion Sir Jackie Stewart, while Spaniard Verdegay told the broadcaster Telecinco: "For me, there is no irregularity (that needs to be punished)."

Verdegay, who was involved in the decision last year to penalise Michael Schumacher for 'parking' his Ferrari during qualifying at Monaco, said any team order issued by McLaren would have been "minor", in order to ensure that neither driver recklessly crashed on the way to the finish.
A writer for the Spanish newspaper Diario As, meanwhile - Carlos Miquel - offered a third opinion in support of the beleaguered McLaren team.

Referring to the decision to investigate Dennis' team, he wrote: "With the exception of some Britons, there is not a single person on the planet who can see the (FIA's) logic in this."
Countering Verdegay and Stewart, however, F1 supremo Ecclestone reckons McLaren should indeed be punished -- and the maximum possible penalty is total exclusion from the sport.
Recalling Ferrari's $1m fine after the Austrian GP in 2002, the 76-year-old told the Daily Mail: "If there were orders, they would be getting off lightly if they get the same sort of fine as Ferrari.

"A fine for McLaren, with its money, would not have the same effect as docking points."

Ecclestone, whose opinion is also shared by 1996 world champion Damon Hill, added that McLaren - if found guilty - would have committed a "more serious" offence than Turkish officials last year, who got a record $5m fine for politicising the podium ceremony.

A decision is expected to be reached in advance of the next grand prix, which takes place in Canada on 10 June.
Calm down, please!
pi_49925410
Echt, mug - olifant, anyone? Hoe kunnen ze dit nou vergelijken met wat er gebeurde in Oostenrijk 2002. Sterker nog, als Dennis niet had gezegd dat ze Hamiltons strategie hadden aangepast, wat had er dan anders geweest? Iedere idioot had kunnen bedenken dat ze elkaar niet mochten aanvallen, juist niet in Monaco.
Where facts are few, experts are many.
pi_49925660
Echt belachelijk, ik kan me bijna niet voorstellen dat er serieuze afspraken zijn gemaakt of orders zijn gegeven. Ron Dennis zal wel iets hebben gezegd als: " heren denk er aan we liggen 1 en 2, laten we onze constructeurs punten nu niet vergooien door elkaar van de baan te rijden". In mijn ogen zijn zulke uitspraken geen team orders, eerder een herinnering aan het feit dat ze teamgenoten zijn en elkaar niet van de baan moeten rijden.

Wat mij betreft word het ook de hoogste tijd dat die Ecclestone en die Mosley een stapje terug doen en een jongere generatie laten beslissen wat er goed is voor de sport. Dat zij nou perse al die veiligheidsfeatures in de auto's willen zien betekend niet meteen dat het publiek dat ook wil.
Formule 1 moet de meest technologisch geavanceerde motorsport categorie voorstellen, dan mag er wat mij betreft ook wat meer risico genomen worden.
pi_49927511
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:46 schreef zBus het volgende:
Echt belachelijk, ik kan me bijna niet voorstellen dat er serieuze afspraken zijn gemaakt of orders zijn gegeven. Ron Dennis zal wel iets hebben gezegd als: " heren denk er aan we liggen 1 en 2, laten we onze constructeurs punten nu niet vergooien door elkaar van de baan te rijden". In mijn ogen zijn zulke uitspraken geen team orders, eerder een herinnering aan het feit dat ze teamgenoten zijn en elkaar niet van de baan moeten rijden.
De teamorder waar ze t over hebben is dat Hamilton een gewijzigde strategy kreeg. Deze strategy wijziging werd later door Dennis benoemd als een veilige methode de rijders in die volgorde te laten finishen (ze hadden toch al genoeg voorsprong). En er is idd een grote kans dat Hamilton had kunnen winnen mocht hij met de 1 stop strategy door zijn gegaan.. Maar zolang het er niet uitziet als teamorders, moeten ze gewoon niet zeuren. De vertoningen van Ferrari in het verleden zijn een schande voor de sport geweest, maar dit is echt overdrijven.
Where facts are few, experts are many.
pi_49928031
De enige keer dat ik McLaren op teamorders heb kunnen betrappen was met de 1e overwinning van Hakkinen en dat was in de laatste race van het seizoen. Verder staan zij er juist bekend om de coureurs te laten vechten om hun plek. In dit geval was het puur 'geen risico's nemen' en dat is geheel begrijpelijk.

Dat de FIA jarenlang dat gedoe van Ferrari heeft toegestaan en nu ineens in actie gaat komen is lachwekkend; tijd voor nieuw bloed.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_49928946
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:37 schreef Atreidez het volgende:

[..]

De teamorder waar ze t over hebben is dat Hamilton een gewijzigde strategy kreeg. Deze strategy wijziging werd later door Dennis benoemd als een veilige methode de rijders in die volgorde te laten finishen (ze hadden toch al genoeg voorsprong). En er is idd een grote kans dat Hamilton had kunnen winnen mocht hij met de 1 stop strategy door zijn gegaan.. Maar zolang het er niet uitziet als teamorders, moeten ze gewoon niet zeuren. De vertoningen van Ferrari in het verleden zijn een schande voor de sport geweest, maar dit is echt overdrijven.
Dat vind ik dan nog steeds geen teamorders, het is een verandering in strategie om ervoor te zorgen dat Hamilton dan geen gevaar zou lopen dat hij in problemen komt met Alonso. Het was gewoon op zeker spelen. Dat is dan toch geen gekke gedachte aangezien hij op de 2e plaats rijd en nog steeds hoog in het kampioenschap staat dan.
pi_49929497
Uitspraak FIA: McLaren gaf geen teamorders

De FIA heeft laten weten geen verder actie te ondernemen tegen het team van McLaren. McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton kwamen in de Grand Prix van Monaco als eerste en tweede aan de finish. De internationale autosportbond liet maandag weten een onderzoek in te stellen naar de teamorders die het team wel of niet gegeven zou hebben. Volgens het onderzoek gaf McLaren geen teamorders.

McLaren
-AJAX AMSTERDAM-
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:37:31 #130
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49929610
FIA kon niet anders!!
pi_49929866
Ze worden inderdaad compleet gevrijwaard van enig team order aantijgingen, mooi om te horen. Komt het kampioenschap sowieso ten goede.
pi_49931089
En hier het volledige statement van de FIA:
quote:
The full statement from the FIA

Full statement from the FIA following the investigation of McLaren's one-two finish at the Monaco Grand Prix:

Having studied the radio traffic between Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) and its drivers, together with the FIA observer's report and data from the team, it is clear that McLaren's actions during the 2007 Monaco Grand Prix were entirely legitimate and no further action is necessary.

The facts

1. A two-stop strategy is the optimum at Monaco unless the safety car is deployed, in which case one-stop can sometimes be better.

2. The safety car has been deployed during four of the past five Monaco Grands Prix.

3. Under current rules the choice between a one-stop and two-stop strategy must be made before the final qualifying period.

4. It is clear from FIA measurements taken after qualifying that McLaren fuelled Hamilton for five more laps than Alonso.

5. This allowed Hamilton the option of a one-stop strategy should the safety car have come out during his first stint.

6. The safety car was not deployed.

7. The McLaren was significantly faster at Monaco than any other car.

Background

The primary objective of any team is for one of their drivers to win. If this can be achieved they will try to ensure their other car finishes second.

With no safety car during Alonso's first stint, there was a small but finite risk that it would come out during the five laps before Hamilton had to refuel. This would have put him behind the field and at a significant disadvantage to any car on a full (as opposed to optional) one-stop strategy. The latter cars would be expected to refuel around lap 40 - ie after the safety car had pitted if it came out during Hamilton's extra laps.

For similar reasons Hamilton was called in early for his second pit stop, thus assuring his second place, with or without a safety car.

Had the car in front of Hamilton not been his teammate, McLaren might (probably would) have decided to risk the safety car and let Hamilton run for as long as his fuel load allowed in the hope that he would come out of the pits in the lead after one of his pit stops. There is, however, no obligation on them to take this risk in order to overtake their own car. Indeed it would be foolish to do so.

It is standard procedure for a team to tell its drivers to slow down when they have a substantial lead. This is in order to minimise the risk of technical or other problems. It is also standard practice and entirely reasonable to ask the drivers not to put each other at risk.

McLaren were able to pursue an optimum team strategy because they had a substantial advantage over all other cars. They did nothing which could be described as interfering with the race result.
Bron
pi_49931784
Nadat ik die statement heb gelezen snap ik niet waar de FIA en dan vooral Bernie zo moeilijk over heeft gedaan. Bijna alles wat hier boven staat was dezelfde/volgende dag al bekend. Is het dan zo nodig om nog 2 dagen over moeilijk te gaan doen? Beetje Mclaren in slecht daglicht plaatsen door hen er van te beschuldigen van een soortgelijke actie als Ferrari in 2002.
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:25:30 #134
12012 arexes
Oei LALA
pi_49933423
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:07 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Daar vraagtie zelf om imo
Ja dat zeg jij.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_49944946
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:38 schreef zBus het volgende:
Nadat ik die statement heb gelezen snap ik niet waar de FIA en dan vooral Bernie zo moeilijk over heeft gedaan. Bijna alles wat hier boven staat was dezelfde/volgende dag al bekend. Is het dan zo nodig om nog 2 dagen over moeilijk te gaan doen? Beetje Mclaren in slecht daglicht plaatsen door hen er van te beschuldigen van een soortgelijke actie als Ferrari in 2002.


Echt een hele opluchting! IMO was het een vriendelijk doch dringend advies aan een jong en nieuw talent, vóórdat hij zou proberen om de eerste plek te pakken, à la de heethoofdige Massa een paar jaar geleden. Hoewel zelfs dàt niet zeker zou zijn geweest, aangezien het zijn teammaatje was die voorop lag!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:47:18 #136
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_49947211
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:25 schreef arexes het volgende:

[..]

Ja dat zeg jij.
Klopt, hij schreeuwt zelf van de daken dattie goed is enzo en maakt zich na 5 races belachelijk door te verklaren dat zn setup dus al die tijd al fokt op is.

Dat noem ik jezelf tegenspreken. En meestal word je dan aangepakt. Das met politici die zichzelf tegenspreken ook!!
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:46:59 #137
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49949607
Goed dat de FIA geen straf heeft gegeven aan McLaren. Dit zou echt veel stof hebben doen opwaaien. Dan was het opeens weer de vriendjespolitiek geweest tussen de FIA en Ferrari.

Ik ben er wel van overtuigd dat Hamilton had kunnen winnen. Maar het is logisch dat hij geen overbodige risico's zou hebben mogen nemen. Waarom zou je een gegarandeerde 1-2 op het spel zetten? Bovendien komt die zege van Hamilton er toch wel op korte termijn.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49950519
Vraag me af wanneer Lewis is met minder brandstof mag qualificeren. Ze willen vast Alonso's ego niet schenden met t risico dat Hamilton voor m staat
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:39:44 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49954208
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:16 schreef Atreidez het volgende:
Vraag me af wanneer Lewis is met minder brandstof mag qualificeren. Ze willen vast Alonso's ego niet schenden met t risico dat Hamilton voor m staat
Violgens mij is die ego allang geschonden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49956933
tvp
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_49957159
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Violgens mij is die ego allang geschonden
Waarom zou Lewis dat willen? Hij kan met meer brandstof een tijd gelijk aan die van Alonso neer zetten.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:27:16 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49958903
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49959244
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:27:29 #144
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49960932
quote:
Ik hoop dat JV 3 dagen mag testen ofzo, zoals hij zelf ook aangeeft. Ik weet niet of hij invloed zou kunnen uitoefenen op het team, maar je weet het maar nooit. Een comeback misschien? Nee, daar reken ik niet op, ook al zou het wel lachen wezen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49960996
quote:
Ik vind het maar een overtrokken reactie, het waren niet zozeer teamorders omdat er geen sprake was van het daadwerkelijk zichtbaar inhouden. Volgens mij is het gewoon normaal wat Mclaren deed in Monaco, er voor zorgen dat de 2 coureurs die 1 en 2 rijden elkaar niet van de baan rammen of een ander soort ongeluk veroorzaken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 12:30:32 #146
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49961045
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:29 schreef zBus het volgende:

[..]

Ik vind het maar een overtrokken reactie, het waren niet zozeer teamorders omdat er geen sprake was van het daadwerkelijk zichtbaar inhouden. Volgens mij is het gewoon normaal wat Mclaren deed in Monaco, er voor zorgen dat de 2 coureurs die 1 en 2 rijden elkaar niet van de baan rammen of een ander soort ongeluk veroorzaken.
Ja inderdaad. Het zou toch dom zijn om een gegarandeerde 1-2 op het spel te zetten terwijl dat helemaal niet nodig is. Vooral op Monaco kan je toch niet inhalen, makkelijk zat.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49961937
quote:
Ecclestone dreams about F1 race in Paris
31 May 2007

Formula One boss Bernie Ecclestone would love to see his F1 circus race through the streets of Paris. He does realise though such a race would be very difficult to organise a street race in Paris.
Click here

At the end of March the organisers of the French Grand Prix announced that it would not be able to organise a Formula 1 race in 2008. The French automobile federation is now searching for a good location to host the F1 race in 2009 in France.

Ecclestone has told French newspaper L'Équipe a race in Paris would be great. "I'd love to organise a race through the fabulous streets of Paris. Back and forth at the Champs-Elysées. It won't be easy to convince the authorities to organise such a race, but I can dream about it right? I always try to realise my dreams."

Ecclestone also thought about another location. "Why not Disneyland in Paris? There are hotels and you can get there very easy by car and train. It would be an ideal place.
Dream on Bernie Dream on....
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:47:04 #148
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_49963410
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:34 schreef arexes het volgende:

[..]

Waarom zou Sutil er last van hebben? Die had nog nooit in een F1 wagen gereden.
Nou, toch wel. Hij heeft wel testervaring van vorig jaar, waar hij zelfs een aantal vrijdagen heeft gereden voor Spyker/Midland. Daarbij moet ook Sutil toch last hebben van het anti-lock systeem, als die zo slecht werkt. Albers deed het iig voorkomen alsof het systeem nu gewoon niet goed ingesteld is, en niet dat het van zijn rijstijl afhangt. Hij zei iets in de trend van dat het te vroeg in werking gaat, kortom dat het meer gefinetuned moet worden. Mij lijkt het dan logisch dat ook Sutil er last van moet hebben. En misschien is dat ook wel zo. Maar hoe dan ook, is het geen legitieme reden voor Albers om aan te dragen dat hij zo slecht gaat.
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:02:47 #149
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49963900
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:47 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Nou, toch wel. Hij heeft wel testervaring van vorig jaar, waar hij zelfs een aantal vrijdagen heeft gereden voor Spyker/Midland. Daarbij moet ook Sutil toch last hebben van het anti-lock systeem, als die zo slecht werkt. Albers deed het iig voorkomen alsof het systeem nu gewoon niet goed ingesteld is, en niet dat het van zijn rijstijl afhangt. Hij zei iets in de trend van dat het te vroeg in werking gaat, kortom dat het meer gefinetuned moet worden. Mij lijkt het dan logisch dat ook Sutil er last van moet hebben. En misschien is dat ook wel zo. Maar hoe dan ook, is het geen legitieme reden voor Albers om aan te dragen dat hij zo slecht gaat.
Laten we Albers vooral niet een keer het voordeel van de twijfel geven. Laten we eerst maar eens de GP's in Amerika en Canada afwachten voordat we weer een mening gaan ontwikkelen.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_49966467
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:02 schreef Bernard0s het volgende:

[..]

Laten we Albers vooral niet een keer het voordeel van de twijfel geven. Laten we eerst maar eens de GP's in Amerika en Canada afwachten voordat we weer een mening gaan ontwikkelen.
Ik verwacht niet dat Spyker in Canada en Amerika dichterbij de rest zullen komen. Daarvoor komen ze mechanische grip te kort. In Monaco kan je dat nog compenseren door lekker veel wing te zetten. Daarvoor zijn America en Canada circuits met te lange rechte stukken. Wat betreft Albers denk ik dat die engineers gewoon een keer de auto van Albers en Sutil moeten ruilen, voor desnoods alleen de training. Kunnen ze zien of Albers met de auto van Sutil betere tijden rijd en of het bijvoorbeeld geen haarscheurtjes in de monocoque zijn ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')