Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat hij net voor de pitingang stil gevallen is ofzo??quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:40 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Waarom duwt die die auto eigenlijk?
Bronquote:Red Bull zamelt geld in voor goed doel
Red Bull heeft een opmerkelijk idee om geld in te zamelen voor Wings for Life. Fans kunnen tegen een kleine vergoeding een portretfoto uploaden die bij de Grand Prix van Engeland op de RB3 komt.
Voor het eerst vormen gezichten van fans de livery van een Formule 1-auto in plaats van sponsorstickers. In totaal is er op het bodywork van de RB3 ruimte voor meer dan 50.000 portretfoto's. Er kan worden aangegeven waar en op welke auto – die van David Coulthard of Mark Webber – de foto moet komen.
Op de website www.redbullf1.com komt een 3D-model van de RB3 waarop een plekje gereserveerd kan worden. Ook is het mogelijk om de plaats naast de eigen foto te reserveren voor een vriend of familielid. De grootte van de foto's zal twee bij twee centimeter bedragen.
Red Bull heeft de ruimte op de auto gereserveerd voor Wings for Life, een organisatie die zich inzet voor mensen die verlamd zijn geraakt na een beschadiging aan hun ruggemerg. Het uploaden van een foto kost een kleine vijftien euro. Het team hoopt minstens 750.000 euro aan het goede doel te kunnen doneren.
Vanaf morgenmiddag pas als ik het bericht op de site lees.quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:17 schreef vosss het volgende:
Dat staat nog niet online of wat?
Ik kan op de site nl alleen maar de berichten erover vinden, maar het aanmelden zelf niet
De een zegt geen brandstof meer, de ander zegt dat de motor afsloeg of kapot ging. Hij duwde de auto de finishlijn over!quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:40 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Waarom duwt die die auto eigenlijk?
Klopt wel ongeveer met ¤ 15,-!quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Vanaf morgenmiddag pas als ik het bericht op de site lees.Kost overigens £10 per foto.
Ik kan gelukkig nog rekenenquote:
Maar voor 2 bij 2 centimeter is het verrekte veel!! Pasfoto's kosten de helft, en dan heb je er vier!quote:
quote:Spyker zit in lastig parket
door Paul Zweverink
MONACO - Dat het nog niet geweldig gaat met Spyker F1, is na vier races volstrekt duidelijk. De fel oranje bolides zijn nauwelijks vooruit te branden en sieren steevast de laatste plaatsen van de grid. Christijan Albers en zijn Duitse teammaat Adrian Sutil beleven weinig sportieve vreugde aan dit nog prille F1-seizoen. Maar dat alles valt volstrekt in het niet bij de dreigende financiële problemen bij het moederbedrijf Spyker Cars.
De top van het bedrijf ontkent het in alle toonaarden, maar het heeft er alle schijn van dat Spyker Cars op economisch en financieel vlak in een dubieuze situatie verkeert. "Niets aan de hand, voor een groot deel indianenverhalen", orakelde president-directeur Victor Muller onlangs. Maar diezelfde Muller stapte niet lang daarna op.
Ook Michiel Mol laat het achterste van zijn tong niet zien en praat liever over een eventueel bezoek komend weekeinde van megaster Paris Hilton aan het Spyker-team in Monaco. Maar ook dat staat op losse schroeven; het sekssymbool moest even haar rijbewijs inleveren en mag mogelijk haar land niet uit. Over dubieus gesproken.
"Natuurlijk is er wel iets waar van die verhalen over problemen, maar het wordt nu allemaal wel heel sensationeel aangezet", aldus Mol. Maar ook hij kan niet ontkennen dat het aandeel-Spyker al een paar maanden aan een vrije val bezig is en nog nauwelijks de helft waard is van wat het in februari was. Allemaal beslist geen tekenen van stabiliteit en rust bij het moederbedrijf.
Dan het sportieve verhaal. Dat richt zich bovenal op Christijan Albers. De Nederlander zit niet lekker in zijn vel en worstelt zelfs met vier vijanden: zijn auto, de Bridgestonebanden, zijn snellere teamgenoot Sutil en zijn rijstijl. Op zijn vroegst is een nieuwe, verbeterde bolide in Turkije gereed. En dan is het nog maar de vraag of die echt sneller en betrouwbaarder is dan het huidige model.
De banden: Albers klaagt er steen en been over, hij kan er niet mee uit de voeten. Te hard voor zijn rijstijl. "En ik ben niet de enige die met dit probleem worstelt, ook rijders als Kubica, Raikkönen en zelfs Alonso kunnen er niet goed mee uit de voeten." Andreas Sutil klaagt niet, zijn rijstijl past juist prima bij de Bridgestones. En hoe denkt het team over het probleem van Albers? "Christijan moet zich aanpassen, punt." Terwijl Albers juist betoogt dat het team de auto moet aanpassen aan zijn rijstijl.
quote:Champ Car: Doornbos snelste in test
Robert Doornbos blijft in de Champ Car verbazen. Na zijn podiumplaats in Las Vegas was de Nederlander nu de snelste in de test op het circuit van Mount Tremblant.
Op de eerste dag was Doornbos in zijn auto van Minardi Team USA met een tijd van 1:17'97" de snelste van twaalf coureurs. Dan Clarke maakte het feest voor het team compleet door de tweede plaats te bezetten.
Pos. Naam Tijd
1. Robert Doornbos 1:17'97"
2. Dan Clarke 1:18'10"
3. Sebastien Bourdais 1:18'19"
4. Simon Pagenaud 1:18'21"
5. Will Power 1:18'41"
6. Graham Rahal 1:18'45"
7. Justin Wilson 1:18'61"
8. Alex Tagliani 1:18'98"
9. Paul Tracy 1:19'02"
10. Tristan Gommendy 1:19'21"
11. Alex Figge 1:20'77"
12. Ryan Dalziel 1:20'87"
Voorbode van de ondergang van het F1 team, lijkt me. 5 miljoen per jaar lijkt een schijntje in vergelijking.quote:Michiel Mol zoekt koper Spyker Squadron
Spyker-baas Michiel Mol zoekt een koper voor het Spyker Squadron. Dat meldt het AD.
Kosten
Het raceteam, dat meedoet aan het FIA GT-kampioenschap en de 24 uur van Le Mans, zou te duur zijn. Volgens het AD zou het team per jaar vijf miljoen euro kosten, terwijl er slechts 250.000 euro aan sponsorgeld binnenstroomt.
Staken
Slaagt Mol er niet in een koper te vinden voor de renstal dan zal naar alle waarschijnlijkheid Spyker stoppen met de activiteiten.
quote:Special Livery for Red Bull at British Grand Prix
Red Bull Racing's formula one cars will run in a bespoke livery at the British grand prix later this season.
At a press call at the Austrian squad's impressive 'energy station' in the Monte Carlo harbour, it was announced that thousands of tiny photos will adorn the RB3 at Silverstone -- for the charity Wings For Life.
Fans can buy a 2cm photo space on David Coulthard or Mark Webber's car for $20. Mark and David have already paid their fee and intend to submit photos of their pet dogs.
Also pledging to buy a photo space was FIA president Max Mosley, who is in Monaco this weekend.
The British GP takes place on 8 July.
bronquote:...
Hij zal het natuurlijk nooit hardop uitspreken, maar het knaagt flink aan Albers dat Sutil voortdurend sneller rondgaat dan hijzelf. Een snellere teammaat kan dodelijk zijn voor een coureur in de Formule 1. Waar Sutil veel complimenten krijgt, is het rond Albers veel stiller. En wie de niet geringe ambities kent van de Nederlander, begrijpt dat het soms onweert in zijn hoofd.
Ook Kees van de Grint van Bridgestone kan niet veel anders doen dan zijn schouders ophalen als hij de kritiek van Albers hoort. "Ik begrijp dat Christijan klaagt over met name de voorbanden, dat hij veel last heeft van overstuur. Maar daar kunnen wij niks mee. Iedereen rijdt op precies dezelfde banden en die banden zijn al vanaf februari hetzelfde. Er is maar een oplossing: de rijder moet zich aanpassen bij het materiaal waarmee hij rijdt."
Dat heeft Robert Kubica intussen geleerd. De Poolse BMW-rijder heeft zijn rijstijl aangepast, gaat minder agressief de bochten in en heeft daar getuige zijn prima vierde plaats in Barcelona baat bij. "En ik heb het in een dag geleerd", aldus Kubica.
Intussen hoopt Spyker op het stratencircuit van Monaco beter voor de dag te komen. "Daar komt het wat minder op de auto aan en wat meer op de kwaliteit van de coureur", aldus teamchef Colin Kolles.
En zo put het geplaagde Spyker moed uit ieder denkbaar vleugje hoop.
quote:- Mogelijk toch traction control na 2009
- Mosley: "Nachtraces nog lang niet zeker"
jep, het team is zelfvoorziendend, zoals dat heet.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:10 schreef Kill_em_all het volgende:
Maar bij het F1 team zit de sponsoring toch wel goed?
Daar ga je de fout in. Sowieso is het F1-team een aparte onderneming (weliswaar in dezelfde groep, maar niet afhankelijk). Ten tweede heeft het team de sponsorinkomsten goed geregeld tot op heden, het team speelt quitte.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voorbode van de ondergang van het F1 team, lijkt me. 5 miljoen per jaar lijkt een schijntje in vergelijking.
Over objectieve journalistiek gesprokenquote:
Ik ben van mening dat 1 van de kwaliteiten van een goede coureur ten alle tijden moet zijn : snel kunnen aanpassen. Het team en coureur moeten elkaar halverwege tegenkomen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Over objectieve journalistiek gesproken
Overigens mag de schrijver zijn huiswerk ook wat beter doen, Andreas Sutil
Ik ben overigens van mening dat een team een auto moet aanpassen naar de rijstijl van de coureur ipv andersom. Alleen dan kan een coureur laten zien hoe goed hij is.
Maar dan wordt ie niet uitgezonden over de gehele wereldquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar voor 2 bij 2 centimeter is het verrekte veel!! Pasfoto's kosten de helft, en dan heb je er vier!![]()
Dat is in sommige gevallen maar beter ookquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan wordt ie niet uitgezonden over de gehele wereld
Ik heb het niet over jou TJ .....quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat is in sommige gevallen maar beter ook![]()
@ Vosss CA max attack?? welk jaar? nog nooit gezien hahaha
Ik ook niet, maar dat roept ie toch altijd als ze hem vragen wat hij van de rae verwachtquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef TJDoornbos het volgende:
@ Vosss CA max attack?? welk jaar? nog nooit gezien hahaha
dat gewauwel van hem gaat altijd langs me heenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat roept ie toch altijd als ze hem vragen wat hij van de rae verwacht![]()
Dacht je nou heus dat als die wagen met een slordige 250 km/u over die baan gaat, dat je dan je fotootje nog kan zien??quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan wordt ie niet uitgezonden over de gehele wereld
Hey, jij ook???quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:46 schreef TJDoornbos het volgende:
wellicht op foto's 1000x vergroot wel Sally.
Trouwens k kreeg gisteren een brief uit Eindhoven 3x raden
quote:Op zondag 27 mei 2007 02:37 schreef vosss het volgende:
Ik ben geen fan van RBR ofzo, maar ik ga wel die 2x2cm kopen.
Ik weet nog niet of ik een pasfoto erop laat zetten, of een foto a-la goatse ofzo.
Van mn aars.
Lijkt me iig wel leuk als ik te zien ben in 1 van de close-ups van de auto.
(vandaar ook de twijfel tussen mn pasfoto, of mn aars; geweldig toch, je aars op een F1 auto)
Dàn moet je een bak centen meebrengen... Succes ermee!quote:Op zondag 27 mei 2007 09:53 schreef TJDoornbos het volgende:
vosss zullen we anders samen genoeg ruimte op die wagen kopen voor de tekst RD hoort in die wagen!!
Dat lijkt mij dan weer humor
quote:Moet Norbert Haug Ron beginnen vrezen?
Eerst een beetje voorgeschiedenis:
In Spanje zaten twee journalisten in het McLaren Communications Centre te genieten van wat hospitality en een nummer van The Red Bulletin, een krantje dat wordt uitgegeven door Red Bull. Ron Dennis komt naar hen toe en verzoekt hen vriendelijk hun lectuur weg te steken of het Centre te verlaten.
Tijdens de vrijdagse persconferentie krijgt Ron over dat akkefietje een vraag. Ron antwoordt vriendelijk:
Ik vind het een rommelboekje. Als we allemaal humoristische magazines uitbrachten die de andere teams bekritiseerden. ... Ik ben van mening dat als mensen willen genieten van onze hospitality, dat ze dan het feit dat ik geen controversieel document in ons centrum wil hebben moeten respecteren. ... Als ze dat willen dan kunnen ze naar Red Bull trekken en zoveel als ze willen van hun hospitality genieten.
Met die voorgeschiedenis in het achterhoofd kunnen we nu de vraag stellen of Norbert Haug moet beginnen vrezen voor zijn job.
quote:“Renault moet winnen, of we vertrekken”
Carlos Ghosn heeft in een gesprek met enkele reporters gezegd dat zijn Renault F1 team niet elk jaar de titel moet winnen, maar dat het niet elk jaar in de middenmoot kan meerijden. Als dat toch gebeurt dan stelt de Fransman grote vragen bij de toekomst van de kampioenen.
Als we in een situatie verzeilen waarbij we nummer vier of vijf zijn en geen hoop meer hebben om beter te presteren, moeten we dan enkel voor de show in de F1 blijven?
We doen niet mee om te kunnen zeggen dat we ook in de Formule 1 zitten, maar het gaat nu eenmaal op en neer.
Volgens Ghosn heeft Ferrari Renault vorig jaar tot het uiterste gedreven in de strijd om de titel. Die wonnen ze wel, maar de prijs lijkt hoger te zijn dan het team had verwacht.
Vorig jaar hebben we alles in het kampioenschap gestoken. We hebben het gehaald en hebben gewonnen maar dat heeft ons wat aandacht voor het volgende seizoen gekost.
Ik ben er zeker van dat het team in de tweede helft van het seizoen beter zal presteren. We willen weer op het beste niveau kunnen meedoen.
De laatste keer dat het Renault team zo gewaarschuwd werd was in 2004, en we weten allemaal wat er het jaar daarna gebeurde…
Bron: De Gelderlander, 29-5-2007 (krantenartikel)quote:Albers past zich niet meer aan
Team Spyker staat nog steeds helemaal achteraan.
Monaco - Het geplaagde Formule 1-team van Spyker houdt hoop. Hoewel de moedeloosheid een beetje van het gezicht van team-engineer Mike Gascoyne afstraalde en hij zondag in Monaco sprak over een moeilijk weekeinde, denkt Christijan Albers dat hij binnenkort het lek boven heeft.
Hoogtepunt voor Spyker in het prinsendom was de sensationele ronde van de Duitser Adrian Sutil op zaterdagochtend. Op een kletsnatte baan reed hij zowaar de snelste ronde tijdens de laatste vrije training. Maar toen de baan weer droog was, kwamen de echte verhoudingen weer aan het licht: Spyker staat nog steeds helemaal achteraan. Sutil reed weliswaar heel behoorlijk, was in zijn rondetijden ook veelal sneller dan Albers en had uitzicht op plaats zestien, maar verknalde zijn prima optreden door een rem- en stuurfout en knalde de vangrail in.
Albers zag het veld alleen van de achterzijde, verloor zowat een minuut op de auto voor hem en moest er met nog acht ronden te rijden af met kapotte aandrijfas. Gascoyne: "Adrian deed het goed, hij zal geleerd hebben van zijn fout in de race. Christijan gaat nu beetje bij beetje leren hoe hij deze auto met deze banden moet rijden."
Maar daar had Albers zelf toch weer een ander verhaal over. "Ik ga vanaf nu stoppen met aanpassen. Waarom? Omdat het niet werkt. Ik ben niet eens ontevreden met hoe het hier ging. En dat vooral omdat ik iets geleerd heb van de auto. Mijn probleem tot nu toe is dat ik maar geen balans kan vinden tussen remmen en het insturen van de bocht. Bij mijn rijstijl is er nooit een moment rust tussen gas en rem. Ik denk dat ik nu weet hoe dat op te lossen valt en ben er nu zeker van dat mij dat ongeveer een halve seconde per ronde sneller gaat maken. Daarom ga ik mij sterk maken voor een extra oefensessie op Silverstone voordat we naar Canada gaan."
He? O_oquote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Bron: De Gelderlander, 29-5-2007 (krantenartikel)
Hij houdt in ieder geval zijn poot stijf!![]()
Ik ben echt van mening dat die gozer niet in Formule racen hoort ... geef 'm een dak boven z'n hoofd, please.quote:Hij denkt nu namelijk een beter beeld te hebben van de reden waarom hij niet zo presteert als hij zelf zou willen. "Nu moeten we dit achter ons laten en ons concentreren op Canada. Ik heb een paar goede ideeën wat we aan de auto kunnen veranderen en waardoor ik beter over weg zou moeten kunnen met de wagen."
Hij gaat zich zelf dus niet meer aanpassen, dat hoeft nog niet te betekenen dat ze de auto niet meer moeten aanpassen volgens zijn wensen!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
He? O_o
En vlak na de race in Monaco zei hij dit:
[..]
Ik ben echt van mening dat die gozer niet in Formule racen hoort ... geef 'm een dak boven z'n hoofd, please.
edit: ook heftig dat een hele wintertest en de eerste 5 races van een jaar je je team laat zwoegen omdat je zo eigenwijs bent dat zij de auto maar moeten aanpassen aan jou en NU ineens ga je overstag. Zou me niets verbazen als ze je met een wielmoersleutel in je hoofd achter het paddock terugvindenlekker teamsport met Albers in je team
Da's haske leuk voor je, Larense flapdrol, maar dan rijdt je dus nog steeds anderhalve seconde langzamer dan Sukkelquote:Ik denk dat ik nu weet hoe dat op te lossen valt en ben er nu zeker van dat mij dat ongeveer een halve seconde per ronde sneller gaat maken.
Uit dit verhaal (het gehele verhaal van CA) zou je kunnen stellen dat hij tè afhankelijk is van de electronische hulpmiddelen of juist niet. Ik ben er daarom ook voorstander van om kwaliteiten van coureurs in dit opzicht voor zich te laten spreken. Weg met die troep.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:44 schreef HPoi het volgende:
Albers zei op TV dat de Anti-lock te goed werkt. Dat betekent dat de motor teveel doorduwt bij het aanremmen om de wielen maar niet te laten blokkeren. (ABS-gevalachtig) Als je de anti-lock lager kan instellen heb je wel meer kans op blokkerende wielen, maar kan je wel 1 keer krachtig in de remmen om daarna weer op het gas te gaan. Nu smeert de overijverige anti-lock de remweg uit over een langer stuk asfalt, omdat de anti-lock de wielen wil laten draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |