Heb het al veranderd. Als mensen nog meer belangrijke vragen kunnen bedenken, laat het me wetenquote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Silaz het volgende:
Als we nou even met zn allen zeg maar wat centrale vragen bedenken zoals;
Welke 7 Horcreaux zijn er;
Gaan ze weer naar school etc.
wie wordt scholfhoofd..
etc.
Als het goed is niet, maar ik heb ze nog nooit vergeleken. Volgens mij houdt Rowling er tijdens het schrijven rekening mee dat zowel kinderen als volwassenen de boeken lezen.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Is er verschil in verhaal/tekst tussen adult en child versie?
Nee.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Nope, alleen de kaft is andersquote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Dat is een mooiequote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- ik denk dat Voldemort en Harry niet in een rechtstreeks duel beslissen wie er blijft leven. Voldemort is een veel betere tovenaar dan Harry. Potter zou het afleggen.
- Snape is okay.
- Ron en Hermione, oh yes....
-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige dingen in spoiler gezet omdat het dingen zijn de je eventueel niet zou willen weten, of niet kan weten omdat je nog niet alles gelezen hebt (shame on you!)
En daar zou ik dus absoluut geen vrede mee hebben, wat een bagger einde.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
Hier doe ik t voor. Ik vind toch dat alles goed moet aflopen, dat hoort nou eenmaal zoquote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk en hoop dat het meer zoiets wordt zoals de fanfiction:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Hoe zullen we dit precies gaan doen? Zullen we met zijn allen een lijst maken van vragen en die dan straks in de OP plaatsen zodat iedereen ze kan invullen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:35 schreef Silaz het volgende:
Of je wacht gewoon even totdat de vragen er allemaal zijn en je alles netjes kan invullen
Laat ik dan maar beginnen met de vragen:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef Ecthelion het volgende:
Belangrijke vragen zijn o.a.:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 7 Horcruxes zijn er?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
, #3. De beker van Hufflepuff (degene die Tom Riddle van Mrs. Smith had gestolen), #4. Harry (misschien is Harry wel erfgenaam van Gryffindor en heeftquote:Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
En hoe eindigt het met Voldemort?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
tvp dusquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:23 schreef bladibladibla het volgende:
Of hij valt van een keukentrapje terwijl hij de keuken van het death eaters hoofdkwartier aan het schoonmaken is...
1. Voldemort natuurlijk, en zelf denk ik misschien wel Draco, dat hij toch realiseerd dat wat Dumbledore zei toch het juiste was, en dat hij dan iig Harry aan het einde redt, door er bijv. (cliche ik weet) voor te springen.quote:Belangrijke vragen zijn o.a.:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 6 Horcruxes zijn er (7e deel is de ziel van Voldemort zelf)?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Ecthelion het volgende:
Ik zoek in de boeken nog iets wat van Gryffindor zou kunnen zijn, het hoeft maar heel kort in "beeld" te zijn geweest.
Ik denk het eigenlijk niet, want dan zou Voldemort het niet echt goed hebben bewaakt. Ik heb nu alle 6 de HP-delen naast me liggen en ik zoek naar lokaties (zoals Room of Requirements) waar een relikwie van Gryffindor zou kunnen liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:35 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook al eerder theorieën gelezen over die tiara. Hij is trouwens gemaakt door goblins. (Nutteloos detail, ik weet het)
[..]
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?![]()
Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was én dat Harry hem in HBp ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
Ik weet niet wie de auteur is, maar hij/zij is dan idd een fanatieke fan. Ik heb zelf ook wel fanfiction-verhalen geschreven, maar die waren lang niet zo groot. Toch had ik op de middelbare school tijd zat om zulke dingen te schrijven, ik had alleen te weinig inspiratie om zulke grote verhalen te schrijven.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:55 schreef no-look het volgende:
whehe ik blader effe door die fan-fiction en kom gelijk terecht bij een stuk waar Harry en ginny genakt hebben. nice!
Maar ik snap niet wie er de tijd/zin voor heeft gehad die nepversie te schrijven. Wie heeft dat sowieso gedaan, of is dat niet bekend?
Ik ben dat helemaal niet vergeten, maar ik geloof gewoon niet dat Nagini een Horcruxes is. Dumbledore had een aardig idee over de cup van Hufflepuff en iets van Ravenclaw, maar de laatste wist hij niet zeker en toen kwam hij maar met Nagini. Volgens mij wilde Dumbledore duidelijk maken dat een levend wezen een Horcruxes kan zijn en dat later blijkt dat Harry een Horcruxes is. Een quote uit CoS:quote:Op maandag 21 mei 2007 17:11 schreef Queen_Minny het volgende:
- Wat zijn de overige Horcruxes?
Dagboek
Locket
Huffelpuffs cup
Slytherins ring
Gryffondors zwaard
Nagini (zn slang, dat zei Dumbledore in deel 6...dat jullie die vergeten zijn...)
Dit versterkt mijn vermoeden dat op de beruchte nacht Harry per ongeluk een Horcruxes werd. Mijn lijstje van Horcruxes ziet er ook als volgt uit:quote:'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Ik ben die nog aan het opzoeken. Give me a momentquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:43 schreef Silaz het volgende:
Wat was de ontkrachting danof leess k het nou verkeerd
Ik snap nog steeds niet waarom Harry geen Heir of Gryffindor kan zijn. Kan toch via de ouders van James, James zelf en vervolgens Harry gaan, of lees ik iets verkeerd?quote:MA: What about Harry's family - his grandparents - were they killed?
JKR: No. This takes us into more mundane territory. As a writer, it was more interesting, plot-wise, if Harry was completely alone. So I rather ruthlessly disposed of his entire family apart from Aunt Petunia. I mean, James and Lily are massively important to the plot, of course, but the grandparents? No. And, because I do like my backstory: Petunia and Lily's parents, normal Muggle death. James's parents were elderly, were getting on a little when he was born, which explains the only child, very pampered, had-him-late-in-life-so-he's-an-extra-treasure, as often happens, I think. They were old in wizarding terms, and they died. They succumbed to a wizarding illness. That's as far as it goes. There's nothing serious or sinister about those deaths. I just needed them out of the way so I killed them.
MA: That sort of shuts down Heir of Gryffindor [theories], as well.
JKR: [Pause] Yeah. Well - yeah.
Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:16 schreef Ecthelion het volgende:
Je ouders of grootouders hoeven niet te leven om erfgenaam van Gryffindor of iemand anders te zijn. Neem Voldemort: hij had geen familie meer, maar toch is hij erfgenaam van Slytherin.
Precies. Toen ik het voor de 1e keer las, dacht ik: dat zegt helemaal niets! Was alleen minder blij dat Rowling het vervolgens ging beamen: Yeah. Well - yeah. Ik had liever dat ze met haar ogen had gerold en verder niets meer zou zeggen of dat ze zoiets had gezegd als If you say so....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:19 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....
,quote:Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
Oftwel Voldemort maakte van Harry per ongeluk een Horcruxesquote:'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Dat had hij toch ook niet bij het dagboek? En over Harry als Horcruxes. Voldemort ging naar Harry toe om waarschijnlijk zijn grootste vijand te vernietigen. De kans is dus groot dat het Voldemorts opzet was om tijdens die moord een Horcruxes te maken. Alleen liep het een beetje verkeerd uit en werd Harry de Horcruxes. Op het moment dat Harry een Horcruxes werd, ging Voldemort zo goed als dood. Ik denk niet Voldemort de splitsing van z'n ziel kon voelen, omdat zijn eigen ziel op dat moment de volle laag kreeg. Hierdoor weet hij dus niet dat hij Harry een Horcruxes was en probeerde hij Harry te vermoorden op het kerkhof en later op het Ministerie. Het is echter goed mogelijk dat Voldemort er daarna achter kwam dat Harry een Horcruxes is en dat hij nu speciale plannen met hem heeft. Daarom mogen de Death Eaters Harry niet vermoorden, maar moeten ze hem over laten aan "The Dark Lord".quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.
Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.
Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
Dat is inderdaad de consensus.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:59 schreef no-look het volgende:
Persoonlijk denk ik over de belofte van Snape om Dumbledore te doden, als dat hem gevraagd werd. Dumbledore zegt ook zoiets van: je wist dat er iets moeilijks van je gevraagd ging worden.
Zo'n beetje iedereen die denkt dat Snape goed is, is het met je eens (ik ook trouwens). Het is typisch iets voor Rowling om ons op het verkeerde been te zetten (laten lijken dat Dumbledore en Snape ruzie hebben, omdat Snape geen zin meer heeft), terwijl DD eigenlijk van Snape vraagt om hem te vermoorden als het moet. Dit verklaart ook meteen het smeken van DD en de uitdrukking op Snape's gezicht als Snape DD vermoordt: dat is niet smeken uit genade en uitdrukking van haat, maar smeken om het toch te doen en uitdrukking van zelfwalging, op precies dezelfde manier, zoals Harry deed toen hij DD dat water in de grot van de Horcruxes naar binnen schonk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:59 schreef no-look het volgende:
Oeh... en een vraag die ik mis:
In 'the halfblood Prince' hebben Dumbledore en Snape op een gegeven moment ruzie, ze discussieren ergens over. In het boek lees je verder niet waar dat meningsverschil over ging. Hagrid vertelt dit geloof ik aan Harry. Waar denken jullie dat het over ging?
Persoonlijk denk ik over de belofte van Snape om Dumbledore te doden, als dat hem gevraagd werd. Dumbledore zegt ook zoiets van: je wist dat er iets moeilijks van je gevraagd ging worden.
Ik denk ook niet dat Harry zelf een horcrux is. Om zo een ding te maken zou je toch eerst moeten moorden en daarna nog een spreuk uitvoeren die je ziel splijt. En James en Lily zijn gestorven door de Avada Kedavra vloek, die toen hij op harry werd gebruikt terug kaatste. Geen tijd voor nog een spreuk dus.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.
Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.
Nee, dan had het litteken al pijn moeten doen met het dagboek. En dat deed het niet dus zou hij lijkt mij ook niks voelen bij een andere horcrux, ik denk dat het zoeken anders te makkelijk word, aangezien 1 horcrux waarschijnlijk op hogwarts is en hij er minimaal 1x mee in aanraking is gekomen.quote:Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
Hoe een horcrux wordt gemaakt is nooit uitgelegd toch? De volgorde is toch niet bekend?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:47 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik denk ook niet dat Harry zelf een horcrux is. Om zo een ding te maken zou je toch eerst moeten moorden en daarna nog een spreuk uitvoeren die je ziel splijt. En James en Lily zijn gestorven door de Avada Kedavra vloek, die toen hij op harry werd gebruikt terug kaatste. Geen tijd voor nog een spreuk dus.
Als de magie zo duister is dat bijna niemand er uberhaupt iets van afweet, lijkt het me niet dat het "per ongeluk" gebeurt zonder dat de spellcaster het doorheeftquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hoe een horcrux wordt gemaakt is nooit uitgelegd toch? De volgorde is toch niet bekend?
Maar ik blijf het vreemd vinden dat Voldy Harry zou vermoorden als hij er een horcrux van wilde maken. Per ongeluk zou nog kunnen, misschien dat dat ook (mede) een reden was dat de avada kedavra door Harry af werd gestoten.
Niet precies nee.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hoe een horcrux wordt gemaakt is nooit uitgelegd toch? De volgorde is toch niet bekend?
Maar ik blijf het vreemd vinden dat Voldy Harry zou vermoorden als hij er een horcrux van wilde maken. Per ongeluk zou nog kunnen, misschien dat dat ook (mede) een reden was dat de avada kedavra door Harry af werd gestoten.
Verrek, daar heb je wel eens een punt. Voldemort moet natuurlijk wel een moord plegen om een Horcruxes te maken en als je een Horcruxes met een spreuk maakt (wat ik begreep uit Slughorn's uitleg) kan niet Voldemort zelf zijn geweest. Dit vind ik niet leuk! Daar gaat m'n theorie!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:34 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Niet precies nee.
Wat ik uit het boek haalde was dat je als je een moord pleegt je ziel splijt. En dat je na de moord het op de een of andere manier over kon brengen in een voorwerp.
Zo begrijp ik het tenminste.
Dus als Voldemort een horcrux wilde maken met Harry's moord had hij in mijn ogen eerst Harry moeten doden. En daarna zijn ziel overbrengen in dat voorwerp, waar je ook wel een spreuk o.i.d voor nodig zal hebben.
De vloek kaatste van Harry af, terug naar Voldie die geraakt werd.
Dus tenzij hij op de een of andere manier in een seconde de spreuk om een horcrux te maken heeft uitgevoerd zie ik niet in hoe Harry er een kan zijn.![]()
Zo kijk ik er tegenaan.![]()
(erg leuk topic trouwens, leuk om andere mensen hun gedachten over t vervolg te lezen)
Het kan nog hoorquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:05 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Verrek, daar heb je wel eens een punt. Voldemort moet natuurlijk wel een moord plegen om een Horcruxes te maken en als je een Horcruxes met een spreuk maakt (wat ik begreep uit Slughorn's uitleg) kan niet Voldemort zelf zijn geweest. Dit vind ik niet leuk! Daar gaat m'n theorie!
Het is idd noodzakelijk om te weten hoe de Horcruxes worden gemaakt, voordat we Harry kunnen uitsluiten als Horcruxes. Ik moet zeggen dat ik altijd al twijfelde over Harry, maar ik was er (tot voor kort) redelijk zeker van. Ik zal in ieder geval mijn ogen open houden voor andere relikwieën als ik de boeken doorlees.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:13 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Het kan nog hoorMaar het lijkt me gewoon sterk.
DD zei dat hij Harry's moord wilde gebruiken voor een laatste horcrux, die heeft hij niet kunnen maken omdat die vloek terugkaatste. Toen hij weer een beetje macht had, had hij zn slang bij zich. Is er in nummer 4 niet iemand vermist en vermoord? (die oude tuinman toch?)
Ik denk dat Voldie die persoon heeft vermoord en die moord gebruikt om zn ziel nog 1x te splijten, en hij had niks anders dat bijzonder genoeg was voor zn kostbare ziel dan zn slang.
Dat is mijn theorie.![]()
Al lijkt het me dat Voldie genoeg moorden heeft gepleegt voor een kleine schatkamer aan horcruxes.
Enig idee of hij soms de moorden moest plannen voordat hij er een kon maken? Of was elke willekeurige moord genoeg om een horcrux te maken?
Zodra we dat weten, weten we of Harry een horcrux kan zijn of niet.![]()
Ten slotte had hij net James en Lily vermoord niet waar?
Een ding weet ik zeker, een horcrux is te vinden op hogwarts.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Het is idd noodzakelijk om te weten hoe de Horcruxes worden gemaakt, voordat we Harry kunnen uitsluiten als Horcruxes. Ik moet zeggen dat ik altijd al twijfelde over Harry, maar ik was er (tot voor kort) redelijk zeker van. Ik zal in ieder geval mijn ogen open houden voor andere relikwieën als ik de boeken doorlees.
Zoiets zou ook nog kunnen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef no-look het volgende:
ik heb ooit als gekke theorie gehad dat Dumbledore gestorven is om een zelfde 'spell' over Harry te werpen zoals zijn moeder dat toen gedaan heeft. Dus dat de liefde van Dumbedore voor Harry (die hij toch wel had, geloof ik) ook als schild zal werken zodra Voldie Harry probeert te pijnigen. Misschien dat die magische liefde alleen via bloedverwanten kan gaan, maar ik kan me niet herinneren dat dat zo letterlijk gezegd is.
Ik denk dat de tiara op Hogwarts ligt, maar dat de Cup van Hufflepuff in het huis van Mrs. Smith ligt, aangezien hij de ring ook had verborgen in het huis van de vorige eigenaar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:46 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Een ding weet ik zeker, een horcrux is te vinden op hogwarts.![]()
Dat zwaard zou kunnen(kleine kans maar toch), de tiara kan, die medaille kan ook of misschien ligt Huffelpuffs beker er wel ergens verstopt.
En tot het laatste deel uit is blijft het gissen naar hoe een horcrux precies gemaakt word denk ik.
Alle mogelijkheden zijn nog open.
Zouden spoken ook Horcruxes kunnen zijn?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Ecthelion het volgende:
Het is idd noodzakelijk om te weten hoe de Horcruxes worden gemaakt, voordat we Harry kunnen uitsluiten als Horcruxes. Ik moet zeggen dat ik altijd al twijfelde over Harry, maar ik was er (tot voor kort) redelijk zeker van. Ik zal in ieder geval mijn ogen open houden voor andere relikwieën als ik de boeken doorlees.
Lijkt me erg lastig om van een spook een Horcruxes te maken... Je kan hem niet eens normaal aanraken...quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:12 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Zouden spoken ook Horcruxes kunnen zijn?
Ik heb gisteren namelijk in CoS het stuk van de Deathday Party gelezen en daar kwam de Bloody Baron weer eens langs. Hij is een spook van Slytherin en iedereen is als de dood voor hem, maar niemand wil zeggen waarom.
Ik heb ze net cadeau gehadquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:52 schreef bladibladibla het volgende:
Heb net Quiddicht through the ages en Fantastic beasts and where to find them besteld. Het was gisteren één groot drama op mijn werk, ik heb 4 weken lang tentamens, dis ik heb ze mezelf cadeau gedaan
Dit denk ik ook inderdaad. In zowat elk boek wordt er getwijfeld aan de trouwheid van Snape, maar telkens zegt Dumbledore dat hij hem wel vertrouwd. Ik denk ook dat Dumbledore Snape vroeg hem te vermoorden zodat hij nog langer kon infiltreren bij kamp Voldemortquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:59 schreef no-look het volgende:
Oeh... en een vraag die ik mis:
In 'the halfblood Prince' hebben Dumbledore en Snape op een gegeven moment ruzie, ze discussieren ergens over. In het boek lees je verder niet waar dat meningsverschil over ging. Hagrid vertelt dit geloof ik aan Harry. Waar denken jullie dat het over ging?
Ik hoop gewoon dat Dumbledore een ijzersterke reden had en daarmee zijn briljantheid benadrukt (omdat alleen hij Snape's ware aard zag). Ik zou het ook niet leuk vinden als Snape slecht blijkt te zijn: ik hoop gwn dat Snape een "zak" (om Ron maar te quoten) blijft, maar toch goed is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 04:32 schreef NiekL het volgende:
[..]
Dit denk ik ook inderdaad. In zowat elk boek wordt er getwijfeld aan de trouwheid van Snape, maar telkens zegt Dumbledore dat hij hem wel vertrouwd. Ik denk ook dat Dumbledore Snape vroeg hem te vermoorden zodat hij nog langer kon infiltreren bij kamp Voldemort
Sinds het 2e jaar is er wel flink wat veranderd (zoals Voldemort die is teruggekomenquote:Op donderdag 24 mei 2007 16:24 schreef NiekL het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het komt dat Perkamentus eerst de spreuk die er voor zorgt dat je niet met hoge snelheid het schoolterrein op kunt vliegen moest verbreken. Terwijl in Chamber of Secrets Ron wel met de vliegende auto het terrein op kan vliegen.
Heeft Rowling daar al een leuk antwoord op verzonnen? Iets als "Ja, maar dreuzelvoorwerpen kunnen dat wel... like..duhh" ofzo?
Die beveiliging was toch versterkt sinds voldie terugwas?quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:24 schreef NiekL het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het komt dat Perkamentus eerst de spreuk die er voor zorgt dat je niet met hoge snelheid het schoolterrein op kunt vliegen moest verbreken. Terwijl in Chamber of Secrets Ron wel met de vliegende auto het terrein op kan vliegen.
Heeft Rowling daar al een leuk antwoord op verzonnen? Iets als "Ja, maar dreuzelvoorwerpen kunnen dat wel... like..duhh" ofzo?
Jah, dat dacht ik ook. Hogwarts zal in boek 7 ook wel heel wat minder zijn verdedigd nu DD dood is en al zijn bezweringen dus ook weg zijn (of hij moet er iets op hebben gevonden).quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die beveiliging was toch versterkt sinds voldie terugwas?
Nou, dat is echt heel gemakkelijk. Dat ze naar zijn lijk kijken en dan iets over zijn scar zeggen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:05 schreef poon het volgende:
Als Harry dood gaat, hoe kan het laatste woord dan scar zijn?
Het moet ook niet een of ander liefdesverhaal gaan worden met allerlei koppeltjes. Dat leidt af van het verhaal.quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:52 schreef Ecthelion het volgende:
Ik las nog eens de voorspellingen van sommige door en heel veel denken dat Neville en Luna wat met elkaar krijgen. Dit is toch ontkent door Rowling? Dat ze weliswaar goede vrienden worden, maar meer niet. Ik kan me daar goed in vinden, want ik vind die twee niet bij elkaar horen qua relatie, maar meer als hele goede vrienden.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:55 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het moet ook niet een of ander liefdesverhaal gaan worden met allerlei koppeltjes. Dat leidt af van het verhaal.
Alleen Harry en Ginny
Dat zijn idd de belangrijkste koppeltjes (mssn Lupin en Tonks ook). Ik vind het ook echt typisch dat zodra een jongen en een meisje het goed met elkaar kunnen vinden, er meteen het woord 'relatie' aan wordt geplakt: het kan ook gewoon een goede vriendschap zijn. Ik hoop dat Rowling Luna en Neville goede vrienden laat blijven en daar mee aan toont dat een jongen en een meisje (die het goed met elkaar kunnen vinden) niet per definitie meteen een koppeltje moeten zijn.quote:
Waarom?quote:
Ik zie het al helemaal voor me. Van die bekrompen vaders en moedertjes die bang zijn dat hun zoon/dochter zich dan ook gaat 'bekeren'. Hun hart, wat doe je wonderer.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:20 schreef wonderer het volgende:
Ik hoop dat er toch nog ergens een homoseksueel karakter tevoorschijn komt, eigenlijk...Al die heterokoppeltjes zijn echt irritant.
Hopen dat de talloze homoseksuele lezer(tje)s zich ook met een personage kunnen identificeren in plaats van dat ze met lede ogen moeten toezien hoe alle jongens een meisje krijgen en vice versa.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:00 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me. Van die bekrompen vaders en moedertjes die bang zijn dat hun zoon/dochter zich dan ook gaat 'bekeren'. Hun hart, wat doe je wonderer.
Ja, dat is natuurlijk heel anders dan opbloeiende geiligheden tussen Harry en Ginny...quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:09 schreef AudreyHepburn het volgende:
Al gaat sommige fanfiction op dat gebied wel weer te ver..
(Ellenlange hoogst erotische verhandelingen over opbloeiende geiligheden tussen Draco en Harry..)
Ooit op fanfiction.net gezocht naar Percy-verhalen? In 9 van de 10 heeft hij een geheime relatie met Oliver Woodquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:55 schreef no-look het volgende:
Misschien dat DAT al die tijd Percy zijn probleem was. Hij was gewoon een gefrusteerde reetridder
Inderdaad. En als ik hem dan in een fanfiction als volleerde Casanova rond zie huppelen begin ik toch tw twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van sommige HP-fans...quote:Op woensdag 30 mei 2007 20:03 schreef wonderer het volgende:
Sowieso is Percy niet het relatie-type, of het nou met een jongen of een meisje is. Net zoals je je McGonagall niet in een nachthemd wil voorstellen.
Daar is fanfic voorquote:Op woensdag 30 mei 2007 20:13 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Inderdaad. En als ik hem dan in een fanfiction als volleerde Casanova rond zie huppelen begin ik toch tw twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van sommige HP-fans...
Jongen, voor mijn part schrijven ze zich een blaar over een lesbisch trio tussen McGonagall, Umbridge en mrs. Weasley.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk heel anders dan opbloeiende geiligheden tussen Harry en Ginny...
Mental image.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Jongen, voor mijn part schrijven ze zich een blaar over een lesbisch trio tussen McGonagall, Umbridge en mrs. Weasley..
Dat zou een... interessante dialoog zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Jongen, voor mijn part schrijven ze zich een blaar over een lesbisch trio tussen McGonagall, Umbridge en mrs. Weasley..
Dat jij je het voor kan stellen.quote:
Jij hebt vroeger te veel Asterix gekeken / gelezen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:08 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Mrs. Weasley met d'r handen in de zij met een deegroller in d'r hand.
Haha, dat valt nog wel meequote:Op donderdag 31 mei 2007 01:09 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Jij hebt vroeger te veel Asterix gekeken / gelezen.
Euhmz, eerst zegt Dumbledore: "Minerva found him on the stairs". Even later zegt McGonagall: "But I shuttered to think if Albus hadn't been on the way downstairs for hot chocolate who knows what might have...".quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Heb gisteren hoofdstuk 10 van CoS gelezen (The Rogue Bludger). Dat is het hoofdstuk waarin Harry in de ziekenboeg belandt nadat Lockhart zijn botten heeft weggetoverd. Diezelfde nacht wordt Colin Creevey versteend binnengebracht.
Er viel mij iets op in de conversatie tussen McGonagall, Dumbledore en mrs Pomfrey. McGonagall heeft Colin gevonden, maar dan zegt zij iets dat erop neer komt dat het goed was dat Albus warme chocolademelk ging halen, omdat er anders veel ergere ingen hadden kunnen gebeuren. Beetje vreemd aangezien McGonagall hem vond, en niet Dumbledore.![]()
Ik heb het boek nu niet hier bij me, maar als er iemand is met het boek op zijn PC: het gesprek staat op pagina 135 van de UK children's edition.
Winky!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef Etcetera het volgende:
ik denk dat ze Dumbledore gewoon sterker acht dan zichzelf, ik bedoel iedereen zegt dat Dumbledore de grootste tovenaar ever is
wat betreft voorspellingen: ik weet nu al wie Harry's huiself gaat worden uiteindelijk![]()
![]()
Legolasquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef Etcetera het volgende:
ik denk dat ze Dumbledore gewoon sterker acht dan zichzelf, ik bedoel iedereen zegt dat Dumbledore de grootste tovenaar ever is
wat betreft voorspellingen: ik weet nu al wie Harry's huiself gaat worden uiteindelijk![]()
![]()
Felix, een huis-elf...?quote:
Ik ben Dumbledore, nu goed?quote:
oeh, dan ben je wel een knappe versie*quote:
Ik heb een fotoboek.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:52 schreef Etcetera het volgende:
[..]
oeh, dan ben je wel een knappe versie*
*er van uitgaand dat je LOTR Legolas bent
Ik heb niets met geiten.quote:
quote:Ben: To figure out what we're talking about here, go to Bloomsbury.com/HarryPotter and the symbol we're talking about is now the centerpiece of Bloomsbury's website.
quote:Ben: And Bloomsbury has said that it does play a significant role, so that's not up in the question. It's just, what role does it play? I'm sure there's somebody out there who's studied ancient runes or something that could tell us what the symbol means, so if you have any idea what this symbol represents, please e-mail us. [laughs]
Eric: So Bloomsbury said it was important?
Ben: Yes.
Mikey: Yes. It's also on their website.
The Key of Solomonquote:Mikey: I'm wondering if - because it looks like you said, chalk - what if it's in stone, maybe that's Dumbledore's stone that it's being written in? Because it's white.
Eric: Or it could be written in runes.
Mikey: Yeah, but it's being written on something that's kind of white, and I'm looking at the cover right now. It's the same - what's on the website is the same in this little section on the book cover, also. The same white section, so I don't know.
Delta phiquote:Ben: Well see, we're having trouble here coming up with any explanation for what this symbol means, so let's get a few listener thoughts on the subject. Jeremy, 18, from Sydney - [says with an Australian accent] from down under... [laughs] writes:
I've heard a lot of people thinking that the spinal art on 'Deathly Hallows' may be part of The Key of Solomon. The Key of Solomon is a book on magic attributed to King Solomon. It is divided into two books and contains the conjurations to summon spirits of the dead, spirits from Hell, and how to protect the conjurer. The book has many "magical circles" in that it is usually a type of symbol made up of circles and magic. In the past two books, the spine art has been very relevant, and possibly even a minor cause of the deaths at the end of each book. Sirius died working for the Order of the Phoenix, and in part Dumbledore died because he had weakened himself twice for Horcruxes (or at least Harry thinks he did). So what do you guys think? I'd love to hear your feedback! Thanks, Jeremy.
Mikey: Hmmm!
Ben: Well, this book that they're talking about reminds me of the Book of the Dead in - I think that's what it's called in The Mummy? Do you guys remember that movie?
Eric: Yeah, The Mummy. I was just thinking about that. It is the Golden Book of Amman Rah.
Ben: Yeah, that's it. It has basically all these things on how to summon spirits of the dead, spirits from Hell, and how they kill the Mummy at the end.
Micah: Well, I like that. I like it because a lot of our discussions about Deathly Hallows was about the day where the Veil's the thinnest between the world of the living and the dead so, perhaps, this is how it's somehow tied to it?
Eric: Yeah.
Micah: I don't know.
Ben: So you do think that this indicates that, since Harry and Voldemort really can't duel and if Harry wants to eventually defeat Voldemort - we all pretty much agree that he will kill Voldemort - do you think that the fact that this is an ancient symbol or something, do you think that it can indicate that Harry is going to have to discover some form of ancient magic...
Eric: Well, Ben...
Ben: ...in order to defeat Voldemort?
Eric: Well, Ben, the Book of Amman Rah, the character - Imhotep's last line in the movie is, "Death is only the beginning," and death was the very beginning of our Harry Potter series.
Dumbledore's Tombquote:Ben: So, yeah that is true. I don't know. But Rob "Cheeseman", he knows something. He writes - he is 23 and he is from Liverpool, England - and he writes:
Is it me, or does Ron have Godric Gryffindor's sword in his hand? More importantly: Why? Regarding the Delta image, Delta in mathematics is used to denote "difference between" or "change in" things. If the other symbol is indeed Phi, then perhaps the image is being used to denote a change in wisdom? As for Phi, the number to which you refer in the "Golden Ratio," which is intimately related to nature and aesthetically pleasing things, including Da Vinci's "Vitruvian Man." Incidentally, the great pyramid at Giza is proposed to be closely related to the golden ratio. More evidence for an Egyptian adventure? It was also described by Johannes Kepler as "a precious jewel." Significant? Not entirely sure of the significance of all of this, but I'm sure it'll make for good discussion.
Eric: More Egypt.
Mikey: Before we go into Delta Phi, I was actually reading - we have another one, actually the next message - the next caller talks about Delta Phi specifically. So...
Ben: So...
Mikey: ...why don't we hold off that one.
Ben: ...we will go ahead and read that one.
Mikey: Oh, you want to read that one now.
Ben: We will go ahead and read that. Robin, 45 from Santa Rosa, California writes specifically about Delta Phi. She...
I had an idea about what the symbol on the spine of the U.K. children's edition 'Deathly Hallows' cover might be. I was thinking that in Greek, maybe the letters "Delta" and "Phi" might be the abbreviation of "Order of the Phoenix." I went to BabelFish and did an English to Greek translation of "Order," and the word that came up did begin with a Delta. Then I put in "Phoenix," and the word that came up did begin with a Phi. Pretty neat, huh? What do you think? Hmmm. So...
Kevin: That would be pretty interesting.
Ben: That's crazy.
Kevin: Yeah.
Ben: That seems almost like too much of a coincidence for me.
Mikey: Yeah, and you know what the symbols for Delta and Phi are, right?
Kevin: Of course, yeah.
Mikey: Delta is a triangle and Phi is a circle with a line through it. So, kind of the symbol here? I don't know...
More Symbol Analysisquote:Ben: Before we get ahead of ourselves here, Daniel, 19, from Armagh - someone's going to get mad and correct me - Ireland. [pronounces several different ways] Armagh? Armagh? E-mail me and tell me...
Eric: Ask Ciaran.
Ben: ...how it's pronounced - has a little bit of information about - has a question and a little information about Dumbledore's tomb:
Hi all you MuggleCasters, I love the show and can't get enough of your cover coverage. Let's get to it. In one of the previous episodes, 80 something, I can't remember which one exactly, you talk about the odd symbol on the top of the spine on the U.K. children's cover. And I noticed that when you look closer at the background for the symbol it appears to be marbled. Now, when I realized this I tried to remember any time that marble is mentioned and I came up with Gringotts, which we can eliminate, I think, because it is described in the book as being snowy white not really marble, and Dumbledore's tomb. So, I think the symbol on the spine can be some sort of symbol on Dumbledore's tomb that might be recognized and translated by, say, someone who has been studying Ancient Runes for the past three years. No idea formulated about what it could mean yet, but just an interesting point. Hmmm, who's been studying Ancient Runes?
[Kevin laughs]
Micah: Uh, Hermione? [laughs]
Eric: Hermione.
Ben: Yeah. So, yeah, mark my words. That's probably going to play a role. Hermione's knowledge in ancient runes.
Veel interessante ideeën, ben benieuwd wat dit symbool zal betekenen. Dat idee van het symbool als teken van de order of the Phoenix vind ik erg interessant, net als het feit dat het op wit marmer (Dumbledore's tombe of Gringotts?) staat.quote:Ben: Yeah, and we have an e-mail about that from Jared Pratt, 20, from Canandaigua, New York, correct me on that, too. He says:
Hey, MuggleCasters, I heard about the symbol in Episode 85 and promptly turned to my copy of 'The Book of Signs' by Rudolph Coke. After examining the picture of the U.K. cover and analyzing the symbol through the compendium of symbols, I have come to this conclusion. It's the compound signet comprised of two elemental symbols. The vertical split circle, which stands for God's vision of light from darkness and/or time, and the vertically split equilateral triangle means a broken trinity or loss of faith. This is purely an academic view as my amateur analysis can reveal. I'd love to hear what you guys have to say on this.
Ben: But his interpretation, Jared's interpretation here about it - well, yeah, I think even if this is not specifically what the symbol was referencing in Half-Blood Prince, I think that his interpretation could mean - the symbol could have more than one meaning, because, you know, he talks about an equilateral triangle - a split equilateral triangle meaning a broken trinity or loss of faith. Well, that would make sense because, as they have this time of war going on and stuff, a lot of people may start to lose faith in the cause on both sides. You know? They may lose faith in the fact of thinking that things are going to work themselves out. So, when there's despair going on, when there's war going on, it does make sense for there to be a loss in faith...
Ik ben echt heel slecht in symbolen, maar ik wil best geloven dat het iets met het verhaal te maken heeft. Ik krijg door dit symbool wel steeds sterker de indruk dat Egypte er iets mee te maken heeft.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:21 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb hier nog wat interessante ideeën gevonde over dat vreemde symbool dat op de rug van de UK editie van DH staat. Alle qoutes komen uit aflevering 90 van MuggleCast:
[..]
Veel interessante ideeën, ben benieuwd wat dit symbool zal betekenen. Dat idee van het symbool als teken van de order of the Phoenix vind ik erg interessant, net als het feit dat het op wit marmer (Dumbledore's tombe of Gringotts?) staat.
Leuk topic om zo even door te kijken, maar nuttig is het inderdaad niet met die typische FOK-reactiesquote:Op maandag 4 juni 2007 14:03 schreef Biancavia het volgende:
Ik had er in TRU al een topic over geopend, Wat betekent dit symbool? , maar dat is natuurlijk, zoals het Fok betaamt, op niets uitgelopen.
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:27 schreef bladibladibla het volgende:
Of het is het logo van de magische pizzakoerierdienst in Groot Brittanië: van Horcrux-jagen krijg je namelijk erg veel honger...
Ik was helemaal vergeten dat die ook nog bestond (terwijl ik hem zelf had gestart...) ik ben inderdaad benieuwd wat er allemaal klopt, hoewel ik denk dat we het wel goed hebben dat Snape een goederik is. Dat kan gwn niet anders.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:51 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ga deze even omhoog schoppen, over niet al te lange tijd kunnen we kijken wat er van onze voorspellingen klopt...
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hopen dat de talloze homoseksuele lezer(tje)s zich ook met een personage kunnen identificeren in plaats van dat ze met lede ogen moeten toezien hoe alle jongens een meisje krijgen en vice versa.
Het had natuurlijk niet Ron of Harry hoeven zijn. In de epiloog zit een mooi stukje waar het in ieder geval genoemd had kunnen worden. Maar nu is iedereen van wie het er toe doet hetero. Dat vind ik jammer en een gemiste kans.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 07:55 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. Je hebt trouwens wel een beetje gelijk, al vind ik het momenteel niet in het verhaal passen als Harry of Ron opeens homoseksuele escapades gaat meemaken.
Ge-luk-kig wel zeg!quote:Op zondag 22 juli 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar nu is iedereen van wie het er toe doet hetero.
quote:Op maandag 4 juni 2007 16:27 schreef bladibladibla het volgende:
Of het is het logo van de magische pizzakoerierdienst in Groot Brittanië: van Horcrux-jagen krijg je namelijk erg veel honger...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op zondag 22 juli 2007 20:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
"Atb is lief, groetjes Peri."
Pff, daar lees ik het boek wel voor als het bezorgd wordt.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Mvnl het volgende:
TVP.. ik zit zelf pas in boek 5,maar zou het na lezen van de voorspellingen onderhand best leuk vinden als iemand de hele vragenlijst hier met de uiteindelijke échte antwoorden zou posten
Wil ik wel effe doenquote:Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Mvnl het volgende:
TVP.. ik zit zelf pas in boek 5,maar zou het na lezen van de voorspellingen onderhand best leuk vinden als iemand de hele vragenlijst hier met de uiteindelijke échte antwoorden zou posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 80% gewijzigd door IedeK. op 22-07-2007 21:16:06 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juli 2007 20:32 schreef IedeK. het volgende:
Wil ik wel effe doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Over Lily's ogen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.you can't free a fish from water
quote:Op maandag 23 juli 2007 02:24 schreef Rammstein68 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op maandag 23 juli 2007 02:41 schreef wonderer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 20:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het bijna goed
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
quote:Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?
Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was en dat Harry hem in HBP ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
quote:Op maandag 23 juli 2007 16:57 schreef bladibladibla het volgende:
Een opmerking van mij van de eerste pagina van dit topic:
[..]Inderdaad! Goed zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat bleek inderdaad ook wel.
Zo even die post opzoeken.
Aan mij dus de eer om het vragenlijstje te beantwoorden. Ik raad echter iedereen aan om deze vragenlijst niet door te nemen voor je het boek hebt gelezen. Er lijkt veel in worden uitgelegd, maar het boek zelf heeft nog veel meer verrassingen in petto.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Mvnl het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LET OP!! DE VOLGENDE SPOILER BEVAT DE ANTWOORDEN VAN DE VRAGENLIJST!! LET OP!!"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:27 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Aan mij dus de eer om het vragenlijstje te beantwoorden. Ik raad echter iedereen aan om deze vragenlijst niet door te nemen voor je het boek hebt gelezen. Er lijkt veel in worden uitgelegd, maar het boek zelf heeft nog veel meer verrassingen in petto.
LET OP!! DE VOLGENDE SPOILER BEVAT DE ANTWOORDEN VAN DE VRAGENLIJST!! LET OP!!Ehm kijk eens boven aan deze bladzijde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LET OP!! DE VOLGENDE SPOILER BEVAT DE ANTWOORDEN VAN DE VRAGENLIJST!! LET OP!!![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]SPOILER: Over Lily's ogen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Klopt, alleen ik had per ongeluk niet verder gekeken dan de 3e pagina en dacht dat nog niemand erop had gereageerd.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Uhm, die stond hierboven toch al? Zie IedeK.
Geweldig gewoonquote:Op maandag 23 juli 2007 16:11 schreef Biancavia het volgende:
Nou, ik zat er toch ook niet ver naast.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |