abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:00:02 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_49934606
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:20 schreef wonderer het volgende:
Ik hoop dat er toch nog ergens een homoseksueel karakter tevoorschijn komt, eigenlijk... Al die heterokoppeltjes zijn echt irritant.
Ik zie het al helemaal voor me. Van die bekrompen vaders en moedertjes die bang zijn dat hun zoon/dochter zich dan ook gaat 'bekeren'. Hun hart, wat doe je wonderer.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:07:58 #102
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49934851
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:00 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me. Van die bekrompen vaders en moedertjes die bang zijn dat hun zoon/dochter zich dan ook gaat 'bekeren'. Hun hart, wat doe je wonderer.
Hopen dat de talloze homoseksuele lezer(tje)s zich ook met een personage kunnen identificeren in plaats van dat ze met lede ogen moeten toezien hoe alle jongens een meisje krijgen en vice versa.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49934888
Al gaat sommige fanfiction op dat gebied wel weer te ver. .

(Ellenlange hoogst erotische verhandelingen over opbloeiende geiligheden tussen Draco en Harry. .)
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:21:23 #104
71919 wonderer
pi_49935246
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:09 schreef AudreyHepburn het volgende:
Al gaat sommige fanfiction op dat gebied wel weer te ver. .

(Ellenlange hoogst erotische verhandelingen over opbloeiende geiligheden tussen Draco en Harry. .)
Ja, dat is natuurlijk heel anders dan opbloeiende geiligheden tussen Harry en Ginny...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49939224
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:55 schreef no-look het volgende:
Misschien dat DAT al die tijd Percy zijn probleem was. Hij was gewoon een gefrusteerde reetridder
Ooit op fanfiction.net gezocht naar Percy-verhalen? In 9 van de 10 heeft hij een geheime relatie met Oliver Wood

Ik heb niks tegen homosexualiteit, maar dat ging me toch wel heel erg ver.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:03:55 #106
71919 wonderer
pi_49939336
Sowieso is Percy niet het relatie-type, of het nou met een jongen of een meisje is. Net zoals je je McGonagall niet in een nachthemd wil voorstellen.
pi_49939770
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:03 schreef wonderer het volgende:
Sowieso is Percy niet het relatie-type, of het nou met een jongen of een meisje is. Net zoals je je McGonagall niet in een nachthemd wil voorstellen.
Inderdaad. En als ik hem dan in een fanfiction als volleerde Casanova rond zie huppelen begin ik toch tw twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van sommige HP-fans...
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:32:45 #108
71919 wonderer
pi_49940613
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:13 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Inderdaad. En als ik hem dan in een fanfiction als volleerde Casanova rond zie huppelen begin ik toch tw twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van sommige HP-fans...
Daar is fanfic voor
pi_49947669
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk heel anders dan opbloeiende geiligheden tussen Harry en Ginny...
Jongen, voor mijn part schrijven ze zich een blaar over een lesbisch trio tussen McGonagall, Umbridge en mrs. Weasley. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:03:40 #110
88233 Steve
Still the best.
pi_49947852
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:58 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Jongen, voor mijn part schrijven ze zich een blaar over een lesbisch trio tussen McGonagall, Umbridge en mrs. Weasley. .
Mental image.
pi_49949913
geniale wending in het topic

Ik denk en hoop dat relaties een niet al te grote rol in het verhaal gaan opeisen. Er moet nog heel wat geboren voordat Voldemort verslagen is. Al te veel nachtelijke escapades van Ron met een boner passen niet in die 600 pagina's hoor
pi_49951587
OK, dat is idd een hele plotseling wending... Ik denk dat Rowling ook niet te veel relaties zal uitwerken, behalve dan Harry & Ginny en Ron & Hermione, omdat dat waarschijnlijk ook een grote rol zal spelen tijdens de zoektocht naar Horcruxes. De fanfiction-schrijf(st)er had er iig wel zoiets van: 4 tieners, 2 jongens, 2 meiden, reizen door het land en zelfs de wereld zonder toezicht... dat moet wel sexueel getint.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  donderdag 31 mei 2007 @ 01:02:10 #113
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49951628
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:58 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Dat zou een... interessante dialoog zijn.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_49951758
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:03 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Mental image.
Dat jij je het voor kan stellen. Umbridge maakt geen schijn van kans! Ik zie McGonagall al met superdunne lippen haar toverstok trekken en Mrs. Weasley met d'r handen in de zij met een deegroller in d'r hand.
  donderdag 31 mei 2007 @ 01:09:46 #115
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49951787
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 01:08 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Mrs. Weasley met d'r handen in de zij met een deegroller in d'r hand.
Jij hebt vroeger te veel Asterix gekeken / gelezen.
Some say in ice
pi_49951907
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 01:09 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Jij hebt vroeger te veel Asterix gekeken / gelezen.
Haha, dat valt nog wel mee Handen in de zij is sowieso typisch iets voor Mrs. Weasley en de deegroller vond ik gwn een leuke toevoeging omdat ze zo goed kan koken.
pi_49999492
Heb gisteren hoofdstuk 10 van CoS gelezen (The Rogue Bludger). Dat is het hoofdstuk waarin Harry in de ziekenboeg belandt nadat Lockhart zijn botten heeft weggetoverd. Diezelfde nacht wordt Colin Creevey versteend binnengebracht.

Er viel mij iets op in de conversatie tussen McGonagall, Dumbledore en mrs Pomfrey. McGonagall heeft Colin gevonden, maar dan zegt zij iets dat erop neer komt dat het goed was dat Albus warme chocolademelk ging halen, omdat er anders veel ergere ingen hadden kunnen gebeuren. Beetje vreemd aangezien McGonagall hem vond, en niet Dumbledore.

Ik heb het boek nu niet hier bij me, maar als er iemand is met het boek op zijn PC: het gesprek staat op pagina 135 van de UK children's edition.
pi_50006187
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:54 schreef bladibladibla het volgende:
Heb gisteren hoofdstuk 10 van CoS gelezen (The Rogue Bludger). Dat is het hoofdstuk waarin Harry in de ziekenboeg belandt nadat Lockhart zijn botten heeft weggetoverd. Diezelfde nacht wordt Colin Creevey versteend binnengebracht.

Er viel mij iets op in de conversatie tussen McGonagall, Dumbledore en mrs Pomfrey. McGonagall heeft Colin gevonden, maar dan zegt zij iets dat erop neer komt dat het goed was dat Albus warme chocolademelk ging halen, omdat er anders veel ergere ingen hadden kunnen gebeuren. Beetje vreemd aangezien McGonagall hem vond, en niet Dumbledore.

Ik heb het boek nu niet hier bij me, maar als er iemand is met het boek op zijn PC: het gesprek staat op pagina 135 van de UK children's edition.
Euhmz, eerst zegt Dumbledore: "Minerva found him on the stairs". Even later zegt McGonagall: "But I shuttered to think if Albus hadn't been on the way downstairs for hot chocolate who knows what might have...".
pi_50006460
Ja, dat stukje bedoel ik.

Nou lijkt McGonagall mij een vrij krachtige heks, maar uit dat stukje maak ik op dat ze toch blij was dat Dumbledore ook rond liep. Zou McGonagall dan ook een halfbloed zijn? Of zou ze basilisk nog gehoord hebben?
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 21:18:36 #120
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50014419
ik denk dat ze Dumbledore gewoon sterker acht dan zichzelf, ik bedoel iedereen zegt dat Dumbledore de grootste tovenaar ever is

wat betreft voorspellingen: ik weet nu al wie Harry's huiself gaat worden uiteindelijk
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:26:38 #121
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_50014765
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef Etcetera het volgende:
ik denk dat ze Dumbledore gewoon sterker acht dan zichzelf, ik bedoel iedereen zegt dat Dumbledore de grootste tovenaar ever is

wat betreft voorspellingen: ik weet nu al wie Harry's huiself gaat worden uiteindelijk
Winky!
Some say in ice
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:31:03 #122
71919 wonderer
pi_50014937
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef Etcetera het volgende:

Legolas
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 21:39:33 #123
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50015336
ik dacht meer aan Felix
With four other people
And aliens
pi_50017610
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:39 schreef Etcetera het volgende:
ik dacht meer aan Felix
Felix, een huis-elf...?
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 22:32:04 #125
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50017645
nee Legolas wel zeker
With four other people
And aliens
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:49:24 #126
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_50018329
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef Etcetera het volgende:
nee Legolas wel zeker
Ik ben Dumbledore, nu goed?
Some say in ice
  Redactie Frontpage vrijdag 1 juni 2007 @ 22:52:26 #127
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50018460
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:49 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

oeh, dan ben je wel een knappe versie*

*er van uitgaand dat je LOTR Legolas bent
With four other people
And aliens
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:13:28 #128
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_50019290
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:52 schreef Etcetera het volgende:

[..]

oeh, dan ben je wel een knappe versie*

*er van uitgaand dat je LOTR Legolas bent
Ik heb een fotoboek.
Some say in ice
pi_50020845
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:49 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Albus of Aberforth?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:28:42 #130
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_50021824
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:58 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Albus of Aberforth?
Ik heb niets met geiten.
Some say in ice
pi_50087594
Ik heb hier nog wat interessante ideeën gevonde over dat vreemde symbool dat op de rug van de UK editie van DH staat. Alle qoutes komen uit aflevering 90 van MuggleCast:
quote:
Ben: To figure out what we're talking about here, go to Bloomsbury.com/HarryPotter and the symbol we're talking about is now the centerpiece of Bloomsbury's website.
quote:
Ben: And Bloomsbury has said that it does play a significant role, so that's not up in the question. It's just, what role does it play? I'm sure there's somebody out there who's studied ancient runes or something that could tell us what the symbol means, so if you have any idea what this symbol represents, please e-mail us. [laughs]
Eric: So Bloomsbury said it was important?
Ben: Yes.
Mikey: Yes. It's also on their website.
quote:
Mikey: I'm wondering if - because it looks like you said, chalk - what if it's in stone, maybe that's Dumbledore's stone that it's being written in? Because it's white.
Eric: Or it could be written in runes.
Mikey: Yeah, but it's being written on something that's kind of white, and I'm looking at the cover right now. It's the same - what's on the website is the same in this little section on the book cover, also. The same white section, so I don't know.
The Key of Solomon
quote:
Ben: Well see, we're having trouble here coming up with any explanation for what this symbol means, so let's get a few listener thoughts on the subject. Jeremy, 18, from Sydney - [says with an Australian accent] from down under... [laughs] writes:

I've heard a lot of people thinking that the spinal art on 'Deathly Hallows' may be part of The Key of Solomon. The Key of Solomon is a book on magic attributed to King Solomon. It is divided into two books and contains the conjurations to summon spirits of the dead, spirits from Hell, and how to protect the conjurer. The book has many "magical circles" in that it is usually a type of symbol made up of circles and magic. In the past two books, the spine art has been very relevant, and possibly even a minor cause of the deaths at the end of each book. Sirius died working for the Order of the Phoenix, and in part Dumbledore died because he had weakened himself twice for Horcruxes (or at least Harry thinks he did). So what do you guys think? I'd love to hear your feedback! Thanks, Jeremy.

Mikey: Hmmm!
Ben: Well, this book that they're talking about reminds me of the Book of the Dead in - I think that's what it's called in The Mummy? Do you guys remember that movie?
Eric: Yeah, The Mummy. I was just thinking about that. It is the Golden Book of Amman Rah.
Ben: Yeah, that's it. It has basically all these things on how to summon spirits of the dead, spirits from Hell, and how they kill the Mummy at the end.
Micah: Well, I like that. I like it because a lot of our discussions about Deathly Hallows was about the day where the Veil's the thinnest between the world of the living and the dead so, perhaps, this is how it's somehow tied to it?
Eric: Yeah.
Micah: I don't know.
Ben: So you do think that this indicates that, since Harry and Voldemort really can't duel and if Harry wants to eventually defeat Voldemort - we all pretty much agree that he will kill Voldemort - do you think that the fact that this is an ancient symbol or something, do you think that it can indicate that Harry is going to have to discover some form of ancient magic...
Eric: Well, Ben...
Ben: ...in order to defeat Voldemort?
Eric: Well, Ben, the Book of Amman Rah, the character - Imhotep's last line in the movie is, "Death is only the beginning," and death was the very beginning of our Harry Potter series.
Delta phi
quote:
Ben: So, yeah that is true. I don't know. But Rob "Cheeseman", he knows something. He writes - he is 23 and he is from Liverpool, England - and he writes:

Is it me, or does Ron have Godric Gryffindor's sword in his hand? More importantly: Why? Regarding the Delta image, Delta in mathematics is used to denote "difference between" or "change in" things. If the other symbol is indeed Phi, then perhaps the image is being used to denote a change in wisdom? As for Phi, the number to which you refer in the "Golden Ratio," which is intimately related to nature and aesthetically pleasing things, including Da Vinci's "Vitruvian Man." Incidentally, the great pyramid at Giza is proposed to be closely related to the golden ratio. More evidence for an Egyptian adventure? It was also described by Johannes Kepler as "a precious jewel." Significant? Not entirely sure of the significance of all of this, but I'm sure it'll make for good discussion.

Eric: More Egypt.
Mikey: Before we go into Delta Phi, I was actually reading - we have another one, actually the next message - the next caller talks about Delta Phi specifically. So...
Ben: So...
Mikey: ...why don't we hold off that one.
Ben: ...we will go ahead and read that one.
Mikey: Oh, you want to read that one now.

Ben: We will go ahead and read that. Robin, 45 from Santa Rosa, California writes specifically about Delta Phi. She...

I had an idea about what the symbol on the spine of the U.K. children's edition 'Deathly Hallows' cover might be. I was thinking that in Greek, maybe the letters "Delta" and "Phi" might be the abbreviation of "Order of the Phoenix." I went to BabelFish and did an English to Greek translation of "Order," and the word that came up did begin with a Delta. Then I put in "Phoenix," and the word that came up did begin with a Phi. Pretty neat, huh? What do you think? Hmmm. So...

Kevin: That would be pretty interesting.
Ben: That's crazy.
Kevin: Yeah.
Ben: That seems almost like too much of a coincidence for me.
Mikey: Yeah, and you know what the symbols for Delta and Phi are, right?
Kevin: Of course, yeah.
Mikey: Delta is a triangle and Phi is a circle with a line through it. So, kind of the symbol here? I don't know...
Dumbledore's Tomb
quote:
Ben: Before we get ahead of ourselves here, Daniel, 19, from Armagh - someone's going to get mad and correct me - Ireland. [pronounces several different ways] Armagh? Armagh? E-mail me and tell me...
Eric: Ask Ciaran.
Ben: ...how it's pronounced - has a little bit of information about - has a question and a little information about Dumbledore's tomb:

Hi all you MuggleCasters, I love the show and can't get enough of your cover coverage. Let's get to it. In one of the previous episodes, 80 something, I can't remember which one exactly, you talk about the odd symbol on the top of the spine on the U.K. children's cover. And I noticed that when you look closer at the background for the symbol it appears to be marbled. Now, when I realized this I tried to remember any time that marble is mentioned and I came up with Gringotts, which we can eliminate, I think, because it is described in the book as being snowy white not really marble, and Dumbledore's tomb. So, I think the symbol on the spine can be some sort of symbol on Dumbledore's tomb that might be recognized and translated by, say, someone who has been studying Ancient Runes for the past three years. No idea formulated about what it could mean yet, but just an interesting point. Hmmm, who's been studying Ancient Runes?

[Kevin laughs]
Micah: Uh, Hermione? [laughs]
Eric: Hermione.
Ben: Yeah. So, yeah, mark my words. That's probably going to play a role. Hermione's knowledge in ancient runes.
More Symbol Analysis
quote:
Ben: Yeah, and we have an e-mail about that from Jared Pratt, 20, from Canandaigua, New York, correct me on that, too. He says:

Hey, MuggleCasters, I heard about the symbol in Episode 85 and promptly turned to my copy of 'The Book of Signs' by Rudolph Coke. After examining the picture of the U.K. cover and analyzing the symbol through the compendium of symbols, I have come to this conclusion. It's the compound signet comprised of two elemental symbols. The vertical split circle, which stands for God's vision of light from darkness and/or time, and the vertically split equilateral triangle means a broken trinity or loss of faith. This is purely an academic view as my amateur analysis can reveal. I'd love to hear what you guys have to say on this.

Ben: But his interpretation, Jared's interpretation here about it - well, yeah, I think even if this is not specifically what the symbol was referencing in Half-Blood Prince, I think that his interpretation could mean - the symbol could have more than one meaning, because, you know, he talks about an equilateral triangle - a split equilateral triangle meaning a broken trinity or loss of faith. Well, that would make sense because, as they have this time of war going on and stuff, a lot of people may start to lose faith in the cause on both sides. You know? They may lose faith in the fact of thinking that things are going to work themselves out. So, when there's despair going on, when there's war going on, it does make sense for there to be a loss in faith...
Veel interessante ideeën, ben benieuwd wat dit symbool zal betekenen. Dat idee van het symbool als teken van de order of the Phoenix vind ik erg interessant, net als het feit dat het op wit marmer (Dumbledore's tombe of Gringotts?) staat.
pi_50090601
Ik had er in TRU al een topic over geopend, Wat betekent dit symbool? , maar dat is natuurlijk, zoals het Fok betaamt, op niets uitgelopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50092128
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:21 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb hier nog wat interessante ideeën gevonde over dat vreemde symbool dat op de rug van de UK editie van DH staat. Alle qoutes komen uit aflevering 90 van MuggleCast:

[..]

Veel interessante ideeën, ben benieuwd wat dit symbool zal betekenen. Dat idee van het symbool als teken van de order of the Phoenix vind ik erg interessant, net als het feit dat het op wit marmer (Dumbledore's tombe of Gringotts?) staat.
Ik ben echt heel slecht in symbolen, maar ik wil best geloven dat het iets met het verhaal te maken heeft. Ik krijg door dit symbool wel steeds sterker de indruk dat Egypte er iets mee te maken heeft.
pi_50092679
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:03 schreef Biancavia het volgende:
Ik had er in TRU al een topic over geopend, Wat betekent dit symbool? , maar dat is natuurlijk, zoals het Fok betaamt, op niets uitgelopen.
Leuk topic om zo even door te kijken, maar nuttig is het inderdaad niet met die typische FOK-reacties

Als je naar http://www.bloomsbury.com/harrypotter/ gaat en je geluid aanzet hoor je dat het teken met krijt of iets dergelijks getekend word. Als het zo prominent op de site terug komt moet het wel belangrijk zijn...

Er zijn nu al zo veel links met Egypte geweest dat het mij ook plausibel lijkt dat ze daar heen gaan, of dat iets uit Egypte belangrijk wordt. Ron is er tenslotte al eens geweest.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:23:15 #135
71919 wonderer
pi_50094754
Ze gaan met dat symbool de duivel oproepen, zodat al die christelijke organisaties die al jaren roepen dat HP evil is, toch gelijk krijgen

Ik zie het wel. Nog maar een paar weken wachten, dan weten we het allemaal
pi_50094885
Of het is het logo van de magische pizzakoerierdienst in Groot Brittanië: van Horcrux-jagen krijg je namelijk erg veel honger...
  maandag 4 juni 2007 @ 17:13:49 #137
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_50096577
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:27 schreef bladibladibla het volgende:
Of het is het logo van de magische pizzakoerierdienst in Groot Brittanië: van Horcrux-jagen krijg je namelijk erg veel honger...
Some say in ice
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:51:09 #138
88233 Steve
Still the best.
pi_51672138
Ik ga deze even omhoog schoppen, over niet al te lange tijd kunnen we kijken wat er van onze voorspellingen klopt...
pi_51675084
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:51 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ga deze even omhoog schoppen, over niet al te lange tijd kunnen we kijken wat er van onze voorspellingen klopt...
Ik was helemaal vergeten dat die ook nog bestond (terwijl ik hem zelf had gestart...) ik ben inderdaad benieuwd wat er allemaal klopt, hoewel ik denk dat we het wel goed hebben dat Snape een goederik is. Dat kan gwn niet anders.
pi_51676170
ik heb vandaag deel 6 gelezen (nouja, ik begon op blz 200 ) en ik zit vol twijfels.

Ik wil dat Snape goed is, ik vind zijn character geniaal en herkenbaar. Ik ben denk ik ook zo'n botte lul als het me uitkomt. Maar de aanwijzingen zijn zo verschillend... Dumbledore vertrouwt hem door en door en die discussie tussen die twee die Hagrid hoorde, je neigt te denken dat het opzet is. Maar op het eind lijkt Dumbie weer oprecht niet te weten dat Snape Draco écht hielp en die unbreakable vow had gezworen. Ik weet het niet... Morgen rond deze tijd zullen alle vragen beantwoord zijn
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:11:48 #141
71919 wonderer
pi_51676544
Wat zou voor jullie acceptabeler zijn: Snape blijkt slecht te zijn, maar doet het goede, of hij is goed (hij staat aan Dumbledore's kant) maar hij doet het slechte?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:57:37 #142
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51678099
Right, nog even snel voorspellingen maken. Ik heb het boek nog niet gelezen enzovoort.

Belangrijke vragen zijn o.a.:
Personages
- Aan wiens kant staat Snape? Goed, maar hij gaat een beetje problemen krijgen met Harry, ondoordacht als die soms is.
- Waarom vertrouwde Dumbledore Snape? Omdat Snape Dumbledore een life-debt schuldig is.
- Wie is R.A.B? Regulus <huppeldepup met een A> Black
- Wie gaan er dood? Shacklebolt, Moody, Flitwick, Draco, Voldemort, Bellatrix, Lucius, Aberforth, Scrimgemour (sp?), Cho, Snape. (Laatste twee gingen oorspronkelijk niet dood, Remus heeft de zeis ontlopen.)
- Zal Peter Pettigrew de schuld die hij aan Harry heeft inlossen (zie PoA)? Ja, hij gaat dood omdat hij een Avada kopt voor Harry.
- Is Dumbledore echt dood? Yep.
- Is Sirius echt dood? Yep.
- Waarom had Lily niet hoeven sterven? Omdat Voldemort iets met d'r wou. (Innuendo mag, maar is niet de bedoeling.
- Waarom is het zo belangrijk dat Harry Lily's ogen heeft? Geen idee.
- James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe? Het gebruikelijke wegrennen, hoekjes misbruiken, Dumbledore die helpt, verraders binnen de DE. (Regulus!). Oh, en de eerste keer is onderschatting van Voldemort.
- Wat zal de onthulling over Petunia zijn, nu we weten dat ze in ieder geval geen Squib is? Ze heeft ooit een relatie gehad met iemand van Hogwarts, voordat ze Vernon kende.
- JKR heeft bevestigd dat Krum nog terug komt. In welke hoedanigheid? Good guy die Harry een lead geeft op ee nvan de Horcruxes, door middel van boeken van zijn school.
- Ook Umbridge zal nog een keer verschijnen? In welke hoedanigheid? Ik hoop als gevangene van de Death Eaters, maar ik denk dat ze Harry probeert te pakken bij z'n Apparition test.
- Welk personage zal magische krachten vertonen in 'desperate circumstances'?Filch.
- Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens? Centaurs, Dobby/Winky, Werewolves, Giants. Goblins in Gringotts.
- Wie is 'that awful boy' waar Petunia het in PS over heeft? Snape[i/]
- Waar is Olivander heen? [i]Gevlucht en onder Fidelius.

- Is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus en zo ja, welke rol gaat hij spelen? Harry trainen in DADA, naast het roddelcircuit.
- Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)? Deze blijven, Neville haakt met Luna aan en Remus met Tonks. Oh, en Ron en Hermione breken ergens in het boek nog wel een keer.
- Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts? Aberforth

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Jogwarts weer open als school? Ja, gaat open en mogelijkheid op Horcrux. (Ravenclaw's Horcrux zou logisch zijn/
- Welke plaatsen zullen we nog meer bezoeken? Hogmeade, Londen, Little Hangleton, Godric's Hollow, Ottery St. Catchpole en waar de fuck Hermione ook woont ook wel. Oh, en vergeet de Privet Drive niet.
- Waar bevindt het trio zich op de UK-kaft en waar is Harry op de US-kaft? UK kaft: Kluis waar Hufflepuff's cup in zit, niet in Gringotts maar een soort van Pensieve-achtige werking vna de Horcrux, alleen nu echt. (Diary-achtig!). US kaft: Onderweg naar Hogwarts na het oppikken van 1 van de Horcruxes. Vermoedelijk kan drakenvuur wel wat met de Horcruxes overweg.
- Wat zit er achter de gesloten duer in het Department of Mysteries? De geesten van iedereen die ooit is vermoord door Voldemort, Grindlewald of een andere Dark Lord.

Voorwerpen
- Wat is het belang van de two-way mirror die Harry in OotP kreeg van Sirius?Communicatie tussen Harry en Remus. Remus zal worden verteld van de Horcrux-hunt en is waarschijnlijk het best gepositioneerd voor spreuken.
- Wat zijn de overige Horcruxes? Nagini, Ravenclaw's amulet
- Wat is the veil in het Ministry of Magic? Een 1-way trip naar limbo/
- Wat stond er in de brieven die Dumbleodre aan Petunia verzonden heeft? Magical binding contract zoals bij Tri-Wizard.
- Waarom had Dumbledore James' Invisibility Cloak? Omdat James wist dat ze vroeg of laat gevonden zouden worden.
Some say in ice
  zaterdag 21 juli 2007 @ 07:55:37 #143
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51686374
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hopen dat de talloze homoseksuele lezer(tje)s zich ook met een personage kunnen identificeren in plaats van dat ze met lede ogen moeten toezien hoe alle jongens een meisje krijgen en vice versa.
. Je hebt trouwens wel een beetje gelijk, al vind ik het momenteel niet in het verhaal passen als Harry of Ron opeens homoseksuele escapades gaat meemaken.

Nog even over een gedachtespinsel van mij, Krum komt weer terug, aan de slechte kant. Hermione komt uiteindelijk tegenover hem te staan, omdat Voldie dat wil want hij gebruikt hetgeen wat belangrijk voor iemand is om tegen die persoon te gebruiken. Hermione kan er geen eind aan maken en daar komt Ron die zich óf opoffert als Krum Hermione avada kedavra't , óf Ron verslaat Krum.

Qua stelletjes hoop ik eigenlijk wel dat Harry en Ginny iets blijven, en hoe idealistisch het ook is, ook nog Hermione en Ron. Al is het natuurlijk wel weer een stukje drama als Hermione's liefde voor Ron pas echt duidelijk wordt als hij zich heeft opgeofferd voor haar. Er is wel duidelijke spanning tussen die twee vanaf boek 4, zo niet eerder.

Oh, en als deze theorie al ergens genoemd is, dan ben ik het er mee eens .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:36:52 #144
71919 wonderer
pi_51725440
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 07:55 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

. Je hebt trouwens wel een beetje gelijk, al vind ik het momenteel niet in het verhaal passen als Harry of Ron opeens homoseksuele escapades gaat meemaken.
Het had natuurlijk niet Ron of Harry hoeven zijn. In de epiloog zit een mooi stukje waar het in ieder geval genoemd had kunnen worden. Maar nu is iedereen van wie het er toe doet hetero. Dat vind ik jammer en een gemiste kans.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:01:32 #145
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_51726050
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:36 schreef wonderer het volgende:

[..]
Maar nu is iedereen van wie het er toe doet hetero.
Ge-luk-kig wel zeg!
There's a #filosofie spirit in everyone.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:38:38 #146
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51727029
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:01 schreef KP het volgende:

[..]

Ge-luk-kig wel zeg!
Gelukkig?
Hoogachtend,
Erik.
pi_51728149
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:27 schreef bladibladibla het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:24:31 #148
88233 Steve
Still the best.
pi_51728319
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:18 schreef Biancavia het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_51728525
TVP.. ik zit zelf pas in boek 5,maar zou het na lezen van de voorspellingen onderhand best leuk vinden als iemand de hele vragenlijst hier met de uiteindelijke échte antwoorden zou posten
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  zondag 22 juli 2007 @ 20:32:10 #150
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51728554
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef Mvnl het volgende:
TVP.. ik zit zelf pas in boek 5,maar zou het na lezen van de voorspellingen onderhand best leuk vinden als iemand de hele vragenlijst hier met de uiteindelijke échte antwoorden zou posten
Pff, daar lees ik het boek wel voor als het bezorgd wordt.
Hoogachtend,
Erik.
pi_51728577
quote:
Wil ik wel effe doen
SPOILER

[ Bericht 80% gewijzigd door IedeK. op 22-07-2007 21:16:06 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 23:01:57 #152
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51733423
Net uit .
Heerlijk boek.
SPOILER
  zondag 22 juli 2007 @ 23:09:09 #153
88233 Steve
Still the best.
pi_51733671
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:32 schreef IedeK. het volgende:
Wil ik wel effe doen
SPOILER
SPOILER: Over Lily's ogen:
pi_51737616
SPOILER
you can't free a fish from water
  maandag 23 juli 2007 @ 02:41:46 #155
71919 wonderer
pi_51737826
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:24 schreef Rammstein68 het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_51740743
quote:
Op maandag 23 juli 2007 02:41 schreef wonderer het volgende:

[..]
SPOILER
pi_51740808
Als ik mijn gedachten van 22 mei terug lees, blijft daar niet heel veel van over
pi_51751010
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:18 schreef Biancavia het volgende:

[..]
SPOILER

Ik had het bijna goed
pi_51751184
Nou, ik zat er toch ook niet ver naast.
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
pi_51752771
Een opmerking van mij van de eerste pagina van dit topic:
quote:
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?

Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was en dat Harry hem in HBP ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
SPOILER
pi_51753628
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:57 schreef bladibladibla het volgende:
Een opmerking van mij van de eerste pagina van dit topic:
[..]
SPOILER
Inderdaad! Goed zeg.
pi_51762451
SPOILER
Dat bleek inderdaad ook wel.
Zo even die post opzoeken.
pi_51765170
quote:
Aan mij dus de eer om het vragenlijstje te beantwoorden. Ik raad echter iedereen aan om deze vragenlijst niet door te nemen voor je het boek hebt gelezen. Er lijkt veel in worden uitgelegd, maar het boek zelf heeft nog veel meer verrassingen in petto.

LET OP!! DE VOLGENDE SPOILER BEVAT DE ANTWOORDEN VAN DE VRAGENLIJST!! LET OP!!
SPOILER
pi_51765296
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:27 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Aan mij dus de eer om het vragenlijstje te beantwoorden. Ik raad echter iedereen aan om deze vragenlijst niet door te nemen voor je het boek hebt gelezen. Er lijkt veel in worden uitgelegd, maar het boek zelf heeft nog veel meer verrassingen in petto.

SPOILER
Ehm kijk eens boven aan deze bladzijde.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:30:19 #165
88233 Steve
Still the best.
pi_51765323
Uhm, die stond hierboven toch al? Zie IedeK.
pi_51765475
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:09 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]
SPOILER: Over Lily's ogen:
SPOILER
pi_51765534
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Uhm, die stond hierboven toch al? Zie IedeK.
Klopt, alleen ik had per ongeluk niet verder gekeken dan de 3e pagina en dacht dat nog niemand erop had gereageerd.

EDIT: Ik haal altijd quote en edit door elkaar met klikken dus vandoor de 2 posts achter elkaar. Excuus!
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:04:20 #168
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_51831309
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:11 schreef Biancavia het volgende:
Nou, ik zat er toch ook niet ver naast.
[..]

Geweldig gewoon
And all the things you do with it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo