Ik heb pas nog binnen twee weken tijd boek 1 t/m 6 herlezen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:16 schreef wonderer het volgende:
Ik moet maar eens HBP weer eens gaan lezen... die heb ik tegen de tijd dat deel 7 uitkomt dan wel uit
gaat mij ook lukken denk ikquote:Op donderdag 29 maart 2007 17:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb pas nog binnen twee weken tijd boek 1 t/m 6 herlezen.
Ik deed drie weken over een kinderboek van 180 pagina'squote:Op donderdag 29 maart 2007 17:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb pas nog binnen twee weken tijd boek 1 t/m 6 herlezen.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb op het moment andere dingen te doen (in bed).
De Engelse in wel handig als je straks Deathly Hallows leest, zit je er weer helemaal in met die namen e.d. En nadat je Deathly Hallows gelezen hebt weer beginnen met de Nederlandse voordat boek 7 in het Nederlands verschijnt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:41 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik wil ze ook weer lezen, twijfel of ik de engelse of nederlandse zal gaan doen....
Niet op de mijne, en dat zijn allemaal Adult Hard-Covers (met HBP uit de US, eveneens zonder foto).quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:10 schreef bladibladibla het volgende:
Op www.cosforums.com zijn echt theoriën te vinden die zo diep onderzocht zijn dat je er akelig van wordt. Wel heel leuk om te lezen allemaal, maar no way dat ik daar zelf op zou kunnen komen.
[..]
Volgens mij staat er een foto van haar op elke adult edition, in ieder geval op die van Half-Blood Prince.
Ja, daar heb je gelijk in. Een dezer dagen maar het Engelse boek 1 openslaan (nadat alle werkzaamheden hier zijn verricht, anders komt er natuurlijk níks meer vanquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:04 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De Engelse in wel handig als je straks Deathly Hallows leest, zit je er weer helemaal in met die namen e.d. En nadat je Deathly Hallows gelezen hebt weer beginnen met de Nederlandse voordat boek 7 in het Nederlands verschijnt.
ZO doe ik het in ieder geval.![]()
Zou leuk zijn, heb dat alijd al een interessante plaats gevonden als ik erover lasquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Ben trouwens vanavond begonnen in HP deel 1 in het Engels en ben alweer halverwege... zoveel dingetjes vergeten.... Zo viel me ineens dit op: wie in wil breken in de extra beveiligde kluizen van Goudgrijp, zal naar binnen geslokt worden door de deuren.... Om nog maar te zwijgen over de creaturen die daar rond lopen.... Kreeg ineens het flauwe vermoeden dat er in deel 7 nog wel eens iets in Goudgrijp af zou kunnen spelen
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 1 april 2007 11:32 schreef Jivis het volgende:
Jammer van dat pauperplaatje.
quote:Op zondag 1 april 2007 14:11 schreef IedeK. het volgende:
De 1-Aprilgrap op www.mugglenet.com is wel grappig.
![]()
Even c/p'ed voor 't geval dat ze hem weghalen.quote:Op zondag 1 april 2007 14:11 schreef IedeK. het volgende:
De 1-Aprilgrap op www.mugglenet.com is wel grappig.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
Om 15.00 begonnen en om 05.00 het boek uitquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:33 schreef most_wanted het volgende:
Ik deed over HBP 2 dagen geloof ik, maar das dan wel de hele dag lezen.
Oh jee.quote:Op maandag 2 april 2007 08:58 schreef Lod het volgende:
[..]
Om 15.00 begonnen en om 05.00 het boek uit![]()
Afgelopen weekend een dramaweekend. Ik zou met mijn vader een week gaan beeldhouwen in Frankrijk en hij zou het gaan plannen. Drie keer raden voor wanneer hij dat gedaan heeft
![]()
![]()
![]()
Is in Frankrijk dat boek niet te koop danquote:Op maandag 2 april 2007 08:58 schreef Lod het volgende:
[..]
Om 15.00 begonnen en om 05.00 het boek uit![]()
Afgelopen weekend een dramaweekend. Ik zou met mijn vader een week gaan beeldhouwen in Frankrijk en hij zou het gaan plannen. Drie keer raden voor wanneer hij dat gedaan heeft
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat je in juli vrij hebt genomen, want anders heb je d'r niets aan.quote:Op maandag 2 april 2007 12:54 schreef SadKingBilly het volgende:
Eerst OOTP nog een keer aan het lezen (kan ik weer goed zien wat er allemaal mist in de film) daarna HBP weer zodat ik aansluiting heb op DH.. Ik heb 21 en 22 juni vrij genomen zodat ik al mijn tijd kan steken in lezen
haha, ja dat bedoelde ik eigenlijk ookquote:Op maandag 2 april 2007 13:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in juli vrij hebt genomen, want anders heb je d'r niets aan.
Gezien het enthousiasme waarmee Fransen engels willen praten heb ik daar nog mijn twijfels over. En ik ga natuurlijk met andere bedoelingen daarheen. Gewoon hopen dat ik geen grapjassen tegenkom die het leuk vinden de boel te verstieren. Denk dat dat wel moet lukken verder.quote:
Ja hoor.quote:Op maandag 2 april 2007 11:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
Is in Frankrijk dat boek niet te koop dan
Haha, wie ben jij op Potterdome?quote:Op maandag 2 april 2007 17:01 schreef Etcetera het volgende:
ik heb 'm ook gehad op PotterDomeen uiteraard heb ik gesolliciteerd, maar ik ging er niet echt vanuit dat het echt was, het tijdstip was een beetje verdacht
was wat anders dan deze, wij zouden de kans krijgen om delen van het boek eerst te lezen en ze te bediscussieren met de uitgevers (zowel engelse als nederlandse) we zouden dan een contract en alles moeten tekenen
Waarschijnlijk. Maar we weten nog niet waar het over gaat, dus dat kan veranderen.quote:Op maandag 2 april 2007 18:36 schreef Eltonno het volgende:
Damn, gaat hij in het nederlands serieus "Harry Potter en het fatale heiligdom heten"??
Ik heb al moeten wenen met boek 4, 5 en 6. Het lijkt me nogal aannemelijk dat ik dat ook met het laatste boek zal doenquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:28 schreef Biancavia het volgende:
Ik zal er ook wel van moeten huilen. Tenminste, dat hoop ik dan.![]()
De eerste heb ik al jaren op de plank staan, de tweede vorige week aangeschaft via marktplaats (was toendertijd al uitverkocht). Leuk om erbij te hebben, ik heb ook alle audioboeken (een paar in het Nederlands, allemaal in het Engels)quote:Op maandag 2 april 2007 22:48 schreef parselmouth het volgende:
Hebben jullie trouwens wel Quidditch through the ages en Fabeldieren en waar ze leven wel eens gelezen? Toch best wel erg grappig boekjes
quote:Op maandag 2 april 2007 17:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Haha, wie ben jij op Potterdome?Zit daar ook (net een paar dagen) onder de naam "Heer Voldemort".
Maar die steen werd juist verplaatst naar Hogwarts omdat het daar veiligr zou liggen.quote:Op zondag 1 april 2007 00:54 schreef parselmouth het volgende:
Uhu, opzich ook niet zo raar, gezien de philosophers stone er ook bewaard werd... Er zullen dus ongetwijfeld wel meer dingen van zo'n gigantische waarde bewaard worden inderdaad.
Zegt meer iets over het vertrouwen van Dumbledore in Goudgrijp.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:31 schreef dmace het volgende:
Dat zegt toch wat over de staat van veiligheid bij goudgrijp
Ja, of F. komt erachter dat B. een iets te heftige vrijgezellenfeest heeft gekregen en uiteindelijk met Tonks op een smoezelige hotelkamer beland is. Je weet hoe preuts die fransen zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Vlak voordat Fleur en Bill hun huwelijk willen bezegelen met een zoen, stormt Voldemort binnen en blaast het verhaaltje uit.
Zoiets?
Nee, niet helemaal. Ik zou er nog een stapelquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
Harry Potter![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maak ik me zelf duidelijk????![]()
![]()
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Vlak voordat Fleur en Bill hun huwelijk willen bezegelen met een zoen, stormt Voldemort binnen en blaast het verhaaltje uit.
Zoiets?
Punt.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
Bij mij idem, alleen mijn deel 1 is anders is mijn deel 2 t/m 4 komen niet bij Waterstone's Cambridge maar Waterstone's Edinburgh vandaanquote:Op maandag 9 april 2007 12:47 schreef bladibladibla het volgende:
Ik zou heel graag alle adult editions willen hebben, maar dat gaat me meer dan ¤100 kosten.
Nu heb ik de eerste 4 in de Engelse kinderpaperback (totaal ¤27 bij Waterstone's in Cambridge), de kinder hardcover van OotP en de adult hardcover van HBP. Mijn boekenkast is sowieso al een rotzooi![]()
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:38 schreef Mikani het volgende:
Ik heb 't boek vanmiddag bij de plaatselijke boekhandel besteld, hardcover en de kinderversie, want dat heb ik bij de andere boeken ook.
Ook maar gelijk de nederlandse versie besteld.
Ze zijn natuurlijk slim genoeg om eerst de veel duurdere hardcover versie uit te brengenquote:Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!
Het was inderdaad een van de saaiere boeken, op de laatste hoofdstukken na. Het was wel interessant om meer te weten te komen over Voldemort.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:31 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik vond HBP echt saai. In de eerste 20 hoofdstukken gebeurde vrij weinig. Het ging allemaal om dat boek van Harry en over de ruzie tussen Hermelien en Ron.
Daar heb ik niet naar gevraagd, daar ik de hardcover versie wilquote:Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Had je dan ook gelijk keuze voor een Engelse paperback kinderversie? Ik lag ergens hierboven dat die namelijk de 21e nog niet uitkomen en ik wil 'm!
Er is een 'slechterik' die een 'repentive' krijgt vergeven wordt en met een schone lei kan beginnen. Dat zei JK.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:30 schreef zoeperzazke het volgende:
In deel 3 viel het me op dat Perkamentus aan het einde iets zei als : 'Voldemort wil geen hulp die in het krijt staat bij een andere tovenaar. JIj hebt het leven van Peter gered en dar schept een heel bijzondere band". Niet letterlijk, dit is uit mn hoofd.... Maar daar schiet me ineens te binnen, dat Wormstaart misschien nog wel eens zou kunnen helpen in het laatste deel... dat hij toch berouw toont....
Lijkt me dan eerder Sneep.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:35 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Er is een 'slechterik' die een 'repentive' krijgt vergeven wordt en met een schone lei kan beginnen. Dat zei JK.
Zeer interessant!quote:
Leuk om te lezen, maar wat zou Petunia beletten die brieven gewoon bij het oud papier te gooien, of op een andere manier te vernietigenquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:09 schreef bladibladibla het volgende:
Ze hebben ook ooit een van mijn editorials geplaatst![]()
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. wasquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Tijdens het lezen van de editorials bedacht ik me ineens iets....
Als Harry Sisselspraak spreekt, dan kan iedereen hem horen hissen. Ook Jenny heeft Tom Riddle destijds horen hissen.
De slang die door de pijpleidingen gleed, sprak ook in sisselspraak en hard genoeg voor Harry om te horen. Hoe kan het dan dat de andere leerlingen nooit het gehis hebben gehoord, terwijl Hermelien en Ron het toch gehoord moeten hebben aangezien ze soms bij Harry waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |