abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:06:17 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49658546
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:59 schreef no-look het volgende:

Persoonlijk denk ik over de belofte van Snape om Dumbledore te doden, als dat hem gevraagd werd. Dumbledore zegt ook zoiets van: je wist dat er iets moeilijks van je gevraagd ging worden.
Dat is inderdaad de consensus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49663818
quote:
Oeh... en een vraag die ik mis:

In 'the halfblood Prince' hebben Dumbledore en Snape op een gegeven moment ruzie, ze discussieren ergens over. In het boek lees je verder niet waar dat meningsverschil over ging. Hagrid vertelt dit geloof ik aan Harry. Waar denken jullie dat het over ging?

Persoonlijk denk ik over de belofte van Snape om Dumbledore te doden, als dat hem gevraagd werd. Dumbledore zegt ook zoiets van: je wist dat er iets moeilijks van je gevraagd ging worden.
Zo'n beetje iedereen die denkt dat Snape goed is, is het met je eens (ik ook trouwens). Het is typisch iets voor Rowling om ons op het verkeerde been te zetten (laten lijken dat Dumbledore en Snape ruzie hebben, omdat Snape geen zin meer heeft), terwijl DD eigenlijk van Snape vraagt om hem te vermoorden als het moet. Dit verklaart ook meteen het smeken van DD en de uitdrukking op Snape's gezicht als Snape DD vermoordt: dat is niet smeken uit genade en uitdrukking van haat, maar smeken om het toch te doen en uitdrukking van zelfwalging, op precies dezelfde manier, zoals Harry deed toen hij DD dat water in de grot van de Horcruxes naar binnen schonk.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:47:20 #53
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49667141
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.

Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.
Ik denk ook niet dat Harry zelf een horcrux is. Om zo een ding te maken zou je toch eerst moeten moorden en daarna nog een spreuk uitvoeren die je ziel splijt. En James en Lily zijn gestorven door de Avada Kedavra vloek, die toen hij op harry werd gebruikt terug kaatste. Geen tijd voor nog een spreuk dus.

Aangezien Voldemort zo een band heeft met slangen, lijkt Nagini mij de meest logische horcrux. In CoS luistert de basilisk alleen naar Voldemort terwijl Harry ook parseltongue spreekt. DD zegt in HBP dat Voldemort meer liefde voelt voor zn slang dan dat hij ooit voor een mens kan voelen (niet exact deze woorden maar t komt erop neer).
quote:
Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
Nee, dan had het litteken al pijn moeten doen met het dagboek. En dat deed het niet dus zou hij lijkt mij ook niks voelen bij een andere horcrux, ik denk dat het zoeken anders te makkelijk word, aangezien 1 horcrux waarschijnlijk op hogwarts is en hij er minimaal 1x mee in aanraking is gekomen.

Ik had nog helemaal niet aan die tiara gedacht. Dat is ook een hele goede, en the room of recuirement is een prima verstopplaats.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:10:53 #54
88233 Steve
Still the best.
pi_49668159
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:47 schreef Queen_Minny het volgende:

Ik denk ook niet dat Harry zelf een horcrux is. Om zo een ding te maken zou je toch eerst moeten moorden en daarna nog een spreuk uitvoeren die je ziel splijt. En James en Lily zijn gestorven door de Avada Kedavra vloek, die toen hij op harry werd gebruikt terug kaatste. Geen tijd voor nog een spreuk dus.
Hoe een horcrux wordt gemaakt is nooit uitgelegd toch? De volgorde is toch niet bekend?

Maar ik blijf het vreemd vinden dat Voldy Harry zou vermoorden als hij er een horcrux van wilde maken. Per ongeluk zou nog kunnen, misschien dat dat ook (mede) een reden was dat de avada kedavra door Harry af werd gestoten.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:26:40 #55
71919 wonderer
pi_49668801
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hoe een horcrux wordt gemaakt is nooit uitgelegd toch? De volgorde is toch niet bekend?

Maar ik blijf het vreemd vinden dat Voldy Harry zou vermoorden als hij er een horcrux van wilde maken. Per ongeluk zou nog kunnen, misschien dat dat ook (mede) een reden was dat de avada kedavra door Harry af werd gestoten.
Als de magie zo duister is dat bijna niemand er uberhaupt iets van afweet, lijkt het me niet dat het "per ongeluk" gebeurt zonder dat de spellcaster het doorheeft
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49668965
Ik vond zelf eerst ook dat Harry als Horcruxes een beetje ongeloofwaardig was, maar ik begin het steeds meer te geloven. Natuurlijk was het niet Voldemorts bedoeling om van Harry een Horcruxes te maken, maar het kan zijn dat het per ongeluk is gegaan. Zie voor verder uitleg mijn eerdere reactie.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:34:37 #57
151344 Queen_Minny
pi_49669097
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:10 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Niet precies nee.
Wat ik uit het boek haalde was dat je als je een moord pleegt je ziel splijt. En dat je na de moord het op de een of andere manier over kon brengen in een voorwerp.

Zo begrijp ik het tenminste.
Dus als Voldemort een horcrux wilde maken met Harry's moord had hij in mijn ogen eerst Harry moeten doden. En daarna zijn ziel overbrengen in dat voorwerp, waar je ook wel een spreuk o.i.d voor nodig zal hebben.
De vloek kaatste van Harry af, terug naar Voldie die geraakt werd.
Dus tenzij hij op de een of andere manier in een seconde de spreuk om een horcrux te maken heeft uitgevoerd zie ik niet in hoe Harry er een kan zijn.

Zo kijk ik er tegenaan.
(erg leuk topic trouwens , leuk om andere mensen hun gedachten over t vervolg te lezen)
pi_49670140
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:34 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Niet precies nee.
Wat ik uit het boek haalde was dat je als je een moord pleegt je ziel splijt. En dat je na de moord het op de een of andere manier over kon brengen in een voorwerp.

Zo begrijp ik het tenminste.
Dus als Voldemort een horcrux wilde maken met Harry's moord had hij in mijn ogen eerst Harry moeten doden. En daarna zijn ziel overbrengen in dat voorwerp, waar je ook wel een spreuk o.i.d voor nodig zal hebben.
De vloek kaatste van Harry af, terug naar Voldie die geraakt werd.
Dus tenzij hij op de een of andere manier in een seconde de spreuk om een horcrux te maken heeft uitgevoerd zie ik niet in hoe Harry er een kan zijn.

Zo kijk ik er tegenaan.
(erg leuk topic trouwens , leuk om andere mensen hun gedachten over t vervolg te lezen)
Verrek, daar heb je wel eens een punt. Voldemort moet natuurlijk wel een moord plegen om een Horcruxes te maken en als je een Horcruxes met een spreuk maakt (wat ik begreep uit Slughorn's uitleg) kan niet Voldemort zelf zijn geweest. Dit vind ik niet leuk! Daar gaat m'n theorie!
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:13:53 #59
151344 Queen_Minny
pi_49670461
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:05 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Verrek, daar heb je wel eens een punt. Voldemort moet natuurlijk wel een moord plegen om een Horcruxes te maken en als je een Horcruxes met een spreuk maakt (wat ik begreep uit Slughorn's uitleg) kan niet Voldemort zelf zijn geweest. Dit vind ik niet leuk! Daar gaat m'n theorie!
Het kan nog hoor Maar het lijkt me gewoon sterk.
DD zei dat hij Harry's moord wilde gebruiken voor een laatste horcrux, die heeft hij niet kunnen maken omdat die vloek terugkaatste. Toen hij weer een beetje macht had, had hij zn slang bij zich. Is er in nummer 4 niet iemand vermist en vermoord? (die oude tuinman toch?)

Ik denk dat Voldie die persoon heeft vermoord en die moord gebruikt om zn ziel nog 1x te splijten, en hij had niks anders dat bijzonder genoeg was voor zn kostbare ziel dan zn slang.

Dat is mijn theorie.

Al lijkt het me dat Voldie genoeg moorden heeft gepleegt voor een kleine schatkamer aan horcruxes.
Enig idee of hij soms de moorden moest plannen voordat hij er een kon maken? Of was elke willekeurige moord genoeg om een horcrux te maken?
Zodra we dat weten, weten we of Harry een horcrux kan zijn of niet.
Ten slotte had hij net James en Lily vermoord niet waar?
pi_49670990
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:13 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Het kan nog hoor Maar het lijkt me gewoon sterk.
DD zei dat hij Harry's moord wilde gebruiken voor een laatste horcrux, die heeft hij niet kunnen maken omdat die vloek terugkaatste. Toen hij weer een beetje macht had, had hij zn slang bij zich. Is er in nummer 4 niet iemand vermist en vermoord? (die oude tuinman toch?)

Ik denk dat Voldie die persoon heeft vermoord en die moord gebruikt om zn ziel nog 1x te splijten, en hij had niks anders dat bijzonder genoeg was voor zn kostbare ziel dan zn slang.

Dat is mijn theorie.

Al lijkt het me dat Voldie genoeg moorden heeft gepleegt voor een kleine schatkamer aan horcruxes.
Enig idee of hij soms de moorden moest plannen voordat hij er een kon maken? Of was elke willekeurige moord genoeg om een horcrux te maken?
Zodra we dat weten, weten we of Harry een horcrux kan zijn of niet.
Ten slotte had hij net James en Lily vermoord niet waar?
Het is idd noodzakelijk om te weten hoe de Horcruxes worden gemaakt, voordat we Harry kunnen uitsluiten als Horcruxes. Ik moet zeggen dat ik altijd al twijfelde over Harry, maar ik was er (tot voor kort) redelijk zeker van. Ik zal in ieder geval mijn ogen open houden voor andere relikwieën als ik de boeken doorlees.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:46:09 #61
151344 Queen_Minny
pi_49671305
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Het is idd noodzakelijk om te weten hoe de Horcruxes worden gemaakt, voordat we Harry kunnen uitsluiten als Horcruxes. Ik moet zeggen dat ik altijd al twijfelde over Harry, maar ik was er (tot voor kort) redelijk zeker van. Ik zal in ieder geval mijn ogen open houden voor andere relikwieën als ik de boeken doorlees.
Een ding weet ik zeker, een horcrux is te vinden op hogwarts.
Dat zwaard zou kunnen(kleine kans maar toch), de tiara kan, die medaille kan ook of misschien ligt Huffelpuffs beker er wel ergens verstopt.

En tot het laatste deel uit is blijft het gissen naar hoe een horcrux precies gemaakt word denk ik.
Alle mogelijkheden zijn nog open.
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:30:02 #62
71919 wonderer
pi_49672061
Misschien zijn er dan maar vijf horcruxes. Omdat hij de zesde WILDE maken maar dat is niet gelukt.
pi_49673589
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef no-look het volgende:
ik heb ooit als gekke theorie gehad dat Dumbledore gestorven is om een zelfde 'spell' over Harry te werpen zoals zijn moeder dat toen gedaan heeft. Dus dat de liefde van Dumbedore voor Harry (die hij toch wel had, geloof ik) ook als schild zal werken zodra Voldie Harry probeert te pijnigen. Misschien dat die magische liefde alleen via bloedverwanten kan gaan, maar ik kan me niet herinneren dat dat zo letterlijk gezegd is.
Zoiets zou ook nog kunnen.
Zijn overlijden maakt Harry nog sterker.
pi_49677488
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:46 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Een ding weet ik zeker, een horcrux is te vinden op hogwarts.
Dat zwaard zou kunnen(kleine kans maar toch), de tiara kan, die medaille kan ook of misschien ligt Huffelpuffs beker er wel ergens verstopt.

En tot het laatste deel uit is blijft het gissen naar hoe een horcrux precies gemaakt word denk ik.
Alle mogelijkheden zijn nog open.
Ik denk dat de tiara op Hogwarts ligt, maar dat de Cup van Hufflepuff in het huis van Mrs. Smith ligt, aangezien hij de ring ook had verborgen in het huis van de vorige eigenaar.

Verder denk ik dat er nog iets aan de hand is met het zwaard van Gryffindor, want volgens mij is die te zien op de voorkant van de UK Child Edition. Achter Harry zie je iemand (volgens mij een huiself en dan vermoed ik dat het Dobby is) en die houdt een zwaard vast.
pi_49678106
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:33 schreef Ecthelion het volgende:
Zouden spoken ook Horcruxes kunnen zijn?

Ik heb gisteren namelijk in CoS het stuk van de Deathday Party gelezen en daar kwam de Bloody Baron weer eens langs. Hij is een spook van Slytherin en iedereen is als de dood voor hem, maar niemand wil zeggen waarom.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49679582
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:12 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Zouden spoken ook Horcruxes kunnen zijn?

Ik heb gisteren namelijk in CoS het stuk van de Deathday Party gelezen en daar kwam de Bloody Baron weer eens langs. Hij is een spook van Slytherin en iedereen is als de dood voor hem, maar niemand wil zeggen waarom.
Lijkt me erg lastig om van een spook een Horcruxes te maken... Je kan hem niet eens normaal aanraken...
  Redactie Frontpage woensdag 23 mei 2007 @ 11:50:39 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49679609
mss eerst petrifyen (of hoe je verstenen ook schrijft )
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_49679704
Dat klopt, maar een spook kan wel versteend worden door een Basilisk, zoals we by Nearly Headless Nick hebben gezien. Zouden toverspreuken dan ook een effect kunnen hebben?

Om een of andere vage reden ben ik helemaal geobsedeerd door de spoken sinds er achter kwam dat Ghost war een acronym van Hogwarts is. Ik blijf hopen dat ze in boek 7 een grote rol gaan spelen.
  Redactie Frontpage woensdag 23 mei 2007 @ 11:53:44 #69
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49679743
ghost - hogwarts ik mis een a of bedoel je 'a ghost' ?
en een w
With four other people
And aliens
pi_49680092
Er staat dan ook "ghost war"
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:43:44 #71
175985 Silaz
drie bier
pi_49691442
hey ja verrek, nu je het zo zegt
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_49691772
Heb net Quiddicht through the ages en Fantastic beasts and where to find them besteld. Het was gisteren één groot drama op mijn werk, ik heb 4 weken lang tentamens, dis ik heb ze mezelf cadeau gedaan
  Redactie Frontpage woensdag 23 mei 2007 @ 16:52:35 #73
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49691798
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:01 schreef bladibladibla het volgende:
Er staat dan ook "ghost war"
With four other people
And aliens
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:09:53 #74
151344 Queen_Minny
pi_49696241
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:52 schreef bladibladibla het volgende:
Heb net Quiddicht through the ages en Fantastic beasts and where to find them besteld. Het was gisteren één groot drama op mijn werk, ik heb 4 weken lang tentamens, dis ik heb ze mezelf cadeau gedaan
Ik heb ze net cadeau gehad
Nu nog tijd vinden ze te lezen.
pi_49712447
quote:
Oeh... en een vraag die ik mis:

In 'the halfblood Prince' hebben Dumbledore en Snape op een gegeven moment ruzie, ze discussieren ergens over. In het boek lees je verder niet waar dat meningsverschil over ging. Hagrid vertelt dit geloof ik aan Harry. Waar denken jullie dat het over ging?

Dit denk ik ook inderdaad. In zowat elk boek wordt er getwijfeld aan de trouwheid van Snape, maar telkens zegt Dumbledore dat hij hem wel vertrouwd. Ik denk ook dat Dumbledore Snape vroeg hem te vermoorden zodat hij nog langer kon infiltreren bij kamp Voldemort
pi_49717022
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 04:32 schreef NiekL het volgende:

[..]

Dit denk ik ook inderdaad. In zowat elk boek wordt er getwijfeld aan de trouwheid van Snape, maar telkens zegt Dumbledore dat hij hem wel vertrouwd. Ik denk ook dat Dumbledore Snape vroeg hem te vermoorden zodat hij nog langer kon infiltreren bij kamp Voldemort
Ik hoop gewoon dat Dumbledore een ijzersterke reden had en daarmee zijn briljantheid benadrukt (omdat alleen hij Snape's ware aard zag). Ik zou het ook niet leuk vinden als Snape slecht blijkt te zijn: ik hoop gwn dat Snape een "zak" (om Ron maar te quoten) blijft, maar toch goed is.
pi_49718544
ben ik trouwens de enige die Draco wel kewl vindt?

Af en toe heeft hij prachtig sarcastische opmerkingen en dat arrogante heeft wel iets (net als Mourinho van Chelsea ). Bovendien vertoont hij op het eind menselijke trekjes, ik denk dat hij in het goede kamp terecht komt.
pi_49719152
God joh ik weet allang niet meer wat er nou in deel 6 gebeurde
Is daar geen topic voor?
pi_49722407
Trouwens, Harry kan toch gewoon met Dumbledore praten via een schilderij in Dumbledore's kantoor?

Of zou J.K Rowling dit ineens niet laten terug komen en het later goed praten met een slap argument als 'ja...maar Dumbledore is vermoord en de eeuwenoude magie laat niet toe dat vermoordde schoolhoofden praten in schilderijen"
pi_49725581
dat lijkt me wel een manier voor Harry om advies te krijgen inderdaad. Want de schilderijen bevatten een 'stempel van de persoonlijkheid' ofzo toch? Misschien dat Perki vantevoren zorgde dat al zijn kennis erin vast zou komen liggen.
pi_49729726
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het komt dat Perkamentus eerst de spreuk die er voor zorgt dat je niet met hoge snelheid het schoolterrein op kunt vliegen moest verbreken. Terwijl in Chamber of Secrets Ron wel met de vliegende auto het terrein op kan vliegen.

Heeft Rowling daar al een leuk antwoord op verzonnen? Iets als "Ja, maar dreuzelvoorwerpen kunnen dat wel... like..duhh" ofzo?
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:57:52 #82
175985 Silaz
drie bier
pi_49730968
Personages
- Aan wiens kant staat Snape?
Hij is een van de 'goodguys', maar ik denk dat harry hem nog steeds wantrouwt. Ook al heeft hij hem later in het boek nog erg hard nodig denk ik.
- Waarom vertrouwde Dumbledore Snape?
Er zal wel iets zijn geweest waarin Snape zijn vertrouwen heeft laten zien aan DD, belangrijke informatie mss.
- Wie is R.A.B?
Regulus A. Black.
- Wie gaan er dood?
Weasly twins, Peter Pettigrew, en mss nog die 2 dikke matties van Draco.
- Zal Peter Pettigrew de schuld die hij aan Harry heeft inlossen (zie PoA)?
Nee, hij is helemaal in de ban van Voldemort denk ik.
- Is Dumbledore echt dood?
Ja.
- Is Sirius echt dood?
Ik weet het nog niet zeker, gaan we meer van horen.
- Waarom had Lily niet hoeven sterven?
Vroeger had Voldemort een oogje op haar.
- Waarom is het zo belangrijk dat Harry Lily's ogen heeft?
Dan kan Voldemort misschien nog wat dingen gaan inzien, treuzelen met zijn handelen en zo dat harry hem kan killeeeh.
- James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe?
They used the Force. nee, weet niet hehe
- Wat zal de onthulling over Petunia zijn, nu we weten dat ze in ieder geval geen Squib is?
Dat ze thuis door haar heksenmoeder toch nog iets is bijgeschoold qua toverkracht e.d.
- JKR heeft bevestigd dat Krum nog terug komt. In welke hoedanigheid?
Hij wordt een dienaar van Voldemort.
- Ook Umbridge zal nog een keer verschijnen? In welke hoedanigheid?
Gekke gestoorde.
- Welk personage zal magische krachten vertonen in 'desperate circumstances'?
Filch.
- Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens?
Ik denk dat ze allemaal wel een rol gaan spelen. de Reuzen trouwens ook.
- Wie is 'that awful boy' waar Petunia het in PS over heeft?
euuh. Sirius.
- Waar is Olivander heen?
Gevlucht ofzo.
- Is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus en zo ja, welke rol gaat hij spelen?
Jep, nieuwe leraar DADA en we krijgen nog informatie over DD zelf.
- Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
Zie koppels in de vraag zelf.
- Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
Aberforth Dubledore.
Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Jogwarts weer open als school?
Ja, het gaat open, alleen weet ik niet zeker of het hele jaar wordt voltooid.
- Welke plaatsen zullen we nog meer bezoeken?
Huis van zijn ouders, hogwarts, Ministry of Magic (?), Kerkhof.
- Waar bevindt het trio zich op de UK-kaft en waar is Harry op de US-kaft?
Op het kerkhof en in Goudgrijp.
- Wat zit er achter de gesloten duer in het Department of Mysteries?
Onmeunig veel liefde.

Voorwerpen
- Wat is het belang van de two-way mirror die Harry in OotP kreeg van Sirius?
Voor het communiceren met de anderen.
- Wat zijn de overige Horcruxes?
Zijn ziel zelf
- Het Dagboek
- Het Medaillon
- Die beker van Huffelpuf
- Asmodon's ring
- Iets van Gryffindor (het zwaard?)
- Misschien ligt er ook nog wel iets in die kluis 712 ofzo.
- Wat is the veil in het Ministry of Magic?
De weg naar de dood.
- Wat stond er in de brieven die Dumbleodre aan Petunia verzonden heeft?
Stuff van vroegâah
- Waarom had Dumbledore James' Invisibility Cloak?
Hij leende hem ofzo.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_49731041
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:24 schreef NiekL het volgende:
Ik vraag me trouwens nog steeds af hoe het komt dat Perkamentus eerst de spreuk die er voor zorgt dat je niet met hoge snelheid het schoolterrein op kunt vliegen moest verbreken. Terwijl in Chamber of Secrets Ron wel met de vliegende auto het terrein op kan vliegen.

Heeft Rowling daar al een leuk antwoord op verzonnen? Iets als "Ja, maar dreuzelvoorwerpen kunnen dat wel... like..duhh" ofzo?
Sinds het 2e jaar is er wel flink wat veranderd (zoals Voldemort die is teruggekomen ) en we lezen dus ook dat de beveiliging van Hogwarts ontzettend is versterkt. Grote kans dat die bezweringen van DD ook een extra beveiliging zijn.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:10:09 #84
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49731396
Personages
- Aan wiens kant staat Snape? - Good Guys
- Waarom vertrouwde Dumbledore Snape? - Omdat Snape goed is; Dumbledore heeft zich opgeofferd zodat er kon gebeuren wat moest gebeuren om Voldemort te verslaan
- Wie is R.A.B? - Sirius' broer
- Wie gaan er dood? - Draco, Neville/Marcel en Harry.
- Is Dumbledore echt dood? - Ja, maar hij zal nog wel vanuit het hiernamaals contact zoeken met Harry
- Is Sirius echt dood? - Ja.
- James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe? - Liefde.
- Welk personage zal magische krachten vertonen in 'desperate circumstances'? - Marcel/Neville
- Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens? - Ja, duh.
- Waar is Olivander heen? - Dood.
- Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)? - Hermione&Ron, Harry&Ginny, Neville/Marcel&Luna
- Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts? - Een nieuw personage.

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Hogwarts weer open als school? - Ja en ja.
- Welke plaatsen zullen we nog meer bezoeken? - Dit wordt een soort Indiana Potter: Harry moet de wereld rond om horcruxen te vinden.

Voorwerpen
- Wat zijn de overige Horcruxes? - Harry's litteken is een horcrux.

Tot zover mijn voorspellingen
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:14:29 #85
71919 wonderer
pi_49731547
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:24 schreef NiekL het volgende:

Die beveiliging was toch versterkt sinds voldie terugwas?
pi_49770135
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die beveiliging was toch versterkt sinds voldie terugwas?
Jah, dat dacht ik ook. Hogwarts zal in boek 7 ook wel heel wat minder zijn verdedigd nu DD dood is en al zijn bezweringen dus ook weg zijn (of hij moet er iets op hebben gevonden).
pi_49789693
Als Harry dood gaat, hoe kan het laatste woord dan scar zijn?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 15:21:56 #88
175985 Silaz
drie bier
pi_49792495
nouja, mss dat ze het dan hebben over harry die dood ligt in zijn kist en dat zijn 'scar' dan wel weg is
pi_49794790
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 13:05 schreef poon het volgende:
Als Harry dood gaat, hoe kan het laatste woord dan scar zijn?
Nou, dat is echt heel gemakkelijk. Dat ze naar zijn lijk kijken en dan iets over zijn scar zeggen.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 17:28:12 #90
175985 Silaz
drie bier
pi_49795333
Ik bedoel maar
pi_49919400
Ik las nog eens de voorspellingen van sommige door en heel veel denken dat Neville en Luna wat met elkaar krijgen. Dit is toch ontkent door Rowling? Dat ze weliswaar goede vrienden worden, maar meer niet. Ik kan me daar goed in vinden, want ik vind die twee niet bij elkaar horen qua relatie, maar meer als hele goede vrienden.
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2007 @ 10:53:01 #92
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49919416
is idd ontkent door Rowling
With four other people
And aliens
pi_49919528
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:52 schreef Ecthelion het volgende:
Ik las nog eens de voorspellingen van sommige door en heel veel denken dat Neville en Luna wat met elkaar krijgen. Dit is toch ontkent door Rowling? Dat ze weliswaar goede vrienden worden, maar meer niet. Ik kan me daar goed in vinden, want ik vind die twee niet bij elkaar horen qua relatie, maar meer als hele goede vrienden.
Het moet ook niet een of ander liefdesverhaal gaan worden met allerlei koppeltjes. Dat leidt af van het verhaal.
Alleen Harry en Ginny
  Redactie Frontpage woensdag 30 mei 2007 @ 10:57:12 #94
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49919572
en Ron en Hermelien natuurlijk
With four other people
And aliens
pi_49919749
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Het moet ook niet een of ander liefdesverhaal gaan worden met allerlei koppeltjes. Dat leidt af van het verhaal.
Alleen Harry en Ginny
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:57 schreef Etcetera het volgende:
en Ron en Hermelien natuurlijk
Dat zijn idd de belangrijkste koppeltjes (mssn Lupin en Tonks ook). Ik vind het ook echt typisch dat zodra een jongen en een meisje het goed met elkaar kunnen vinden, er meteen het woord 'relatie' aan wordt geplakt: het kan ook gewoon een goede vriendschap zijn. Ik hoop dat Rowling Luna en Neville goede vrienden laat blijven en daar mee aan toont dat een jongen en een meisje (die het goed met elkaar kunnen vinden) niet per definitie meteen een koppeltje moeten zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:47:27 #96
88233 Steve
Still the best.
pi_49929954
Ik vind Luna en Neville wel leuk bij elkaar.
Maar alle bekenden die in het laatste boek ineens hopeloos verliefd aan elkaar gaan liggen hangen is niet leuk nee. Een beetje drama mag wel, maar het moet geen soap worden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:20:34 #97
71919 wonderer
pi_49931079
Ik hoop dat er toch nog ergens een homoseksueel karakter tevoorschijn komt, eigenlijk... Al die heterokoppeltjes zijn echt irritant.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:27 #98
175985 Silaz
drie bier
pi_49931545
Hmm lijkt me hééél erg sterk
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:12:07 #99
71919 wonderer
pi_49932975
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:32 schreef Silaz het volgende:
Hmm lijkt me hééél erg sterk
Waarom?
pi_49934446
Misschien dat DAT al die tijd Percy zijn probleem was. Hij was gewoon een gefrusteerde reetridder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')