Heb het al veranderd. Als mensen nog meer belangrijke vragen kunnen bedenken, laat het me wetenquote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Silaz het volgende:
Als we nou even met zn allen zeg maar wat centrale vragen bedenken zoals;
Welke 7 Horcreaux zijn er;
Gaan ze weer naar school etc.
wie wordt scholfhoofd..
etc.
Als het goed is niet, maar ik heb ze nog nooit vergeleken. Volgens mij houdt Rowling er tijdens het schrijven rekening mee dat zowel kinderen als volwassenen de boeken lezen.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Is er verschil in verhaal/tekst tussen adult en child versie?
Nee.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Nope, alleen de kaft is andersquote:Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Dat is een mooiequote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- ik denk dat Voldemort en Harry niet in een rechtstreeks duel beslissen wie er blijft leven. Voldemort is een veel betere tovenaar dan Harry. Potter zou het afleggen.
- Snape is okay.
- Ron en Hermione, oh yes....
-SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige dingen in spoiler gezet omdat het dingen zijn de je eventueel niet zou willen weten, of niet kan weten omdat je nog niet alles gelezen hebt (shame on you!)
En daar zou ik dus absoluut geen vrede mee hebben, wat een bagger einde.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
Hier doe ik t voor. Ik vind toch dat alles goed moet aflopen, dat hoort nou eenmaal zoquote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk en hoop dat het meer zoiets wordt zoals de fanfiction:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Hoe zullen we dit precies gaan doen? Zullen we met zijn allen een lijst maken van vragen en die dan straks in de OP plaatsen zodat iedereen ze kan invullen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:35 schreef Silaz het volgende:
Of je wacht gewoon even totdat de vragen er allemaal zijn en je alles netjes kan invullen
Laat ik dan maar beginnen met de vragen:quote:Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef Ecthelion het volgende:
Belangrijke vragen zijn o.a.:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 7 Horcruxes zijn er?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
, #3. De beker van Hufflepuff (degene die Tom Riddle van Mrs. Smith had gestolen), #4. Harry (misschien is Harry wel erfgenaam van Gryffindor en heeftquote:Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
En hoe eindigt het met Voldemort?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
tvp dusquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:23 schreef bladibladibla het volgende:
Of hij valt van een keukentrapje terwijl hij de keuken van het death eaters hoofdkwartier aan het schoonmaken is...
1. Voldemort natuurlijk, en zelf denk ik misschien wel Draco, dat hij toch realiseerd dat wat Dumbledore zei toch het juiste was, en dat hij dan iig Harry aan het einde redt, door er bijv. (cliche ik weet) voor te springen.quote:Belangrijke vragen zijn o.a.:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 6 Horcruxes zijn er (7e deel is de ziel van Voldemort zelf)?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Ecthelion het volgende:
Ik zoek in de boeken nog iets wat van Gryffindor zou kunnen zijn, het hoeft maar heel kort in "beeld" te zijn geweest.
Ik denk het eigenlijk niet, want dan zou Voldemort het niet echt goed hebben bewaakt. Ik heb nu alle 6 de HP-delen naast me liggen en ik zoek naar lokaties (zoals Room of Requirements) waar een relikwie van Gryffindor zou kunnen liggen.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:35 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook al eerder theorieën gelezen over die tiara. Hij is trouwens gemaakt door goblins. (Nutteloos detail, ik weet het)
[..]
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?![]()
Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was én dat Harry hem in HBp ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
Ik weet niet wie de auteur is, maar hij/zij is dan idd een fanatieke fan. Ik heb zelf ook wel fanfiction-verhalen geschreven, maar die waren lang niet zo groot. Toch had ik op de middelbare school tijd zat om zulke dingen te schrijven, ik had alleen te weinig inspiratie om zulke grote verhalen te schrijven.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:55 schreef no-look het volgende:
whehe ik blader effe door die fan-fiction en kom gelijk terecht bij een stuk waar Harry en ginny genakt hebben. nice!
Maar ik snap niet wie er de tijd/zin voor heeft gehad die nepversie te schrijven. Wie heeft dat sowieso gedaan, of is dat niet bekend?
Ik ben dat helemaal niet vergeten, maar ik geloof gewoon niet dat Nagini een Horcruxes is. Dumbledore had een aardig idee over de cup van Hufflepuff en iets van Ravenclaw, maar de laatste wist hij niet zeker en toen kwam hij maar met Nagini. Volgens mij wilde Dumbledore duidelijk maken dat een levend wezen een Horcruxes kan zijn en dat later blijkt dat Harry een Horcruxes is. Een quote uit CoS:quote:Op maandag 21 mei 2007 17:11 schreef Queen_Minny het volgende:
- Wat zijn de overige Horcruxes?
Dagboek
Locket
Huffelpuffs cup
Slytherins ring
Gryffondors zwaard
Nagini (zn slang, dat zei Dumbledore in deel 6...dat jullie die vergeten zijn...)
Dit versterkt mijn vermoeden dat op de beruchte nacht Harry per ongeluk een Horcruxes werd. Mijn lijstje van Horcruxes ziet er ook als volgt uit:quote:'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Ik ben die nog aan het opzoeken. Give me a momentquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:43 schreef Silaz het volgende:
Wat was de ontkrachting danof leess k het nou verkeerd
Ik snap nog steeds niet waarom Harry geen Heir of Gryffindor kan zijn. Kan toch via de ouders van James, James zelf en vervolgens Harry gaan, of lees ik iets verkeerd?quote:MA: What about Harry's family - his grandparents - were they killed?
JKR: No. This takes us into more mundane territory. As a writer, it was more interesting, plot-wise, if Harry was completely alone. So I rather ruthlessly disposed of his entire family apart from Aunt Petunia. I mean, James and Lily are massively important to the plot, of course, but the grandparents? No. And, because I do like my backstory: Petunia and Lily's parents, normal Muggle death. James's parents were elderly, were getting on a little when he was born, which explains the only child, very pampered, had-him-late-in-life-so-he's-an-extra-treasure, as often happens, I think. They were old in wizarding terms, and they died. They succumbed to a wizarding illness. That's as far as it goes. There's nothing serious or sinister about those deaths. I just needed them out of the way so I killed them.
MA: That sort of shuts down Heir of Gryffindor [theories], as well.
JKR: [Pause] Yeah. Well - yeah.
Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:16 schreef Ecthelion het volgende:
Je ouders of grootouders hoeven niet te leven om erfgenaam van Gryffindor of iemand anders te zijn. Neem Voldemort: hij had geen familie meer, maar toch is hij erfgenaam van Slytherin.
Precies. Toen ik het voor de 1e keer las, dacht ik: dat zegt helemaal niets! Was alleen minder blij dat Rowling het vervolgens ging beamen: Yeah. Well - yeah. Ik had liever dat ze met haar ogen had gerold en verder niets meer zou zeggen of dat ze zoiets had gezegd als If you say so....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:19 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....
,quote:Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
Oftwel Voldemort maakte van Harry per ongeluk een Horcruxesquote:'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Dat had hij toch ook niet bij het dagboek? En over Harry als Horcruxes. Voldemort ging naar Harry toe om waarschijnlijk zijn grootste vijand te vernietigen. De kans is dus groot dat het Voldemorts opzet was om tijdens die moord een Horcruxes te maken. Alleen liep het een beetje verkeerd uit en werd Harry de Horcruxes. Op het moment dat Harry een Horcruxes werd, ging Voldemort zo goed als dood. Ik denk niet Voldemort de splitsing van z'n ziel kon voelen, omdat zijn eigen ziel op dat moment de volle laag kreeg. Hierdoor weet hij dus niet dat hij Harry een Horcruxes was en probeerde hij Harry te vermoorden op het kerkhof en later op het Ministerie. Het is echter goed mogelijk dat Voldemort er daarna achter kwam dat Harry een Horcruxes is en dat hij nu speciale plannen met hem heeft. Daarom mogen de Death Eaters Harry niet vermoorden, maar moeten ze hem over laten aan "The Dark Lord".quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.
Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.
Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |