abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49566703
Op 21 juli komt het 7e deel van de Harry Potter-reeks uit: Harry Potter and the Deathly Hallows! Dit topic is alleen bedoeld om de voorspellingen van de users te bekijken en om vervolgens achteraf te kijken hoe ver we er wel niet naast zaten. Dit is geen algemeen topic over Harry Potter and the Deathly Hallows. Hiervoor kun je terecht bij Harry Potter and The Deathly Hallows #5

Hieronder staan wat hulpmiddelen bij het helpen van je voorspellingen:
http://www.mugglenet.com
http://www.the-leaky-cauldron.org/

De cover van de Britse Child Edition:

De cover van de Britse Adult Edition:

De cover van de Amerikaanse Edition:

Als je op de de cover van de Amerikaanse Edition klikt, zie je het totale plaatje (wel in kleiner formaat).

Met dank aan Biancavia voor de covers.

Belangrijke vragen zijn o.a.:
Personages
- Aan wiens kant staat Snape?
- Waarom vertrouwde Dumbledore Snape?
- Wie is R.A.B?
- Wie gaan er dood?
- Zal Peter Pettigrew de schuld die hij aan Harry heeft inlossen (zie PoA)?
- Is Dumbledore echt dood?
- Is Sirius echt dood?
- Waarom had Lily niet hoeven sterven?
- Waarom is het zo belangrijk dat Harry Lily's ogen heeft?
- James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe?
- Wat zal de onthulling over Petunia zijn, nu we weten dat ze in ieder geval geen Squib is?
- JKR heeft bevestigd dat Krum nog terug komt. In welke hoedanigheid?
- Ook Umbridge zal nog een keer verschijnen? In welke hoedanigheid?
- Welk personage zal magische krachten vertonen in 'desperate circumstances'?
- Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens?
- Wie is 'that awful boy' waar Petunia het in PS over heeft?
- Waar is Olivander heen?
- Is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus en zo ja, welke rol gaat hij spelen?
- Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
- Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Jogwarts weer open als school?
- Welke plaatsen zullen we nog meer bezoeken?
- Waar bevindt het trio zich op de UK-kaft en waar is Harry op de US-kaft?
- Wat zit er achter de gesloten duer in het Department of Mysteries?

Voorwerpen
- Wat is het belang van de two-way mirror die Harry in OotP kreeg van Sirius?
- Wat zijn de overige Horcruxes?
- Wat is the veil in het Ministry of Magic?
- Wat stond er in de brieven die Dumbleodre aan Petunia verzonden heeft?
- Waarom had Dumbledore James' Invisibility Cloak?

Extra
- Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ecthelion op 22-05-2007 11:43:51 ]
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  zondag 20 mei 2007 @ 13:20:57 #2
175985 Silaz
drie bier
pi_49566973
Als we nou even met zn allen zeg maar wat centrale vragen bedenken zoals;
Welke 7 Horcreaux zijn er;
Gaan ze weer naar school etc.
wie wordt scholfhoofd..

etc.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  zondag 20 mei 2007 @ 13:24:39 #3
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_49567088
Is er verschil in verhaal/tekst tussen adult en child versie?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 20 mei 2007 @ 13:25:51 #4
175985 Silaz
drie bier
pi_49567126
Neem aan van niet; alleen de zinsopbouw is denk ik anders.. maar weet niet zeker hoor.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_49567202
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Silaz het volgende:
Als we nou even met zn allen zeg maar wat centrale vragen bedenken zoals;
Welke 7 Horcreaux zijn er;
Gaan ze weer naar school etc.
wie wordt scholfhoofd..

etc.
Heb het al veranderd. Als mensen nog meer belangrijke vragen kunnen bedenken, laat het me weten
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:24 schreef faberic het volgende:
Als het goed is niet, maar ik heb ze nog nooit vergeleken. Volgens mij houdt Rowling er tijdens het schrijven rekening mee dat zowel kinderen als volwassenen de boeken lezen.
pi_49567203
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:28:57 #7
88233 Steve
Still the best.
pi_49567233
quote:
Nee.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_49567252
quote:
Nope, alleen de kaft is anders

Ik zal eens in mijn glazen bol gaan kijken voor de voorspellingen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49567289
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn voorspeling; Voldemort sterft op het einde en Harry blijft leven, maar zijn litteken is weg. Mijn idee bij de laatste zin, die zou eindigen op het woord 'scar' (sorry voor mn slechte engels): "And then Harry realised Voldemort was truly gone forever, and so was his scar'.
Dat is een mooie
pi_49567318
- ik denk dat nog altijd een groot deel van het verhaal zich op Hogwarts afspeelt. Die locatie was té belangrijk om naar de achtergrond te verdwijnen, nu Harry 'niet meer terug komt'.

-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- ik denk dat Voldemort en Harry niet in een rechtstreeks duel beslissen wie er blijft leven. Voldemort is een veel betere tovenaar dan Harry. Potter zou het afleggen.

- Snape is okay.

- Ron en Hermione, oh yes....

-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige dingen in spoiler gezet omdat het dingen zijn de je eventueel niet zou willen weten, of niet kan weten omdat je nog niet alles gelezen hebt (shame on you!)
pi_49567372
quote:
En daar zou ik dus absoluut geen vrede mee hebben, wat een bagger einde.
Harry moet dood. Of in ieder geval zwaar letsel, en die Voldermort gewoon weer een paar honderd jaar onder zijn steen.

Oh ja, de rest van de dreuzel families mogen ook uitgemoord worden, zodat Harry niet alleen fysiek maar ook mentaal zwaar te lijden heeft.

Nou hebben we een einde ^.^
Gå och dö. Weet je wat jij bent? Een Supportslet.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:35:37 #12
175985 Silaz
drie bier
pi_49567452
Of je wacht gewoon even totdat de vragen er allemaal zijn en je alles netjes kan invullen
  zondag 20 mei 2007 @ 13:41:03 #13
148526 Sidis
Wonderlijk.
pi_49567671
Eindelijk gaat die irritante panische mongool dood, en Voldemort uiteraard.
Lies lies lies lies lies lies lies!
Surprise surprise!
  zondag 20 mei 2007 @ 13:46:09 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_49567858
quote:
Hier doe ik t voor. Ik vind toch dat alles goed moet aflopen, dat hoort nou eenmaal zo
Spoilers!
pi_49567968
quote:
Ik denk en hoop dat het meer zoiets wordt zoals de fanfiction:
SPOILER
pi_49568389
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:35 schreef Silaz het volgende:
Of je wacht gewoon even totdat de vragen er allemaal zijn en je alles netjes kan invullen
Hoe zullen we dit precies gaan doen? Zullen we met zijn allen een lijst maken van vragen en die dan straks in de OP plaatsen zodat iedereen ze kan invullen?

Hier zijn mijn vragen (al sluit ik niet uit dat er nog meer bijkomen )

Personages
- Wie is R.A.B?
- Wie gaan er dood?
- Is Sirius echt dood?
- James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe?
- Wat zal de onthulling over Petunia zijn, nu we weten dat ze in ieder geval geen Squib is?
- Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens?
- is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus?

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Jogwarts weer open als school?

Voorwerpen

EDIT: Er zijn nog heel veel vragen te vinden op deze site.

[ Bericht 30% gewijzigd door bladibladibla op 20-05-2007 14:10:42 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 14:01:00 #17
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49568493
Het zijn 6 Horcruxes, 7 delen van de ziel.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_49568864
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:12 schreef Ecthelion het volgende:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 7 Horcruxes zijn er?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
Laat ik dan maar beginnen met de vragen:
1. Ik denk dat in ieder geval Voldemort dood gaat, maar ook Snape.
2. Ze moeten er nog 4 vinden dus: #1. Medaillon die R.A.B./R.A.Z. heeft gepakt, #2. Tiara van Ravenklauw: quote uit HBP:
quote:
Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
, #3. De beker van Hufflepuff (degene die Tom Riddle van Mrs. Smith had gestolen), #4. Harry (misschien is Harry wel erfgenaam van Gryffindor en heeft )
3. Hogwarts blijft open en Harry gaat er terug, maar maakt niet het hele jaar af.
4. Regelus Black, broer van Sirius
5. Aberforth Dumbledore: meer over hem onder punt 7.
6. Harry gebruikt de spiegel in de strijd tegen Voldemort.
7. Aberforth Dumbeldore, broer van Albus Dumbeldore en barkeeper van Hog's Head, neemt de functie als leraar van DADA op zich en traint Harry voor de strijd tegen Voldemort.
8. Petunia heeft vroeger nauwe contacten gehad met de toverwereld, maar heeft daaraan een soort trauma aan over gehouden.
9. Harry & Ginny blijven bij elkaar, net als Ron & Hermelien. Sommige beweren dat Neville en Luna bij elkaar komen, maar daar geloof ik niet in (hoewel ze wel hele goede vrienden zullen worden).
10. Each and every one of them had been marred by the war in one way or another. Perhaps the reason he truly felt so at home here was that he knew the mark on his own forehead was truly just another scar., degene van de fanfiction dus
11. Dumbledore is inderdaad dood, maar weet Harry op een of andere manier (misschien in zijn dromen) toch te helpen.
12. Snape is goed en geeft zijn leven om Harry te redden, zodat die vervolgens Voldemort de laatste slag kan toebrengen.
pi_49569593
Even een tvp-tje.
pi_49569687
Zoals ik in een eerder topic al schreef:
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:36 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nee, vlak voordat ze willen trouwen verdwijnt Fleur en dan gaan ze met Bill op zoek in Goudgrijp om aanwijzingen te vinden voor haar verdwijning en dan komen ze in een kluis terecht waar blijkbaar een schat ligt en dan worden ze weggezogen naar een andere dimensie en dan zitten ze in een piramide en dan komt er een Noorse Bultrug die ze redt en dan komt Voldemort met een leger mummies en reuzen en daar steekt Hagrid natuurlijk een stokje voor, samen met Madame Mallemour, met wie hij in het laatste hoofdstuk nog gaat trouwen en allemaal kleine reusjes krijgt, maar dat terzijde, en daarna gaan ze terug naar Zweinstein op zoek naar de Horcruxes en dan trommelen ze een leger huiselfen op onder leiding van Dobby en die gaan de horcruxes vinden en dan gaan ze naar Zwijnskop voor het medaillon en dan blijkt dat de barman niet de broer van Perkamentus is, maar die van Sirius en dan verandert hij in een geit, en dan wordt de hele SVP opgepakt en in Azkaban gezet, maar Harry Patronust alle Dementors weg en dan gaan ze naar het ministerie, want het blijkt dat Percy toch weer sympathiseert met zijn familie en die gaat ze helpen, maar dan zijn ze in het departement van Mystificatie en dan vallen ze met z'n allen door het gordijn en daar is Voldemort weer en dan komt Felix iedereen redden, want dat is eigenlijk Perkamentus!
En hoe eindigt het met Voldemort?
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:23 schreef bladibladibla het volgende:
Of hij valt van een keukentrapje terwijl hij de keuken van het death eaters hoofdkwartier aan het schoonmaken is...
tvp dus
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:32:39 #21
175985 Silaz
drie bier
pi_49569912
quote:
1. Welke personages gaan er dood (Rowling heeft beweerd dat er 2 personages dood gaan)?
2. Welke 6 Horcruxes zijn er (7e deel is de ziel van Voldemort zelf)?
3. Blijft Hogwarts open en maakt Harry zijn 7e jaar af?
4. Wie is de mysterieuze R.A.B./R.A.Z.?
5. Wie wordt de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts?
6. Welke functie krijgt de Tweewegspiegel (de spiegel die Harry van Sirius heeft gekregen)?
7. Welke rol speelt Aberforth Dumbledore (hoogstwaarschijnlijk de barkeeper van Hog's Head)?
8. Wat is er zo speciaal aan Petunia.
9. Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
10. Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
11. Is Dumbledore echt dood (volgens Rowling wel, maar ze kan ons zo voor de gek houden)?
12. Aan welke kant staat Snape?
1. Voldemort natuurlijk, en zelf denk ik misschien wel Draco, dat hij toch realiseerd dat wat Dumbledore zei toch het juiste was, en dat hij dan iig Harry aan het einde redt, door er bijv. (cliche ik weet) voor te springen.
2. - Zijn ziel zelf
- Het Dagboek
- Het Medaillon
- Die beker van Huffelpuf
- Asmodon's ring
- Misschien iets van Gryffindor
- Misschien ligt er ook nog wel iets in die kluis 712 ofzo.
3. Harry gaat er in het begin nog wel naartoe om extra spreuken te leren enzo, en dat hij dan op pad gaat. Misschien dat hij aan het eind nog wel terugkomt voor de examens ofzo
4. Broer van Sirius.
5. Misschien dat Lupin het wel weer doet en anders zou ik voor de Aberforth gaan.
6. Ik denk dat Harry de andere spiegel aan Ron/Hermoine geeft om ze zeg maar 'up-to-date' te houden, als ze niet mee gaan.
7. Aberforth gaat harry denk ik trainen en legt veel uit over Dumbledore zelf, over hoe alles tot stand enzo is gekomen.
8. ?
9. Harry & Ginny komen aan het einde van het jaar weer bij elkaar. Ron & Hermoine samen ook denk ik.
10. Zie vraag 10 bij Ecthelion
11. ja hij is morsdood :p
12. Aan de goede kant denk ik, hij loopt dus weer over. maar het kan ook zo zijn dat het allemaal geacteerd is met Dumbledore etc.

En dan nog een vraag 13
Waarom had Lily niet hoeven sterven?
Ik denk dat Voldemort een zwak voor Lily had, niet dat ik weet hoe het zou kunnen komen, maar hij voelde iets voor haar denk ik.
pi_49570499
Ik kan niet voorspellen, maar wel hopen. Harry gaat dood
pi_49571347
Ik denk trouwens ook dat Draco zich bekeert. Ook denk ik dat de dreuzels in de wereld een rol gaan spelen in het verhaal.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:27:40 #24
88233 Steve
Still the best.
pi_49571866
Mijn voorspellingen:

Personages
Uiteindelijk geloof ik toch in het goede van Snape. Zoals in (volgens mij) het eerste boek al werd gezegd zijn niet alle goeien even leuk en aardig, ook daar zitten rotte appels tussen.
Vast door een magisch verband tussen hen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.
- Wie is R.A.B?
Regulus Black.
- Wie gaan er dood?
Ik denk dat Percy nog een heldendaad verricht. Sterven voor zijn ouders. Hagrid sterft, zijn broertje speelt nog een rol en roeit de moordenaar uit. Hermione moet tot mijn groot verdriet ook dood. En Voldemort, uiteraard.
Ja, uiteindelijk zal een van zijn handelingen onbewust deel uitmaken van alle oorzaken die Voldemorts teloorgang tot gevolg heeft.
Ja, al zal er wel een vorm van communicatie mogelijk zijn. Hoe weet ik niet. Het zal denk ik alleen geen directe communicatie zijn. En Dumbledore zal niet herrijzen, dat zou zo suf zijn...
- Is Sirius echt dood?
Ja. Maar hier zie ik een (tijdelijk) terugkomen nog wel.
Ze had Harry kunnen opofferen. En Voldy had stiekem een oogje op Lily.
Voldy had een oogje op Lily. Oogje, snap je 'm?! .
Omdat ze sterke tovenaars zijn.
Ze had in het begin wat magische krachten, maar die heeft ze misbruikt en daarna zijn die haar afgepakt.
Hij zal meevechten. En Hermione moet gaan kiezen tussen hem en Ron. Dat wordt Ron natuurlijk.
Als evil bitch. Ze heeft het nog niet helemaal afgeleerd. Rita Skeeter komt overigens ook nog terug.
Argus Filch? Of de niet-magische wereld, die meehelpen.
Het onstaan van spoken is al beantwoord. Centaurs zullen nog wel langskomen, net als Dobby/Winky de house elves. De spoken blijven eeuwig rondspoken.
Niet James? Voor je het weet is het Snape.
Het heel erg sterke toverstok voor Voldy maken, dat hem onoverwinnelijk maakt.
- is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus?
Ja.

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Hogwarts weer open als school?
Ja. Daar zijn enkele aanwijzingen voor. 7 boeken, 7 schooljaren. Een student wordt Hogwarts teacher, Hogwarts gaat dus open (misschien pas na dit 7e jaar, maar goed). En er was nog iets, maar ik weet niet meer wat.
Harry zal het nog wel afmaken denk ik.
Godric Hollow, inclusief begraafplaats.
Dat huis uit het begin van boek 4.
Egypte. Daar wordt al een paar keer naar verwezen in het boek, zal dus ook nog wel terugkomen.
Of in de bank Gringotts, of in een piramide. Dat laatste zou wel tof zijn.
edit: dat was de UK-kaft, US was ik vergeten. Ziet eruit als een arena.
- Wat zit er achter de gesloten deur in het Department of Mysteries?
Het dodenrijk.

Voorwerpen
Hij vindt het andere deel in 'zijn' huis (Sirius' oude huis dus). Daarmee communiceert hij met z'n vrienden.
De ring en het dagboek hebben we gehad.
- de locket. Die staat ook op de adult versie van HP DH.
- Hufflepuffs cup.
- Het zwaard van Griffindor. Heeft 'ie gedaan toen hij om die baan vroeg bij Dumbledore.
- Die tiara uit de Room of Requirement, zoals Ecthelion al beschreef. Vind ik leuk bedacht.
Geen idee.
Geen idee
Om Harry in veiligheid te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steve op 20-05-2007 16:57:13 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 20 mei 2007 @ 15:47:25 #25
47102 Elvi
miemkwien
pi_49572583
Ik denk aan een aantal mogelijke 'dood-scenario's':

- Ron en Hermelien gaan dood. Ze offeren zich op voor Harry, net als zn ouders deden (geen idee waarom ik dat denk... Klinkt wel romantisch ofzo )
- Harry word de nieuwe leraar Defense Against The Dark Arts en omdat daar sowieso al n vloek op ligt gaat hij dood. Samen met Voldemort.
- Peter Pettigrew en Voldemort gaan dood, omdat die Peter Harry nog wat schuldig was.
- De ouders van Ron, die zich opofferen voor hun zoon of Harry.

Zou er eigenlijk iemand van t trio Ron/Harry/Hermelien doodgaan? Of 1 van de andere hoofdpersonages?
pi_49574597
Personages
Aan wiens kant staat Snape?
Aan de goede kant, ook al zou ik hem persoonlijk liever aan de slechte kant zien.

Waarom vertrouwde Dumbledore Snape?
Geen idee. Ik zou hem niet vertrouwen, maar ik heb dan ook een gigantsiche hekel aan Snape.

Wie is R.A.B?
Regulus Black, broertje van Sirius.

Wie gaan er dood?
Voldemort en Hagrid, en misschien ook Neville.

Zal Peter Pettigrew de schuld die hij aan Harry heeft inlossen (zie PoA)?
Jup, en dat wordt gelijk ook zijn dood.

Is Dumbledore echt dood?
Ik vrees het wel, al denk ik dat hij op een of andere manier nog heel veel informatie voor Harry heeft achter gelaten die hij nodig heeft tijdens de Horcrux-jacht.

Is Sirius echt dood?
Volgens mij wel. Misschien dat we hem nog wel zien, achter the veil.

Waarom had Lily niet hoeven sterven?
Misschien kon ze iets speciaals dat the Dark Side maar al te graag wilde hebben. Als ze was overgestapt naar de andere kant had ze niet dood gehoeven.

Waarom is het zo belangrijk dat Harry Lily's ogen heeft?
Geen flauw idee...

James en Lily en Marcel's ouders hebben Voldemort drie maal kunnen afweren. Hoe?
Waarschijnlijk met veel hulp van de Order en Dumbledore in het bijzonder. Ik denk dat we dat te weten komen als ze naar Godric's Hollow gaan.

Wat zal de onthulling over Petunia zijn, nu we weten dat ze in ieder geval geen Squib is?
Petunia had een oogje op James/Sirius/Snape...

JKR heeft bevestigd dat Krum nog terug komt. In welke hoedanigheid?
Als hulp tijdens de Horcrux-jacht.

Ook Umbridge zal nog een keer verschijnen? In welke hoedanigheid?
Als vermaak voor de centaurs

Welk personage zal magische krachten vertonen in 'desperate circumstances'?
Dudley! Of misschien Filch, als Voldemort Mrs. Norris aanvalt

Gaan we nog meer zien van de spoken? Goblins? Centaurs? House elves? Andere magische wezens?
De spoken gaan volgens mij nog een hele belangrijke rol spelen, net als alle andere magische wezens. Denk aan de Fountain of Magical Brethren: alleen samen kunnen ze deze strijd aangaan.

Wie is 'that awful boy' waar Petunia het in PS over heeft?
Degene waar ze een oogje op had, dus James/Sirius/Snape.

Waar is Olivander heen?
Waarschijnlijk aan de Dark Side. Of dat vrijwillig is weet ik niet.

Is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus?
Jup, en Abertforth de geitenliefhebber zal Harry goed van pas komen.

Plaatsen
Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Hogwarts weer open als school?
Ze gaan zeker nog terug naar Hogwarts. Volgens mij is de Room of Requirement een goede plek om te zoeken naar de Horcruxes. Of het als school opengaat zal afhangen van de gebeurtenissen in de zomer, en eerlijk gezegd denk ik het niet.

Welke plaatsen zullen we nog meer bezoeken?
Godric's Hollow, Hogwarts, Gringotts, en misschien wel Durmstrang, Beauxbatons en Egypte.

Waar bevindt het trio zich op de UK-kaft en waar is Harry op de US-kaft?
De UK-kaft lijkt op een kluis. De US kaft lijkt me achter the veil.

Wat zit er achter de gesloten duer in het Department of Mysteries?
Heel veel liefde! Harry zorgt ervoor dat Voldemort die deur per ongeluk opent, zodat hij bedolven wordt onder een lading hartjes en daardoor smelt
Het kan ook nog de kamer zijn waarin ze dood bestuderen. Dat klinkt dan weer minder gezellig...

Voorwerpen
Wat is het belang van de two-way mirror die Harry in OotP kreeg van Sirius?
Misschien als communicatiemiddel met anderen.

Wat zijn de overige Horcruxes?
De ring en het dagboek zijn al opgeruimd en de locket lijkt me duidelijk aangezien die op de kaft staat. Dan hebben we nog Hufflepuffs cup. Misschien ook Gryffindors sword. Het idee van de tiara uit de Room of Requirement, zoals Ecthelion beschreef, vind ik een heel goed idee.

Wat is the veil in het Ministry of Magic?
Ik denk een soort ouderwets executiemiddel van het Ministry of Magic.

Wat stond er in de brieven die Dumbleodre aan Petunia verzonden heeft?
Informatie over James en Lily, zodat Petunia medelijden kreeg en Harry in huis liet blijven.

Waarom had Dumbledore James' Invisibility Cloak?
Dumbledore heeft hem gestolen! Nee, ik heb serieus geen idee...
pi_49576384
De tiara uit de Room of Requirement heb ik trouwens niet zelf bedacht, maar komt uit de fanfiction. Vond het zelf ook een hele sterke en ook echt iets voor Rowling om het heel kort voorbij te laten komen. Ik zoek in de boeken nog iets wat van Gryffindor zou kunnen zijn, het hoeft maar heel kort in "beeld" te zijn geweest.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:27:03 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49576677
TVP (geen tijd en anders vergeet ik het weer), kom er later op terug.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49577010
Ik heb ook al eerder theorieën gelezen over die tiara. Hij is trouwens gemaakt door goblins. (Nutteloos detail, ik weet het )
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Ecthelion het volgende:
Ik zoek in de boeken nog iets wat van Gryffindor zou kunnen zijn, het hoeft maar heel kort in "beeld" te zijn geweest.
Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?

Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was én dat Harry hem in HBp ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
pi_49577319
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:35 schreef bladibladibla het volgende:
Ik heb ook al eerder theorieën gelezen over die tiara. Hij is trouwens gemaakt door goblins. (Nutteloos detail, ik weet het )
[..]

Zou Harry's Invisibility Cloack een Horcrux kunnen zijn?

Dat zou verklaren waarom hij bij Dumbledore in bewaring was én dat Harry hem in HBp ten alle tijden bij zich moest houden. Dat was natuurlijk onder het mom van bescherming, maar zo voorkom je ook dat anderen er mee aan de haal gaan.
Ik denk het eigenlijk niet, want dan zou Voldemort het niet echt goed hebben bewaakt. Ik heb nu alle 6 de HP-delen naast me liggen en ik zoek naar lokaties (zoals Room of Requirements) waar een relikwie van Gryffindor zou kunnen liggen.

Ik heb al Hogwarts' kitchen, Shrieking Shack en de leerlingenkamer van Slytherin doorgenomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ecthelion op 20-05-2007 17:49:10 ]
pi_49577788
whehe ik blader effe door die fan-fiction en kom gelijk terecht bij een stuk waar Harry en ginny genakt hebben. nice!

Maar ik snap niet wie er de tijd/zin voor heeft gehad die nepversie te schrijven. Wie heeft dat sowieso gedaan, of is dat niet bekend?
pi_49580555
tvp
pi_49605709
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:55 schreef no-look het volgende:
whehe ik blader effe door die fan-fiction en kom gelijk terecht bij een stuk waar Harry en ginny genakt hebben. nice!

Maar ik snap niet wie er de tijd/zin voor heeft gehad die nepversie te schrijven. Wie heeft dat sowieso gedaan, of is dat niet bekend?
Ik weet niet wie de auteur is, maar hij/zij is dan idd een fanatieke fan. Ik heb zelf ook wel fanfiction-verhalen geschreven, maar die waren lang niet zo groot. Toch had ik op de middelbare school tijd zat om zulke dingen te schrijven, ik had alleen te weinig inspiratie om zulke grote verhalen te schrijven.
  maandag 21 mei 2007 @ 16:05:23 #34
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_49610593
Personages
Snape is goed. Hij gaat in 7 een soort van mentor-rol vervullen voor Harry, tegen wil en dank.

Geen idee

- Wie is R.A.B?
Regulus A Black

- Wie gaan er dood?
Ron gaat dood. Er moet iemand uit Harry's binnenste kring dood. In 5 ging Sirius, in 6 ging Dumbledore. Er blijven nog maar 2 mensen over in die binnenste kring, en dat zijn Hermione en Ron. Hermione is te slim, dus Ron gaat dood, in een poging Harry te redden.

Zou een beetje jammer zijn. Ik denk dat het wel bijdraagt aan de slechtheid van Peter als hij dat niet doet.

Ja, geen twijfel mogelijk.

- Is Sirius echt dood?
Weet het niet. Ik denk dat hij in een soort van schimmenwereld zit, een soort van het vagevuur. Hier horen we zeker nog wat van.

Was niet belangrijk genoeg.

Geen idee, wel een hele goede...

Vechten, he...

Moeder van een wizard? Of misschien wel de ex van Sirius, of van Remus...

Misschien als vervanger van z'n ouwe schoolhoofd, hoe heette hij ookweer?

Neuh

Dursley?

Neuh...

Sirius? Remus? Haar ex, die ik eerder noemde...

Kwijt

Ja.

Plaatsen
- Zullen we nog terugkeren naar Hogwarts in het verhaal en zo ja, in welke hoedanigheid? Gaat Hogwarts weer open als school?
Ik weet niet of het opengaat, maar ze gaan er zelker wel naartoe. Al was het maar om te overleggen met het portret van DD.

Godric's Hollow, verder weet ik het niet.

Geen idee

- Wat zit er achter de gesloten deur in het Department of Mysteries?
Die vraag is al beantwoord door DD, daar bevindt zich een hele grote voorraad aan de kracht die Voldemort niet kent, Liefde.

Voorwerpen
Dat gaat hij gebruiken als communicvatiemiddel met zijn vrienden, net als de Marauders deden.

Ring, dagboek, helga's cup, amulet, Tiara (vind m wel leuk), en nog iets. Ik weet t niet.

Dat is die doek waarachter Sirius is gevallen. Ingang tot dat schimmenrijk.

Geen idee

Misschien was het vermoorden van James en Lily onvermijdbaar. James wist dit, en heeft de cloak aan DD gegeven, om hem door te geven aan Harry.
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  maandag 21 mei 2007 @ 17:11:55 #35
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49613241
Personages

Aan de goede kant. Zelfs tussen de goede zitten slechte.

Dumbledore wist iets over Snape dat (nog) niet bekend gemaakt is

- Wie is R.A.B?

Regulus Black

- Wie gaan er dood?

Voldemort, een van de Weasleys, misschien Neville ook?

Ja, en het zal gelijk het laatste zijn wat hij doet.

Ja, maar er zal nog wel een manier zijn om te communiceren (via Fawks? Two-way mirrors?)
Fawks zal ook nog wel een redelijk belangrijke rol krijgen denk ik.

- Is Sirius echt dood?

Ik denk niet echt dood en niet echt levend, en toch geen spook. Misschien zit ie in een andere wereld, of zoals eerder gezegt een vagevuur?

Lily is t ex-vriendinnetje van Voldie, en hij had nog steeds een zwakke plek voor haar.

Om Voldie aan Lily te herrineren, en Harry zo genoeg tijd te geven voor de genade slag.

Ze kennen Kung Fu, en nog veel meer andere gevaarlijke woorden.

Petunia is een heks, en heeft op Hogwarts gezeten. (verklaart dat ze weet wat dementors zijn en wie Voldie is)

Als hulpje van Voldie

Geen flauw idee, misschien wilt ze centaurs veranderen in muilezels?

Filch

De spoken krijgen nog een belangrijke rol, en wat is een Harry Potter boek zonder andere magische wezens?

James/Lupin/Sirius/Pettigrew/Voldemort/Snape?

Egypte (weet niet waarom maar heb gewoon dat idee)

Ja.

Plaatsen

Ja, we gaan terug naar Hogwarts (grote kans dat er ergens een horcrux ligt), ik weet niet of het weer open gaat als school.

Begraafplaats, Gringgotts, Minestry of magic,Egypte.

Het lijkt een kluis of een schatkamer, Gringgotts of een schatkamer in een pyramide?

Achter "the veil"

Dat is eerder uitgelegt, een heleboel liefde.

Voorwerpen

Het zal dienen als comminicatie middel (Dumbledore,Sirius, Ron&Hermione?)

Dagboek
Locket
Huffelpuffs cup
Slytherins ring
Gryffondors zwaard
Nagini (zn slang, dat zei Dumbledore in deel 6...dat jullie die vergeten zijn...)

Een soort poort naar een andere wereld of iets in die richting.

Geen flauw idee.

James wist dat hij verraden zou worden (misschien niet door wie) en gaf de mantel aan iemand die hij volledig vertrouwde om door te geven aan zn zoon.
  maandag 21 mei 2007 @ 17:31:38 #36
71919 wonderer
pi_49613984
Pff, voor de meeste vragen heb ik niet eens een antwoord en over sommigen heb ik zelfs nog nooit nagedacht...

Snape is goed, en offert zich misschien op om VOldemort te vernietigen. Ik zou het leuk vinden als Neville Voldie omlegt, per ongeluk, maar dat zal wel niet.

Verder boeit het me niet zo, ik zie wel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49638325
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:11 schreef Queen_Minny het volgende:
Dagboek
Locket
Huffelpuffs cup
Slytherins ring
Gryffondors zwaard
Nagini (zn slang, dat zei Dumbledore in deel 6...dat jullie die vergeten zijn...)
Ik ben dat helemaal niet vergeten, maar ik geloof gewoon niet dat Nagini een Horcruxes is. Dumbledore had een aardig idee over de cup van Hufflepuff en iets van Ravenclaw, maar de laatste wist hij niet zeker en toen kwam hij maar met Nagini. Volgens mij wilde Dumbledore duidelijk maken dat een levend wezen een Horcruxes kan zijn en dat later blijkt dat Harry een Horcruxes is. Een quote uit CoS:
quote:
'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Dit versterkt mijn vermoeden dat op de beruchte nacht Harry per ongeluk een Horcruxes werd. Mijn lijstje van Horcruxes ziet er ook als volgt uit:
- Dagboek
- Ring van Slytherin
- Medaillon van Slytherin
- Cup van Hufflepuff
- Tiara van Ravenclaw (lees mijn eerdere reactie voor meer uitleg)
- Harry Potter van Gryffindor, misschien is Harry wel de erfgenaam van Gryffindor, hoewel in een interview dat ontkracht werd. Ik snap echter de ontkrachting niet echt.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:43:43 #38
175985 Silaz
drie bier
pi_49638561
Wat was de ontkrachting dan of leess k het nou verkeerd
pi_49638618
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:43 schreef Silaz het volgende:
Wat was de ontkrachting dan of leess k het nou verkeerd
Ik ben die nog aan het opzoeken. Give me a moment Ik heb trouwens de vragenlijst in de OP gezet en aangevuld met de vragen die er al stonden. Dus HP-fans leef je uit!

Edit: Gevonden!
quote:
MA: What about Harry's family - his grandparents - were they killed?

JKR: No. This takes us into more mundane territory. As a writer, it was more interesting, plot-wise, if Harry was completely alone. So I rather ruthlessly disposed of his entire family apart from Aunt Petunia. I mean, James and Lily are massively important to the plot, of course, but the grandparents? No. And, because I do like my backstory: Petunia and Lily's parents, normal Muggle death. James's parents were elderly, were getting on a little when he was born, which explains the only child, very pampered, had-him-late-in-life-so-he's-an-extra-treasure, as often happens, I think. They were old in wizarding terms, and they died. They succumbed to a wizarding illness. That's as far as it goes. There's nothing serious or sinister about those deaths. I just needed them out of the way so I killed them.

MA: That sort of shuts down Heir of Gryffindor [theories], as well.

JKR: [Pause] Yeah. Well - yeah.
Ik snap nog steeds niet waarom Harry geen Heir of Gryffindor kan zijn. Kan toch via de ouders van James, James zelf en vervolgens Harry gaan, of lees ik iets verkeerd?

[ Bericht 49% gewijzigd door Ecthelion op 22-05-2007 11:53:09 ]
pi_49639338
het feit dat je grootouders en ouders dood zijn betekent inderdaad niet dat je geen afstammeling van zus of zo kan zijn.
pi_49639417
Gisteren heb ik dat interview nog eens helemaal gelezen, en dat stukje snap ik echt niet...

Misschien bedoelen ze dat Harry's opa en oma niet vermoord zijn om allemaal erfgenamen van Gryffindor uit te roeien?
pi_49639828
Je ouders of grootouders hoeven niet te leven om erfgenaam van Gryffindor of iemand anders te zijn. Neem Voldemort: hij had geen familie meer, maar toch is hij erfgenaam van Slytherin. Zou trouwens wel een mooie finale worden als Harry inderdaad de erfgenaam is:

The Epic Finale of Harry Potter:

The Heir of Gryffindor

(a.k.a. Harry Potter/ The-Boy-Who-Lived/ The Chosen One)

vs

The Heir of Slytherin
(a.k.a.Voldemort/ Tom Marvolo Riddle/ You-Know-Who/ He-Who-Must-Not-Be-Named/ The Dark Lord)
pi_49639956
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:16 schreef Ecthelion het volgende:
Je ouders of grootouders hoeven niet te leven om erfgenaam van Gryffindor of iemand anders te zijn. Neem Voldemort: hij had geen familie meer, maar toch is hij erfgenaam van Slytherin.
Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....
pi_49640080
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:19 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Dat had ik me ook al bedacht, en daarom snap ik de redenatie uit dat interview niet....
Precies. Toen ik het voor de 1e keer las, dacht ik: dat zegt helemaal niets! Was alleen minder blij dat Rowling het vervolgens ging beamen: Yeah. Well - yeah. Ik had liever dat ze met haar ogen had gerold en verder niets meer zou zeggen of dat ze zoiets had gezegd als If you say so....
pi_49642189
Personages
Ik kan me voorstellen dat Snape goed is, maar dat gaat Harry toch nooit accepteren??
Hij zal verschrikkelijk kwaad zijn op Snape en wraak willen!

Er is iets tussen hen gebeurd, wat weet ik nog niet.

- Wie is R.A.B?
Broer Sirius

- Wie gaan er dood?
Voldie gaat dood, ik hoop verder niemand van het goede kamp. Draco of zijn vader mogen van mij wel dood. Ben benieuwd wat er nog met Draco gaat gebeuren in deel 7. Dat krijgt nog een staartje.

?

- Is Sirius echt dood?

Dumbledore en Sirius zijn dood. Anders was Sirius al eerder boven water gekomen (hoe dan ook).
Communicatie met Dumbledore blijft wel bestaan.

?

In het gevecht met Voldemort zal dat helpen, als Voldemort weer in diezelfde ogen kijkt.......

Verliefd geweest op James of Snape via Lily.

Helpen bij de Horucruxes.

Laten we hopen dat ze gewoon weg blijft. Waarschijnlijk zien we haar in het ziekenhuis op de psychische afdeling.

Filch

nope

Misschien heeft ze nog ergens een zoon, geboren uit een heftig nachtje met Snape ofzo.....

Die is voor Voldemort een toverstokje aan het brouwen.

- Is de barman van The Hog's Head inderdaad Aberforth Dumbledore, de broer van Albus en zo ja, welke rol gaat hij spelen?
yep, nieuwe leraar DADA

- Welke relaties zullen er onstaan/blijven (Harry & Ginny, Ron & Hermione, Neville & ...)?
Harry en Ginny
Ron en Hermione
Neville en Luna?

Aberforth

Mijn gedachten.
pi_49649150
Personages
Snape is goed en geeft zijn leven om Harry te redden, zodat die vervolgens Voldemort de laatste slag kan toebrengen.
Alles was één groot plan van DD (zie DD Masterplan)
- Wie is R.A.B?
Regelus A. Black
- Wie gaan er dood?
In ieder geval Voldemort dood gaat en verder denk ik Snape en/of Lupin.
Jah, en het wordt zijn dood.
Jah, maar er blijft een vorm van communicatie bestaan: Fawks, Portrait van DD
- Is Sirius echt dood?
Jah, en die zie ik ook niet snel terugkomen.
Er is iets speciaals aan Lily waardoor ze niet had hoeven sterven en wat ook de relatie tussen haar en Snape uitlegt. Het heeft denk ik iets te maken met de ogen.
Kwestie van geluk en magisch talent. Ongeveer dezelfde redenen waarom Harry het zo vaak heeft overleeft.
Ze heeft vroeger nauwe banden gehad met de toverwereld (ook al heeft ze magische krachten), maar heeft daaraan een traum overgehouden door een gebroken relatie (misschien met Sirius ofLupin...). Waarschijnlijk refereert ze na haar ex als ze het over 'that awful boy' heeft.
Helpen bij de zoektocht naar Horcruxes: misschien onderdak bieden of zo.
Spion van Voldemort bij het Ministerie
Dudley of Filch, maar ik denk dat Dudley de meeste kans maakt
Absoluut, vooral over de spoken krijgen we nog veel te weten.
Werkt onder dwang voor Voldemort. Waarschijnlijk wil Voldemort meer weten of zijn toverstok en die van Harry (o.a. over de Priori Incantatem op de graveyard) en waarschijnlijk om toverstokken te maken voor zijn Death Eaters.
Ja, en hij gaat Harry helpen met de zoektocht naar de Horcruxes door o.a. de nieuwe leraar DADA te worden.
Harry & Ginny en Ron & Hermione blijven bestaan. Voor de rest moeten we zien wat de liefde ons brengt.

Plaatsen
Hogwarts blijft open en Harry keert daar ook nog naar terug om zich beter voor te bereiden op de strijd tegen Voldemort en om meer onderzoek te doen naar de Horcruxes. Soort van uitvalbasis.
Gringots, Godric Hollow, Egypt
Gringots en ergens waar een Horcruxes is verborgen.
Liefde

Voorwerpen
Helpt bij de communicatie tussen Harry en Ron & Hermione
Ze moeten er nog 4 vinden dus:
#1. Medaillon die R.A.B./R.A.Z. heeft gepakt,
#2. Tiara van Ravenklauw: quote uit HBP:
quote:
Harry stopte het boek van de Halfbloed Prins achter de kooi en sloeg de deur weer dicht. Hij bleef even staan, met bonzend hart, en keek naar de bergen spullen... zou hij deze plek ooit kunnen terugvinden tussen al die rommel? Hij pakte de gehavende buste van een lelijke oude heksenmeester van een krat, zette die boven op de kast waarin het boek verstopt was, plaatste een stoffige oude pruik en een doffe tiara op het hoofd van het borstbeeld om het wat opvallender te maken en sprintte toen zo snel mogelijk terug naar de gangapaden tussen de rommel...
,
#3. De beker van Hufflepuff (degene die Tom Riddle van Mrs. Smith had gestolen),
#4. Harry: misschien is Harry wel erfgenaam van Gryffindor Bovendien vond ik deze quote wel heel opvallend:
quote:
'Je bent een Sisseltong, Harry,'zei Perkamentus kalm, 'omdat Voldemort - die de laatste afstammeling is van Zalazar Zwadeerich - ook een Sisseltong was. Als ik me niet heel erg vergis, heeft hij een deel van zijn eigen macht op jou overgebracht, op die nacht dat hij je dat litteken bezorgd heeft. Dat was hij vast niet van plan, maar...'
Oftwel Voldemort maakte van Harry per ongeluk een Horcruxes
Een ingang naar het Dodenrijk
Informatie over Harry en de stand van zaken wat betreft Voldemort
James' Cloak werd gebruikt door de Order (net zoals Mad-Eye zijn Cloak's uitleent) en James had hem niet bij zich op de beruchte nacht.

Extra
- Wat wordt de laatste zin van het boek (Rowling heeft verteld dat het laatste woord 'scar' zal zijn)?
Each and every one of them had been marred by the war in one way or another. Perhaps the reason he truly felt so at home here was that he knew the mark on his own forehead was truly just another scar., degene van de fanfiction dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Ecthelion op 22-05-2007 16:18:40 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:24:46 #47
71919 wonderer
pi_49649599
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.

Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.

Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
pi_49650052
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:24 schreef wonderer het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat Harry een Horcrux is. Dat is donkere magie, dat gaat niet "per ongeluk". Het lijkt me ook dat Voldemort het zou merken, in ieder geval dat hij een stuk ziel kwijt was etc, en dus niet zijn horcrux willens en wetens zou gaan vernietigen.

Hij kan best wat van zijn krachten en talenten aan Harry hebben overgedragen, maar een horcrux geloof ik niet.

Oh, en zou hij niet een bepaald gevoel gehad moeten hebben bij de tiara als het een stuk van Voldemorts ziel is? Dat zijn litteken pijn gaat doen of zo?
Dat had hij toch ook niet bij het dagboek? En over Harry als Horcruxes. Voldemort ging naar Harry toe om waarschijnlijk zijn grootste vijand te vernietigen. De kans is dus groot dat het Voldemorts opzet was om tijdens die moord een Horcruxes te maken. Alleen liep het een beetje verkeerd uit en werd Harry de Horcruxes. Op het moment dat Harry een Horcruxes werd, ging Voldemort zo goed als dood. Ik denk niet Voldemort de splitsing van z'n ziel kon voelen, omdat zijn eigen ziel op dat moment de volle laag kreeg. Hierdoor weet hij dus niet dat hij Harry een Horcruxes was en probeerde hij Harry te vermoorden op het kerkhof en later op het Ministerie. Het is echter goed mogelijk dat Voldemort er daarna achter kwam dat Harry een Horcruxes is en dat hij nu speciale plannen met hem heeft. Daarom mogen de Death Eaters Harry niet vermoorden, maar moeten ze hem over laten aan "The Dark Lord".
pi_49658174
ik heb ooit als gekke theorie gehad dat Dumbledore gestorven is om een zelfde 'spell' over Harry te werpen zoals zijn moeder dat toen gedaan heeft. Dus dat de liefde van Dumbedore voor Harry (die hij toch wel had, geloof ik) ook als schild zal werken zodra Voldie Harry probeert te pijnigen. Misschien dat die magische liefde alleen via bloedverwanten kan gaan, maar ik kan me niet herinneren dat dat zo letterlijk gezegd is.
pi_49658275
Oeh... en een vraag die ik mis:

In 'the halfblood Prince' hebben Dumbledore en Snape op een gegeven moment ruzie, ze discussieren ergens over. In het boek lees je verder niet waar dat meningsverschil over ging. Hagrid vertelt dit geloof ik aan Harry. Waar denken jullie dat het over ging?

Persoonlijk denk ik over de belofte van Snape om Dumbledore te doden, als dat hem gevraagd werd. Dumbledore zegt ook zoiets van: je wist dat er iets moeilijks van je gevraagd ging worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')