Precies ja, maar de oude was ook heel rustig en heel kalm, de nieuwe lijkt een soort doorgedraaide dumbledore, echt heel druk, schreeuwt de helft van de tijd... Vind de acteur geweldig maar in de harry potter films vind ik hem tegenvallen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:38 schreef Etcetera het volgende:
de oude Dumbledorede nieuwe vind ik maar zozo, de vorige vond ik écht Dumbledore
Lupin is in mijn ogen niet echt knap, maar meer lief van uiterlijk. Waardoor hij in feite weer knap wordtquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:35 schreef Ionesco het volgende:
Lupin zag ik inderdaad voor me als knappe/goed uitziende man... en in de film zag die er gewoon uit als een nerdvond hem echt tegenvallen... Ik vind de films zowiezo niks vergeleken met de boeken.. Enige uit de films die ik echt heel goed vind passen zijn Dumbledore, Ron, Mcgonagall en Hagrid.
idd dat snorretjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:49 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb toch maar ff een Google gedaan![]()
De film Lupin staat niet mijlenver van mijn Lupin af (zoals bij Smalhart), maar de mijne is toch echt lekkerderEn heeft geen vlassig snorretje
Hij schreeuwt maar in één scene (nadat Harry's naam uit de goblet of fire komt), en opeens vind iedereen hem geen Dumbledore meer. OK, het is niet exact zoals het in het boek staat, maar als je bedenkt dat Harry het middelpunt is van het plan om de wereld te redden en dat hij door het Triwizard Tournament hoogstwaarschijnlijk zal verdrinken of geroosterd zal worden is die reactie van Dumbledore best logisch.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:41 schreef Ionesco het volgende:
Precies ja, maar de oude was ook heel rustig en heel kalm, de nieuwe lijkt een soort doorgedraaide dumbledore, echt heel druk, schreeuwt de helft van de tijd... Vind de acteur geweldig maar in de harry potter films vind ik hem tegenvallen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:51 schreef cikolata het volgende:
ik was ook verliefd op de Lupin in het boek, echt zo'n wijze dappere man
De scene waarin Harry's naam uit de Goblet komt, is natuurlijk een duidelijk voorbeeld, maar ik vond Gambon de hele 4e film niet sterk. En zijn (en ook jouw) verklaring waarom hij zo had geacteerd klopt eigenlijk niet, omdat in de boeken duidelijk staat beschreven dat Dumbledore heel kalm is (ook al is hij dat van binnen natuurlijk niet). Waarom zou je zoiets in de film in de veranderen als het in de boeken duidelijk staat? In de 3e film viel Gambon trouwens wel mee dus hopelijk heeft hij geleerd van de reacties van de fans en zet hij in de 5e film wel weer een goede prestatie neer.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:52 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Hij schreeuwt maar in één scene (nadat Harry's naam uit de goblet of fire komt), en opeens vind iedereen hem geen Dumbledore meer. OK, het is niet exact zoals het in het boek staat, maar als je bedenkt dat Harry het middelpunt is van het plan om de wereld te redden en dat hij door het Triwizard Tournament hoogstwaarschijnlijk zal verdrinken of geroosterd zal worden is die reactie van Dumbledore best logisch.
Snape rulezz!!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:45 schreef poon het volgende:
Alan Rickman toch ook wel de bom mag ik hopen...
Zeker weten, in eerste instantie vond ik snape toch minder in de films dan in de boeken, maar na het beter bekijken vind ik toch dat hij het heel erg goed neerzet.quote:
Die allereerste scene waarin hij het klas lokaal binnenloopt... Geweldig!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:11 schreef Ionesco het volgende:
[..]
Zeker weten, in eerste instantie vond ik snape toch minder in de films dan in de boeken, maar na het beter bekijken vind ik toch dat hij het heel erg goed neerzet.
"I do not tolarate any foolish wandwaving in this class"quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:53 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Die allereerste scene waarin hij het klas lokaal binnenloopt... Geweldig!
Gelukkig zit er genoeg leuks in de boeken om het te compenseren, jaquote:
Nou, nu doe je wel heel negatief over Harryquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gelukkig zit er genoeg leuks in de boeken om het te compenseren, ja
Hij doet dezelfde dingen waar hij Snape en anderen op afrekent, maar omdat hij de held is, is het geweldig.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:22 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Nou, nu doe je wel heel negatief over HarryHij kan misschien beetje eigenwijs zijn, maar hij heeft soms ook wel gelijk.
In deel 1 hadden alleen hij en zijn vrienden door dat de Steen gevaar liep, in deel 2 waren zij degene die de kamer ontdekten, in deel 3 waren zij die erachter kwamen dat Sirius onschuldig was, in deel 4 was hij degene die ontsnapte. In deel 5 was die dan wat minder slim, maar in deel 6 viel dat vervolgens weer mee. Dus je kunt niet zeggen dat hij denkt dat hij maar een beetje rondparadeert (hoewel je natuurlijk wel een beetje gelijk hebt).quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hij doet dezelfde dingen waar hij Snape en anderen op afrekent, maar omdat hij de held is, is het geweldig.
Dat valt denk ik nog wel tegen. Ik ben nu net weer opnieuw begonnen en omdat ik nu wat preciezer lees denk ik dat er nog wel wat opvalt. Als ik iets lees wat me opvalt, zal ik het hier natuurlijk plaatsen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:40 schreef Etcetera het volgende:
ach, er is niet veel te bespreken over het boek nog he
Dus Voldemort gaat eraan. Begrepen Joanne???quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:10 schreef cikolata het volgende:
"Either must die at the hand of the other"
'Either' kan toch ook 'allebei' betekenen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dus Voldemort gaat eraan. Begrepen Joanne???
Ze liet tenslotte ook al Sirius doodgaanEn Dumbledore misschien (ik ben nog niet overtuigd, ook al heeft ze gezegd dat je niet moet verwachten dat hij een Gandalf uithaalt)
Ik vat het op als 'ofwel de een, ofwel de ander'. En zo is het in het Nederlands ook vertaald, dacht ik.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:17 schreef cikolata het volgende:
'Either' kan toch ook 'allebei' betekenen?
"Samen op de motoooo, samen op de mo-ho-tooo"quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:30 schreef Silaz het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk wat voor rol Sirius' motor gaat spelen in het nieuwe boek?
Ik denk dat ze er juist mee ontsnappen oid. in de eindbattle ofzo
Harry springt op de motor en rijdt over Voldemort heen en... Voldemort is doodquote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:30 schreef Silaz het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk wat voor rol Sirius' motor gaat spelen in het nieuwe boek?
Ik denk dat ze er juist mee ontsnappen oid. in de eindbattle ofzo
Ik zat er net aan te denken. Midden in het gevecht een hartaanval o.i.d.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:13 schreef MevrouwLili het volgende:
Voldemort die een dreuzeldood sterft... Whahahaha
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:23 schreef bladibladibla het volgende:
Of hij valt van een keukentrapje terwijl hij de keuken van het death eaters hoofdkwartier aan het schoonmaken is...
Boek 7a en 7bquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef MevrouwLili het volgende:
Dat gaat toch nooit passen in een paar honderd bladzijden! Ben benieuwd hoe ze dat gaat doen...
Betekent dat niet gewoon dat de trein elk jaar op 1 september vertrekt? en dat ze dan soms eerst een paar dagen geen les hebbenquote:Dear Mr Potter,
Please note that the new school yeaar will begin on September the first. The Hogwarts Express will leave from King's Cross Station, platform nine and three-quarters, at eleven o'clock.
Leuk niet, maar wel een verrassende wending.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:16 schreef Etcetera het volgende:
Harry blijft levenVoldemort gaat kassieweile
en Ginny en Harry trouwen
en Ron en Hermelien trouwen
tenminste dat hoop ikik bedoel, Harry heeft Voldemort 6 boeken lang verslagen en dan zou Voldemort op het laatst nog even winnen
dat is toch niet leuk
Ik ken het Britse systeem niet, maar in België bijv. beginnen scholen op 1 september. Of dat nou een maandag of een vrijdag is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:16 schreef Etcetera het volgende:
Oh ja, er waren ja dilemma's over het 1 september gebeuren, dat het schooljaar dan weer begint en dat dat niet logisch is omdat 1 september niet altijd op een maandag is?
Volgens mij gaat Ginny nog voor een grote verrassing zorgen in het laatste boek. Ik heb het voorgevoel dat ze een Animagus is of gaat worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:39 schreef Queen_Minny het volgende:
En ik denk dat Ginny zich ook met het gevecht gaat bemoeien.
quote:I believe that Ginny Weasley is the animagus of a cat. I don't believe she was a born animagus but made her self an animagus like Wormtail, Padfoot, and Prongs. I also believe she is unregistered.
On HP webpages it has been said there is more to the cats in the books than meets the eye. Notice Mrs. Norris is able to communicate with Filch and Harry often has the suspision she can see him while he is wearing the invisibility cloak. Crookshanks was also all over Scabbers, could he have known he was an imposter? Crookshanks was also very good friends with Sirius in his dog form. Mrs. Figg, Harry's neighbor who we discover in the fifth book is a Squib, also has cats. In the second book when Mrs. Norris is petrified Ron said Ginny was very upset because she loves cats.
My suspisions of Ginny being an animagus of a cat come from what I know about Sirius being a dog. In the books it often mentions his "barklike laughter", he makes actions and noises like a dog.
In the fifth book Ginny starts doing the same as a cat. "..as Ginny made a noise like an angry cat." (pg. 72) "Ginny was curled like a cat on her chair..."(pg. 479)
Daar zit wel wat in eigenlijk. Dat van die katten is me nooit zo opgevallen. Maar nu ik dat zo lees zijn katten wel heel erg aanwezig in elk boek.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Ginny nog voor een grote verrassing zorgen in het laatste boek. Ik heb het voorgevoel dat ze een Animagus is of gaat worden.
Ik heb geprobeerd om de editorial die ik ooit daarover heb gelezen te vinden, maar dit stukje (van een of ander forum somt het bewijs ook op:
[..]
Volgensmij staat er in het boek dat Sirius aan Crookshanks vertelde dat Scabbers Peter was.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Volgens mij gaat Ginny nog voor een grote verrassing zorgen in het laatste boek. Ik heb het voorgevoel dat ze een Animagus is of gaat worden.
Ik heb geprobeerd om de editorial die ik ooit daarover heb gelezen te vinden, maar dit stukje (van een of ander forum somt het bewijs ook op:
Crookshanks was also all over Scabbers, could he have known he was an imposter? Crookshanks was also very good friends with Sirius in his dog form.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:07 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Volgensmij staat er in het boek dat Sirius aan Crookshanks vertelde dat Scabbers Peter was.![]()
quote:Question: Is there something more to the cats appearing in the books than first meets the eye? (i.e. Mrs. Figg's cats, Crookshanks, Prof. McGonagall as a cat, etc.)
J.K. Rowling responds: Ooooo, another good question. Let's see what I can tell you without giving anything away....erm....no, can't do it, sorry.
quote:A Kneazle is a cat-like creature closely enough related to cats that they can interbreed with them. A Kneazle has large ears, spotted fur and a lion-like tail. Kneazles are considerably more intelligent than the average cat, and have a few knacks, in particular the ability to detect bad or suspicious people (to whom they react badly). They also have the ability to lead their owner home when lost. Despite their occasionally aggressive nature, if domesticated they make good pets. Kneazles must be licensed if they become tamed in the event that a Muggle mistakes it for a cat.
Crookshanks, Hermione Granger's pet, is half-Kneazle, which explains why he recognises that Scabbers, Ron Weasley's pet rat, is actually Peter Pettigrew, an Animagus. Arabella Figg also breeds them, and it is therefore likely that at least some of her cats are actually Kneazles or part-Kneazle.
Ik heb gister 3 uitgelezen en ben begonnen met deel 4.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:44 schreef bladibladibla het volgende:
Helemaal vergeten dat Crookshanks Sirius had geholpen...
Maar goed dat ik alle boeken nog eens aan het lezen ben. Ik hoop vanavond boek 1 uit te lezen, dan kan ik verder naar boek 2.
Spijker op z'n kop. Daarom denk ik dat het één grote deceptie wordt want het is maar 600 pagina's.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef MevrouwLili het volgende:
Touwens, er moet nog zó veel gebeuren in boek 7... die horcruxes moeten opgespoord en vernietigd... Dumbledore deed er jaren over, en Harry zal ze wel even in een jaartje vinden... :S
Ook die Rab/Raz moet nog opgespoord/geïdentificeerd worden... Vele mysteries moeten uitgelegd worden (even ervan uitgaande dat Rowling ons niet in volledige onzekerheid laat)...
Dat gaat toch nooit passen in een paar honderd bladzijden! Ben benieuwd hoe ze dat gaat doen...
Rowling had gezegd dat na boek 7 nog veel discussie zal zijn:quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef MevrouwLili het volgende:
Touwens, er moet nog zó veel gebeuren in boek 7... die horcruxes moeten opgespoord en vernietigd... Dumbledore deed er jaren over, en Harry zal ze wel even in een jaartje vinden... :S
Ook die Rab/Raz moet nog opgespoord/geïdentificeerd worden... Vele mysteries moeten uitgelegd worden (even ervan uitgaande dat Rowling ons niet in volledige onzekerheid laat)...
http://www.dreuzels.com/index3.asp?page=leeg&url=/archief/main.asp&NwsID=976quote:Misschien dat dit enige troost biedt, maar ik denk dat er nog genoeg te discusiëren valt nadat Deathly Hallows is uitgebracht. Dus als je er nog niet helemaal klaar voor bent om de fora te verlaten, wanhoop dan niet?
Je hebt op zich wel een punt en ik vind het echt iets voor Ginny (en ook Rowling) om zoiets te flikken. Verder denk ik idd dat Ginny een grote rol gaat spelen in het 7e deel. Wat dat betreft is die fanfiction best goed uitgewerkt. Vooral het einde vind ik (naar mate ik er meer over denk) echt sterk!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Om die vragen een antwoord te krijgen moet je toch je fantasie de vrijloop geven... anders gezegd gewoon een antwoord zoeken dat jijzelf persoonlijk goed vind en je voldoening geeft... Inprincipe een soort interactie tussen schrijver en lezerquote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:16 schreef magnifor het volgende:
[..]
Rowling had gezegd dat na boek 7 nog veel discussie zal zijn:
[..]
http://www.dreuzels.com/index3.asp?page=leeg&url=/archief/main.asp&NwsID=976
Dus ik denk niet dat we alle antwoorden krijgen.
Ik heb de fanfiction niet gelezen (daar heb ik echt geen tijd voor en ik wil geen valse verwachtingen bij mezelf wekken), dus daar kan ik niet veel over zeggen...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:08 schreef Ecthelion het volgende:
Je hebt op zich wel een punt en ik vind het echt iets voor Ginny (en ook Rowling) om zoiets te flikken. Verder denk ik idd dat Ginny een grote rol gaat spelen in het 7e deel. Wat dat betreft is die fanfiction best goed uitgewerkt. Vooral het einde vind ik (naar mate ik er meer over denk) echt sterk!
Dat laatste komt in mijn ogen doordat Ginny de Chamber had opengemaakt en op de muur in bloed had geschreven. Het was in feite haar schuld dat Mrs. Norris petrified was. Ze deed ook het hele schooljaar al vreemd omdat ze zich schuldig voelde.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
[..]
In the second book when Mrs. Norris is petrified Ron said Ginny was very upset because she loves cats.
Leuk idee!quote:Op zondag 20 mei 2007 11:37 schreef bladibladibla het volgende:
Is het een idee om een soort FOK!-HP-voorspellingen lijst te maken. Dat we samen een lijst van vragen opstellen en dat elke user dan zijn of haar visie erop geeft. Dan kunnen we als het boek uit is onze voorspellingen vergelijken met de uiteindelijk uitkomsten.
Ik heb dit bij HBP op een ander forum ook gedaan en het was zo grappig om te zien hoe erg we er allemaal naast zaten
Et voilà: Voorspellingen over Harry Potter and the Deathly Hallowsquote:Op zondag 20 mei 2007 11:37 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Is het een idee om een soort FOK!-HP-voorspellingen lijst te maken. Dat we samen een lijst van vragen opstellen en dat elke user dan zijn of haar visie erop geeft. Dan kunnen we als het boek uit is onze voorspellingen vergelijken met de uiteindelijk uitkomsten.
Ik heb dit bij HBP op een ander forum ook gedaan en het was zo grappig om te zien hoe erg we er allemaal naast zaten
Volgens mij is dit al ontkent door JK.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zou het trouwens niet kunnen dat Crookshanks een Animagus is? Petigrew is ten slotte ook 12 jaar rat geweest zonder naar mens te transformen (dat we weten).
quote:* Mrs. Norris/Crookshanks is not an Animagus.
Hoewel (zoals ik al eerder had gezegd) het me wel echt iets lijkt voor Ginny, betwijfel ik of Ginny het überhaupt wel kan. James en Sirius lukten het pas in hun 5e jaar en zij werden beschouwd als zeer getalenteerde tovenaars. We weten dat Ginny het niet slecht doet op school (ze kan iig een hele goed Bat Bogey Hex castenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:49 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
[..]
Thanx!quote:Op zondag 20 mei 2007 13:14 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al ontkent door JK.
Edit: ff opgezocht:
http://www.mugglenet.com/books/futurebooks/book7/rumors.shtml
[..]
Zo denk ik er ook over. Er worden idd wel een aantal 'hints' gegeven (opgerold liggen als een kat), maar ik betwijfel echt of ze het wel zou kunnen.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:21 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Hoewel (zoals ik al eerder had gezegd) het me wel echt iets lijkt voor Ginny, betwijfel ik of Ginny het überhaupt wel kan. James en Sirius lukten het pas in hun 5e jaar en zij werden beschouwd als zeer getalenteerde tovenaars. We weten dat Ginny het niet slecht doet op school (ze kan iig een hele goed Bat Bogey Hex casten), maar of ze in staat is om Animagus te worden...
Als ze dus geen Animagus is lijkt ze me wel in staat om dat te kunnen doen.quote:Does she [Ginny] have a larger importance; the Tom Riddle stufff, being the seventh girl —
JKR: The backstory with Ginny was, she was the first girl to arrive in the Weasley family in generations, but there's that old tradition of the seventh daughter of a seventh daughter and a seventh son of a seventh son, so that's why she's the seventh, because she is a gifted witch. I think you get hints of that, because she does some pretty impressive stuff here and there, and you'll see that again.
Hmmm, ik zou het wel stoer vinden. Alleen jammer dat het dan een kat is, omdat McGonagall ook al een kat is en ik een ander dier stoerder zou vinden. Tijger of zoquote:Op zondag 20 mei 2007 16:41 schreef bladibladibla het volgende:
Deze quote van JKR geeft wel aan dat we meer van Ginny gaan zien![]()
[..]
Als ze dus geen Animagus is lijkt ze me wel in staat om dat te kunnen doen.
Die heeft zijn handeltje ingepakt en is hem gesmeerd. De grote vraag is dus waarom.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:48 schreef Wouser het volgende:
Wie weet trouwens wat er nauw precies is gebeurt met Olivander
Dat is toch die man van de wand shop??quote:Op maandag 21 mei 2007 11:26 schreef Lod het volgende:
[..]
Die heeft zijn handeltje ingepakt en is hem gesmeerd. De grote vraag is dus waarom.
Allicht, maar Olivander wordt niet voor niets zo expliciet genoemd!quote:Op maandag 21 mei 2007 11:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat is toch die man van de wand shop??
Zijn er niet meer winkeliers weg gegaan? Gewoon uit angst voor Voldemort?
Toen ik dat regeltje gisteravond las moest ik meteen aan Ginny als sabeltandtijger denkenquote:Op zondag 20 mei 2007 19:18 schreef Etcetera het volgende:
nou... in the Chamber of Secrets komt mevrouw Weasley over als een sabeltandtijger, dus wie weet
Voldemort zal wel precies willen weten ho ehet kan dat zijn wand hem in de steek liet toen hij in deel 4 met Harry duelleerde?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:39 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Allicht, maar Olivander wordt niet voor niets zo expliciet genoemd!
quote:Op maandag 21 mei 2007 09:15 schreef Koningin het volgende:
Nu ik deel 5 en 6 weer gelezen heb, denk ik inderdaad dat Ginny wel tot het een en ander in staat is. Er worden telkens hints gegeven over haar kunsten. Het kleine Weasley zusje wat onverwachts tot veel in staat is.
Zou wel tof zijn als zij samen met Harrygaat vechten tegen Voldemort
Precies. Ginny is wel het type om zoiets te flikken. De enige vraag is of haar magisch talent groot genoeg is om het te kunnen doen en volgens mij zijn die dat wel.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:53 schreef parselmouth het volgende:
[..]Zelfde als met Quidditch, dat achteraf blijkt dat ze stiekem oook heel vaak oefende als de rest van de familie er niet mee bezig was.
Nee, helemaal niet voor liefde. Vriendschap, schaamte, trots... dat zijn leukere beweegredenen, en niet zo cliche. Dat Snape stiekem verliefd was op Lily en daarom spijt heeft dat hij de hand heeft gehad in hun dood is minder interessant dat ze bijvoorbeeld bevriend waren of dat hij bij haar in de schuld stond om de een of andere reden, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:01 schreef bladibladibla het volgende:
Jij gaat meer voor de onbeantwoorde/onmogelijke liefde of iets dergelijks?
Dat spreekt mij (voor in een boek) ook meer aan
Ik vergeet wel meer. Maar je snapt mijn punt.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:30 schreef Wouser het volgende:
Je vergeet opoffering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |