Inderdaad vraag me ook af... Want zover ik weet komt dat spiegeltje in boek6 helemaal niet voor...quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:22 schreef bladibladibla het volgende:
En Sirius' spiegel is wel degelijk nog van belang:
[..]
Vraag me alleen af waar in boek 6 hij dan van belang zou zijn?
(Jaja, ik heb teveel tijd. Studie-ontwijkend gedrag op zijn best...)
quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:24 schreef Biancavia het volgende:
Een soort van: "Harry, I am your father!"gkkgkcchhggh ?
Klopt.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:27 schreef Wouser het volgende:
[..]
Inderdaad vraag me ook af... Want zover ik weet komt dat spiegeltje in boek6 helemaal niet voor...
Verder vond ik in boek 5 het echt dom van Harry om de spiegels niet te gebruiken. Hoe in vredesnaam zou hij Sirius meer uit het huis kunnen lokken door de spiegel niet te gebruiken??? Juist contact met hem houden en verzekeren dat het goed met hem gaat m.b.v., zou (volgens mij) Sirius in het huis houden. Toen ik het 5e deel ook las, dacht ik ook steeds: "Gebruik die spiegel! Gebruik de spiegels!". Daarna vloeide de aandacht van de spiegels weg en ik dacht er ook niet meer aan toen hij ze juist nodig had. Des te frustrerender als je daarna leest weer over de spiegels leest en weet dat het de dood van Sirius had kunnen voorkomen...quote:There's more about Ant Petunia then meets the eye....
De spiegel zal wel weer ergens verborgen zitten in een zin of paragraaf en na boek 7 vragen we ons allemaal af waarom ons dat toch niet is opgevallenquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:27 schreef Wouser het volgende:
Inderdaad vraag me ook af... Want zover ik weet komt dat spiegeltje in boek6 helemaal niet voor...
Jaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 00:46 schreef Ecthelion het volgende:
Des te frustrerender als je daarna leest weer over de spiegels leest en weet dat het de dood van Sirius had kunnen voorkomen...
Is dat in feite niet een soort dodenrijk? Net zoals je in het Nederlands het hoekje om kunt, kun je in het Engels 'behind the curtain'. Heb ik althans begrepen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 09:51 schreef MevrouwLili het volgende:
Oja.... die spiegel... die was ik al weer glad vergeten...
Wat ik me ook afvraag, wat dat gordijn toch is, als ze in het ministerie vechten in boek 6. Harry hoort dan stemmen vanachter een gordijn, maar gaat er niet achter kijken. Ik meen me ook te herinneren dat Sirius daarachter verdwijnt wanneer 'ie doodgaat... Soort hemel ofzo..?
'Beyond the veil' is de uitdrukking als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ja
[..]
Is dat in feite niet een soort dodenrijk? Net zoals je in het Nederlands het hoekje om kunt, kun je in het Engels 'behind the curtain'. Heb ik althans begrepen.
Alleen: wat doet dat in het ministerie
Sirius had Harry een two-way mirror gegeven waarmee ze konden communiceren (als walkie-talkies zeg maar). Op het moment dat Harry die droom kreeg dat Sirius vast zou zitten in het Ministerie had hij eigenlijk die spiegel moeten gebruiken om te checken of Sirius inderdaad in de problemen zat (want dat was dus niet zo). Maar Harry was de spiegel vergeten en ging halsoverkop met de leden van DA naar het ministerie, waardoor de Orde hen moest komen redden. Toen is Sirius door die poort geduwd.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:55 schreef bierjoost het volgende:
Praat mij eens heel even bij over die spiegels?
Overigens is DH HIER voor ¤17,99 incl. verzenden te vinden.
En als hij zijn occlumency steeds maar niet wil oefenen!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:28 schreef Silaz het volgende:
ja idd, soms in het boek kan ik hem ook niet ''uitstaan'', wanneer hij ruzie heeft met ron bijv. hehe
Jaaa, altijd he! Zijn hoofd in de Pensieve steken, in Umbridge's kantoor weer in de lades gaan zitten snuffelen, gesprekken van mensen afluisteren!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:50 schreef parselmouth het volgende:
Sowieso z'n ongeremde nieuwsgierigheid af en toe![]()
BEMOEI JE ER NOU EENS *NIET* MEE verdomme
18 euro!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:55 schreef bierjoost het volgende:
In het echte leven zou ik waarschijnlijk eerder omgaan met Draco.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:11 schreef ChrisJX het volgende:
Harry is soms zo stomEn in boek 5 istie zo'n jankzak met Cho
Jij identificeert jezelf met een Korzel of een Kwast?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:15 schreef Lod het volgende:
[..]
In het echte leven zou ik waarschijnlijk eerder omgaan met Draco.
Of met Pansy Parkinson natuurlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
Jij identificeert jezelf met een Korzel of een Kwast?
In het echte leven zou ik omgaan met Snape..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:15 schreef Lod het volgende:
[..]
In het echte leven zou ik waarschijnlijk eerder omgaan met Draco.
maar ik wíl 'm niet bestellen (stel je voor zeg... dan ben ik in Nederland op vakantie, en zou ik 'm bestellen en dan pas twee weken later kunnen lezenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:55 schreef bierjoost het volgende:
Praat mij eens heel even bij over die spiegels?
Begrijp wat je bedoeltquote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:58 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
In het echte leven zou ik omgaan met Snape..![]()
![]()
![]()
Ik denk dat boek 7 bij iedereen enorm gaat inslaan.. Heb zo het vermoeden dat er dingen gaan gebeuren die we absoluut niet zien aankomen en dat we een jaar later nog steeds in dit topic zitten en met elkaar aan het discussieren zijn over alles.. 'Ja dat is zeker ongelofelijk hoe....'... en.. 'Ja, dat kan je je toch niet voorstellen dat Harry....'..
Zoiets..![]()
Ik heb tijdens de eerste keer dat ik OotP las bijna besloten om te stoppen omdat ik zo moe werd van CAPSLOCK-HARRY EN ZIJN ONTZETTEND IRRITANTE GEDRAG.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:56 schreef Etcetera het volgende:
ik waardeer Harry welmaar in deel 5 kon ik idd best pissis op 'm zijn
(en het is maar een boek
) maar in deel 6 vond ik 'm vooral met Ginny erg tof
Hij kan niks zelf, is zo arrogant als de pest en hij kan het kampioenschap verspringen makkelijk winnen met al dat "jumping to conclusions". Ontzettend irritant. Ik heb echt geen sympatie voor hem.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:56 schreef Etcetera het volgende:
ik waardeer Harry welmaar in deel 5 kon ik idd best pissis op 'm zijn
(en het is maar een boek
) maar in deel 6 vond ik 'm vooral met Ginny erg tof
Ik ga voorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:03 schreef MevrouwLili het volgende:
In het echte leven zou ik trouwen met Fred of George...![]()
![]()
Capslock-Harryquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:16 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de eerste keer dat ik OotP las bijna besloten om te stoppen omdat ik zo moe werd van CAPSLOCK-HARRY EN ZIJN ONTZETTEND IRRITANTE GEDRAG.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hij kan niks zelf, is zo arrogant als de pest en hij kan het kampioenschap verspringen makkelijk winnen met al dat "jumping to conclusions". Ontzettend irritant. Ik heb echt geen sympatie voor hem.
En Daniel Radcliffe helpt daar ook niet bij.
Lupin is lief..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:33 schreef Etcetera het volgende:
ik vind Lupin in de film zo tegenvallenhad 'm veel knapper voorgesteld
dat zekerquote:
Daarom heb ik alleen deel 1 en 2 gezien. Smalhart viel me zoooo tegen in de film (ik stel me hem echt veel grappiger voor), dat ik niet wil weten hoe ze Lupin vernaggelenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:33 schreef Etcetera het volgende:
ik vind Lupin in de film zo tegenvallenhad 'm veel knapper voorgesteld
Lupin zag ik inderdaad voor me als knappe/goed uitziende man... en in de film zag die er gewoon uit als een nerdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Daarom heb ik alleen deel 1 en 2 gezien. Smalhart viel me zoooo tegen in de film (ik stel me hem echt veel grappiger voor), dat ik niet wil weten hoe ze Lupin vernaggelen
Maar ik ben dus niet de enige die denkt dat Lupin knap is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |