abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49391660
tvp
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:01:20 #102
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49396021
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:16 schreef Rens_Wilders het volgende:
tvp
.
En dat van die Encyclopedie was echt even heel goed nieuws !
pi_49403735
tvp. Iemand toevalig in de ongeving haarlem die het boek in een winkel gaat bestellen en dat 's nachts op gaat halen? zo ja waar? (ben een luie flikkert)
pi_49404048
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:58 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ooit gehoord van tweedehands kopen via Marktplaats of het boek lenen van iemand uit je omgeving?? Dr zal toch echt wel iemand zijn die je kent die het boek op de dag zelf koopt en het na 2 dagen uitheeft??
Nee die zijn er niet, ik heb 2 vrienden die ook Harry Potter gek zijn en de 1 leent de boeken juist altijd van mij en de ander leest ze ook gewoon in het Nederlands..

Plus die sarcastische toon die je aanslaat daar hou ik niet zo van..
Ik zeg al de hele tijd dat ik gewoon lekker wacht op de Nederlandse versie, dat ik de Engelse niet perse hoef te lezen en dat ik daar verder geen problemen mee heb,
dus waarom jij daar zo tegenin gaat, of waar je dan ook mee bezig bent, dat snap ik niet helemaal..

[ Bericht 0% gewijzigd door Angelic_Rose op 15-05-2007 15:54:42 ]
pi_49404537
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:38 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Nee die zijn er niet, ik heb 2 vrienden die ook Harry Potter gek zijn en de 1 leent de boeken juist altijd van mij en de ander leest ze ook gewoon in het Nederlands..

Ik zag al de hele tijd dat ik gewoon lekker wacht op de Nederlandse versie, dat ik de Engelse niet perse hoef te lezen en dat ik daar verder geen problemen mee heb,
dus waarom jij daar zo tegenin gaat, of waar je dan ook mee bezig bent, dat snap ik niet helemaal..
Je hebt helemaal gelijk. Ik wachtte zelf ook altijd op de Nederlandse versie en dat ging me altijd gemakkelijk af. Je leest rond juli dat de Engelse versie uit is en dan kriebelt het een beetje, maar daarna zwakt het weer af, heb je andere dingen aan je hoofd en voor je het in de gaten hebt, is de Nederlandse versie alweer uit. Je moet gewoon tot die tijd alle fora en sites, die gerelateerd zijn aan Harry Potter ontwijken. Ik hoop zelf dit keer wel de Engelse versie, omdat ik de laatste tijd gemerkt hebt dat ik die toch leuker vind.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:07 #106
154268 Mikani
Fawkes.
pi_49406632
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ben maar in de Engelse versie begonnen. Dan heb ik ze in juli t/m deel 6 uit en ken ik alle namen. Kan ik deel 7 ook mooi in het Engels lezen

Zomaar van Nederlands naar Engels switchen (bij deel 5 gedaan) is namelijk geen goed idee
Ik ben ook bij Deel 5 geswitcht, ik had er niet echt moeite mee, maar ik had van te voren ook even op internet een lijstje gezocht voor de engelse vertaling van namen en belangrijke dingen. Dat hielp wel!

Ben echt benieuwd naar die encyclopedie en hoop dus ook dat deze er komt!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:35:47 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49406697
Weet je, ik vind het echt tof dat ik dit allemaal bewust meemaak. Het wachten op het nieuwe boek, willen weten hoe het verder gaat... Als het boek eenmaal uit is en de volgende generatie het gaat ontdekken, dan is het toch anders, die kennen deze spanning en speculatie niet. Ik ben niet lid van mugglenet of zo en doe niet erg aan speculeren, maar ik vind het toch wel erg bijzonder dat ik er een deel van ben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49408607
Dat gevoel heb ik ook!

Ik zie mezelf later al zitten met eventuele kleinkinderen:

"Die boeken die jullie nu in 2 maanden hebben gelezen, daar heeft oma wel 10 jaar op zitten wachten!"

If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_49409276
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:35 schreef wonderer het volgende:
Weet je, ik vind het echt tof dat ik dit allemaal bewust meemaak. Het wachten op het nieuwe boek, willen weten hoe het verder gaat... Als het boek eenmaal uit is en de volgende generatie het gaat ontdekken, dan is het toch anders, die kennen deze spanning en speculatie niet. Ik ben niet lid van mugglenet of zo en doe niet erg aan speculeren, maar ik vind het toch wel erg bijzonder dat ik er een deel van ben.
Precies! Moet je je voorstellen dat je de boeken later voorleest aan je kinderen (of dat ze die zelf lezen) en dat ze gewoon alles in één keer door kunnen lezen. Meteen lezen waarom Snape Dumbledore vermoordde, meteen lezen wie R.A.B./R.A.Z. is, meteen lezen of Harry het overleeft of niet. Aan de ene kant lijkt me dat echt fijn, omdat je dan niet zo in spanning zit, aan de andere kant ben ik blij dat ik heerlijk mee kan speculeren over de mogelijk verhaallijn. Wat dat betreft ben ik ook (volgens mij) op het juiste punt begonnen met lezen, namelijk toen Prisoner of Azkaban al een tijdje uit was. De eerste twee delen vind ik namelijk redelijk los van elkaar staan en dat de echte mogelijke speculaties pas na het 3e deel beginnen, omdat je voor het 3e deel eigenlijk gewoon te weinig weet.
pi_49409803
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:38 schreef Angelic_Rose het volgende:

Ik zeg al de hele tijd dat ik gewoon lekker wacht op de Nederlandse versie, dat ik de Engelse niet perse hoef te lezen en dat ik daar verder geen problemen mee heb,
Sarcastisch? Sorry, ik probeerde alleen maar iets voor te stellen omdat het zo sneu is als je jezelf een half jaar af moet zonderen van de bekende media om het plot maar te vermijden, ik kan me voorstellen dat je dan toch nog wel een optie open houdt om als je de kans zou krijgen om het boek eerder te lezen in het engels, je dat zou doen... En gezien de bekendheid van de HP-reeks is het haast onmogelijk om niemand te kennen die niet op de dag van uitgave het boek koopt....

Maargoed, zal nog eens een suggestie doen zeg
I had a signature once. It was awful.
pi_49409856
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:45 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Precies! Moet je je voorstellen dat je de boeken later voorleest aan je kinderen (of dat ze die zelf lezen) en dat ze gewoon alles in één keer door kunnen lezen. Meteen lezen waarom Snape Dumbledore vermoordde, meteen lezen wie R.A.B./R.A.Z. is, meteen lezen of Harry het overleeft of niet. Aan de ene kant lijkt me dat echt fijn, omdat je dan niet zo in spanning zit, aan de andere kant ben ik blij dat ik heerlijk mee kan speculeren over de mogelijk verhaallijn. Wat dat betreft ben ik ook (volgens mij) op het juiste punt begonnen met lezen, namelijk toen Prisoner of Azkaban al een tijdje uit was. De eerste twee delen vind ik namelijk redelijk los van elkaar staan en dat de echte mogelijke speculaties pas na het 3e deel beginnen, omdat je voor het 3e deel eigenlijk gewoon te weinig weet.
Ik zie het al voor me... als ik later kinderen heb... "je hebt deel 3 uit zeg je? En het is vandaag 15 april 2022? Mooi, Op 15 augustus 2024 mag je deel 4 gaan lezen."
pi_49411417
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Sarcastisch? Sorry, ik probeerde alleen maar iets voor te stellen omdat het zo sneu is als je jezelf een half jaar af moet zonderen van de bekende media om het plot maar te vermijden, ik kan me voorstellen dat je dan toch nog wel een optie open houdt om als je de kans zou krijgen om het boek eerder te lezen in het engels, je dat zou doen... En gezien de bekendheid van de HP-reeks is het haast onmogelijk om niemand te kennen die niet op de dag van uitgave het boek koopt....

Maargoed, zal nog eens een suggestie doen zeg
Weet je, ik heb geen zin om hier hele discussies over te houden en mijn excuses als het wel goed bedoelt was, maar zet dan voortaan niet neer 'ooit gehoord van... etc', want dat komt nogal verkeerd over snap je..

Ontopic:
De Harry Potter mania waar wij nu inzitten zal door onze kinderen/ kleinkinderen idd heel anders worden benaderd..
Maar ja goed, tegen die tijd hebben zij hun eigen 'hype'..
Dan is er vast ook wel weer een schrijver ofzo die hetzelfde teweeg brengt als Rowling nu bij ons..

Maar goed, het heeft wel wat, dat wachten op elk nieuw boek en elke nieuwe film, houdt het toch spannend..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:04:44 #113
175985 Silaz
drie bier
pi_49411923
en dat we kunnen zeggen van: vroegâh, toen harry potter nog een hype was in onze tijd
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_49413439
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me... als ik later kinderen heb... "je hebt deel 3 uit zeg je? En het is vandaag 15 april 2022? Mooi, Op 15 augustus 2024 mag je deel 4 gaan lezen."
Power! Unlimited Power!
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 18:52 schreef Angelic_Rose het volgende:
De Harry Potter mania waar wij nu inzitten zal door onze kinderen/ kleinkinderen idd heel anders worden benaderd..
Maar ja goed, tegen die tijd hebben zij hun eigen 'hype'..
Dan is er vast ook wel weer een schrijver ofzo die hetzelfde teweeg brengt als Rowling nu bij ons..

Maar goed, het heeft wel wat, dat wachten op elk nieuw boek en elke nieuwe film, houdt het toch spannend..
De spanning is op zich wel grappig, maar als ik bijv. deel 6 net uit heb, ben ik zo nieuwsgierig dat ik gewoon niet langer wil wachten.
pi_49414754
Ik denk dat wij de boeken ook veel bewuster lezen dan de mensen die ze alle 7 in een ruk uitlezen. Wij hebben elke keer twee jaar om een boek op ons in te late werken, en ik denk dat je daardoor een boek intenser beleeft.
pi_49414896
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:35 schreef wonderer het volgende:
wat hij zegt

schitterend verwoord trouwens
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:23:22 #117
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49415440
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef Silaz het volgende:
en dat we kunnen zeggen van: vroegâh, toen harry potter nog een hype was in onze tijd
Ze zullen deze tijd later Het Pottertijdperk noemen

66 nachtjes woohoo
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:25:20 #118
175985 Silaz
drie bier
pi_49415505
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:06 schreef bladibladibla het volgende:
Ik denk dat wij de boeken ook veel bewuster lezen dan de mensen die ze alle 7 in een ruk uitlezen. Wij hebben elke keer twee jaar om een boek op ons in te late werken, en ik denk dat je daardoor een boek intenser beleeft.
Inderdaaad, ik denk ook dat wij die boeken veel 'beter' lezen, speurend naar elk klein detailtje wat heel misschien wel íéts zou kunnen zijn in het volgende boek. I.t.t. tot die menschen 20 jaar later ofzo, die weten het allemaal wel en die denken who cares, kom er morgen wel achter als ik het volgende boek lees
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_49419112
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:37 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Power! Unlimited Power!
[..]

De spanning is op zich wel grappig, maar als ik bijv. deel 6 net uit heb, ben ik zo nieuwsgierig dat ik gewoon niet langer wil wachten.
Ja dat gevoel heb ik ook, maar ik denk dat iedereen dat heeft..
Alhoewel, na het lezen van boek 6 had ik een hele andere reactie trouwens..

Ik heb eerst een week moeten bijkomen van het gruwelijke verhaal , en pas daarna werd ik nieuwschierig naar boek 7..
Men wat was dat erg zeg, ben echt een week overstuur geweest van boek 6..
Zo'n nare nasmaak weet je wel..
  Redactie Frontpage dinsdag 15 mei 2007 @ 21:44:48 #120
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49419233
ik moet zeggen dat ik ondertussen van plan ben geworden om boek 1, 2 en ws 3 ook heeeeeeeeeeeel lang níet meer aan te raken
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_49421112
quote:
Klopt, wij herlezen de boeken nu ook alsmaar tot er nieuwe boeken komen en ik den kniet dat de boeken later nog zo vaak op die manier herlezen worden.... Omdat wij worden gedwongen steeds na ieder boek zelf te gaan speuren naar aanwijzingen, als we meer willen weten, terwijl als je alle 7 de boeken in 1 keer leest het 'voorgekauwd' wordt en je over veel minder dingen bewust na gaat denken...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:30:57 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_49421614
Wat hier boven allemaal staat is voor mij ook de reden om 's nachts voor de boekenwinkel te gaan staan. Dit is echt de laatste keer dat het kan. Het is zo leuk om hier deel van uit te maken, het is toch allemaal heel speciaal wat er gebeurt.
Spoilers!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:14:45 #123
71919 wonderer
pi_49423790
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat hier boven allemaal staat is voor mij ook de reden om 's nachts voor de boekenwinkel te gaan staan. Dit is echt de laatste keer dat het kan. Het is zo leuk om hier deel van uit te maken, het is toch allemaal heel speciaal wat er gebeurt.
Precies

Wat vinden jullie trouwens van al die "kloons"? Ik kan hier geen boekwinkel binnenlopen of er liggen rijen boeken voor young adults dat over wezen met speciale gaven gaat. Ik vind het een heel leuk genre maar ik ben toch wel erg sceptisch. Zijn het wel boeken van kwaliteit of is het een middelmatig verhaal met middelmatige personages (niks haalt het bij Snape natuurlijk ) en een middelmatige stijl dat gewoon een gat opvult?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_49425636
Als je in de genre fantasie kijkt, heb je nu 2 toppers: LOTR en Harry Potter. LOTR werd in de jaren '50 gepubliceerd en Harry Potter rond 2000. Misschien duurt het nog wel 50 jaar voordat er weer een topper in de fantasie komt. De horror!

Hebben mensen hier ook Artemis Fowl gelezen? Niet zo goed als de 2 bovenstaande en wat kinderachtiger, maar toch ook de moeite waard.
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:25:46 #125
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49426253
Artemis Fowl is best goed, in z'n eigen recht. Wel eens leuk om de niet-magische kant van het verhaal te zien.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:18:54 #126
175985 Silaz
drie bier
pi_49435438
Hmm heb wel van Artemis Fowl gehoord ja.. zo'n jochie met paranormale krachten toch ahah
pi_49435992
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:18 schreef Silaz het volgende:
Hmm heb wel van Artemis Fowl gehoord ja.. zo'n jochie met paranormale krachten toch ahah
Eigenlijk joch met bovennatuurlijke intelligentie en daarbij (in het begin van de serie) een flinke portie arrogantie en kapsones.
pi_49447518
quote:
Ik ben er pas in gekomen toen film 4 en boek 6 net uitkwamen. Ik heb de boeken dus in 3 weken gelezen ofzo en ik vond ze denk ik net zo goed als gemiddeld (wanstaltig goed dus ). Ik vond het wel heel jammer dat ik 'dit'/speculeren enz allemaal gemist heb. Ik vind het ook zooo jammer dat het hierna klaar is.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:31:47 #129
175985 Silaz
drie bier
pi_49450117
Ik begon er ook pas mee toen boek 4 net uitkwam dacht ik, daarvoor vond ik harry potter maar stom.
Ik vond het een beetje sukkelig enzo.. leek me ook geen ene reet aan haha
  Redactie Frontpage woensdag 16 mei 2007 @ 17:35:07 #130
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49450224
ik doe al mee vanaf deel 1 (oh my god... dat is 10 jaar geleden damn....)
gekregen voor m'n verjaardag (goed cadeau )
With four other people
And aliens
pi_49450384
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Klopt, wij herlezen de boeken nu ook alsmaar tot er nieuwe boeken komen en ik den kniet dat de boeken later nog zo vaak op die manier herlezen worden.... Omdat wij worden gedwongen steeds na ieder boek zelf te gaan speuren naar aanwijzingen, als we meer willen weten, terwijl als je alle 7 de boeken in 1 keer leest het 'voorgekauwd' wordt en je over veel minder dingen bewust na gaat denken...
Ik ben nu nog steeds bezig in boek 1 tentamens zijn niet bevorderlijk voor het aantal HP-pagina's dat per dag gelezen kan worden
en in elke zin zie ik nu wel aanwijzingen voor een theorie

Wat ik wel denk is dat we in boek 7 heel veel met spoken te maken krijgen en in het bijzonder met The Bloody Baron. Hij wordt in 4 hoofdstukken wel een stuk of 7 keer genoemd en dat vind ik wel erg veel voor wat achtergrondinformatie...
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:44:04 #132
71919 wonderer
pi_49450514
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:35 schreef Etcetera het volgende:
ik doe al mee vanaf deel 1 (oh my god... dat is 10 jaar geleden damn....)
gekregen voor m'n verjaardag (goed cadeau )
Ik ook, hoewel niet vanaf het moment dat ie uitkwam, het werd ineens zo'n hype dat ik dacht "daar doe ik niet aan mee". Maar voor boek 2 uitkwam, heb ik deel 1 wel gelezen, dankzij mijn moeder.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:45:56 #133
71919 wonderer
pi_49450578
Ik denk trouwens dat we de eerste twee boeken allemaal een beetje met een korreltje zout moeten nemen. Rowling was een beginnende schrijver toen en ik kan me heel goed voorstellen dat ook al had ze de grote lijnen van het verhaal al klaarliggen, ze wat foreshadowing en informatie betreft nog niet heel bedreven was. Ik zie het zelfs in mijn eigen verhalen en daar zit maar twee jaar tussen.

Meet dus de info in de eerste boeken niet af aan de skills in boek 5 en 6.
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:41:19 #134
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49452272
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:35 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Eigenlijk joch met bovennatuurlijke intelligentie en daarbij (in het begin van de serie) een flinke portie arrogantie en kapsones.
Een flinke portie arrogantie? Meer arrogantie dan half Nederland bij elkaar.
Some say in ice
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:56:28 #135
71919 wonderer
pi_49452778
Zoals gewoonlijk vind ik de bijfiguren uit Artemis Fowl leuker; die lijfwacht en de centaur
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:02:48 #136
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49452979
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:56 schreef wonderer het volgende:
Zoals gewoonlijk vind ik de bijfiguren uit Artemis Fowl leuker; die lijfwacht en de centaur
Vergeet de technotalk tussen Foaly (briljante naam overigens. ) en Artemis niet.
Some say in ice
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:15:04 #137
71919 wonderer
pi_49453448
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Vergeet de technotalk tussen Foaly (briljante naam overigens. ) en Artemis niet.
Het is alweer te lang geleden dat ik het gelezen heb (en inderdaad, geweldige naam, moest echt lachen ) dus dat weet ik niet meer.

Wil ze nog een keertje in het Engels kopen hier en lezen, maar ik heb nog zoveel dat ik wel even wacht
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:09:38 #138
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49455924
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:28 schreef bladibladibla het volgende:
Dat gevoel heb ik ook!

Ik zie mezelf later al zitten met eventuele kleinkinderen:

"Die boeken die jullie nu in 2 maanden hebben gelezen, daar heeft oma wel 10 jaar op zitten wachten!"

Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht!! Wat een leuk gevoel idd. Kan ik dat binnen een aantal jaar anders al eens uitproberen bij mijn metekind.

En dan natuurlijk hetzelfde over de films...

Of zouden we ook zo gemeen moeten zijn en er altijd een paar jaar tussen laten?
pi_49457745
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:09 schreef leonieke het volgende:
Of zouden we ook zo gemeen moeten zijn en er altijd een paar jaar tussen laten?
Tegen die tijd zijn die boeken allang als Ebooks verkrijgbaar en zal verstoppen een beetje moeilijk worden. Maar het is wel een idee
pi_49461483
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:45 schreef wonderer het volgende:
Ik denk trouwens dat we de eerste twee boeken allemaal een beetje met een korreltje zout moeten nemen. Rowling was een beginnende schrijver toen en ik kan me heel goed voorstellen dat ook al had ze de grote lijnen van het verhaal al klaarliggen, ze wat foreshadowing en informatie betreft nog niet heel bedreven was. Ik zie het zelfs in mijn eigen verhalen en daar zit maar twee jaar tussen.

Meet dus de info in de eerste boeken niet af aan de skills in boek 5 en 6.
Ik denk dat je gelijk hebt en bovendien zit er volgens mij niet zo heel veel informatie in de eerste twee delen. Zoals ik al eerder had gezegd, heb je pas na deel 3 een aardig beeld van de stand van zaken en gaat het dan pas echt beginnen.
Wat me wel opvalt is, omdat ik deel 1 al een tijd niet meer gelezen had en ik de laatste tijd veel meer aan het speculeren ben, dat ik deel 1 veel preciezer aan het lezen ben om vooral de details niet over te slaan. Ik ben ook van plan om wat meer editorials te gaan lezen, kijken wat andere lezers vinden.
pi_49461952
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:55 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Tegen die tijd zijn die boeken allang als Ebooks verkrijgbaar en zal verstoppen een beetje moeilijk worden. Maar het is wel een idee
Ja of ze staan helemaal vergeeld met van de knisperende pagina's en scheuren in de kaft en koffievlekken in het midden op Marktplaats
pi_49464525
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:38 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja of ze staan helemaal vergeeld met van de knisperende pagina's en scheuren in de kaft en koffievlekken in het midden op Marktplaats
En dan loop ik langs met gebogen rug, wandelstok:
"In mijn tijd hadden we niet al die speeltjes, nee, toen lazen we ze gewoon van papier."
pi_49474467
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:28 schreef Ecthelion het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt en bovendien zit er volgens mij niet zo heel veel informatie in de eerste twee delen. Zoals ik al eerder had gezegd, heb je pas na deel 3 een aardig beeld van de stand van zaken en gaat het dan pas echt beginnen.
Ik denk dat er juist heel veel informatie in de eerste twee boeken zit, maar dat die nog niet opvalt omdat er nog niks mee gedaan is. Zoals Petunia die het over "that awful boy" heeft.

Een aantal dingen die mij uit boek 1 opvallen, maar waar nog weinig mee gedaan is:
- de spoken op Hogwarts
- Gringotts en de goblins (ik denk dat we daar nog meer van te zien gaan krijgen)
- Ollivander (die is waarschijnlijk niet voor niets verdwenen in HBP)
- misschien the Forbidden Forrest?
- de Restricted Section in de bibliotheek (zouden ze daar info over de Horcruxes kunnen vinden?)

Gisteravond laat had ik nog een ander briljant idee, maar dat ben ik vergeten
pi_49481269
Ik ben wel heel erg benieuwd waarom Petunia zo'n verschrikkelijke hekel aan Lily heeft. Daar moet meer achter zitten dan een afschuw voor kikkerdril waar ze haar zakken vol mee had.

Bovendien heeft Petunia 'iets' met Dumbledore, anders zou ze de 'remember my last Petunia'-waarschuwing niet zo serieus nemen.

Zou Petunia soms magische krachten hebben gehad maar die op mysterieuze wijze zijn kwijtgeraakt ofzo?
pi_49481843
Dat heeft JKR zelf al ontkracht op haar site:
quote:
Aunt Petunia will start exhibiting magical tendencies
No, she won't. Aunt Petunia has never performed magic, nor will she ever be able to do so.
Ik heb ooit wel een theorie gelezen dat Petunia en Sirius ooit een setje waren ( ) en dat ze daarom zo gretig uit het raam keek toen hij op het nieuws was in PoA. Dan zou hij ook 'that awful boy' uit PS zijn. Creatief is dit wel, maar het lijkt mij net iets te ver gezocht.

Ze zegt ook nog dit over de correspondentie tussen Dumbledore en Petunia:
quote:
What did Dumbledore's Howler to Aunt Petunia mean? ('Remember my last'?)
Well, it is a relief to move on after the Mark Evans fiasco. This time, two out of the three poll questions had interesting answers (or so I think) and thank goodness you chose one of them.

So: Dumbledore is referring to his last letter, which means, of course, the letter he left upon the Dursleys' doorstep when Harry was one year old. But why then (you may well ask) did he not just say 'remember my letter?' Why did he say my last letter? Why, obviously because there were letters before that…

Now let the speculation begin, and mind you type clearly, I'll be watching…

P.S. It has been suggested that I am wrong in saying that Dumbledore's last letter was the one he left on the doorstep with baby Harry, and that he has sent a letter since then concerning Harry's illegal flight to school. However, both Dumbledore and I differentiate between letters sent to the Dursleys as a couple, and messages directed to Petunia ALONE. And that's my final word on the subject - though I doubt it will be yours
Nog een andere ontkrachte theorie:
quote:
The Sorting Hat is a Horcrux
No, it isn't. Horcruxes do not draw attention to themselves by singing songs in front of large audiences.

En Sirius' spiegel is wel degelijk nog van belang:
quote:
Why did Harry have to forget the mirror he had been given by Sirius in 'Order of the Phoenix'?
I can’t give a full answer to this, because it is relevant to books six and seven.
Vraag me alleen af waar in boek 6 hij dan van belang zou zijn?

(Jaja, ik heb teveel tijd. Studie-ontwijkend gedrag op zijn best...)
pi_49482057
Ik moet echt dringend boek 5 en 6 nog eens lezen, merk ik Tot en met deel 4 kan ik ze bijna dromen

Misschien was Petunia gewoon fliefd op James
pi_49482131
Okee, dus Dumbledore heeft brieven naar Petunia zelf gestuurd, al voordat Harry bij hun kwam wonen? Interessant!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_49482199
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:32 schreef Biancavia het volgende:
Okee, dus Dumbledore heeft brieven naar Petunia zelf gestuurd, al voordat Harry bij hun kwam wonen? Interessant!
Liefdesbrieven
  Redactie Frontpage donderdag 17 mei 2007 @ 16:44:18 #149
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49482463
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:29 schreef ChrisJX het volgende:
Ik moet echt dringend boek 5 en 6 nog eens lezen, merk ik Tot en met deel 4 kan ik ze bijna dromen
ik ook, en dat is best wel irritant want ik wil ze wél allemaal opnieuwe lezen voor deel 7 kan nu in deel 3 beginnen
With four other people
And aliens
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:51:14 #150
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_49482653
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:44 schreef Etcetera het volgende:

[..]

ik ook, en dat is best wel irritant want ik wil ze wél allemaal opnieuwe lezen voor deel 7 kan nu in deel 3 beginnen
Ik heb ze net weer allemaal uit.
En ik heb zo een idee dat er wat gaat gebeuren op t huwlijk van Bill en Fleur.
En ik wil weten wie die horcrux voor Harry en Dumbledore te pakken heeft gekregen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 mei 2007 @ 16:58:42 #151
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49482885
dat probeer ik dus te voorkomen, dat ik ze nu allemaal al weer gehad heb daarom lees ik er ook andere boeken tussen door (net Candide uitgelezen en the curious accident with the dog in the night-time )
With four other people
And aliens
pi_49483605
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:34 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Liefdesbrieven
Een soort van: "Harry, I am your father!"gkkgkcchhggh ?
pi_49483690
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 16:22 schreef bladibladibla het volgende:

En Sirius' spiegel is wel degelijk nog van belang:
[..]

Vraag me alleen af waar in boek 6 hij dan van belang zou zijn?

(Jaja, ik heb teveel tijd. Studie-ontwijkend gedrag op zijn best...)
Inderdaad vraag me ook af... Want zover ik weet komt dat spiegeltje in boek6 helemaal niet voor...
pi_49483831
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:24 schreef Biancavia het volgende:

Een soort van: "Harry, I am your father!"gkkgkcchhggh ?

James heeft zich gewoon verschijnseld in het lichaam van Dumbledore en Petunia is Lily, maar mag dat aan de buitenwereld niet laten blijken
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:00:53 #155
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_49486557
TeeVeePee,

Eerste keer dat ik hier post

Ik heb alle 6 boeken sinds het begin in het engels gelezen. (Ierse moeder ) En heb ook alle boeken van Artemis Fowl thuisliggen. (schrijver is iers ).

Op mugglenet staan wel een heleboel leuke theorieen maar het is toch wel leuk om hier op fok allemaal nederlanders erover te zien speculeren enzo
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:07:55 #156
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_49488818
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:27 schreef Wouser het volgende:

[..]

Inderdaad vraag me ook af... Want zover ik weet komt dat spiegeltje in boek6 helemaal niet voor...
Klopt.

Waarom moest Harry die spiegel vergeten? Ik denk dat de hoofdreden is dat Harry niet weer Sirius in gevaar wou brengen. (Lees ook hoe hij reageerde toen Sirius naar Hogwarts kwam in boek 4.). Dit is niet omdat ie Sirius niet aardig vindt, maar omdat hij juist de held wil spelen en hem beschermen. Zie ook de dialoog met Dumbledore aan het einde van boek 5. (Diegene waar Harry voor binnenhuisarchitect speelt.) Sirius is, zoals Dumbledore zegt, de vader-figuur die Harry nodig had. Harry wist dat hij door te praten met Sirius een misschien one-sided beeld van Hogwarts kon geven, een iets gevaarlijker beeld allicht. Sirius wil Harry ook niet kwijt, alleen wil hij hem beschermen door bij Harry te zijn, iets dat Harry in geen geval wil.

Ik denk dat, vanwege de associatie met boek 6, dat de spiegels iets te maken gaan hebben met de overgebleven Horcrux. Als een communicatiemiddel, tussen Harry en nog iemand, maar wie, geen idee. Het zou ook kunnen zijn dat Dumbledore een stel van die spiegels bezat. (Het zou in elk geval verklaren hoe snel Dumbledore van dingen wist af en toe. Dat ie waarschijnlijk met Einstein kan wedijveren voor IQ, wisten we al, maar hoe snel hij dingen weet is soms gewoon te snel.)

Even een hersenspinsel dat nu net in me opkomt. Wat als er een link is tussen Petunia en Dumbledore, door die spiegels? Petunia is grotendeels alleen thuis, en het zou bijvoorbeeld kunnen verklaren hoe Dumbledore wist dat Harry bij de Wemels was in boek 2. (Vliegende auto, 3 mensen met rood haar, ik denk dat Dumbledore het dan wel weet. Zie ook de quote van, dacht ik, Malfoy in vlak voor de Sorting Ceremony in de eerste film. "You must be a Weasley."). Dit zou ook de Howler kunnen verklaren die Petunia aan het begin van boek 5 ontvangt. Wij gaan er van uit dat die "Remember my last." een brief is. Maar wat als Dumbledore Petunia op de hoogte heeft gesteld van dat het voor Harry niet helemaal veilig meer is. Hij zal haar in elk geval niet hebben verteld dat Voldemort terug is, daarvoor schrikt ze te veel als Harry het zegt. (Alternatief: Dumbledore vertelde het wel, maar ze geloofde hem niet.) Dit kan toch ook prima via die spiegels?
Some say in ice
pi_49498956
Aan de reacties is te merken dat iedereen er wel over eens is dat Petunia nog wel een redelijk belangrijke rol gaat spelen. Vooral door de quote van Rowling:
quote:
There's more about Ant Petunia then meets the eye....
Verder vond ik in boek 5 het echt dom van Harry om de spiegels niet te gebruiken. Hoe in vredesnaam zou hij Sirius meer uit het huis kunnen lokken door de spiegel niet te gebruiken??? Juist contact met hem houden en verzekeren dat het goed met hem gaat m.b.v., zou (volgens mij) Sirius in het huis houden. Toen ik het 5e deel ook las, dacht ik ook steeds: "Gebruik die spiegel! Gebruik de spiegels!". Daarna vloeide de aandacht van de spiegels weg en ik dacht er ook niet meer aan toen hij ze juist nodig had. Des te frustrerender als je daarna leest weer over de spiegels leest en weet dat het de dood van Sirius had kunnen voorkomen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Ecthelion op 18-05-2007 19:52:22 ]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 00:55:32 #158
88233 Steve
Still the best.
pi_49499165
Oh bah, ik wordt echt met de keer dat ik hier kijk nieuwsgieriger naar boek 7.
Nog 63 dagen volhouden.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 06:20:35 #159
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_49501582
Binnenkort maar alvast reserveren
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_49502593
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:27 schreef Wouser het volgende:
De spiegel zal wel weer ergens verborgen zitten in een zin of paragraaf en na boek 7 vragen we ons allemaal af waarom ons dat toch niet is opgevallen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:51:17 #161
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49502972
Oja.... die spiegel... die was ik al weer glad vergeten...

Wat ik me ook afvraag, wat dat gordijn toch is, als ze in het ministerie vechten in boek 6. Harry hoort dan stemmen vanachter een gordijn, maar gaat er niet achter kijken. Ik meen me ook te herinneren dat Sirius daarachter verdwijnt wanneer 'ie doodgaat... Soort hemel ofzo..?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:41:21 #162
175985 Silaz
drie bier
pi_49503913
Ja, daar had JKR het geloof ik ook al over, dat die poorrt een rol zou spelen in 7 dacht ik.
pi_49504032
Oeh dat met die spiegel was zo verschrikkelijk om te lezen, ik werd bijna pissig op Harry want hoeveel ellende had hij niet kunnen voorkomen als hij aan die spiegel had gedacht
Yo!Soppa?
pi_49505954
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 00:46 schreef Ecthelion het volgende:
Des te frustrerender als je daarna leest weer over de spiegels leest en weet dat het de dood van Sirius had kunnen voorkomen...
Ja
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 09:51 schreef MevrouwLili het volgende:
Oja.... die spiegel... die was ik al weer glad vergeten...

Wat ik me ook afvraag, wat dat gordijn toch is, als ze in het ministerie vechten in boek 6. Harry hoort dan stemmen vanachter een gordijn, maar gaat er niet achter kijken. Ik meen me ook te herinneren dat Sirius daarachter verdwijnt wanneer 'ie doodgaat... Soort hemel ofzo..?
Is dat in feite niet een soort dodenrijk? Net zoals je in het Nederlands het hoekje om kunt, kun je in het Engels 'behind the curtain'. Heb ik althans begrepen.

Alleen: wat doet dat in het ministerie
pi_49506071
Praat mij eens heel even bij over die spiegels?

Overigens is DH HIER voor ¤17,99 incl. verzenden te vinden.
pi_49506332
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:52 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja
[..]

Is dat in feite niet een soort dodenrijk? Net zoals je in het Nederlands het hoekje om kunt, kun je in het Engels 'behind the curtain'. Heb ik althans begrepen.

Alleen: wat doet dat in het ministerie
'Beyond the veil' is de uitdrukking als ik me niet vergis.
Het ding staat volgens mij daar in het ministerie omdat het als onderzoeksobject gebruikt wordt. Maar ik twijfel er niet aan dat we in boek zeven nog veel meer over die poort te weten komen.
pi_49506447
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:55 schreef bierjoost het volgende:

Sirius had Harry een two-way mirror gegeven waarmee ze konden communiceren (als walkie-talkies zeg maar). Op het moment dat Harry die droom kreeg dat Sirius vast zou zitten in het Ministerie had hij eigenlijk die spiegel moeten gebruiken om te checken of Sirius inderdaad in de problemen zat (want dat was dus niet zo). Maar Harry was de spiegel vergeten en ging halsoverkop met de leden van DA naar het ministerie, waardoor de Orde hen moest komen redden. Toen is Sirius door die poort geduwd.
Als Harry die spiegels had gebruikt was het nooit zo gelopen.
pi_49506694
Harry is soms zo stom En in boek 5 istie zo'n jankzak met Cho
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:28:29 #169
175985 Silaz
drie bier
pi_49507296
ja idd, soms in het boek kan ik hem ook niet ''uitstaan'', wanneer hij ruzie heeft met ron bijv. hehe
pi_49507888
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:28 schreef Silaz het volgende:
ja idd, soms in het boek kan ik hem ook niet ''uitstaan'', wanneer hij ruzie heeft met ron bijv. hehe
En als hij zijn occlumency steeds maar niet wil oefenen!
Hoewel het natuurlijk nog niet helemaal duidelijk is of dat nu juist wel of niet goed is.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:50:26 #171
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49507931
Sowieso z'n ongeremde nieuwsgierigheid af en toe
BEMOEI JE ER NOU EENS *NIET* MEE verdomme
pi_49508010
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:50 schreef parselmouth het volgende:
Sowieso z'n ongeremde nieuwsgierigheid af en toe
BEMOEI JE ER NOU EENS *NIET* MEE verdomme
Jaaa, altijd he! Zijn hoofd in de Pensieve steken, in Umbridge's kantoor weer in de lades gaan zitten snuffelen, gesprekken van mensen afluisteren!
Maar ja, als hij dat niet deed dan zou hij ook al die dingen niet meemaken.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:14:55 #173
88233 Steve
Still the best.
pi_49508597
quote:
18 euro! Wat een verschil zeg....... Ik zit te twijfelen om hem toch maar weer te bestellen...
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:15:35 #174
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49508622
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:11 schreef ChrisJX het volgende:
Harry is soms zo stom En in boek 5 istie zo'n jankzak met Cho
In het echte leven zou ik waarschijnlijk eerder omgaan met Draco.
GNU Terry Pratchett
pi_49508977
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Jij identificeert jezelf met een Korzel of een Kwast?
pi_49509666
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:27 schreef Biancavia het volgende:
Jij identificeert jezelf met een Korzel of een Kwast?
Of met Pansy Parkinson natuurlijk
pi_49511620
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:15 schreef Lod het volgende:

[..]

In het echte leven zou ik omgaan met Snape..

Ik denk dat boek 7 bij iedereen enorm gaat inslaan.. Heb zo het vermoeden dat er dingen gaan gebeuren die we absoluut niet zien aankomen en dat we een jaar later nog steeds in dit topic zitten en met elkaar aan het discussieren zijn over alles.. 'Ja dat is zeker ongelofelijk hoe....'... en.. 'Ja, dat kan je je toch niet voorstellen dat Harry....'..

Zoiets..
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:02:25 #178
175985 Silaz
drie bier
pi_49511735
Laten we maar hopen Ik denk dat ik toch maar ga beginnen met alle engelse boeken te lezen.. dan weet ik ook beetje alle namen enzo... .
Hoef ik ook niet zo lang te wachten :p
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:03:54 #179
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49511779
In het echte leven zou ik trouwen met Fred of George...
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 16:27:24 #180
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49514406
quote:

maar ik wíl 'm niet bestellen (stel je voor zeg... dan ben ik in Nederland op vakantie, en zou ik 'm bestellen en dan pas twee weken later kunnen lezen dat red ik echt niet hoor!)

zou die prijs ook gelden als je 'm bij Selxyz gewoon koopt
With four other people
And aliens
pi_49514602
Kinder editie of adult editie?
Pff, moeilijke keuze.

Ik ga 'm nu bestellen.
pi_49514670
Ik vind ze beide lelijk trouwens, maar die kinderversie is lelijker omdat ze de personage's op de voorkant hebben getekend heb ik nu besloten.

Dus ik heb nu officieel de versie voor volwassenen gereserveerd.
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 16:39:26 #183
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49514746
of dat je 'm niet laat afleveren maar bij een Selexyz naar jouw keuze komt ophalen dat zou wel lukken ff informeren binnenkort
With four other people
And aliens
pi_49515196
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:58 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

In het echte leven zou ik omgaan met Snape..

Ik denk dat boek 7 bij iedereen enorm gaat inslaan.. Heb zo het vermoeden dat er dingen gaan gebeuren die we absoluut niet zien aankomen en dat we een jaar later nog steeds in dit topic zitten en met elkaar aan het discussieren zijn over alles.. 'Ja dat is zeker ongelofelijk hoe....'... en.. 'Ja, dat kan je je toch niet voorstellen dat Harry....'..

Zoiets..
Begrijp wat je bedoelt
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:55:24 #185
71919 wonderer
pi_49515232
Ik heb Harry nooit leuk gevonden Ron was mijn favoriet en later Snape.
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 16:56:53 #186
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49515277
ik waardeer Harry wel maar in deel 5 kon ik idd best pissis op 'm zijn (en het is maar een boek ) maar in deel 6 vond ik 'm vooral met Ginny erg tof
With four other people
And aliens
pi_49515861
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:56 schreef Etcetera het volgende:
ik waardeer Harry wel maar in deel 5 kon ik idd best pissis op 'm zijn (en het is maar een boek ) maar in deel 6 vond ik 'm vooral met Ginny erg tof
Ik heb tijdens de eerste keer dat ik OotP las bijna besloten om te stoppen omdat ik zo moe werd van CAPSLOCK-HARRY EN ZIJN ONTZETTEND IRRITANTE GEDRAG.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:25:21 #188
71919 wonderer
pi_49516140
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:56 schreef Etcetera het volgende:
Hij kan niks zelf, is zo arrogant als de pest en hij kan het kampioenschap verspringen makkelijk winnen met al dat "jumping to conclusions". Ontzettend irritant. Ik heb echt geen sympatie voor hem.

En Daniel Radcliffe helpt daar ook niet bij.
pi_49516815
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:03 schreef MevrouwLili het volgende:
In het echte leven zou ik trouwen met Fred of George...
Ik ga voor Lupin
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:51:58 #190
88233 Steve
Still the best.
pi_49516967
Harry is echt enorm eigenwijs. Dat is echt irritant.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:22:28 #191
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_49517674
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:16 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Ik heb tijdens de eerste keer dat ik OotP las bijna besloten om te stoppen omdat ik zo moe werd van CAPSLOCK-HARRY EN ZIJN ONTZETTEND IRRITANTE GEDRAG.
Capslock-Harry Mooie nickname ook!
Even kijken of de Edel (:')) hier 's nachts open is, anders reserveer ik 'm bij Selexyz Donner. Kom ik alleen niet meer thuis, maar dan ga ik wel gewoon heel de nacht op straat zitten lezen
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 18:28:48 #192
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49517831
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hij kan niks zelf, is zo arrogant als de pest en hij kan het kampioenschap verspringen makkelijk winnen met al dat "jumping to conclusions". Ontzettend irritant. Ik heb echt geen sympatie voor hem.

En Daniel Radcliffe helpt daar ook niet bij.
en toch de boeken lezen he
With four other people
And aliens
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:31:30 #193
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_49517898
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 17:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ga voor Lupin
Ik doe met je mee!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 18:33:03 #194
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49517930
ik vind Lupin in de film zo tegenvallen had 'm veel knapper voorgesteld
With four other people
And aliens
pi_49518189
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:33 schreef Etcetera het volgende:
Lupin is lief..
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 18:46:27 #196
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49518220
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:45 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Lupin is lief..
dat zeker
With four other people
And aliens
pi_49518706
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 18:33 schreef Etcetera het volgende:
Daarom heb ik alleen deel 1 en 2 gezien. Smalhart viel me zoooo tegen in de film (ik stel me hem echt veel grappiger voor), dat ik niet wil weten hoe ze Lupin vernaggelen

Maar ik ben dus niet de enige die denkt dat Lupin knap is
pi_49520696
Harry was in deel 5 een beetje eigenwijs en ik mocht Capslock-Harry (mooie nickname ^^) ook niet echt zo. Ik denk dat iedereen dat gevoel wel had. In deel 6 vond ik hem daarentegen wel weer leuker.

Ik heb net weer deel 1 gelezen en Harry, Ron en Hermelien zijn ook wel erg nieuwsgierig, maar anders zouden ze ook niets beleven.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:35:27 #199
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_49522073
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Daarom heb ik alleen deel 1 en 2 gezien. Smalhart viel me zoooo tegen in de film (ik stel me hem echt veel grappiger voor), dat ik niet wil weten hoe ze Lupin vernaggelen

Maar ik ben dus niet de enige die denkt dat Lupin knap is
Lupin zag ik inderdaad voor me als knappe/goed uitziende man... en in de film zag die er gewoon uit als een nerd vond hem echt tegenvallen... Ik vind de films zowiezo niks vergeleken met de boeken.. Enige uit de films die ik echt heel goed vind passen zijn Dumbledore, Ron, Mcgonagall en Hagrid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage vrijdag 18 mei 2007 @ 20:38:13 #200
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49522160
de oude Dumbledore de nieuwe vind ik maar zozo, de vorige vond ik écht Dumbledore
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')