abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 11:36:07 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49563665
quote:
Milli Görüs dreigt met opstand
AMSTERDAM - "Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm groot zijn. Al Jazeera brengt het groot", dat heeft Fatig Dag van Milli Görüs gezegd in een interview met dagblad Trouw.

Opstand dreigt over Westermoskee

Milli Görüs laat weten dat ze alle Turken in heel Europa zal oproepen om in Amsterdam te komen demonsteren als de Westermoskee er niet komt. "Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze opstand, maar hij vreest dat het uit de hand loopt", aldus Fatih Dag in het interview.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_opstand.html?p=9,1

Laat ze maar komen met hun demostratie, en hopelijk loopt het helemaal uit de klauwen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 20 mei 2007 @ 11:41:43 #2
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_49563784
Waar kunnen we ons aanmelden voor de tegendemonstratie?
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  zondag 20 mei 2007 @ 11:43:03 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49563823
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 20 mei 2007 @ 11:44:05 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49563856
Wtf, ze hebben het zelf verneukt en dan geven ze de grote, boze blanke man weer de schuld
Oh oh wat zal ze het ook fijn uitkomen dat die ook nog eens Joods is...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 20 mei 2007 @ 12:03:48 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49564381
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:36 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Laat ze maar komen met hun demostratie, en hopelijk loopt het helemaal uit de klauwen.
Toch altijd apart dat er bepaalde types zijn die op rellen hopen.

Ik heb dat nooit begrepen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49564666
Fatih Dağ mocht willen dat hij zo een achterban heeft, gewoon een kwestie van een kat in nauw maakt rare sprongen en bang voor gezichtsverlies, omdat hij, 'HIJ' wou zijn, de persoon aan wie moskee zijn succes te danken heeft, wat hij nu doet is alleen maar olie op het vuur gooien.
pi_49564782
Ik snap eigenlijk waarom dit topic is gesloten: Westermoskee #02 : Voorman Milli Gorus spreekt. Aanstootgevende/zinloze reacties kunnen toch verwijderd worden? Het blijft namelijk zeer actueel aangezien a.s. woensdag de Amsterdamse gemeenteraad hierover gaat debatteren, mede de VVD heeft hierover een duidelijk standpunt en ook Cohen heeft de raad een brief gestuurd met daarin een aantal opties. Dat kan nog best a.s. woensdag spannend worden en eventueel een nationaal effect hebben, op z'n zachtst uitgedrukt...

Overigens besteedde de Amsterdams zender AT5 er gisteren helemaal geen aandacht aan wat zeer opvallend is aangezien ze normaal gesproken wél elke ontwikkeling (hoe klein ook) omtrent de Westermoskee melden. Er stond alleen een stukje nieuws-tekst op hun site en that's it. Ook de site was gisteren meer niet als wel in de lucht, merkwaardig. En dat terwijl de regionale zender RTV-NH (in heel NH dus ook in A.dam te zien) dit wel als eerste item in hun journaal meldde. Ik suggereer hier niks mee maar vreemd vind ik het allemaal wel.
pi_49564795
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Fatih Dağ mocht willen dat hij zo een achterban heeft, gewoon een kwestie van een kat in nauw maakt rare sprongen en bang voor gezichtsverlies, omdat hij, 'HIJ' wou zijn, de persoon aan wie moskee zijn succes te danken heeft, wat hij nu doet is alleen maar olie op het vuur gooien.
ja en heel bewust "Al Jazeera brengt het groot en ik zal mijn mond niet houden" of iets van die strekking.... is het de bedoeling van meneer dat er NL'se ambassades bestormd gaan worden in het middenoosten of zo.

die moskee moet er maar niet komen, en als bepaalde moslims boos willen doen kunnen ze hun boosheid gaarne richten op die Turkse sikkel uuuh sukkel
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49564868
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:18 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en heel bewust "Al Jazeera brengt het groot en ik zal mijn mond niet houden" of iets van die strekking.... is het de bedoeling van meneer dat er NL'se ambassades bestormd gaan worden in het middenoosten of zo.
Wat zaltie gedacht hebben? "Even mailadres van Jazeera opzoeken.. Ik ga eerst naar www.al-jazeera.com en dan naar 'contact', zo dat zal ze leren! hihi"
quote:
die moskee moet er maar niet komen, en als bepaalde moslims boos willen doen kunnen ze hun boosheid gaarne richten op die Turkse sikkel uuuh sukkel
Ik persoonlijk zou het jammer vinden, veel tijd, geld en moeite ingestoken, van mij magtie er komen als ze zich maar houden aan de toentertijd gemaakte afspraken met gemeente Amsterdam, het is een mooi gebouw.
pi_49564908
quote:
Bovendien is het geld dat verduisterd is ook van die Turken zelf. Zij hebben hun spaargeld, horloges, alles ingeleverd om geld in te zamelen voor die moskee. Die lui zouden gek zijn dat ze diegene die hun geld 'kwijt' heeft gemaakt zouden steunen..
  zondag 20 mei 2007 @ 12:26:13 #12
3542 Gia
User under construction
pi_49564959
Ach ach, daar gaan we weer. Dreigen als we ons zinnetje niet krijgen.

En zul je zien dat die schijtluizen weer gaan kruipen voor dat uitschot!
pi_49565039
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:24 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Bovendien is het geld dat verduisterd is ook van die Turken zelf. Zij hebben hun spaargeld, horloges, alles ingeleverd om geld in te zamelen voor die moskee. Die lui zouden gek zijn dat ze diegene die hun geld 'kwijt' heeft gemaakt zouden steunen..
Er is wel een belangrijk verschil, MG heeft het niet zelf gedaan, het is gebeurt via MG (leden, bezoekers). Kombassan, bedrijf waar er miljoenen in werd 'geïnvesteerd' met spaargeld van de emigranten heeft geen banden op papier met MG en is politiek onafhankelijk, daar ligt het probleem, onlangs is MG een intern onderzoek begonnen naar de beschuldigingen, als ze zich van betreffende distantiëren en in de toekomst beter en strenger te controleren kan MG niets meer gemaakt worden, de leden daarentegen weer wel.
pi_49565074
de achterban van Mili Görös, zoiets als de achterban van Abou JaJa?

pi_49565148
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef Godslasteraar het volgende:
de achterban van Mili Görös, zoiets als de achterban van Abou JaJa?

Leer het eens correct schrijven, overigens telt Nederlandse MG meer dan 30.000 leden en is een van grootste Islamitische bewegingen in Europa.
pi_49565199
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat zaltie gedacht hebben? "Even mailadres van Jazeera opzoeken.. Ik ga eerst naar www.al-jazeera.com en dan naar 'contact', zo dat zal ze leren! hihi"
[..]
ja hahaha.

Al Jazeera neemt kontakt met hem op, maar hij maakt er gebruik van de boel lekker op te jutten.
Als het gebouw er niet komt is dat de schuld van wangedrag leugen en bedrog aan de zijde van organisatie, niet vd gemeente A'dam en niet van Cohen.
quote:
Ik persoonlijk zou het jammer vinden, veel tijd, geld en moeite ingestoken, van mij magtie er komen als ze zich maar houden aan de toentertijd gemaakte afspraken met gemeente Amsterdam, het is een mooi gebouw.
Het is wmb veel te pompeus en te opzichtig, prachtig ja, maar veel te dominant aanwezig als je de plaatjes zo ziet.
En mooie gebouwen moet je verdienen, en dat is dankzij het bestuur en hun gesjoemel niet meer verdiend, De onschuldige moskeegangers die hun mooie moskee moeten missen evt, kunnen dus bij hen aankloppen, net als ze dat kunnen inzake de beleggingsfraude
pi_49565240
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leer het eens correct schrijven, overigens telt Nederlandse MG meer dan 30.000 leden en is een van grootste Islamitische bewegingen in Europa.
en de ANWB heeft maar liefst 4 miljoen leden in Nederland ....
  zondag 20 mei 2007 @ 12:38:47 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_49565383
Wat een heisa over een simpel moskeetje zeg, dan bouw je hem toch ergens anders?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49565393
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar heeft het moskeeën?
23 in Nederland iig, lijkt me zat, hè.... die 24e hebben ze nu zelf verspeeld.

bouw er nu maar 1 in Duitsland of zo
pi_49565459
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:33 schreef milagro het volgende:

[..]

ja hahaha.

Al Jazeera neemt kontakt met hem op, maar hij maakt er gebruik van de boel lekker op te jutten.
Als het gebouw er niet komt is dat de schuld van wangedrag leugen en bedrog aan de zijde van organisatie, niet vd gemeente A'dam en niet van Cohen.
Hmm, nee niet helemaal.. Overleg was namelijk gedaan met Nederlandse MG, itt Duitste stond Nederlandse MG wel te boek als liberaal, vooruitstrevend en gematigd, problemen zijn pas te voor schijn gekomen sinds Duitsland besloot om Nederlandse tak over te nemen en de voormalige voorzitter te ontslaan. Zij wouden ook een aandeel in wellicht mooiste moskee van Europa en toen begonnen alle problemen, voor de moskee en voor reputatie van MG-NL.
quote:
Het is wmb veel te pompeus en te opzichtig, prachtig ja, maar veel te dominant aanwezig als je de plaatjes zo ziet.
En mooie gebouwen moet je verdienen, en dat is dankzij het bestuur en hun gesjoemel niet meer verdiend, De onschuldige moskeegangers die hun mooie moskee moeten missen evt, kunnen dus bij hen aankloppen, net als ze dat kunnen inzake de beleggingsfraude
Maar dat zou toch ook jouw idee en beeld zijn architect zijnde? Dat jouw gebouw als het mooiste en dominanter naar voren komt waardoor het zich onderscheidt van alle 'normale' gebouwen. De onschuldigen zijn wmb de enigen wie sympathie verdienen, misschien dat Gemeente Amsterdam met iemand van hun verder zou kunnen onderhandelen en MG-Fatih te niet doen.
pi_49565477
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

en de ANWB heeft maar liefst 4 miljoen leden in Nederland ....
Waaronder heel wat MG leden.
pi_49565489
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:22 schreef Triggershot het volgende:
Ze hebben elke gemaakte afspraak met Amsterdam én Het Oosten geschonden, daar zijn genoeg reacties en quotes uit nieuwsberichten over gepost in de verschillende topics. Deze ondere andere en ook deze post en ook de post van Drugshond maakt veel duidelijk. Met een persoonlijke conclusie van mij, welke natuurlijk alleen voor mijn rekening is. Gebouw kán mooi zijn, alleen de verantwoordelijke mensen en hun uiteindelijke doelstellingen hebben de boel tot op het bot verziekt. Maak er nou maar een mooi multicultureel centrum van voor ALLE doelgroepen onder de paraplu (dus verantwoordelijkheid) van de gemeente.
pi_49565547
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef milagro het volgende:

[..]

waar heeft het moskeeën?
23 in Nederland iig, lijkt me zat, hè.... die 24e hebben ze nu zelf verspeeld.

bouw er nu maar 1 in Duitsland of zo
Hmm, moskeeën waar ik weleens ben geweest waren in Schiedam, Dordrecht, Rotterdam, Vlaardingen, Den Haag, Breda, Utrecht. en blijkbaar in nog 16 andere locaties.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:42:55 #24
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_49565561
Edit: opzouten.

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2007 12:44:51 ]
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  zondag 20 mei 2007 @ 12:43:49 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_49565593
Gewoon een tranceclub neerpleuren, leuk voor de jeugd, en goed voor de lokale drugsomzet.

niet dat ik daar aandelen van heb of zo

pi_49565605
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Suko het volgende:

[..]

Ze hebben elke gemaakte afspraak met Amsterdam én Het Oosten geschonden, daar zijn genoeg reacties en quotes uit nieuwsberichten over gepost in de verschillende topics. Deze ondere andere en ook deze post en ook de post van Drugshond maakt veel duidelijk. Met een persoonlijke conclusie van mij, welke natuurlijk alleen voor mijn rekening is. Gebouw kán mooi zijn, alleen de verantwoordelijke mensen en hun uiteindelijke doelstellingen hebben de boel tot op het bot verziekt. Maak er nou maar een mooi multicultureel centrum van voor ALLE doelgroepen onder de paraplu (dus verantwoordelijkheid) van de gemeente.
Wie is 'ze'? Onschuldige moskeegangers? Liberaal MG-NL of conservatief MG-DL?.
Afspraken zijn door de een gemaakt en zonder instemming door den ander geschonden.
  FOK!Fotograaf zondag 20 mei 2007 @ 12:45:00 #27
145146 Andyy
pi_49565655
uitlokking tot geweld
BAN
  zondag 20 mei 2007 @ 12:47:01 #28
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49565740
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is wel een belangrijk verschil, MG heeft het niet zelf gedaan, het is gebeurt via MG (leden, bezoekers). Kombassan, bedrijf waar er miljoenen in werd 'geïnvesteerd' met spaargeld van de emigranten heeft geen banden op papier met MG en is politiek onafhankelijk, daar ligt het probleem, onlangs is MG een intern onderzoek begonnen naar de beschuldigingen, als ze zich van betreffende distantiëren en in de toekomst beter en strenger te controleren kan MG niets meer gemaakt worden, de leden daarentegen weer wel.
Er was toch ook een bestuurslid van MG bij betrokken?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49565825
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jup, maar van welk bestuur.
pi_49565831
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

yep en in Turkije willen ze niemand te woord staan, dus ach

er lopen hier tig berooide Turken rond nu en MG maakt zich druk om een fokking moskee die er ms niet komt....
  zondag 20 mei 2007 @ 12:50:52 #31
117098 Hathor
Effe niet
pi_49565898
Waarom is overigens het vorige topic hierover gesloten? Iets teveel offtopic?
  zondag 20 mei 2007 @ 12:51:22 #32
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49565910
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup, maar van welk bestuur.
Bestuurslid van de islamitische stichting
pi_49566048
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie is 'ze'? Onschuldige moskeegangers? Liberaal MG-NL of conservatief MG-DL?.
Afspraken zijn door de een gemaakt en zonder instemming door den ander geschonden.
Halleuh, net wat ik zeg, er is inmiddels zoveel info over deze wantoestanden, lees eens terug. In short, tijdens de onderhandelingen is het oude liberale bestuur van de Westermoskee 'plotseling' vervangen door het nieuwe bestuur naar Duits (Milli Görüs) voorbeeld en eigelijk is het daarmee allemaal begonnen. De rest is history. Het is vuil spel van de eerste orde. Ik heb nog de naieve gedachte dat de oprechte en van Amsterdam houdende Turk zich laat horen, maar ik vrees dat deze gedachte nergens opslaat...
pi_49566090
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:54 schreef Suko het volgende:

[..]

Halleuh, net wat ik zeg, er is inmiddels zoveel info over deze wantoestanden, lees eens terug. In short, tijdens de onderhandelingen is het oude liberale bestuur van de Westermoskee 'plotseling' vervangen door het nieuwe bestuur naar Duits (Milli Görüs) voorbeeld en eigelijk is het daarmee allemaal begonnen. De rest is history. Het is vuil spel van de eerste orde. Ik heb nog de naieve gedachte dat de oprechte en van Amsterdam houdende Turk zich laat horen, maar ik vrees dat deze gedachte nergens opslaat...
We zeggen inderdaad gewoon hetzelfde
  zondag 20 mei 2007 @ 12:56:22 #36
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_49566103
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef Hathor het volgende:
Wat een heisa over een simpel moskeetje zeg, dan bouw je hem toch ergens anders?
Of gewoon helemaal NIET!.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 20 mei 2007 @ 12:57:59 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49566174
Zo deden ze dat met opstandigde Katholieken in 1972:

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_49566276
Gewoon niet bouwen die moskee, het idee alleen al verzoorzaakt gigantische problemen. Mocht dat ding er wel komen, meteen maar weer afbreken, geen gezeur.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:05:53 #39
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49566437
quote:
Ik begrijp jouw reactie niet op mijn beantwoording van jouw vraag. wat bedoel je precies?
pi_49566517
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw reactie niet op mijn beantwoording van jouw vraag. wat bedoel je precies?
Dat er een intern onderzoek bezig is dus, of het (oud)bestuursleden zijn of ze nu nog actief zijn, of het door MG is gedaan of via MG, Of het nu Duits of NLs bestuur was/is.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:11:55 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49566663
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat er een intern onderzoek bezig is dus, of het (oud)bestuursleden zijn of ze nu nog actief zijn, of het door MG is gedaan of via MG, Of het nu Duits of NLs bestuur was/is.
Op de kwitanties met stortingen van particulieren stonden de handtekeningen van bestuursleden van Mili Görus.
quote:
Uit het Netwerk-onderzoek blijkt dat huidige en oud-bestuurders van Milli Görüs zelf het geld inden voor de groene beleggingsfondsen. Zij deden dat onder hun eigen achterban in verschillende moskeeën van de Milli Görüs-beweging.

Netwerk sprak met diverse gedupeerden van wie de kwitanties ondertekend zijn door ondermeer Uzeyir Kabaktepe, voorman van Milli Görüs. Ook de bestuursleden Hasan Aktas, Hayreddin Dagasan en Oruc Ulucay, ondertekenden kwitanties voor de inleg in de 'groene fondsen'. Tot nog toe ontkenden de bestuursleden hun betrokkenheid.
Dit is al in het andere, reeds gesloten topic besproken.
pi_49566748
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op de kwitanties met stortingen van particulieren stonden de handtekeningen van bestuursleden van Mili Görus.
[..]

Dit is al in het andere, reeds gesloten topic besproken.
Misschien moet je dan even begrijpen wat ik zeg, ook ik Netwerk aflevering over MG gezien.
De vraag is hebben de (oud)leden/bestuurders in opdracht van MG gehandeld of hebben ze MG gebruikt. Ik kan heel makkelijk voor het bedrijf waar ik werk klanten verwerven van MG en tegelijkertijd ook lid zijn.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:19:36 #43
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49566925
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien moet je dan even begrijpen wat ik zeg, ook ik Netwerk aflevering over MG gezien.
De vraag is hebben de (oud)leden/bestuurders in opdracht van MG gehandeld of hebben ze MG gebruikt. Ik kan heel makkelijk voor het bedrijf waar ik werk klanten verwerven van MG en tegelijkertijd ook lid zijn.
Men wil ook heel graag deze zaak strikt scheiden van de perikelen rondom de bouw en de invloed vanuit Duitsland, maar cumulatief doet het de zaak van de Westermoskee geen goed (voorzichtig uitgedrukt).
pi_49566963
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Men wil ook heel graag deze zaak strikt scheiden van de perikelen rondom de bouw en de invloed vanuit Duitsland, maar cumulatief doet het de zaak van de Westermoskee geen goed (voorzichtig uitgedrukt).
Niet alleen de moskee, het doen niets goed als het gaat om een reputatie en geloofwaardigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2007 13:20:55 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 13:28:18 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49567211
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet alleen de moskee, het doen niets goed als het gaat om een reputatie en geloofwaardigheid.
Ik heb het met name over de verwezenlijking van de bouw, in het licht van de eerdere topics waarbij telkens centraal staat de speculatie of de moskee er wel komt.
De reputatie van MG Nederland is al na de bestuurswisseling in een ander perspectief komen te staan.
  zondag 20 mei 2007 @ 13:55:31 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49568242
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:36 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het niet uit de klauwen loopt maar als dat wel gebeurd mag er wat mij betreft hard opgetreden worden. Daarnaast verspelen ze in mijn ogen dan helemaal de kans op een moskee als ze het met geweld willen gaan regelen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 mei 2007 @ 14:10:06 #47
117098 Hathor
Effe niet
pi_49568874
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het niet uit de klauwen loopt maar als dat wel gebeurd mag er wat mij betreft hard opgetreden worden. Daarnaast verspelen ze in mijn ogen dan helemaal de kans op een moskee als ze het met geweld willen gaan regelen.
Alleen al het feit dat er gesuggereerd word dat het wel eens uit de hand kan lopen is reden genoeg om die moskee te schrappen, en daarbovenop ook nog eens een demonstratieverbod afkondigen. Willen ze dan alsnog bijdehand doen, heb je in ieder geval een legitieme reden om er eens flink de knuppel overheen te laten wapperen. Gewoon net zo opterden als bij de gemiddelde voetbalwedstrijd.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:15:30 #48
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49569091
Ik kan het me niet voorstellen, dat er meer dan een handjevol mensen aan de oproep van deze demonstratie gevolg zal geven.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:34:01 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49569967
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb het met name over de verwezenlijking van de bouw, in het licht van de eerdere topics waarbij telkens centraal staat de speculatie of de moskee er wel komt.
De reputatie van MG Nederland is al na de bestuurswisseling in een ander perspectief komen te staan.
Ja die zogenaamd gematigde Kabaktepe is weggestuurd, maar die blijkt nu ook al niet zo fris te zijn. Kan het niet toevallig dat Kabaktepe is weggestuurd vanwege die groene fondsen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 mei 2007 @ 14:34:51 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_49570006
quote:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt inderdaad.
[KNE]-Mod
  zondag 20 mei 2007 @ 14:51:15 #51
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49570625
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja die zogenaamd gematigde Kabaktepe is weggestuurd, maar die blijkt nu ook al niet zo fris te zijn. Kan het niet toevallig dat Kabaktepe is weggestuurd vanwege die groene fondsen?
Milli Görüs Nederland onder Duits-Turks gezag
  zondag 20 mei 2007 @ 14:55:00 #52
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49570770
pi_49571124
Ja MG laat zijn echte gezicht zien he.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 21 mei 2007 @ 01:03:09 #54
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_49592575
Straks had Amsterdam twee megamoskees, in de K-buurt hebben ze ook ruim gebouwd.
pi_49593616
Hopelijk mogen ze schieten.

Maf volk
  maandag 21 mei 2007 @ 03:11:30 #56
46960 StefanP
polemicist
pi_49594103
Wat meer tekst:
quote:
Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand

Lodewijk Dros

Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm zijn. ’Al-Jazeera brengt het groot’.

De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”

Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”

Milli Görüs leek de afgelopen weken buitenspel te staan in de vastgelopen besprekingen rond de bouw van een nieuwe moskee in Amsterdam-West. Berichten over een aandelenzwendel door de conservatieve organisatie deden de bereidheid van gemeente en woningbouwvereniging om nog met haar samen te werken geen goed. Al langer bestond argwaan tegen Milli Görüs nadat het een nieuw bestuur had gekregen. Het oude was volgens velen afgezet door het ’extremistische’ Duitse hoofdkantoor.

De ’Westermoskee’, eerst het paradepaardje van de integratie, was voor bestuurders en bouwers een paard van Troje geworden. „Iedereen wilde van ons af, maar dat gaat niet lukken”, zegt Dag. Volgens hem gaat de bouw door, in eigen beheer.

Daarvoor heeft Milli Görüs de medewerking van woningbouwvereniging Het Oosten helemaal niet nodig, stelt Dag. Hij baseert die stelling op een exitregeling, die het mogelijk maakt dat Het Oosten wordt uitgekocht. Het afkoopbedrag is 6,2 miljoen euro, zo blijkt uit stukken die Fatih Dag aan Trouw laat zien. Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag.
Je moet het lef maar hebben. Je reinste chantage en tekenend voor de mate waarin dit figuur de westerse rechtsstaat respecteert. Het in het stuk genoemde paard van Troje was er niets bij, want deze mensen opereren niet onder de sluier der nacht. Recht in ieders gezicht spuwen ze hun haat over het westen; in dit geval de nog maar net gemaskeerde minachting van andermans mening en de subversie van de rechtsstaat. Lang leve de multiculturele ramp samenleving.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Eindredactie Games maandag 21 mei 2007 @ 08:29:11 #57
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_49595245
quote:
Op maandag 21 mei 2007 03:11 schreef StefanP het volgende:
Wat meer tekst:
Lang leve de multiculturele ramp samenleving.
Ben je nu ook naast een economische vluchteling, ook nog een politieke vluchteling
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_49595599
quote:
Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag.
Au.

Zo als achtergrondinformatie zou ik willen noemen, dat alle grotere moskee-projecten in Duitsland die ik ken (bijvoorbeeld in Keulen zelf of in Duisburg) niet door Milli Görüs worden gebouwd, maar door 'DITIB'. Dat is een organisatie die wél als gematigd geldt.
pi_49596971
Een aantal puntjes op een rij en het antwoord van minister Vogelaar. Altijd zinvol om ons even te herinneren hoe verantwoordelijk politiek Den Haag hier tegenover staat.

Kamervragen en antwoorden van de minister
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) over het bericht dat uit een geheim contract is gebleken dat de Westermoskee te Amsterdam toch in handen komt van de militante Duitse tak van Mili Gorus.

1.) Hoe beoordeelt u het dat het bestuur van de Westermoskee iedereen heeft misleid, inclusief de toenmalige minister van Justitie, door een convenant te tekenen waarin is opgenomen dat de moskee “financieel, juridisch en mentaal” onafhankelijk zal blijven van het Europese hoofkwartier van Milli Görüs in Keulen, terwijl toen allang een contract was getekend waarin staat dat de moskee juist in handen komt van dit Duitse hoofdkwartier?

2.) Deelt u de mening dat het een schandalige zaak is dat het bestuur van de Westermoskee er door deze misleiding voor heeft gezorgd dat de hele Nederlandse samenleving –en ook de Kamer- is bedrogen, omdat de (toenmalig) minister van Justitie in antwoord op kamervragen van de toenmalige Groep Wilders heeft aangegeven dat “er geen sprake is van overname van de Nederlandse tak van Milli Görüs door de Duitse tak” en dat “alle moskeeën die bij Milli Görüs zijn aangesloten zelfstandige stichtingen zijn die niet in bezit of eigendom zijn van Milli Görüs?

3.) Kunt u er zorg voor dragen dat de leugens keihard worden afgestraft door de bouw van de moskee definitief NIET door te laten gaan? Vindt u het ook van belang dat daarmee een duidelijk signaal wordt afgegeven richting alle moskeeën, dat het niet wordt gepikt dat de Nederlandse samenleving met puur bedrog om de tuin wordt geleid?

4.) Kunt u er, in geval er geen juridische mogelijkheden zijn om de bouw van de moskee definitief te staken, er voor zorgen dat deze worden gecreëerd?

5.) Kunt u de gemeente Amsterdam ertoe bewegen dat de subsidie voor de vrouwenbeweging van Milli Görüs onmiddellijk wordt stopgezet, en wordt teruggevorderd, voor zover dat op grond van alle berichten over de betrouwbaarheid van de organisatie nog niet is gebeurd?

6.) Hoe beoordeelt de minister het dat meer Nederlandse moskeeën gelieerd zijn aan Milli Görüs, terwijl duidelijk is dat deze extremistische organisatie absoluut niet is te verenigen met onze westerse normen en waarden en ook absoluut niet te vertrouwen is? Welke stappen worden er tegen de overige aan deze organisatie verbonden moskeeën genomen?

7.) Deelt u de mening dat duidelijk is dat het zeer gevaarlijk is dat bemoeienis vanuit het buitenland doordringt tot in Nederlandse moskeeën? Kunt u, in het verlengde daarvan, garanderen dat Nederlandse moskeeën buiten de invloedssfeer van radicaal- islamitische landen en organisaties blijven?

8.) Deelt u verder de mening dat het niet wenselijk is dat er tientallen moskeeën gebouwd worden in Nederland met buitenlands geld? Bent u bereid om dit een halt toe te roepen?

Antwoord van minister Vogelaar
(Wonen, Wijken en Integratie), mede
namens de minister van Justitie
(Ontvangen 19 april 2007), zie ook
Aanhangsel Handelingen nr. 1180,
vergaderjaar 2006–2007.

1.) Op 20 november 2005 is er een protocol getekend door bestuursleden van de vereniging naar Duits recht ĞIslamitische Gemeinschaft e.v.ğ (IGMG), de vereniging naar Duits recht ĞEuropaische Moscheebau und Unterstützingsgemeinschaft e.v. (EMUG) en de directeur van Manderen B.V. De vereniging Westermoskee is niet betrokken geweest bij de opstelling van het protocol. De betekenis van het protocol is lastig te duiden aangezien
een directeur in het algemeen geen uitspraken kan doen over het al dan niet overdragen van de aandelen door zijn aandeelhouders. Verder is de status en de juridische verbondenheid niet geheel duidelijk. Naast het protocol is er in september 2006 door Manderen B.V., de drie aandeelhouders van Manderen B.V., de Vereniging Westermoskee Milli
Görüs en stadsdeel De Baarsjes het convenant ĞWerken aan de Toekomstğ ondertekend. Deze bij de bouw van de Westermoskee betrokken partijen verklaren onder meer dat zij de liberale koers zullen voortzetten. Onder liberale koers verstaan zij blijkens het convenant het respecteren van de grondslagen van de Nederlandse Grondwet, het
blijven verdedigen van de vrijheid van meningsuiting, het blijven bevorderen van de emancipatorische verhoudingen onder de leden, zorgdragen voor de voorbeeldwerking, het tegen gaan van radicalisering onder de leden, de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de moskeeën blijven onderschrijven en het stimuleren van het preken in het Nederlands. Aanleiding voor het sluiten van dit convenant was het borgen van de op integratie gerichte koers. Teneinde misverstanden te voorkomen heeft de gemeente Amsterdam als voorwaarde voor verdere samenwerking gesteld dat het protocol met het Duitse hoofdkwartier ingetrokken dient te worden. Het bestuur van de Westermoskee heeft aangegeven aan het protocol geen waarde te hechten.
2.) Nee. Zie vraag 1.

3.) De inzet van de gemeente Amsterdam, Stadsdeel De Baarsjes, is te voorkomen dat de moskee onder radicale invloed komt. Er is in dat licht geen reden om de bouw te staken. Tegen strafbaar handelen of tegen handelen in strijd met de grondvesten van de democratische rechtsorde kan de gemeente Amsterdam met de daartoe geëigende middelen optreden. Het bestuur van het stadsdeel De Baarsjes heeft in dit kader besloten een nader onderzoek in te stellen naar de financiering van de Westermoskee op grond van de Wet Bibob.(1) Op grond van de Wet Bibob is het mogelijk een (bouw)vergunning te weigeren of een reeds verleende vergunning in te trekken indien er een ernstig vermoeden bestaat dat de vergunningen misbruikt kunnen worden om strafbare feiten te plegen.

4.) Zie vraag 3.

5.) Ik zie geen reden om de op emancipatie en participatie gerichte projecten van de vrouwenbeweging van Milli Görüs stop te zetten dan wel de subsidie voor deze projecten terug te vorderen. Het is aan het gemeentebestuur van Amsterdam om erop toe te zien dat de verstrekte subsidies conform het beoogde doel worden gebruikt. Wanneer het gemeentebestuur constateert dat de subsidies niet conform het beoogde doel worden gebruikt, is het aan het gemeentebestuur om in te grijpen.

6.) Zie vraag 1 en 3.

7.) Bemoeienis vanuit het buitenland is een gegeven en past binnen de ruimte die de wet hiervoor laat. Deze invloed mag niet gebruikt worden om in Nederland levende gelovigen af te houden van participatie aan onze samenleving of zelfs op te zetten tegen onze samenleving. Indien dit laatste wel het geval is, zal het kabinet – met inachtneming van de bestaande vrijheden en beperkingen – er alles aan doen om dergelijke ongewenste invloeden tegen te gaan.

8.) Vanwege het beginsel van scheiding tussen kerk en staat, de grondwettelijke godsdienstvrijheid en de vrijheid van meningsuiting, mengt de overheid zich niet in de samenstelling, de inrichting, de bekostiging of de theologische
koers van religieuze en levensbeschouwelijke organisaties. Wanneer er sprake is van het plegen van strafbare feiten kan de overheid daartegen optreden met de daartoe geëigende middelen.

(1) Wet van 20 juni 2002, houdende regels
inzake de bevordering van
integriteitbeoordelingen door het openbaar
bestuur met betrekking tot beschikkingen of
overheidsopdrachten (Wet bevordering
integriteitbeoordelingen door het openbaar
bestuur).

KRO-Reporter
Onderzoek door de Bibob loopt nog...Eigenlijk had ik alles wel vet kunnen markeren. Reminder, woensdag a.s. wordt de kwestie in de Amsterdamse gemeenteraad behandeld.
pi_49601647
Milli Görüs op het matje
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen eist opheldering van Milli Görüs-voorman Fatih Dag. Dag voorspelde dit weekeinde een internationale opstand onder moslims als de gemeente geen bouwvergunning zal verlenen voor de Westermoskee.

Cohen wil weten namens wie Dag, voorzitter van de Milli Görüs-moskee Aya Sofia en directeur van bouw-bv Manderen, de uitlatingen in dagblad Trouw heeft gedaan.

Dag vertelde in die krant dat zijn organisatie zal demonstreren als er geen bouwvergunning komt voor de moskee, en dat hij Turken van andere Milli Görüs-moskeeën in Europa zal oproepen mee te doen. Hij zei te vrezen dat die demonstratie wel eens uit de hand kan lopen. ''Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.''

Dag zei ook dat televisiezender Al-Jazeera het niet laten doorgaan van de bouw van de moskee vast groot zal brengen, met onvoorspelbare gevolgen. ''Ik houd mijn hart vast.''

Ook bij anderen zijn de uitspraken van Dag verkeerd gevallen. De VVD-fractie in de gemeenteraad eist dat alle banden met de Turkse organisatie voorlopig worden verbroken en dat subsidies worden stopgezet. ''Wat Dag doet, is onacceptabel,'' zegt gemeenteraadslid Robert Flos. ''Hij creëert een valse tegenstelling tussen dé moslims en de gemeente Amsterdam, hij roept op tot een opstand en hij dreigt op voorhand al met ongeregeldheden.''

Volgens Flos gaat het huidige bestuur van Milli Görüs slecht om met de bijzondere verantwoordelijkheid die deze organisatie heeft. ''Ik heb onderhand het vertrouwen in dit bestuur verloren.''

Ook Martijn de Keizer, fractievoorzitter van de PvdA in De Baarsjes, het stadsdeel waar de grote moskee moet komen, is boos. ''Dit is een verkapt dreigement met geweld. Dat is volstrekt verwerpelijk. Iemand die zich zo uitlaat, moet door de overheid niet meer serieus worden genomen.''

Milli Görüs wil woningcorporatie Het Oosten, partner in het megaproject, dat ook voorziet in winkels, woningen en een garage, voor 6,2 miljoen euro uitkopen en de Westermoskee zelf bouwen. İ Het Parool, 21-05-2007, 11:47 uur
pi_49603093
'Dag dreigde niet met een opstand'
AMSTERDAM Milli Görüs dreigt helemaal niet met een opstand om de komst van de Westermoskee af te dwingen. Dat zegt de Turkse organisatie naar aanleiding van een bericht in Trouw. In het dagblad waarschuwde voorzitter Fatih Dag dat een grote demonstratie van Turken uit heel Europa makkelijk uit de hand kan lopen. Milli Görüs laat weten zich ver te houden van dreigementen. Dag zou met zijn uitspraken willen aangeven dat afblazen van de Westermoskee wereldwijd zodanige emoties losmaakt, dat hij eventuele escalatie van een demonstratie niet kan voorkomen. Bron

Neuh, is mijn schuld niet dat het eventueel uit de hand kan lopen. Ook niet door hierdoor:
quote:
"Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”
quote:
De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”
Neuh, allemaal niet mijn schuld, ik dreig niet.... Ik roep ook niks op, neuh...
  maandag 21 mei 2007 @ 15:21:18 #62
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_49608899
Oh, dan is het goed...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 15:34:34 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_49609381
net zoiets als Bouterse die al zijn duizenden slapende commandocellen zou gaan activeren als er ook maar 1 Nederlandse militair in Suriname zou gaan oefenen.

hoor je verder ook niets meer van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_49609739
het gaat er niet eens om of het daadwerkelijk gebeurt.
dat de man er verkapt mee dreigt is al treurig zat.
  maandag 21 mei 2007 @ 15:47:02 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49609866
quote:
Op maandag 21 mei 2007 03:11 schreef StefanP het volgende:
Wat meer tekst:
[..]

Je moet het lef maar hebben. Je reinste chantage en tekenend voor de mate waarin dit figuur de westerse rechtsstaat respecteert. Het in het stuk genoemde paard van Troje was er niets bij, want deze mensen opereren niet onder de sluier der nacht. Recht in ieders gezicht spuwen ze hun haat over het westen; in dit geval de nog maar net gemaskeerde minachting van andermans mening en de subversie van de rechtsstaat. Lang leve de multiculturele ramp samenleving.
Ben het met je eens dat het chantage is. En dat er hard tegen opgetreden moet worden. Maar met de uitspraak: "Lang leve de multiculturele ramp samenleving.". Doe je andere culturen binnen deze samenleving die het wel goed doen onrecht. En zelf woon je in een land wat wel eens de smeltkroes van de wereld wordt genoemd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 21 mei 2007 @ 19:54:41 #66
46960 StefanP
polemicist
pi_49619050
Ja, maar zowel de selectie als de integratie van immigranten in de VS kan absoluut niet vergeleken worden met die in NL. De laatste is een recept voor een falen, iets dat dagelijks meer zichtbaar word. Maar dat is een heel ander topic weer.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49620086
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:54 schreef StefanP het volgende:
Ja, maar zowel de selectie als de integratie van immigranten in de VS kan absoluut niet vergeleken worden met die in NL. De laatste is een recept voor een falen, iets dat dagelijks meer zichtbaar word. Maar dat is een heel ander topic weer.
Tja, in Amerika gaat dat veel vlekkenlozer inderdaad. Eerst jagen ze de originele bewoners weg en moorden ze ze uit om hen vervolgens in reservatente stoppen, vervolgens een muur te bouwen langs de zuid-grens en hun eigen volk te verbieden om bijv. uberhaupt Cuba in te mogen. En dan in paniek raken als er iemand een flesje water meeneemt het vliegtuig in.. Vlekkenloos zeg ik je. Gezien de gesteldheid van allochtonen in Amerika (ze kunnen er hele steden mee vullen) werkt dat inderdaad véél beter. Maar inderdaad, een ander topic.. Waarom je dan ook overal Amerika bij moet halen is mij een raadsel. We weten nu wel dat je in Amerika woont, dat je smaak voor auto's ronduit slecht is en dat je het meest onderdrukkende land ter wereld het land van de vrijheid durft te noemen..

Nu maar weer ontopic dan?
  maandag 21 mei 2007 @ 20:18:19 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_49620231
Ach gutteguttegut....
pi_49620266
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:15 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Tja, in Amerika gaat dat veel vlekkenlozer inderdaad. Eerst jagen ze de originele bewoners weg en moorden ze ze uit om hen vervolgens in reservatente stoppen, vervolgens een muur te bouwen langs de zuid-grens en hun eigen volk te verbieden om bijv. uberhaupt Cuba in te mogen. En dan in paniek raken als er iemand een flesje water meeneemt het vliegtuig in.. Vlekkenloos zeg ik je. Gezien de gesteldheid van allochtonen in Amerika (ze kunnen er hele steden mee vullen) werkt dat inderdaad véél beter. Maar inderdaad, een ander topic.. Waarom je dan ook overal Amerika bij moet halen is mij een raadsel. We weten nu wel dat je in Amerika woont, dat je smaak voor auto's ronduit slecht is en dat je het meest onderdrukkende land ter wereld het land van de vrijheid durft te noemen..

Nu maar weer ontopic dan?
frustaties, welnee
pi_49620736
De USA kan je bezwaarlijk het the land of the free noemen, fenced living voor een overwegend bange blanke kliek, zonde kerkgemeenschap geen sociaal leven, NY komt een beetje in de buurt van een smeltkroes maar is de uitzondering die de regel bevestigd in een land dat door angst wordt beheerst.
Smaak voor auto's is subjectief, alhoewel een opgefokte rijstbrander van het merk toyota in een land waar je 55 é 65 mijl/u mag en kan rijden ronduit lachwekkend is of een surrogaat voor een kleine penis is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:08:29 #71
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49631176
quote:
PvdA in De Baarsjes is Milli Görüs zat

AMSTERDAM (ANP) - De PvdA in stadsdeel De Baarsjes in Amsterdam wil dat de Turkse religieuze beweging Milli Görüs zich onmiddelijk terugtrekt uit het Westermoskee-project. De PvdA roept Milli Görüs op het verzet tegen de politiek te staken.

,,We hebben nu talloze ruzies en scheldpartijen, loze beloftes en gedoe met groene fondsen achter de rug'', aldus fractievoorzitter Martijn de Keizer maandag. ,,Het gekluns van het bestuur van Milli Görüs is onaanvaardbaar. Zij verpesten het voor de gewone moskeegangers. Ik hoop dat ze inzien dat hun betrokkenheid het project alleen maar schade heeft opgeleverd.''
De oproep van Milli Görüs-voorman Fatih Dag afgelopen weekeinde in dagblad Trouw om te demonstreren als de bouw niet doorgaat, heeft de zaak volgens De Keizer alleen maar erger gemaakt.
De PvdA gaat het stadsdeelbestuur dinsdagavond tijdens een commissievergadering vragen of het mogelijk is zonder de Turkse beweging verder te gaan. De prioriteit is het bouwen van woningen op het braakliggende terrein waar de Westermoskee had moeten komen, aldus De Keizer.
Gewoon woningen bouwen, inderdaad en laat Dag maar een moskee in Turkije bouwen en bij de opening Al Jazeera uitnodigen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:21:56 #72
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49631402
De landelijke PvdA wijkt weer af van PvdA Amsterdam, blijkt uit onderstaande commentaar:
quote:
Milli Görüs: Vogelaar en Bos, open jullie ogen!

Milli Görüs is tegen integratie en licht de eigen aanhang op, maar Wouter Bos weet van niets. Hij treedt in de sporen van reeksen politici die ogen sluiten voor ware aard van deze Turkse islamitische organisatie

Syp Wynia

Opgelichte aanhangers van de Turkse organisatie Milli Görüs toonden gisteren op de televisie documenten waaruit zou blijken dat vier Amsterdamse bestuurders van deze beweging persoonlijk betrokken zijn geweest bij de verkoop van aandelen van illegale islamitische ‘groene’ fondsen.

Een korte samenvatting van het voorafgaande. Milli Görüs is opgericht door Necmettin Erbakan, die een eind wil maken aan de Turkse seculiere staat, zijn aanhang in West-Europa wil afhouden van integratie en de islam in Europa wil laten expanderen.

Hij ziet zich als opvolger van de Turkse sultans die vanaf de Middeleeuwen probeerden Europa te veroveren en te islamiseren. De Turkse premier Tayyip Erdogan en presidentskandidaat Abdullah Gül zijn leerlingen van Erbakan.

De clan van Erbakan haalde tot na de eeuwwisseling miljarden euro’s op bij de eigen gelovige aanhang in de Milli Görüs-moskeeën in Nederland en Duitsland. Dat geld verdween.

'Liberale' beweging
Hoewel Milli Görüs in Turkije en Duitsland als bedreiging voor de samenleving wordt gezien, slaagde Milli Görüs er in Nederland en vooral in Amsterdam in om zich als een op integratie gerichte, ‘liberale’ beweging voor te stellen.

Ministeries subsidiëren Milli Görus en in Amsterdam werkten diverse instanties en politici mee om onder de hoede van Milli Görüs de grootste Turkse moskee (‘Westermoskee’) van Nederland te bouwen. CDA-minister Piet Hein Donner legde de eerste steen.

Bos en Vogelaar
Terwijl de scandaleuze praktijken van en rond Milli Görüs alom bekend worden, blijven PvdA-ministers Ella Vogelaar en Wouter Bos beweren dat er niets aan de hand is.

Bos zegt dat er sinds 2002 niets onoirbaars is gebeurd met geld van Milli Görus-aanhangers en beweert op gezag van de Autoriteit Financiële Markten dat hij niets weet van parlementaire en gerechtelijke uitspraken in Turkije, Duitsland en Zwitserland.

Het is de zoveelste episode in deze rottende zweer. Gelukkig wil de Tweede Kamer nu nader onderzoek over de verdwenen gelden en zelfs Wouter Bos’ eigen PvdA wil dat de bouwvergunning voor de Westermoskee wordt ingetrokken.

Maar eigenlijk is het tijd voor een parlementair onderzoek, niet naar Milli Görüs, maar naar het raadsel dat achtereenvolgende politici - niet uitsluitend van de PvdA - de praktijken van deze organisatie en zijn vertakkingen hebben gesteund, dan wel door de vingers hebben gezien.

Elsevier 11 mei
pi_49631556
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ben je nu ook naast een economische vluchteling, ook nog een politieke vluchteling
Wat is dit voor raar gebash?

Kennelijk kan het men hier niet nalaten om voor ieder futiel detail StefanP te gaan bashen. Hoe sneu.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 01:36:53 #74
117098 Hathor
Effe niet
pi_49631595
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 01:33 schreef M3R3L het volgende:

[..]

Wat is dit voor raar gebash?

Kennelijk kan het men hier niet nalaten om voor ieder futiel detail StefanP te gaan bashen. Hoe sneu.
Tsja, ik vond het ook al zo'n vreemde opmerking waar de frustratie van af druipt, maar achteraf kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk te zielig is om op te reageren.
pi_49633896
Gisteravond op het AT5-nieuws melddde Fatig Dag (voorzitter van het Westmoskee-bestuur) opeens dat het interview in Trouw toch wel uit z'n verband is getrokken, mogelijk door ook door de taal. En verder kan hij nog niet alles aan het Bibob qua stukken laten zien, die onderoek doet naar eventueel frauduleuze handelingen, veel ligt nog bij het vorige bestuur. Iemand anders van het bestuur erkende dat bepaalde uitspraken niet zo handig waren, of woorden van gelijke strekking. > Bekijk Item <
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:38:18 #76
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_49636365
Mense het is echt waar (girl you know it's true), die enge Turkse knakker van die Gore Milli Vanilli, die groep Anaaltolische schapen in grijze wolfskleding, heb gezeid dat as die Westermoskee er niet komp gaat ie ze grote Arabische broer Al Jazeerah erbij halen en dan wordt het matten geblazen en gaat het helemaal mis met al die Turken en andere mislims in Europa. Want dan worden ze namelijk gedieskriemieniert en ies het ook nog raziesme. Ondanks het fijt dat er pyramidegeld is verdwenen bij die Westermoskee en het bekende lied van Tante Leen en Sjonnie Jordaan over de Westertoren dan natuurlijk helemaal in de vergetelheid raakt.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/880071.html

Nou ik denk nog wel ff twee keer na voor ik iemand te logeren vraagt bij mijn thuis mense, want je ziet hoe het ken aflopen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:51:07 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_49636739
Sjonnie Jordaan - de parel van de jordaan

Ik ben in de Jordaan geboren
Mijn enigst dierbaar plekje grond
Daar waar die ouwe Westertoren
Geprezen wordt van mond tot mond
Hij staat daar als een trouwe wachter
En draagt de ouwe Keizerskroon
Al woon ik ook op drie hoog achter
't Is of ik in een villa woon

Maar als ik de Westertoren zie
Dan ben ik een heel ander mens
En hoor ik het galmen van jouw melodie
Dan leef ik geheel naar m'n wens
O, Wester, jij brengt m'in vuur en vlam
Wanneer ik jouw klokken hoor slaan
Want jij ben de glorie van oud Amsterdam
En de parel van onze Jordaan

Waar eeuwenoude gevels dromen
In al hun luister en hun pracht
Daar sta jij, trots omringd door bomen
Weerspieg'lend in de stille gracht
Zo troon jij daar in al je glorie
Vol eenvoud maar met roem belaan
Als een monument uit d'historie
En als vrind van de Jordaan

Maar als ik de Westertoren zie
Dan ben ik een heel ander mens
En hoor ik het galmen van jouw melodie
Dan leef ik geheel naar m'n wens
O, Wester, jij brengt m'in vuur en vlam
Wanneer ik jouw klokken hoor slaan
Want jij ben de glorie van oud Amsterdam
En de parel van onze Jordaan

Al sta jij ook op koeiehuiden
Al is je bovenstuk van hout
Toch, als jouw bronzen klokken luiden
Dan zie ik jou geheel van goud
Dan schitter jij als uitverkoren
Bestraald door een oranjezon
En ik voel mij weer als herboren
Bij 't spel van jouw carillon

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

En in plaats van dit pronkstuk der Nederlandse cultuur krijgen we dan zeker Arabisch kattengejank uit die moskee, nou ammehoela ik dagget niet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  FOK!Fotograaf dinsdag 22 mei 2007 @ 11:11:17 #78
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49637426
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 08:47 schreef Suko het volgende:
Gisteravond op het AT5-nieuws melddde Fatig Dag (voorzitter van het Westmoskee-bestuur) opeens dat het interview in Trouw toch wel uit z'n verband is getrokken, mogelijk door ook door de taal. En verder kan hij nog niet alles aan het Bibob qua stukken laten zien, die onderoek doet naar eventueel frauduleuze handelingen, veel ligt nog bij het vorige bestuur. Iemand anders van het bestuur erkende dat bepaalde uitspraken niet zo handig waren, of woorden van gelijke strekking. > Bekijk Item <
Misschien zelf de taal machtig worden, voorbeeldfunctie? Het is echt triest dat ze op voorhand nog pretenderen dat ze zonder enige schade kunnen protesteren. Je zou toch zeggen dat een gemeente ook haar grenzen heeft, maar Amsterdam buigt wel erg ver achterover om multicultiknuffelaar te zijn zeg...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Donald Duck held dinsdag 22 mei 2007 @ 11:12:12 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49637452
Tuurlijk, nu terugkrabbelen, de laffe zak.
Zijn dreigement was wel degelijk maar al te duidelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:35:02 #80
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49640520
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Tuurlijk, nu terugkrabbelen, de laffe zak.
Zijn dreigement was wel degelijk maar al te duidelijk.
Hij had niet zo gemeend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')