http://www.telegraaf.nl/b(...)t_opstand.html?p=9,1quote:Milli Görüs dreigt met opstand
AMSTERDAM - "Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm groot zijn. Al Jazeera brengt het groot", dat heeft Fatig Dag van Milli Görüs gezegd in een interview met dagblad Trouw.
Opstand dreigt over Westermoskee
Milli Görüs laat weten dat ze alle Turken in heel Europa zal oproepen om in Amsterdam te komen demonsteren als de Westermoskee er niet komt. "Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze opstand, maar hij vreest dat het uit de hand loopt", aldus Fatih Dag in het interview.
Toch altijd apart dat er bepaalde types zijn die op rellen hopen.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:36 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_opstand.html?p=9,1
Laat ze maar komen met hun demostratie, en hopelijk loopt het helemaal uit de klauwen.![]()
ja en heel bewust "Al Jazeera brengt het groot en ik zal mijn mond niet houden" of iets van die strekking.... is het de bedoeling van meneer dat er NL'se ambassades bestormd gaan worden in het middenoosten of zo.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Fatih Dağ mocht willen dat hij zo een achterban heeft, gewoon een kwestie van een kat in nauw maakt rare sprongen en bang voor gezichtsverlies, omdat hij, 'HIJ' wou zijn, de persoon aan wie moskee zijn succes te danken heeft, wat hij nu doet is alleen maar olie op het vuur gooien.
Wat zaltie gedacht hebben? "Even mailadres van Jazeera opzoeken.. Ik ga eerst naar www.al-jazeera.com en dan naar 'contact', zo dat zal ze leren! hihi"quote:Op zondag 20 mei 2007 12:18 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en heel bewust "Al Jazeera brengt het groot en ik zal mijn mond niet houden" of iets van die strekking.... is het de bedoeling van meneer dat er NL'se ambassades bestormd gaan worden in het middenoosten of zo.
Ik persoonlijk zou het jammer vinden, veel tijd, geld en moeite ingestoken, van mij magtie er komen als ze zich maar houden aan de toentertijd gemaakte afspraken met gemeente Amsterdam, het is een mooi gebouw.quote:die moskee moet er maar niet komen, en als bepaalde moslims boos willen doen kunnen ze hun boosheid gaarne richten op die Turkse sikkel uuuh sukkel
Bovendien is het geld dat verduisterd is ook van die Turken zelf. Zij hebben hun spaargeld, horloges, alles ingeleverd om geld in te zamelen voor die moskee. Die lui zouden gek zijn dat ze diegene die hun geld 'kwijt' heeft gemaakt zouden steunen..quote:Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Fatih Dağ mocht willen dat hij zo een achterban heeft, gewoon een kwestie van een kat in nauw maakt rare sprongen en bang voor gezichtsverlies, omdat hij, 'HIJ' wou zijn, de persoon aan wie moskee zijn succes te danken heeft, wat hij nu doet is alleen maar olie op het vuur gooien.
Er is wel een belangrijk verschil, MG heeft het niet zelf gedaan, het is gebeurt via MG (leden, bezoekers). Kombassan, bedrijf waar er miljoenen in werd 'geïnvesteerd' met spaargeld van de emigranten heeft geen banden op papier met MG en is politiek onafhankelijk, daar ligt het probleem, onlangs is MG een intern onderzoek begonnen naar de beschuldigingen, als ze zich van betreffende distantiëren en in de toekomst beter en strenger te controleren kan MG niets meer gemaakt worden, de leden daarentegen weer wel.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:24 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Bovendien is het geld dat verduisterd is ook van die Turken zelf. Zij hebben hun spaargeld, horloges, alles ingeleverd om geld in te zamelen voor die moskee. Die lui zouden gek zijn dat ze diegene die hun geld 'kwijt' heeft gemaakt zouden steunen..
Leer het eens correct schrijven, overigens telt Nederlandse MG meer dan 30.000 leden en is een van grootste Islamitische bewegingen in Europa.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:29 schreef Godslasteraar het volgende:
de achterban van Mili Görös, zoiets als de achterban van Abou JaJa?
![]()
ja hahaha.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat zaltie gedacht hebben? "Even mailadres van Jazeera opzoeken.. Ik ga eerst naar www.al-jazeera.com en dan naar 'contact', zo dat zal ze leren! hihi"![]()
[..]
Het is wmb veel te pompeus en te opzichtig, prachtig ja, maar veel te dominant aanwezig als je de plaatjes zo ziet.quote:Ik persoonlijk zou het jammer vinden, veel tijd, geld en moeite ingestoken, van mij magtie er komen als ze zich maar houden aan de toentertijd gemaakte afspraken met gemeente Amsterdam, het is een mooi gebouw.
en de ANWB heeft maar liefst 4 miljoen leden in Nederland ....quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer het eens correct schrijven, overigens telt Nederlandse MG meer dan 30.000 leden en is een van grootste Islamitische bewegingen in Europa.
waar heeft het moskeeën?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer het eens correct schrijven, overigens telt Nederlandse MG meer dan 30.000 leden en is een van grootste Islamitische bewegingen in Europa.
Hmm, nee niet helemaal.. Overleg was namelijk gedaan met Nederlandse MG, itt Duitste stond Nederlandse MG wel te boek als liberaal, vooruitstrevend en gematigd, problemen zijn pas te voor schijn gekomen sinds Duitsland besloot om Nederlandse tak over te nemen en de voormalige voorzitter te ontslaan. Zij wouden ook een aandeel in wellicht mooiste moskee van Europa en toen begonnen alle problemen, voor de moskee en voor reputatie van MG-NL.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:33 schreef milagro het volgende:
[..]
ja hahaha.
Al Jazeera neemt kontakt met hem op, maar hij maakt er gebruik van de boel lekker op te jutten.
Als het gebouw er niet komt is dat de schuld van wangedrag leugen en bedrog aan de zijde van organisatie, niet vd gemeente A'dam en niet van Cohen.
Maar dat zou toch ook jouw idee en beeld zijn architect zijnde? Dat jouw gebouw als het mooiste en dominanter naar voren komt waardoor het zich onderscheidt van alle 'normale' gebouwen. De onschuldigen zijn wmb de enigen wie sympathie verdienen, misschien dat Gemeente Amsterdam met iemand van hun verder zou kunnen onderhandelen en MG-Fatih te niet doen.quote:Het is wmb veel te pompeus en te opzichtig, prachtig ja, maar veel te dominant aanwezig als je de plaatjes zo ziet.
En mooie gebouwen moet je verdienen, en dat is dankzij het bestuur en hun gesjoemel niet meer verdiend, De onschuldige moskeegangers die hun mooie moskee moeten missen evt, kunnen dus bij hen aankloppen, net als ze dat kunnen inzake de beleggingsfraude
Waaronder heel wat MG leden.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
en de ANWB heeft maar liefst 4 miljoen leden in Nederland ....
Ze hebben elke gemaakte afspraak met Amsterdam én Het Oosten geschonden, daar zijn genoeg reacties en quotes uit nieuwsberichten over gepost in de verschillende topics. Deze ondere andere en ook deze post en ook de post van Drugshond maakt veel duidelijk. Met een persoonlijke conclusie van mij, welke natuurlijk alleen voor mijn rekening is. Gebouw kán mooi zijn, alleen de verantwoordelijke mensen en hun uiteindelijke doelstellingen hebben de boel tot op het bot verziekt. Maak er nou maar een mooi multicultureel centrum van voor ALLE doelgroepen onder de paraplu (dus verantwoordelijkheid) van de gemeente.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:22 schreef Triggershot het volgende:
Ik persoonlijk zou het jammer vinden, veel tijd, geld en moeite ingestoken, van mij magtie er komen als ze zich maar houden aan de toentertijd gemaakte afspraken met gemeente Amsterdam, het is een mooi gebouw.
Hmm, moskeeën waar ik weleens ben geweest waren in Schiedam, Dordrecht, Rotterdam, Vlaardingen, Den Haag, Breda, Utrecht. en blijkbaar in nog 16 andere locaties.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef milagro het volgende:
[..]
waar heeft het moskeeën?
23 in Nederland iig, lijkt me zat, hè.... die 24e hebben ze nu zelf verspeeld.
bouw er nu maar 1 in Duitsland of zo![]()
Wie is 'ze'? Onschuldige moskeegangers? Liberaal MG-NL of conservatief MG-DL?.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Suko het volgende:
[..]
Ze hebben elke gemaakte afspraak met Amsterdam én Het Oosten geschonden, daar zijn genoeg reacties en quotes uit nieuwsberichten over gepost in de verschillende topics. Deze ondere andere en ook deze post en ook de post van Drugshond maakt veel duidelijk. Met een persoonlijke conclusie van mij, welke natuurlijk alleen voor mijn rekening is. Gebouw kán mooi zijn, alleen de verantwoordelijke mensen en hun uiteindelijke doelstellingen hebben de boel tot op het bot verziekt. Maak er nou maar een mooi multicultureel centrum van voor ALLE doelgroepen onder de paraplu (dus verantwoordelijkheid) van de gemeente.
Er was toch ook een bestuurslid van MG bij betrokken?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is wel een belangrijk verschil, MG heeft het niet zelf gedaan, het is gebeurt via MG (leden, bezoekers). Kombassan, bedrijf waar er miljoenen in werd 'geïnvesteerd' met spaargeld van de emigranten heeft geen banden op papier met MG en is politiek onafhankelijk, daar ligt het probleem, onlangs is MG een intern onderzoek begonnen naar de beschuldigingen, als ze zich van betreffende distantiëren en in de toekomst beter en strenger te controleren kan MG niets meer gemaakt worden, de leden daarentegen weer wel.
Jup, maar van welk bestuur.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er was toch ook een bestuurslid van MG bij betrokken?
yep en in Turkije willen ze niemand te woord staan, dus achquote:Op zondag 20 mei 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er was toch ook een bestuurslid van MG bij betrokken?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1074873&c=30quote:Op zondag 20 mei 2007 12:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bestuurslid van de islamitische stichting
Halleuh, net wat ik zeg, er is inmiddels zoveel info over deze wantoestanden, lees eens terug. In short, tijdens de onderhandelingen is het oude liberale bestuur van de Westermoskee 'plotseling' vervangen door het nieuwe bestuur naar Duits (Milli Görüs) voorbeeld en eigelijk is het daarmee allemaal begonnen. De rest is history. Het is vuil spel van de eerste orde. Ik heb nog de naieve gedachte dat de oprechte en van Amsterdam houdende Turk zich laat horen, maar ik vrees dat deze gedachte nergens opslaat...quote:Op zondag 20 mei 2007 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie is 'ze'? Onschuldige moskeegangers? Liberaal MG-NL of conservatief MG-DL?.
Afspraken zijn door de een gemaakt en zonder instemming door den ander geschonden.
We zeggen inderdaad gewoon hetzelfdequote:Op zondag 20 mei 2007 12:54 schreef Suko het volgende:
[..]
Halleuh, net wat ik zeg, er is inmiddels zoveel info over deze wantoestanden, lees eens terug. In short, tijdens de onderhandelingen is het oude liberale bestuur van de Westermoskee 'plotseling' vervangen door het nieuwe bestuur naar Duits (Milli Görüs) voorbeeld en eigelijk is het daarmee allemaal begonnen. De rest is history. Het is vuil spel van de eerste orde. Ik heb nog de naieve gedachte dat de oprechte en van Amsterdam houdende Turk zich laat horen, maar ik vrees dat deze gedachte nergens opslaat...
Of gewoon helemaal NIET!.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:38 schreef Hathor het volgende:
Wat een heisa over een simpel moskeetje zeg, dan bouw je hem toch ergens anders?
Ik begrijp jouw reactie niet op mijn beantwoording van jouw vraag. wat bedoel je precies?quote:Op zondag 20 mei 2007 12:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1074873&c=30
Dat er een intern onderzoek bezig is dus, of het (oud)bestuursleden zijn of ze nu nog actief zijn, of het door MG is gedaan of via MG, Of het nu Duits of NLs bestuur was/is.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw reactie niet op mijn beantwoording van jouw vraag. wat bedoel je precies?
Op de kwitanties met stortingen van particulieren stonden de handtekeningen van bestuursleden van Mili Görus.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er een intern onderzoek bezig is dus, of het (oud)bestuursleden zijn of ze nu nog actief zijn, of het door MG is gedaan of via MG, Of het nu Duits of NLs bestuur was/is.
Dit is al in het andere, reeds gesloten topic besproken.quote:Uit het Netwerk-onderzoek blijkt dat huidige en oud-bestuurders van Milli Görüs zelf het geld inden voor de groene beleggingsfondsen. Zij deden dat onder hun eigen achterban in verschillende moskeeën van de Milli Görüs-beweging.
Netwerk sprak met diverse gedupeerden van wie de kwitanties ondertekend zijn door ondermeer Uzeyir Kabaktepe, voorman van Milli Görüs. Ook de bestuursleden Hasan Aktas, Hayreddin Dagasan en Oruc Ulucay, ondertekenden kwitanties voor de inleg in de 'groene fondsen'. Tot nog toe ontkenden de bestuursleden hun betrokkenheid.
Misschien moet je dan even begrijpen wat ik zeg, ook ik Netwerk aflevering over MG gezien.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op de kwitanties met stortingen van particulieren stonden de handtekeningen van bestuursleden van Mili Görus.
[..]
Dit is al in het andere, reeds gesloten topic besproken.
Men wil ook heel graag deze zaak strikt scheiden van de perikelen rondom de bouw en de invloed vanuit Duitsland, maar cumulatief doet het de zaak van de Westermoskee geen goed (voorzichtig uitgedrukt).quote:Op zondag 20 mei 2007 13:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien moet je dan even begrijpen wat ik zeg, ook ik Netwerk aflevering over MG gezien.
De vraag is hebben de (oud)leden/bestuurders in opdracht van MG gehandeld of hebben ze MG gebruikt. Ik kan heel makkelijk voor het bedrijf waar ik werk klanten verwerven van MG en tegelijkertijd ook lid zijn.
Niet alleen de moskee, het doen niets goed als het gaat om een reputatie en geloofwaardigheid.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Men wil ook heel graag deze zaak strikt scheiden van de perikelen rondom de bouw en de invloed vanuit Duitsland, maar cumulatief doet het de zaak van de Westermoskee geen goed (voorzichtig uitgedrukt).
Ik heb het met name over de verwezenlijking van de bouw, in het licht van de eerdere topics waarbij telkens centraal staat de speculatie of de moskee er wel komt.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet alleen de moskee, het doen niets goed als het gaat om een reputatie en geloofwaardigheid.
Laten we hopen dat het niet uit de klauwen loopt maar als dat wel gebeurd mag er wat mij betreft hard opgetreden worden. Daarnaast verspelen ze in mijn ogen dan helemaal de kans op een moskee als ze het met geweld willen gaan regelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 11:36 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_opstand.html?p=9,1
Laat ze maar komen met hun demostratie, en hopelijk loopt het helemaal uit de klauwen.![]()
Alleen al het feit dat er gesuggereerd word dat het wel eens uit de hand kan lopen is reden genoeg om die moskee te schrappen, en daarbovenop ook nog eens een demonstratieverbod afkondigen. Willen ze dan alsnog bijdehand doen, heb je in ieder geval een legitieme reden om er eens flink de knuppel overheen te laten wapperen. Gewoon net zo opterden als bij de gemiddelde voetbalwedstrijd.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat het niet uit de klauwen loopt maar als dat wel gebeurd mag er wat mij betreft hard opgetreden worden. Daarnaast verspelen ze in mijn ogen dan helemaal de kans op een moskee als ze het met geweld willen gaan regelen.
Ja die zogenaamd gematigde Kabaktepe is weggestuurd, maar die blijkt nu ook al niet zo fris te zijn. Kan het niet toevallig dat Kabaktepe is weggestuurd vanwege die groene fondsen?quote:Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het met name over de verwezenlijking van de bouw, in het licht van de eerdere topics waarbij telkens centraal staat de speculatie of de moskee er wel komt.
De reputatie van MG Nederland is al na de bestuurswisseling in een ander perspectief komen te staan.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt inderdaad.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Milli Görüs Nederland onder Duits-Turks gezagquote:Op zondag 20 mei 2007 14:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja die zogenaamd gematigde Kabaktepe is weggestuurd, maar die blijkt nu ook al niet zo fris te zijn. Kan het niet toevallig dat Kabaktepe is weggestuurd vanwege die groene fondsen?
Je moet het lef maar hebben. Je reinste chantage en tekenend voor de mate waarin dit figuur de westerse rechtsstaat respecteert. Het in het stuk genoemde paard van Troje was er niets bij, want deze mensen opereren niet onder de sluier der nacht. Recht in ieders gezicht spuwen ze hun haat over het westen; in dit geval de nog maar net gemaskeerde minachting van andermans mening en de subversie van de rechtsstaat. Lang leve de multiculturele ramp samenleving.quote:Bestuur Milli Görüs dreigt met opstand
Lodewijk Dros
Mocht Amsterdam de Turkse organisatie Milli Görüs een nieuwe moskee weigeren, dan zal het verzet enorm zijn. ’Al-Jazeera brengt het groot’.
De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”
Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”
Milli Görüs leek de afgelopen weken buitenspel te staan in de vastgelopen besprekingen rond de bouw van een nieuwe moskee in Amsterdam-West. Berichten over een aandelenzwendel door de conservatieve organisatie deden de bereidheid van gemeente en woningbouwvereniging om nog met haar samen te werken geen goed. Al langer bestond argwaan tegen Milli Görüs nadat het een nieuw bestuur had gekregen. Het oude was volgens velen afgezet door het ’extremistische’ Duitse hoofdkantoor.
De ’Westermoskee’, eerst het paradepaardje van de integratie, was voor bestuurders en bouwers een paard van Troje geworden. „Iedereen wilde van ons af, maar dat gaat niet lukken”, zegt Dag. Volgens hem gaat de bouw door, in eigen beheer.
Daarvoor heeft Milli Görüs de medewerking van woningbouwvereniging Het Oosten helemaal niet nodig, stelt Dag. Hij baseert die stelling op een exitregeling, die het mogelijk maakt dat Het Oosten wordt uitgekocht. Het afkoopbedrag is 6,2 miljoen euro, zo blijkt uit stukken die Fatih Dag aan Trouw laat zien. Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag.
Ben je nu ook naast een economische vluchteling, ook nog een politieke vluchtelingquote:Op maandag 21 mei 2007 03:11 schreef StefanP het volgende:
Wat meer tekst:
Lang leve de multiculturele ramp samenleving.
Au.quote:Nadat deze som voldaan is, wordt de nieuwe moskee er één die volledig onder bestuur van het Keulse hoofdkwartier van Milli Görüs valt, zegt Dag.
quote:"Dag, voorzitter van het moskeebestuur, verwacht dat tv-zender Al-Jazeera een mogelijk ’nee’ tegen de Westermoskee groot zal brengen. „En ik sta ze te woord.” Wat de gevolgen zijn? „Ik houd mijn hart vast.”
Neuh, allemaal niet mijn schuld, ik dreig niet....quote:De Westermoskee in Amsterdam komt er wél, zegt Fatih Dag van de Turkse moskeekoepel Milli Görüs. Als de overheid dat dwarsboomt, dan gaat Milli Görüs demonstreren. Dag zal daartoe Turken uit heel Europa oproepen, kondigt hij aan in een vraaggesprek met Trouw. Hij hoopt op een vreedzame optocht en een geweldloze ’opstand’, maar hij vreest dat het uit de hand loopt. „Onze mensen zijn emotioneel en er kan zomaar een gek tussen lopen.”
Ben het met je eens dat het chantage is. En dat er hard tegen opgetreden moet worden. Maar met de uitspraak: "Lang leve de multiculturele ramp samenleving.". Doe je andere culturen binnen deze samenleving die het wel goed doen onrecht. En zelf woon je in een land wat wel eens de smeltkroes van de wereld wordt genoemd.quote:Op maandag 21 mei 2007 03:11 schreef StefanP het volgende:
Wat meer tekst:
[..]
Je moet het lef maar hebben. Je reinste chantage en tekenend voor de mate waarin dit figuur de westerse rechtsstaat respecteert. Het in het stuk genoemde paard van Troje was er niets bij, want deze mensen opereren niet onder de sluier der nacht. Recht in ieders gezicht spuwen ze hun haat over het westen; in dit geval de nog maar net gemaskeerde minachting van andermans mening en de subversie van de rechtsstaat. Lang leve de multiculturele ramp samenleving.
Tja, in Amerika gaat dat veel vlekkenlozer inderdaad. Eerst jagen ze de originele bewoners weg en moorden ze ze uit om hen vervolgens in reservatente stoppen, vervolgens een muur te bouwen langs de zuid-grens en hun eigen volk te verbieden om bijv. uberhaupt Cuba in te mogen. En dan in paniek raken als er iemand een flesje water meeneemt het vliegtuig in.. Vlekkenloos zeg ik je. Gezien de gesteldheid van allochtonen in Amerika (ze kunnen er hele steden mee vullen) werkt dat inderdaad véél beter. Maar inderdaad, een ander topic.. Waarom je dan ook overal Amerika bij moet halen is mij een raadsel. We weten nu wel dat je in Amerika woont, dat je smaak voor auto's ronduit slecht is en dat je het meest onderdrukkende land ter wereld het land van de vrijheid durft te noemen..quote:Op maandag 21 mei 2007 19:54 schreef StefanP het volgende:
Ja, maar zowel de selectie als de integratie van immigranten in de VS kan absoluut niet vergeleken worden met die in NL. De laatste is een recept voor een falen, iets dat dagelijks meer zichtbaar word. Maar dat is een heel ander topic weer.
frustaties, welneequote:Op maandag 21 mei 2007 20:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Tja, in Amerika gaat dat veel vlekkenlozer inderdaad. Eerst jagen ze de originele bewoners weg en moorden ze ze uit om hen vervolgens in reservatente stoppen, vervolgens een muur te bouwen langs de zuid-grens en hun eigen volk te verbieden om bijv. uberhaupt Cuba in te mogen. En dan in paniek raken als er iemand een flesje water meeneemt het vliegtuig in.. Vlekkenloos zeg ik je. Gezien de gesteldheid van allochtonen in Amerika (ze kunnen er hele steden mee vullen) werkt dat inderdaad véél beter. Maar inderdaad, een ander topic.. Waarom je dan ook overal Amerika bij moet halen is mij een raadsel. We weten nu wel dat je in Amerika woont, dat je smaak voor auto's ronduit slecht is en dat je het meest onderdrukkende land ter wereld het land van de vrijheid durft te noemen..
Nu maar weer ontopic dan?
Gewoon woningen bouwen, inderdaad en laat Dag maar een moskee in Turkije bouwen en bij de opening Al Jazeera uitnodigen.quote:PvdA in De Baarsjes is Milli Görüs zat
AMSTERDAM (ANP) - De PvdA in stadsdeel De Baarsjes in Amsterdam wil dat de Turkse religieuze beweging Milli Görüs zich onmiddelijk terugtrekt uit het Westermoskee-project. De PvdA roept Milli Görüs op het verzet tegen de politiek te staken.
,,We hebben nu talloze ruzies en scheldpartijen, loze beloftes en gedoe met groene fondsen achter de rug'', aldus fractievoorzitter Martijn de Keizer maandag. ,,Het gekluns van het bestuur van Milli Görüs is onaanvaardbaar. Zij verpesten het voor de gewone moskeegangers. Ik hoop dat ze inzien dat hun betrokkenheid het project alleen maar schade heeft opgeleverd.''
De oproep van Milli Görüs-voorman Fatih Dag afgelopen weekeinde in dagblad Trouw om te demonstreren als de bouw niet doorgaat, heeft de zaak volgens De Keizer alleen maar erger gemaakt.
De PvdA gaat het stadsdeelbestuur dinsdagavond tijdens een commissievergadering vragen of het mogelijk is zonder de Turkse beweging verder te gaan. De prioriteit is het bouwen van woningen op het braakliggende terrein waar de Westermoskee had moeten komen, aldus De Keizer.
quote:Milli Görüs: Vogelaar en Bos, open jullie ogen!
Milli Görüs is tegen integratie en licht de eigen aanhang op, maar Wouter Bos weet van niets. Hij treedt in de sporen van reeksen politici die ogen sluiten voor ware aard van deze Turkse islamitische organisatie
Syp Wynia
Opgelichte aanhangers van de Turkse organisatie Milli Görüs toonden gisteren op de televisie documenten waaruit zou blijken dat vier Amsterdamse bestuurders van deze beweging persoonlijk betrokken zijn geweest bij de verkoop van aandelen van illegale islamitische ‘groene’ fondsen.
Een korte samenvatting van het voorafgaande. Milli Görüs is opgericht door Necmettin Erbakan, die een eind wil maken aan de Turkse seculiere staat, zijn aanhang in West-Europa wil afhouden van integratie en de islam in Europa wil laten expanderen.
Hij ziet zich als opvolger van de Turkse sultans die vanaf de Middeleeuwen probeerden Europa te veroveren en te islamiseren. De Turkse premier Tayyip Erdogan en presidentskandidaat Abdullah Gül zijn leerlingen van Erbakan.
De clan van Erbakan haalde tot na de eeuwwisseling miljarden euro’s op bij de eigen gelovige aanhang in de Milli Görüs-moskeeën in Nederland en Duitsland. Dat geld verdween.
'Liberale' beweging
Hoewel Milli Görüs in Turkije en Duitsland als bedreiging voor de samenleving wordt gezien, slaagde Milli Görüs er in Nederland en vooral in Amsterdam in om zich als een op integratie gerichte, ‘liberale’ beweging voor te stellen.
Ministeries subsidiëren Milli Görus en in Amsterdam werkten diverse instanties en politici mee om onder de hoede van Milli Görüs de grootste Turkse moskee (‘Westermoskee’) van Nederland te bouwen. CDA-minister Piet Hein Donner legde de eerste steen.
Bos en Vogelaar
Terwijl de scandaleuze praktijken van en rond Milli Görüs alom bekend worden, blijven PvdA-ministers Ella Vogelaar en Wouter Bos beweren dat er niets aan de hand is.
Bos zegt dat er sinds 2002 niets onoirbaars is gebeurd met geld van Milli Görus-aanhangers en beweert op gezag van de Autoriteit Financiële Markten dat hij niets weet van parlementaire en gerechtelijke uitspraken in Turkije, Duitsland en Zwitserland.
Het is de zoveelste episode in deze rottende zweer. Gelukkig wil de Tweede Kamer nu nader onderzoek over de verdwenen gelden en zelfs Wouter Bos’ eigen PvdA wil dat de bouwvergunning voor de Westermoskee wordt ingetrokken.
Maar eigenlijk is het tijd voor een parlementair onderzoek, niet naar Milli Görüs, maar naar het raadsel dat achtereenvolgende politici - niet uitsluitend van de PvdA - de praktijken van deze organisatie en zijn vertakkingen hebben gesteund, dan wel door de vingers hebben gezien.
Elsevier 11 mei
Wat is dit voor raar gebash?quote:Op maandag 21 mei 2007 08:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ben je nu ook naast een economische vluchteling, ook nog een politieke vluchteling
Tsja, ik vond het ook al zo'n vreemde opmerking waar de frustratie van af druipt, maar achteraf kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk te zielig is om op te reageren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 01:33 schreef M3R3L het volgende:
[..]
Wat is dit voor raar gebash?
Kennelijk kan het men hier niet nalaten om voor ieder futiel detail StefanP te gaan bashen. Hoe sneu.
Misschien zelf de taal machtig worden, voorbeeldfunctie? Het is echt triest dat ze op voorhand nog pretenderen dat ze zonder enige schade kunnen protesteren. Je zou toch zeggen dat een gemeente ook haar grenzen heeft, maar Amsterdam buigt wel erg ver achterover om multicultiknuffelaar te zijn zeg...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:47 schreef Suko het volgende:
Gisteravond op het AT5-nieuws melddde Fatig Dag (voorzitter van het Westmoskee-bestuur) opeens dat het interview in Trouw toch wel uit z'n verband is getrokken, mogelijk door ook door de taal. En verder kan hij nog niet alles aan het Bibob qua stukken laten zien, die onderoek doet naar eventueel frauduleuze handelingen, veel ligt nog bij het vorige bestuur. Iemand anders van het bestuur erkende dat bepaalde uitspraken niet zo handig waren, of woorden van gelijke strekking. > Bekijk Item <
Hij had niet zo gemeendquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Tuurlijk, nu terugkrabbelen, de laffe zak.
Zijn dreigement was wel degelijk maar al te duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |