Ik heb eigenlijk nog nooit de snaren van mijn spaanse gitaar vervangen, omdat ik bang ben voor die knoopjesquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef imported_sphinx het volgende:
FiPo: Hoe zet je snaren op een spaanse gitaar![]()
Yeahquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
voor de 2e keer 130, spammen we nog zo hard komen we nog niet verder
Macbooks zijn tof.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:55 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga een Macbook kopen met zo'n geil kabeltje die je direct vanuit je gitaar (of effecten pedalen) in de Macbook kan steken![]()
Klinkt vet!quote:Piano + gitaar is tof . Ik heb ook nog wat:
[url==http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid]=http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid[/url]
En muchos eurosquote:
Opzich is het natuurlijk ook wel stoer om zo'n Podxt (?) ding te kopen maja vraag is of ik dat vaak ga gebruiken (waarschijnlijk niet dus) en zo'n kabeltje is maar 20 euro...quote:Ik heb alleen niet zo'n kabeltje, want met Amplitube heb je dat niet per se nodig.
quote:
een yamaha strat?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
G100 112R = 100 heerlijke Watts!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:14 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?
tvp
Ooooh.. Ik heb ooit op een hele dure 12-string van iemand mogen spelen. Ook een redelijk oude overigens. Het klonk echt prachtig. Het is wel even wennen, om zo'n 'dubbele snaar' onder je vinger te hebben als je maar 1 snaar aanfret.. Maar het klinkt echt heel mooi.quote:
Ik raakte inderdaad best snel gewend aan die brede hals.. Het voelde alleen heel raar om weer naar een 6-string te switchen. Het scheelt best veel qua breedte.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Cynic het volgende:
een 7 snaar ben je ook heel snel aan gewend
Oooh, altijd leuk, met de band oefenen. Ik ga zaterdag ( eindelijk) weer.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
heb je nou mijn posts over toetsenist in het vorige topic gelezen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaarquote:Ok mijn broer kan dus aardig keyboard spelen enzo, woont in dezelfde omgeving (werkt in Enschede) en luistert wel naar dingen zoals Within Temptation.. ohja hij is 25 , weet niet hoeveel dat uitmaakt?
nou dat is dan mooi denk ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:38 schreef Under_Score het volgende:
vorige topic is zo pasè
[..]
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaar
Veeeeeel spelenquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Oef wat gaat dat snel, weinig vaste gitaarklanten maar veel terugkerend gespam
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
Bekend? Kan ik er af komen?
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
geeft niet, onze band heeft veel materiaal van verschillende kwaliteitquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou dat is dan mooi denk ik![]()
Dan zal ik et em vragen zodra ik em tegenkom![]()
(hij heeft alleen geen tof keyboard, maar dat kan wel geregeld worden geloof ik)
meestal komt het voor wanneer ik een legato oefen of iets anders op de hoge e snaar. het voelt heel naar stekend en m'n hand wordt zeg maar beetje lam. Het gebeurt ook als ik zit dus ligt niet aan lengte van strapquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!![]()
*post leest*
akkoordhand? houding veranderen. lengte van je strap ofzo, hoek waaronder je gitaar hangt.
Hele goeie vrienden van me hadden al een band alleen ze moesten nog een drummer hebben. Alleen de 2e gitarist woonde te ver weg dus niet practisch qua oefenen dus gekapt met hem, toen ben ik erbij gekomen, en tegelijk een drummer ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:14 schreef adt het volgende:
hoe zijn jullie in een band gekomen by the way?
Ik hoor het wel danquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:13 schreef adt het volgende:
[..]
@Dribbel_ : jep, foto's ontvangen, ziet er goed uit, je krijgt wss. morgen wel een mailtje van me.
Kijk dat vind ik dan tof klinken!, maar zodra er gegrunt bijkomt is het overquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Gitaaropname: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=1453Death_Metal.mp3
Vocals maar weggelaten, speciaal voor jullie.
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ja ik hou sowieso niet van die opgefokte drums, dan liever wat trager maar wel alles hard en zwaarquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Thanks! Doublebass, tja, het is een van de 'kleuren' waar je gebruik van maken... drummers die de hele tijd aanratelen vind ik ook niks. "Kick snare kick snare" in achtste noten is IMO het lekkerste drumpatroon voor het snellere werk! Af en toe een paar maten dubbelbas ter variatie is wel ok.
Maar omdat dit een cheesy deathmetal liedje moest worden heb ik er lekker veel prrrrrrrrt in gedaan.
Ja ik word er echt gek vanquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:42 schreef adt het volgende:
Dribbel je hebt spam in je gastenboek van je website
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:43 schreef DYin het volgende:
[..]
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.
Dat zie ik als ik mezelf vergelijk met beginners. Ze houden hun hand vaak onhandig omdat ze nog niet helemaal weten hoe ze nou hun hand moeten houden. Dat leer je gewoon zonder dat je't door hebt denk ik.
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmeequote:Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef adt het volgende:
[..]
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?
Het is geen langzaam opbouwende kramp hè, let wel, komt opeens opzetten.
Maargoed de laatste tijd wat minder snel
Hebben jullie tips om solo's te spelen? met welk onderdeel kan ik het best beginnen om snelheid in beide handen + coördinatie op te bouwen? Ben nu bezig met legato's zoals eerder vermeldt, dit gaat wel aardig maar nog niet echt snel.
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmee
En na een tijdje sla je automatisch de goeie snaar zonder na te denken.
En als je dat dan inderdaad weer goed uit bouwt kan je steeds beter improviseren en nummers die je hoort naspelen en uitzoekenquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:13 schreef DYin het volgende:
[..]
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.
Klinkt lekker hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Gitaaropname: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=1453Death_Metal.mp3
Nee niet werken, ben al eeuwen met een scriptie bezigquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Lekker op tijd d'r bij Cynic, ook nog ff werken?
Moet er toevallig nog iemand optreden op één of ander festivalletje vandaag?
Ik denk het eigenlijk niet, zou het alleen niet helemaal zeker weten. Mijn 4x12 cab is bijvoorbeeld niet luider dan mijn 2x12 cabquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:14 schreef punkjunk het volgende:
Zit er eigelijk verschil ik qua luidheid bij een jcm800 met 1x12 en een jcm800 2x12 als allebei de versterkers 50watt zijn?
Nee het leek mij ook niet, zal voornamelijk een betere geluidsspreiding hebben zeker?quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee niet werken, ben al eeuwen met een scriptie bezig
Brian moet wel optreden op een festival vandaag.
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, zou het alleen niet helemaal zeker weten. Mijn 4x12 cab is bijvoorbeeld niet luider dan mijn 2x12 cab
Een andere spreiding, weet niet eens of 'beter' het goede woord is. Een grotere spreiding zal het wel opleveren denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nee het leek mij ook niet, zal voornamelijk een betere geluidsspreiding hebben zeker?
duidelijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een andere spreiding, weet niet eens of 'beter' het goede woord is. Een grotere spreiding zal het wel opleveren denk ik.Ik heb laatst in de oefenruimte over een 1x12 Mesa cab gespeeld en die klonk echt snoeihard, maar het voelde toch wel anders dan een 2x12 of 4x12 kastje.
SEVEN - DELAIN - FEELERquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Moet er toevallig nog iemand optreden op één of ander festivalletje vandaag?
niet laag genoeg gestemd..quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
Leuk, daar ga ik vandaag (na het werk) naar toe
(je kunt me herkennen aan m'n rooie roos achter m'n oor en m'n witte blousje)
En jij zit in de band?
Giteren klinken vet, hoe opgenomen? de drums zijn echter filterdun, die mogen wel wat dikker!quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Zekerquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Cynic het volgende:
een 7 snaar ben je ook heel snel aan gewend
zolang de hals nog steeds smaller is dan een akoestische kan ik er snel genoeg op spelen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Zeker
iets dikker plankje tussen je klauw, maar speelt redelijk snel hetzelfde als andere gitaren...
euhm, ne, je speelt er dan net zo flot op als op andere gitaren
Mensen rondrijden voor een repetitie, en dan keertje mee spelen, en vervolgens goed door oefenen. En op een gegeven moment waren er geen andere gitaristen meer in de bandquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:14 schreef adt het volgende:
hoe zijn jullie in een band gekomen by the way?
Ik heb mijn eindtrap voluit staan en regel het volume met mijn preamp, dat is best goed te doen. Heb je toch je buizen voluit staanquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
duidelijk![]()
en waarom zijn vette versterkers nou zo zelden op slaapkamer niveau te gebruiken![]()
![]()
KLinkt wel lekker, en helaas zonder zangquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Thanks! Doublebass, tja, het is een van de 'kleuren' waar je gebruik van maken... drummers die de hele tijd aanratelen vind ik ook niks. "Kick snare kick snare" in achtste noten is IMO het lekkerste drumpatroon voor het snellere werk! Af en toe een paar maten dubbelbas ter variatie is wel ok.
Maar omdat dit een cheesy deathmetal liedje moest worden heb ik er lekker veel prrrrrrrrt in gedaan.
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb mijn eindtrap voluit staan en regel het volume met mijn preamp, dat is best goed te doen. Heb je toch je buizen voluit staan
Zelfs op die halsen kan ik redelijk spelenquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zolang de hals nog steeds smaller is dan een akoestische kan ik er snel genoeg op spelen.
...in principe![]()
Nouja mijn eindtrap is 50 watt dus dat scheelt al een stukje. Volgens mij is dat hetzelfde als ik nu doe inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?![]()
Ik loop vreselijk te gassen op een jcm800 maar het is nooit es dat er volmondig gezegd wordt dat het kan of dat er volmondig gezegd wordt dat het niet.
Maar als je bij een jcm800 de master volume redelijk hoog zet en het gewone volume redelijk laag heb je dus eigelijk het zelfde als dat jij doet bij je voor en eind trap? Of is het andersom?
andersomquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?![]()
Ik loop vreselijk te gassen op een jcm800 maar het is nooit es dat er volmondig gezegd wordt dat het kan of dat er volmondig gezegd wordt dat het niet.
Maar als je bij een jcm800 de master volume redelijk hoog zet en het gewone volume redelijk laag heb je dus eigelijk het zelfde als dat jij doet bij je voor en eind trap? Of is het andersom?
En dan kun je gewoon redelijk normaal thuis spelen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nouja mijn eindtrap is 50 watt dus dat scheelt al een stukje. Volgens mij is dat hetzelfde als ik nu doe inderdaad.
wtf, ik vind ons beterquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef adt het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=mwk9soU1Wic&mode=related&search=
hahaha die lui komen op wâldrock
jahquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hebben jullie nu al eens een drummer dan?
Hoewel ik wed dat je niet uit 1492 komt, ben je vast ouder dan zij zijn. En die zanger moet nog haast de baard in de keel krijgen..quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wtf, ik vind ons beter![]()
en dat zanger gastje is gay![]()
Ok thnx!quote:
Imported Sfinx is pas 16 manquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:10 schreef adt het volgende:
[..]
Hoewel ik wed dat je niet uit 1492 komt, ben je vast ouder dan zij zijn. En die zanger moet nog haast de baard in de keel krijgen..
Ze spelen in ieder geval een stuk strakker dan ik, en ze zijn nog maar 11-14 jaar ofzo...
Vorige topic zeker niet gelezen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:13 schreef adt het volgende:
How should I know, man![]()
Maargoed op wâlrdock staan is wel wat te veel aandacht voor ze
Ja hoor, dat lukt prima. Een beetje op volume klinkt het wel mooier natuurlijk, maar je kan op die manier wel vrij nauwkeurig je volume instellen. Op mijn Valvestate top werd je pas hoorbaar op 1 en dan stond-ie haast al te hard voor op je kamer. Dat wil nu een stuk beter.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan kun je gewoon redelijk normaal thuis spelen?Ik wil zowiezo een JCM800 50watter (single channel uiteraard) maar ik twijfel als een beer.
![]()
bijna 17 hoorquote:
Dat is toch de definitie van metal?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bijna 17 hoor![]()
![]()
en tja ze zijn jong, maar ze spelen ook een simpel riffje dat telkens herhaalt.
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?quote:
Maar dat is natuurlijk ook wel versterker gebonden neem ik aan? Een jcm800 met jouw stack vergelijken gaat niet zo heel erg goed denk ik?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja hoor, dat lukt prima. Een beetje op volume klinkt het wel mooier natuurlijk, maar je kan op die manier wel vrij nauwkeurig je volume instellen. Op mijn Valvestate top werd je pas hoorbaar op 1 en dan stond-ie haast al te hard voor op je kamer. Dat wil nu een stuk beter.
oh ik dacht dat er iets stond over waarom die lui op waldrock stondenquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?
Ik denk dat de combinatie van 2 volumeknoppen het in ieder geval mogelijk maakt je volume goed in te stellen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?
[..]
Maar dat is natuurlijk ook wel versterker gebonden neem ik aan? Een jcm800 met jouw stack vergelijken gaat niet zo heel erg goed denk ik?
Metal is popquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
..niet zozeer als de definitie van pop![]()
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
..niet zozeer als de definitie van pop![]()
iddquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!
Het muziekwereldje draait op jaloezie en afgunstquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!![]()
het is wel soort van mogelijk, maar veel dynamiek krijg je er niet inquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Kan je ook melodieus grunten ?
serieuze vraag trouwens
ik doelde daarmee helemaal niet op die lui.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!![]()
Maar wat is dan de toevoeging, naast dat het gewoon goed is voor de amusementswaarde omdat het gewoon ronduit belachelijk klinktquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het is wel soort van mogelijk, maar veel dynamiek krijg je er niet in![]()
hoog en laag grunten is het grootste verschil dat je kan krijgen eigenlijk.
je kunt wel gewoon een zangmelodie schreeuwen, want sommige bands doen.
maar das stom.
true, maar als je kijkt naar wat ze spelen, is het gewoon echt simpel.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
iddhet inspelen op je demo over een track is 1, maar het als band live allemaal ook strak spelen is dan nog wat lastiger ja
Mja dan kan je beter iets simpels spelen wat als geheel strak gaat en dan nog goed klinkt dan iets heel moeilijks wat heel verneuckt gaat natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
true, maar als je kijkt naar wat ze spelen, is het gewoon echt simpel.
weet ik veel, jij stelt die vraagquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar wat is dan de toevoeging, naast dat het gewoon goed is voor de amusementswaarde omdat het gewoon ronduit belachelijk klinkt
quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dan kan je beter iets simpels spelen wat als geheel strak gaat en dan nog goed klinkt dan iets heel moeilijks wat heel verneuckt gaat natuurlijk
ik vind dat je niet erg respectvol over die jochies praat, ik durf te wedden dat jij nog lang niet zo strak kunt spele als die kereltjes, anders had jij er wel gestaan heh?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik doelde daarmee helemaal niet op die lui.
hij zei van: metal is telkens dezelfde akkoorden.
en ik zei van: nee pop is telkens dezelfde akkoorden.
en ik zei niet van: ze spelen dezelfde akkoorden, ze zijn gay, het lijkt wel pop.
want dat zei ik niet.
gaan we nu persoonlijk doen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:49 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ik vind dat je niet erg respectvol over die jochies praat, ik durf te wedden dat jij nog lang niet zo strak kunt spele als die kereltjes, anders had jij er wel gestaan heh?
JIJ STOND ER ANDERS OOK NIET.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:49 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ik vind dat je niet erg respectvol over die jochies praat, ik durf te wedden dat jij nog lang niet zo strak kunt spele als die kereltjes, anders had jij er wel gestaan heh?
Omdat het metalwereldje maar een heel klein wereldje is en de kans is vaak heel groot dat je elkaar gaat tegenkomen ergens op een bepaald moment. Soms kan je dus beter een niet al te grote bek hebben. Ik denk dat er bijvoorbeeld genoeg lui zijn die Within Temptation vreselijk vinden, maar als ze het voorprogramma kunnen doen piepen ze ineens heel anders...quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
+ waarom zou ik ineens respect moeten hebben voor een ander bandje![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gaan we nu persoonlijk doen?![]()
wij hebben nog niet eens geoefend met onze nieuwe drummer, gigs kunnen we regelen zodra we daar zin in hebben.
+ ik doe niet met opzet respectloos of wat dan ook
+ waarom zou ik ineens respect moeten hebben voor een ander bandje![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:05 schreef imported_sphinx het volgende:
wtf, ik vind ons beter![]()
en dat zanger gastje is gay![]()
Je hebt zelf nog nooit geoefend met je drummer en dan zeg je dus dat dit een simpel riffje is, dat de zanger gey is en dat jullie zelf beter zijn?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef imported_sphinx het volgende:
en tja ze zijn jong, maar ze spelen ook een simpel riffje dat telkens herhaalt.
ik loop ook niet te brullen dat het simpel is en dat de zanger gey is.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
JIJ STOND ER ANDERS OOK NIET.![]()
zo. klaar.
Ok, eerst deze post.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je hebt zelf nog nooit geoefend met je drummer en dan zeg je dus dat dit een simpel riffje is, dat de zanger gey is en dat jullie zelf beter zijn?Heb je uberhoupt wel es gespeeld met een bandje mét drummer? Want zo ontzettend simpel is het niet wat die kereltjes daar doen, ze spele niet één keer niet fijn op elkaar ingspeeld en het klinkt echt rete strak.
En als jij dat persoonlijk vind moet je dat zelf weten.![]()
stukje in Great Vaults of Opportunity (link staat in sig)quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:00 schreef adt het volgende:
noem es een moeilijk stuk dat jullie spelen qua metal...
AH fuck verkeerd gelezenquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
stukje in Great Vaults of Opportunity (link staat in sig)
dat hebben we bij die opname compleet verneukt omdat we het die dag voor het eerst oefenden![]()
true.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat het metalwereldje maar een heel klein wereldje is en de kans is vaak heel groot dat je elkaar gaat tegenkomen ergens op een bepaald moment. Soms kan je dus beter een niet al te grote bek hebben. Ik denk dat er bijvoorbeeld genoeg lui zijn die Within Temptation vreselijk vinden, maar als ze het voorprogramma kunnen doen piepen ze ineens heel anders...
ja nou, tis toch zoquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ok en nu reageer ik niet meer op je, snertjoch
sorry ik las wat andersquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:07 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja nou, tis toch zo![]()
sterker nog gaat nog steeds aardig kutmaar das ook het enige stukje waarbij dat zo is.
doe dat jaquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:09 schreef punkjunk het volgende:
[..]
sorry ik las wat anders
any way,
fuck it![]()
Afhankelijk vanquote:
En toch zou ikniet in hun voorprogramma willen staan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:00 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat het metalwereldje maar een heel klein wereldje is en de kans is vaak heel groot dat je elkaar gaat tegenkomen ergens op een bepaald moment. Soms kan je dus beter een niet al te grote bek hebben. Ik denk dat er bijvoorbeeld genoeg lui zijn die Within Temptation vreselijk vinden, maar als ze het voorprogramma kunnen doen piepen ze ineens heel anders...
Da's makkelijk praten als die kans zich niet echt voordoet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
En toch zou ikniet in hun voorprogramma willen staan...
Al zou frans bouer ons vragen voor z'n ahoy concert zelfs dán nogquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
En toch zou ikniet in hun voorprogramma willen staan...
het geluid word breder geloof ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:30 schreef Zorro het volgende:
Even iets heel anders, want ik heb gewoon een vraagje: Ik heb een 50W jcm800 combo. Ik ben nu een beetje rond aan het kijken of een cabinet (2x12 of zo) een beetje toevoegt aan het geluid. Ik heb nog nooit een combo gezien-gehoord met een cabinet erbij (althans niet bewust), meestal zijn het tops met cab. Nou weet ik ook wel dat deze combo gewoon exact hetzelfde is als de 50w jcm800 top, dus dat is wel een aardige vergelijking natuurlijk, maar met de ene ingebouwde speaker klinkt hij ook goed. Beetje ingewikkeld verhaal wordt het geloof ik...
In het kort: klinkt een combo met cab echt beter of gaat het alleen maar harder om dat er meer speakers lopen te blazen?
Overtuig me dan van het feit dat je JCM800 op standje 8 en standje 1 en 2 beter klinkt als mijn Marshall MG15CD op standje 7!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:40 schreef Zorro het volgende:
Ik zou je graag overtuigen maar helaas.... Op slaapkamerniveau klinkt het lang niet zo vet als flink open. Hoewel ik het redelijk acceptabel vind als ik preamp op 8 zet en master ergens tussen 1 en 2 (hangt er ook vanaf wat je slaapkamerniveau is natuurlijk
)
Wat een beetje ratte gif al niet doetquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:01 schreef Zorro het volgende:
Ik ken de MG15CD niet, dus daarbij kan ik je niet helpen. (En hoe komt het dat die hond nu dood is? Nou?)
oefenen met buizen als je geen lawaai mag maken moet je gewoon niet doen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat een beetje ratte gif al niet doet![]()
De MG15CD is zo beetje de meest gare inspiratieloze versterker die ik me kan bedenkenEr zit een overdrive op die alleen maar distortion geeft en en en een jcm800 is gewoon veel bruter. Maar ff serieus, een beejte oversturen lukt toch wel zonder dat je buren boos worden? Of woon je in een vrijstaand huis?
![]()
Ja daar zit ook wat in natuurlijk maar opzich mag ik wel herrie maken tussen bepaalde tijden maar als je een mooie versterker koopt die je totaal niet kan benutten heeft het ook weinig zin natuurlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
oefenen met buizen als je geen lawaai mag maken moet je gewoon niet doen.
dat is gewoon jammer van de buizen idd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:18 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja daar zit ook wat in natuurlijk maar opzich mag ik wel herrie maken tussen bepaalde tijden maar als je een mooie versterker koopt die je totaal niet kan benutten heeft het ook weinig zin natuurlijk![]()
En van me bankrekening, maar de keren dat ik kan brullen is het wel bruut om met buizen aan te komenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is gewoon jammer van de buizen idd.
Zou eventueel wel kunnen maar ik vind een echte versterker vele male tofferquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:21 schreef imported_sphinx het volgende:
kun je btw niet gewoon een overdrive pedaaltje halen?
of via Amplitube of GuitarRig spelen op je pc.
Heb je geen band ofzo waarbij je die versterker eventueel wel op normaal volume zou kunnen gebruiken?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:28 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Zou eventueel wel kunnen maar ik vind een echte versterker vele male toffer.
Ja zo nu en dan komen we wel eens bij elkaar om wat weg te spelenquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Heb je geen band ofzo waarbij je die versterker eventueel wel op normaal volume zou kunnen gebruiken?
Nope, dit niet. Ik ga (zodra mijn mixskills wat beter zijn) denk ik voor mezelf een hersenloos death metal albumpje maken met nog wat grappige onzin erin. Cleane riedeltjes in c majeur ofzoquote:Op donderdag 17 mei 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor.
En gebruik je dit ook voor een band?
Da's ironisch, ik dacht voordat ik ging opnemen "kom, ik zet hem in Eb, dat is br00tal"quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet laag genoeg gestemd..
nee het is best wel tof![]()
Dat heb je goed gehoordquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Giteren klinken vet, hoe opgenomen? de drums zijn echter filterdun, die mogen wel wat dikker!
Ja dat zeker! Wel heb ik nog enige twijfels over 500 euro besteden aan iets van een particulier.Weet iemand of er iets als een keuringdienst bestaat voor het keuren van (buizen)versterkers? Of kan iedere willekeurige gitarenboer er iets over vertellen. 500 euro is toch een hoop poen als je geen garantie hebtquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef Cynic het volgende:
Zo'n versterker kan je natuurlijk wel jaren en jaren mee vooruit, dus het is ook een investering in je toekomst
Is dat een maxon sonic distortion? Geeft ie nou een beetje het zelfde geluid als dat ik denk bij sonic of is het gewoon een distortion?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:41 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard een beetje aan het verbouwen, dit is de testopstelling. Ipv de ibanez ms10 (die gaat in de verkoop) komt er een korg dt10 tuner. Kabels worden nog weggewerkt en ik ga waarschijnlijk nog schilderen:)
[afbeelding]
Eb is vrij standaard voor metal.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Nope, dit niet. Ik ga (zodra mijn mixskills wat beter zijn) denk ik voor mezelf een hersenloos death metal albumpje maken met nog wat grappige onzin erin. Cleane riedeltjes in c majeur ofzo. Ik speel wel in een band, maar dat is met echte zang en dus wat zachter.
[..]
Da's ironisch, ik dacht voordat ik ging opnemen "kom, ik zet hem in Eb, dat is br00tal"(het aantal keren dat ik m'n gitaar lager dan E heb gestemd kan ik op één hand tellen)
[..]
Dat heb je goed gehoord. Dit is de rauwe mix, de drums komen vers uit Ezdrummer, er moet idd nog een hoop aan gebeuren. Daar ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Nog tips? Ik heb er amper verstand van (ik gebruik Cubase).
De gitaarsound komt direct uit m'n amp, via een kabeltje van de headphone/recording-out naar de line-in van m'n pc. De EQ op m'n amp staat totaal bezopen, het laag op 8, dat moest ik wel een beetje compenseren door er in Cubase wat meer mid-hoog erin te pompen. Klinkt erg lekker, en veel helderder dan m'n vorige opnames! Het zijn 2 gitaartracks, ongeveer 50% naar links en rechts gepanned.
edit: Versterker is een Roland Cube 30, op Rectifier.
Tja, je moet je altijd maar afvragen hoe goed de buizen erin zijn...Hopen dat je een eerlijke verkoper treft dus...quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja dat zeker! Wel heb ik nog enige twijfels over 500 euro besteden aan iets van een particulier.Weet iemand of er iets als een keuringdienst bestaat voor het keuren van (buizen)versterkers? Of kan iedere willekeurige gitarenboer er iets over vertellen. 500 euro is toch een hoop poen als je geen garantie hebt
Wou al zeggen, C is nie eens zo laag.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Eb is vrij standaard voor metal.
C is br00tal. lager dan dat is gewoon stom, behalve als je een 7-string hebt.
Gaaf ding!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:41 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard een beetje aan het verbouwen, dit is de testopstelling. Ipv de ibanez ms10 (die gaat in de verkoop) komt er een korg dt10 tuner. Kabels worden nog weggewerkt en ik ga waarschijnlijk nog schilderen:)
[afbeelding]
C is laag zat voor 6 snaren vind ik. C standaard dan he, niet drop Cquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Wou al zeggen, C is nie eens zo laag.
Ook op een Yamaha D6 is dat zelfs hoog
En van te voren (voor de koop) uitproberen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tja, je moet je altijd maar afvragen hoe goed de buizen erin zijn...Hopen dat je een eerlijke verkoper treft dus...
Ik heb alles in C of D staan. Wil nog wel weer iets in E hebben staan, gewoon standaard tuning. Maar downtunen is inderdaad niet echt nodig. Meer omdat het voor de zang beter uitkomt. Cantara (wat een gave band is dat toch) staat bijvoorbeeld gewoon in E en die klinken zo vreselijk strak en heavy.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja weet ik. Ik had hem in D kunnen zetten, maar ik hou niet van zo'n spaghetti-boel. Dan zou ik er .012 of .013 op moeten gooien. Maargoed, lager dan Eb is toch voor posers. De br00talheid komt uit de vocals, drums, en de bas!
Is ook, als je geen bariton hebtquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
C is laag zat voor 6 snaren vind ik. C standaard dan he, niet drop C
nee man, wtf speel je dan in E? ik heb 11-52 voor drop C en das dik genoegquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja weet ik. Ik had hem in D kunnen zetten, maar ik hou niet van zo'n spaghetti-boel. Dan zou ik er .012 of .013 op moeten gooien. Maargoed, lager dan Eb is toch voor posers. De br00talheid komt uit de vocals, drums, en de bas!
baritons.. ik weet niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Is ook, als je geen bariton hebt
Drop 6 is dat juist, en is standaard B gestemd
die cube klinkt goed!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat heb je goed gehoord. Dit is de rauwe mix, de drums komen vers uit Ezdrummer, er moet idd nog een hoop aan gebeuren. Daar ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Nog tips? Ik heb er amper verstand van (ik gebruik Cubase).
De gitaarsound komt direct uit m'n amp, via een kabeltje van de headphone/recording-out naar de line-in van m'n pc. De EQ op m'n amp staat totaal bezopen, het laag op 8, dat moest ik wel een beetje compenseren door er in Cubase wat meer mid-hoog erin te pompen. Klinkt erg lekker, en veel helderder dan m'n vorige opnames! Het zijn 2 gitaartracks, ongeveer 50% naar links en rechts gepanned.
edit: Versterker is een Roland Cube 30, op Rectifier.
Drop-Bquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Die had ik gekocht omdat ik toen liever 6 snaren ipv 7 had en wel eens lekker laag wou gaan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
baritons.. ik weet niet.
kweet niet of ik het te laag vind en untr00, of dat het eigenlijk wel tof is![]()
Normaal gesproken speel ik .011 in Equote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee man, wtf speel je dan in E? ik heb 11-52 voor drop C en das dik genoeg![]()
Maar daar kan je dus niet lekker mee in C spelen begrijp ik? Of moeten er dan .07 snaren op ofzo?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Die had ik gekocht omdat ik toen liever 6 snaren ipv 7 had en wel eens lekker laag wou gaan...
maar ja, al doende leert men, en nu dus een 7-snaar :-P
Iemand nog een Yamaha D6 met lichte lagschade hebben?
anytime!quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Normaal gesproken speel ik .011 in E
@HIM: ok, bedankt! Zoiets had ik voor de kick al in gedachten (alleen wist ik niet wat ik ervoor moest gebruiken). Wat vind je van de snare en cymbals?
.011 voor E klinkt zoveel vetter en dikker dan .009quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:12 schreef Aresdreams het volgende:
.011 voor E? damn...
gebruik ik .009 voor
Wat dat betreft vind ik C helemaal geen handige stemming, dan zit je precies tussen een normale gitaar en een Bariton in. Gelukkig heeft Ibanez een vrij lange mensuurquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
dan zou je er dunnere snaren op moeten leggen.
maar daarvoor heb ik dan weer een gewone 6-string, maar wil nog een nieuwe hebben. Een Red special
maar ik speel eigenlijk altijd in standaard tuning (E dus), alleen staat me huidige in 6-string in dropped D.
Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
anytime!
Ik hou zelf van een dikke snare (kleine boost op 250hz, deze freq bij de gitaren dan een beetje weghalen) met compressie na de eq om em slamming te maken. wel spelen met attack (niet te snel) en release om het af te maken.
Cymbals moeten vaak een stuk zachter dan je zelf denkt. Alles onder 400hz weghalen en een tipje boosten rond 500 hz zodat je de stokslag erop ook hoort (maar das persoonlijk) een shelf vanaf 10-12khz is ook altijd wel leuk! gebruik hele lichte compressie (1-2 db gain reduction)
Extra veren erop?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:23 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb ooit wel eens .010 gehad, maar vond het niks, en op me oude gitaar durf ik niet dikker op te leggen dan .009 in standaard E, gezien me brug nu al te ver naar boven komt.
daarnaast, beetje dat iele geluid van E vind ik wel lekker
Anytimequote:Op donderdag 17 mei 2007 15:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.
Had je toch maar bij een gitaren boer moeten werkenquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:33 schreef Aresdreams het volgende:
Ik wil ook wel potje herrie maken... maar helaas, geen gitaar op me werk aanwezig
niet normaal nee.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=x9t1kicp2jE Niet normaal
Zeker! Die boosts op 2000 en 10000hz voor de kick werken echt heerlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Anytime
Nou, de nummers zijn wel heel persoonlijk hoor ( en verschillen ook wel wat per snare) en daarom ook meer guidelines. Ieder nummer vraagt toch wel om verschillende frequenties, maar zo word je iig een beetje op weg geholpen en weet je waar je in de buurt moet kijken!
vertel?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zeker! Die boosts op 2000 en 10000hz voor de kick werken echt heerlijk. Dankzij een paar video tutorials van een gitaarnet gozer heb ik ook kunnen uitvinden welke schermpjes enzo ik moet gebruiken voor compressie en dergelijke. Ik wist niet eens dat je die zooi op VST-instrumenten kan gooien, er ging een wereld voor me open! (vroeger 'moest' ik alles als wav exporteren voordat ik aan de slag kon
)
Nu nog een keer een lekkere speakerset aanschaffen, dat werkt een stuk beter denk ik. Deze cheapo dingen hebben zo goed als geen bas.
Is ook ook niet boeiend, ik vond het gewoon leuk om te zien hoe hij het beter doet dan drie kwart van de sloppy gitaristjes die hun meuk op youtube gooienquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet normaal nee.
maar ook niet boeiend dat ie hard op een cello kan raggen![]()
de meeste gitaristen zijn gewoon niet zo geweldig.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:34 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
[..]
Is ook ook niet boeiend, ik vond het gewoon leuk om te zien hoe hij het beter doet dan drie kwart van de sloppy gitaristjes die hun meuk op youtube gooien
ah, das mooiquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Eerst moet je zorgen dat je verschillende drums enzo op gescheiden kanalen komen. Ik doe:
1 - kick, 2 - snare, 3 - snare bottom, 4 - hihat, 5 - alle toms, 6 7 8 respectievelijk overhead, room, comp mix. Dat doe je door op deze knoppen te drukken in de mixer van EZdrummer:
[afbeelding]
Dan open je het mapje ezdrummer wat in je venster staat. Dat zijn dus al die kanalen. Selecteer er één (in mijn plaatje staat de bassdrum geselecteerd), en dan druk je op die E daar linksboven. Zo open je dus de instrument channel dinges, en daar kan je alles regelen! Volume, pan, alle plugins.
Je kan het ook bij Inserts (dat lichtblauwe vakje) doen maar in dat aparte scherm is alles lekker overzichtelijk.
[afbeelding]
lol!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Stom he
Stoned phaser + een lading octavers op de kickdrum m/
Ik speel in C. Heb wel is voor de gein iets lager gestemd maar zelfs met dikke snaren gaat er dan behoorlijk wat toon verloren. At The Gates speelde altijd in B geloof ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Precies. Het is gewoon een key om in te spelen. Ik ga zingen voor de band waar ik in zit, en ik zing een stuk lekkerder in C dan in E.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb alles in C of D staan. Wil nog wel weer iets in E hebben staan, gewoon standaard tuning. Maar downtunen is inderdaad niet echt nodig. Meer omdat het voor de zang beter uitkomt. Cantara (wat een gave band is dat toch) staat bijvoorbeeld gewoon in E en die klinken zo vreselijk strak en heavy.
die bariton?quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:53 schreef Aresdreams het volgende:
wij zijn goed!
ohnee, dan gaat het nergens over...
Iemand een drop 6 kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoi iedereen
Brutal. Fucking. Metal.
toch diequote:Op donderdag 17 mei 2007 21:16 schreef Aresdreams het volgende:
Nah, niet die, moet ik ff zoeken...
Deze dus:
[afbeelding]
ondertussen the wounded numemrs luisteren op you tube
collega er mee lastig vallen haha
jammer van het geluid van running on empty
ja omdat al mijn geld constant op is door het aanschaffen van andere gitaartroepquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jij vraagt wel om de prijs, maar je hebt pas interesse als het een of andere superdeal van ¤75 is
Ik ook natuurlijk
Same here, maar wat kostie nou dan?quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jij vraagt wel om de prijs, maar je hebt pas interesse als het een of andere superdeal van ¤75 is
Ik ook natuurlijk
nog 200 waard dus..quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:53 schreef Aresdreams het volgende:
Deze ksote me nieuw iets van 400 euro, of was het 500?
dacht iets van 500...
Maar goed, viel wel mee dus. Hij is wel mat zwart, met lichte lakschade (die lak zit er eigenlijk veel te dun op).
Zit ook locking op, alleen van 1 van die dingen ben ik het schroef dopkje kwijt, blijft wel goed zitten, maar als je hem loshaalt, valt alles eruit :S
ik wil eerst nog een cab een midikeyboard en een geluidskaartquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:54 schreef Aresdreams het volgende:
Ohja, wat ie dan voor jullie moet kosten? ik heb geen idee, minimaal 250...
1: is dit serieus?quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb zojuist een intro'tje geimproviseerd m'n death metal nummer!
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=Death_Metal_intro.mp3
ok, het klinkt namelijk niet erg deathmetalquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Omdat ik geen zin had nog zo'n groot mp3tje up te loaden. En ja, bloedserieus
Klinkt wel heel erg bekend...quote:Op donderdag 17 mei 2007 23:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb zojuist een intro'tje geimproviseerd m'n death metal nummer!
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=Death_Metal_intro.mp3
Dacht ik ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 22:19 schreef Deansensitized het volgende:
Valt buiten budget, maar wel nette prijs dacht ik zo.
Waarom nou nietquote:Op donderdag 17 mei 2007 23:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Omdat ik geen zin had nog zo'n groot mp3tje up te loaden. En ja, bloedserieus
Maakt mij niet uit, kan hem toch niet betalenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Dacht ik ook
maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik hem weg doe...
Was vet jaquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:12 schreef VaderJacob het volgende:
Zo, net wakker van een avondje Turbonegro![]()
Tof concert
Ik kreeg een gratis toch??quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:38 schreef imported_sphinx het volgende:
morgen oefenen
bandshirts laten drukken
Ja man, toen we een paar keer op jullie moesten stemmen ofzo.quote:
yup, toen zei ik dat je gratis naar ons eerste concert mocht.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:43 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja man, toen we een paar keer op jullie moesten stemmen ofzo.
zwart met ons logo in het wit erop, gewoon simpelquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:54 schreef Deansensitized het volgende:
Kies liever voor een T-shirt
Hoe komt dat ding er uit te zien?
duhuhquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Echt niet, dat verwachtte je gewoon van me![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zwart met ons logo in het wit erop, gewoon simpel![]()
maar zo satanisch zijn we nietquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik koop hem alleen als er een satanische leus op staat. Bijvoorbeeld, "Heaven Denies al het Gristentuig" en dan een pul bier eronder [afbeelding]
Dankje!!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gister nog even naar Indorppop geweest, was erg gezellig.
I Kissed Charles rockte als een tiet, alles zat lekker in elkaar en het klopte.
Deed me een beetje denken aan Robocop Kraus met een zangeres, erg leuk.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:59 schreef Under_Score het volgende:
boh, net alles naar beneden gesleept, vooral het cabinet was een kunst
nu staat alles klaar om morgen de woonkamer onveilig te maken en om in de auto geladen te worden
Pedal tunersquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:22 schreef Under_Score het volgende:
ohja, ik moet nog een goed stemapparaat hebben om ook in verschillende tunings fatsoenlijk te kunnen stemmendie wat ik nu heb is alleen voor EBGDAE
![]()
tja je hebt dure en goedkopere, ik heb een goedkope maar die is niet echt geweldigquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:41 schreef Under_Score het volgende:
kost dat? nog suggesties voor een goeie?
en de prijzen ongeveer? ben niet van plan om 200 euro voor een simpel stem apparaatje uit te geven, maar zo`n 60 euro maximaal moet wel kunnenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:42 schreef Neidropje het volgende:
korg dt10, boss tu2 en als je geld over hebt, peterson strobostomp
de bovengenoemde zijn volges mij dus allemaal duurder dan 60 euroquote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:45 schreef Under_Score het volgende:
[..]
en de prijzen ongeveer? ben niet van plan om 200 euro voor een simpel stem apparaatje uit te geven, maar zo`n 60 euro maximaal moet wel kunnen
Dan moet je iig een chromatische hebben.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:50 schreef Under_Score het volgende:
had ik al gedacht, als hij maar goed is. het hoeft geen vloer stem ding te zijn maar gewoon een simpele die dus aangeeft welke toon ik speel en of die goed gestemd is. meer hoeft hij niet te doen.
tja, dat heb je dan..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:12 schreef Cynic het volgende:
Zo, ook weer terug van oefenen. Moet helaas ook af en toe gebeuren als je een cd gaat maken![]()
ik doe meequote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:17 schreef Cynic het volgende:
Mijn ideale band zou nooit oefenen en nooit optreden.
Ik ben hard op zoek
Neem een Boss TU80. Goedkoop en perfect. Fuck pedal tuners, stel mongeaulen hier dat meteen dure crap die niemand nodig heeft gaat lopen aanbevelen...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:03 schreef Under_Score het volgende:
mooi, zal wel een dikke vandale menemen als ik ga kijken :p
extra chromosonisch stemapparaat
ja nou, ik vind het handig om er bovenop te kunnen gaan staan.. als je moet stemmen terwijl je aan het spelen bent.quote:Neem een Boss TU80. Goedkoop en perfect. Fuck pedal tuners, stel mongeaulen hier dat meteen dure crap die niemand nodig heeft gaat lopen aanbevelen...![]()
ik ben een man van dikke riffs, dus dat komt wel goedquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou ja, we zouden als fokkers wat kunnen opnemen maar dat wordt toch altijd zo'n backingrtackgebeuren. 4 minuten leadgitaar.![]()
Een TU2 is wel handig en robuust voor optreden anders. Om nou elke keer midden in je set in je tuner in te pluggen lijkt me ook niet alles. Maar het ligt er erg aan waarvoor je hem gebruikt inderdaad. Overal zit zo langzamerhand ook wel een tuner in geloof ik.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nou ja, we zouden als fokkers wat kunnen opnemen maar dat wordt toch altijd zo'n backingrtackgebeuren. 4 minuten leadgitaar.![]()
[..]
Neem een Boss TU80. Goedkoop en perfect. Fuck pedal tuners, stel mongeaulen hier dat meteen dure crap die niemand nodig heeft gaat lopen aanbevelen...![]()
25 euro bij feedback. Niet supergoedkoop, gewoon een degelijke prijs. Het is geen pedaal, ik vind pedalen irritant. Ze hebben ook Behringer zooi die natuurlijk nóg goedkoper is. maarja, dat is Behringerquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:46 schreef Under_Score het volgende:
wat kost zo`n Boss TU80 ongeveer dan?
en bij oefenen, en ook als je niet wilt kutten met kabels.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:51 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
25 euro bij feedback. Niet supergoedkoop, gewoon een degelijke prijs. Het is geen pedaal, ik vind pedalen irritant. Ze hebben ook Behringer zooi die natuurlijk nóg goedkoper is. maarja, dat is Behringer
edit: Ok, live is het wel handig natuurlijk.
lolquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Nee. Bij oefenen stem ik niet. Ik heers namelijk zo hard dat de rest van de band zich aan mijn speciale tuning aanpast.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat heerst zeker wel! Luister maar (whiskey in the jar):
http://www.youtube.com/watch?v=KT_Bt2flIHw
i know kerel zingt beroerdquote:
Goddomme.... Zelfs wij spelen hem beterquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:20 schreef Hijacking het volgende:
speel zelf ook al een redelijke tijd gitaar helaas niet zo veel tijd/zin om te oefen
momenteel bezig met dit nummer
http://youtube.com/watch?v=nWvdKPpVWzw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |