Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
anytime!
Ik hou zelf van een dikke snare (kleine boost op 250hz, deze freq bij de gitaren dan een beetje weghalen) met compressie na de eq om em slamming te maken. wel spelen met attack (niet te snel) en release om het af te maken.
Cymbals moeten vaak een stuk zachter dan je zelf denkt. Alles onder 400hz weghalen en een tipje boosten rond 500 hz zodat je de stokslag erop ook hoort (maar das persoonlijk) een shelf vanaf 10-12khz is ook altijd wel leuk! gebruik hele lichte compressie (1-2 db gain reduction)
Extra veren erop?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:23 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb ooit wel eens .010 gehad, maar vond het niks, en op me oude gitaar durf ik niet dikker op te leggen dan .009 in standaard E, gezien me brug nu al te ver naar boven komt.
daarnaast, beetje dat iele geluid van E vind ik wel lekker
Anytimequote:Op donderdag 17 mei 2007 15:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.
Had je toch maar bij een gitaren boer moeten werkenquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:33 schreef Aresdreams het volgende:
Ik wil ook wel potje herrie maken... maar helaas, geen gitaar op me werk aanwezig
niet normaal nee.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:33 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=x9t1kicp2jE Niet normaal
Zeker! Die boosts op 2000 en 10000hz voor de kick werken echt heerlijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Anytime
Nou, de nummers zijn wel heel persoonlijk hoor ( en verschillen ook wel wat per snare) en daarom ook meer guidelines. Ieder nummer vraagt toch wel om verschillende frequenties, maar zo word je iig een beetje op weg geholpen en weet je waar je in de buurt moet kijken!
vertel?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zeker! Die boosts op 2000 en 10000hz voor de kick werken echt heerlijk. Dankzij een paar video tutorials van een gitaarnet gozer heb ik ook kunnen uitvinden welke schermpjes enzo ik moet gebruiken voor compressie en dergelijke. Ik wist niet eens dat je die zooi op VST-instrumenten kan gooien, er ging een wereld voor me open! (vroeger 'moest' ik alles als wav exporteren voordat ik aan de slag kon
)
Nu nog een keer een lekkere speakerset aanschaffen, dat werkt een stuk beter denk ik. Deze cheapo dingen hebben zo goed als geen bas.
Is ook ook niet boeiend, ik vond het gewoon leuk om te zien hoe hij het beter doet dan drie kwart van de sloppy gitaristjes die hun meuk op youtube gooienquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet normaal nee.
maar ook niet boeiend dat ie hard op een cello kan raggen![]()
de meeste gitaristen zijn gewoon niet zo geweldig.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:34 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
[..]
Is ook ook niet boeiend, ik vond het gewoon leuk om te zien hoe hij het beter doet dan drie kwart van de sloppy gitaristjes die hun meuk op youtube gooien
ah, das mooiquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:36 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Eerst moet je zorgen dat je verschillende drums enzo op gescheiden kanalen komen. Ik doe:
1 - kick, 2 - snare, 3 - snare bottom, 4 - hihat, 5 - alle toms, 6 7 8 respectievelijk overhead, room, comp mix. Dat doe je door op deze knoppen te drukken in de mixer van EZdrummer:
[afbeelding]
Dan open je het mapje ezdrummer wat in je venster staat. Dat zijn dus al die kanalen. Selecteer er één (in mijn plaatje staat de bassdrum geselecteerd), en dan druk je op die E daar linksboven. Zo open je dus de instrument channel dinges, en daar kan je alles regelen! Volume, pan, alle plugins.
Je kan het ook bij Inserts (dat lichtblauwe vakje) doen maar in dat aparte scherm is alles lekker overzichtelijk.
[afbeelding]
lol!quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Stom he
Stoned phaser + een lading octavers op de kickdrum m/
Ik speel in C. Heb wel is voor de gein iets lager gestemd maar zelfs met dikke snaren gaat er dan behoorlijk wat toon verloren. At The Gates speelde altijd in B geloof ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Eb is vrij standaard voor metal.
C is br00tal. lager dan dat is gewoon stom, behalve als je een 7-string hebt.
Precies. Het is gewoon een key om in te spelen. Ik ga zingen voor de band waar ik in zit, en ik zing een stuk lekkerder in C dan in E.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb alles in C of D staan. Wil nog wel weer iets in E hebben staan, gewoon standaard tuning. Maar downtunen is inderdaad niet echt nodig. Meer omdat het voor de zang beter uitkomt. Cantara (wat een gave band is dat toch) staat bijvoorbeeld gewoon in E en die klinken zo vreselijk strak en heavy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |