Eb is vrij standaard voor metal.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Nope, dit niet. Ik ga (zodra mijn mixskills wat beter zijn) denk ik voor mezelf een hersenloos death metal albumpje maken met nog wat grappige onzin erin. Cleane riedeltjes in c majeur ofzo. Ik speel wel in een band, maar dat is met echte zang en dus wat zachter.
[..]
Da's ironisch, ik dacht voordat ik ging opnemen "kom, ik zet hem in Eb, dat is br00tal"(het aantal keren dat ik m'n gitaar lager dan E heb gestemd kan ik op één hand tellen)
[..]
Dat heb je goed gehoord. Dit is de rauwe mix, de drums komen vers uit Ezdrummer, er moet idd nog een hoop aan gebeuren. Daar ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Nog tips? Ik heb er amper verstand van (ik gebruik Cubase).
De gitaarsound komt direct uit m'n amp, via een kabeltje van de headphone/recording-out naar de line-in van m'n pc. De EQ op m'n amp staat totaal bezopen, het laag op 8, dat moest ik wel een beetje compenseren door er in Cubase wat meer mid-hoog erin te pompen. Klinkt erg lekker, en veel helderder dan m'n vorige opnames! Het zijn 2 gitaartracks, ongeveer 50% naar links en rechts gepanned.
edit: Versterker is een Roland Cube 30, op Rectifier.
Tja, je moet je altijd maar afvragen hoe goed de buizen erin zijn...Hopen dat je een eerlijke verkoper treft dus...quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja dat zeker! Wel heb ik nog enige twijfels over 500 euro besteden aan iets van een particulier.Weet iemand of er iets als een keuringdienst bestaat voor het keuren van (buizen)versterkers? Of kan iedere willekeurige gitarenboer er iets over vertellen. 500 euro is toch een hoop poen als je geen garantie hebt
Wou al zeggen, C is nie eens zo laag.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Eb is vrij standaard voor metal.
C is br00tal. lager dan dat is gewoon stom, behalve als je een 7-string hebt.
Gaaf ding!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:41 schreef Neidropje het volgende:
pedalboard een beetje aan het verbouwen, dit is de testopstelling. Ipv de ibanez ms10 (die gaat in de verkoop) komt er een korg dt10 tuner. Kabels worden nog weggewerkt en ik ga waarschijnlijk nog schilderen:)
[afbeelding]
C is laag zat voor 6 snaren vind ik. C standaard dan he, niet drop Cquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:48 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Wou al zeggen, C is nie eens zo laag.
Ook op een Yamaha D6 is dat zelfs hoog
En van te voren (voor de koop) uitproberen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Tja, je moet je altijd maar afvragen hoe goed de buizen erin zijn...Hopen dat je een eerlijke verkoper treft dus...
Ik heb alles in C of D staan. Wil nog wel weer iets in E hebben staan, gewoon standaard tuning. Maar downtunen is inderdaad niet echt nodig. Meer omdat het voor de zang beter uitkomt. Cantara (wat een gave band is dat toch) staat bijvoorbeeld gewoon in E en die klinken zo vreselijk strak en heavy.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja weet ik. Ik had hem in D kunnen zetten, maar ik hou niet van zo'n spaghetti-boel. Dan zou ik er .012 of .013 op moeten gooien. Maargoed, lager dan Eb is toch voor posers. De br00talheid komt uit de vocals, drums, en de bas!
Is ook, als je geen bariton hebtquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
C is laag zat voor 6 snaren vind ik. C standaard dan he, niet drop C
nee man, wtf speel je dan in E? ik heb 11-52 voor drop C en das dik genoegquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:50 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja weet ik. Ik had hem in D kunnen zetten, maar ik hou niet van zo'n spaghetti-boel. Dan zou ik er .012 of .013 op moeten gooien. Maargoed, lager dan Eb is toch voor posers. De br00talheid komt uit de vocals, drums, en de bas!
baritons.. ik weet niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Is ook, als je geen bariton hebt
Drop 6 is dat juist, en is standaard B gestemd
die cube klinkt goed!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Dat heb je goed gehoord. Dit is de rauwe mix, de drums komen vers uit Ezdrummer, er moet idd nog een hoop aan gebeuren. Daar ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Nog tips? Ik heb er amper verstand van (ik gebruik Cubase).
De gitaarsound komt direct uit m'n amp, via een kabeltje van de headphone/recording-out naar de line-in van m'n pc. De EQ op m'n amp staat totaal bezopen, het laag op 8, dat moest ik wel een beetje compenseren door er in Cubase wat meer mid-hoog erin te pompen. Klinkt erg lekker, en veel helderder dan m'n vorige opnames! Het zijn 2 gitaartracks, ongeveer 50% naar links en rechts gepanned.
edit: Versterker is een Roland Cube 30, op Rectifier.
Drop-Bquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Eb is vrij standaard voor metal.
C is br00tal. lager dan dat is gewoon stom, behalve als je een 7-string hebt.
Die had ik gekocht omdat ik toen liever 6 snaren ipv 7 had en wel eens lekker laag wou gaan...quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
baritons.. ik weet niet.
kweet niet of ik het te laag vind en untr00, of dat het eigenlijk wel tof is![]()
Normaal gesproken speel ik .011 in Equote:Op donderdag 17 mei 2007 14:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee man, wtf speel je dan in E? ik heb 11-52 voor drop C en das dik genoeg![]()
Maar daar kan je dus niet lekker mee in C spelen begrijp ik? Of moeten er dan .07 snaren op ofzo?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Die had ik gekocht omdat ik toen liever 6 snaren ipv 7 had en wel eens lekker laag wou gaan...
maar ja, al doende leert men, en nu dus een 7-snaar :-P
Iemand nog een Yamaha D6 met lichte lagschade hebben?
anytime!quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:11 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Normaal gesproken speel ik .011 in E
@HIM: ok, bedankt! Zoiets had ik voor de kick al in gedachten (alleen wist ik niet wat ik ervoor moest gebruiken). Wat vind je van de snare en cymbals?
.011 voor E klinkt zoveel vetter en dikker dan .009quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:12 schreef Aresdreams het volgende:
.011 voor E? damn...
gebruik ik .009 voor
Wat dat betreft vind ik C helemaal geen handige stemming, dan zit je precies tussen een normale gitaar en een Bariton in. Gelukkig heeft Ibanez een vrij lange mensuurquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:21 schreef Aresdreams het volgende:
dan zou je er dunnere snaren op moeten leggen.
maar daarvoor heb ik dan weer een gewone 6-string, maar wil nog een nieuwe hebben. Een Red special
maar ik speel eigenlijk altijd in standaard tuning (E dus), alleen staat me huidige in 6-string in dropped D.
Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
anytime!
Ik hou zelf van een dikke snare (kleine boost op 250hz, deze freq bij de gitaren dan een beetje weghalen) met compressie na de eq om em slamming te maken. wel spelen met attack (niet te snel) en release om het af te maken.
Cymbals moeten vaak een stuk zachter dan je zelf denkt. Alles onder 400hz weghalen en een tipje boosten rond 500 hz zodat je de stokslag erop ook hoort (maar das persoonlijk) een shelf vanaf 10-12khz is ook altijd wel leuk! gebruik hele lichte compressie (1-2 db gain reduction)
Extra veren erop?quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:23 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb ooit wel eens .010 gehad, maar vond het niks, en op me oude gitaar durf ik niet dikker op te leggen dan .009 in standaard E, gezien me brug nu al te ver naar boven komt.
daarnaast, beetje dat iele geluid van E vind ik wel lekker
Anytimequote:Op donderdag 17 mei 2007 15:26 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wederom errrg bedankt! Tof dat je al die nummers zo weet, dat maakt het erg duidelijk voor me. Ik verbaasde me inderdaad over hoe zacht de cymbals uit ezdrummer kwamen toen ik het programma voor het eerst gebruikte, haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |