Ik heb eigenlijk nog nooit de snaren van mijn spaanse gitaar vervangen, omdat ik bang ben voor die knoopjesquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef imported_sphinx het volgende:
FiPo: Hoe zet je snaren op een spaanse gitaar![]()
Yeahquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
voor de 2e keer 130, spammen we nog zo hard komen we nog niet verder
Macbooks zijn tof.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:55 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga een Macbook kopen met zo'n geil kabeltje die je direct vanuit je gitaar (of effecten pedalen) in de Macbook kan steken![]()
Klinkt vet!quote:Piano + gitaar is tof . Ik heb ook nog wat:
[url==http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid]=http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid[/url]
En muchos eurosquote:
Opzich is het natuurlijk ook wel stoer om zo'n Podxt (?) ding te kopen maja vraag is of ik dat vaak ga gebruiken (waarschijnlijk niet dus) en zo'n kabeltje is maar 20 euro...quote:Ik heb alleen niet zo'n kabeltje, want met Amplitube heb je dat niet per se nodig.
quote:
een yamaha strat?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
G100 112R = 100 heerlijke Watts!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:14 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?
tvp
Ooooh.. Ik heb ooit op een hele dure 12-string van iemand mogen spelen. Ook een redelijk oude overigens. Het klonk echt prachtig. Het is wel even wennen, om zo'n 'dubbele snaar' onder je vinger te hebben als je maar 1 snaar aanfret.. Maar het klinkt echt heel mooi.quote:
Ik raakte inderdaad best snel gewend aan die brede hals.. Het voelde alleen heel raar om weer naar een 6-string te switchen. Het scheelt best veel qua breedte.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Cynic het volgende:
een 7 snaar ben je ook heel snel aan gewend
Oooh, altijd leuk, met de band oefenen. Ik ga zaterdag ( eindelijk) weer.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
heb je nou mijn posts over toetsenist in het vorige topic gelezen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaarquote:Ok mijn broer kan dus aardig keyboard spelen enzo, woont in dezelfde omgeving (werkt in Enschede) en luistert wel naar dingen zoals Within Temptation.. ohja hij is 25 , weet niet hoeveel dat uitmaakt?
nou dat is dan mooi denk ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:38 schreef Under_Score het volgende:
vorige topic is zo pasè
[..]
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaar
Veeeeeel spelenquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Oef wat gaat dat snel, weinig vaste gitaarklanten maar veel terugkerend gespam
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
Bekend? Kan ik er af komen?
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
geeft niet, onze band heeft veel materiaal van verschillende kwaliteitquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou dat is dan mooi denk ik![]()
Dan zal ik et em vragen zodra ik em tegenkom![]()
(hij heeft alleen geen tof keyboard, maar dat kan wel geregeld worden geloof ik)
meestal komt het voor wanneer ik een legato oefen of iets anders op de hoge e snaar. het voelt heel naar stekend en m'n hand wordt zeg maar beetje lam. Het gebeurt ook als ik zit dus ligt niet aan lengte van strapquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!![]()
*post leest*
akkoordhand? houding veranderen. lengte van je strap ofzo, hoek waaronder je gitaar hangt.
Hele goeie vrienden van me hadden al een band alleen ze moesten nog een drummer hebben. Alleen de 2e gitarist woonde te ver weg dus niet practisch qua oefenen dus gekapt met hem, toen ben ik erbij gekomen, en tegelijk een drummer ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:14 schreef adt het volgende:
hoe zijn jullie in een band gekomen by the way?
Ik hoor het wel danquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:13 schreef adt het volgende:
[..]
@Dribbel_ : jep, foto's ontvangen, ziet er goed uit, je krijgt wss. morgen wel een mailtje van me.
Kijk dat vind ik dan tof klinken!, maar zodra er gegrunt bijkomt is het overquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Gitaaropname: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=1453Death_Metal.mp3
Vocals maar weggelaten, speciaal voor jullie.
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ja ik hou sowieso niet van die opgefokte drums, dan liever wat trager maar wel alles hard en zwaarquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Thanks! Doublebass, tja, het is een van de 'kleuren' waar je gebruik van maken... drummers die de hele tijd aanratelen vind ik ook niks. "Kick snare kick snare" in achtste noten is IMO het lekkerste drumpatroon voor het snellere werk! Af en toe een paar maten dubbelbas ter variatie is wel ok.
Maar omdat dit een cheesy deathmetal liedje moest worden heb ik er lekker veel prrrrrrrrt in gedaan.
Ja ik word er echt gek vanquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:42 schreef adt het volgende:
Dribbel je hebt spam in je gastenboek van je website
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:43 schreef DYin het volgende:
[..]
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.
Dat zie ik als ik mezelf vergelijk met beginners. Ze houden hun hand vaak onhandig omdat ze nog niet helemaal weten hoe ze nou hun hand moeten houden. Dat leer je gewoon zonder dat je't door hebt denk ik.
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmeequote:Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef adt het volgende:
[..]
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?
Het is geen langzaam opbouwende kramp hè, let wel, komt opeens opzetten.
Maargoed de laatste tijd wat minder snel
Hebben jullie tips om solo's te spelen? met welk onderdeel kan ik het best beginnen om snelheid in beide handen + coördinatie op te bouwen? Ben nu bezig met legato's zoals eerder vermeldt, dit gaat wel aardig maar nog niet echt snel.
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmee
En na een tijdje sla je automatisch de goeie snaar zonder na te denken.
En als je dat dan inderdaad weer goed uit bouwt kan je steeds beter improviseren en nummers die je hoort naspelen en uitzoekenquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:13 schreef DYin het volgende:
[..]
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.
Klinkt lekker hoor.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Gitaaropname: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=1453Death_Metal.mp3
Nee niet werken, ben al eeuwen met een scriptie bezigquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Lekker op tijd d'r bij Cynic, ook nog ff werken?
Moet er toevallig nog iemand optreden op één of ander festivalletje vandaag?
Ik denk het eigenlijk niet, zou het alleen niet helemaal zeker weten. Mijn 4x12 cab is bijvoorbeeld niet luider dan mijn 2x12 cabquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:14 schreef punkjunk het volgende:
Zit er eigelijk verschil ik qua luidheid bij een jcm800 met 1x12 en een jcm800 2x12 als allebei de versterkers 50watt zijn?
Nee het leek mij ook niet, zal voornamelijk een betere geluidsspreiding hebben zeker?quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee niet werken, ben al eeuwen met een scriptie bezig
Brian moet wel optreden op een festival vandaag.
[..]
Ik denk het eigenlijk niet, zou het alleen niet helemaal zeker weten. Mijn 4x12 cab is bijvoorbeeld niet luider dan mijn 2x12 cab
Een andere spreiding, weet niet eens of 'beter' het goede woord is. Een grotere spreiding zal het wel opleveren denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:43 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nee het leek mij ook niet, zal voornamelijk een betere geluidsspreiding hebben zeker?
duidelijkquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Een andere spreiding, weet niet eens of 'beter' het goede woord is. Een grotere spreiding zal het wel opleveren denk ik.Ik heb laatst in de oefenruimte over een 1x12 Mesa cab gespeeld en die klonk echt snoeihard, maar het voelde toch wel anders dan een 2x12 of 4x12 kastje.
SEVEN - DELAIN - FEELERquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:11 schreef ikheetmartijn het volgende:
Moet er toevallig nog iemand optreden op één of ander festivalletje vandaag?
niet laag genoeg gestemd..quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
Leuk, daar ga ik vandaag (na het werk) naar toe
(je kunt me herkennen aan m'n rooie roos achter m'n oor en m'n witte blousje)
En jij zit in de band?
Giteren klinken vet, hoe opgenomen? de drums zijn echter filterdun, die mogen wel wat dikker!quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Zekerquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Cynic het volgende:
een 7 snaar ben je ook heel snel aan gewend
zolang de hals nog steeds smaller is dan een akoestische kan ik er snel genoeg op spelen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Zeker
iets dikker plankje tussen je klauw, maar speelt redelijk snel hetzelfde als andere gitaren...
euhm, ne, je speelt er dan net zo flot op als op andere gitaren
Mensen rondrijden voor een repetitie, en dan keertje mee spelen, en vervolgens goed door oefenen. En op een gegeven moment waren er geen andere gitaristen meer in de bandquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:14 schreef adt het volgende:
hoe zijn jullie in een band gekomen by the way?
Ik heb mijn eindtrap voluit staan en regel het volume met mijn preamp, dat is best goed te doen. Heb je toch je buizen voluit staanquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
duidelijk![]()
en waarom zijn vette versterkers nou zo zelden op slaapkamer niveau te gebruiken![]()
![]()
KLinkt wel lekker, en helaas zonder zangquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Thanks! Doublebass, tja, het is een van de 'kleuren' waar je gebruik van maken... drummers die de hele tijd aanratelen vind ik ook niks. "Kick snare kick snare" in achtste noten is IMO het lekkerste drumpatroon voor het snellere werk! Af en toe een paar maten dubbelbas ter variatie is wel ok.
Maar omdat dit een cheesy deathmetal liedje moest worden heb ik er lekker veel prrrrrrrrt in gedaan.
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb mijn eindtrap voluit staan en regel het volume met mijn preamp, dat is best goed te doen. Heb je toch je buizen voluit staan
Zelfs op die halsen kan ik redelijk spelenquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zolang de hals nog steeds smaller is dan een akoestische kan ik er snel genoeg op spelen.
...in principe![]()
Nouja mijn eindtrap is 50 watt dus dat scheelt al een stukje. Volgens mij is dat hetzelfde als ik nu doe inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?![]()
Ik loop vreselijk te gassen op een jcm800 maar het is nooit es dat er volmondig gezegd wordt dat het kan of dat er volmondig gezegd wordt dat het niet.
Maar als je bij een jcm800 de master volume redelijk hoog zet en het gewone volume redelijk laag heb je dus eigelijk het zelfde als dat jij doet bij je voor en eind trap? Of is het andersom?
andersomquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:41 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan heb je je pre-amp op 0,0005 ofzo?![]()
Ik loop vreselijk te gassen op een jcm800 maar het is nooit es dat er volmondig gezegd wordt dat het kan of dat er volmondig gezegd wordt dat het niet.
Maar als je bij een jcm800 de master volume redelijk hoog zet en het gewone volume redelijk laag heb je dus eigelijk het zelfde als dat jij doet bij je voor en eind trap? Of is het andersom?
En dan kun je gewoon redelijk normaal thuis spelen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nouja mijn eindtrap is 50 watt dus dat scheelt al een stukje. Volgens mij is dat hetzelfde als ik nu doe inderdaad.
wtf, ik vind ons beterquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:55 schreef adt het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=mwk9soU1Wic&mode=related&search=
hahaha die lui komen op wâldrock
jahquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:06 schreef ikheetmartijn het volgende:
Hebben jullie nu al eens een drummer dan?
Hoewel ik wed dat je niet uit 1492 komt, ben je vast ouder dan zij zijn. En die zanger moet nog haast de baard in de keel krijgen..quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
wtf, ik vind ons beter![]()
en dat zanger gastje is gay![]()
Ok thnx!quote:
Imported Sfinx is pas 16 manquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:10 schreef adt het volgende:
[..]
Hoewel ik wed dat je niet uit 1492 komt, ben je vast ouder dan zij zijn. En die zanger moet nog haast de baard in de keel krijgen..
Ze spelen in ieder geval een stuk strakker dan ik, en ze zijn nog maar 11-14 jaar ofzo...
Vorige topic zeker niet gelezen?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:13 schreef adt het volgende:
How should I know, man![]()
Maargoed op wâlrdock staan is wel wat te veel aandacht voor ze
Ja hoor, dat lukt prima. Een beetje op volume klinkt het wel mooier natuurlijk, maar je kan op die manier wel vrij nauwkeurig je volume instellen. Op mijn Valvestate top werd je pas hoorbaar op 1 en dan stond-ie haast al te hard voor op je kamer. Dat wil nu een stuk beter.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:01 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan kun je gewoon redelijk normaal thuis spelen?Ik wil zowiezo een JCM800 50watter (single channel uiteraard) maar ik twijfel als een beer.
![]()
bijna 17 hoorquote:
Dat is toch de definitie van metal?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bijna 17 hoor![]()
![]()
en tja ze zijn jong, maar ze spelen ook een simpel riffje dat telkens herhaalt.
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?quote:
Maar dat is natuurlijk ook wel versterker gebonden neem ik aan? Een jcm800 met jouw stack vergelijken gaat niet zo heel erg goed denk ik?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja hoor, dat lukt prima. Een beetje op volume klinkt het wel mooier natuurlijk, maar je kan op die manier wel vrij nauwkeurig je volume instellen. Op mijn Valvestate top werd je pas hoorbaar op 1 en dan stond-ie haast al te hard voor op je kamer. Dat wil nu een stuk beter.
oh ik dacht dat er iets stond over waarom die lui op waldrock stondenquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?
Ik denk dat de combinatie van 2 volumeknoppen het in ieder geval mogelijk maakt je volume goed in te stellen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je post toch ergens dat je even oud bent als ik?
[..]
Maar dat is natuurlijk ook wel versterker gebonden neem ik aan? Een jcm800 met jouw stack vergelijken gaat niet zo heel erg goed denk ik?
Metal is popquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
..niet zozeer als de definitie van pop![]()
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
..niet zozeer als de definitie van pop![]()
iddquote:Op donderdag 17 mei 2007 11:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
sorry maar waarom maak je die kereltjes nou belachelijk? ik durf te wedden dat jouw bandje lang niet zo strak speelt als dat zij doen. en ik weet zeker dat jij niet iemand hebt die met een bladereblazer in je haar blaast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |