Ik heb eigenlijk nog nooit de snaren van mijn spaanse gitaar vervangen, omdat ik bang ben voor die knoopjesquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef imported_sphinx het volgende:
FiPo: Hoe zet je snaren op een spaanse gitaar![]()
Yeahquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
voor de 2e keer 130, spammen we nog zo hard komen we nog niet verder
Macbooks zijn tof.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:55 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga een Macbook kopen met zo'n geil kabeltje die je direct vanuit je gitaar (of effecten pedalen) in de Macbook kan steken![]()
Klinkt vet!quote:Piano + gitaar is tof . Ik heb ook nog wat:
[url==http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid]=http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=ohyeahhh.mid[/url]
En muchos eurosquote:
Opzich is het natuurlijk ook wel stoer om zo'n Podxt (?) ding te kopen maja vraag is of ik dat vaak ga gebruiken (waarschijnlijk niet dus) en zo'n kabeltje is maar 20 euro...quote:Ik heb alleen niet zo'n kabeltje, want met Amplitube heb je dat niet per se nodig.
quote:
een yamaha strat?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb een HiWatt versterker en Behringer effecten Whehehe
G100 112R = 100 heerlijke Watts!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:14 schreef punkjunk het volgende:
[..]
hiwatt is geil man! tenminste, wat voor één?
tvp
Ooooh.. Ik heb ooit op een hele dure 12-string van iemand mogen spelen. Ook een redelijk oude overigens. Het klonk echt prachtig. Het is wel even wennen, om zo'n 'dubbele snaar' onder je vinger te hebben als je maar 1 snaar aanfret.. Maar het klinkt echt heel mooi.quote:
Ik raakte inderdaad best snel gewend aan die brede hals.. Het voelde alleen heel raar om weer naar een 6-string te switchen. Het scheelt best veel qua breedte.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Cynic het volgende:
een 7 snaar ben je ook heel snel aan gewend
Oooh, altijd leuk, met de band oefenen. Ik ga zaterdag ( eindelijk) weer.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
heb je nou mijn posts over toetsenist in het vorige topic gelezen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:31 schreef Under_Score het volgende:
meldt!
morgen lekker live muziek, zondag met de band oeffenenmijn week kan niet meer stuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaarquote:Ok mijn broer kan dus aardig keyboard spelen enzo, woont in dezelfde omgeving (werkt in Enschede) en luistert wel naar dingen zoals Within Temptation.. ohja hij is 25 , weet niet hoeveel dat uitmaakt?
nou dat is dan mooi denk ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:38 schreef Under_Score het volgende:
vorige topic is zo pasè
[..]
leeftijd is geen probleem, ik ben 21, 2 zangeressen van 17 en 19. gitarist van 28, mooi willekeurig zootje bij elkaar
Veeeeeel spelenquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Oef wat gaat dat snel, weinig vaste gitaarklanten maar veel terugkerend gespam
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
Bekend? Kan ik er af komen?
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ik heb een vraag: wanneer ik gitaarspeel krijg ik soms kramp ongeveer in het midden van de rug van mijn hand, bij de spieren tussen mijn middel- en ringvinger. Zo pijnlijk dat ik bijna haast wel móet stoppen met spelen. En dat is niet leuk.
geeft niet, onze band heeft veel materiaal van verschillende kwaliteitquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou dat is dan mooi denk ik![]()
Dan zal ik et em vragen zodra ik em tegenkom![]()
(hij heeft alleen geen tof keyboard, maar dat kan wel geregeld worden geloof ik)
meestal komt het voor wanneer ik een legato oefen of iets anders op de hoge e snaar. het voelt heel naar stekend en m'n hand wordt zeg maar beetje lam. Het gebeurt ook als ik zit dus ligt niet aan lengte van strapquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hey, alles dat hier gepost wordt is van vitaal belang voor het voortbestaan van Fok!![]()
*post leest*
akkoordhand? houding veranderen. lengte van je strap ofzo, hoek waaronder je gitaar hangt.
Hele goeie vrienden van me hadden al een band alleen ze moesten nog een drummer hebben. Alleen de 2e gitarist woonde te ver weg dus niet practisch qua oefenen dus gekapt met hem, toen ben ik erbij gekomen, en tegelijk een drummer ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:14 schreef adt het volgende:
hoe zijn jullie in een band gekomen by the way?
Ik hoor het wel danquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:13 schreef adt het volgende:
[..]
@Dribbel_ : jep, foto's ontvangen, ziet er goed uit, je krijgt wss. morgen wel een mailtje van me.
Kijk dat vind ik dan tof klinken!, maar zodra er gegrunt bijkomt is het overquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LUISTEREN KRENG
Gitaaropname: http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=1453Death_Metal.mp3
Vocals maar weggelaten, speciaal voor jullie.
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef adt het volgende:
Ja ik hou sowieso niet van die opgefokte drums, dan liever wat trager maar wel alles hard en zwaarquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Thanks! Doublebass, tja, het is een van de 'kleuren' waar je gebruik van maken... drummers die de hele tijd aanratelen vind ik ook niks. "Kick snare kick snare" in achtste noten is IMO het lekkerste drumpatroon voor het snellere werk! Af en toe een paar maten dubbelbas ter variatie is wel ok.
Maar omdat dit een cheesy deathmetal liedje moest worden heb ik er lekker veel prrrrrrrrt in gedaan.
Ja ik word er echt gek vanquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:42 schreef adt het volgende:
Dribbel je hebt spam in je gastenboek van je website
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:43 schreef DYin het volgende:
[..]
Hahaha, ja, bekend. Kramp krijg je nou eenmaal, vooral aan het begin. Je hand went vanzelf wel aan de posities. Je zal ook wel vingerkracht opbouwen waardoor je minder snel kramp zal krijgen.. en je hand neemt automatisch wat meer comfortabele posities aan.
Dat zie ik als ik mezelf vergelijk met beginners. Ze houden hun hand vaak onhandig omdat ze nog niet helemaal weten hoe ze nou hun hand moeten houden. Dat leer je gewoon zonder dat je't door hebt denk ik.
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmeequote:Op donderdag 17 mei 2007 00:47 schreef adt het volgende:
[..]
Hmm, ik speel vanaf oktober 2005, ben ik dan nog steeds een beginner, geen amateur?
Het is geen langzaam opbouwende kramp hè, let wel, komt opeens opzetten.
Maargoed de laatste tijd wat minder snel
Hebben jullie tips om solo's te spelen? met welk onderdeel kan ik het best beginnen om snelheid in beide handen + coördinatie op te bouwen? Ben nu bezig met legato's zoals eerder vermeldt, dit gaat wel aardig maar nog niet echt snel.
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kies gewoon ff 1 toonladder en speel die op alle mogelijk manieren naar boven naar onder met hamer ons pull offs slides en alles en verzin je eigen melodietjes daarmee
En na een tijdje sla je automatisch de goeie snaar zonder na te denken.
En als je dat dan inderdaad weer goed uit bouwt kan je steeds beter improviseren en nummers die je hoort naspelen en uitzoekenquote:Op donderdag 17 mei 2007 01:13 schreef DYin het volgende:
[..]
Ik heb dat nu ook eindelijk in de vingers. Na een tijdje leer je gewoon wat goed klinkt na elkaar en wat je hoe moet spelen om een bepaalde sfeer in een nummer te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |