Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saabquote:SAAB is een Zweedse vliegtuigfabrikant en automerk.
In 1937 start Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) in Trollhättan als fabrikant van militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog, lag de keuze voor het maken van auto's voor de hand. Immers met de opgedane expertise op het gebied van de luchtweerstand in de vliegtuigbouw had Saab een goede voorsprong in de automobiel wereld.
In 1969 fuseerde Saab met de Zweedse vrachtwagenfabrikant Scania, en in 1990 werd het bedrijf in twee onderdelen gesplitst; de vliegtuigbouw en de auto-afdeling. Van het laatste onderdeel was 50% in handen van de familie Wallenberg, en 50% van General Motors. Sinds januari 2000 is Saab een honderd procentsdochter van General Motors, ressorterend onder Opel.
Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit. Sommige puristen zijn van mening dat het echte Saab-gevoel langzaam verdwijnt sinds de overname door General Motors, maar Saab blijft nieuwe modellen ontwikkelen.
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).quote:Op woensdag 16 mei 2007 07:42 schreef Z het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe vind. Saab was nogal karakteristiek, en dat mis ik een beetje bij de nieuwe. En ik hou überhaupt niet van cabrio's dus daar doe ik überhaupt geen uitspaken over
Inderdaad! Tijden veranderen, auto's veranderen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).
Ik vind de 9-7x niet echt een bijzondere auto, gewoon een gerebadgede Trailblazer.. En helemaal niet geschikt voor Nederland. Doe dan maar een mooie 9-5 aeroquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
-knip-
Ik ben het geheel met jouw karakterisering eens.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
MAAR het is zo GEEN saab... Wat vinden jullie van de 97?
De 2.0t heeft 150 pk, de 2.0T 185quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:53 schreef MvdZ het volgende:
Zeer mooie wagen, die aero's zijn zeker bruut!
Maar opzich heeft een 93 2.0i toch wel wat pit? of is het verschil tussen een 2.0i en 2.0T zo groot? 2.0T had150 PK meen ik..
De 2.0t is een lpt (low pressure turbo) met 150 pk, de 2.0T is een hpt (high pressure tubo) met 185 pk enquote:
Wat voor een dan?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Saab.
Bedankt voor de link, ik had `t saabforum al een beetje bekeken maar had deze nog niet gevonden.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:07 schreef Oosthoek het volgende:
Dit is ook een erg mooie aero. Scherp prijsje ook. Zal alleen wel veel km's hebben, maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat geen probleem hoeft te zijn
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25666
Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:43 schreef Z het volgende:
Een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind die gele kleur (op elke auto) maar niets. Het wordt er net een soort speelgoedauto van. Misschien moet ik een autzondering maken voor Ferrari's e.d. maar dat zijn gewoon al speelgoedautotjes natuurlijk.
Nah, in het zwart toch mooier!quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.
[afbeelding]
Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak.quote:
Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:37 schreef kraaksandaal het volgende:
Die Saabs wegen altijd zoveel.Gelijk ben je melkkoe met zo'n auto.
![]()
Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:13 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.
Voor die tijd zeker een zware bak, maar als je het vergelijkt met auto's van tegenwoordig valt dat best mee. De audi a3, volkswagen golf etc wegen ook allemaal ongeveer 1200 kg.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.
Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.quote:Op donderdag 7 juni 2007 05:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak.Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past.
Mijn moeder is Saab-fan en haar beste vriendin ook (die rijdt rally's in een Saab oldtimer, type weet ik zo ff niet, volgens mij een 93).
Hmm zelfs nu zou ik hem nog wel willen kopen. Ziet er op papier érg aantrekkelijk uit namelijk. Een CSE voor 1500!!quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:39 schreef Aibmi het volgende:
Voor de mensen die nog een luxe 9000 willen staat er een mooie op het saabforum. Je kunt de foto's hier bekijken
Ik vind het zeker een goede deal, 1500 euro voor een 9000 die net vlekkeloos door de keuring is heengekomen, véél opties heeft en slechts 1500 euro kost. Het is dat er hier al een 9000 staat, anders zou ik hem zeker kopen![]()
OK, ik ken ze niet onder de 1200!quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.
Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, ik ken ze niet onder de 1200!Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting.
Heb jij trouwens een idee waar ik een beetje vlot een goedkope Bentley 16V guide kan vinden?
Ik zal daar eens kijken, ze hebben 'm op zich ook wel bij Bol of Amazon, maar de levertijd is 4 weken of zo. En ze zijn vrij prijzig. (Alhoewel Amazon US wel weer te doen.)quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:25 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.
Nee, nog geen nieuwe Saab, misschien over een tijdje.quote:Maare heb je een nieuwe Saab dan? Foto's!
Wilde? Ze heeft het gedaan ook.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld isquote:
Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:55 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is
Wel gaaf als je het haalt!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.
Dat was Saab altijd al, natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2007 07:20 schreef OG-Loco het volgende:
Saab wordt serieus!
Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Al dat chroom op de voorkant van zo'n nieuwe saab vind ik echt zo lelijk. Net alsof een of andere turk ermee aan de slag is geweest. Tot voor kort vond ik saabs bijna standaard mooi, maar die nieuwe...
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:14 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.
Die wil best.quote:Op donderdag 14 juni 2007 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Check ditDe nieuwe aero xwd in aktie:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Dacht eigenlijk dat hij de chromen accenten om de mistlichten bedoelde. Maar die grille zul je idd met een kwast moeten bewerken om hem zonder chroom te krijgenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:54 schreef OG-Loco het volgende:
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.
Ik vind de nieuwe neus ook mooier, maar nieuwer is duurderquote:Op maandag 18 juni 2007 10:16 schreef Oosthoek het volgende:
Vind je hem met de oude neus mooier dan de nieuwe? Ik ben echt verkocht aan de nieuwe neus. Misschien over een x aantal jaren een tweedehandsje op te kop tikken
Klopt. Snap ik ook niet. Op het saabforum werd als verklaring aangenomen dat de deuren van de cabrio door de lengte anders misschien te gevoelig waren voor schade, maar ik blijf het raar vinden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 01:33 schreef tupolev141 het volgende:
Was net nog es aan het bladeren door foto's en merk nu pas op dat de convertible wel stootstrips heeft op de flanken en de sedan en station niet.
Wat heb je voor 900?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado![]()
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik![]()
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest![]()
Je bent er nog niet uit welke?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier.
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.quote:
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.
Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens.
De 900 (Classic iig) heeft een grotere achterbak dan de 9000(!)quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
Leuk! Met turbo?quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:52 schreef Kwarkie het volgende:
[..]
2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje.
Nee, de 2.1i 16v versies zijn helaas nooit met turbo geleverd, ze zijn zowiezo maar kort geproduceerd (1991-1992 ofzo)quote:
Foto?quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:25 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Foto?
Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen.
De stuurbekrachtiging van de 900 classic is berucht. Laat me raden: soms is hij (vooral met koude start) stug en stuurt hij alsof er geen bekrachtiging aanwezig is tenzij je hard aan het stuur rukt, dan sleur je opeens het stuurwiel 3x rond? Je kunt er niet veel aan verbeteren tenzij je een nieuw stuurhuis monteert. Duur geintje en eigenlijk imho de moeite niet waard. Ik heb er iig mee leren leven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado![]()
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik![]()
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest![]()
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik)
Mooie bak, koop een paar velgjes, kost niks en zouden hem goed staan!quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:47 schreef Aibmi het volgende:
[..]
[[url=http://i16.tinypic.com/2m6wylv.jpg]afbeelding][/url]
Ik vind de 9-3 wat beter gelijnd lijken. En de kont is er op vooruit gegaan ten opzichte van de 900NG.quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:07 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.
Ben wel een beetje een arme student, maakt het wat lastiger. Maar anderzijds zou ik wel een moord plegen voor een setje geschoepte aero'squote:Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef Cyberdogg het volgende:
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed.
[IMG:1024:768]http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg[/img]
Dan koop je een 9000 en geef je haar wat extra rijlessenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef Z het volgende:
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ...
Valt inderdaad wel mee. Zet er wat parkeersensoren in, en je vriendin durft er ook weer in te rijden. Dat is het enige dat ik namelijk wel eens lastig kan vinden, afstanden achter je inschatten.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:25 schreef Cyberdogg het volgende:
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet.
Ach, zo onhandig is het nou ook weer niet hoorquote:Op zondag 1 juli 2007 23:38 schreef Z het volgende:
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje.
Zeker goed te doen. Ach, dan is een 9000 misschien niet per se nodig. Maar laat je vriendin toch een keer in een 9000 een proefritje maken. Je weet maar nooitquote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef Z het volgende:
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Oosthoek het volgende:
Tijd voor wat plaatjes!!
Like, uhm, WOW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PORNO!
Voor het gemak vergeet de schrijver de BMW 1, de Mercedes A en B klasse, de Volvo C30 en wie weet wat nog meer. Het is een zéér goede stap om die markt in te gaan, maar unexplored is ze bij lange na niet, eerder uitgekauwd.quote:Talk about tapping into largely unexplored new markets. Small luxury is in, plain and simple. A4, 3 Series, 9-3? They aren't the "compact" luxury cars they once were. This new market is occupied by only the A3 and to some extent the Mini. Saab has an opportunity to jump into the game here. The 9-1 could come at just the right time, right as this new segment in the market is opening, establishing a foot hold and cashing in on it's spectacular growth potential.
Ik ken er minstens één, maar gewone stervelingen?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:11 schreef OG-Loco het volgende:
Waarschijnlijk Saab-monteurs.
Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.
Ik heb mijn 900 afgelopen week voorzien van een compleet nieuwe koppeling (wat een verschil!), nieuwe bakolie (Honda MTF2, aanrader) een setje hulpveren aan de achterkant en eindelijk weer een spoiler (was door de vorige eigenaar vastgekit waarna het kreng er afvielnu zit ze goed vast met de schroefjes
). Morgen met een aantal vrienden een vakantietripje Berlijn, Krakau, Tsjechië en Oostenrijk maken. Hopen dat ze er niet teveel moeite mee heeft...
Hm, dan moet ik daar nog maar een keer rondkijken, is sowieso wel een leuk forum voor de liefhebber!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.
Doe ik ook nog wel als ik een Saab heb (ooit), het is toch ook geschikt voor lurk-only? Als ik er toch niet post lijkt me dat wel ok.quote:Op maandag 30 juli 2007 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb me net 5 minuten gelden aangemeld op het saabfourm iig
Dat mag ik aannemen!quote:Op maandag 30 juli 2007 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga er ook posten uiteraard.
Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige autoquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:56 schreef Duvel het volgende:
Vierhonderdachttien euro? Kreeg je er een gouden randje bij? Wat voor wagen rij je?
Inderdaad veel geld... Voor een 900 is een nieuwe ruit geloof ik iets van 90euro ex, alleen materiaal. Ik denk niet dat ze bijna 400 euro nodig hebben voor de inbouw.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:02 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige auto
Voor of na overname door GM?quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef Salvad0R het volgende:
Saab is lief. Puur Kultuur zeg ik je.
Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:49 schreef _The_General_ het volgende:
Bestaat er zoiets als de Saab 95 of 950 special edition! ?
Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:12 schreef Appeltaarten het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900
Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).
Van een special edition heb ik nog nooit gehoord, kan zijn dat ik dat gemist heb. Wat me aannemelijker is is dat iemand dacht dat de SE in '9-5 SE' stond voor special edition, terwijl het eigenlijk voor Sport Estate staat.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.
Die snelheden zijn netjes vooral met volle bepakkingquote:Op maandag 13 augustus 2007 00:50 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad!Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren).
Desalniettemin zeker niet teleurgesteld door mijn 23 jaar oude beestje met inmiddels 250.000km op de klok.
Foto's!quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:51 schreef nsfw het volgende:
NSFW is vanaf vandaag ook troste bezitter van een Saab 900SE 2.0T Cabriolet
Nog eentje die aan het bekeren isquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:24 schreef Pascal86 het volgende:
Paar maanden geleden vondt ik saab fucking gaar maar begint het merk steeds meer te waarderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |