abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:09:58 #1
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49425719
Het nieuws van de dag! De gerestylede 9-3 is uit! Naar verluid komt deze versie ook met vierwielaandrijving










Enkele spyshots van de cabriolet uitvoering:







En van de achterkant van de sedan:






Vorige topics:

Alle Saab-lovers verzamelen!!!!
SAAB topic nr. 2!


Game on!

[ Bericht 10% gewijzigd door Oosthoek op 16-05-2007 00:21:57 ]
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:17:12 #2
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49425954
Enkele oudere modellen mogen in een dergelijk topic natuurlijk absoluut niet ontbreken! Daarom hier:

De UrSAAB, ofwel de SAAB 92




De SAAB 93




De SAAB 96 (tweetakt uitvoering)




De SAAB 99 Turbo




De SAAB 900 Turbo 16 S

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:19:43 #3
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_49426033
Wikipedia levert ons een klein stukje historie over ons merk.
quote:
SAAB is een Zweedse vliegtuigfabrikant en automerk.

In 1937 start Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) in Trollhättan als fabrikant van militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog, lag de keuze voor het maken van auto's voor de hand. Immers met de opgedane expertise op het gebied van de luchtweerstand in de vliegtuigbouw had Saab een goede voorsprong in de automobiel wereld.

In 1969 fuseerde Saab met de Zweedse vrachtwagenfabrikant Scania, en in 1990 werd het bedrijf in twee onderdelen gesplitst; de vliegtuigbouw en de auto-afdeling. Van het laatste onderdeel was 50% in handen van de familie Wallenberg, en 50% van General Motors. Sinds januari 2000 is Saab een honderd procentsdochter van General Motors, ressorterend onder Opel.

Tegenwoordig staat Saab nog steeds bekend om zaken als veiligheid, gebruiksgemak en exclusiviteit. Sommige puristen zijn van mening dat het echte Saab-gevoel langzaam verdwijnt sinds de overname door General Motors, maar Saab blijft nieuwe modellen ontwikkelen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saab
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:37:08 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49430243
Die oude 900 is toch wel het mooiste!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_49430279
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe vind. Saab was nogal karakteristiek, en dat mis ik een beetje bij de nieuwe. En ik hou überhaupt niet van cabrio's dus daar doe ik überhaupt geen uitspaken over
Aldus.
pi_49430490
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 07:42 schreef Z het volgende:
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe vind. Saab was nogal karakteristiek, en dat mis ik een beetje bij de nieuwe. En ik hou überhaupt niet van cabrio's dus daar doe ik überhaupt geen uitspaken over
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).
pi_49430904
Saabrijder meldt zich
pi_49440449
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:08 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid).
Inderdaad! Tijden veranderen, auto's veranderen.
Mensen willen geen vierkante bak meer op hun oprit, het is het moderne design wat de meeste aantrekt!
Het overkopen van merken en groepen heeft ook veel invloed op het design. De productie mogenlijkheden hebben weer invloed op de kwaliteit, en de steeds strenger wordende wetgeven wat betreft uitstoot en veiligheid helpt ook niet echt mee om het "karakter"van een auto door de jaren heen te behouden.
pi_49444410
Mijn eerste Saab was een groene 96 en mijn tweede een bordeauxrode 90... momenteel ben ik autoloos... Mijn volgende wordt hopelijk een 900...
pi_49444438
oeps, foutje

[ Bericht 95% gewijzigd door Tennessee op 16-05-2007 16:09:55 ]
pi_49446058
Wat een lelijke achterkant heeft die nieuwe zeg, en ik hoop dat ze die jostiband aluminium band bij de koplampen ook weghalen. Lijkt wel alsof er een 18 jarig mannetje een poging gedaan heeft zijn auto te "pimpen" met aluminium folie.
  woensdag 16 mei 2007 @ 17:11:45 #12
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_49449423
Even een tvp, dan misschien binnenkort een OP brouwen.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:47:02 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49905976
Wat is eigenlijk de betere manual: de Haynes of de Bentley?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48:25 #14
163136 MvdZ
Smile, it confuses people.
pi_49908824
Leuk topic! zie nu pas dat er Saab-topics zijn!
Ben zelf aangestoken door m'n vader, verschillende saabs gehad afgelopen jaren, ik vond ze altijd super!
Als eerst een 900s. Dat was onze eerste saab, kan er niet bijzonder veel van herinneren (behalve dat mijn vinger tussen de kofferbak zat en de kofferbak in het slot viel gebeurde op een tankstation en ik had toen wel een gratis snicker gekregen!:P)
Als tweede een 93SE 2.0T automaat (150PK) zag er precies hetzelfde uit als onderstaand plaatje


Super wagen,fel ding, 232km/h op de teller, helaas nooit zelf in gereden omdat ik toen nog geen rijbewijs had:( Ik vond hem er super mooi uit zien. M'n oom had destijds de nieuwe 93, wij deze en ik moet zeggen dat ik de oude 93 mooier vind!

Als derde een nieuwe 93 1.8i met LPG en allerlei leuke snufjes zoals lm velgen,gps,bluetooth carkit etc. Ik had inmiddels m'n rijbewijs en reed er vaak in. Lekkere auto, maar op gas niet echt pittig, op benzine was ie nog wel te doen. vooral 80 naar 120 in z'n 3 vond ie lekker Gewoon een mooi ding dus.

Laatst moest ie weg voor een onderhoudsbeurt en kwam m'n pa thuis met een 97-x 5.3i. De dikste versie met de dikste velgen, net een tank. Uiteraard vroeg ik of ik erin mocht rijden en het mocht. Hij rijdt en zit konings, bij stoplichten het gas vol in drukken is erg leuk,maar zuipt als een gek.
Al met al een vette bak, ziet er goed uit, MAAR het is zo GEEN saab... Wat vinden jullie van de 97?
Ik heb met meer mensen erover gesproken en het het is gewoon een chevy met een saabstempel..
Ook een grote flop in NL trouwens..
pi_49909035
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
-knip-
Ik vind de 9-7x niet echt een bijzondere auto, gewoon een gerebadgede Trailblazer.. En helemaal niet geschikt voor Nederland. Doe dan maar een mooie 9-5 aero
  woensdag 30 mei 2007 @ 08:01:54 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_49915285
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:48 schreef MvdZ het volgende:
MAAR het is zo GEEN saab... Wat vinden jullie van de 97?
Ik ben het geheel met jouw karakterisering eens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50121984
Hallo Saab liefhebbers, ik ben in het bezit van een 93 2.0i Coupe S en het is een super lekkere Saab. Maar ik ben nu wel aan het twijfelen over aanschaf van een andere.
M`n droom Saab is toch de 93 Aero, zie hier de foto`s: (deze wil ik dus eigenlijk wel aanschaffen)






Deze staat te koop voor 11.950 als scherpe meeneem prijs met deze voorwaarden. Nieuwe APK bij
aflevering (indien nodig), geen garantie op onderdelen en reparaties en levering auto zoals gezien en bereden ( http://www.vanjaarsveld.nl )

Als je 6 mnd bovag garantie wil betaal je 800,- meer en voor 3 mnd garantie vd garage 400,-
Heeft iemand ervaringen met deze garage of weet via via er wat over?
Ik koop geen saab zonder complete onderhoudshistorie en garantie laat dat duidelijk zijn, en wie kan me ook wat wijzer maken op punten van aandacht waar men op dient te letten bij aankoop van dit beest.
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_50122288
Prachtige bak!

Ik zou iig letten op de standaard dingen, even op de handrem zetten en wat gas geven (kijken of hij goed omhoog komt) en dat soort dingen. En voor het bedrag wat je er voor gaat betalen is het wellicht waard de auto ergens anders te laten keuren.

Over het algemeen is het volgens mij zo dat garages wel te vertrouwens zijn, vooral in dit soort prijsklasses, zij hebben totaal geen baat bij slechte mond-tot-mond reclame oid.
Aldus.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:53:44 #19
163136 MvdZ
Smile, it confuses people.
pi_50130019
Zeer mooie wagen, die aero's zijn zeker bruut!
Maar opzich heeft een 93 2.0i toch wel wat pit? of is het verschil tussen een 2.0i en 2.0T zo groot? 2.0T had150 PK meen ik..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:25:52 #20
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50131018
De auto meenemen naar een Saab-dealer, heel simpel. Kost je misschien wel wat, maar dan weet je het zeker.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_50132579
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:53 schreef MvdZ het volgende:
Zeer mooie wagen, die aero's zijn zeker bruut!
Maar opzich heeft een 93 2.0i toch wel wat pit? of is het verschil tussen een 2.0i en 2.0T zo groot? 2.0T had150 PK meen ik..
De 2.0t heeft 150 pk, de 2.0T 185
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:44:21 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50149923
De aero had 205 pk bij mijn weten. Maar een mooie bak inderdaad.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_50154135
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:15 schreef Aibmi het volgende:

[..]

De 2.0t heeft 150 pk, de 2.0T 185
De 2.0t is een lpt (low pressure turbo) met 150 pk, de 2.0T is een hpt (high pressure tubo) met 185 pk en
de Aero, ook een 2.0T heeft een hpt met 205pk

[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltaarten op 06-06-2007 09:55:35 ]
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:07:46 #24
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50178343
Dit is ook een erg mooie aero. Scherp prijsje ook. Zal alleen wel veel km's hebben, maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat geen probleem hoeft te zijn

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25666
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 6 juni 2007 @ 21:16:41 #25
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50178708
Holy shit ik zie op het Saabforum nu toch wat GEILS Monte Carlo geel is terug










Oh mommy! Ik ga even mn spaarpot kapot slaan.



daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_50179955
Een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind die gele kleur (op elke auto) maar niets. Het wordt er net een soort speelgoedauto van. Misschien moet ik een autzondering maken voor Ferrari's e.d. maar dat zijn gewoon al speelgoedautotjes natuurlijk.
Aldus.
pi_50180078
Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Saab.
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:02:57 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50180876
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:46 schreef Isegrim het volgende:
Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Saab.
Wat voor een dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:32:47 #29
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50182332
Saffron Yellow.

Ik vind het gaaf, maar niemand zal het kopen.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_50183120
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:07 schreef Oosthoek het volgende:
Dit is ook een erg mooie aero. Scherp prijsje ook. Zal alleen wel veel km's hebben, maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat geen probleem hoeft te zijn

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25666
Bedankt voor de link, ik had `t saabforum al een beetje bekeken maar had deze nog niet gevonden.
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:07:00 #31
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50183883
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:43 schreef Z het volgende:
Een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind die gele kleur (op elke auto) maar niets. Het wordt er net een soort speelgoedauto van. Misschien moet ik een autzondering maken voor Ferrari's e.d. maar dat zijn gewoon al speelgoedautotjes natuurlijk.
Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 6 juni 2007 @ 23:16:31 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50184285
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:07 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur.

[afbeelding]
Nah, in het zwart toch mooier!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50189414
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat voor een dan?
Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak. Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past.

Mijn moeder is Saab-fan en haar beste vriendin ook (die rijdt rally's in een Saab oldtimer, type weet ik zo ff niet, volgens mij een 93).
pi_50189425
Die Saabs wegen altijd zoveel. Gelijk ben je melkkoe met zo'n auto.
***** Kraak.....
pi_50190112
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 05:37 schreef kraaksandaal het volgende:

Die Saabs wegen altijd zoveel. Gelijk ben je melkkoe met zo'n auto.
Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:16:09 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50190153
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:13 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn.
Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50190259
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt.
Voor die tijd zeker een zware bak, maar als je het vergelijkt met auto's van tegenwoordig valt dat best mee. De audi a3, volkswagen golf etc wegen ook allemaal ongeveer 1200 kg.
pi_50190547
Voor de mensen die nog een luxe 9000 willen staat er een mooie op het saabforum. Je kunt de foto's hier bekijken

Ik vind het zeker een goede deal, 1500 euro voor een 9000 die net vlekkeloos door de keuring is heengekomen, véél opties heeft en slechts 1500 euro kost. Het is dat er hier al een 9000 staat, anders zou ik hem zeker kopen
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:01:06 #39
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50192347
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 05:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak. Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past.

Mijn moeder is Saab-fan en haar beste vriendin ook (die rijdt rally's in een Saab oldtimer, type weet ik zo ff niet, volgens mij een 93).
Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.

Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:02:35 #40
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50192389
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:39 schreef Aibmi het volgende:
Voor de mensen die nog een luxe 9000 willen staat er een mooie op het saabforum. Je kunt de foto's hier bekijken

Ik vind het zeker een goede deal, 1500 euro voor een 9000 die net vlekkeloos door de keuring is heengekomen, véél opties heeft en slechts 1500 euro kost. Het is dat er hier al een 9000 staat, anders zou ik hem zeker kopen
Hmm zelfs nu zou ik hem nog wel willen kopen. Ziet er op papier érg aantrekkelijk uit namelijk. Een CSE voor 1500!!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:04:00 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50192435
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja.

Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
OK, ik ken ze niet onder de 1200! Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting.

Heb jij trouwens een idee waar ik een beetje vlot een goedkope Bentley 16V guide kan vinden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:25:25 #42
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50192999
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

OK, ik ken ze niet onder de 1200! Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting.

Heb jij trouwens een idee waar ik een beetje vlot een goedkope Bentley 16V guide kan vinden?
Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.

Maare heb je een nieuwe Saab dan? Foto's!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:00:08 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50194032
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:25 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even.
Ik zal daar eens kijken, ze hebben 'm op zich ook wel bij Bol of Amazon, maar de levertijd is 4 weken of zo. En ze zijn vrij prijzig. (Alhoewel Amazon US wel weer te doen.)
quote:
Maare heb je een nieuwe Saab dan? Foto's!
Nee, nog geen nieuwe Saab, misschien over een tijdje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50221663
Proleet present! '93 9000cs. 324k gelopen en gaat nog steeds als een kanon. Heerlijke auto blijft.
There is no other!
pi_50247923
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:01 schreef Oosthoek het volgende:
Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde??
Wilde? Ze heeft het gedaan ook.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 16:55:56 #46
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50377700
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wilde? Ze heeft het gedaan ook.
Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_50380183
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 16:55 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is
Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:20:21 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50387149
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen.
Wel gaaf als je het haalt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:10:14 #49
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50392211
Meer foto's van de facelift 9-3

Estate en Sedan:
http://saabmedia.net/mode(...)-SC/image/index.html

Cabrio:
http://saabmedia.net/models/9-3/pressinfo/2008CV/image/index.html

Oh en nog beter, de Aero wordt op aanvraag een 280 pk monster met vierwielaandrijving Met voorwielaandrijving wordt hij gedowntuned tot 255 pk.

[ Bericht 21% gewijzigd door Oosthoek op 12-06-2007 23:17:11 ]
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:20:06 #50
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50398634
En er zal vast wel een Hirsch-frutsel bijkomen om er 300 van te maken. .

Saab wordt serieus!
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:54:31 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50398817
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:20 schreef OG-Loco het volgende:
Saab wordt serieus!
Dat was Saab altijd al, natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50403751
Al dat chroom op de voorkant van zo'n nieuwe saab vind ik echt zo lelijk. Net alsof een of andere turk ermee aan de slag is geweest. Tot voor kort vond ik saabs bijna standaard mooi, maar die nieuwe...
pi_50408917
Ik dacht dat ze de 4x4 wilden maken naar het voorbeeld van de Volvo Cross Country en die Audi A6 op hoge poten. Dus verhoogd en met een hoop ruw plastic errond.

Net wat ik niet wil. Ik will een gewone lage auto met 4 wielaandrijving

Mooie foto's wel op Saabmedia Wel typisch dat ze altijd de geile uitvoeringen fotograferen he. Een basismodel is het dan nét niet
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:14:20 #54
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50418527
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Al dat chroom op de voorkant van zo'n nieuwe saab vind ik echt zo lelijk. Net alsof een of andere turk ermee aan de slag is geweest. Tot voor kort vond ik saabs bijna standaard mooi, maar die nieuwe...
Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:54:26 #55
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50419896
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:14 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn.
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.

9-3 Linear / Vector neus


9-3 Aero neus (ziet er erg goed uit in rood overigens):


Nieuwe koplamp (mét geil streepje en 3 LEDjes)
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:35:12 #56
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50449962
Check dit De nieuwe aero xwd in aktie:

http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:43:01 #57
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50450290
Nog wat anders leuks: een 850 pk 9-3 Check die wheelspin. Zelfs met dikke 100+ nog

http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr4G8&mode=related&search=

en een Nurburgringsessie:

http://www.youtube.com/watch?v=d6EdUe0NCSE&mode=related&search=
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:59:31 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50453343
Whaha, hm, dat klinkt wel heftig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:02:22 #59
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50453442
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:35 schreef Oosthoek het volgende:
Check dit De nieuwe aero xwd in aktie:

http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Die wil best.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:10:50 #60
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50456338
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:54 schreef OG-Loco het volgende:
De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor.
Dacht eigenlijk dat hij de chromen accenten om de mistlichten bedoelde. Maar die grille zul je idd met een kwast moeten bewerken om hem zonder chroom te krijgen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_50567667
Ik ben verkocht aan de SAAB 9-3. Wat een prachtige auto! Met een half jaar wordt dat mijn nieuwe auto, ik weet het nu al zeker !
pi_50568503


  maandag 18 juni 2007 @ 10:16:41 #63
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50569169
Vind je hem met de oude neus mooier dan de nieuwe? Ik ben echt verkocht aan de nieuwe neus. Misschien over een x aantal jaren een tweedehandsje op te kop tikken
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 18 juni 2007 @ 19:48:48 #64
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50588457
De oude is voorlopig net zo mooi.

7 September staat de nieuwe bij de dealert. .

Bestellen kan ook al, rekening houdend met een door te voeren prijsstijging, die later als de echte prijzen bekend zijn positief of negatief uit kan vallen.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:57:56 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50661895


Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50663051
quote:
Op maandag 18 juni 2007 10:16 schreef Oosthoek het volgende:
Vind je hem met de oude neus mooier dan de nieuwe? Ik ben echt verkocht aan de nieuwe neus. Misschien over een x aantal jaren een tweedehandsje op te kop tikken
Ik vind de nieuwe neus ook mooier, maar nieuwer is duurder .
  donderdag 21 juni 2007 @ 01:21:23 #67
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50679130
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:45:17 #68
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50699997
Fantastisch . De eerste fatsoenlijk driftbare Saab sinds tijden.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_50712747
Die 180pk sterke, maar vooral ook 400nm leverende TTiD kan volgens mij ook wel XWD gebruiken ipv alles te moeten kwijtraken aan de voorwielen. Als het technisch geen probleem is. Ik kan wel begrijpen dat ze het reserveren voor het ultieme topmodel, maar de veiligheidsspirit van de Zweden indachtig zou ik het op alle modellen aanbieden als optie. Ook al koopt niemand het, het is een marketing argument

De 9-3 is de eerste Saab in jaren die mij ook aan de buitenkant erg aanspreekt
pi_50884328
Was net nog es aan het bladeren door foto's en merk nu pas op dat de convertible wel stootstrips heeft op de flanken en de sedan en station niet.
  woensdag 27 juni 2007 @ 01:35:34 #71
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50884377
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 01:33 schreef tupolev141 het volgende:
Was net nog es aan het bladeren door foto's en merk nu pas op dat de convertible wel stootstrips heeft op de flanken en de sedan en station niet.
Klopt. Snap ik ook niet. Op het saabforum werd als verklaring aangenomen dat de deuren van de cabrio door de lengte anders misschien te gevoelig waren voor schade, maar ik blijf het raar vinden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 27 juni 2007 @ 08:43:34 #72
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_50887834
Inderdaad. Enige logische verklaring is de grotere lengte van de deuren.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_50894210
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
pi_50894231
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:16:26 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50896094
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
Wat heb je voor 900?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50897356
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat heb je voor 900?
2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje .
pi_50897552
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier.

Je bent er nog niet uit welke?
pi_50897768
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:58 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

Je bent er nog niet uit welke?
Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.

Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50897853
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:04 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM.

Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens.
Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
pi_50898025
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
De 900 (Classic iig) heeft een grotere achterbak dan de 9000(!)
De 9000 vind ik goedkoper in aanschaf (2.3 turbo's, full options voor 1500-2500 euro) maar zijn daarentegen erg duur in wegenbelasting. Ik moet zeggen dat mijn 3-traps automaat 900 ook rond de 1:9 zit.
Maar ik denk dat het nieuwe model 900 (Talladega ja )een goede keuze is, ze zijn in aanschaf niet al te duur en rijden heerlijk (lekkerder dan de classic, heb helaas nog niet in een 9000 mogen rijden)
pi_50898325
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik)
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:26:04 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50898562
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:52 schreef Kwarkie het volgende:

[..]

2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje .
Leuk! Met turbo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50899192
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuk! Met turbo?
Nee, de 2.1i 16v versies zijn helaas nooit met turbo geleverd, ze zijn zowiezo maar kort geproduceerd (1991-1992 ofzo)
pi_50900998
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:07 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000.
Foto?

Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen.
There is no other!
pi_50901828
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:25 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Foto?

Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:07:57 #86
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50925498
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:23 schreef Kwarkie het volgende:
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado
1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik
De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest
De stuurbekrachtiging van de 900 classic is berucht. Laat me raden: soms is hij (vooral met koude start) stug en stuurt hij alsof er geen bekrachtiging aanwezig is tenzij je hard aan het stuur rukt, dan sleur je opeens het stuurwiel 3x rond? Je kunt er niet veel aan verbeteren tenzij je een nieuw stuurhuis monteert. Duur geintje en eigenlijk imho de moeite niet waard. Ik heb er iig mee leren leven.
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik)
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:08:32 #87
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50925507
quote:
Mooie bak, koop een paar velgjes, kost niks en zouden hem goed staan!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 28 juni 2007 @ 06:38:56 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50926753
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 02:07 schreef Oosthoek het volgende:

[..]
Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is.
Ik vind de 9-3 wat beter gelijnd lijken. En de kont is er op vooruit gegaan ten opzichte van de 900NG.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_51043305
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed.


{url=http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg{url}
There is no other!
pi_51043371
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:10 schreef Cyberdogg het volgende:
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed.
[IMG:1024:768]http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg[/img]
Ben wel een beetje een arme student, maakt het wat lastiger. Maar anderzijds zou ik wel een moord plegen voor een setje geschoepte aero's
pi_51043380
Aero velgen moet je hebben. Daar ben ik ook niet rijk genoeg voor. Maar als je bij een saab-sloperij oid rondkijkt moet je wel iets kunnenvinden. DIe wieldoppen die je nu hebt moeten er echt onder weg
There is no other!
pi_51043773
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ...
Aldus.
pi_51043805
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef Z het volgende:
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ...
Dan koop je een 9000 en geef je haar wat extra rijlessen
pi_51043860
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet.
There is no other!
pi_51043993
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:25 schreef Cyberdogg het volgende:
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet.
Valt inderdaad wel mee. Zet er wat parkeersensoren in, en je vriendin durft er ook weer in te rijden. Dat is het enige dat ik namelijk wel eens lastig kan vinden, afstanden achter je inschatten.
pi_51044331
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje.
Aldus.
pi_51044537
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:38 schreef Z het volgende:
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje.
Ach, zo onhandig is het nou ook weer niet hoor Misschien beetje onnodig, maar het blijft een zeer fijne auto.

Waar rijd je nu eigenlijk in?
pi_51044624
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor.
Aldus.
pi_51044776
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef Z het volgende:
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor.
Zeker goed te doen. Ach, dan is een 9000 misschien niet per se nodig. Maar laat je vriendin toch een keer in een 9000 een proefritje maken. Je weet maar nooit
  zondag 1 juli 2007 @ 23:54:18 #100
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51044805
Inderdaad altijd een mooi middel om iemand te overtuigen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51044853
Ik zal het een keer proberen. Ze vond 'm iig mooi, de 9000, dat is al wat.
Aldus.
  maandag 2 juli 2007 @ 00:01:48 #102
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51045022
Tijd voor wat plaatjes!!











Like, uhm, WOW PORNO!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51046105
Heerlijke foto's!! Jammer dat de 9-3 geen vijfdeurs meer is. Maakte de auto ook weer net wat anders. Maar de marketeers vonden dat een aparte koffer beter paste bij hun doelpubliek.

Typisch Zweeds he een groen dashboard Heb vroeger nog een Volvo 360 gereden ook. Zag er net zo uit
  maandag 2 juli 2007 @ 08:36:54 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51049304
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Oosthoek het volgende:
Tijd voor wat plaatjes!!

Like, uhm, WOW PORNO!
!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 juli 2007 @ 18:47:07 #105
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_51066519
Rood leer! Pornobak! .

Lekker hoor,
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
  maandag 2 juli 2007 @ 22:39:42 #106
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51076600

Merk en type: Saab 900
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Aalten
Datum: 10 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Old Transport Achterhoek
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02:15 #107
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51105313

Merk en type: Saab
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Heerenveen
Datum: 10 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem
pi_51115758
Saab blijft gewoon mooi. Het is dat g3 aanzienlijk goedkoper is anders was het 900 classic geworden.



Een 98er 900ng 2.0i (130pk). Rijdt als een kart, maar dat mag ook wel met een Bilstein onderstel.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_51169897
De onderste is helaas niet de mooiste foto, maar ik wilde ook mijn Saab even delen Met betrekking tot de bovenste foto, de lampekap van voor de kijkers links is ooit vernieuwd volgens mij en ja, een chrome grill staat op het wensenlijstje (of de huidige grille zwart/zilver spuiten?)





Wat vinden jullie van de Diamond Spokes? Je ziet ze niet zoveel alhoewel Aero's natuurlijk veel mooier zijn. Inca's vind ik persoonlijk het mooier onder een rode 900. Mini-lites zullen hem niet misstaan.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:15:20 #110
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51170924
Ben niet zo dol op de diamond spokes. Wel een erg mooie auto in deze kleur. Inca's en minilites kunnen helaas niet onder jouw auto, die kunnen alleen onder een 900 van vóór de nieuwe steek, en die kwam in 1988 (MY89 als ik me niet vergis).

PS monteer snel een nieuwe strip op de achterbumper, staat veel mooier als hij er weer op zit, scheelt echt veel!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51175449
Toekomstbeeld van Saab:

De 9-3 sedan


De 9-3 wagon


De 9-3 coupe cabrio


Ik vind ze wel stoer en ze hebben goede lijnen

Bekijk deze link voor meer info:

http://www.gminsidenews.com/forums/showthread.php?t=40042
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:33:35 #112
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51180795
Leuk om te lezen, maar er wordt wel crap gepraat:
quote:
Talk about tapping into largely unexplored new markets. Small luxury is in, plain and simple. A4, 3 Series, 9-3? They aren't the "compact" luxury cars they once were. This new market is occupied by only the A3 and to some extent the Mini. Saab has an opportunity to jump into the game here. The 9-1 could come at just the right time, right as this new segment in the market is opening, establishing a foot hold and cashing in on it's spectacular growth potential.
Voor het gemak vergeet de schrijver de BMW 1, de Mercedes A en B klasse, de Volvo C30 en wie weet wat nog meer. Het is een zéér goede stap om die markt in te gaan, maar unexplored is ze bij lange na niet, eerder uitgekauwd.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:37:07 #113
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51180924
Oh wacht ik snap het al. Dit is een artikel van november 2006 Die shops waren bedoeld als preview van de 9-3 facelift. Hebben ze de plank toch behoorlijk misgeslagen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:58:07 #114
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51217712
Zoekt iemand nog onderdelen voor z'n 9000? Aibmi misschien (geschoepte aero's! )

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=26925
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=26884

Zit mooi spul tussen!!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:07:13 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51877995
Wie heeft er ervaring met een gescheurde cilinderkop bij een 900 classic?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:11:19 #116
127421 OG-Loco
Paper Trail
pi_51885987
Waarschijnlijk Saab-monteurs.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_51886198
Ik mag m'n saab straks ophalen na een beurt en wat 'kleine' dingetjes. O ja, ik moet dan wel even ¤1500 euro afrekenen...
Aldus.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:43:45 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51896265
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:11 schreef OG-Loco het volgende:
Waarschijnlijk Saab-monteurs.
Ik ken er minstens één, maar gewone stervelingen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:14:31 #119
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51901799
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.

Ik heb mijn 900 afgelopen week voorzien van een compleet nieuwe koppeling (wat een verschil!), nieuwe bakolie (Honda MTF2, aanrader) een setje hulpveren aan de achterkant en eindelijk weer een spoiler (was door de vorige eigenaar vastgekit waarna het kreng er afviel nu zit ze goed vast met de schroefjes ). Morgen met een aantal vrienden een vakantietripje Berlijn, Krakau, Tsjechië en Oostenrijk maken. Hopen dat ze er niet teveel moeite mee heeft...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51914619
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.

Ik heb mijn 900 afgelopen week voorzien van een compleet nieuwe koppeling (wat een verschil!), nieuwe bakolie (Honda MTF2, aanrader) een setje hulpveren aan de achterkant en eindelijk weer een spoiler (was door de vorige eigenaar vastgekit waarna het kreng er afviel nu zit ze goed vast met de schroefjes ). Morgen met een aantal vrienden een vakantietripje Berlijn, Krakau, Tsjechië en Oostenrijk maken. Hopen dat ze er niet teveel moeite mee heeft...
Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  zondag 29 juli 2007 @ 17:59:57 #121
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_51938379
Mijn directeur heeft afgelopen vrijdag een nieuwe 9-5 Station opgehaald, tutti lampioni!

Mooie bak! Zal van de week eens een ritje bietsen.

Sinds de 9-3 Sportsedan maken ze erg fraaie modellen imho.

Die 9-3 van de OP is ook erg
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:44:24 #122
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51971972

Merk en type: Saab
Eigenaar: Het verschil
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Damwoude
Datum: 29 juli 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen
  maandag 30 juli 2007 @ 21:46:55 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51972071
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:14 schreef Oosthoek het volgende:
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen.
Hm, dan moet ik daar nog maar een keer rondkijken, is sowieso wel een leuk forum voor de liefhebber!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 juli 2007 @ 21:48:52 #124
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51972155
Ik heb me net 5 minuten gelden aangemeld op het saabfourm iig
  maandag 30 juli 2007 @ 21:57:26 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51972468
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb me net 5 minuten gelden aangemeld op het saabfourm iig
Doe ik ook nog wel als ik een Saab heb (ooit), het is toch ook geschikt voor lurk-only? Als ik er toch niet post lijkt me dat wel ok.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 30 juli 2007 @ 22:00:27 #126
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51972557
Ik ga er ook posten uiteraard.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:03:01 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51980097
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga er ook posten uiteraard.
Dat mag ik aannemen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:12:25 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52027707
Wat is trouwens een aardige prijs voor een 900ep uit '92?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52075461
Toen ik laatst over de snelweg reed hoorde ik een flinke tik. Zag toen nog niets, en een paar minuten zat er een barstje in de ruit De barst bleef echter groter worden, en na een dag was hij iets van 30 centimeter lang. Kwam dus neer op voorruit vervangen

Kosten: 418 euro.. Maar het is wel weer een mooie nieuwe ruit (vorige was sowieso niet heel erg netjes meer)
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:56:17 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52076221
Vierhonderdachttien euro? Kreeg je er een gouden randje bij? Wat voor wagen rij je?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52079539
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:56 schreef Duvel het volgende:
Vierhonderdachttien euro? Kreeg je er een gouden randje bij? Wat voor wagen rij je?
Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige auto
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:09:44 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52082633
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:02 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige auto
Inderdaad veel geld... Voor een 900 is een nieuwe ruit geloof ik iets van 90euro ex, alleen materiaal. Ik denk niet dat ze bijna 400 euro nodig hebben voor de inbouw. Maar een 9000 is een andere auto...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_52147351
Saab is lief. Puur Kultuur zeg ik je.
pi_52147970
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef Salvad0R het volgende:
Saab is lief. Puur Kultuur zeg ik je.
Voor of na overname door GM?
pi_52148037
Bestaat er zoiets als de Saab 95 of 950 special edition! ?
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:35:01 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_52153335
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:49 schreef _The_General_ het volgende:
Bestaat er zoiets als de Saab 95 of 950 special edition! ?
Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 augustus 2007 @ 00:50:29 #137
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_52318827
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:12 schreef Appeltaarten het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900
Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad! Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren).

Desalniettemin zeker niet teleurgesteld door mijn 23 jaar oude beestje met inmiddels 250.000km op de klok.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_52323093
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik).
Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.
pi_52323694
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering.
Van een special edition heb ik nog nooit gehoord, kan zijn dat ik dat gemist heb. Wat me aannemelijker is is dat iemand dacht dat de SE in '9-5 SE' stond voor special edition, terwijl het eigenlijk voor Sport Estate staat.
pi_52345694
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:50 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad! Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren).

Desalniettemin zeker niet teleurgesteld door mijn 23 jaar oude beestje met inmiddels 250.000km op de klok.
Die snelheden zijn netjes vooral met volle bepakking Als die al z`n beurtjes krijgt loopt jou beestje nog zeker een heel stuk!Ik ga die van mij woensdag middag ff klaarmaken voor de trip naar Lowlands!4 man bepakt en bezakt richting een lang feestweekend!
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:51:39 #141
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_53389393
NSFW is vanaf vandaag ook troste bezitter van een Saab 900SE 2.0T Cabriolet
pi_53389714
Dat is mooi nsfw.
Aldus.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:38:42 #143
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_53812843
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:51 schreef nsfw het volgende:
NSFW is vanaf vandaag ook troste bezitter van een Saab 900SE 2.0T Cabriolet
Foto's!

Ik heb gisteravond een deal gemaakt met iemand van het saabforum en een verkoper. Zaterdag een saab met veel roest ophalen, zondag alles eruit trekken met behulp van een paar forumleden. Heb ik weer een nieuwe motorkap (waarvan ik nog wel twijfel of hij wel in zo'n goede staat is ) en wat reserveonderdelen. Top!

Gaat wel weer een 900 classic sterven dus
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_53822288
Saab Turbo X officieel ter gelegenheid van 30 jaar Saab Turbo

* Introductie van Saab XWD, een innovatieve vierwielaandrijving
* Uniek design op basis van de klassieke Saab 900 Turbo
* Sportchassis met specifiek ontwikkelde wielophanging, remmen en velgen
* 2.8-liter V6 Turbo: 280 pk (206 kW)/ 400 Nm, 0 tot 100 km/u in 5,7 seconden

Met de introductie van de Saab Turbo X staat Saab tijdens de IAA in Frankfurt dit jaar op geheel eigen wijze stil bij de 30e verjaardag van de turbo. De Turbo X is een pure rijdersauto die binnen het gamma van Saab opvalt door zijn bijzondere prestaties.

Met dit Black Limited Edition jubileummodel geeft Saab een knipoog naar het verleden, en komt de wereldberoemde eerste Black 900 Turbo opnieuw tot leven. Met de introductie van de innovatieve Saab XWD-technologie wordt het vizier tegelijkertijd ook nadrukkelijk op de toekomst gericht.

foto`s:





Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
pi_53907859


  zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:24:43 #146
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_53908684
Paar maanden geleden vondt ik saab fucking gaar maar begint het merk steeds meer te waarderen
Because they will last that long.
pi_53910024
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:34 schreef floris.exe het volgende:
[ afbeelding ]

Vette Saab!
Drukqs gebruik wordt zo geromantiseerd
last.fm
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:30:08 #148
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_53911919
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:24 schreef Pascal86 het volgende:
Paar maanden geleden vondt ik saab fucking gaar maar begint het merk steeds meer te waarderen
Nog eentje die aan het bekeren is
pi_53916448
Nog 80.000km dan mag ik (van mezelf) een nieuwe auto kopen. En ik weet nu al dat het eindelijk een Saab wordt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:13:15 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53921248
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:34 schreef floris.exe het volgende:
[ afbeelding ]

Turbo-X!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')