abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:18:50 #271
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49423941
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:49 schreef ijsbrekertje het volgende:

BBC Hard Talk? Word uitgezonden op BBC World.
Ja, zo goed kunnen.
quote:
Daar zijn de gasten ook niet altijd blij met de behandeling hoor. Mira Markovic (de weduwe - toen nog vrouw - van Slobodan Milosevic) beet terug
Ja, voor 'n gestaalde communist kan zo'n aanpak even wennen zijn. Maar als politicus (en ook als vrouw van 'n politicus) hoor je te weten wat voor soort programma je tegenover je hebt. Dan moet je niet gaan lopen miepen dat je alleen maar intellectuele discussies wilt voeren.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49425007
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:25 schreef SCH het volgende:
Zo'n dreigement tegen Clairy Polak "als wij het voor het zeggen krijgen"- dat wordt dus een soort Kulturkammer - maar dat mag je dan weer niet zeggen.

Ongelooflijk
Lock and load, Volkert.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_49432244
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:22 schreef Mr_Memory het volgende:
Waarom Wilders niet bij nova komt is mij een raadsel, als je als policus sterk in je schoen staat kan je toch elk weerwoord weerstaan.

Een maand geleden was Koenders te gast bij nova, net na zijn Afganistan trip, Mvr Polak bleef maar doorzagen dat ik zelfs met het schaamrood om de kaken zat te kijken.
Maar hij bleef bij zijn standpunt, waarom kan Wilders dat niet?
Hij is al eens x bij Nova geweest in debat met Clairy
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=3449
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:00:39 #274
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49432686
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders is trouwens van z'n geloof afgevallen. Hij zat vandaag bij NRC-next. Kijk maar:

http://www.rtl.nl/(channe(...)vi_plain.xml/796.wvx
Wat zei hij ook alweer over de NRC en ander 'links gespuis'?
[afbeelding]
[..]
http://www.nieuwnieuws.nl(...)ilders_mohammed.html
Schijnheil
Daarmee is de OP ook meteen lachwekkend geworden.
Juist. Zijn hele optreden hier ontkracht zijn bewering volkomen. Hij wordt op een serieuze en open manier benaderd en krijgt alle ruimte om zich rustig te verweren. Best een leuk interview.

Jammer dat hij op zo'n manier zo zijn eigen glazen in gooit.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49441850
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom jij dat vind vreemd vindt. Soit, jouw mening.
De discussie gaat sowieso niet over een groeps- of multicultureel argument, maar over het artikel waar Wilders in niet misverstane bewoordingen het optreden van de media, althans in zijn optiek, hekelt.
Het argument van Wilders om niet aan bepaalde programma's medewerking te verlenen is dat hij (kort-door-de-bocht) specifiek een pesthekel aan een aantal journalisten en programma's heeft en in algemene zin geen hoge pet op heeft van de Nederlandse media.
Ik zei met name de programma's Pauw & Witteman en Rondom Tien, maar ook in het artikel omschrijft hij een niet prettige ervaring bij Nova.
Aan de hand van dit betoog en de strekking van het artikel kom ik tot de conclusie, dat Wilders geenszins van plan is nu en in de toekomst eenvoudig medewerking te verlenen aan programma's van de Nederlandse media. Niets meer of minder.
Zo zegt Wilders bijvoorbeeld over buitenlandse dagbladen zoals de Financial Times, de Wall Street Journal en de Herald Tribune, dat alhoewel deze soms gekleurd zijn ze meer diepgang hebben en de analyses feitelijker zijn in tegenstelling tot in Nederland waar het allemaal zo onder de maat is.
‘Onze’ discussie ging een aantal posts vooral over hoe ‘multiculti-zaal’ geinterpreteerd moest worden. Jouw in mijn vorige post gequote reactie was een reactie op SCH die ondere andere zei: Ik snap niet hoe je een andere conclusie zou kunnen trekken. Daarom verwachtte ik in jouw volgende post een (verklaring van je) conclusie van jouw kant die zou slaan op de multiculi-zaal discussie die we voerden. Maar goed jij kwam dus met een algemene conclusie die voor onze discussie imo niet echt van belang was. Maar daarover verschillen we dan blijkbaar van mening.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Als er mensen van allochtone achtergrond meedoen, zegt ie. Hoe lees jij dat dan?

Rondom Tien is bij uitstek een programma over de problemen van de mc-samenleving met heel vaak nogal rechtse gasten dus ik zie niet in waarom hij daar niet zou kunnen zitten.

Maar het staat je vrij om zijn woorden te verdraaien natuurlijk.
Eigenlijk ben ik nog steeds benieuwd naar jouw antwoord op die vraag. Hij spreekt met de woorden ‘multiculti-zaal’ volgens jou enkel met dedain over de studio, maar ik kan me niet voorstellen dat hij iets tegen de studio an sich heeft en aangezien het multiculti element alleen gevormd kan worden door de mensen die erin zitten ga ik ervan uit dat Wilders problemen heeft met die mensen. Dat lijkt mij nu niet echt een suggestieve aanname die niet zou overeenkomen met het artikel. Maar misschien is dat meer een discussie voor TTK.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:25:42 #276
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49451768
We zijn hier niet de gedachten gestapo. We houden liever topics open dan dat ze gesloten worden.

Het heeft voldoende stof op geworden, iedereen heeft z'n ei kwijt gekund. Daarnaast is het niet onnodig kwetsend of racistisch.

Dat het overgrote deel van de users het totaal niet eens is met Wilders en de TS, maakt niet dat je een topic hoeft te sluiten.

Laatste off-topic reacties naar FB verplaatst

[ Bericht 7% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 16-05-2007 20:02:00 ]
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49454748
dom & lui, de Nederlandse sjoernalistiek, maar he, who gives a fuck, we hebben toch het internet met ontelbare sites die wel iets weten te melden?
pi_49458289
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:44 schreef Godslasteraar het volgende:
dom & lui, de Nederlandse sjoernalistiek, maar he, who gives a fuck, we hebben toch het internet met ontelbare sites die wel iets weten te melden?
Dat is nog grotere baggeroni, volgens mij. .
I´m back.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:23:10 #279
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49458811
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er gewoon geen zin in heeft en niet het idee heeft er winst uit te kunnen halen. Met onze media logisch en zijn goed recht. Dat zijn verhaal niet sterk is omdat hij niet graag bij P&W zit is natuurlijk larie.
Ik heb toch ook wel het idee dat hij bang is om serieus weerwoord te krijgen en/of de controle over de situatie te verliezen...

Ik vind het dapper dat hij geen blad voor de mond neemt wat betreft de problemen rond moslim-migratie, maar laten we reëel zijn: een intellectuele hoogvlieger is het niet. Wilders is meer iemand van het bot en stug blijven herhalen van bepaalde parolen. Hij mist de verbale begaafdheid van een figuur als Fortuyn, die zijn opponenten soepel de baas bleef in het debat. Dan dreigt het gevaar dat iemand je in een open debat te slim af zal zijn en je voor schut zet.

Het lijkt me überhaupt iemand die volstrekt (maar dan ook volstrekt) niet met tegenspraak en kritiek om kan gaan. Daarom wil hij ook niet dat die partij een echte partij wordt en heeft hij samenwerking met capabele figuren als Eerdmans, Spruyt en Pastors tegengehouden.

pi_49459354
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:23 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Ik heb toch ook wel het idee dat hij bang is om serieus weerwoord te krijgen en/of de controle over de situatie te verliezen...

Ik vind het dapper dat hij geen blad voor de mond neemt wat betreft de problemen rond moslim-migratie, maar laten we reëel zijn: een intellectuele hoogvlieger is het niet. Wilders is meer iemand van het bot en stug blijven herhalen van bepaalde parolen. Hij mist de verbale begaafdheid van een figuur als Fortuyn, die zijn opponenten soepel de baas bleef in het debat. Dan dreigt het gevaar dat iemand je in een open debat te slim af zal zijn en je voor schut zet.

Het lijkt me überhaupt iemand die volstrekt (maar dan ook volstrekt) niet met tegenspraak en kritiek om kan gaan. Daarom wil hij ook niet dat die partij een echte partij wordt en heeft hij samenwerking met capabele figuren als Eerdmans, Spruyt en Pastors tegengehouden.

Andere discussie, maar de capabele figuren onder de rechtspopulisten krijgen volgens jou dus blijkbaar geen steun van de kiezer??? Dat is gek.
I´m back.
pi_49460290
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is nog grotere baggeroni, volgens mij. .
dat zal ik dan maar niet ontkennen
pi_49461202
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:44 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, die internsties zijn geweldig genuanceerd en objectief altijd.
pi_49461819
Overigens lachen dat die Wilders zegt dat-ie graag verslaggever in het Midden-Oosten zou willen zijn...
I´m back.
pi_49462505
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens lachen dat die Wilders zegt dat-ie graag verslaggever in het Midden-Oosten zou willen zijn...

"Israel heeft vandaag weer feestelijkheden georganiseerd in de Palestijnse gebieden. Tot zover, Geert Wilders voor SBS6 in Jeruzalem, shalom"
pi_49462648
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef SCH het volgende:

[..]

"Israel heeft vandaag weer feestelijkheden georganiseerd in de Palestijnse gebieden. Tot zover, Geert Wilders voor SBS6 in Jeruzalem, shalom"
Ja, dat wordt lachen met Geert als correspondent in het Midden-Oosten hoor. Dan krijgen we objectief nieuws (over de Joodse nederzettingen en de islamofascisten) die we tot nu toe gemist hebben.
I´m back.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:58:55 #286
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49462929
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan 'in de strijd tegen het oprukkende moslimfundamentalisme heeft Israel opnieuw een gevoelige klap uitgedeeld met het opblazen van een berucht terroristenhol wat verstopt was in een ziekenhuis. In ander nieuws: de 7-jarige kolonistendochter en muzikaal wonderkind Y te A heeft een beurs gekregen om viool te kunnen studeren. Oorspronkelijk was deze beurs ingesteld om muzikaal talent bij palestijnse kinderen te stimuleren, maar bij gebrek aan kwaliteit bij de moslimkinderen gaat deze beurs voor de derde keer op rij naar een kolonistenkind. '
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49463491
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:58 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan 'in de strijd tegen het oprukkende moslimfundamentalisme heeft Israel opnieuw een gevoelige klap uitgedeeld met het opblazen van een berucht terroristenhol wat verstopt was in een ziekenhuis. In ander nieuws: de 7-jarige kolonistendochter en muzikaal wonderkind Y te A heeft een beurs gekregen om viool te kunnen studeren. Oorspronkelijk was deze beurs ingesteld om muzikaal talent bij palestijnse kinderen te stimuleren, maar bij gebrek aan kwaliteit bij de moslimkinderen gaat deze beurs voor de derde keer op rij naar een kolonistenkind. '
'Wat een geweldig, nee overweldigend gevoel geeft het je toch om in een nederzetting enige tijd te verpozen, deze mensen kennen nog de oude waarden van gastvrijheid, die in Nederland allang zijn vergeten, dankzij de regenbogenscholen. Vrouwen maken hier een heerlijke pot eten voor je klaar en mannen staan desnoods met hun eigen leven borg voor je veiligheid. Nooit heb ik een gevoel van erbij horen gevoeld als ik hier gevoeld heb. Niks geen grauwe muren van een in onbruik geraakt detentiecentrum in het midden van het land, met een verveelde adjudant van politie die je als je slapie begeleidde, nee, we pakten tegen middernacht gewoon onze kalashnikovs en gingen naar buiten om alles wat bewoog een lading blauwe bonen toe te sturen. Met de groeten van Sharon. Stelletje fuckers! Heerlijk.'
.
Dit was Geert Wilders, terug naar Hilversum.
I´m back.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:32:05 #288
132386 Kieboom
pi_49464612
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Andere discussie, maar de capabele figuren onder de rechtspopulisten krijgen volgens jou dus blijkbaar geen steun van de kiezer??? Dat is gek.
Ze zijn ondergesneeuwd geraakt in het verbale geweld van Wilders...

En hadden natuurlijk ook niet de naamsbekendheid van Geert Wilders. Die voerde de facto natuurlijk al sinds zijn breuk met de VVD een campagne voor de afgelopen kamerverkiezingen.

Het is ook het maatschappelijke klimaat, want op links gebeurt er iets soortgelijks. Daar verliezen partijen met nuance het ook van een partij die de populistische leuzen niet schuwt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kieboom op 16-05-2007 23:37:40 ]
pi_49464623
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:02 schreef SCH het volgende:
Wilders over journaille: zoals gewoonlijk heeft hij gelijk

Waarom is dit niet dicht gegaan? Rock zinspeelt er nog op.

TT is in Iedergeval correct gespeld, niet verbogen, en waar.
In tegenstelling tot: Balkenende: "I have a stendpoint"
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49464837
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:32 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Ze zijn ondergesneeuw geraakt in het verbale geweld van Wilders...

En hadden natuurlijk ook niet de naamsbekendheid van Geert Wilders. Die voerde de facto natuurlijk al sinds zijn breuk met de VVD een campagne voor de afgelopen kamerverkiezingen.
Mm, Pastors geen naamsbekendheid in Rdam??? .
Die andere lui geen naamsbekendheid?
Nee, volgens mij ben je dan dus juist niet capabel.
I´m back.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:47:38 #291
132386 Kieboom
pi_49465301
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie geen verband tussen hoe capabel iemand is en zijn naamsbekendheid...

Wilders heeft zich na zijn breuk met de VVD landelijk gewoon heel effectief weten te vestiggen als de spreekbuis voor de onvrede over het oprukken van de Islam en dat heeft hem geen windeieren opgeleverd.

Daar konden die anderen met hun meer genuanceerde verhalen niet tegen op, net zoals Wouter, Lex en Femke het op die grond moesten afleggen tegen Jan.
pi_49465391
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:47 schreef Kieboom het volgende:

Daar konden die anderen met hun meer genuanceerde verhalen niet tegen op, net zoals Wouter, Lex en Femke het op die grond moesten afleggen tegen Jan.
Inderdaad. Nuance is een vies woord geworden helaas.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:50:12 #293
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_49465405
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vond (en vind) het ontzettend raar dat Wilders 9 zetels heeft behaald en Pastors en Eerdmans 0. Daar begrijp ik helemaal niets van. Het zijn allebei niet mijn partijen, maar ik vond Pastors en Eerdmans capabeler en redelijker overkomen dan Wilders. Uit de peilingen bleek dat veel mensen daar anders over denken, maar ik had toch verwacht dat eenNL ook 1 of 2 zetels zou halen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:51:32 #294
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49465466
quote:

[..]

Er is natuurlijk meer in de wereld dan nuance. De PvdA heeft zijn gedachtengoed verkwanseld. De SP plukt daar de vruchten van.
pi_49465472
Wilders gebruikt goedkope trucjes, door zichzelf als buitenstaander te manifesteren in de 'haagse' kliek, die de boel denkt van buitenaf te kunnen beinvloeden. Maar straks wordt hij ook weer ingekapseld en zal het met een sisser aflopen.
pi_49465502
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:50 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ik vond (en vind) het ontzettend raar dat Wilders 9 zetels heeft behaald en Pastors en Eerdmans 0. Daar begrijp ik helemaal niets van. Het zijn allebei niet mijn partijen, maar ik vond Pastors en Eerdmans capabeler en redelijker overkomen dan Wilders. Uit de peilingen bleek dat veel mensen daar anders over denken, maar ik had toch verwacht dat eenNL ook 1 of 2 zetels zou halen.
Pastors heeft zichzelf overschat. Het was ook wenselijker geweest dat hij een zeteltje of 5 had gehaald maar hij heeft gewoon een slechte campagne gevoerd en Wilders heeft gewoon 1 issue en 1 onderbuik.
pi_49465513
quote:

[..]

Ik zie geen verband tussen hoe capabel iemand is en zijn naamsbekendheid...
Als politicus, die stemmen nodig heeft??? Je doet dan iig iets niet goed. Je boodschap beklijft niet bijv.?
I´m back.
pi_49465683
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:50 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Pfff, ik heb hem in debat gezien met mevr. hoe heet ze ook alweer van de VVD ex-staatssecretaris van vreemdelingenzaken en hij kwam bij mij over als een klapviool in vergelijking met mevr. hoe heet ze ook al weer ex-staatssecretaris van vreemdelingenzaken. Dus ja.
I´m back.
pi_49465814
Vol is vol
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:59:16 #300
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49465828
Komt er een nieuwe.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')