quote:In een bus die richting de Prins Hendrikkade reed, vroeg een passagier wat aan de buschauffeur. Die werd daardoor afgeleid, waardoor hij tegen een bus knalde die voor hem stond te wachten voor een stoplicht. Die botste vervolgens tegen een andere bus daarvoor.
jij hebt toch niks met bussen? :pquote:Op maandag 14 mei 2007 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ou-Tannu open eens een nieuwe als je er eentje vol maakt? En resize ff die plaatjes in die lapo zeg![]()
Links naar de vorige deeltjes:
Busfoto's
Busfoto's en praatjes, deel 2
3e Bussentopic
4e Bussentopic
Hier maar weer verder.
Anyway: "Niet spreken met den bestuurder"
[..]
Omstanders zullen zich niet zo snel in de puinhopen mengen. Hopelijk moet xx flink wat schade vergoedenquote:Op maandag 14 mei 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
bleef dat liggen dan? :] werden die niet door omstanders mee genomen?![]()
de ex hermes alliance 8010 heeft een radio gekregen.. geweldig.. SKYRADIO in de busquote:Op maandag 14 mei 2007 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vrijdag even in alliance 2572 gezeten. Deze heeft eerst in Noord-Holland Noord gereden, getuige een dalkaartje dat creatief weggewerkt was. Daarna de 2606 gehad, die lekker snel over de minirotondes boenderde, heerlijk. Wel opvallend was dat er enkele bussen met geen dienst op het bestemmingsdisplay rondreden. In deze bussen zaten gewoon passagiers, ook werd er door de chauffeurs omgeroepen welke lijn het was
.
Vanochtend ex-hermes alliance 8061 gehad, een rammelbus die ook nog eens 10 minuten te laat was, waardoor ik de trein naar Groningen miste en 30 minuten moest wacht. Gelijk maar even een klacht ingediend.
di.fm leek me beter.. alleen dat zit nou niet echt in de ether..quote:Op maandag 14 mei 2007 16:34 schreef Peterselieman het volgende:
Vraag dan even of ze 538 er op zetten, dat is tenminste een normale zender
je kan ook CaZ! doenquote:Op maandag 14 mei 2007 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
102.5
mast staat als het goed is bij spannenburg
Doe er wat aan!quote:Op maandag 14 mei 2007 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Het busrukkerstopic word overwoekerd door treinenfappers
Stoort het jequote:Op maandag 14 mei 2007 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Het busrukkerstopic word overwoekerd door treinenfappers
Ik heb ff teruggelezen jaquote:Op maandag 14 mei 2007 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Het busrukkerstopic word overwoekerd door treinenfappers
Bussen kan je nog ombouwen tot railvoertuigen.. andersom is lastigquote:Op maandag 14 mei 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb ff teruggelezen ja
Het is gewoon één grote Ou-Peterselie-Tannu-man-show daar, al sinds een half jaar![]()
Ben maar gauw weer weggegaan
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Deze rijd in Blauw - wit - geel randje rond
Bij BBA rijden dus inderdaad Amba's rond in die kleuren:quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
Hoewel het een EX BBA zou kunnen zijn want dat stuk van de pagina laad niet correct
tis idd een BBAtje..quote:Op maandag 14 mei 2007 21:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
[..]
Bij BBA rijden dus inderdaad Amba's rond in die kleuren:
[afbeelding]
Maar of ziets ook bij CXX terecht kan komen? Die bussen zijn pas een paar jaar oud en Vieola heeft nu niet bepaald een bussenoverschot...
hm apart dan..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
De 901 en 903 zijn ook in Lw gespot gister
Dit lees ik net op nu.nlquote:Bus rijdt met 250 km/u door Friesland
LEEUWARDEN - Een bus zal met 250 kilometer per uur een testrit rijden over de snelweg van Heerenveen naar Leeuwarden. Dat gebeurt op een zondagochtend in februari of maart volgend jaar. De snelweg zal daarvoor geheel afgezet worden.
Initiatiefnemer Wubbo Ockels van de Technische Universiteit Delft heeft dat dinsdag gezegd tijdens een bijeenkomst van Europarlementslid Dorette Corbey (PvdA) in Brussel.
De zogeheten Superbus is een idee van oud-astronaut Ockels. Het is bedoeld als veelbelovende nieuwe vorm van openbaar vervoer.
Zweeftrein
"De bus zal 25 mensen vervoeren met hetzelfde comfort als een magneetzweeftrein", zei Ockels. "Friesland wilde graag de primeur met de testritten."
Na de testritten in Friesland gaat het prototype bus naar Peking. Het zal mensen vervoeren naar de Nederlandse centrum tijdens de Olympische Spelen in 2008.
Superbus
De vorige minister van Verkeer, Karla Peijs, raakte zeer gecharmeerd van de Superbus. Ze gaf 7 miljoen euro subsidie. Vervoersbedrijf Connexxion deed daar nog eens een miljoen bovenop.
Connexxion werkt inmiddels met VolkerWessels en ING aan een consortium voor de exploitatie van het Superbussysteem.
Vlieger
Ockels werkt aan meerdere uitvindingen, waaronder een extreem hoge vlieger voor windenergie. "De gemeente Rotterdam heeft ons nu 1 miljoen euro subsidie gegeven voor testen op een schip", vertelde Ockels.
"De vlieger zal het schip zoveel energie opleveren, dat het daarmee zelfs tegen de wind in kan varen. Dit ontwerp kan een hele mooie knaller zijn voor Nederland. Hoe mooi kan de toekomst zijn!"
Speedboot
De innovatieve astronaut promootte verder een speedboot die geheel op zonne-energie voortbeweegt. Het ontwerp komt van twee van zijn studenten, die deelnamen aan een zonnebootrace door Friesland.
"De speedboot op zonne-energie kost 300.000 euro: hij zal in december verschijnen op de miljonairsbeurs in Monaco".
en dat is? welke eiks?quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:29 schreef Peterselieman het volgende:
Vond die overgespoten bussen al zo kaal. Gelukkig komt daar nu verandering in. Wel jammer dat de hoogste toren van Fryslân niet op de bus staat![]()
das is een lelijk ding :pquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
De achmeatoren in Leeuwarden. Antennes reken ik niet mee natuurlijk
hij was uitgeschakelt..quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:21 schreef Peterselieman het volgende:
Heb jij even mazzel. Weer skyradio of hebben ze nu een normale radiozender gevonden?
quote:Problemen busvervoer Heerenveen en wijde omtrek
Woensdagmiddag 16 mei zijn Arriva-bussen geconfronteerd met verstopte wegen in Heerenveen. Als gevolg hiervan rijden op deze middag veel bussen niet (op tijd).
Als gevolg van een wielerfestijn rond het Abe Lenstra stadion in Heerenveen ondervinden de bussen van Arriva veel problemen in het verkeer. Vanuit de gemeente was tevoren aangegeven dat bepaalde delen van busroutes niet toegankelijk zouden zijn voor verkeer. Arriva heeft op de gebruikelijk wijze omleidingsroutes ingesteld en gecommuniceerd.
Vanmiddag bleek dat de impact van het festijn veel groter is, doordat ook veel andere wegen werden afgesloten. Het verkeer dat anders van die wegen gebruik zou maken, moest uitwijken en zorgde voor verstopping van een aantal wegen waarlangs de bussen rijden. Arriva is hierdoor buitengewoon onplezierig verrast, omdat ze haar dienstverlening niet naar behoren kan uitvoeren. We doen er alles aan de gevolgen voor onze klanten te beperken, maar velen zullen toch veel last ondervinden/ hebben ondervonden. Doordat het buslijnennet verder reikt dan alleen Heerenveen zijn de gevolgen bovendien merkbaar tot in Groningen, Assen en Leeuwaren toe.
We bieden hiervoor ons excuus aan en hebben de gemeente Heerenveen om opheldering gevraagd.
Wel apart dat die bussen ineens radio krijgen. De MAN's op 315 hadden ze ook, maar die zijn er na klachten van passagiers (wat ik van mijn pa begreep was 1 vrouw daar verantwoordelijk voor, de hoer) uitgehaald . In principe is het ook zo dat een lijnbuschauffeur geen radio aan mag. Regeltje van de busmaatschappij en dat is al jaren zo. Dat was al zo in de GADO/DVM/FRAM-tijd.quote:
Tsja, vervelend maar wel netjes dat ze het even op de site zetten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dit staat op de site van Arriva:
[..]
njah ik heb er weinig last van hoor?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wel apart dat die bussen ineens radio krijgen. De MAN's op 315 hadden ze ook, maar die zijn er na klachten van passagiers (wat ik van mijn pa begreep was 1 vrouw daar verantwoordelijk voor, de hoer) uitgehaald . In principe is het ook zo dat een lijnbuschauffeur geen radio aan mag. Regeltje van de busmaatschappij en dat is al jaren zo. Dat was al zo in de GADO/DVM/FRAM-tijd.
Is wel eens anders geweestquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tsja, vervelend maar wel netjes dat ze het even op de site zetten.
had je bij t instappen @ display moeten kijken :p RDS is dr goed voorquote:Op maandag 21 mei 2007 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
ex-hermes alliance 8022 heeft ook radio. De sjoof had m zacht aan staan. Liever had ik gehad dat ie m uit had gezet, want het was truttige muziek die er te horen was, vast skyradio
Stond in de LCquote:Wilde actie Jouster buschauffeurs
JOURE - Zo'n dertig chauffeurs van Connexxion hebben vanmorgen in Joure geweigerd uit te rijden. De buschauffeurs besloten tot de spontane actie uit onvrede over het uitblijven van een goede regeling over de roostertijden.
De kwestie speelt op meer plaatsen in de provincie, maar nog niet eerder leidde dit tot een wilde staking.
De directie heeft vanmorgen in Joure spoedoverleg gevoerd met de vakbonden. Volgens Piebe van der Molen van FNV Bondgenoten heeft de werkgever erkend in gebreke te zijn gebleven.
Nadat de bonden de toezegging kregen dat de zaak op korte termijn wordt opgelost en er nieuw overleg zal plaatsvinden, hervatten de buschauffeurs aan het begin van de middag het werk weer.
ja, heb t nog gemerkt :dquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stond in de LC
GeheheVerder blijkt dat xx een tekort aan chauffeurs heeft
Blij dat ik daar niet mee te maken hebquote:Connexxion zet tijdelijk twaalf Duitse chauffeurs in op buslijnen in Zoetermeer. Het gaat om lijnen die het vervoer opvangen dat de RandstadRail zou verzorgen.
ANP
Vanwege extra werkzaamheden aan dit lightrailproject blijven de tijdelijke stadslijnen 1, 2, 3, 4 en 12 voorlopig rijden. De Duitsers zijn voor twee maanden ingehuurd.
Omdat de arbeidsmarkt erg krap is en er vanwege het zomerseizoen geen touringcarchauffeurs kunnen worden ingezet, ging Connexxion op zoek naar ervaren chauffeurs buiten de landsgrenzen.
Volgens een woordvoerder van Connexxion kennen de Duitsers de belangrijkste Nederlandse 'ov-begrippen'. Als ze er op de lijnen niet uitkomen met klanten, geven ze passagiers het advies de klantenservice te bellen.
geinig!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Gehehe![]()
Was vanochtend in Leeuwarden wel iets leuks te zien. xx 8061 en arriva 8062 halteerden er op hetzelfde moment.
ze hebben volgens mij idd een best bussen te kort..quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
ConneXXion heeft echt hoge nood qua bussenhe? Heb nu al twee keer een spiksplinternieuwe Amba zonder kenteken gewoon in dienst zien rijden tussen Leeuwarden en Stiens
klopt dat is het nummer bij XXquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:23 schreef MREn het volgende:
3157 is volgens mij geen BBA-nummering, die heeft de ambassadors in de 9xx, 50xx en 51xx volgens mij.
ik heb geen ideequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:46 schreef MREn het volgende:
905? Hm, komt dat ding helemaal uit Reusel (SRE-gebied) ?
Nou, en WAT een boel reizigers moeten er ook vervoerd wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze hebben volgens mij idd een best bussen te kort..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Amba 3157, Tijdelijk in dienst bij XX? gezien ze officieel BBA kleuren dragen, en BBA nummering..
maar wel nieuw zijn volgens mij,
ow en dr zat een goed werkende airco in
buiten de spits stelt die lijn weinig voor jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, en WAT een boel reizigers moeten er ook vervoerd worden
Tsja, zoveel mensen wonen er nu ook weer niet in het noorden en dat is maar goed ook. Heerlijk die rust hierquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buiten de spits stelt die lijn weinig voor ja
als een bus aansluit op school / werktijden / andere dingen dan zal er geheid meer gebruik van worden gemaakt dan dat je veel te vroeg bent of te laat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef MREn het volgende:
Aanbod schept vraag. Ik woon zelf in een zeer rustige nieuwbouwwijk in een middelgrote stad en sinds de bussen daar 6x/uur rijden ipv 4 keer is het aantal reizigers per bus zelfs toegenomen, en dan niet zo'n zielig blondje, maar gewoon minimaal 10-15 man per rit.
Leuk ja, maar of dat nou de insteek moet zijn in een periode waar het hele land bij honderden bussen te kort komt....?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef MREn het volgende:
Aanbod schept vraag. Ik woon zelf in een zeer rustige nieuwbouwwijk in een middelgrote stad en sinds de bussen daar 6x/uur rijden ipv 4 keer is het aantal reizigers per bus zelfs toegenomen, en dan niet zo'n zielig blondje, maar gewoon minimaal 10-15 man per rit.
t gros staat toch stil omdat t afgekeurt is?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk ja, maar of dat nou de insteek moet zijn in een periode waar het hele land bij honderden bussen te kort komt....?
Zullen de reizigers blij mee zijn geweest. Het is niet voor het eerst dat deze bussen op de stadsdienst in Lw rijden. Dat was namelijk ook al het geval toen de concessie Leeuwarden Stad net aan Arriva gegund was. Toen moest er met lagevloersmaterieel gereden worden en waren de huidige stadsbussen nog niet geleverd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisterenavond een streekbus op de stadsdienst Leeuwarden gespot:
[afbeelding]
Negatief gezien ?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zullen de reizigers blij mee zijn geweest.
Als je het zo wilt stellen, ja dus. Comfort is in die dingen namelijk ver te zoekenquote:
idd x)quote:Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf welk dwarpkeJoure zeker, lijn 95 ofzo
Het station? Ik hoor mensen weleens beweren dat er daar meer van bestaan, maar misschien is dat alleen in mijn wereld. WELK station?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit was de pendelbus vanaf het station via het zuiderplein, zaailand en lange marktstraat naar de MAXIS!!
Vind ik ook -hoewel ik dan weer vergelijk met BBA-. Cxx onderzoekt wat er aan de hand was, en spreekt indien nodig ook chauffeurs aan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft een betere klantenservice dan Arriva, tenminste voor zover ik heb meegemaakt.
Vreemd dat ze al weg zijn, ze waren nou niet echt oud..quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Over de citaro's kan ik zeggen dat er nu 10 stuks in Dordrecht voor Arriva rijden en dat er in ieder geval 2 stuks naar oost-europa zijn gegaan.
als de consessie verlener nieuw materieel eist moet je wel ;-)quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:48 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Vreemd dat ze al weg zijn, ze waren nou niet echt oud..
nja 10 jaar met alleen noodzakelijk onderhoud dan is het ook wel afquote:Op donderdag 31 mei 2007 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Materieel van nog geen 10 jaar oud, moet al aan de kant worden gezet, terwijl vroeger bussen minimaal 15 jaar meegingen.
hoeveel stuks waren er in totaal?quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:00 schreef Reneuh het volgende:
Enig idee wat met die andere bussen gebeurd is?
Zoiets rijdt bij ons ook een toeristisch rondritje langs allerlei Rietveld-locaties in de stadquote:Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: VDL Frysker
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Bolsward
Datum: 2 juni 2007
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Trucktour Bolsward
ze worden augustus/september pas verwacht, deze 3703 rijdt wel vaker rondjes.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaan ze nou eindelijk eens rijden? :w
Het zal mij benieuwen hoe lang die het volhouden.quote:Op zondag 3 juni 2007 17:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
nog een nieuwtje: stalling joure krijgt ook duitse chauffeurs![]()
ik kan gelukkig wat hebben, maar op sommige stallingen schijnt de sfeer echt heel slecht te zijn.quote:Op zondag 3 juni 2007 18:04 schreef RealZeus het volgende:
het is een kwestie van tijd voordat de chauffeurs door het lint gaan en de bussen massaal stil zetten. Al twee chauffeurs zijn overspannen weg gegaan, wegens wanbeleid van een manager die er geen flikker verstand van heeft.
Geloof mij, daar wil je niet werken.
Mwoah, de sfeer tussen collega's onderling is prima, het rijden is ook prachtig, maar de dienstroosters kloppen van geen kant. Of ze zijn weg en in principe mag je zonder dienstblad niet rijden.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:37 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik kan gelukkig wat hebben, maar op sommige stallingen schijnt de sfeer echt heel slecht te zijn.
ik kan me er persoonlijk niet zo druk over maken, geef mij gewoon m'n dienst, ik rijd hem en ga weer lekker naar huis.![]()
Check dit, meer weet ik ook niet..quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel stuks waren er in totaal?
Als ie dat altijd is, is er niet aan de hand. Hier rijden ze standaard (en dan ook vrijwel alle bussen) tussen 1 en 0 minuten te vroegquote:Op maandag 4 juni 2007 13:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn XX bus was als gewoonlijk weer 5 min telaat..
jawel.. want of ik moet door de ochtendspits of door de avondspits..quote:Op maandag 4 juni 2007 18:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Als ie dat altijd is, is er niet aan de hand. Hier rijden ze standaard (en dan ook vrijwel alle bussen) tussen 1 en 0 minuten te vroegEn ik zit nog wel aan het eindpunt van de lijn.
Slaolie?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
ow, en wat tieft arriva tegenwoordig voor bagger in de bussen? jezus wat meurden ze ALLEMAAL Weer.. ( ja bij heerenveen Oost komt genoeg arriva langs )
nee slaolie zou naar frituur moeten ruiken ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Slaolie?Lekker goedkoop, elke monteur gaat even met een bus bij de plaatselijk supermarkt langs en hoppakee, weer een paar centen bespaard.
pics or stfuquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee slaolie zou naar frituur moeten ruiken ?
en waarom heeft XX bus 8081 een aangepast interieur?
dr was iemand die dr behoorlijk wat commentaar op had.. dus dan doe ik t ook niet meer maken x)quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
Daar hebben we veel aan.
daarom maak ik ze ook niet meerquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
telefoonfoto's zijn geen foto's, maar schrale pogingen tot pixels.
idd..quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
Dan helpen zelfs Duitsers niet meer.
EINSTEIGEN, SCHNELL
had de aanmeldingspapieren thuis liggen, maar kreeg op t juiste moment een andere baan aangeboden, dus neequote:Op woensdag 6 juni 2007 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd..
Zoetermeer en Joure hebben dus moffen op de bus..
iemand nog buschaffeur worden?
Niet bij CXX Joure.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd..
Zoetermeer en Joure hebben dus moffen op de bus..
iemand nog buschaffeur worden?
neppert ')quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
had de aanmeldingspapieren thuis liggen, maar kreeg op t juiste moment een andere baan aangeboden, dus nee
hehehe!quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:58 schreef gr8w8 het volgende:
Hermes is ook weer los met z'n Ideeënbus.
[afbeelding]
Vandaag gratis taart gehad daarin, in ruil voor een enquęte.
de klok liep overigins nietquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben benieuwd. Even een trap tegen het bord en het bord zal het denk ik wel niet meer doen.![]()
volgens mij is een werkende infoxx een uitzonderingquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig werkt infoxx nog niet in alle bussen optimaal.![]()
ga je nou ook al mopperen over mn spellingquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
Doe eens wat aan je spelling![]()
Goed he die gelede bussen.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, maar er stond een Fries woord in een verder Nederlandse zin. Viel me opeens op. Zal voortaan wel niets meer zeggen.![]()
gebeurt wel vaker dat alle standaard bussen al weg zijn en dat er alleen nog gelede bussen op de stalling zijn.quote:en mjah gelede bussen.. kweeniet vond t nogal NUTTELOOS :-P
mjah dat zou kunnen. maar ze rijden toch niet efficient hier naar mijn mening :-)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gebeurt wel vaker dat alle standaard bussen al weg zijn en dat er alleen nog gelede bussen op de stalling zijn.
zo is er ook een zondagdienst waarbij je begint met een ritje 51 lwd-dokkum en vervolgens heb je 2 uren pauze in dokkumquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah dat zou kunnen. maar ze rijden toch niet efficient hier naar mijn mening :-)
Qliner 315 1x per uur groningen - lelystad, 1x per uur Groningen - heerenveen
en dan ledig! naar Joure door rijden :/
wat mij opviel is dat er meer bussen al een rackje hebben voor een radio :-Pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo is er ook een zondagdienst waarbij je begint met een ritje 51 lwd-dokkum en vervolgens heb je 2 uren pauze in dokkum![]()
had gisteren een buswissel in sneek en kreeg tot mijn grote verrassing de 8084i, een van de weinige bussen die voorzien is van een radio.
bovendien houdt niet iedereen van dezelfde muziek.quote:hoewel t mij geen donder boeit omdat ik mn eigen muziek wel heb :p
mjah zowiezo de bussen die vol zitten met scholieren.. en dan Skyradio aan hebbenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
bovendien houdt niet iedereen van dezelfde muziek.
gelukkig had ik de bus vol met jongeren en toen er een stukje van hans teeuwen te horen was ging de radio wat harder![]()
gelukkig zit tegenwoordig op elke telefoon zowat een FM radioquote:Op maandag 11 juni 2007 16:42 schreef MREn het volgende:
Hier rijden er wel bussen met internet. En gelukkig zonder muziek, welke zender het ook is. Ik kan zelf radio alleen uitstaan als ik aan de knoppen zit, dus zappen bij reclame of slechte nummers.
tja, dan zet je je eigen herrie toch wat harder?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:44 schreef MREn het volgende:
Het gaat niet om het ding van mezelf, maar vooral om de takkeherrie van anderen die ik dwars door mijn eigen muziek heen hoor over het algemeen.
Helemaal niet. Ik zal over het algemeen een van de laatsten zijn die zijn medereiziger tot overlast is. En ik ga er van uit dat anderen dat ook doen, of op zn minst proberen.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, dan zet je je eigen herrie toch wat harder?of neemt een betere koptelefoon ofzo
jaaah... net als ik bijna eens had.. wat volgens mij nooit kan..quote:Op maandag 11 juni 2007 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
Dan gaan ze weer zeggen dat het iets zachter moet of wordt je er uit gekickt.![]()
nou, dat vind ik best knap.. want mn gehoor is nog primaquote:Op maandag 11 juni 2007 18:03 schreef MREn het volgende:
Dat zou anders best kunnen hoor... en als de beste man het voorin kan horen, staat ie duidelijk te hard.
Post m maar eens, dan kan ik kijken of ie ongeveer hetzelfde interieur heeft dan de 8082. Die staat namelijk ook te boek als reserve interliner door andere stoelen, een uitklapbaar voetensteuntje per stoel, verlichting en lucht per zitplaats. Ook lijkt het erop dat bij deze bussen alles net even wat beter is afgewerkt. Ook viel het me op dat bij de 8082 het motorgeluid minder goed te horen was dan bij de soortgenoten.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag weer de 8081 voor mn neusnu toch maar ff een plaatje geschoten :p
quote:Arrivabus rijdt van dijk in Spijk
SPIJK De chauffeur van Arriva wilde met zijn bus op de Zuiderlingedijk in Spijk keren. Dit liep echter anders af dan dat hij waarschijnlijk kort daarvoor had bedacht.
De bus kwam door de manoeuvre van de man met de achterwielen in de berm van dijk. Hierdoor begon de wagen te schuiven, totdat de helft van zijn wagen van de dijk was afgegleden.
Vervolgens kon de chauffeur met zijn bus geen kant meer op, omdat de wagen klem stond. ,,Deze plek was duidelijk te klein om te keren,’’ stelt Moniek Voet van de politie Gelderland-Zuid.
Er zaten toen geen passagiers in de bus. Of de wagen buiten dienst was of dat er op dat moment niemand met deze bus reisde, kon de politie niet zeggen.
Het verkeer kon korte tijd niet over de dijk rijden, omdat de weg was afgezet. De bus moest met een takelwagens worden verwijderd.
bussie stond een groot gedeelte van de dag op de stalling leeuwardenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in Lw zien rijden: Frysker mini bus nummer 3702, helaas nog geen foto.
Bron: Leeuwarder Courantquote:Kritiek FNP en SP op Connexxion
LEEUWARDEN -
De statenfracties van SP en FNP vinden dat vervoersbedrijf Connexxion ernstig tekort schiet bij het vervoer in Noord‑ en Zuidwest‑Friesland. Volgens de SP komt de vervoerder de beloften niet na op basis waarvan het bedrijf de concessie kreeg. De partij geeft de privatisering de schuld en pleit zelfs voor de oprichting van een eigen provinciaal vervoersbedrijf. De FNP wil dat gedeputeerde Piet Adema het bedrijf op de vingers tikt en het bedrijf een boete oplegt.
Beide fracties maken zich zorgen over de werkdruk van de buschauffeurs. Die is hoog omdat er onvoldoende personeel is om de nieuwe dienstregeling te kunnen rijden. De fracties vinden het ,,onwenselijk'' dat er tijdelijk Duitse chauffeurs worden ingezet, gezien de taalproblemen en de onbekendheid in de streek.
renaulkt heeft haar deel in irisbus aan iveco verpatst, weinig renault meer aanquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is trouwens zo'n nieuw renault Irisbusje in het DAV gebied.
alle.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Op welke lijnen rij je nu allemaal, Gnittoo?
Dan zou ik je in theorie wel eens getroffen kunnen hebben op mijn stamlijntje 22.quote:
Meerdere zelfs.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Rijdt die BBA bus nog in Lw rond ?
kans is bijzonder klein, ik heb de 22 pas 1 keer gereden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou ik je in theorie wel eens getroffen kunnen hebben op mijn stamlijntje 22.
quote:Connexxion neemt eerste dertien Fryskers in gebruik
Joure - Vervoersbedrijf Connexxion beschikt vanaf vandaag over dertien Fryskers. De midi-bus had vanaf april door Fryslân moeten rijden, maar werd eerder afgekeurd vanwege problemen met het remsysteem. Voorlopig gebruikt Connexxion de nieuwe bussen alleen voor proefritten, onder meer om de zogenoemde Flexx-knoppen te testen.
Bij Flexx-haltes wordt alleen gestopt als de passagier op een knop drukt, anders rijdt de bus over een ander traject door. ,,Voor het einde van de zomer rijden alle 113 Fryskers”, aldus directeur H. Dijkstra. Ook in Leeuwarden gaan Fryskers rijden.
de stadsdienst ook met fryskers? :'Dquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kans is bijzonder klein, ik heb de 22 pas 1 keer gereden.
[..]
tja.. zag vandaag een arriva buurtbus.. damn wat lijkt dat dom om zo`n portier te zien uitzwaaien naar buitenquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou in de avonduren wel kunnen. Is wel een goedkope oplossing.
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Rijdt die BBA bus nog in Lw rond ?
je weet toch intussen dat t betere materieel in het noord / westen van het land hangt? en het schroot in het oosten en zuiden?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.
* MREn zat gelukkig goed in de 387 er voor.
Zo, ze hebben echt ook het nieuwste materiaal daar: Ik zie een MB230 en een Mercedes 0405G.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Een paar busjes van mijn kant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Viel Spass
Ligt er aan welk oosten je bedoelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch intussen dat t betere materieel in het noord / westen van het land hangt? en het schroot in het oosten en zuiden?![]()
nou moet ik je toch ff corrigerenquote:Op zondag 17 juni 2007 16:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een prutser ben je dan, er rijdt geen CXX in dat achterlijke kut provincietje daar
Hahah, wat een sukkel ..quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:35 schreef ReisT het volgende:
De chauffeur van een splinternieuwe Arriva-bus dacht dat 'ie wel even kon keren op een smalle dijk, maar mooi niet dus.
[..]
Bron: www.ad.nl
[afbeelding]
Foto: Ron Moret via www.openbaarvervoerinboskoop.nl
ruimt wel op..quote:Op maandag 25 juni 2007 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
alliance 8076 is deels uitgebrand. Al de zoveelste alliance die met hetzelfde probleem kampt.
ik had dus en alliance.. gfi welke x) maar je zag geen donder door de ramen.. zelfs t voorruit was helemaal beslagen :/quote:Op maandag 25 juni 2007 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zat vrijdag in de 8014. Bus had wat problemen met de deuren die niet goed wilden sluiten.
Vanochtend weer dezelfde sjoof gehad. Het lijkt wel alsof die sjoof een abonnement heeft op mijn lijn, binnenkomst 8.53 uur in Lw.
Ik zie er ook weer regelmatig Integro's rijden de laatste tijd...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:08 schreef MREn het volgende:
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.
* MREn zat gelukkig goed in de 387 er voor.
En het ergste is dat EU-regels voor toegankelijkheid het bestellen van nieuwe hogevloerbussen gaat verbieden per binnenkortquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zie er ook weer regelmatig Integro's rijden de laatste tijd...
Al waren die 'touringcars' toch wel het tofst. Maar goed, ik hoef toch zelden meer naar Utrecht.
Ik dacht dat ze je juist gratis laten rijden? Controleren de kaarten toch niet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:36 schreef JDude het volgende:
Het nieuwe materieel in Brabant stroomt vlot in.
Het rijcomfort heb ik nog niet getest maar het ziet er al een stuk beter uit dan die ouwe meuk en gele(en)de CXX karretjes die er eerst rondreden.
Nu alleen nog jammer dat het personeel verdomt om er ook mee te rijden.
heb er eigenlijks niet op geletquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
Welk wagenparknummer had dat busje dan?
Was het deze of echt een Frysker?
[afbeelding]
quote:Vandaag is er een (nee,ik weet niet welke..) naar Praag vertrokken om als "showmodel" te dienen.
Gelukkig hebben ze een bus meegenomen die net een grote beurt heeft gehad.
Nu maar hopen dat die Tsjechen er wat in zien.
hmm Arriva trekt uit t noorden naar t zuiden, en Connexxion trekt noordwaardsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft de concessie Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee gewonnen.
Hopelijk hebben ze een betere start dan in Dordrecht
noordwaartsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm Arriva trekt uit t noorden naar t zuiden, en Connexxion trekt noordwaards
standplaats dokkum is vorige week al begonnen met de frysker, gisteren zijn er een tiental afgeleverd in leeuwarden en die zijn vandaag gelijk ingezet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
een echte of een neppert, want ik trof vorige week woensdag in Leeuwarden ook een nepfrysker op het terrein van xx in Leeuwarden aan.
Dat waren tenminste nog bussen.. X)quote:Op zondag 29 juli 2007 01:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hee, een bus-topic, waarom heb ik die nog niet eerder gezien.![]()
Een week of 2 geleden zag ik hier in Amsterdam deze bus: [afbeelding] (niet hetzelfde wagennummer, wel hetzelfde type) rijden. Rijden deze standaard in de dienst, of worden deze alleen af en toe ingezet? Ik dacht dat Arriva hier alleen met het nieuwste van nieuwste rijd, maar dat heb ik kennelijk verkeerd...
Kan iemand mij trouwens vertellen in welke delen van het land (stad/dorp) het oudste materieel rijd? Na de zomervakantie ga ik dan denk ik even lekker touren.![]()
Af en toe rijdt er idd nog eentje, maar dat is volgens de concessie niet toegestaan. De oude bussen worden vooral gebruikt om af en toe mee naar Meppel te rijden om een andere net gerepareerde bus op te halen.quote:Op zondag 29 juli 2007 01:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hee, een bus-topic, waarom heb ik die nog niet eerder gezien.![]()
Een week of 2 geleden zag ik hier in Amsterdam deze bus: [afbeelding] (niet hetzelfde wagennummer, wel hetzelfde type) rijden. Rijden deze standaard in de dienst, of worden deze alleen af en toe ingezet? Ik dacht dat Arriva hier alleen met het nieuwste van nieuwste rijd, maar dat heb ik kennelijk verkeerd...
Tilburg/Den Bosch is een goede vanwege de verscheidenheid aan oud materieel, echter komt hier spoedig een einde aan. Hoeksche waard is het afvoerputje van xx. Renesse is een goede, omdat TCR daar met heel verschillend en soms oud materieel rijdt. Terschelling en Ameland zijn ook goede kandidaten, omdat op Terschelling een O408 rijdt die dedelijk oud is. Ook is daar een O405G en op Ameland zijn er van dit type liefst 2 momenteel. Verder rijden er in Groningen op streek nog bussen uit 1993 rond, al wordt dit aantal ook langzaam minder.quote:Kan iemand mij trouwens vertellen in welke delen van het land (stad/dorp) het oudste materieel rijd? Na de zomervakantie ga ik dan denk ik even lekker touren.![]()
ik had gisteren de eer (quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben ze idd al regelmatig op dienst tegengekomen die taxibusjes.
Sinds wanneer rijdt Arriva daar dan weer met Den Oudsten - DAF MB200 bussen??quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
in Veendam rijden tenminste nog echte bussen x)
Zo uit het hoofd zou ik gokken op trein Neerpelt-Lommel, daar bus 272/172 naar Eindhoven waar je 4x per uur door kan naar Weert.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Met de trein is het 4:15 van Neerpelt naar Weert via Antwerpen, Roosendaal en Eindhovenen www.delijn.be is echt om te huilen
Ja, en ik kan ook nog uit mn hoofd Neerpelt - Herentals - Turnhout (bus 45) Tilburg - Ehv - Wt verzinnen, is nog steeds korter en sneller. Maar er gaat toch wel iets directs van Neerpelt naar Weert of zo? Of anders van Genk naar Sittard? Is er niet een soort www.bus.de of zoquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo uit het hoofd zou ik gokken op trein Neerpelt-Lommel, daar bus 272/172 naar Eindhoven waar je 4x per uur door kan naar Weert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |