Stond in de LCquote:Wilde actie Jouster buschauffeurs
JOURE - Zo'n dertig chauffeurs van Connexxion hebben vanmorgen in Joure geweigerd uit te rijden. De buschauffeurs besloten tot de spontane actie uit onvrede over het uitblijven van een goede regeling over de roostertijden.
De kwestie speelt op meer plaatsen in de provincie, maar nog niet eerder leidde dit tot een wilde staking.
De directie heeft vanmorgen in Joure spoedoverleg gevoerd met de vakbonden. Volgens Piebe van der Molen van FNV Bondgenoten heeft de werkgever erkend in gebreke te zijn gebleven.
Nadat de bonden de toezegging kregen dat de zaak op korte termijn wordt opgelost en er nieuw overleg zal plaatsvinden, hervatten de buschauffeurs aan het begin van de middag het werk weer.
ja, heb t nog gemerkt :dquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stond in de LC
GeheheVerder blijkt dat xx een tekort aan chauffeurs heeft
Blij dat ik daar niet mee te maken hebquote:Connexxion zet tijdelijk twaalf Duitse chauffeurs in op buslijnen in Zoetermeer. Het gaat om lijnen die het vervoer opvangen dat de RandstadRail zou verzorgen.
ANP
Vanwege extra werkzaamheden aan dit lightrailproject blijven de tijdelijke stadslijnen 1, 2, 3, 4 en 12 voorlopig rijden. De Duitsers zijn voor twee maanden ingehuurd.
Omdat de arbeidsmarkt erg krap is en er vanwege het zomerseizoen geen touringcarchauffeurs kunnen worden ingezet, ging Connexxion op zoek naar ervaren chauffeurs buiten de landsgrenzen.
Volgens een woordvoerder van Connexxion kennen de Duitsers de belangrijkste Nederlandse 'ov-begrippen'. Als ze er op de lijnen niet uitkomen met klanten, geven ze passagiers het advies de klantenservice te bellen.
geinig!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:37 schreef Peterselieman het volgende:
Gehehe![]()
Was vanochtend in Leeuwarden wel iets leuks te zien. xx 8061 en arriva 8062 halteerden er op hetzelfde moment.
ze hebben volgens mij idd een best bussen te kort..quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:59 schreef Alexxxxx het volgende:
ConneXXion heeft echt hoge nood qua bussenhe? Heb nu al twee keer een spiksplinternieuwe Amba zonder kenteken gewoon in dienst zien rijden tussen Leeuwarden en Stiens
klopt dat is het nummer bij XXquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:23 schreef MREn het volgende:
3157 is volgens mij geen BBA-nummering, die heeft de ambassadors in de 9xx, 50xx en 51xx volgens mij.
ik heb geen ideequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:46 schreef MREn het volgende:
905? Hm, komt dat ding helemaal uit Reusel (SRE-gebied) ?
Nou, en WAT een boel reizigers moeten er ook vervoerd wordenquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze hebben volgens mij idd een best bussen te kort..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Amba 3157, Tijdelijk in dienst bij XX? gezien ze officieel BBA kleuren dragen, en BBA nummering..
maar wel nieuw zijn volgens mij,
ow en dr zat een goed werkende airco in
buiten de spits stelt die lijn weinig voor jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, en WAT een boel reizigers moeten er ook vervoerd worden
Tsja, zoveel mensen wonen er nu ook weer niet in het noorden en dat is maar goed ook. Heerlijk die rust hierquote:Op donderdag 24 mei 2007 21:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
buiten de spits stelt die lijn weinig voor ja
als een bus aansluit op school / werktijden / andere dingen dan zal er geheid meer gebruik van worden gemaakt dan dat je veel te vroeg bent of te laat.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef MREn het volgende:
Aanbod schept vraag. Ik woon zelf in een zeer rustige nieuwbouwwijk in een middelgrote stad en sinds de bussen daar 6x/uur rijden ipv 4 keer is het aantal reizigers per bus zelfs toegenomen, en dan niet zo'n zielig blondje, maar gewoon minimaal 10-15 man per rit.
Leuk ja, maar of dat nou de insteek moet zijn in een periode waar het hele land bij honderden bussen te kort komt....?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:25 schreef MREn het volgende:
Aanbod schept vraag. Ik woon zelf in een zeer rustige nieuwbouwwijk in een middelgrote stad en sinds de bussen daar 6x/uur rijden ipv 4 keer is het aantal reizigers per bus zelfs toegenomen, en dan niet zo'n zielig blondje, maar gewoon minimaal 10-15 man per rit.
t gros staat toch stil omdat t afgekeurt is?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk ja, maar of dat nou de insteek moet zijn in een periode waar het hele land bij honderden bussen te kort komt....?
Zullen de reizigers blij mee zijn geweest. Het is niet voor het eerst dat deze bussen op de stadsdienst in Lw rijden. Dat was namelijk ook al het geval toen de concessie Leeuwarden Stad net aan Arriva gegund was. Toen moest er met lagevloersmaterieel gereden worden en waren de huidige stadsbussen nog niet geleverd.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisterenavond een streekbus op de stadsdienst Leeuwarden gespot:
[afbeelding]
Negatief gezien ?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zullen de reizigers blij mee zijn geweest.
Als je het zo wilt stellen, ja dus. Comfort is in die dingen namelijk ver te zoekenquote:
idd x)quote:Op maandag 28 mei 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf welk dwarpkeJoure zeker, lijn 95 ofzo
Het station? Ik hoor mensen weleens beweren dat er daar meer van bestaan, maar misschien is dat alleen in mijn wereld. WELK station?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Let wel, dit was de pendelbus vanaf het station via het zuiderplein, zaailand en lange marktstraat naar de MAXIS!!
Vind ik ook -hoewel ik dan weer vergelijk met BBA-. Cxx onderzoekt wat er aan de hand was, en spreekt indien nodig ook chauffeurs aan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft een betere klantenservice dan Arriva, tenminste voor zover ik heb meegemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |