gebeurt wel vaker dat alle standaard bussen al weg zijn en dat er alleen nog gelede bussen op de stalling zijn.quote:en mjah gelede bussen.. kweeniet vond t nogal NUTTELOOS :-P
mjah dat zou kunnen. maar ze rijden toch niet efficient hier naar mijn mening :-)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gebeurt wel vaker dat alle standaard bussen al weg zijn en dat er alleen nog gelede bussen op de stalling zijn.
zo is er ook een zondagdienst waarbij je begint met een ritje 51 lwd-dokkum en vervolgens heb je 2 uren pauze in dokkumquote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah dat zou kunnen. maar ze rijden toch niet efficient hier naar mijn mening :-)
Qliner 315 1x per uur groningen - lelystad, 1x per uur Groningen - heerenveen
en dan ledig! naar Joure door rijden :/
wat mij opviel is dat er meer bussen al een rackje hebben voor een radio :-Pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo is er ook een zondagdienst waarbij je begint met een ritje 51 lwd-dokkum en vervolgens heb je 2 uren pauze in dokkum![]()
had gisteren een buswissel in sneek en kreeg tot mijn grote verrassing de 8084i, een van de weinige bussen die voorzien is van een radio.
bovendien houdt niet iedereen van dezelfde muziek.quote:hoewel t mij geen donder boeit omdat ik mn eigen muziek wel heb :p
mjah zowiezo de bussen die vol zitten met scholieren.. en dan Skyradio aan hebbenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:19 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
bovendien houdt niet iedereen van dezelfde muziek.
gelukkig had ik de bus vol met jongeren en toen er een stukje van hans teeuwen te horen was ging de radio wat harder![]()
gelukkig zit tegenwoordig op elke telefoon zowat een FM radioquote:Op maandag 11 juni 2007 16:42 schreef MREn het volgende:
Hier rijden er wel bussen met internet. En gelukkig zonder muziek, welke zender het ook is. Ik kan zelf radio alleen uitstaan als ik aan de knoppen zit, dus zappen bij reclame of slechte nummers.
tja, dan zet je je eigen herrie toch wat harder?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:44 schreef MREn het volgende:
Het gaat niet om het ding van mezelf, maar vooral om de takkeherrie van anderen die ik dwars door mijn eigen muziek heen hoor over het algemeen.
Helemaal niet. Ik zal over het algemeen een van de laatsten zijn die zijn medereiziger tot overlast is. En ik ga er van uit dat anderen dat ook doen, of op zn minst proberen.quote:Op maandag 11 juni 2007 17:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, dan zet je je eigen herrie toch wat harder?of neemt een betere koptelefoon ofzo
jaaah... net als ik bijna eens had.. wat volgens mij nooit kan..quote:Op maandag 11 juni 2007 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
Dan gaan ze weer zeggen dat het iets zachter moet of wordt je er uit gekickt.![]()
nou, dat vind ik best knap.. want mn gehoor is nog primaquote:Op maandag 11 juni 2007 18:03 schreef MREn het volgende:
Dat zou anders best kunnen hoor... en als de beste man het voorin kan horen, staat ie duidelijk te hard.
Post m maar eens, dan kan ik kijken of ie ongeveer hetzelfde interieur heeft dan de 8082. Die staat namelijk ook te boek als reserve interliner door andere stoelen, een uitklapbaar voetensteuntje per stoel, verlichting en lucht per zitplaats. Ook lijkt het erop dat bij deze bussen alles net even wat beter is afgewerkt. Ook viel het me op dat bij de 8082 het motorgeluid minder goed te horen was dan bij de soortgenoten.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
vandaag weer de 8081 voor mn neusnu toch maar ff een plaatje geschoten :p
quote:Arrivabus rijdt van dijk in Spijk
SPIJK De chauffeur van Arriva wilde met zijn bus op de Zuiderlingedijk in Spijk keren. Dit liep echter anders af dan dat hij waarschijnlijk kort daarvoor had bedacht.
De bus kwam door de manoeuvre van de man met de achterwielen in de berm van dijk. Hierdoor begon de wagen te schuiven, totdat de helft van zijn wagen van de dijk was afgegleden.
Vervolgens kon de chauffeur met zijn bus geen kant meer op, omdat de wagen klem stond. ,,Deze plek was duidelijk te klein om te keren,’’ stelt Moniek Voet van de politie Gelderland-Zuid.
Er zaten toen geen passagiers in de bus. Of de wagen buiten dienst was of dat er op dat moment niemand met deze bus reisde, kon de politie niet zeggen.
Het verkeer kon korte tijd niet over de dijk rijden, omdat de weg was afgezet. De bus moest met een takelwagens worden verwijderd.
bussie stond een groot gedeelte van de dag op de stalling leeuwardenquote:Op donderdag 14 juni 2007 15:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag in Lw zien rijden: Frysker mini bus nummer 3702, helaas nog geen foto.
Bron: Leeuwarder Courantquote:Kritiek FNP en SP op Connexxion
LEEUWARDEN -
De statenfracties van SP en FNP vinden dat vervoersbedrijf Connexxion ernstig tekort schiet bij het vervoer in Noord‑ en Zuidwest‑Friesland. Volgens de SP komt de vervoerder de beloften niet na op basis waarvan het bedrijf de concessie kreeg. De partij geeft de privatisering de schuld en pleit zelfs voor de oprichting van een eigen provinciaal vervoersbedrijf. De FNP wil dat gedeputeerde Piet Adema het bedrijf op de vingers tikt en het bedrijf een boete oplegt.
Beide fracties maken zich zorgen over de werkdruk van de buschauffeurs. Die is hoog omdat er onvoldoende personeel is om de nieuwe dienstregeling te kunnen rijden. De fracties vinden het ,,onwenselijk'' dat er tijdelijk Duitse chauffeurs worden ingezet, gezien de taalproblemen en de onbekendheid in de streek.
renaulkt heeft haar deel in irisbus aan iveco verpatst, weinig renault meer aanquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is trouwens zo'n nieuw renault Irisbusje in het DAV gebied.
alle.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:54 schreef Peterselieman het volgende:
Op welke lijnen rij je nu allemaal, Gnittoo?
Dan zou ik je in theorie wel eens getroffen kunnen hebben op mijn stamlijntje 22.quote:
Meerdere zelfs.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Rijdt die BBA bus nog in Lw rond ?
kans is bijzonder klein, ik heb de 22 pas 1 keer gereden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou ik je in theorie wel eens getroffen kunnen hebben op mijn stamlijntje 22.
quote:Connexxion neemt eerste dertien Fryskers in gebruik
Joure - Vervoersbedrijf Connexxion beschikt vanaf vandaag over dertien Fryskers. De midi-bus had vanaf april door Fryslân moeten rijden, maar werd eerder afgekeurd vanwege problemen met het remsysteem. Voorlopig gebruikt Connexxion de nieuwe bussen alleen voor proefritten, onder meer om de zogenoemde Flexx-knoppen te testen.
Bij Flexx-haltes wordt alleen gestopt als de passagier op een knop drukt, anders rijdt de bus over een ander traject door. ,,Voor het einde van de zomer rijden alle 113 Fryskers”, aldus directeur H. Dijkstra. Ook in Leeuwarden gaan Fryskers rijden.
de stadsdienst ook met fryskers? :'Dquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:23 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kans is bijzonder klein, ik heb de 22 pas 1 keer gereden.
[..]
tja.. zag vandaag een arriva buurtbus.. damn wat lijkt dat dom om zo`n portier te zien uitzwaaien naar buitenquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou in de avonduren wel kunnen. Is wel een goedkope oplossing.
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Rijdt die BBA bus nog in Lw rond ?
je weet toch intussen dat t betere materieel in het noord / westen van het land hangt? en het schroot in het oosten en zuiden?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.
* MREn zat gelukkig goed in de 387 er voor.
Zo, ze hebben echt ook het nieuwste materiaal daar: Ik zie een MB230 en een Mercedes 0405G.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Een paar busjes van mijn kant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Viel Spass
Ligt er aan welk oosten je bedoelt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch intussen dat t betere materieel in het noord / westen van het land hangt? en het schroot in het oosten en zuiden?![]()
nou moet ik je toch ff corrigerenquote:Op zondag 17 juni 2007 16:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een prutser ben je dan, er rijdt geen CXX in dat achterlijke kut provincietje daar
Hahah, wat een sukkel ..quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:35 schreef ReisT het volgende:
De chauffeur van een splinternieuwe Arriva-bus dacht dat 'ie wel even kon keren op een smalle dijk, maar mooi niet dus.
[..]
Bron: www.ad.nl
[afbeelding]
Foto: Ron Moret via www.openbaarvervoerinboskoop.nl
ruimt wel op..quote:Op maandag 25 juni 2007 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
alliance 8076 is deels uitgebrand. Al de zoveelste alliance die met hetzelfde probleem kampt.
ik had dus en alliance.. gfi welke x) maar je zag geen donder door de ramen.. zelfs t voorruit was helemaal beslagen :/quote:Op maandag 25 juni 2007 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zat vrijdag in de 8014. Bus had wat problemen met de deuren die niet goed wilden sluiten.
Vanochtend weer dezelfde sjoof gehad. Het lijkt wel alsof die sjoof een abonnement heeft op mijn lijn, binnenkomst 8.53 uur in Lw.
Ik zie er ook weer regelmatig Integro's rijden de laatste tijd...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 01:08 schreef MREn het volgende:
Kunnen ze mooi ruilen tegen de gelede ex-CXX-bagger waar Veolia vanavond de 401 mee reed.
* MREn zat gelukkig goed in de 387 er voor.
En het ergste is dat EU-regels voor toegankelijkheid het bestellen van nieuwe hogevloerbussen gaat verbieden per binnenkortquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik zie er ook weer regelmatig Integro's rijden de laatste tijd...
Al waren die 'touringcars' toch wel het tofst. Maar goed, ik hoef toch zelden meer naar Utrecht.
Ik dacht dat ze je juist gratis laten rijden? Controleren de kaarten toch niet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:36 schreef JDude het volgende:
Het nieuwe materieel in Brabant stroomt vlot in.
Het rijcomfort heb ik nog niet getest maar het ziet er al een stuk beter uit dan die ouwe meuk en gele(en)de CXX karretjes die er eerst rondreden.
Nu alleen nog jammer dat het personeel verdomt om er ook mee te rijden.
heb er eigenlijks niet op geletquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
Welk wagenparknummer had dat busje dan?
Was het deze of echt een Frysker?
[afbeelding]
quote:Vandaag is er een (nee,ik weet niet welke..) naar Praag vertrokken om als "showmodel" te dienen.
Gelukkig hebben ze een bus meegenomen die net een grote beurt heeft gehad.
Nu maar hopen dat die Tsjechen er wat in zien.
hmm Arriva trekt uit t noorden naar t zuiden, en Connexxion trekt noordwaardsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft de concessie Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee gewonnen.
Hopelijk hebben ze een betere start dan in Dordrecht
noordwaartsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm Arriva trekt uit t noorden naar t zuiden, en Connexxion trekt noordwaards
standplaats dokkum is vorige week al begonnen met de frysker, gisteren zijn er een tiental afgeleverd in leeuwarden en die zijn vandaag gelijk ingezet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
een echte of een neppert, want ik trof vorige week woensdag in Leeuwarden ook een nepfrysker op het terrein van xx in Leeuwarden aan.
Dat waren tenminste nog bussen.. X)quote:Op zondag 29 juli 2007 01:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hee, een bus-topic, waarom heb ik die nog niet eerder gezien.![]()
Een week of 2 geleden zag ik hier in Amsterdam deze bus: [afbeelding] (niet hetzelfde wagennummer, wel hetzelfde type) rijden. Rijden deze standaard in de dienst, of worden deze alleen af en toe ingezet? Ik dacht dat Arriva hier alleen met het nieuwste van nieuwste rijd, maar dat heb ik kennelijk verkeerd...
Kan iemand mij trouwens vertellen in welke delen van het land (stad/dorp) het oudste materieel rijd? Na de zomervakantie ga ik dan denk ik even lekker touren.![]()
Af en toe rijdt er idd nog eentje, maar dat is volgens de concessie niet toegestaan. De oude bussen worden vooral gebruikt om af en toe mee naar Meppel te rijden om een andere net gerepareerde bus op te halen.quote:Op zondag 29 juli 2007 01:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hee, een bus-topic, waarom heb ik die nog niet eerder gezien.![]()
Een week of 2 geleden zag ik hier in Amsterdam deze bus: [afbeelding] (niet hetzelfde wagennummer, wel hetzelfde type) rijden. Rijden deze standaard in de dienst, of worden deze alleen af en toe ingezet? Ik dacht dat Arriva hier alleen met het nieuwste van nieuwste rijd, maar dat heb ik kennelijk verkeerd...
Tilburg/Den Bosch is een goede vanwege de verscheidenheid aan oud materieel, echter komt hier spoedig een einde aan. Hoeksche waard is het afvoerputje van xx. Renesse is een goede, omdat TCR daar met heel verschillend en soms oud materieel rijdt. Terschelling en Ameland zijn ook goede kandidaten, omdat op Terschelling een O408 rijdt die dedelijk oud is. Ook is daar een O405G en op Ameland zijn er van dit type liefst 2 momenteel. Verder rijden er in Groningen op streek nog bussen uit 1993 rond, al wordt dit aantal ook langzaam minder.quote:Kan iemand mij trouwens vertellen in welke delen van het land (stad/dorp) het oudste materieel rijd? Na de zomervakantie ga ik dan denk ik even lekker touren.![]()
ik had gisteren de eer (quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben ze idd al regelmatig op dienst tegengekomen die taxibusjes.
Sinds wanneer rijdt Arriva daar dan weer met Den Oudsten - DAF MB200 bussen??quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
in Veendam rijden tenminste nog echte bussen x)
Zo uit het hoofd zou ik gokken op trein Neerpelt-Lommel, daar bus 272/172 naar Eindhoven waar je 4x per uur door kan naar Weert.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Met de trein is het 4:15 van Neerpelt naar Weert via Antwerpen, Roosendaal en Eindhovenen www.delijn.be is echt om te huilen
Ja, en ik kan ook nog uit mn hoofd Neerpelt - Herentals - Turnhout (bus 45) Tilburg - Ehv - Wt verzinnen, is nog steeds korter en sneller. Maar er gaat toch wel iets directs van Neerpelt naar Weert of zo? Of anders van Genk naar Sittard? Is er niet een soort www.bus.de of zoquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo uit het hoofd zou ik gokken op trein Neerpelt-Lommel, daar bus 272/172 naar Eindhoven waar je 4x per uur door kan naar Weert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |