quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef mariskasl het volgende:
beau
Ik vond jongensnamen juist veel moeilijkerquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:18 schreef S_oepstengel het volgende:
Ids is ook wel leuk he.. ik heb heel wat nieuwe namen om voor te stellen aan vriendlief![]()
Waarom zijn meisjesnamen nou zo moeilijk? Ik wil niet te ouderwets, maar ook niet van die onuitspreekbare namen en niet te truttig en ook nog eens niet te sletterig![]()
En ik moet bij Ids denken aan IT's: every day low pricing high servicequote:
Da's BCC.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ik moet bij Ids denken aan IT's: every day low pricing high service
![]()
Ligt er maar helemaal aan wat je ervan maakt he?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van een roepnaam die ontstaan is uit een menging van de eerste naam en tweede naam?![]()
Voor m'n zwangerschap dacht ik trouwens dat ik wel 100 leuke meisjesnamen wist.. nu weet ik ineens niets meer..![]()
Het lijkt mij in ieder geval handig dat de beginletter van de roepnaam overeen komt met de beginletter van één van beide namen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van een roepnaam die ontstaan is uit een menging van de eerste naam en tweede naam?![]()
Voor m'n zwangerschap dacht ik trouwens dat ik wel 100 leuke meisjesnamen wist.. nu weet ik ineens niets meer..![]()
Ach dat is ook zo. Ik ben de hele dag al van de kaart.quote:
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef Vivi het volgende:
Snoop, bijna al die namen heb ik al gepost in het vorige topic
Femke uiteraardquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Bij ons zou de eerste letter van de roepnaam en de eerste letter van de eerste naam overeen komen ja dus dan ontstaat er in iedergeval niet veel verwarring![]()
Wat zijn jullie favoriete meisjesnamen?![]()
Lis Maequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Die van mijn eigen dochter.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
sterrequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Ja, zoals in Jimmy Page (gitarist Led Zeppelin)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef pinquit het volgende:
oh! ik wist niet dat myhron ook nog Page heette. als in peetsj? of?
Idas (Midas zonder Mquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:22 schreef S_oepstengel het volgende:
Over de jongensnaam (namen) zijn we het al bijna eens, behalve de tweede naam die we dus met een i willen laten beginnen..![]()
Ja, dat ligt aan de naam hequote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Ja kijk, en hierbij moet ik dus weer denken aan Sensi barquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dat ligt aan de naam he
Een kennisje van mij heeft haar zoontje Sensi genoemd...zij heet Hillie en haar vriend heet Seddo. Sensi dus.
Wij heten Micha en Tessel, dat zou dan dus Michel ofzow wordenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:55 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja, dat ligt aan de naam he
Een kennisje van mij heeft haar zoontje Sensi genoemd...zij heet Hillie en haar vriend heet Seddo. Sensi dus.
Carmenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:33 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik vind het wel leuk, de betekenis van het woord is ook mooiquote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:58 schreef S_oepstengel het volgende:
Getsie.. Sensi..![]()
Ik wil zo graag weten wat iedereen van onze jongens(roep)naam vind, maar ik wil het hier ook weer niet zeggen omdat de verrassing er dan af is..![]()
Nr 1 van de meest afschuwelijke meidennamen imo..zo sloom! Al ken ik een erg leuke Miekequote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:02 schreef Walrik het volgende:
Wist dat ik iets vergat
Mieke
vind ik ook erg euk
Wij hebben niet dezelfde smaak geloof ik......quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:04 schreef Walrik het volgende:
Japanse namen kunnen ook erg leuk zijn..
Meisje:
Chieko
Kioko (sp?)
Jongens:
Hiro
Hoi naamgenootquote:
moet bekennen dat ik die namen leuk vind omdat ik leuke mensen ken met die namen! Zou ik mijn eigen kind een Japanse naam geven? Hoogstwaarschijnlijk niietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wij hebben niet dezelfde smaak geloof ik......
t is nog altijd beter dan Sensi!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nr 1 van de meest afschuwelijke meidennamen imo..zo sloom! Al ken ik een erg leuke Mieke
Lobke zou ik eerlijk gezegd niet doen..op zich geen slechte naam maar t klinkt alsof het hoort bij een nogal, ehm, gezet type iemand..zo'n zwaar persoon die zich in de bus in een stoel probeert te..lobben..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind Froukje altijd zo lief klinken.
Oh, en in het kader van Friese of Noord-Nederlandse namen:Lobke
Zal ik ze zelf verzinnen en erbij zetten?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmmzzz... Ik mis de namen van mijn kinderen in de OP...
Doe eens gek, verzin eens wat?quote:Op zondag 13 mei 2007 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zal ik ze zelf verzinnen en erbij zetten?
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijnquote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmmzzz... Ik mis de namen van mijn kinderen in de OP...
Carmen stond zelfs op mijn lijstje voor een meisje, erg mooiquote:Op zondag 13 mei 2007 01:41 schreef Walrik het volgende:
[..]
moet bekennen dat ik die namen leuk vind omdat ik leuke mensen ken met die namen! Zou ik mijn eigen kind een Japanse naam geven? Hoogstwaarschijnlijk niiet
Over smaak gesproken: vind jij Carmen niks? Of Sofia? Redelijke namen toch non?
Jij hebt een goede glazen bol...quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijn
Dat mag hoorquote:Op zondag 13 mei 2007 01:47 schreef Walrik het volgende:
[..]
Of Page! Sorry Igraine, maar Page vind ik echt vreselijk!
Uit mijn hoofd zeg ik Daphne en Frodo. Hoe je 3e kind heet weet ik niet meer. En de 2e en 3e namen van je andere twee ook niet.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik voorzie weer een pittige namendiscussie als de namen van je kinderen erbij gezet zijn
Wat leuk!! En wat spannend ook bovendien...wat als het een meisje wordt?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:38 schreef KRS het volgende:
[..]
Ik ook!! Die hebben wij op het moment voor een jongen (áls het een jongen wordt natuurlijk.... Dat weten we over 10 dagen..)
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:26 schreef S_oepstengel het volgende:
Geen idee of het een naam is die bekend is bij jullie maarre... zoontje van mijn vriendin heet Iloy (ieloj)quote:Op zondag 13 mei 2007 21:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Noli. ik vind Wende zo mooi![]()
En de samenvoeging ook!![]()
Wij twijfelen nu tussen de namen Ilkay en Ilay als 2e naam, voor als het een jongentje wordt. De eerste naam staat gelukkig al heel lang vast.
Zo'n zelfde soort iets had ik dus met jullie Ilkay, daar las ik dus in de snelligheid 'likkuh'quote:Op zondag 13 mei 2007 21:06 schreef S_oepstengel het volgende:
Hmm.. die kende ik nog niet.. maar in eerste instantie las ik eigenlijk Lolly dus ik denk niet dat die naam wat is..![]()
ik weet er een voor jullie en hij begint met een W.quote:Op zondag 13 mei 2007 21:02 schreef S_oepstengel het volgende:
Noli. ik vind Wende zo mooi![]()
[..]
Een meisjesnaam is echt onmogelijk te vinden volgens mij.
quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef bixister het volgende:
hihi, dan noem je dr met de eerste naam Mercedes.
vindt Daffodil31LE vast ook leuk.
Ik vind dan Rosalie (type Citroën van voor de oorlog) leuker...quote:Op zondag 13 mei 2007 21:53 schreef bixister het volgende:
hihi, dan noem je dr met de eerste naam Mercedes.
vindt Daffodil31LE vast ook leuk.
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar jaquote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Jente vind ik ook mooinet zo als ik Renske ook erg mooi vind, maar ik ben dan weer zo een zeurpiet die haar kind geen naam wil geven die al op het forum voor komt.
![]()
Manlief wil blob perse Rikkert noemen (hoe ie daar bijkomt als Amerikaan zijnde is mij echt een raadsel), maar nu geef je me helemaal een goede reden om dat vooral niet te doen.. Rikkerkikkerlikkerquote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar ja![]()
Haha ik weet dat het erg lastig is, maar ik heb nog bij geen een naam, het gevoel dat dit dé naam is.. en als ik dat gevoel wel bij een naam heb en hij komt hier wel al voor, dan is dat niet anders en dan laat ik me er maar niet door weerhouden denk ikquote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar ja![]()
Maar kom op..dan maak je het jezelf wel erg moeilijk ja, ik bedoel, die mensen zie je wrs nooit irl..als het nu een naam is in je familie, oke..
haha was ik je al lekker voorquote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Jente vind ik ook mooinet zo als ik Renske ook erg mooi vind, maar ik ben dan weer zo een zeurpiet die haar kind geen naam wil geven die al op het forum voor komt.
![]()
Op een broodzak?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:10 schreef Popples het volgende:
[..]
haha was ik je al lekker voor![]()
![]()
haha Renske vonden wij samen mooi. gevonden op een broodzak![]()
jep broodzak. we konden maar niet op een meisjes naam komen en ik was toevallig erop aan het lezen en daar stond Renske en toen zei manlief dat vind ik een mooie naam en toen zei ik dat ik op dat moment het zelfde dacht dus toen hebben we besloten haar zo te noemen.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Op een broodzak?Whehe.
Pikkedief. Je was me voor ja.![]()
![]()
We zoeken gewoon door naar een andere mooie naam!![]()
Sjuvonquote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef MaLo het volgende:
Renske vind ik ook een leuke naam
Ik vind die Ierse namen vaak prachtig qua spelling, maar ik kan er zelden uit afleiden hoe de naam uitgesproken moet worden. En het lijkt me lastig voor het kind dat hij/zij altijd zijn/haar naam moet spellen. Siobhan bijvoorbeeld, dat spreek je toch ongeveer uit als Sjoven, als ik het goed onthouden heb?
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeksquote:
Bij mij op school zaten een broer en zus die Tristan en Isolde heettenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
bij de tarvomout brood heb je vanalles op de broodzak staan en toevallig dat er namen op stonden.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
Bij DE naam hadden we meteen allebei zoiets van: JA!!!!quote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Waren jullie eigenlijk meteen beiden om voor de gekozen naam, of moest de ene partner het er een beetje doordrukken?
Hier in Twente noemen wij boerenkool Moos, dus nee, zo zou ik mijn dochter niet noemenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef Anosmie het volgende:
In ons lokale sufferdje stond een geboorteaankondiging van: Tijmen Sequoia de Jong..
Sequoia.. heel apart.![]()
Qua meisjesnamen vind ik voor een eventueel nichtje Silke of Linde heel mooi.
(Aangezien je er nog niet uit bent Piglet)
Als ik ooit een dochter krijg dan noem ik haar Moos. Dat vind ik stoer, raar en toch lief klinken.
Daar ben ik nu al bang voor, en een kind komt er de komende jaren niet vanquote:Op maandag 14 mei 2007 21:33 schreef Bass-Miss het volgende:
Het lijkt me erg jammer als het niet van beide kanten meteen ja is.
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef texelonia het volgende:
Inmiddels hebben we ook al een meisjesnaam voor een tweede(een andere dan die we voor Noah hadden)
Heb ik volgens mij al eens verteld: Emmaquote:Op maandag 14 mei 2007 22:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellen![]()
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het nietquote:Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Had jij nog een leuke jongensnaam voor moest Lis een jongen geweest zijn?
Tenzij je die nog wil gebruiken natuurlijk.
Ok.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:12 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het niet
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Hij vond mijn meisjesnaam gelijk leuk en ik was gelijk weg van de jongensnaam die hij graag wilde. Heel simpel dus.
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ok.
Ik vind Morris trouwens prachtig, alleen vind ik het leuker klinker in het Nederlands/Frans en leuker geschreven als Morris. Beetje ingewikkeld.
Welke is dat?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:49 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Wel een beetje standaard traditionele ierse namen hoor desiredbard
Op eentje na komen ze allemaal in mijn schoonfamilie voor.
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:24 schreef snoopy het volgende:
Ik kan wel vertellen dat de 2e naam Dean was geweest
Ja toen we de naam lazen hadden we allebei gelijk een "Ja, dat is het". Over de jongensnaam niet overigens. Ik heb hem er wel 'droogedrukt' maar het was ook al heel snel duidelijk dat we die toch niet nodig zouden hebben. Voor een evt tweede zou ik die naam nog steeds willen gebruiken, maarquote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Waren jullie eigenlijk meteen beiden om voor de gekozen naam, of moest de ene partner het er een beetje doordrukken?
Morris spreek je op zijn engels uit dacht ik? En Maurice meer als ''morris''. Hier zou dat iig zo zijn.quote:
Wij hebben hier een Kiki lopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:04 schreef Smirre het volgende:
Helaas geen derde meer hier, maar ik ben op het moment helemaal weg van Kiki.Vindt 'em zo vrolijk, meisje en sprankelend.
Tja BE, oog om oog heurquote:
Misschien is ie heel groot?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef Anosmie het volgende:
In ons lokale sufferdje stond een geboorteaankondiging van: Tijmen Sequoia de Jong..
Sequoia.. heel apart.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:05 schreef Vivi het volgende:
Tja BE, oog om oog heur![]()
Btw, ik zag hier laatst op de markt allemaal shirtjes hangen met "B.E.!"
En er dan onder heel klein "beschuitje eten?"![]()
Het wordt vast een jongetjequote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn naar mijn smaak al genoeg mensen die iig de meisjesnaam weten dus ik hou mijn mond verder.
de uitspraak wel... we heb nu eindelijk een paar jongens namen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef cloarie het volgende:
Volgens mij is die discussie al een keer gevoerd.
Ik vind die Ierse namen er heel mooi uitzien. Geen idee hoe ze klinken maar de lettercombinaties spreken me wel aan. Maar ja, had ik maar een Ier moeten zoeken... Ik ga echt geen Ierse naam aan een Nederlands kind geven namelijk.
Bij de tweede waren we nog niet uit de jongensnaam toen ie geboren was, althans, het zou Sam worden maar toen ie er eenmaal uit was hadden wij allebei iets van .....mwoa, toch maar niet (achteraf paste Sam wel aardig, daar niet van). Mijn tweede keuze (hij had uberhaupt geen tweede keus) was hij eigenlijk niet zo happy mee, maar met wat 'kijk mij hier zachtjes bloeden'-puppy eyes heb ik inderdaad mijn zin doorgedrukt.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, ik vind het zelf ook heel erg jammer dat we voor een jongensnaam het niet eens zijn over DE naamquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Het lijkt me echt jammer als je niks kan vinden wat echt voor allebei DE naam is.
Hopelijk lukt ons dat een tweede keer ook nog.
Hihi, ik heb onze meisjesnaam heel eerlijk gejat van een user van het forum, al bijna 3 jaar geleden.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
![]()
Nou ja, in principe zijn er zat meisjes geboren de afgelopen tijd, toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:37 schreef cattie het volgende:
BE, dat is wel een hele grote hint!
Mijn man en ik hebben dezelfde smaak qua namen, wij vinden het niet moeilijk om namen te vinden die we beiden leuk vinden. We hebben genoeg namen op een lijstje staan om nog 5 kinderen te krijgen (maar dat is niet de bedoeling hoor!).
Mwoah, er zijn wel meer dubbele namen in OUD dus volgens mij valt dat wel mee...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:05 schreef Yoni het volgende:
Mijn vriendje en ik hadden het van de week over namen. Maar hij heeft echt geen smaak! Dat wordt nog wat ooit!
ennuh BE.. ik zou wat voorzichtiger zijn met je hints![]()
Ik zeg niksquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mwoah, er zijn wel meer dubbele namen in OUD dus volgens mij valt dat wel mee...
En daarnaast ging ik er eigenlijk niet vanuit dat het nog zo'n enorm groot geheim was. Wat overigens niet betekent dat de naam hier maar vrijelijk gespamd moet gaan worden natuurlijk.![]()
Kweetniet... maar volgens mij moet je er een paar achter de hand hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Het lijkt me echt jammer als je niks kan vinden wat echt voor allebei DE naam is.
Hopelijk lukt ons dat een tweede keer ook nog.
Ik ook nietquote:
je draaft door!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:12 schreef Vivi het volgende:
Nog wat leuke meisjesnamen dan maar
Skylar
Iselin
Sinne
Ylva
Vinnik ook leuk! Maar dan met een I... Ilvaquote:
Oh ja, dat ken ik uit "In Neie Dei"quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:16 schreef Noli. het volgende:
Sinne bekekent zon in het Fries.
De dochter van dat topmodel, kom hoe heet ze, Frederique nog iets, heet Skylar Pimquote:Op woensdag 16 mei 2007 11:41 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar jongens die zo heten![]()
Ik geloof dat een paar Hollywood celebs oo dochters hebben met die naam.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:41 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar jongens die zo heten![]()
Zo sprak je de Deense ''Skylar'' die eens in GTST was wel uit ja, maar ik vind hem uitgespoken op zn engels leuker, dus als ''Skailer''quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef Vivi het volgende:
Je zegt "Skuler" toch?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:43 schreef Smirre het volgende:
Hmm BassMiss, die optie staat nog wel open; een kat. Klinkt eigenlijk ook heel goed, zelfs.
Laatst gehoord: Nikée (m).
Dat zeg ik!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:17 schreef Vivi het volgende:
Niké was de godin van de overwinning in de Griekse mythologie..die sandalen waren er dus iets later...
Later?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:17 schreef Vivi het volgende:
Niké was de godin van de overwinning in de Griekse mythologie..die sandalen waren er dus iets later...
Oh ja, het merk Nike bestond ook toen al, natuurlijkquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Later?
http://www.sneakerhead.com/shoe-history.html#grs
![]()
Levi is ook een naam, Levis zoals nu in zwang komt is toch echt een keuze die bij zgn white-trash hoort, maar dat is mijn persoonlijke mening, Net zoals Nike....![]()
Mag je best niet mooi vinden, zijn tenminste geen namen die op een woonwagenkamp thuishorenquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:44 schreef Leah het volgende:
Aansluit bij Viev
Ik vind trouwens een Ierse voornaam bij een nederlandse achternaam ook niet echt mooi. En dat bedoel ik dan naar DB toe, niet naar jou toe.
Ik hoop mij van de kots smiley te kunnen onthouden als het DBwurm geboren is. Dat kind kan er tenslotte ook niets aan doen.
Mag ik even:quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mag je best niet mooi vinden, zijn tenminste geen namen die op een woonwagenkamp thuishoren
SCHREEF IK OOK NIET! jankerige dyslectquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mag ik even:
Wat ben jij toch een ongelovelijk vooringenomen pedant persoon met een nare manier van profileren zeg. Bah. En daarbij slaat het ook nog eens nergens op wat je zegt. "Levi" bijvoorbeeld is absoluut geen kampnaam.
Bronquote:WASHINGTON - Baby, baby. What's in a name?
Years ago, it used to be people named their kids after religious figures and saints.
Or they named them after dad or grandma or mom's favorite aunt.
Forget Mike or John.
Today, the latest trend in baby names takes pop-culture to a new level, naming kids after consumer products.
Yes, parents are naming their children after cars, clothing, hair dye and even canned peas.
Infiniti. Celica. Armani. Timberland. Nautica. L'Oreal. Del Monte.
Those are some of the names that Cleveland Evans, a psychology professor at Nebraska's Bellevue University and a member of the American Name Society, found when he studied Social Security records for the year 2000.
According to a web article on World Magazine's site, Evans also found two separate parents, one in Texas and one in Michigan, who named their sons ESPN after the sports cable network.
If that's not bad enough.
One WTOP staffer has talked with teen girls named Nonchalant and Unnecessary.
Imagine introducing yourself at a job interview with those names.
And, no kidding, another staffer has even heard of one named Syphilis.
Boy, you can bet she'll have a hard time getting a date.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
SCHREEF IK OOK NIET! jankerige dyslect
Levis echter wel..... ben even aan het zoeken naar het artikel aangaande de opkomst van het "branden" ipv benamen van kinderen.
Dus eigenlijk zeg je skeeler?quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:19 schreef MevrouwKoRn het volgende:
SKYLAR
Usage: English
Pronounced: SKIE-lar [key]
From the Dutch surname Schuyler which means "scholar".
Die betekenis![]()
zou me dan toch een worst wezen, ik vind het echt een geweldige naam!
Oh het is ook zo'n gezellig ding hè, die DB. Zo subtiel en meelevend, dat wordt vast een goede vaderquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:28 schreef Vivi het volgende:
[..]! Pardon? Wie maakt hier nu voortdurend schrijffouten, sukkeltje met je superzaad?
![]()
En "Levis" is geen naam, ei.
Hij is ook heel open-minded hequote:Op woensdag 16 mei 2007 23:34 schreef Leah het volgende:
[..]
Oh het is ook zo'n gezellig ding hè, die DB. Zo subtiel en meelevend, dat wordt vast een goede vader
Neequote:
Alleen in een verkeerd huis geboren...quote:
Volgens mij is dat anders, key is kiej, volgens mij, maar Skie spreek je dan uit als skaje. Volgens mij hoor. Maar ongetwijfeld kan DB ons daarover verlichten, ik ben slechts tweetalig opgevoedquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Mone het volgende:
spreek key eens uit
Oh hemel.... NOU weet ik wat ik hebquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Alleen in een verkeerd huis geboren...
Een soort van trailerdysforie
Die van ons [**edit**] zal inderdaad niet de naam van een haar kut flashende muziekhoer, (ik bedoel artistiek getalenteerde feministe) aka Britney, of naar een Blik vruchtjes danwel schoenenmerk vernoemd worden....quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:34 schreef Leah het volgende:
[..]
Oh het is ook zo'n gezellig ding hè, die DB. Zo subtiel en meelevend, dat wordt vast een goede vader
Ow verkeerde topicquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:50 schreef Vivi het volgende:
Oh en ik ben 15 aug 2006 in dienst gekomen, dus dan moet ik 8,5 mnd rekenen? Pfff, wat ingewikkeld allemaal
[reactie op edit]quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die van ons [**edit**] zal inderdaad niet de naam van een haar kut flashende muziekhoer, (ik bedoel artistiek getalenteerde feministe) aka Britney, of naar een Blik vruchtjes danwel schoenenmerk vernoemd worden....![]()
Subtiliteit ...alleen wanneer het nodig is...,
Meelevendheid.... Die arme Britney's, Nikées, Celicas. Armanis. Timberlands. Nauticas.... arme kinderen dat ze zulk uitschot als ouders hebben.
Lijkt me, omdat het tussen haakjes staat. Verwijst naar het gebruikte programma, denk ik.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:50 schreef Mone het volgende:
Hm hm skeeler leek me wel grappig. Misschien is key gewoon een term die niets met de uitspraak te maken had? Nouja.
[reactie op edit]quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die van ons [**edit**] zal inderdaad niet de naam van een haar kut flashende muziekhoer, (ik bedoel artistiek getalenteerde feministe) aka Britney, of naar een Blik vruchtjes danwel schoenenmerk vernoemd worden....![]()
Subtiliteit ...alleen wanneer het nodig is...,
Meelevendheid.... Die arme Britney's, Nikées, Celicas. Armanis. Timberlands. Nauticas.... arme kinderen dat ze zulk uitschot als ouders hebben.
Misschien, die tweede weten we niet...quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:11 schreef Leah het volgende:
On topic, ik vind dat wij twee prachtige namen voor onze kinderen hebben uitgezocht.
Beebquote:Op donderdag 17 mei 2007 00:07 schreef nikky het volgende:
Zullen we bovenstaande "discussie" hier maar afkappen? ( is geen vraag btw)
moet ook zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van namen waar een apostrof of hoe heet zo'n ding -accent!- op moet. Zo ingewikkeld! ik vind kort en krachtig het leukst, meestal.quote:Op donderdag 17 mei 2007 04:53 schreef Principessa het volgende:
Een variatie op Nikè (hoewel ik dat een mooie naam vind) is Nika. Ik vind dat krachtiger dan Nikè, denk ik ...
Ik persoonlijk heb liever een gemiddeld doorsnee, maar sociaal kind mét een kampersnaam, dan een kamperskind met een omhoog gevallen bij e lkaar geraapte in elkaar geknutselde elitenaam....quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mag je best niet mooi vinden, zijn tenminste geen namen die op een woonwagenkamp thuishoren
quote:Op donderdag 17 mei 2007 08:57 schreef Ireth het volgende:
Bij sommige (aanstaande) ouders hou ik daar dus mijn hart voor vast als ik hier hun reacties op medefokkers lees![]()
Awww. Woon jij in San Franciscoquote:Op donderdag 17 mei 2007 05:27 schreef Walrik het volgende:
[..]
moet ook zeggen dat ik niet echt gecharmeerd ben van namen waar een apostrof of hoe heet zo'n ding -accent!- op moet. Zo ingewikkeld! ik vind kort en krachtig het leukst, meestal.
Een langere die ik wel leuk vind:
Katharina (zoo romantisch)![]()
Wat Schuyler (sp?) betreft, ik las ooit ergens weet niet meer waar, dat Michael J Fox die dochter van hem naar een oud-Nederlands-type schip heeft genoemd. Zou dat kunnen? Misschien iets voor zijn volgende kind: Michiel Stuyvesant! hehe
Overigens prachtige naam, dat Schuyler. Maar wel op dit moment jammer genoeg een beetje te in trek bij de Amerikaanse intellectueel/hippe yuppies hier in mijn buurt (San Francisco), net als Tyler voor een jongen. Mason en Liam voor jongens komt hier in de buurt ook gigantisch veel voor - ook hebben we hier om de hoek een baby Harvey en een hond Harvey![]()
SCHUYLER @ 20000-NAMES.COMquote:Op donderdag 17 mei 2007 05:27 schreef Walrik het volgende:
[..]
Wat Schuyler (sp?) betreft, ik las ooit ergens weet niet meer waar, dat Michael J Fox die dochter van hem naar een oud-Nederlands-type schip heeft genoemd.
Ik vind Jente mooier, het is een Friese naam en de h erin vind ik maar niks (maar er zijn inderdaad mensen die hem erin stoppen). Jent is trouwens de jongensvariant (ook erg mooi).quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:46 schreef pinquit het volgende:
jenthe
Rohan is Tolkien is het niet?quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:47 schreef S_oepstengel het volgende:
Rohan heb ik nog nooit gehoord.
Wel Roan en Rowan.
En eerlijk gezegd zou ik het zelf niet doen (van beide oudernamen een deel in de naam van het kind stoppen)Dat vind ik niks.
![]()
We kwamen de naam tegen tijdens brainstormen, van johan naar rohan gingen we en toen gingen we in een boekje kijken of dat een naam was en later zagen we pas dat onze beide namen erin voorkwamen. Maar ik vind andere namen veel leuker, dus deze zal het wel niet worden.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:58 schreef bixister het volgende:
ik vind 't trouwens wel wat gezocht om je kind een naam te geven die is opgebouwd uit de namen van de ouders.
Off Topic,quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:13 schreef _evenstar_ het volgende:
rohan is idd een dorp uit lotrmaar verder is het zoals eerder benoemd een hindi naam.
En wat als ie wil balletten?? Naamswijziging?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Off Topic,
Oi dorp.... Niks Dorp .... The city of Rohan..niet the village of .
Zo'n naam moet wel opgevolgd worden met paardrijdlessen ...of een Harley
quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:36 schreef Ireth het volgende:
[..]
En wat als ie wil balletten?? Naamswijziging?
Rohan (van het Sindarijnse Rochand, land van de Paardenheren) is een landstreek die voorkomt in de trilogie In de ban van de ring van J.R.R. Tolkien.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Off Topic,
Oi dorp.... Niks Dorp .... The city of Rohan..niet the village of .
Zo'n naam moet wel opgevolgd worden met paardrijdlessen ...of een Harley
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De naam maakt die wapenvergunning opeens wel een stuk logischer.
Dat heb ik (niet mijn vrouw) met Hanna(h), op zich een mooie naam ....maar...quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:12 schreef Spekkiemonster het volgende:
ik vind altijd zo'n nadeel dat je gelijk mensen associeeert met een naam, bijvoorbeeld Noa, best leuke naam enzo ... maar ik ken een meisje Noa ... strondvervelend kind. Daarom zou ik al nooit mijn kind zo noemen en vind ik de naam ook gelijk minder leuk zeg maar .... gek eigenlijk
Bedankt, ga er vanavond even goed naar kijken. Voor nu begint mijn net geinstalleerde Windows Vista te zeuren over deze website, iets met java wat ik nog even moet uitzoeken. Krijg nu alleen de letter A te zien, maar ziet er goed uit.quote:
Waar hebben we het over.... Vista? Wat waar en hoe(niet)quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:14 schreef bixister het volgende:
doshi je kunt zelf bovenaan de beginletter selecteren. heeft volgens mij niks met windows vista te maken.
Yep... Nederlandse (ok Scandinavisch/germaanse) achternaam -> Ierse voornaamquote:en DB, laat me raden.... jullie zoeken het iets meer in de keltische hoek?
quote:Ylva
Ach, Iwan is toch ook een gebruikelijke Surinaamse jongensnaam.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:52 schreef Sense het volgende:
[..]
![]()
Die gaat op mijn lijstje! Maar dan met beginletter I denk ik...
Alleen past een scandinavische naam misschien niet zo bij een half Surinaamse babyhmmm....
Hee, Aiken staat er niet tussen (toch ook een friese naam, nee?). Aike daarentegen staat er wel tussen maar ik dacht dat dat een meisjesnaam was. Ik ken toch twee meisjes die zo heten.quote:
Dan wordt het dus "Pagel"quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:26 schreef Jepali het volgende:
Ik hoorde laatst dat er een meisje geboren was met de naam Parel (heel apart,werd ook plathaags uitgesproken, geen goede combinatie, zeg maar....
)
En ga je het dan op z´n NL of Engels uitspreken? Ik vind Raphael persoonlijk erg mooiquote:Op zondag 20 mei 2007 17:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nathan heeft ook mijn voorkeur hoor en Raphael vindt ik ook erg mooi. Nathan spreekt wat mij betreft iets meer dan Raphael maar goed. Dishon vond mijn man dan weer mooi maar ik ben dan wel weer nieuwsgierig wat het betekent. Heb niet de behoefte om mijn kind naar bijv een duivelsvereerder te vernoemen.
Dat vind ik zo lastig van namen kiezen, je moet eigenlijk ook onderzoeken hoe ze in het buitenland het doen en dat valt niet mee...quote:Op zondag 20 mei 2007 18:41 schreef conleche het volgende:
Mijn zusje heeft haar dochtertje Dinde genoemd. In het Nederlands klinkt het best leuk. In Frankrijk betekent het Kalkoen; toch minder....![]()
Oh! Ryan vind ik ook zo'n leuke naamquote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
We spreken het op zijn Engels uit, Morgaine is ook Engels en haar oudere broer Ryan ook.
Zelf ben ik niet gelovig, mijn man is wel gedoopt en mijn schoonouders gaan trouw iedere week naar de kerk. Mijn schoonvader wil het liefst dat we vernoemen maar gezien de huidskleur van ons kind en het feit dat beide ouders uit een compleet andere cultuur c.q. achtergrond komen en de namen uit mijn familie niet echt geschikt zijn als vernoem materiaal en ik dus niet alle eer naar de schoonfamilie uit wil laten gaan besloten om dan maar een naam uit de bijbel te kiezen welke wij mooi vinden. En eerlijk is eerlijk er komen heel wat mooie namen voor in de bijbel. Ezra vindt ik ook erg mooi maar geloof niet dat mijn man dat wat vindt. En Nathan is ook nog eens Engelstalig wat weer past bij de namen van de andere 2 kinderen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef Popples het volgende:
faja ik zou voor Nathan gaan.leuk dat jullie een bijbelse naam kiezen. uitgeloofsredenen of omdat jullie dat gewoon zomaar willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |