Haha ik weet dat het erg lastig is, maar ik heb nog bij geen een naam, het gevoel dat dit dé naam is.. en als ik dat gevoel wel bij een naam heb en hij komt hier wel al voor, dan is dat niet anders en dan laat ik me er maar niet door weerhouden denk ikquote:Op maandag 14 mei 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, ik wilde Dean ook eigenlijk kikkerlikker noemen...maar ja![]()
Maar kom op..dan maak je het jezelf wel erg moeilijk ja, ik bedoel, die mensen zie je wrs nooit irl..als het nu een naam is in je familie, oke..
haha was ik je al lekker voorquote:Op maandag 14 mei 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Jente vind ik ook mooinet zo als ik Renske ook erg mooi vind, maar ik ben dan weer zo een zeurpiet die haar kind geen naam wil geven die al op het forum voor komt.
![]()
Op een broodzak?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:10 schreef Popples het volgende:
[..]
haha was ik je al lekker voor![]()
![]()
haha Renske vonden wij samen mooi. gevonden op een broodzak![]()
jep broodzak. we konden maar niet op een meisjes naam komen en ik was toevallig erop aan het lezen en daar stond Renske en toen zei manlief dat vind ik een mooie naam en toen zei ik dat ik op dat moment het zelfde dacht dus toen hebben we besloten haar zo te noemen.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef S_oepstengel het volgende:
[..]
Op een broodzak?Whehe.
Pikkedief. Je was me voor ja.![]()
![]()
We zoeken gewoon door naar een andere mooie naam!![]()
Sjuvonquote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef MaLo het volgende:
Renske vind ik ook een leuke naam
Ik vind die Ierse namen vaak prachtig qua spelling, maar ik kan er zelden uit afleiden hoe de naam uitgesproken moet worden. En het lijkt me lastig voor het kind dat hij/zij altijd zijn/haar naam moet spellen. Siobhan bijvoorbeeld, dat spreek je toch ongeveer uit als Sjoven, als ik het goed onthouden heb?
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeksquote:
Bij mij op school zaten een broer en zus die Tristan en Isolde heettenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
bij de tarvomout brood heb je vanalles op de broodzak staan en toevallig dat er namen op stonden.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Hahaha ja waar sommige mensen hun namen vandaan halen... een oud klasgenootje van mij heette Miroesja (!), dat kwam dan uit een Bouquet reeks
Bij DE naam hadden we meteen allebei zoiets van: JA!!!!quote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Waren jullie eigenlijk meteen beiden om voor de gekozen naam, of moest de ene partner het er een beetje doordrukken?
Hier in Twente noemen wij boerenkool Moos, dus nee, zo zou ik mijn dochter niet noemenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef Anosmie het volgende:
In ons lokale sufferdje stond een geboorteaankondiging van: Tijmen Sequoia de Jong..
Sequoia.. heel apart.![]()
Qua meisjesnamen vind ik voor een eventueel nichtje Silke of Linde heel mooi.
(Aangezien je er nog niet uit bent Piglet)
Als ik ooit een dochter krijg dan noem ik haar Moos. Dat vind ik stoer, raar en toch lief klinken.
Daar ben ik nu al bang voor, en een kind komt er de komende jaren niet vanquote:Op maandag 14 mei 2007 21:33 schreef Bass-Miss het volgende:
Het lijkt me erg jammer als het niet van beide kanten meteen ja is.
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellenquote:Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef texelonia het volgende:
Inmiddels hebben we ook al een meisjesnaam voor een tweede(een andere dan die we voor Noah hadden)
Heb ik volgens mij al eens verteld: Emmaquote:Op maandag 14 mei 2007 22:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dan kan je die eerste naam hier wel even vertellen![]()
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het nietquote:Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Had jij nog een leuke jongensnaam voor moest Lis een jongen geweest zijn?
Tenzij je die nog wil gebruiken natuurlijk.
Ok.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:12 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik ga hem niet gebruiken maar ik ga hem toch ook niet zeggen hier. Ik weet, heel dubbel omdat ik zelf zo nieuwsgierig ben, maar ik doe het niet
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Hij vond mijn meisjesnaam gelijk leuk en ik was gelijk weg van de jongensnaam die hij graag wilde. Heel simpel dus.
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:16 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ok.
Ik vind Morris trouwens prachtig, alleen vind ik het leuker klinker in het Nederlands/Frans en leuker geschreven als Morris. Beetje ingewikkeld.
Welke is dat?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:49 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Wel een beetje standaard traditionele ierse namen hoor desiredbard
Op eentje na komen ze allemaal in mijn schoonfamilie voor.
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:24 schreef snoopy het volgende:
Ik kan wel vertellen dat de 2e naam Dean was geweest
Ja toen we de naam lazen hadden we allebei gelijk een "Ja, dat is het". Over de jongensnaam niet overigens. Ik heb hem er wel 'droogedrukt' maar het was ook al heel snel duidelijk dat we die toch niet nodig zouden hebben. Voor een evt tweede zou ik die naam nog steeds willen gebruiken, maarquote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Waren jullie eigenlijk meteen beiden om voor de gekozen naam, of moest de ene partner het er een beetje doordrukken?
Morris spreek je op zijn engels uit dacht ik? En Maurice meer als ''morris''. Hier zou dat iig zo zijn.quote:
Wij hebben hier een Kiki lopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:04 schreef Smirre het volgende:
Helaas geen derde meer hier, maar ik ben op het moment helemaal weg van Kiki.Vindt 'em zo vrolijk, meisje en sprankelend.
Tja BE, oog om oog heurquote:
Misschien is ie heel groot?quote:Op maandag 14 mei 2007 21:15 schreef Anosmie het volgende:
In ons lokale sufferdje stond een geboorteaankondiging van: Tijmen Sequoia de Jong..
Sequoia.. heel apart.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:05 schreef Vivi het volgende:
Tja BE, oog om oog heur![]()
Btw, ik zag hier laatst op de markt allemaal shirtjes hangen met "B.E.!"
En er dan onder heel klein "beschuitje eten?"![]()
Het wordt vast een jongetjequote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
Er zijn naar mijn smaak al genoeg mensen die iig de meisjesnaam weten dus ik hou mijn mond verder.
de uitspraak wel... we heb nu eindelijk een paar jongens namen.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:50 schreef cloarie het volgende:
Volgens mij is die discussie al een keer gevoerd.
Ik vind die Ierse namen er heel mooi uitzien. Geen idee hoe ze klinken maar de lettercombinaties spreken me wel aan. Maar ja, had ik maar een Ier moeten zoeken... Ik ga echt geen Ierse naam aan een Nederlands kind geven namelijk.
Bij de tweede waren we nog niet uit de jongensnaam toen ie geboren was, althans, het zou Sam worden maar toen ie er eenmaal uit was hadden wij allebei iets van .....mwoa, toch maar niet (achteraf paste Sam wel aardig, daar niet van). Mijn tweede keuze (hij had uberhaupt geen tweede keus) was hij eigenlijk niet zo happy mee, maar met wat 'kijk mij hier zachtjes bloeden'-puppy eyes heb ik inderdaad mijn zin doorgedrukt.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef Bass-Miss het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |